ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. balandžio 29 d. Nr. VI.TS-9

Elektrėnai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Elektrėnų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Elektrėnų savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Įgalioti Elektrėnų savivaldybės administracijos direktorių:

2.1. patvirtinti Elektrėnų savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programos lėšų paskirstymą ir darbdavių sąrašą;

2.2. pasirašyti Elektrėnų savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis, kitus dokumentus, susijusius su šiomis sutartimis.

 

 

 

Meras                                                                                                                      Kęstutis Vaitukaitis

 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės tarybos

2019 m. balandžio 29 d.

sprendimu Nr. VI.TS-9

 

 

ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Elektrėnų savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta siekiant kompleksiškai spręsti šiuo metu itin aktualias gyventojų užimtumo problemas, sutelkiant savivaldybės biudžetines įstaigas, teritorinę užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir nevyriausybines organizacijas.

2. Programa atitinka Elektrėnų savivaldybės 2019–2021 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Elektrėnų savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. V.TS-1 „Dėl Elektrėnų savivaldybės 2019–2021 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Socialinės apsaugos plėtojimo programoje numatyto strateginio tikslo „Didinti socialiai pažeidžiamų gyventojų grupių socialinę integraciją“ priemonę 01.04.01. „Užimtumo didinimo programos įgyvendinimas“.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, siekiant užtikrinti savivaldybei Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu priskirtos valstybinės funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas) vykdymą.

4. Programos parengimą lėmė:

4.1. poreikis mažinti ilgalaikį nedarbą ir skurdą. Su sunkumais darbo rinkoje susiduria žemą išsilavinimą turintys asmenys, kuriems sunku vietinėje darbo rinkoje rasti turimą kompetenciją atitinkantį darbą. Ypač sudėtinga į darbo rinką integruoti skurdo ir socialinės atskirties riziką patiriančius asmenis, nes jie ilgą laiką būna ekonomiškai neaktyvūs, praradę darbinius įgūdžius, kvalifikaciją, socialinius gebėjimus arba jų neturintys. Dėl ilgalaikio nedarbo bedarbiai praranda motyvaciją dirbti, tampa socialiai atskirtais nuolatiniais socialinės paramos gavėjais;

4.2. poreikis skatinti ieškančius darbo asmenis aktyviai prisidėti prie bendruomenės gerovės kūrimo ir didinti jų darbinę motyvaciją.

5. Programos strateginis tikslas – pasiekti kuo didesnį gyventojų užimtumą, kad kiekvienas gyventojas galėtų rasti turimą kvalifikaciją atitinkantį darbą ir užsitikrinti tinkamą pragyvenimo lygį.

6. Šio tikslo siekiama, nes, įvertinus tai, kad visuomenė senėja, trūksta kvalifikuotų darbuotojų, emigracija mažina šalies darbo jėgos potencialą, būtina sutelkti visus darbingo amžiaus Lietuvos gyventojus, skatinti juos aktyviai dalyvauti ekonominėje veikloje, integruotis į darbo rinką ir kuo ilgiau joje išlikti.

7. Tikslui įgyvendinti iškeltas uždavinys – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti.

8. Šiam uždaviniui įgyvendinti rengiama Programa.

 

 

 

 

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

 

9. Elektrėnų savivaldybė yra Lietuvos pietryčiuose, Vilniaus apskrityje, vakaruose ribojasi su Kaišiadorių, pietryčiuose su Trakų, rytuose su Vilniaus rajono savivaldybėmis, šiaurinėje pusėje – labai maža dalimi su Širvintų rajono savivaldybe. Savivaldybės plotas (509 km2) sudaro 5,2 proc. Vilniaus apskrities ir 0,8 proc. Lietuvos teritorijos ploto.

10. Savivaldybę administraciniu požiūriu  sudaro 8 seniūnijos: Beižionių, Elektrėnų, Gilučių, Kazokiškių, Kietaviškių, Pastrėvio, Semeliškių, Vievio, yra 2 miestai – Elektrėnai ir Vievis, Semeliškių miestelis ir 275 kaimai. Savivaldybės centras – Elektrėnų miestas.

11. Elektrėnų savivaldybė yra strategiškai palankioje Lietuvos vietoje: per Elektrėnų savivaldybę eina svarbus magistralinis kelias Vilnius – Kaunas – Klaipėda, jungiantis sostinę bei pajūrį, geležinkelio tinklai, yra Vievio geležinkelio stotis. Tai leidžia tikėtis nemažos urbanistinės plėtros, susietos su gyvenamąja statyba, aktyvia pramonės ir logistikos veikla, tačiau, atlikus aplinkos analizę, nustatyta, kad Elektrėnų savivaldybė neišnaudoja turimos viešosios infrastruktūros, didžioji jos dalis apleista arba netvarkinga, nepritaikyta bendruomenės poreikiams. Aplinka daugeliu atvejų nesudaro prielaidų savivaldybės gyventojams, svečiams bei vietos verslininkams didinti socialinį ir ekonominį aktyvumą, nes potencialios teritorijos nepatrauklios laisvalaikiui leisti, vietos gyventojų poilsiui ir rekreacijai organizuoti, investicijoms, susijusioms su laisvalaikio, maitinimo ir kitų paslaugų teikimu ir organizavimu, didinti.

 

1. lentelė. Elektrėnų savivaldybės gyventojų užimtumo ir nedarbo rodikliai

Rodikliai

Metai

pokytis vnt+/-

pokytis% +/-

2016

2017

2018

2016-2018m

2016-2018m

Vidutinis metinis gyventojų skaičius (asmenys) *

23855

23747

23707

-148

-1

Užimtų gyventojų skaičius/tūkst.*

12,4

11,2

9,5

-2,9

-23

Vidutinis metinis bedarbių skaičius, iš jų **

723

732

866

+143

+20

ilgalaikių

158

151

128

-30

-19

bedarbių moterų skaičius

348

347

407

+59

+17

bedarbių vyrų skaičius.

375

385

459

+84

+22

Nedarbo lygis proc.(vidutinis metinis bedarbių skaičius nuo darbingo amžiaus gyventojų)**

4,8

4,9

5,8

 

+1

Vidutinis metinis bedarbių moterų proc. nuo darbingo amžiaus moterų**

4,7

4,7

5,6

 

+0,9

Vidutinis metinis bedarbių vyrų proc. nuo darbingo amžiaus vyrų**

4,9

5,1

5,9

 

+1

Veikiančių ūkio subjektų skaičius m.pr.*

417

448

469

+52

12

Veikiančių ūkio subjektų skaičius 1tūks.gyventojų m.pr.*

50,3

52,0

51,7

+1,4

+2,8

Veikiančių mažų ir vidutinių įmonių skaičius m.pr.*

318

340

363

+45

+14,2

Šaltinis:*Lietuvos statistikos departamentas, 2019 m. išankstiniai duomenys ** Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

12. Demografinė situacija. Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, 2018 m. vidutinis metinis gyventojų skaičius Elektrėnų savivaldybėje buvo 23707 gyventojai (148 gyventojais (1 proc.) mažiau nei 2016 m.). 2018 m. savivaldybėje, kaip ir visoje šalyje, dėl neigiamos natūralios gyventojų kaitos ir neigiamos neto migracijos gyventojų skaičius mažėjo. Prasti demografiniai rodikliai, senėjanti visuomenė ir darbingo amžiaus žmonių mažėjimas didina naštą, tenkančią dirbantiems asmenims. Elektrėnų savivaldybė sparčiai praranda demografinį potencialą, o tai gali neigiamai paveikti visą regiono ekonominę-socialinę plėtotę, mažinti vietos ekonominį aktyvumą, didinti socialines, gyventojų užimtumo ir darbo rinkos problemas.

13. Užimtumas. Iš 1 lentelės rodiklių matome, kad užimtųjų skaičius Elektrėnų savivaldybėje 2016–2018 m. ženkliai sumažėjo (nuo 12,4 tūkst. 2016 m. iki 9,5 tūkst. 2018 m.). Užimtųjų gyventojų dalis 2018 m. savivaldybėje siekė 40 proc., lyginant su 2016 m., sumažėjo 12 proc.

Registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis (nedarbo lygis) 2018 m. Elektrėnų savivaldybėje siekė 5,8 proc. ir buvo mažesnis nei šalyje (8,5 proc.), Vilniaus miesto savivaldybėje (7,1 proc.) ir visose apskrities savivaldybėse. Bedarbių skaičius 2016–2018 m. padidėjo (nuo 723 iki 806 (11,4 proc.), ilgalaikių sumažėjo nuo 158 iki 128 (19,3 proc.).

Iš viso bedarbių Elektrėnų savivaldybėje, 2019 m. kovo 1 d. duomenimis, buvo 933, iš jų: ilgalaikiai bedarbiai sudaro 14 proc., 60 proc. sudaro vyresni nei 40 metų. Atsižvelgiant į Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalį, ieškančių darbo asmenų, galinčių dalyvauti Užimtumo didinimo programoje ir registruotų Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriuje, didžiausias skaičius, 2019 m. kovo 1 d. duomenimis, buvo 389 piniginės socialinės paramos gavėjai ir 562 asmenys, vyresni kaip 40 metų (2 lentelė).

2. lentelė. Ieškančių darbo asmenų, galinčių dalyvauti Programoje ir registruotų Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriuje, skaičius 2019 m. kovo 1 d.

 

                 Seniūnijos

Darbo rinkos duomenys (2019-03-01)

Elek-

trėnų sen.

Vievio sen.    

Seme-

liškių sen.

Kieta- viškių sen

Pastrė- vio sen.

Gilu-čių sen.

Kazo-

kiškių sen.

Bei-žionių sen.

1. Iš viso bedarbių pagal seniūnijas, tarp jų:

452

263

76

59

38

9

25

11

1.1. ilgalaikiai bedarbiai;

40

43

15

16

6

0

8

3

1.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

0

0

0

0

0

0

0

0

1.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

30

16

1

5

2

0

0

2

1.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

0

0

1

0

1

0

0

0

1.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;*(2019-03-14)

116

108

83

38

20

7

6

11

Šeimų skaičius (2019-03-14)*

65

76

46

24

13

3

5

6

1.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės, socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

0

0

0

0

0

0

0

0

1.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės, socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

0

0

0

0

0

0

0

0

1.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

0

0

0

0

0

0

0

0

1.8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

0

0

0

0

0

0

0

0

1.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

0

0

0

0

0

0

0

0

1.10. vyresni kaip 40 metų;

242

172

52

33

29

7

18

9

1.11. nedarbingi (pagal užimtumo įstatymo 20 str. 2 d.).

0

0

0

0

0

0

0

0

2. Laisvų darbo vietų skaičius.

6

13

0

1

1

1

0

0

3. Bedarbių sk. prognozės 2020 m.

450

260

80

60

40

10

25

10

Šaltinis.Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyrius (pagal įvardintas grupes, asmuo gali turėti kelis požymius),*Elektrėnų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus duomenys.

14. Verslas. Vienas svarbiausių rodiklių, apibūdinančių verslo situaciją ir gyventojų verslumo lygį, yra bendras veikiančių įmonių skaičius ir įmonių skaičius tūkstančiui gyventojų.

2018 m. pradžioje savivaldybėje veikė 469 ūkio subjektai (1000 Elektrėnų savivaldybės gyventojų vidutiniškai teko 51,7 veikiančių ūkio subjektų). 2016–2018 m. savivaldybėje stebimas įregistruotų ūkio subjektų skaičiaus didėjimas, daugiausia tai mažos ir vidutinės įmonės, kuriose dirba iki 4 (57,1 proc.) ir 5–9 (19,1 proc.) darbuotojai.

15. Apibendrinant galima teigti, kad Elektrėnų savivaldybėje yra mažiausias nedarbo lygis visoje Vilniaus apskrityje, todėl tikslinga organizuoti laikino pobūdžio užimtumą skatinančias priemones ilgalaikiams ir socialinę paramą gaunantiems bedarbiams.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

16. Programą rengia Elektrėnų savivaldybės administracija konsultuodamasi ir bendradarbiaudama su Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriumi, socialiniais partneriais, vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais darbo ieškančių asmenų grupių interesams.

17. Planuojama, kad apie 80 procentų visų lėšų bus skiriama Elektrėnų savivaldybės infrastruktūrai tvarkyti ir socialinėms paslaugoms teikti, atliekant šiuos laikino pobūdžio darbus, kuriuos galės organizuoti ir vykdyti savivaldybės seniūnijos, biudžetinės įstaigos. Infrastruktūros tvarkymo darbams atlikti paraiškas teikti galės įstaigos, kurių viešosios erdvės ne mažesnės kaip 3 ha:

17.1. valstybinėje žemėje esančių žaliųjų plotų, gėlynų, želdinių ir kitų viešųjų erdvių valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai (pakelėse esančių krūmų šalinimas, žolės šienavimas, šiukšlių rinkimas, gėlių sodinimas ir priežiūra, kt.);

17.2. valstybinėje žemėje esančių vandens telkinių pakrančių, poilsio zonų, maudyklų valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

17.3. užterštų, bešeimininkių, neprižiūrimų teritorijų, stichiškai susidariusių sąvartynų valstybinėje žemėje valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

17.4. istorijos ir kultūros paveldo objektų, valstybinėje žemėje esančių kapinių priežiūros laikino pobūdžio darbai;

17.5. pagalba teikiant socialines paslaugas.

18. Ne daugiau kaip 20 procentų visų lėšų skiriama darbams pagal poreikį viešosioms įstaigoms, verslo įmonėms, bendruomenėms, kitoms ne pelno siekiančioms organizacijoms, kurios registruotos ir vykdo veiklą Elektrėnų savivaldybės teritorijoje, taip pat Elektrėnų savivaldybės gyventojams, vykdantiems veiklą pagal nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą, ūkininkams, įregistravusiems savo ūkį Elektrėnų savivaldybėje. Įvertinus darbdavių pateiktų darbo vietų poreikį, Programos darbų įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisija gali siūlyti keisti šį procentinį paskirstymą, kad skirtos lėšos būtų efektyviai panaudotos.

19. Programos dalyvių laikino darbo maksimali trukmė – iki 6 mėnesių, vidutinė įdarbinimo trukmė 1 asmeniui – 4 mėnesiai su galimybe sutartį pratęsti. Dalyvavimo Programoje trukmė skaičiuojama nuo darbo ieškančio asmens darbo sutartyje nurodytos pirmos darbo dienos iki jo atleidimo iš darbo dienos. Ieškančius darbo asmenis dalyvauti Programoje siunčia Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyrius.

20. Programoje galės dalyvauti ieškantys darbo asmenys, įvardyti Užimtumo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje ir 48 straipsnio 2 dalyje. Prioritetas teikiamas socialinės paramos gavėjams ir ilgalaikiams bedarbiams.

21. Darbdavių, pageidaujančių dalyvauti Programoje, atranką vykdo Elektrėnų savivaldybės nuolat veikianti Programos darbų įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisija. Darbdaviai, vykdantys veiklą Elektrėnų savivaldybės teritorijoje ir pageidaujantys organizuoti darbus, pateikia pasiūlymus Elektrėnų savivaldybės administracijos direktoriui. Pasiūlymuose darbdaviai nurodo:

21.1. darbų pobūdį;

21.2. numatomų sukurti laikinų darbo vietų ir Programos dalyvių skaičių;

21.3. įdarbinamų asmenų kvalifikacijos ar kompetencijos reikalavimus;

21.4. lėšų poreikį;

21.5. darbų apimtis;

21.6. darbo ir darbo apmokėjimo sąlygas, įgyvendinimo terminus;

21.7. kitą skelbimuose apie numatomą įgyvendinti Programą nurodytą informaciją.

22. Programą įgyvendina Elektrėnų savivaldybės įstaigos, įmonės ir organizacijos. Atsakingas vykdytojas Elektrėnų savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius.

                                                          

                          IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

 

23. Programa gali būti finansuojama iš šių šaltinių:

23.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto savivaldybėms skirtų lėšų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktą (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas);

23.2. savivaldybės biudžeto lėšų;

23.3. darbdavių lėšų;

23.4. kitų teisėtai gautų lėšų.

24. 2019 m. Programai skirta valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšų – 23,00 tūkst. eurų ir 20,00 tūkst. eurų lėšų iš savivaldybės biudžeto.

25. Programoje numatytiems darbams atlikti Elektrėnų savivaldybės administracija su darbdaviais sudaro tipines dvišales darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

26. Darbdavys su Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriaus siųstais ieškančiais darbo asmenimis sudaro terminuotas darbo sutartis.

27. Darbdaviui, įdarbinusiam pagal darbo sutartį darbams atlikti Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriaus siųstus asmenis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios kompensacijos:

27.1. darbo užmokesčio kompensacija už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką pagal tą mėnesį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį bei dvi pirmąsias kalendorines nedarbingumo dienas;

27.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų kompensacija;

27.3. piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

28. Nurodytas kompensacijas įgyvendinant Programą darbdaviams moka Elektrėnų savivaldybės administracija: 100 procentų kompensacija mokama darbdaviams, nurodytiems Programos 17 ir 36 punktuose, 30 procentų kompensacija mokama darbdaviams, nurodytiems Programos 18 punkte).

29. Kompensacijai darbo užmokesčiui gauti darbdavys mėnesiui pasibaigus iki kito mėnesio 15 dienos pateikia su įdarbintų Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriaus siųstų asmenų darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus:

29.1. su įdarbintų teritorinės darbo biržos siųstų asmenų darbo laiko apskaita susiję dokumentai yra darbo laiko apskaitos žiniaraščio išrašas arba kopija;

29.2. su įdarbintų teritorinės darbo biržos siųstų asmenų darbo apmokėjimu susiję dokumentai:

29.2.1. vienas iš darbo užmokesčio išmokėjimą patvirtinančių dokumentų:

29.2.1.1. banko išrašas, patvirtintas darbdavio atstovo parašu;

29.2.1.2. mokėjimo pavedimo kopija, mokėjimus atliekant ne elektroninėmis priemonėmis;

29.2.1.3. kasos išlaidų orderio kopija, mokėjimus atliekant grynaisiais pinigais;

29.2.2. darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraščio išrašas arba kopija.

30. Kompensacija darbo užmokesčiui išmokama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų šiame punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos.

31. Darbdavys moka likusią darbo užmokesčio dalį, nurodytą darbo sutartyje, taip pat priedus, priemokas ir kitas išmokas. 

32. Programos administravimo išlaidoms Elektrėnų savivaldybė skiria ne daugiau kaip 4 procentus sumos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto savivaldybėms skirtų lėšų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktą (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas);

33. 2019 m. numatoma laikinai įdarbinti apie 20 ieškančių darbo asmenų, galinčių dalyvauti Programoje ir registruotų Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Trakų skyriuje. Vidutinė kaina vienam asmeniui mėnesiui apie 610,00 Eur.

 

V SKYRIUS

TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖ

 

 

34. Įgyvendinant Programą 2018 metais buvo atrinkti 9 darbdaviai, įdarbinti, kaip ir planuota, 26 bedarbiai, iš kurių 20 socialinės paramos gavėjų, 6 bedarbiai, vyresni kaip 40 metų. Įgyvendinus Programą, darbdavių lėšomis papildomai buvo įdarbinti 4 asmenys, dalyvavę Programoje.

35. Tikimasi, kad įgyvendinus 2019 metų Programą nuolatiniam darbui arba ne trumpesniam kaip 4 mėn. laikotarpiui gali būti įdarbinti 2 asmenys.

36. Programos 18 punkte nurodytus darbdavius, kurie įdarbino nuosavomis lėšomis nuolatiniam darbui ne trumpiau kaip 2 mėn. po Elektrėnų savivaldybės 2018 metų užimtumo programos įgyvendinimo tuos pačius darbo ieškančius asmenis, – už Programai įgyvendinti priimtus darbo ieškančius asmenis mokėti 100 procentų kompensaciją darbo užmokesčiui.

37. Atsižvelgdami į 2018–2019 m. vidutinį metinį bedarbių proc. nuo darbingo amžiaus gyventojų šalyje ir savivaldybėje bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą minimalią mėnesinę algą, prognozuojame, kad 2019–2020 metais galėsime pasiūlyti Programoje dalyvauti apie 20 ieškančių darbo asmenų per metus.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

38. Nuolatinę Programos įgyvendinimo stebėseną ir pažangos vertinimą bei tikslinimą pagal kintančias aplinkybes vykdo savivaldybės administracija ir Programos įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisija. Programoje dalyvaujantys darbdaviai teikia savivaldybės administracijai reikalingą informaciją apie priemonės įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą, nustačiusi pažeidimus, administracija teikia pasiūlymą Programos įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisijai dėl finansavimo darbdaviui nutraukimo.

39. Informaciją apie Programos priemonių vykdymą ir rodiklių pokyčius savivaldybės administracija teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai 4 kartus per metus (kas ketvirtį). Informaciją apie Programos įgyvendinimą (analitinę informaciją apie pasiektus rezultatus, sukurtą naudą visuomenei, kylančias problemas ir kitus svarbius teigiamus ir neigiamus aspektus) savivaldybės administracija teikia metinėje veiklos ataskaitoje. Programos rezultatų įvertinimas ir įgyvendinimo aptarimas vyks Trišalėje taryboje prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

VII SKYRIUS

VIEŠINIMAS

 

 

40. Programa ir jos rezultatai bus viešinami savivaldybės interneto svetainėje, vietinėje žiniasklaidoje.

______________________