ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO VALSTYBINĖJE TARNYBOJE ĮSTATYMO NUOSTATŲ VYKDYMO ir kontrolės ELEKTRĖNŲ savivaldybės administracijoje APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. gegužės 8 d. Nr. 03V-408

Elektrėnai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisyklių, patvirtintų Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2012 m. liepos 5 d. sprendimu Nr. KS-84 „Dėl Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisyklių bei Privačių interesų deklaracijos formos ID001 patvirtinimo“, 29, 30 ir 32 punktais, atsižvelgdamas į Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. kovo 26 d. rezoliuciją Nr. KS-25 „Dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“ ir į Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2016 m. sausio 27 d. sprendimą Nr. KS-8 „Dėl Kriterijų valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens pareikštam nusišalinimui nepriimti patvirtinimo“:

1.Tvirtinu pridedamą Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų vykdymo ir kontrolės Elektrėnų savivaldybės administracijoje aprašą.

2. Į g a l i o j u Gediminą Ratkevičių, Teisės ir personalo administravimo skyriaus vedėją, vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų konfliktų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų kontrolę.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                        Virgilijus Pruskas


 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės administracijos direktoriaus

2017 m. gegužės 8 d.

įsakymu Nr. 03V-408

 

VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO VALSTYBINĖJE TARNYBOJE ĮSTATYMO NUOSTATŲ VYKDYMO ir kontrolės ELEKTRĖNŲ savivaldybės administracijoje APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiuo aprašu siekiama įtvirtinti Elektrėnų savivaldybės administracijoje (toliau – savivaldybės administracija) sprendžiamų tarnybinių klausimų bei priimamų sprendimų nešališkumą, užtikrinti, kad savivaldybės administracijoje dirbančių asmenų veikloje būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konfliktų, nustatyti šių asmenų privačių interesų deklaravimo, iškilus interesų konfliktui, nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūras.

2. Šiame dokumente vartojamos sąvokos:

2.1. asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, – Elektrėnų savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir turintys administravimo įgaliojimus;

2.2. kitos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMAS

 

3. Asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, privalo deklaruoti privačius interesus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka pateikdami privačių interesų deklaraciją Valstybinės mokesčių inspekcijos Elektroninio deklaravimo informacinėje sistemoje (EDS).

4. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo:

4.1. suveda, atnaujina ir tvarko duomenis apie savivaldybės administracijoje dirbančius asmenis Privačių interesų deklaravimo informacinėje sistemoje (IDIS);

4.2. prižiūri, ar asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, laiku ir tinkamai pateikia privačių interesų deklaracijas. Susipažįsta su privačių interesų deklaracijų turiniu, naudodamasis Privačių interesų deklaracijos sistema (IDIS). Nustatęs, kad asmuo, dirbantis savivaldybės administracijoje, galimai padarė privačių interesų deklaracijų pateikimo tvarkos ar terminų pažeidimą, jį apie tai informuoja, išsiaiškina pažeidimo priežastį ir nustato terminą, per kurį pastarasis turi pašalinti nustatytą pažeidimą. Jeigu asmuo, dirbantis savivaldybės administracijoje, per nustatytą terminą pažeidimo nepašalina, nedelsdamas apie tai informuoja savivaldybės administracijos direktorių;

4.3. remdamasis 4.1 punkte nurodytų asmenų pateiktomis privačių interesų deklaracijomis, asmens prašymu ir kita informacija, parengia rašytines išankstines rekomendacijas dėl priemonių, kurių asmuo turi imtis, kad savo tarnybinę veiklą suderintų su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis;

4.4. konsultuoja asmenis, dirbančius savivaldybės administracijoje, ir asmenis, pretenduojančius dirbti savivaldybės administracijoje, privačių interesų deklaravimo klausimais;

4.5. reikalauja ir priima iš pretendentų užpildytas bei išspausdintas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Elektroninio deklaravimo informacinės sistemos priemonėmis pateiktas pretendentų privačių interesų deklaracijas ir perduoda jas susipažinti savivaldybės administracijos direktoriui.

 

 

III SKYRIUS

 

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVŲ PAREIGOS

 

5. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai privalo:

5.1. susipažinti su pavaldžių valstybės tarnautojų privačių interesų deklaracijose pateiktais duomenimis;

5.2. neskirti valstybės tarnautojams užduočių, susijusių su įstaigomis, įmonėmis, kuriose jie turi privačių interesų (akcijos, artimų asmenų darbas, narystė ir pan.), ar kitų užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;

5.3. priimti tik raštu pateikiamus pavaldžių valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo jiems interesų konfliktą sukeliančių klausimų sprendimo bei perduoti juos saugoti į asmens bylą;

5.4. užtikrinti, kad nusišalinęs valstybės tarnautojas nedalyvautų rengiant, svarstant ar priimant tam tikrus sprendimus (išeitų iš posėdžių salės ir pan.);

5.5. užtikrinti, kad nusišalinimo faktas, esant kolegialiam svarstymui, būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole būtų nurodoma, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę);

5.6. jei valstybės tarnautojas nepaiso jam pateiktų rekomendacijų, inicijuoti jo nušalinimą nuo tam tikrų klausimų sprendimo procedūrų ir, esant pagrindui, inicijuoti jo tarnybinės veiklos patikrinimą;

5.7. vienus metus nuo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo pažeidimo paaiškėjimo dienos nesiūlyti skatinti ar skirti į aukštesnes pareigas pažeidimus padariusių valstybės tarnautojų;

5.8. paaiškėjus, kad pavaldus darbuotojas ieško kito darbo ne valstybinėje tarnyboje, išaiškinti jam visus Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo V skirsnyje nustatytus apribojimus pasibaigus tarnybai (apribojimus sudaryti darbo sutartį, sudaryti sandorius ar naudotis individualiomis lengvatomis, atstovavimo apribojimus);

5.9. esant abejonių dėl interesų konflikto buvimo ar dėl kitų Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų praktinio taikymo, konsultuotis su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija.

 

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ, DIRBANČIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE, PAREIGA NUSIŠALINTI

 

6. Asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus (visose stadijose), kad ir kaip tas sprendimas būtų įvardijamas (pasitarimas, neformali konsultacija, klausimo pristatymas ar pan.), kurie sukelia interesų konfliktą, ir nedaryti jokios įtakos kitų asmenų priimamiems sprendimams:

6.1. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su galimos turtinės ar neturtinės naudos gavimu sau ir (ar) artimiems asmenims;

6.2. nusišalinti, kai sprendimai, susiję su asmenimis, iš kurių savivaldybės administracijoje dirbantis asmuo (ar jam artimi asmenys) gauna bet kokios turtinės bei neturtinės naudos, ar su kuriais jį (ar jam artimus asmenis) sieja sutartiniai ar kiti moraliniai įsipareigojimai (susiję su kreditoriais, skolininkais, nuoma, panauda, sutarties šalimis ir pan.);

6.3. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus dėl juridinių asmenų, su kuriais savivaldybės administracijoje dirbantis asmuo (jam artimi asmenys) yra susijęs akcijomis (kad ir koks būtų jų kiekis ir vertė), pajais, dalimis (akcinės, uždarosios ir žemės ūkio bendrovės) naryste (įvairios asociacijos ir susivienijimai), einamomis pareigomis ar kitais ryšiais;

6.4. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su atlyginimo, priedų, paskatinimų, piniginių išmokų ar pašalpų sau skyrimu;

6.5. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su artimiesiems skiriamomis pašalpomis, piniginėmis išmokomis, artimųjų įdarbinimu Elektrėnų savivaldybės administracijoje ar jai pavaldžiose įstaigose, personalo valdymo funkcijų atlikimu jų atžvilgiu (įsakymai dėl papildomo darbo, atostogų skyrimo, pavadavimo, siuntimo į komandiruotes ir kvalifikacijos kėlimo kursus, dėl kvalifikacinių kategorijų, klasių nustatymo, dėl vienkartinių piniginių išmokų už labai gerą ar gerą tarnybą, vienkartinių piniginių išmokų švenčių proga ir pan.).

7. Asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, turi tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:

7.1. atsiradus interesų konfliktą keliančioms privačių interesų deklaracijoje nenurodytoms aplinkybėms, nedelsiant papildyti privačių interesų deklaraciją. Papildžius privačių interesų deklaraciją, apie tai nedelsiant informuoti savo tiesioginį vadovą;

7.2. prieš pradedant interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu apie interesų konfliktą raštu pranešti tiesioginiam vadovui arba kolegialios institucijos vadovui, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims bei savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui, atsakingam už tokių atvejų registravimą;

7.3. jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, apie tai raštu pranešti komisijos ar darbo grupės pirmininkui, o jeigu asmuo buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti tiesioginį vadovą arba kolegialios institucijos vadovą, ar kolegialių valdymo organą;

7.4. nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (esant kolegialiam svarstymui, išeiti iš kabineto, patalpos, posėdžių salės ir pan.);

7.5. įsitikinti, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole);

7.6. jeigu savivaldybės administracijos direktorius ar jo pareigas einantis pavaduotojas dėl viešųjų ir privačių interesų konflikto negali įvykdyti savo pareigų, jie nusišalinimą Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo bei šio aprašo nustatyta tvarka pareiškia savivaldybės tarybai, kuri Vietos savivaldos nustatyta tvarka perima bei užtikrina šių įgaliojimų nešališką įvykdymą.

8. Savivaldybės administracijos padalinio vadovas arba komisijos, darbo grupės pirmininkas, gavęs savivaldybės administracijoje dirbančio asmens rašytinį nusišalinimą, apie nusišalinimą informuoja savivaldybės administracijos direktorių arba kolegialios institucijos vadovą, ar kolegialaus valdymo organą.

9. Savivaldybės administracijos direktorius arba kolegialios institucijos vadovas, ar kolegialus valdymo organas sprendžia dėl savivaldybės administracijoje dirbančio asmens nusišalinimo priėmimo. Esant Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimu patvirtintiems kriterijams, motyvuotu rašytiniu šių subjektų sprendimu darbuotojo pareikštas nusišalinimas gali būti nepriimtas ir jis raštu įpareigotas toliau dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimą.

10. Nesant savivaldybės administracijoje dirbančio asmens nusišalinimo, savivaldybės administracijos direktorius arba kolegialios institucijos vadovas, ar kolegialus valdymo organas motyvuotu rašytiniu sprendimu nušalina savivaldybės administracijoje dirbantį asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, kitų tarnybinių pareigų atlikimo, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio savivaldybės administracijoje dirbančio asmens dalyvavimas sukels interesų konfliktą.

11. Savivaldybės administracijoje dirbantis asmuo šio tvarkos aprašo 11 punkte nurodytu būdu nušalintas nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, kitų tarnybinių pareigų atlikimo, apie nušalinimą praneša savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

12. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nustatyta tvarka registruoja savivaldybės administracijoje dirbančių asmenų nusišalinimo ir nušalinimo atvejus ir kaupia su jais susijusią dokumentaciją.

 

 

V SKYRIUS

DOVANŲ AR PASLAUGŲ PRIĖMIMO IR TEIKIMO APRIBOJIMAI

 

13. Asmuo, dirbantis savivaldybės administracijoje, negali priimti dovanų ar paslaugų arba jas teikti, jeigu tai gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

14. Šis apribojimas netaikomas asmenims, gavusiems dovanų ar paslaugų pagal tarptautinį protokolą ar tradicijas, kurios įprastai yra susijusios su asmens, dirbančio valstybinėje tarnyboje, pareigomis, taip pat reprezentacijai skirtoms dovanoms (valstybės, įstaigos ir kitokia simbolika, kalendoriai, knygos ir kitokie informacinio pobūdžio spaudiniai), kurių vertė neviršija 30 eurų.

15. Jeigu dovanos vertė viršija 30 eurų, ši dovana yra laikoma savivaldybės administracijos nuosavybe. Tokia dovana įvertinama ir saugoma savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

16. Savivaldybės administracijoje dirbantis asmuo, kuris asmeniškai ar per tarpininkus priėmė leidžiamo dydžio dovaną iš fizinio ar juridinio asmens ir dėl to gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, vienus metus negali dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus ar atlikti kitų tarnybinių pareigų dėl šio asmens.

 

 

 

VI SKYRIUS

 

ASMENŲ, DIRBANČIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE, PRIEVOLĖS IEŠKANT KITO DARBO IR APRIBOJIMAI PASIBAIGUS TARNYBAI

 

17. Asmuo, dirbantis savivaldybės administracijoje, privalo pranešti tiesioginiam vadovui apie visus pasiūlymus pereiti dirbti į kitą darbą, jeigu tokie pasiūlymai gali šiam asmeniui sukelti interesų konfliktą.

18. Asmuo, dirbantis savivaldybės administracijoje, privalo nedelsdamas raštu informuoti savo tiesioginį vadovą apie tai, kad jis priėmė siūlymą pereiti į kitą darbą. Tiesioginis vadovas, nustatęs, kad šis asmuo yra artimai tarnybos santykiais susijęs su būsimuoju darbdaviu, turi nedelsdamas imtis priemonių, kad būtų pašalinta interesų konflikto grėsmė (neskirti konkrečių užduočių, jas perduoti kitam tarnautojui, apriboti prieigą prie atitinkamos tarnybinės informacijos ir pan.).

19. Asmuo, nustojęs eiti pareigas savivaldybės administracijoje, vienus metus neturi dirbti įmonės (visų rūšių ūkinės, komercinės, kredito ir finansinės įmonės, bendrovės, įstaigos, bendrijos, asociacijos, susivienijimo ir organizacijos, – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme) ar jos kontroliuojamos įmonės vadovu, vadovo pavaduotoju, būti šios įmonės tarybos ar valdybos nariu, taip pat eiti kitas pareigas, tiesiogiai susijusias su sprendimų priėmimu įmonės valdymo, turto tvarkymo, finansų apskaitos ir kontrolės srityse, jeigu per paskutinius darbo metus jo tarnyba buvo tiesiogiai susijusi su įmonės ar jos kontroliuojamos įmonės veiklos priežiūra ar kontrole arba jeigu asmuo dalyvavo rengiant, svarstant ir priimant palankius įmonei ar jos kontroliuojamai įmonei sprendimus konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą.

20. Asmuo, nustojęs eiti pareigas savivaldybės administracijoje, vienus metus neturi teisės sudaryti sandorių su institucija ar naudotis institucijos, kurioje paskutinius metus asmuo dirbo, teikiamomis individualiomis lengvatomis. Šie apribojimai netaikomi sandoriui, kuris buvo sudarytas prieš tai, kai asmuo pradėjo eiti pareigas savivaldybės administracijoje, arba yra pratęsiamas, taip pat sandoriui, kuris sudaromas viešo konkurso būdu, bei sandoriams, kurių suma per metus neviršija 3000 eurų.

21. Asmuo, nustojęs eiti pareigas savivaldybės administracijoje, vienus metus negali atstovauti fiziniams ar juridiniams asmenims savivaldybės administracijoje, kurioje jis paskutinius metus dirbo, ir kitose valstybės ar savivaldybių institucijose ir įstaigose tais klausimais, kurie buvo priskirti jo tarnybinėms funkcijoms.

 

 

VII SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, atsako už privačių interesų deklaracijose pateikiamų duomenų teisingumą, tiesioginio vadovo arba kolegialios institucijos vadovo, ar kolegialaus valdymo organo ir kitų šiame apraše numatytų asmenų informavimą apie interesų konfliktą sukeliančias aplinkybes bei nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą.

23. Asmenys, dirbantys savivaldybės administracijoje, už Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo pažeidimus atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________________