LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APSAUGOS DARBUOTOJO, TARPTAUTINIŲ INKASATORIAUS IR INKASAVIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO, GALIOJIMO PANAIKINIMO, INKASAVIMO PAŽYMĖJIMO NAUDOJIMO IR INFORMACIJOS POLICIJAI TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 7 d. Nr. 5-V-928

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. vasario 2 d. nutarimo Nr. 116 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo įgyvendinimo“ 2.11, 2.14 ir 2.19 papunkčiais:

1. Tvirtinu Apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo pažymėjimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, inkasavimo pažymėjimo naudojimo ir informacijos policijai teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Lietuvos policijos generalinio komisaro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. V-619 „Dėl Apsaugos darbuotojų pažymėjimų išdavimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Lietuvos policijos generalinio komisaro 2004 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. V-622 „Dėl Inkasavimo ir inkasatorių pažymėjimų išdavimo, panaikinimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Policijos generalinio komisaro pavaduotojas,

atliekantis policijos generalinio komisaro funkcijas                                                    Rimantas Bobinas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2018 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. 5-V-928

 

 

APSAUGOS DARBUOTOJO, tarptautinių inkasatoriaus IR INKASAVIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO, GALIOJIMO PANAIKINIMO, inkasavimo pažymėjimo naudojimo IR INFORMACIJOS POLICIJAI teikimo TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo pažymėjimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, inkasavimo pažymėjimo naudojimo ir informacijos policijai teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo pažymėjimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, inkasavimo ir inkasavimo pažymėjimo naudojimo bei informacijos apie priimtą į darbą apsaugos darbuotoją ar apsaugos darbuotoją stažuotoją, taip pat apie atleistą apsaugos darbuotoją ar apsaugos darbuotoją stažuotoją ir priimtą ar atleistą apsaugos vadovą teikimo tvarką, reikalavimus inkasavimo automobiliui ir apsaugos darbuotojo bei tarptautiniam inkasatoriaus pažymėjimams.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos ir Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymuose.

 

 

II SKYRIUS

APSAUGOS DARBUOTOJŲ, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

 

 

3. Fizinis asmuo, pageidaujantis gauti apsaugos darbuotojo pažymėjimą (Aprašo 1 priedas), teritorinei policijos įstaigai tiesiogiai arba per Policijos elektroninių paslaugų sistemą (toliau – PEPS) pateikia:

3.1. prašymą išduoti apsaugos darbuotojo pažymėjimą. Prašyme nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, gimimo data, deklaruota gyvenamoji vieta, būdas, kuriuo pareiškėjas pageidauja gauti pranešimą apie priimtą sprendimą. Prašyme asmuo turi patvirtinti, kad jo veiksnumas nėra apribotas teismo sprendimu, ir sutikti, kad policija teisės aktų nustatyta tvarka atliktų patikrinimus, susijusius su Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatyme nustatytais apribojimais;

3.2. sveikatos priežiūros įstaigos pažymas, patvirtinančias, kad asmuo neįrašytas į sveikatos priežiūros įstaigos įskaitą dėl alkoholizmo, narkomanijos, taip pat kad asmuo nėra sveikatos priežiūros įstaigos priežiūroje dėl psichikos ligos ar sutrikimo;

3.3. privalomo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą (forma Nr. 047/a), kurioje turi būti nurodyta, kad asmens profesija – apsaugos darbuotojas, arba asmens medicininę knygelę (sveikatos pasą) (forma Nr. 048/a), kurioje turi būti nurodyta, kad asmuo dirba apsaugos darbuotoju;  

3.4. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (dokumentas pateikiamas, tik jei kreipiamasi tiesiogiai);

3.5. vieną nuotrauką (3 x 4 cm), jeigu jos nėra Policijos licencijuojamos veiklos informacinėje sistemoje (toliau – PLVIS);

3.6. dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo išlaikė egzaminą pagal Apsaugos darbuotojo mokymo programą, arba dokumentą, patvirtinantį asmens užsienio valstybėse ar Lietuvoje įgytos apsaugos darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimą, arba dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo yra vidaus reikalų statutinės įstaigos pareigūnas ir turi teisę tarnybos metu nešiotis šaunamąjį ginklą, arba dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo yra buvęs šių įstaigų pareigūnas ir turėjo teisę tarnybos metu nešiotis šaunamąjį ginklą. Nurodytų dokumentų pateikti neprivaloma, jei asmuo planuoja dirbti apsaugos darbuotoju stažuotoju ir atitinka Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatyme apsaugos darbuotojui stažuotojui nustatytus reikalavimus.

4. Aprašo 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų pateikti nereikia, jei asmuo pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis (asmuo) yra vidaus reikalų statutinės įstaigos pareigūnas ir turi teisę tarnybos metu nešiotis šaunamąjį ginklą.

5. Fizinis asmuo, pageidaujantis teikti asmens ir turto apsaugos paslaugas, teikdamas Policijos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) prašymą išduoti licenciją teikti asmens ir turto apsaugos paslaugas klientams, jei neturi galiojančio apsaugos darbuotojo pažymėjimo, Policijos departamentui pateikia atskirą prašymą dėl apsaugos darbuotojo pažymėjimo išdavimo, atitinkantį Aprašo 3.1 papunkčio reikalavimus, ir Aprašo 3.2–3.6 papunkčiuose nurodytus dokumentus. Apsaugos darbuotojo pažymėjimas išduodamas arba motyvuotas atsisakymas išduoti pažymėjimą pateikiamas ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo prašymo ir tinkamai įformintų dokumentų gavimo Policijos departamente dienos.

6. Asmuo, pageidaujantis gauti tarptautinį inkasatoriaus pažymėjimą (Aprašo 2 priedas), policijos įstaigai tiesiogiai arba per PEPS pateikia:

6.1. prašymą išduoti tarptautinį inkasatoriaus pažymėjimą. Prašyme nurodoma apsaugininko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruota gyvenamoji vieta arba apsaugos tarnybos, kurioje dirba asmuo, pavadinimas, deklaruota gyvenamoji vieta ir būdas, kuriuo asmuo pageidauja gauti pranešimą apie priimtą sprendimą. Prašyme asmuo turi patvirtinti, kad jo veiksnumas nėra apribotas teismo sprendimu, ir sutikti, kad policija teisės aktų nustatyta tvarka atliktų patikrinimus, susijusius su Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatyme nustatytais apribojimais;

6.2. sveikatos priežiūros įstaigos pažymas, patvirtinančias, kad asmuo neįrašytas į sveikatos priežiūros įstaigos įskaitą dėl alkoholizmo, narkomanijos, taip pat kad asmuo nėra sveikatos priežiūros įstaigos priežiūroje dėl psichikos ligos ar sutrikimo;

6.3. privalomo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą (forma Nr. 047/a), kurioje turi būti nurodyta, kad asmens profesija – apsaugos darbuotojas, arba asmens medicininę knygelę (sveikatos pasą) (forma Nr. 048/a), kurioje turi būti nurodyta, kad asmuo dirba apsaugos darbuotoju;

6.4. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (dokumentas pateikiamas, tik jei kreipiamasi tiesiogiai);

6.5. dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo išlaikė egzaminą pagal Tarpvalstybinio grynųjų pinigų vežimo mokymo programą.

7. Aprašo 6.2 ir 6.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų pateikti nereikia, jei asmuo pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis (asmuo) yra vidaus reikalų statutinės įstaigos pareigūnas ir turi teisę tarnybos metu nešiotis šaunamąjį ginklą.

8. Tiesiogiai priimdamas prašymą, policijos pareigūnas ar kitas atitinkamus įgaliojimus turintis asmuo (toliau – įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas) įvertina, ar pateikti visi reikiami dokumentai ir ar jie tinkamai įforminti. Jeigu trūksta kurio (-ių) nors dokumento (-ų) ar jis (jie) netinkamai įformintas (-i), asmens pasirinkimu prašymas ir kiti nurodyti dokumentai grąžinami jam papildyti ar tinkamai įforminti arba priimami, jei asmuo prašyme pažymi, kad įsipareigoja per 5 darbo dienas pateikti trūkstamus ar tinkamai įformintus dokumentus.

Gavęs visus tinkamai įformintus dokumentus, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas, padaręs dokumentų elektronines kopijas, dokumentų originalus grąžina dokumentus pateikusiam asmeniui.

9. Per PEPS gautus dokumentus įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas įvertina per 5 darbo dienas nuo jų gavimo policijos įstaigoje dienos. Jeigu trūksta kurio (-ių) nors dokumento (-ų) ar jis (jie) netinkamai įformintas (-i), prašymas atmetamas, nurodant atmetimo priežastį.

10. Prašymo nagrinėjimo pradžia laikoma visų reikiamų ir tinkamai įformintų dokumentų pateikimo teritorinei policijos įstaigai diena.

11. Gavęs visus tinkamai įformintus dokumentus, nurodytus Aprašo 3 ar 6 punktuose, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas organizuoja patikrinimus, siekdamas išsiaiškinti, ar asmeniui netaikomi apribojimai, nustatyti Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatyme.

12. Ar asmuo teistas (neteistas), padaręs (nepadaręs) administracinių nusižengimų, ar asmens veiksnumas yra apribotas (neapribotas) teismo sprendimu ir ar asmeniui pagal Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatymą taikyti (netaikyti) teismo įpareigojimai, jo veikla kelia (nekelia) grėsmę (grėsmės) kitų asmenų ar savo gyvybei ar sveikatai, nuosavybei, viešajai tvarkai, visuomenės saugumui, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas duomenis tikrina registruose ir Vidaus reikalų ministerijos bei policijos informacinėse sistemose. Patikrinimą atlikusio įgalioto policijos įstaigos darbuotojo duomenys ir patikrinimo rezultatai automatiškai fiksuojami PLVIS. Jeigu patikrinimo metu nustatoma informacija, kurios patikrinimo rezultatų PLVIS automatiškai neišsaugo, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas šią informaciją įkelia į PLVIS.

13. Gavus netikslią, neišsamią informaciją, kuria remiantis negalima priimti sprendimo išduoti (atsisakyti išduoti) apsaugos darbuotojo ar tarptautinį inkasatoriaus pažymėjimą, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas privalo patikslinti ar papildyti informaciją.

14. Jei atliekant tikrinimą gaunama duomenų, kad asmeniui ne jo paties prašymu buvo panaikintas apsaugos darbuotojo ar tarptautinis inkasatoriaus pažymėjimas, tikrinama, ar šiam asmeniui vykdyti asmens ir turto apsaugą ar teikti šios srities paslaugas nėra uždrausta teismo sprendimu ir (ar) apsaugos darbuotojo ar tarptautinis inkasatoriaus pažymėjimas nebuvo panaikintas už Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo ar kitų su asmens ir turto apsauga susijusių teisės aktų pažeidimus.

15. Remiantis patikrinimo rezultatais ir Aprašo 3 ar 6 punktuose nurodytais dokumentais, priimamas sprendimas dėl apsaugos darbuotojo ar tarptautinio inkasatoriaus pažymėjimo išdavimo ar neišdavimo.

16. Patikrinimai turi būti atlikti ir sprendimas dėl apsaugos darbuotojo pažymėjimo išdavimo (neišdavimo) turi būti priimtas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 3 punkte nurodytų visų reikiamų ir tinkamai įformintų dokumentų pateikimo teritorinei policijos įstaigai dienos.  

17. Priėmusi sprendimą, teritorinė policijos įstaiga ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos prašyme nurodytu būdu:

17.1. informuoja asmenį apie sprendimą išduoti apsaugos darbuotojo pažymėjimą po to, kai asmuo ne vėliau kaip per 6 mėnesius pateiks Aprašo 3.6 papunktyje nurodytą dokumentą, ir nurodo, kad asmuo gali dirbti apsaugos darbuotoju stažuotoju iki tol, kol jam bus išduotas apsaugos darbuotojo pažymėjimas, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesius nuo sprendimo priėmimo dienos, arba apie sprendimą išduoti tarptautinį inkasatoriaus pažymėjimą;

17.2. pateikia motyvuotą atsakymą neišduoti apsaugos darbuotojo pažymėjimo ar  tarptautinio inkasatoriaus pažymėjimo ir nurodo sprendimo apskundimo tvarką.

18. Teritorinė policijos įstaiga apsaugos darbuotojo pažymėjimą išduoda ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, kai asmuo pateikia Aprašo 3.6 papunktyje nurodytą dokumentą, arba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, jei kartu su prašymu išduoti apsaugos darbuotojo pažymėjimą buvo pateikti visi tinkamai įforminti Aprašo 3 punkte nurodyti dokumentai. Jei per 6 mėnesius nepateikiamas Aprašo 3.6 papunktyje nurodytas dokumentas, teritorinė policijos įstaiga prašyme dėl apsaugos darbuotojo pažymėjimo išdavimo nurodytu būdu informuoja pareiškėją, kad prašymo vykdymas nutraukiamas.

19. Tarptautinis inkasatoriaus pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo teritorinėje policijos įstaigoje dienos.

20. Apsaugos darbuotojų ir tarptautiniai inkasatorių pažymėjimai iš PLVIS spausdinami  popieriuje su žalsvos spalvos apsauginiu tinkleliu, kurio matmenys – 200 x 70 mm.  

21. Apsaugos darbuotojo ir tarptautinio inkasatoriaus pažymėjimo numeris automatiniu būdu pagal eilę suteikiamas iš PLVIS.

22. Apsaugos darbuotojo ir tarptautinis inkasatoriaus pažymėjimas išduodamas neribotam laikui.

23. Apsaugos darbuotojo ir tarptautinis inkasatoriaus pažymėjimas neišduodamas Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais.

24. Asmeniui, praradusiam apsaugos darbuotojo ar tarptautinį inkasatoriaus pažymėjimą, teritorinė policijos įstaiga naują apsaugos darbuotojo ar tarptautinį inkasatoriaus pažymėjimą išduoda šiame Aprašo skyriuje nustatyta tvarka. Jei nuo prarasto apsaugos darbuotojo pažymėjimo išdavimo praėjo ne daugiau kaip 3 metai, apsaugos darbuotojo pažymėjimas išduodamas pateikus Aprašo 3.1 papunktyje nurodytą prašymą. 

 

 

III SKYRIUS

INKASAVIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

 

 

25. Apsaugininkas ar apsaugos tarnyba, pageidaujanti gauti inkasavimo pažymėjimą, teritorinei policijos įstaigai tiesiogiai, per kontaktinį centrą arba per PEPS pateikia:

25.1. prašymą išduoti inkasavimo pažymėjimą. Prašyme nurodomas apsaugininko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruota gyvenamoji vieta ar apsaugos tarnybos pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono numeris, apsaugos tarnybos apsaugos vadovo vardas ir pavardė, asmens kodas, transporto priemonės, kuria norima vykdyti inkasavimą, markė, modelis, valstybinis numeris, taip pat nurodoma, ar automobilyje yra įrengta pažangioji banknotų neutralizavimo sistema, ir pateikiami tai patvirtinantys dokumentai. Prašyme taip pat nurodomas būdas, kuriuo pareiškėjas pageidauja gauti pranešimą apie priimtą sprendimą;

25.2. apsaugininko ar apsaugos tarnybos administracijos vadovo patvirtintas Inkasavimo taisykles, kuriose nustatoma inkasavimo tvarka, inkasatorių teisės ir pareigos, inkasatorių veiksmai ekstremaliųjų situacijų atvejais ir kitos su inkasavimu susijusios veiklos nuostatos. Šių taisyklių pateikti nereikia, jeigu jos jau buvo pateiktos teritorinei policijos įstaigai;

25.3. transporto priemonės valdymo pagrindą patvirtinančius dokumentus, jeigu transporto priemonė naudojama nuomos, panaudos ar kitais teisėtais pagrindais;  

25.4. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (dokumentas pateikiamas, tik jei kreipiamasi tiesiogiai).

26. Tiesiogiai priimdamas prašymą, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas įvertina, ar pateikti visi reikiami dokumentai ir ar jie tinkamai įforminti. Jeigu trūksta kurio (-ių) nors dokumento (-ų) ar jis (jie) netinkamai įformintas (-i), asmens pasirinkimu prašymas ir kiti nurodyti dokumentai grąžinami jam papildyti ar tinkamai įforminti arba priimami, jei asmuo prašyme pažymi, kad įsipareigoja per 5 darbo dienas pateikti trūkstamus ar tinkamai įformintus dokumentus.

27. Įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas per 5 darbo dienas įvertina, ar pateikti visi reikiami dokumentai ir ar jie tinkamai įforminti, ar gauti per PEPS ar per kontaktinį centrą. Jeigu trūksta kurio (-ių) nors dokumento (-ų) ar jis (jie) netinkamai įformintas (-i), asmuo per 5 darbo dienas informuojamas, kad ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo rašto išsiuntimo dienos dokumentą (-us) turi pateikti (patikslinti), priešingu atveju prašymas paliekamas nenagrinėtas ir apie tai per 5 darbo dienas, pasibaigus 5 darbo dienų terminui, informuojamas asmuo.            

28. Prašymo nagrinėjimo pradžia laikoma visų reikiamų ir tinkamai įformintų dokumentų pateikimo teritorinei policijos įstaigai diena.

29. Gavęs visus tinkamai įformintus dokumentus, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas informuoja pareiškėją, kur pristatyti transporto priemonę, kuria norima vykdyti inkasavimą, apžiūrėti. Įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas apžiūri transporto priemonę, ją nufotografuoja ir transporto priemonės apžiūros akte išsamiai aprašo, ar ji atitinka nustatytus reikalavimus, taip pat nurodo, ar automobilyje yra įrengta pažangioji banknotų neutralizavimo sistema. Transporto priemonės apžiūros aktą pasirašo apžiūrą atlikęs įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas ir apžiūroje dalyvavęs apsaugininkas ar apsaugos tarnybos atstovas. Aktas ir nuotraukos įkeliamos į PLVIS.

30. Inkasavimo automobilis turi atitikti šiuos reikalavimus:

30.1. turėti įrengtus stacionarius oranžinės spalvos švyturėlius;

30.2. šonuose ir priekyje arba gale turi būti užrašytas apsaugininko vardas ir pavardė, kontaktinis telefonas arba apsaugos tarnybos pavadinimas, kontaktinis telefonas ir logotipas;

30.3. turėti įrengtas mobiliojo ryšio priemones arba mobiliojo ryšio priemones turi turėti inkasavimą vykdantys apsaugininkai ar apsaugos darbuotojai.

31. Inkasavimo pažymėjimas išduodamas ar motyvuotas atsisakymas išduoti inkasavimo pažymėjimą pareiškėjui pateikiamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos.

32. Inkasavimo pažymėjime nurodoma: inkasavimo pažymėjimą išdavusios teritorinės policijos įstaigos ir apsaugininko ar apsaugos tarnybos rekvizitai, automobilio, kuriam išduotas inkasavimo pažymėjimas, gamybinė markė, komercinis pavadinimas ir valstybinis numeris, inkasavimo pažymėjimo išdavimo ir galiojimo datos. Inkasavimo pažymėjimai galioja 5 metus nuo išdavimo datos arba iki transporto priemonės nuomos, panaudos sutartyse ar kituose teisėtą jų valdymo pagrindą patvirtinančiuose dokumentuose nurodyto naudojimosi transporto priemone termino galiojimo pabaigos. Inkasavimo pažymėjime turi būti nurodyta, ar automobilyje yra įrengta pažangioji banknotų neutralizavimo sistema pažymint inkasavimo pažymėjimą simboliu –

33. Išduoti inkasavimo pažymėjimai registruojami Policijos dokumentų valdymo sistemoje.

34. Pasikeitus inkasavimo pažymėjime nurodytiems duomenims, apsaugininkas ar apsaugos tarnyba per 10 darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo dienos teritorinei policijos įstaigai pateikia Aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus dėl naujo inkasavimo pažymėjimo išdavimo.

35. Pasibaigus inkasavimo pažymėjimo galiojimo terminui, jis per 10 darbo dienų grąžinamas teritorinei policijos įstaigai, o naujas išduodamas pateikus Aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus.

36. Inkasavimo pažymėjimas neišduodamas Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje nustatytais atvejais.

37. Apsaugininkui ar apsaugos tarnybai praradus inkasavimo pažymėjimą, naujas inkasavimo pažymėjimas išduodamas pateikus motyvuotą prašymą. Išduotas inkasavimo pažymėjimas galioja iki prarasto pažymėjimo galiojimo termino.

 

 

IV SKYRIUS

APSAUGOS DARBUOTOJO, tarptautinių inkasatoriaus AR INKASAVIMO PAŽYMĖJIMŲ GALIOJIMO PANAIKINIMAS

 

 

38. Apsaugos darbuotojo ir tarptautinio inkasatoriaus pažymėjimo galiojimas panaikinamas Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo 22 straipsnio 7 dalyje nustatytais atvejais arba asmeniui, kuriam jis buvo išduotas, mirus. Apsaugos darbuotojo pažymėjimo galiojimas panaikinamas Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo 22 straipsnio 8 dalyje nustatytu atveju.

39. Inkasavimo pažymėjimo galiojimas panaikinamas Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo 20 straipsnio 8 dalyje nustatytais atvejais.

40. Teritorinė policijos įstaiga, panaikinusi apsaugos darbuotojo, tarptautinį inkasatoriaus ar inkasavimo pažymėjimą, apie tai nedelsdama informuoja asmenį paskutiniame pateiktame prašyme nurodytu būdu. Jei iš PEPS gaunamas atsakymas, kad vartotojas neegzistuoja arba nėra tokio el. pašto adreso, informacija išsiunčiama paskutiniu žinomu pašto adresu.

41. Asmuo apsaugos darbuotojo, tarptautinį inkasatoriaus ar inkasavimo pažymėjimą, kurio galiojimas panaikintas, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo galiojimo panaikinimo dienos grąžina teritorinei policijos įstaigai.

 

 

V SKYRIUS

SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS IR DOKUMENTŲ TVARKYMAS

 

 

42. Jei asmuo kreipiasi tiesiogiai, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas, gavęs prašymą ir Aprašo 3, 6 ar 25 punktuose nurodytus visus dokumentus, prašymo duomenis suveda į PLVIS, užregistruoja, atspausdina prašymą ir pateikia jį pareiškėjui pasirašyti.

43. Prašymai, gauti PEPS, registruojami automatiškai, kai atsakingas įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas priima prašymą (PLVIS paspaudžia mygtuką „Priimti prašymą“).

44. Priimti teigiami sprendimai formuojami PLVIS ir teritorinės policijos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens tvirtinami PLVIS.

45. Neigiami sprendimai surašomi laisva forma, pasirašomi jį surašiusio įgalioto policijos įstaigos darbuotojo ir tvirtinami teritorinės policijos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens.

46. Gautų prašymų ir kitų su apsaugos darbuotojo, tarptautinio inkasatoriaus ar inkasavimo pažymėjimo išdavimu ar galiojimo panaikinimu susijusių dokumentų elektroninės kopijos įkeliamos į PLVIS. Gauti prašymai, sprendimai ir pranešimai apie priimtus sprendimus pareiškėjams registruojami PLVIS.

47. Teigiamai išnagrinėti prašymai dėl apsaugos darbuotojo tarptautinių inkasatoriaus ar inkasavimo pažymėjimų išdavimo ar keitimo kartu su kitais susijusiais dokumentais (jei tokie yra pateikti ne elektroniniu formatu) eilės tvarka segami į asmenims išduotų apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ar inkasavimo pažymėjimų bylą.

48. Priimti sprendimai dėl apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ar inkasavimo pažymėjimų neišdavimo ar galiojimo panaikinimo ir kiti su šiais sprendimais susiję dokumentai eilės tvarka segami į panaikintų apsaugos darbuotojo ar tarptautinių inkasatoriaus pažymėjimų bylą.

 

 

VI SKYRIUS

INKASAVIMO IR INKASAVIMO Pažymėjimų NAUDOJIMO TVARKA

 

 

49. Inkasavimo ekipažą turi sudaryti ne mažiau kaip du apsaugos darbuotojai, išskyrus atvejus, kai inkasavimo automobilyje yra naudojama pažangioji banknotų neutralizavimo sistema.

50. Jeigu vairuotojas inkasavimo metu pažeidė Kelių eismo taisyklių reikalavimus, policijos pareigūnai nustato vairuotojo tapatybę (Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo 20 straipsnio 9 dalyje nustatyta tvarka) ir administracinio nusižengimo bylos tyrimą atlieka rašytinio proceso tvarka (Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 616 straipsnis „Administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimas ne teismo tvarka“), o procesinius dokumentus asmeniui, traukiamam administracinėn atsakomybėn, išsiunčia į darbovietę.

51. Inkasavimo metu įvykęs eismo įvykis įforminamas teisės aktų nustatyta tvarka. Į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai prireikus privalo imtis priemonių, kad būtų apsaugotos pervežamos vertybės.

52. Nebenaudojant inkasavimo automobilio inkasavimo tikslams, inkasavimo pažymėjimai grąžinami juos išdavusiai teritorinei policijos įstaigai.

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PRIIMTĄ Į DARBĄ APSAUGOS DARBUOTOJĄ AR APSAUGOS DARBUOTOJĄ STAŽUOTOJĄ, TAIP PAT APIE ATLEISTĄ APSAUGOS DARBUOTOJĄ AR APSAUGOS DARBUOTOJĄ STAŽUOTOJĄ IR PRIIMTĄ AR ATLEISTĄ APSAUGOS VADOVĄ TEIKIMAS

 

53. Apsaugininkai ir apsaugos tarnybos informaciją apie priimtą į darbą apsaugos darbuotoją ar apsaugos darbuotoją stažuotoją, taip pat apie atleistą apsaugos darbuotoją ar apsaugos darbuotoją stažuotoją ir priimtą ar atleistą apsaugos vadovą teikia pateikdami pranešimą teritorinei policijos įstaigai per PEPS.

54. Pranešimas teikiamas tai teritorinei policijos įstaigai, kurios teritorijoje yra apsaugininko gyvenamoji vieta ar apsaugos tarnybos būstinė arba apsaugos tarnybos struktūrinis padalinys.

55. Dėl kiekvieno priimto į darbą apsaugos darbuotojo ar apsaugos darbuotojo stažuotojo, taip pat dėl atleisto apsaugos darbuotojo ar apsaugos darbuotojo stažuotojo ir priimto ar atleisto apsaugos vadovo teikiamas atskiras pranešimas, kuriame nurodoma vardas, pavardė ir pareigos (apsaugos darbuotojas, apsaugos darbuotojas stažuotojas ar apsaugos vadovas).

56. Teikiant informaciją apie priimtą į darbą apsaugos darbuotoją ar apsaugos vadovą, kartu su pranešimu į PEPS įkeliama privalomo sveikatos patikrinimo medicininė pažyma (forma Nr. 047/a), kurioje turi būti nurodyta, kad asmens profesija – apsaugos darbuotojas, arba asmens medicininė knygelė (sveikatos pasas) (forma Nr. 048/a), kurioje turi būti nurodyta, kad asmuo dirba apsaugos darbuotoju, ir sveikatos priežiūros įstaigos pažymos, patvirtinančios, kad asmuo neįrašytas į sveikatos priežiūros įstaigos įskaitą dėl alkoholizmo, narkomanijos, taip pat kad asmuo nėra sveikatos priežiūros įstaigos priežiūroje dėl psichikos ligos ar sutrikimo.

57. Įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas per 2 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos įvertina, ar pateikti visi reikiami dokumentai ir ar jie tinkamai įforminti. Jeigu trūksta kurio (-ių) nors dokumento (-ų) ar jis (jie) netinkamai įformintas (-i), prašymas atmetamas ir nurodoma atmetimo priežastis. Jei prašymas ir dokumentai tinkamai įforminti, įgaliotas policijos įstaigos darbuotojas nurodytą asmenį PLVIS priskiria prie apsaugininko ar apsaugos tarnybos darbuotojų arba išbraukia iš apsaugos darbuotojų sąrašo. 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Asmenys, nesutinkantys su įgaliotais policijos įstaigos darbuotojų sprendimais, priimtais vadovaujantis Aprašu, turi teisę juos apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

59. Už apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo pažymėjimų išdavimą imama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto dydžio rinkliava.

60. Asmenys, pažeidę Aprašo reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

___________________________________

 

Apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo pažymėjimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, inkasavimo pažymėjimo naudojimo  ir informacijos policijai teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Apsaugos darbuotojo pažymėjimo forma)

 

APSAUGOS DARBUOTOJO PAŽYMĖJIMAS NR.

 

1. Atsiradus pagrindui panaudoti fizinę prievartą ar šaunamąjį ginklą, būtina įspėti įtariamą teisės pažeidėją apie ketinimą panaudoti fizinę prievartą ar šaunamąjį ginklą, jeigu šis nevykdys teisėtų nurodymų, duodamų įgyvendinant Lietuvos Respublikos asmens ir turto apsaugos įstatymo apsaugos darbuotojui suteiktas teises ir pareigas, išskyrus atvejus, kai delsimas kelia grėsmę apsaugininko ar apsaugos darbuotojo, ar saugomo asmens gyvybei ar sveikatai arba kai įspėti dėl susidariusios situacijos yra neįmanoma.

 

2. Atsižvelgiant į konkrečios situacijos pavojingumą, privaloma užtikrinti, kad prieš įtariamą teisės pažeidėją būtų panaudota tiek specialiųjų priemonių ir tokiu mastu, kiek yra būtina neteisėtiems veiksmams nutraukti ir sulaikomo įtariamo teisės pažeidėjo pasipriešinimui neutralizuoti.

 

3. Naudojant fizinę prievartą ar šaunamąjį ginklą, privaloma stengtis išvengti įtariamo teisės pažeidėjo sveikatos sutrikdymo ar mirties.

 

4. Apžiūrėti įtariamo asmens turimus daiktus leidžiama tik gavus jo rašytinį ar žodinį sutikimą.

 

 

 

 

Apsaugos darbuotojas

 

Išdavė:

 

Išduotas: 

 

Pareigūnas

 

 

 

 

 

 

___________

 

Apsaugos darbuotojo, tarptautinių inkasatoriaus ir inkasavimo pažymėjimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, inkasavimo pažymėjimo naudojimo  ir informacijos policijai teikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Tarptautinio inkasatoriaus pažymėjimo forma)

 

TARPTAUTINIS INKASATORIAUS PAŽYMĖJIMAS NR.

INTERNATIONAL COLLECTOR’S SERTIFICATE

 

 

Pažymėjimas išduotas grynųjų pinigų vežimo apsaugos darbuotojui pagal 2011 m. lapkričio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1214/2011 20 dėl profesionalaus tarpvalstybinio grynųjų eurų vežimo kelių transportu iš vienos euro zonos valstybės narės į kitą.

 

The certificate is issued to member of cash-in-transit securyti staff according to Regulation (EU) No 1214/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 November 2011 on the professional cross-border transport of euro cash by road between euro-area Member States.

 

 

 

 

Inkasatorius

 

Išdavė:

 

Išduotas: 

 

Pareigūnas

 

 

 

 

 

_________