Ignalinos rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 29 d. Nr. T-53
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (2022 m. birželio 30 d. įstatymo Nr. XIV-1268 redakcija) 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Ignalinos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 24 d. sprendimą Nr. T-209 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės administracijos nuostatų patvirtinimo“, kai naujai išrinkta Ignalinos rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
3. Įpareigoti Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Ignalinos rajono savivaldybės administracijos nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka teikti registruoti Juridinių asmenų registre.
4. Nustatyti, kad sprendimo 1 punktu patvirtintų Ignalinos rajono savivaldybės administracijos nuostatų nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta Ignalinos rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
5. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2023 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-53
IGNALINOS rajono savivaldybės ADMINISTRACIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Ignalinos rajono savivaldybės administracijos veiklos tikslus, uždavinius, funkcijas, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetenciją, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos (toliau – administracija) valdymą, administracijos direktoriaus kompetenciją, administracijos darbo organizavimą, turtą ir lėšų šaltinius, veiklos ir finansinę kontrolę, nuostatų keitimo ir įsigaliojimo tvarką.
2. Administracija yra Ignalinos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) įstaiga, kurią sudaro struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir administracijos filialai – seniūnijos (toliau – seniūnijos). Administracijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
3. Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais, šiais Nuostatais.
4. Administracijos savininkė yra savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – savivaldybės taryba, kurios kompetenciją, veiklos tvarką ir formas reglamentuoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas.
6. Administracija turi juridinio asmens statusą. Ji turi sąskaitų bankuose ir herbinį antspaudą su pavadinimu „Ignalinos rajono savivaldybės administracija“ ir savivaldybės herbu. Už antspaudo naudojimą ir saugojimą atsakingas administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.
7. Administracijos veikla yra neterminuota. Administracijos įgaliojimai nėra susiję su savivaldybės tarybos įgaliojimų pabaiga.
8. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, negali būti savivaldybės, kurioje jie dirba, savivaldybės tarybos nariais.
II SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
12. Administracijos vykdomos veiklos rūšys atitinka veiklą, nustatytą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“:
13. Administracijos veiklos tikslai, vykdant teisės aktų jai nustatytas funkcijas – organizuoti ir kontroliuoti savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pačiai juos įgyvendinti, įgyvendinti įstatymus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius savivaldybės tarybos sprendimų, administruoti viešųjų paslaugų teikimą, atlikti viešojo administravimo funkcijas.
14. Administracijos veiklos uždaviniai, siekiant iškeltų tikslų, yra užtikrinti:
15. Administracija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
15.1. savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pati juos įgyvendina;
15.2. įgyvendina įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius savivaldybės tarybos sprendimų;
15.3. įstatymų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybės biudžeto pajamų, išlaidų ir kitų piniginių išteklių finansinės apskaitos tvarkymą, organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės turto valdymą ir naudojimą;
15.5. rengia savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus, savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių projektus;
15.6. dėl savivaldybės tarybos sprendimo projekto, išskyrus šio skyriaus 15.5 papunktyje nurodytus spendimų projektus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo registravimo dienos pateikia išvadas. Jeigu savivaldybės tarybos sprendimo projektas didelės apimties, administracijos direktoriaus įsakymu išvadų pateikimo terminas vieną kartą gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų;
15.7. atlieka savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriaus, mero, tarybos narių ir savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą.
III SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
16. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – savivaldybės taryba:
16.1. Savivaldybės mero teikimu tvirtina administracijos struktūrą, jos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, pareigybių skaičių;
16.2. priima sprendimą dėl seniūnijos – biudžetinės įstaigos – steigimo, seniūnijos formos keitimo tikslingumo;
IV SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
17. Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
17.1. gauti iš visų savivaldybės institucijų ir kitų įstaigų ir organizacijų, kurių savininkė yra savivaldybė, savivaldybės valdomų įmonių informaciją ir pasiūlymus administracijos kompetencijai priskirtais klausimais;
17.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip savivaldybės valdomos įmonės, įstaigos ir organizacijos laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, vykdo Vyriausybės nutarimus, taip pat savivaldybės institucijų teisės aktus, duoti privalomus nurodymus šalinti nustatytus įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus;
17.3. pasitelkti savivaldybės valdomų įmonių, savivaldybės, taip pat kitų įstaigų bei organizacijų atstovus ir specialistus savivaldybės institucijų sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas, darbo grupes;
17.4. inicijuoti darbo grupių, komisijų sudarymą savivaldybės institucijų teisės aktams ir kitiems klausimams, susijusiems su administracijos veikla, nagrinėti ir rengti;
17.5. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su juridiniais ir fiziniais asmenimis;
V SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VALDYMAS, ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS KOMPETENCIJA
19. Administracijai vadovauja administracijos direktorius (išimtis – savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba, kuri pavaldi administracijos direktoriui, atskaitinga savivaldybės merui). Jis yra įstaigos vadovas.
20. Administracijos direktorius tiesiogiai ir asmeniškai atsako savivaldybės merui už įstatymų, įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų, Vyriausybės, savivaldybės tarybos, savivaldybės mero sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais.
21. Kai savivaldybės teritorijoje įvedamas tiesioginis valdymas, administracijos direktoriaus įgaliojimų klausimas sprendžiamas Lietuvos Respublikos tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo nustatyta tvarka.
22. Administracijos direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės meras. Administracijos direktorius skiriamas savivaldybės mero įgaliojimų laikui. Administracijos direktorius yra politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas.
23. Asmuo, skiriamas į administracijos direktoriaus pareigas, turi atitikti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus, taikomus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
24. Administracijos direktorius veiklą organizuoja ir veikia administracijos vardu bendradarbiaudamas su kitais juridiniais asmenimis, vadovaudamasis šiais Nuostatais, pareigybės aprašymu ir savivaldybės institucijų priimtais teisės aktais.
25. Administracijos direktoriaus pareigybės aprašymą tvirtina, įgyvendina kitas personalo valdymo funkcijas šio vadovo atžvilgiu (suteikia atostogas, siunčia į komandiruotes ir pan.) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka savivaldybės meras.
26. Administracijos direktorius:
26.2. organizuoja administracijos darbą, tvirtina administracijos struktūrinių padalinių ir seniūnijų veiklos nuostatus, tvirtina administracijos, seniūnijų metinius veiklos planus ir kitus strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, atsako už vidaus administravimą administracijoje;
26.3. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir savivaldybės mero jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;
26.5. įstatymų nustatytais atvejais organizuoja savivaldybės bendrojo plano arba savivaldybės dalių bendrųjų planų, detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą;
26.6. teikia savivaldybės merui tvirtinti gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas;
26.7. išduoda leidimus naudoti žūklės plotus vandens telkiniuose, tvirtina žuvų išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos žuvininkystės vandens telkiniuose priemonių planus teisės aktų nustatyta tvarka;
26.8. suteikia patalpas Lietuvos Respublikos Seimo nariams pagal Lietuvos Respublikos Seimo statutą;
26.9. karo komendanto prašymu teikia jam dokumentus ir informaciją, būtiną pasirengti Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme nustatytoms karo komendanto funkcijoms atlikti ir jas atliekant;
26.10. atstovauja ar įgalioja kitus asmenis atstovauti administracijai teismuose, valstybės institucijose, santykiuose su fiziniais ir juridiniais asmenimis;
27. Administracijos direktoriaus atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, administracijos direktoriaus funkcijas atlieka administracijos direktoriaus pavaduotojas. Jeigu savivaldybės taryba, tvirtindama administracijos struktūrą, nesteigia administracijos direktoriaus pavaduotojo (valstybės tarnautojo) pareigybės, administracijos direktoriaus atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, jo pareigybės aprašyme nustatytos funkcijos teisės aktų nustatyta tvarka pavedamos atlikti kitam administracijos valstybės tarnautojui.
VI SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
28. Administracijos karjeros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, teisinius santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti teisės aktai. Administracijos struktūrinių padalinių, seniūnijų veiklą reguliuoja administracijos direktoriaus patvirtinti struktūrinių padalinių ir seniūnijų nuostatai, administracijos vidaus tvarkos taisyklės, kiti teisės aktai.
29. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, išskyrus savivaldybės centralizuotos vidaus audito tarnybos vadovą ir vidaus auditorius, atskaitingi administracijos direktoriui.
30. Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba, administracijos struktūrinis padalinys, įsteigtas administracijos, savivaldybės administravimo subjektų ar kitų savivaldybės viešųjų juridinių asmenų vidaus auditui atlikti, atskaitinga savivaldybės merui.
31. Administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos privalo palaikyti tarpusavio ryšius taip, kad galėtų efektyviai vykdyti savo funkcijas.
32. Administracijos, seniūnijų metiniai veiklos planai yra savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga administracija, seniūnija, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, kurie rengiami atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus. Šiuose planuose nurodomi konkretūs administracijos (jos struktūrinių padalinių), seniūnijų darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) jų projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kurių įstaiga ar jos padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).
33. Administracijos veiklos klausimai aptariami struktūrinių padalinių, seniūnijų vadovų, į struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų pasitarimuose. Pasitarimų metu vadovai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai aptaria aktualiausius klausimus ir problemas.
34. Pasitarimuose struktūrinių padalinių, seniūnijų vadovai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai administracijos direktoriui atsiskaito už tai, ar laiku vykdomos užduotys, informuoja apie artimiausius darbus, savivaldybės tarybai pateiktus klausimus ir priimtus sprendimus. Prireikus administracijos direktorius kai kuriems klausimams nagrinėti numato papildomus pasitarimus ir užduočių vykdytojus.
35. Pasitarimuose sprendimus priima ir jų vykdymą kontroliuoja administracijos direktorius. Administracijos direktoriaus nuožiūra kai kurių klausimų sprendimų kontrolė gali būti pavesta konkrečiam administracijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį.
VII SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS TURTAS IR LĖŠŲ ŠALTINIAI
37. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą administracija valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo, kitų teisės aktų, savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
38. Administracijos lėšų šaltiniai:
40. Administracijos ir (ar) jos struktūrinių padalinių, seniūnijų, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (administracijoje – administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, administracijos struktūriniuose padaliniuose, seniūnijose – padalinių, seniūnijų vadovai ar jų įgalioti asmenys) yra savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai.
VIII SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VEIKLOS IR FINANSINĖ KONTROLĖ
44. Administracijos struktūrinio padalinio, seniūnijos veiklą organizuoja, kontroliuoja ir už ją atsako atitinkamai padalinio, seniūnijos vadovas.
45. Administracijos vidaus auditą atlieka savivaldybės tarybos įsteigta savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą. Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba dirba pagal teisės aktų nustatyta tvarka su Savivaldybės meru suderintą metinį vidaus audito tarnybos veiklos planą.
46. Administracijos finansinį, atitikties ir veiklos auditą atlieka savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kitos institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
47. Pasibaigus biudžetiniams metams, savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atliekamas nepriklausomas finansinis ir (ar) veiklos auditas. Jeigu nepriklausomas auditas atliekamas, audito ataskaita turi būti viešai apsvarstyta savivaldybės tarybos posėdyje teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.
IX SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PRIĖMIMAS
49. Savivaldybės merui priėmus sprendimą dėl administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, buvęs administracijos direktorius savivaldybės mero sprendime nurodytu laiku ir dalyvaujant savivaldybės merui turi perduoti reikalus savivaldybės mero įgaliotam asmeniui.
50. Perduodant reikalus, turi būti surašomas Reikalų perdavimo ir priėmimo aktas. Reikalų perdavimo ir priėmimo akte turi būti pateikti svarbiausieji duomenys, apibūdinantys faktinę administracijos būklę, ir kita būtina informacija.
51. Reikalų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos priimantis asmuo. Aktą tvirtina savivaldybės meras. Jei reikalus perduodantis arba juos perimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą.
52. Reikalų perdavimo ir priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka savivaldybės merui, kitas – reikalus perimančiam asmeniui. Buvęs administracijos direktorius turi teisę gauti akto kopiją.
X SKYRIUS
NUOSTATŲ KEITIMO IR ĮSIGALIOJIMO TVARKA
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
56. Nuostatuose neaptarti administracijos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
57. Jei pasikeičia teisės aktai, reglamentuojantys administracijos veiklą, ir jei aukštesnės galios teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip, nei šie Nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
59. Administracija reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
60. Informacija apie administracijos veiklą, kurią, remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.