Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. balandžio 20 d. Nr. 375
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a :
2. Nustatyti, kad:
2.1. Lietuvos mokslo tarybos pirmininko pavaduotojai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XIII-1398 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko ir jo pavaduotojų patvirtinimo“, iki jiems nustatytos kadencijos pabaigos vykdo Lietuvos mokslo tarybos pirmininko jiems pavedamas funkcijas;
2.2. Lietuvos mokslo tarybos mokslinis sekretorius, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 569 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos komitetų ir Lietuvos mokslo tarybos mokslinio sekretoriaus patvirtinimo“, iki jam nustatytos kadencijos pabaigos vykdo Lietuvos mokslo tarybos darbo reglamente nustatytas funkcijas;
2.3. šio nutarimo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nurodytiems asmenims atlyginimas nustatomas pagal jų patvirtinimo metu galiojusius teisės aktus;
2.4. šio nutarimo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nurodyti asmenys ir Lietuvos mokslo tarybos pirmininkas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XIII-1398 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko ir jo pavaduotojų patvirtinimo“, gali dirbti mokslo ir studijų institucijose ir gauti atlyginimą už mokslinį ir (ar) pedagoginį darbą, taip pat honorarus;
2.5. iki Lietuvos mokslo tarybos Mokslo ir studijų politikos ekspertų komiteto narių ir pirmininko patvirtinimo šio komiteto funkcijas atlieka Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas ir Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetas pagal Lietuvos mokslo tarybos pirmininko pavedimus;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 375
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos mokslo tarybos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos mokslo tarybos tikslus ir funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą, lėšų šaltinius, narių veiklos apmokėjimo principus ir buhalterinės apskaitos, finansinės atskaitomybės ir audito tvarką.
3. LMT paskirtis – vykdyti ekspertinę ir patariamąją funkciją valstybės mokslo ir studijų politikos klausimais pagal Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytą kompetenciją ir įgyvendinti valstybės mokslo ir studijų politiką.
5. LMT yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. LMT juridinio asmens kodas – 188716281. LMT buveinės adresas: Vilnius, Gedimino pr. 3.
6. LMT savininkė yra Lietuvos Respublika. LMT Nuostatus tvirtina ir LMT savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė. LMT yra atskaitinga Vyriausybei.
7. LMT vieši pranešimai skelbiami LMT interneto svetainėje https://www.lmt.lt ir kitose teisės aktų nustatytose visuomenės informavimo priemonėse.
II SKYRIUS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
9. LMT veiklos tikslai yra:
9.1. teikti valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms siūlymus, išvadas bei rekomendacijas dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP), moksliniais tyrimais grįstų inovacijų, aukštojo mokslo ir mokslininkų rengimo politikos formavimo ir įgyvendinimo;
9.4. skatinti Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų integraciją į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę;
9.5. organizuoti ir vykdyti programinį konkursinį MTEP veiklos finansavimą pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos arba LMT patvirtintas programas ar kitas priemones bei Lietuvos mokslo ir studijų institucijų MTEP bei meno veiklos vertinimus, mokslo ir meno doktorantūros bei mokslininkų stažuotojų ugdymo vertinimus, Lietuvos narystės tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose vertinimus;
9.6. Seimo ar Vyriausybės pavedimu atstovauti Lietuvos Respublikai tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose;
10. LMT, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:
10.1. įgyvendindama šių Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.1.1. rengia, vertina ir teikia siūlymus, išvadas bei rekomendacijas valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms dėl MTEP raidos;
10.1.2. teikia siūlymus Seimui ir (ar) Vyriausybei dėl nacionalinių MTEP veiklos prioritetų ir MTEP infrastruktūros plėtros;
10.1.3. teikia siūlymus valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms, mokslo ir studijų institucijoms dėl atvirojo mokslo politikos įgyvendinimo;
10.2. įgyvendindama šių Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.2.1. nagrinėja mokslo ir studijų sistemą bei MTEP veiklą reglamentuojančius teisės aktus, jų projektus, tarptautinių sutarčių mokslo ir studijų srityje projektus ir teikia siūlymus juos patvirtinusioms ar parengusioms institucijoms dėl jų tobulinimo;
10.2.2. teikia siūlymus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai dėl teisės aktų, reglamentuojančių mokslo ir meno doktorantūrą, projektų;
10.2.3. pagal kompetenciją konsultuoja mokslo ir studijų institucijas mokslo ir studijų institucijų MTEP veiklos, meno veiklos, doktorantūros, mokslininkų stažuotojų ugdymo vertinimų bei kitų teisės aktuose nustatytų vertinimų, valstybinių mokslo ir studijų institucijų mokslo darbuotojų pareigybių minimalių kvalifikacinių reikalavimų ir kitais LMT veiklos klausimais;
10.3. įgyvendindama šių Nuostatų 9.3 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.3.1. teikia siūlymus ir išvadas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo mokslo ir studijų institucijoms MTEP veiklai pagal mokslo sritis ir meno veiklai vykdyti;
10.3.2. konsultuoja LMT organizuojamo ir vykdomo programinio konkursinio MTEP finansavimo programų ir priemonių pareiškėjus dėl intelektinės nuosavybės apsaugos ir efektyvaus jos panaudojimo;
10.3.3. vykdo LMT administruojamų MTEP programų bei priemonių įgyvendinimo stebėseną, jų poveikio vertinimą;
10.4. įgyvendindama šių Nuostatų 9.4 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.4.1. įgyvendina Europos Sąjungos investicijų fondų, Europos Sąjungos ir tarptautinių MTEP programų bei tarptautinio bendradarbiavimo MTEP programų priemones;
10.4.2. skleidžia informaciją apie Europos Sąjungos bendrąją mokslinių tyrimų ir inovacijų programą, kitas Europos Sąjungos ir tarptautines MTEP programas, atlieka nacionalinių kontaktinių asmenų ar koordinatorių funkcijas, įsitraukia į Europos Komisijos nacionalinių kontaktinių asmenų ir kitus tinklus bei komitetus, konsultuoja Lietuvos pareiškėjus;
10.4.3. įgyvendina Europos mokslinių tyrimų ir inovacijų erdvės prioritetus ir iniciatyvas, koordinuoja Lietuvos Respublikos MTEP integraciją į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę;
10.5. įgyvendindama šių Nuostatų 9.5 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.5.1. organizuoja ir vykdo mokslo ir studijų institucijų MTEP veiklos, meno veiklos, mokslo ir meno doktorantūros, mokslininkų stažuotojų ugdymo vertinimus bei kitus teisės aktuose nustatytus vertinimus;
10.5.2. organizuoja ir vykdo programinį konkursinį MTEP veiklos ir susijusių veiklų finansavimą pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos arba LMT patvirtintas programas ar kitas priemones;
10.5.3.organizuoja ir vykdo konkursinės mokslo ir meno doktorantūros bei mokslininkų stažuočių, studentų mokslinės tiriamosios veiklos konkursinį finansavimą;
10.6. įgyvendindama šių Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.6.1. rengia ir tvirtina Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodį, organizuoja ir vykdo Lietuvos institucijų dalyvavimo tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose vertinimą:
10.7. įgyvendindama šių Nuostatų 9.7 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:
10.7.1. teikia ekspertines išvadas teisės aktų nustatyta tvarka dėl perkančiųjų organizacijų, perkamų MTEP paslaugų, vykdomų tyrimų ar veiklų atitikimo MTEP veiklai;
III SKYRIUS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS TEISĖS IR PAREIGOS
12. LMT turi teisę:
12.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir organizacijų, valstybės registrų, kitų asmenų, kurių veikla susijusi su valstybės reguliuojama mokslo ir studijų veikla, informaciją, būtiną nustatytoms funkcijoms atlikti;
12.2. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų atstovus ir specialistus sprendžiamoms problemoms nagrinėti;
12.3. kviesti Lietuvos ir užsienio ekspertus vertinti MTEP programas, jų projektus bei kitus dokumentus;
12.4. būti tarptautinių ne pelno organizacijų nare ir sudaryti sutartis su tarptautinėmis institucijomis, atstovauti Lietuvos Respublikai tarptautinėse MTEP, aukštojo mokslo ir mokslininkų rengimo bei įgyvendinimo struktūrose, veikiančiose su LMT susijusiose veiklose;
12.6. sudaryti komisijas, darbo grupes, spręsti klausimams, susijusiems su LMT veikla, nustatyti jų narių skaičių, asmeninę sudėtį ir užduotis;
13. LMT turi pareigą kiekvienais metais iki kovo 31 d. viešai paskelbti savo veiklos ataskaitą LMT interneto svetainėje.
14. LMT vykdydama savo veiklą, vadovaujasi skaidrumo, objektyvumo, nešališkumo nediskriminavimo ir lygių galimybių principais ir imasi visų priemonių, kuriomis būtų užtikrintas mokslinės veiklos etikos principų laikymasis.
IV SKYRIUS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS
16. LMT vienasmenis valdymo organas yra LMT pirmininkas. LMT pirmininkas yra valstybės pareigūnas. LMT pirmininką į pareigas Vyriausybės teikimu skiria Seimas 5 metų kadencijai. Tas pats asmuo LMT pirmininku gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.
17. LMT pirmininką Seimas gali atšaukti iš pareigų:
18. LMT pirmininko kandidatūra (-os) atrenkama (-os) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka iš mokslo ir studijų institucijų, valstybės institucijų, asociacijų ar įstaigų pateiktų siūlymų, taip pat mokslininkai gali kelti savo kandidatūras. Į LMT pirmininko pareigas siūlomas mokslininkas, nepriekaištingos reputacijos asmuo, kaip nustato Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas, turintis mokslinių tyrimų vykdymo, mokslo organizavimo, tarptautinio mokslinio bendradarbiavimo, Lietuvos ir tarptautinės MTEP ekspertinio darbo ir ne mažiau kaip 3 metų vadovaujamo darbo patirties. Švietimo, mokslo ir sporto ministras atrinktą LMT pirmininko kandidatūrą teikia svarstyti Vyriausybei.
19. LMT pirmininkas:
19.3. užtikrina LMT bendradarbiavimą su valstybės mokslo ir studijų, inovacijų politiką formuojančiomis ir įgyvendinančiomis institucijomis;
19.5. užtikrina, kad LMT administruojamos programos ir priemonės būtų vykdomos, o LMT skirti valstybės biudžeto asignavimai bei kitos lėšos būtų naudojamos teisėtai, efektyviai ir rezultatyviai, laikantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, atsiskaito už LMT skirtų valstybės biudžeto asignavimų naudojimą;
19.7. kiekvienais metais teikia LMT valdybai svarstyti LMT biudžeto projektą, praėjusių metų veiklos ir biudžeto įvykdymo ataskaitos projektą;
19.8. užtikrina LMT strateginių veiklos krypčių ir prioritetų bei strateginių veiklos planų įgyvendinimą;
19.10. tvirtina LMT administracijos padalinių nuostatus bei pareigybių sąrašus, administracijos darbuotojų apmokėjimo ir skatinimo tvarką;
19.12. priima į darbą LMT ir iš jo atleidžia valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, nustato jų darbo apmokėjimo sąlygas, juos skatina ar skiria jiems tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;
19.13. leidžia įsakymus, įgyvendinančius LMT veiklos tikslus ir funkcijas, kontroliuoja, kaip jie įgyvendinami, arba paveda tai atlikti įgaliotam asmeniui;
19.17. įvertinęs LMT valdybos ir ekspertų komitetų siūlymus dėl šių Nuostatų pakeitimų, teikia juos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, kuri juos teikia Vyriausybei svarstyti;
19.18. nustato LMT pirmininko pavaduotojo koordinavimo ir kontroliavimo sritis, paveda vykdyti funkcijas;
19.19. užtikrina programinio konkursinio MTEP finansavimo ir kitų LMT įgyvendinamų priemonių lėšų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą, MTEP veiklos rezultatų perdavimą visuomenei;
20. LMT pirmininkas turi pavaduotoją, kuris atrenkamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka ir tvirtinamas LMT valdybos LMT pirmininko teikimu LMT pirmininko kadencijos laikotarpiui.
21. LMT pirmininko pavaduotojas:
ANTRASIS SKIRSNIS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS VALDYBA
22. LMT valdyba (toliau – valdyba) yra kolegialus LMT valdymo organas. Valdybą sudaro 7 nepriekaištingos reputacijos, kaip apibrėžia Mokslo ir studijų įstatymas, nariai, iš jų bent keturi turi būti tarptautinės darbo patirties turintys mokslininkai. Valdybą 5 metų kadencijai skiria Vyriausybė. Tas pats asmuo valdybos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.
23. Valdybos nario įgaliojimai nutrūksta nepasibaigus valdybos kadencijai šiais atvejais:
24. Kai valdybos narys pradeda eiti pareigas vietoj valdybos nario, kurio įgaliojimai nutrūko nepasibaigus 5 metų kadencijai, naujas valdybos narys skiriamas likusiam valdybos kadencijos laikui. Naujo valdybos nario atranka vykdoma šių Nuostatų 25 punkte nustatyta tvarka.
25. Į valdybą po vieną narį Vyriausybei teikia švietimo, mokslo ir sporto ministras ir ekonomikos ir inovacijų ministras. Švietimo, mokslo ir sporto ministras sudaro atrankos komisiją (toliau – komisija) likusiems valdybos nariams atrinkti. Ši komisija sudaroma iš 7 narių – dviejų Vyriausybės kanceliarijos pasiūlytų atstovų (vienas iš jų skiriamas komisijos pirmininku), vieno ekonomikos ir inovacijų ministro pasiūlyto atstovo, vieno švietimo, mokslo ir sporto ministro pasiūlyto atstovo (jis skiriamas komisijos pirmininko pavaduotoju), vieno Lietuvos universitetų rektorių konferencijos atstovo, vieno LMT pasiūlyto atstovo, vieno Lietuvos valstybinių mokslinių tyrimų institutų direktorių konferencijos atstovo. Komisijos pirmininkui laikinai negalint eiti komisijos pirmininko pareigų ar nusišalinus, komisijos pirmininko pavaduotojas atlieka komisijos pirmininkui priskirtas funkcijas. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais terminais ir tvarka Švietimo, mokslo ir sporto ministerija savo interneto svetainėje skelbia kandidatų į valdybos narius konkursą. Kandidatus į valdybos narius gali siūlyti mokslo ir studijų institucijos, kiti ūkio ir viešojo sektoriaus subjektai, studentai, dėstytojai, mokslininkų ir kitų tyrėjų organizacijos ir mokslininkai. Mokslininkai gali patys iškelti savo kandidatūras į valdybos narius. Valdybos nariais negali būti LMT pirmininkas, jo pavaduotojas, LMT ekspertų komitetų nariai ir administracijos darbuotojai. Kandidatų į valdybos narius atranką iš pateiktų kandidatų sąrašo vykdo komisija. Komisijos atrinktų kandidatų į valdybos narius sąrašas pateikiamas švietimo, mokslo ir sporto ministrui. Švietimo, mokslo ir sporto ministras atrinktas valdybos narių kandidatūras teikia svarstyti Vyriausybei.
26. Valdyba:
26.3. tvirtina LMT metinę veiklos ataskaitą; nepatvirtinusi LMT metinės veiklos ataskaitos, LMT valdyba gali siūlyti Vyriausybei teikti Seimui siūlymą dėl LMT pirmininko atleidimo iš pareigų;
26.6. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT biudžeto, jo keitimo per einamuosius metus bei biudžeto ataskaitos;
26.8. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP konkursinio finansavimo lėšų paskirstymo pagal remiamų veiklų kryptis;
26.9. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT dalyvavimo tarptautinėse MTEP programose, tarptautinėse organizacijose, veikiančiose su LMT veikla susijusiose srityse;
27. Valdybos pirmininką pirmame naujai paskirtos valdybos posėdyje renka valdybos nariai visų narių balsų dauguma. Valdybai vadovauja valdybos pirmininkas arba, pirmininko nesant, valdybos pirmininką pavaduojantis valdybos narys. Daugiau kaip pusė valdybos narių motyvuotu sprendimu gali balsuoti dėl pirmininko atšaukimo, tuomet renkamas naujas valdybos pirmininkas.
28. Valdybos pirmininkas:
28.3. šaukia valdybos narių posėdžius ir jiems pirmininkauja arba LMT darbo reglamente nustatyta tvarka paveda tai atlikti kitam valdybos nariui;
29. Valdybos posėdžiai paprastai rengiami kartą per mėnesį LMT darbo reglamento nustatyta tvarka. Neeilinis valdybos posėdis gali būti šaukiamas, jeigu to reikalauja ne mažiau kaip 3 valdybos nariai arba LMT pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų valdybos narių. Valdybos posėdžiai įprastai yra vieši, į juos be balsavimo teisės kviečiami LMT pirmininkas, LMT pirmininko pavaduotojas, ekspertų komitetų pirmininkai, administracijos atstovas(-ai). Valdybos sprendimu gali būti organizuojami ir uždari valdybos posėdžiai. Valdyba prireikus gali kviestis ekspertus ir (ar) kreiptis į ekspertų komitetus bei administraciją dėl atitinkamų siūlymų pateikimo. Valdybos sprendimai įforminami valdybos nutarimais. Valdyba nutarimus priima bendru sutarimu arba dalyvaujančių valdybos narių balsų dauguma. Valdybos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia valdybos pirmininko arba jį pavaduojančio nario balsas.
TREČIASIS SKIRSNIS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS EKSPERTŲ KOMITETAI
31. LMT ekspertų komitetai (toliau – ekspertų komitetai) atlieka patariamąsias ir ekspertines funkcijas.
33. Ekspertų komitetų nariai skiriami 5 metų kadencijai. Valdyba tvirtina 11 Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto narių, 11 Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto narių ir 7 Mokslo ir studijų politikos ekspertų komiteto narius. Tas pats asmuo ekspertų komitetų nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.
34. Ekspertų komiteto nario įgaliojimai nutrūksta nepasibaigus kadencijai šiais atvejais:
35. Kai naujas ekspertų komiteto narys pradeda eiti pareigas vietoj ekspertų komiteto nario, kurio įgaliojimai nutrūko nepasibaigus 5 metų kadencijai, jis skiriamas 5 metų kadencijai.
37. Siūlyti kandidatus į ekspertų komitetų narius per atrankos komisijos nustatytą terminą gali ūkio, mokslo ir studijų institucijos ir kiti viešojo sektoriaus subjektai, studentų, dėstytojų, mokslininkų ir kitų tyrėjų organizacijos ir mokslininkai (jie gali kelti ir savo kandidatūras).
38. Ekspertų komitetų atrankos komisijas ir atrankos kriterijus tvirtina valdyba. Atrankos komisijos atrenka kandidatus į ekspertų komitetų narius ir juos teikia valdybai. Valdyba, atrinkusi komitetų narius, juos patvirtina. Atrankos komisija iš likusių kandidatų į ekspertų komitetų narius sudaro asmenų sąrašą, iš kurio gali būti siūlomi asmenys skirti ekspertų komitetų nariais, jeigu patvirtintų ekspertų komitetų narių įgaliojimai nutrūko.
39. LMT pirmininkas, LMT darbo reglamento nustatyta tvarka įvertinęs ekspertų komiteto narių nuomonę, atrenka ekspertų komiteto pirmininką ir teikia jį tvirtinti valdybai.
40. Kandidatai į Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto bei Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto narius turi būti nepriekaištingos reputacijos asmenys, kaip apibrėžia Mokslo ir studijų įstatymas, mokslininkai, turintys mokslo organizavimo, tarptautinio mokslinio bendradarbiavimo, ekspertinio darbo patirties. Į Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetą atrenkami humanitarinių ir socialinių mokslų sričių mokslininkai, meno daktarai, į Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetą – gamtos, technologijos, medicinos ir sveikatos, žemės ūkio mokslų sričių mokslininkai.
41. Kandidatai į Mokslo ir studijų politikos ekspertų komitetą turi būti nepriekaištingos reputacijos, kaip apibrėžia Mokslo ir studijų įstatymas, asmenys, turintys mokslo (meno) daktaro laipsnį, mokslo (meno veiklos) ir studijų organizavimo ir (ar) mokslo ir studijų politikos strateginio planavimo ir valdymo ir (ar) tarptautinio bendradarbiavimo mokslo ir studijų srityje ir (ar) ekspertinio darbo patirties.
42. Ekspertų komitetai klausimus svarsto posėdžiuose, kurie paprastai rengiami du kartus per mėnesį. Ekspertų komitetų posėdžiai yra vieši, išskyrus tuos klausimus, kuriais reikia laikytis konfidencialumo LMT darbo reglamento nustatyta tvarka. Neeilinis ekspertų komiteto posėdis gali būti sušauktas, jeigu to reikalauja ne mažiau 1/3 atitinkamo ekspertų komiteto narių, LMT pirmininkas arba ekspertų komiteto pirmininkas.
43. Ekspertų komiteto posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau nei pusė atitinkamo ekspertų komiteto narių. Nutarimai priimami bendru sutarimu arba posėdyje dalyvaujančių ekspertų komiteto narių balsų dauguma. Nutarimai gali būti priimami ir elektroninio ryšio priemonėmis. Posėdžiams vadovauja ekspertų komitetų pirmininkai arba komitetų pirmininkų paskirti kiti ekspertų komitetų nariai. Jei ekspertų komiteto pirmininkas dėl svarbių priežasčių kito nario paskirti negali, ekspertų komiteto narį laikinai ekspertų komitetui vadovauti ir posėdžiams pirmininkauti skiria LMT pirmininkas.
44. Ekspertų komiteto posėdis taip pat gali būti organizuojamas pasitelkiant elektronines ryšio priemones arba mišriu būdu. Posėdis ir sprendimų priėmimas (balsavimas) gali būti vykdomi tik tokiomis elektroninių ryšių priemonėmis, kurios užtikrintų narių identifikaciją.
45. LMT pirmininko arba ekspertų komitetų pirmininkų iniciatyva LMT darbo reglamento nustatyta tvarka gali būti rengiami jungtiniai ekspertų komitetų posėdžiai. Ekspertų komitetų jungtiniam posėdžiui vadovauja LMT pirmininkas arba vieno iš ekspertų komitetų pirmininkas, paskirtas LMT pirmininko. Jungtinis ekspertų komitetų posėdis svarstomais klausimais bendru sutarimu arba posėdyje dalyvaujančių komitetų narių balsų dauguma teikia išvadas ir siūlymus.
46. Ekspertų komitetų pirmininkai yra atsakingi už ekspertų komitetų, kuriems jie vadovauja, veiklą ir yra atskaitingi LMT pirmininkui.
47. Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas ir Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetas pagal kuruojamas mokslo sritis:
47.1. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl ekspertinių pranešimų, skirtų valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms, apie Lietuvoje vykdomą MTEP veiklą atskirose mokslo srityse;
47.2. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP veiklos ekspertinio vertinimo, kuriam reikalinga mokslinė kompetencija (institucijų mokslinės (meno) veiklos, doktorantūrų, ilgalaikių MTEP programų vertinimai, mokslininkų stažuotojų ugdymo būklė ir kita);
47.3. apibendrina ekspertų komitetų kompetencijai priklausančių LMT finansuojamų programų ir priemonių rezultatus, teikia siūlymus LMT pirmininkui ir valdybai dėl mokslinių tyrimų plėtotės;
47.4. parenka ekspertus iš LMT ekspertų duomenų bazės vadovaudamiesi LMT pirmininko patvirtinta ekspertų atrankos tvarka ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl ekspertų komisijų (grupių), darbo grupių sudarymo MTEP konkursinio finansavimo programoms ir priemonėms, kitoms konkursinėms MTEP (meno) veikloms, doktorantūroms, mokslininkų stažuotojų ugdymo veikloms vertinti, taip pat kitiems klausimams, kuriems reikia ekspertinės kompetencijos, spręsti;
47.5. atlieka ekspertinio vertinimo kokybės priežiūrą ir teikia informaciją veiklos ataskaitoje apie LMT atliktas ekspertinio vertinimo kokybės priežiūros priemones;
47.7. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl doktorantūros teisės suteikimo arba panaikinimo, mokslo (meno) sričių ir krypčių, studijų krypčių ir krypčių grupių, klasifikatorių, universitetų ir mokslinių tyrimų institutų MTEP, meno veiklos formaliojo ir ekspertinio vertinimų ir kitų teisės aktuose numatytų vertinimų tvarkų tobulinimo;
48. Mokslo ir studijų politikos ekspertų komitetas:
48.1. planuoja MTEP, meno veiklos ir studijų būklės tyrimus ir analizes, LMT finansuotų priemonių ir kitų priemonių, susijusių su MTEP, poveikio vertinimus ir, atsižvelgęs į jų rezultatus, teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP raidos ir MTEP infrastruktūros plėtros;
48.2. nagrinėja mokslo ir studijų sistemą bei MTEP reglamentuojančius teisės aktus, jų projektus, tarptautinių sutarčių mokslo ir studijų srityje projektus ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl jų tobulinimo;
48.4. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP, meno veiklos, moksliniais tyrimais grįstų inovacijų, aukštojo mokslo ir mokslininkų (meno daktarų) rengimo, mokslininkų stažuotojų ugdymo politikos formavimo ir įgyvendinimo;
48.5. vertina dalyvavimo tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose poveikį MTEP veiklai (socialinei bei ekonominei plėtrai) ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl narystės principų tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose;
48.6. siūlo LMT pirmininkui priemones dėl mokslinės veiklos etikos principų laikymosi LMT veikloje, atvirojo mokslo politikos įgyvendinimo, MTEP rezultatų intelektinės nuosavybės apsaugos taikymo;
48.7. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl Lietuvos Respublikos MTEP sistemos dalyvių integracijos į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę, LMT dalyvavimo tarptautinėse organizacijose, veikiančiose su LMT veikla susijusiose srityse, ir Europos mokslinių tyrimų erdvės iniciatyvose;
48.8. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl kitų aktualių MTEP (meno veiklos) ir aukštojo mokslo politikos klausimų;
48.9. parenka ekspertus iš LMT ekspertų duomenų bazės vadovaudamasis LMT pirmininko patvirtinta ekspertų atrankos tvarka ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl ekspertų komisijų (grupių), darbo grupių sudarymo mokslo ir studijų politikos klausimams, kuriems reikia ekspertinės kompetencijos, spręsti.
49. Ekspertų komitetai teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl:
49.2. dėl nacionalinių MTEP veiklos prioritetų, LMT vykdomų MTEP konkursinio finansavimo programų ir priemonių, kitų konkursinių veiklų įgyvendinimo;
49.3. teikia siūlymus ir išvadas LMT pirmininkui dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo mokslo ir studijų institucijoms MTEP veiklai pagal mokslo sritis ir meno veiklai vykdyti;
49.4. teikia išvadas LMT pirmininkui dėl doktorantūros teisės suteikimo arba panaikinimo, dėl teisės aktų, reglamentuojančių mokslo ir meno doktorantūrą, projektų, mokslo (meno) sričių ir krypčių, studijų krypčių ir kryčių grupių klasifikatorių, dėl universitetų ir mokslinių tyrimų institutų MTEP, meno veiklos formaliojo ir ekspertinio vertinimų ir kitų teisės aktuose numatytų vertinimų tvarkų tobulinimo.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS ADMINISTRACIJA
50. LMT Administraciją (toliau – administracija) sudaro Mokslo fondas ir kiti padaliniai. Administracijos darbo tvarka nustatoma LMT vidaus tvarkos taisyklėse, LMT administracijos padalinių nuostatuose, LMT valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojas), pareigybių aprašymuose.
51. Mokslo fondui vadovauja direktorius, kuris atrenkamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka ir tvirtinamas valdybos LMT pirmininko teikimu 5 metų kadencijos laikotarpiui ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Mokslo fondo direktorius yra atskaitingas LMT pirmininkui.
52. Administracija vykdo šias funkcijas:
52.2. konsultuoja pareiškėjus dėl programinio konkursinio MTEP finansavimo ir kitų LMT administruojamų programų ir priemonių;
52.3. užtikrina programinio konkursinio MTEP finansavimo ir kitų LMT įgyvendinamų priemonių lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;
52.4. organizuoja šių Nuostatų 10.2.3, 10.3.2–10.3.4, 10.4.1–10.4.4, 10.5.1–10.5.6, 10.6.1–10.6.2, 10.7.2 papunkčiuose nurodytų funkcijų įgyvendinimą;
52.6. organizuoja ir pagal kompetenciją rengia MTEP (meno veiklos) ir studijų būklės tyrimus ir analizes, LMT finansuotų priemonių ir kitų priemonių, susijusių su MTEP, poveikio vertinimus;
52.11. teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl šių Nuostatų ir LMT darbo reglamento pakeitimų bei administracinės naštos mokslininkams mažinimo;
V SKYRIUS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS lėšų šaltiniai
53. LMT lėšas sudaro:
VI SKYRIUS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKO, VALDYBOS IR EKSPERTŲ KOMITETŲ NARIŲ VEIKLOS APMOKĖJIMO PRINCIPAI
55. LMT pirmininkui mokamas atlyginimas, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatyme, LMT pirmininko pavaduotojui – Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatyta tvarka. LMT pirmininkas ir LMT pirmininko pavaduotojas negali gauti pajamų iš institucijų, kurios gauna finansavimą iš LMT, tačiau gali jose neatlygintinai dirbti mokslinį ir (ar) pedagoginį darbą.
56. LMT valdymo organų ir ekspertų komitetų nariams gali būti mokamos išmokos, sudarytos iš pastoviosios ir kintamosios dalių. Išmokos pastovioji dalis mokama už LMT valdymo organų ir ekspertų komitetų narių pagrindinį darbą – dalyvavimą valdybos ir ekspertų komitetų posėdžiuose ir pasirengimą jiems. Išmokos kintamoji dalis mokama už papildomus darbus ir užduotis. Išmokos pastoviosios ir kintamosios dalių apskaičiavimo LMT valdymo organų ir ekspertų komitetų nariams tvarkos aprašą tvirtina LMT pirmininkas. LMT kviečiamiems ekspertams iš LMT skirtų valstybės biudžeto asignavimų mokami honorarai už parengtas studijas, pranešimus ir ekspertizes kaip už autorinius darbus.
VII SKYRIUS
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS BUHALTERINĖ APSKAITA, FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ IR AUDITAS
58. LMT buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
59. LMT vidaus kontrolė įgyvendinama ir vidaus auditas atliekamas Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktu nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. LMT gali būti likviduota, reorganizuota arba pertvarkyta savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu, laikantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.