IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO IGNALINOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR IGNALINOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS 2022 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-109

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 12, 16, 20, 27, 29, 57 straipsnių ir trečiojo1 skirsnio pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 105 straipsniu įstatymo 10 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 2 punktu (redakcija, galiojusi iki 2023 m. sausio 1 d.), Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos 2023-05-08 raštą Nr. SD-20 „Dėl pritarimo Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos metinei veiklos ataskaitai ir finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Pritarti Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos 2022 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2Patvirtinti Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos 2022 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

3Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Laimutis Ragaišis


 

PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-109

 

IGNALINOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

VADOVO ORGANIZACINĖ VEIKLA

 

Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos (toliau – tarnyba) įsteigimo data – 1996 m. balandžio 25 d. (Ignalinos rajono valdybos 1996 m. balandžio 25 d. sprendimas Nr. 83 „Dėl Ignalinos rajono pedagoginės-psichologinės tarnybos nuostatų tvirtinimo“). Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2004 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-381 „Dėl Ignalinos rajono pedagoginės psichologinės tarnybos pavadinimo pakeitimo ir Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro nuostatų patvirtinimo“ įstaiga pavadinta Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centru. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-103 „Dėl Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro pavadinimo pakeitimo ir Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos nuostatų patvirtinimo“ įstaiga pavadinta Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba.

Tarnyba dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos strateginiais dokumentais. Kvalifikacijos tobulinimas vyksta sistemiškai ir apima visą rajono pedagoginę bendruomenę, orientuotas į nuolatinį pedagoginio personalo kompetencijų stiprinimą, sprendžiant švietimui aktualius uždavinius.

Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus 2022 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. VK-664 sudaryta tarnybos veiklos išorinio vertinimo ekspertų grupė 2022 m. lapkričio 8 d. atliko tarnybos veiklos išorinį vertinimą ir akreditaciją. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. V-1930 tarnyba akredituota 3 (trejiems) metams.

Tarnyba sudaro sąlygas švietimo darbuotojams ir kitiems besimokantiems įgyti kompetencijas, tenkinant kvalifikacijos tobulinimo, savišvietos poreikius, teikia psichologinę, socialinę, specialiąją pedagoginę pagalbą ugdymo įstaigų bendruomenėms.

2022 metais iki sausio 27 d. tarnybai vadovavo direktorė Marija Kirkienė (toliau – direktorius), o nuo sausio 28 d. iki metų pabaigos – direktorė Rima Cibulskienė. 2022 m. tarnybos vadovai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo renginiuose, tobulino vadovavimo, informacinių technologijų naudojimo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Taip pat dalyvavo NŠA organizuojamose konsultacijose apie Bendrųjų ugdymo programų atnaujinto ugdymo turinio aktualijas ir įtraukųjį ugdymą.

Ataskaitiniu laikotarpiu pagrindinės tarnybos veiklos sritys – pedagogų ir kitų profesijų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, rajono mokytojų metodinės tarybos, rajono dalykų mokytojų metodinių būrelių veiklos koordinavimas ir priežiūra, pedagoginės psichologinės pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai teikimas. Tarnyba savo paslaugas teikė rajono gyventojams, ugdymo įstaigų bendruomenėms, kitoms tikslinėms grupėms ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų. Tarnyba buvo atvira ne tik vietos, bet ir kitų rajonų pedagogams.

2022 m. tarnybos veiklos prioritetai:

Pedagoginių darbuotojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų stiprinimas ir tobulinimas, siekiant kiekvieno mokinio kokybiško ugdymo.

Pedagoginės psichologinės pagalbos teikimas: vaiko psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas; pagalba vaikui, tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, mokyklai.

Pagrindiniai tarnybos 2022 m. finansavimo šaltiniai: savivaldybės biudžeto lėšos, mokymo lėšos, spec. programų lėšos (pajamos iš veiklos) ir projektinės lėšos.

 

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS PRISTATYMAS, RODIKLIAI IR TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS

 

Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba – savivaldybės biudžetinė įstaiga. Tarnyba vykdo veiklą adresu: Mokyklos g 9, LT-30119 Ignalina, tel. (8 386) 52 600; el. paštas irspt@ignet.lt, interneto svetainė http://www.irspt.lt, Ignalinos švietimo pagalbos tarnybos „Facebook“ paskyra.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

Tarnybos struktūra – linijinė. Direktorius tiesiogiai vadovauja visiems organizacijos darbuotojams, priima sprendimus ir vadovauja veiklai.

 

Direktorius

|

|                         |                          |                         |                    |                         |

Metodininkai         Psichologas         Logopedas         Specialieji             Karjeros        Valytojas                                                                          pedagogai             specialistas                                               

 

Tarnyba neturi gydytojo neurologo. Vadovaujantis pedagoginių psichologinių tarnybų darbo organizavimo tvarkos aprašu, sudaryta sutartis su VšĮ Ignalinos rajono ligonine dėl neurologo konsultacijų teikimo moksleiviams, siunčiamiems iš Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos. Vykdant Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas“ veiklas, tarnyboje paslaugas teikia du socialiniai pedagogai (po 0,5 etato). Nuo 2022 metų rugsėjo 26 d. pagal Europos socialinio fondo agentūros projektą „Karjeros specialistų tinklo vystymas“ tarnyboje įdarbintas karjeros specialistas, kuris aptarnauja Ignalinos r. Vidiškių ir Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI

 

2022 m. pradžioje (iki sausio 27 d.) tarnybai vadovavo direktorė Marija Kirkienė (1 etatas), nuo 2022 m. sausio 28 d. iki rugsėjo 20 d. laikinai einanti direktoriaus pareigas (0,5 etato), o nuo rugsėjo 21 d. iki metų pabaigos – direktorė Rima Cibulskienė (1 etatas). 2022 m. I pusmetį tarnyboje dirbo 7 darbuotojai (4,5 etato), iš jų: direktorius (0,5 etato), psichologas (0,75 etato), specialusis pedagogas (0,5 etato), specialusis pedagogas-logopedas 0,5 etato), metodininkai (2,25 etato). II pusmetį tarnyboje įdarbinti dar du darbuotojai: karjeros specialistas (0,5 etato) ir valytojas (0,5 etato). Iš viso 2022 metų pabaigoje tarnyboje dirbo 9 darbuotojai, buvo užimti 6 etatai iš 6.

2022 metais visi tarnybos darbuotojai tobulino profesinius įgūdžius, įgijo naujų kompetencijų, svarbių jų darbo specifikai. Vienas darbuotojas per metus vidutiniškai kvalifikaciją kėlė daugiau kaip 5 dienas. Darbuotojai tobulinosi šiuose švietimo srities kvalifikaciniuose renginiuose: švietimo aktualijos, imigrantų socializacija ir integracija švietime, specialiųjų poreikių vaikų ugdymas, sėkminga integracija į ugdymo procesą, streso valdymas pedagogo darbe, priekabiavimo ir smurto darbo aplinkoje probleminiai aspektai ir darbuotojų teisės, asocialios asmenybės formavimasis ir pagalba jai, socialinio emocinio intelekto lavinimas bendrojo ugdymo įstaigoje ir kt.

Tarnyboje yra įrengtas kabinetas, kuriame yra kvalifikacijos tobulinimo renginių įgyvendinimui skirta kompiuterinė įranga, vaizdo ir garso aparatūra. Kai kvalifikacijos tobulinimo renginių dalyvių skaičius siekia 15 ir daugiau, dėl patalpų kreipiamasi į partnerius, Ignalinos rajono savivaldybę.

2022 m. spalio mėnesį į naujai įrengtus, suremontuotus kabinetus persikėlė dirbti švietimo pagalbos specialistai: logopedas, specialusis pedagogas ir psichologas. Švietimo pagalbos specialistams pagerintos darbo sąlygos. Atliktas remontas ir sensorikos kabinete bei įsigyta dalis šiam kabinetui reikalingų priemonių.

Tarnyboje kompiuterizuotos visos darbo vietos. Veikia fiksuotojo ir mobiliojo telefoninio ryšio linija, interneto ryšys. Tarnyba naudojasi elektronine dokumentų valdymo sistema „Kontora“.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS

 

I tikslas – atsižvelgiant į vykstančius švietimo sistemos pokyčius šalyje ir rajone, užtikrinti kokybišką kvalifikacijos tobulinimo renginių organizavimo veiklą, siekiant atliepti klientų poreikius.

Ataskaitinio laikotarpio veiklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonių kiekybinė išraiška atskleidžia 2022 metų tarnybos vykdytos praktinės veiklos apimtis, rezultatus ir kitas charakteristikas. 

1.1. uždavinys. Vykdyti tarnybos veiklos planavimą, įsivertinimą ir atskaitingumą.

Tarnyba vadovaujasi Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos nuostatais, patvirtintais Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-103 „Dėl Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro pavadinimo pakeitimo ir Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos nuostatų patvirtinimo“. Institucijos nuostatuose tikslai ir uždaviniai suformuluoti remiantis strateginiais švietimo sistemos dokumentais, steigėjo ir pačios institucijos veiklos tikslais ir uždaviniais. Tarnybos veiklą reglamentuoja ir vidaus darbo tvarkos taisyklės, darbuotojų pareigybių aprašai. Darbuotojai su šiais dokumentais yra susipažinę ir jais vadovaujasi.

Tarnyba rengia įvairiems laikotarpiams skirtus veiklos planus: strateginį, metinį veiklos ir kiekvieno mėnesio. 

Rajono mokytojų dalykų metodiniai būreliai rengia savo metinius veiklos planus. Taip sužinomas metodinių užsiėmimų susirinkimų poreikis, aktualios užsiėmimų temos. Į visa tai atsižvelgiama planuojant metines ir kiekvieno mėnesio veiklas, kad būtų įgyvendinti ir patenkinti metodinių būrelių narių lūkesčiai. Kiekvienas metodinis būrelis mokslo metų pabaigoje įsivertina savo veiklą.

2022 m. parengtos įvairaus pobūdžio veiklos ataskaitos: pedagoginių darbuotojų veiklos, pagalbos specialistų ataskaitos Nacionalinei švietimo agentūrai; vykdytų projektų ataskaitos; ataskaitos apie turimą kompiuterių skaičių ir kt. Visos ataskaitos yra ne tik kaip atsiskaitomasis įrankis, bet naudingos pačiai tarnybai, nes padeda atliekant veiklos savianalizę ir leidžia identifikuoti veiklos stiprybes, problemas, informacija naudinga planuojant tarnybos veiklą.

Daugiausia dėmesio 2022 m. buvo skirta ruošiantis tarnybos veiklos išoriniam vertinimui: užpildyti 2019, 2020 ir 2021 m. klausimynai ir išvados apie tarnybos veiklą ir kartu su kitais tarnybos veiklą pagrindžiančiais dokumentais buvo pateikti išorinio vertinimo ekspertų grupei. Ekspertai, išanalizavę informaciją apie tarnybos veiklą, pateikė tarnybos veiklos išorinio vertinimo išvadas ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. V-1930 tarnyba akredituota 3 (trejiems) metams.

1.2. uždavinys. Organizuoti kokybišką. Poreikiais paremtą, kvalifikacijos ir kompetencijų tobulinimą, įgyvendinantį šiuolaikinį ugdymo/mokymo turinį.

Tarnyba siekė tenkinti Ignalinos rajono švietimo bendruomenės narių (pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų) kvalifikacijos tobulinimo ir/ar saviugdos poreikius. Tarnyboje yra parengtas Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos programų, skirtų mokyklų vadovų, pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimui, rengimo, akreditavimo ir vykdymo tvarkos aprašas, patvirtintas direktoriaus 2020 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. V-9.

Tarnyba skatino savivaldybės pedagogų dalyvavimą mokymesi visą gyvenimą siūlydama aktualias ir patrauklias bendrųjų, profesinių ir kt. kompetencijų ugdymo paslaugas. Tarnyba organizavo įvairių formų renginius (seminarus, kursus, metodines ir edukacines išvykas, paskaitas ir kt.) įvairių tikslinių grupių pedagogams: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo dalykų mokytojams, mokyklų vadovams, neformaliojo švietimo mokytojams, mokyklų komandoms ir kt.). Renginių tematika įvairi: pedagoginės sistemos, mokyklos, švietimo sistemos (ugdymo turinio atnaujinimo, įtraukiojo ugdymo) ir kitų sričių aktualijos.

Organizuojant seminarus, buvo atsižvelgta į Valstybinių ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų 2020–2022 metų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, Ignalinos rajono ir tarnybos švietimo prioritetus, didelis dėmesys skirtas kompetencijų tobulinimui įgyvendinant šiuolaikinį ugdymo / mokymo turinį, pamokos kokybei, individualiai mokinių pažangai, siekiant mokinių geresnių mokymosi rezultatų, socialinių ir emocinių kompetencijų, skaitmeninio raštingumo kompetencijos stiprinimui; kompetencijų, reikalingų veiksmingai ugdyti skirtingų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, tobulinimui; mokyklos bendruomenės telkimui įgyvendinant įtraukties principą švietime. Seminarai organizuojami atsižvelgiant į pedagogų poreikius: didžioji seminarų dalis – gimnazijų dalykų mokytojams, mokyklų bendruomenių komandoms, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams. Seminarai vyko švietimo pagalbos specialistams, neformaliojo ugdymo pedagogams, socialiniams darbuotojams, specialistams, atsakingiems už viešuosius pirkimus.

Kvalifikacijos tobulinimo renginius vedė mokytojai praktikai, aukštųjų mokyklų dėstytojai, kitų valstybės institucijų darbuotojai, psichologai, jungtinės lektorių grupės. Buvo dirbama su įvairiomis klientų grupėmis. 2022 m. dauguma seminarų vyko gyvai, dalis ؘ– nuotoliu būdu.

Nemažai dėmesio skirta mokyklų bendruomenėms, komandoms. Su kvalifikacijos tobulinimo programų rengėjais, klausytojais ir lektoriais buvo derinama renginių tematika, data, trukmė, apmokėjimas.

Kvalifikacijos tobulinimo renginiai vyko įvairiu laiku (atsižvelgiama į lektorių ir dalyvių pageidavimus bei galimybes), dažniausiai jie vyko po pamokų, kad mokyklose kuo mažiau nukentėtų ugdymo procesas, dalis seminarų buvo organizuoti mokinių atostogų metu. Renginių metu mokytojai dalijosi savo patirtimi, pačių sukurtomis metodinėmis priemonėmis.

2022 metais Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyboje įgyvendintos 5 ilgalaikės programos, iš jų keturios 40 val. trukmės: „Streso valdymas pedagogo darbe“, „Projekto metodas pradiniame ugdyme“, „Mobilumo link per IT priemones ir programas“, „Pradinių klasių mokinių inovatyvus matematinių gebėjimų ugdymas atnaujintų bendrųjų programų (2022) kontekste“ ir viena 50 val. trukmės „Lietuvių (valstybinės) kalbos mokymo(si) programa, skirta asmenims, atvykusiems iš užsienio“. Šiose programose dalyvavo 86 klausytojai. 2022 metais pradėtos vykdyti dar 4 ilgalaikės (40 val.) programos, kuriose dalyvavo 78 klausytojai.

 

Seminarai, kursai, paskaitos ir kiti renginiai pedagoginiams darbuotojams organizuoti 2022 m:

 

 

Skaičius

Valandų skaičius

Dalyvių skaičius

Seminarai

20

142

779

Ilgalaikės programos

4

160

81

Kursai

1

50

5

Paskaitos

5

11

41

Kiti renginiai

6

28

91

Iš jų:

 

 

 

edukacinės išvykos

4

28

36

piešinių konkursas

1

-

7

virtuali paroda

1

-

48

 

 

 

 

Iš viso

36

391

997

 

Seminarų ir kt. renginių dalyvių tikslinės grupės:

 

 

Tikslinės grupės

Seminarų, kt. renginių

skaičius

Valandų skaičius

Dalyvių skaičius

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai

1

8

33

Pradinio ugdymo mokytojai

2

18

35

Pagrindinių ir vidurinių mokyklų dalykų mokytojai

5

32

428

Specialiojo ugdymo pedagogai

3

18

27

Neformaliojo vaikų švietimo mokytojai

2

16

17

Mokyklų bendruomenės, komandos

4

36

195

Socialiniai pedagogai, socialiniai darbuotojai

3

14

44

Ukrainiečiai

1

50

5

 

 

Seminarų, kursų, paskaitų ir kitų renginių lektoriai:

 

 

Renginių lektoriai              

Seminarų skaičius

Kursų skaičius

Paskaitų skaičius

Institucijos darbuotojai

1

1

-

Mokytojai praktikai

5

-

4

Ministerijų, apskričių viršininkų, savivaldybių administracijų ir kitų valstybės institucijų darbuotojai

5

-

-

Jungtinė lektorių grupė

3

-

-

Psichologai

4

-

-

Sveikatos specialistai

2

-

1

 

Organizuotas moksleivių konkursas, skirtas Jaunimo metams ir Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti ir virtuali respublikinė bendrojo ir specialiojo ugdymo įstaigų mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, darbų paroda „Kas pasislėpė šešėlyje?“, kurioje dalyvavo 30 mokyklų, 48 mokytojai, pateikti 99 moksleivių darbai. 2022 metais organizuota 20 seminarų, kurių trukmė nuo 4 val. iki 11 val. Juose dalyvavo 440 klausytojų. Metų pabaigoje vyko nuotoliniai mokymai „Priekabiavimo ir smurto darbo aplinkoje probleminiai aspektai ir darbuotojų teisės“, Juose dalyvavo 329 Ignalinos rajono švietimo įstaigų darbuotojai.

2022 m. birželio 13 d. Nacionalinės švietimo agentūros Švietimo pagalbos departamento darbuotojai organizavo tarnybai metodinę dieną. Nuotolinio susitikimo metu buvo aptarti tarnybos veiklos organizavimo aspektai, probleminiai klausimai, komandinio darbo ypatumai ir kt.

1.3. uždavinys. Vystyti ir plėtoti pedagogų metodinę veiklą bei gerosios patirties sklaidą, skatinant mokytojų ir kitų suaugusiųjų kūrybiškumą, saviraišką ir savišvietą.

Pagrindiniai tarnybos metodinės veiklos uždaviniai yra pedagoginių ir metodinių naujovių skleidimas ir gerosios patirties sklaida.

2022 m. koordinuota rajono dalykų mokytojų būrelių ir rajono mokytojų metodinės tarybos veikla. Tarnyba kuravo 15 dalykų metodinių būrelių. Metodinių būrelių užsiėmimų metu dalytasi gerąja darbo patirtimi, rengtos konsultacijos apie ugdymo turinio naujoves, inovacijų taikymą ugdant mokinių kompetencijas, skatinant jų motyvaciją ir vertinant pasiekimus; vyko atnaujintų BUP projektų, kompetencijų ir vaiko raidos aprašų nagrinėjimas ir aptarimas, vesti teoriniai bei praktiniai užsiėmimai, stebėtų pamokų aptarimai, edukacinės išvykos.

Rajono metodiniai būreliai vienijo visus rajono pedagogus. Kiekvieno dalyko rajono metodiniam būreliui vadovavo to dalyko mokytojas. Buvo atnaujinta rajono mokytojų metodinės tarybos sudėtis, kuri kartu su tarnybos darbuotojais telkė mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti, inicijavo mokytojų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, iškeltų prioritetų įgyvendinimą ir kt. Institucijoje gerąją patirtį skleidė įvairių sričių mokytojai praktikai, mokyklų vadovai. Organizuodama keitimosi gerąja patirtimi procesą, tarnyba ieškojo ir norinčiųjų pasidalyti gerąja patirtimi, ir norinčiųjų sužinoti apie kitų patirtį. Tarnyboje vyko įvairių formų keitimosi gerąja patirtimi renginiai. Daugiausia buvo dalijamasi gerąja darbo patirtimi rajono dalykų mokytojų metodinių būrelių užsiėmimų metu. 2022 m. metodinių būrelių metu didelis dėmesys buvo skirtas ugdymo turinio atnaujinimo aktualijoms aptarti, skleidžiama geroji patirtis.

Vykdant gerosios patirties sklaidą, tarnyboje buvo nuolat atnaujinamas edukacinės patirties bankas: įrašyti duomenys iš metodinių darbo kortelių ir paskelbti interneto svetainėje. Tarnyba tyrė keitimosi gerąja patirtimi kokybę. Keitimosi gerąja patirtimi kokybė buvo tiriama organizuojant dalyvių apklausą arba neformaliuoju būdu, kalbantis/diskutuojant po įvykusio gerosios patirties renginio.

Apie gerosios patirties sklaidą Ignalinos rajono savivaldybės pedagogai buvo informuojami tarnybos mėnesio veiklos plane, kuris skelbiamas interneto svetainėje www.irspt.lt/renginiai/ ir išsiunčiamas ugdymo įstaigoms elektroniniu paštu.

Keitimosi gerąja patirtimi renginių ir dalyvių skaičius pagal formas per ataskaitinį laikotarpį:

 

Formos

Renginių skaičius

Dalyvių skaičius

Gerosios patirties seminarai

9

236

Atviros pamokos

12

107

Parodos

1

99

Konferencijos

1

72

Straipsniai spaudoje

5

-

Metodinės išvykos

4

39

Paskaitos

2

19

Dalykų metodinių būrelių užsiėmimai

49

395

Metodinių priemonių pristatymai

23

23

Konkursai

1

7

 

1.4. uždavinys. Vykdyti projektinę veiklą.

2022 m. tarnyba vykdė „Erasmus+“ KA153 projekto „Imigrantų integravimas ir socializacija švietime“ veiklas: Ignalinos rajono savivaldybės formaliojo ir neformaliojo ugdymo įstaigų pedagogų komanda dalyvavo 5 dienų projekto partnerių „Itaka training“ (Italija) organizuotuose mokymuose Italijoje; sukurta metodologija „Imigrantų integracija ir socializacija švietime“ lietuvių ir anglų kalbomis; vykdyta metodologijos sklaida; parengta ilgalaikė (40 val.) kvalifikacijos tobulinimo programa „Imigrantų integracija ir socializacija švietime“.

1.5. uždavinys. Vykdyti pedagogų informavimą ir konsultavimą.

Tarnyba teikė informacinę ir konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams), mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokiniams/vaikams. Asmenys buvo konsultuojami dviem pagrindinėmis kryptimis – švietimo pagalbos ir švietimo paslaugų (kvalifikacijos tobulinimo, metodinės veiklos) klausimais.

Tarnyba atliepė klientų poreikius ir pageidavimus dėl konsultavimo – teikė konsultacijas apie klientams aktualias specifines veiklos sritis (vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo(si) klausimais). Buvo konsultuojami mokyklų vadovai, mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) vaikai, mokiniai. Iš konsultantų buvo reikalaujama, kad jie mokėtų aptikti probleminės situacijos priežastis, aktyviai dalyvautų sprendžiant problemą, gebėtų įgalinti konsultuojamą asmenį ar organizaciją savarankiškai spręsti savo problemą. Klientus konsultavo aukštos kvalifikacijos psichologas, turintis I kvalifikacinę kategoriją, specialieji pedagogai, turintys specialiojo pedagogo metodininko kvalifikacinę kategoriją, logopedas, turintis logopedo metodininko kvalifikacinę kategoriją, kiti tarnybos darbuotojai. Konsultacijas taip pat vedė ir savivaldybės specialistai, mokytojai praktikai, mokyklų vadovai. Konsultacijos buvo organizuojamos pagal klientų poreikius, patogiu jiems laiku ar šalims susitarus. Konsultuota įvairiais būdais: tiesiogiai, telefonu, el. paštu ir pan. Tarnybos specialistų kontaktinė informacija yra skelbiama tarnybos svetainėje. Stiprioji konsultavimo pusė ta, kad konsultantai moka aptikti probleminės situacijos priežastis ir geba patys aktyviai dalyvauti sprendžiant problemą. Tarnyboje fiksuojama konsultacijų apskaita.

Metodinių ir (ar) informacinių konsultacijų gavėjai ir konsultacijų skaičius.

 

Konsultacijų gavėjai:

Konsultacijų skaičius:

 

Mokiniai

162

Mokytojai

32

Mokyklos administracijos atstovai

9

Švietimo pagalbos specialistai

108

Tėvai ar įstatyminiai vaiko atstovai

429

Savivaldybės administracijos atstovai

10

Socialiniai partneriai

13

Kiti gavėjai

17

Bendras konsultacijų skaičius

780

 

 

1.6. uždavinys. Skatinti tarnybos darbuotojus tobulinti savo kvalifikaciją bei kurti teigiamą tarnybos įvaizdį.

Visi tarnybos darbuotojai daugiau negu 5 dienas kėlė kvalifikaciją, dalyvavo rajono mokytojų metodinės tarybos posėdžiuose, rajono metodinių būrelių užsiėmimuose, kuriuose pateikė aktualią informaciją, vykdė respublikinių seminarų sklaidą.

2022 m. gruodžio mėn. tarnybos direktorius aptarė su darbuotojais jų veiklą, buvo išsiaiškinti darbuotojų mokymosi poreikiai. Kvalifikacijos tobulinimas planuojamas ir koordinuojamas bei visapusiškai skatinamas.

Prireikus buvo naudojamasi įvairiomis nuotolinio bendravimo platformomis, pvz. „Zoom“, „Teams“ ir kt.

Kompiuterinį raštingumą įvaldę visi darbuotojai. Dalis darbuotojų baigę ECDL kursus. Darbuotojai skatinami dalytis gerąja darbo patirtimi su tarnybos klientais, kolegomis iš kitų švietimo centrų, švietimo pagalbos tarnybų. Visi darbuotojai ir direktorius formuoja savo kompetencijos aplankus.

Tarnyba turi interneto svetainę, „Facebook“ paskyrą. Tarnybos įvaizdį formuoja ir Ignalinos rajono mokytojų metodinė taryba, kuri savo veiklą pradėjo 2006 m. spalio 17 d. Tarnyba rūpinasi įvaizdžio kūrimu, savo paslaugas reklamuoja interneto svetainėje www.irspt.lt, „Facebook“ paskyroje. 2022 m. įsigyta tarnybos veiklą reprezentuojančių suvenyrų (rašiklių, užrašų knygelių, krepšių knygoms) su tarnybos logotipu.

II tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP), psichologinių, asmenybės ir bendravimo problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą, bendravimo įgūdžius.

2.1. uždavinys. Vertinti asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skirti specialųjį ugdymą, pasiūlyti ugdymo formą, metodus, prireikus rekomenduoti teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę specialiąją pagalbą.

Rajone specialusis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Vyriausybės nutarimais bei kitais teisiniais aktais, reglamentuojančiais specialųjį ugdymą. To buvo siekiama per komandinį darbą, bendradarbiaujant su ugdymo įstaigų administracijomis, Vaiko gerovės komisijomis, mokytojais, auklėtojais, tėvais (globėjais, rūpintojais).

Svarbiausia veikla įgyvendinant uždavinį – pedagoginės psichologinės pagalbos teikimas: vaiko psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas; pagalba vaikui, tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, mokyklai, kaip jas išspręsti; tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

Siekiant tobulinti mokytojų, pagalbos specialistų kompetencijas darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, buvo glaudžiai bendradarbiaujama su bendrojo ugdymo mokyklomis, išanalizuoti naujausi duomenys apie ugdymo(si) problemų turinčius vaikus bei tų problemų sprendimo būdai.

Mokytojai konsultuoti pritaikytų ir individualizuotų programų rengimo ir jų pritaikymo ugdymo procese klausimais, tarnybos pedagoginio psichologinio skyriaus specialistai teikė pedagoginę psichologinę pagalbą visiems besikreipiantiems klientams.

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas, kai buvo skirtas specialusis ugdymasis ir rekomenduota švietimo pagalba:

 

Bendrojo ugdymo programa

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas ir specialiojo ugdymosi ir švietimo pagalbos skyrimas

Ugdymo įstaigose neugdomi vaikai

1

Mokiniai ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programas

16

Mokiniai ugdomi pagal priešmokyklinio ugdymo programą

1

Mokiniai ugdomi pagal pradinio ugdymo programą

30

Mokiniai ugdomi pagal pagrindinio ugdymo programą

38

Mokiniai ugdomi pagal vidurinio ugdymo programą

0

Mokiniai ugdomi pagal socialinių įgūdžių programą

1

 

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas, kai buvo rekomenduota tik švietimo pagalba.

 

Bendrojo ugdymo programa

Švietimo pagalbos rekomendavimas

Mokiniai ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programas

4

Mokiniai ugdomi pagal priešmokyklinio ugdymo programą

0

Mokiniai ugdomi pagal pradinio ugdymo programą

4

Mokiniai ugdomi pagal pagrindinio ugdymo programą

0

Mokiniai ugdomi pagal vidurinio ugdymo programą

0

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir Brandos egzaminų pritaikymas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

 

Parengtų pažymų skaičius dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

Parengtų pažymų skaičius dėl Brandos egzaminų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

12

4

 

Specialiojo ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos nutraukimas.

 

Specialusis ugdymas ir (ar) švietimo pagalba nutraukiama PPT vadovo sprendimu

2

Specialusis ugdymas ir (ar) švietimo pagalba nutraukiama, atsisakius tėvams ar įstatyminiams vaiko atstovams

0

 

Vaiko gerovės komisijos skirtos švietimo pagalbos gavėjų sąrašų suderinimas.

 

Mokinių, turinčių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, sąrašų suderinimas

200

 

2.2. uždavinys. Teikti konsultacinę ir švietimo pagalbą mokytojams, pagalbos specialistams, mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) dėl mokinių SUP tenkinimo.

Švietimo pagalbos prieinamumas.

 

Bendras ugdomų vaikų ir mokinių skaičius savivaldybėje

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius savivaldybėje

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kuriems teikiama visa PPT rekomenduota ir (ar) suderinta švietimo pagalba skaičius

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kuriems PPT rekomenduota švietimo pagalba teikiama iš dalies (bent vieno pagalbos specialisto) skaičius

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kuriems PPT rekomenduota švietimo pagalba neteikiama, skaičius

1508 (iš jų 104 2021–2022 m. m. baigę mokyklą arba išvykę mokytis į kitas savivaldybes)

408

219

134

55

 

Suteikta konsultacijų:

Individualios psichologinės pagalbos – psichologo konsultavimo teikimas: pagalbos gavėjų ir konsultacijų skaičius.

 

PPT specialisto pareigybės pavadinimas

PPT

Mokykloje

Mokinių (pagalbos gavėjų) skaičius

Konsultacijų skaičius

Mokinių skaičius

Konsultacijų skaičius

Psichologas

21

32

2

2

Iš viso

21

32

2

2

 

 

Individualios specialiosios pedagoginės  pagalbos – specialiojo pedagogo, logopedo – teikimas: pagalbos teikėjai, pagalbos gavėjų skaičius, konsultacijų ir (ar) pratybų skaičius.

 

PPT specialisto pareigybės pavadinimas

PPT

Mokykloje

Mokinių (pagalbos gavėjų) skaičius

Konsultacijų ir (ar) pratybų skaičius

Mokinių skaičius

Konsultacijų ir (ar) pratybų skaičius

Specialusis pedagogas

50

59

-

-

Logopedas

69

83

-

-

Iš viso

119

142

-

-

 

 

Individualios socialinės pedagoginės – socialinio pedagogo – pagalbos teikimas: pagalbos gavėjų skaičius, konsultacijų skaičius.

 

PPT specialisto pareigybės pavadinimas

PPT

Mokykloje

Mokinių (pagalbos gavėjų) skaičius

Konsultacijų skaičius

Mokinių skaičius

Konsultacijų skaičius

Socialinis pedagogas

36

380

-

-

Iš viso

36

380

-

-

 

Grupinės pagalbos teikimas: pagalbos teikėjai, grupinių konsultacijų (veiklų), valandų, dalyvių skaičius.

 

PPT specialisto pareigybės pavadinimas:

Grupinių konsultacijų (veiklų) skaičius

Valandų skaičius

Dalyvių skaičius

Psichologas

2

3

8

Socialinis pedagogas

28

33

23

Iš viso

30

36

31

 

2.3. uždavinys. Teikti metodinę pagalbą mokyklų vaiko gerovės komisijoms, mokytojams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais, skleisti ir diegti specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves.

PPT metodinės, tiriamosios, prevencinės, švietėjiškos, kitos PPT veiklos: vykdytų veiklų ir (ar) priemonių pavadinimas (-ai) ir skaičius bei veiklose ir (ar) priemonėse dalyvavusių asmenų skaičius.

 

Veiklos sritis

Veiklos ir (ar) priemonės pavadinimas

Veiklų ir (ar) priemonių skaičius

Dalyvių skaičius

Metodinė veikla

Logopedų, specialiųjų pedagogų metodinio būrelio susirinkimai

4

35

Psichologo pagalba ruošiant metodinę priemonę „Stresas ir nerimas“, skirtą pedagogams, dirbantiems su imigrantų vaikais

6

2

Profesinis kuravimas atliekant vertinimą WISC metodika

2

1

Atvejų aptarimas socialinių pedagogų metodiniame užsiėmime „Supervizijos, kaip darbo priemonės pristatymas“ 

1

5

Ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Skaitymo, rašymo ir matematikos mokymosi sutrikimai ir jų įveikimo būdai“ parengimas

1

4

Tiriamoji veikla

 

 

 

Prevencinė veikla

Užsiėmimai vaikams ir tėvams pagal programą „Vesk savo vaiką į sėkmę“

8

4

Švietėjiška veikla

Seminaras „Specialiojo ugdymo aktualijos istorijos ir geografijos pamokose“

1

 

 

 

10

Dalyvavimas Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos mokytojų metodiniame susirinkime teikiant specialiojo pedagogo konsultaciją

1

 

 

58

Seminaras „Streso valdymas pedagogo darbe“

1

9

Parengti informaciniai straipsniai, kurie skelbiami tarnybos interneto svetainėje

5

-

Rekomendacijų tėvams (globėjams/rūpintojams), auginantiems specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, turinčius nepageidaujamo elgesio apraiškų, parengimas

1

-

Kitos veiklos

Dalyvavimas mokymuose

2

-

Dalyvavimas seminaruose

12

-

Dalyvavimas „Bendrojo ugdymo mokyklų mokinių profesinio orientavimo programos įgyvendinimo“ koordinavimo grupės veikloje

1

5

Iš viso

-

46

133

 

Stipriosios tarnybos veiklos pusės:

·   Veiksmingas, nuoseklus bendradarbiavimas su Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriumi, ugdymo įstaigomis, socialiniais partneriais, išsikeliant kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikiant kompleksines paslaugas ir tenkinant pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;

·   Nuoseklus, kryptingas, į pedagogų bendruomenės narių poreikius nukreiptas kvalifikacijos tobulinimo renginių planavimas ir organizavimas;

·   Efektyvi ir kryptinga gerosios patirties sklaida (atviros pamokos/veiklos ir jų aptarimai), orientuota į pamokos kokybę, siekiant individualios mokinio pažangos;

·   Socialinio pedagogo paslaugų teikimo organizavimas tarnyboje, pasinaudojant ESF projekto „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra“ teikiama galimybe;

·   Iniciatyva kurti sensorines erdves: sensorinio kambario, kuriuo naudosis savivaldybėje gyvenantys vaikai, įrengimas;

·   Gebėjimas įvykdyti numatytas veiklas.

Silpnosios tarnybos veiklos pusės:

·   Tęstinio mokymosi ne mažiau kaip 40 val. kvalifikacijos tobulinimo programų rengimas ir vykdymas;

·   Patalpų trūkumas organizuojant mokymus didesnėms nei 15 asmenų grupėms.

Tarnybos veiklos tobulinimo galimybės:

·   Didinti kvalifikacijos tobulinimo programų pedagogams, orientuotų į tęstinį kompetencijų ugdymą, pasiūlą;

·   Derinant su steigėju, ieškoti galimybių informacinių ir komunikacinių technologijų įsigijimui, tarnybos technikos atnaujinimui;

·   Psichologo, specialiojo pedagogo specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymui naudojamų vertinimo testų atnaujinimas.

 

III SKYRIUS

FINANSINĖS VEIKLOS ATASKAITA

 

Tarnybos finansavimas 2022 metais:

 

Eil. Nr.

LĖŠŲ ŠALTINIS

EUR

 

PAJAMOS

 

1.

Valstybės lėšos (mokymo lėšos)

41 700

 

2.

Savivaldybės biudžeto lėšos

80 179,57

 

3.

Finansavimas iš kitų šaltinių

48,07

4.

Pajamos už suteiktas paslaugas (spec. lėšos)

2650

 

Iš viso

124577,64

 

PANAUDOTA

 

1.

Darbo užmokestis (savivaldybės biudžeto lėšos)

63494,36

 

2.

Sodra (SBL)

1058,16

 

3.

Darbo užmokestis (mokymo lėšos)

41 100

 

4.

Sodra (VBL)

600

 

5.

Programinės įrangos licencijų įsigijimas

845,33

 

6.

Ryšių paslaugos

194,22

 

7.

Komandiruočių išlaidos

115,71

 

8.

Informacinių technologijų prekės ir paslaugos

2800

 

9.

Kvalifikacijos kėlimas

33

 

10.

Darbdavių socialinė parama pinigais

4309,96

 

11.

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (SBL)

6800

 

12.

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (spec. lėšos)

2650

 

13.

Socialinės paramos pašalpos

528,83

 

14.

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (KKLS)

48,07

 

Iš viso

124577,64

 

 

______________________

part_2043badde5484b628abb1bc26a0db294_end