Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ ASMENS NAMUOSE ORGANIZAVIMO, SKYRIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 30 d. Nr. T2-229

Kretinga

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindama Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, vykdydama Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Kretingos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Integralios pagalbos paslaugų asmens namuose organizavimo, teikimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 31 d. sprendimą Nr. T2-272 „Dėl Integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos) paslaugų asmens namuose organizavimo, skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Sprendimą skelbti Teisės aktų registre.

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Antanas Kalnius

 

 

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2024 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T2-229

priedas

 

INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ ASMENS NAMUOSE ORGANIZAVIMO, TEIKIMO IR MOKĖJIMO KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Integralios pagalbos paslaugų organizavimo, teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Integralios pagalbos paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo bei mokėjimo už paslaugas tvarką, taip pat asmens ir paslaugos teikėjo atsakomybes.

2. Integrali pagalba teikiama įgyvendinant 2021–2027metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis finansuojamą projektą (toliau – ES projektas).

3. Teikiant integralią pagalbą, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93, Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas), Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-691, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kretingos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos 2021 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T2-161 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinio paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjo (toliau – Socialinės paramos skyriaus vedėjo) sprendimais, šiuo Tvarkos aprašu ir kitais integralios pagalbos teikimą, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir socialinių paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais.

4. Teikiant integralios pagalbos paslaugas, turi būti vykdomos šios veiklos:

4.1. integralios pagalbos teikimas vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims jų namuose;

4.2. integralios pagalbos teikimas valstybės ir savivaldybių įstaigose, kuriose įgyvendinamos ikimokyklinio ugdymo programos ikimokyklinio amžiaus vaikams su negalia (iki 7 metų);

4.3. vaikus su negalia, suaugusius asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenis namuose prižiūrinčių asmenų parengimas juos prižiūrėti (pagalba prižiūrint patiems) (iki 5 val. konsultacijų projekto įgyvendinimo laikotarpiu vienam iš prižiūrinčių asmenų);

4.4. psichologinės pagalbos teikimas integralios pagalbos gavėjams, juos prižiūrintiems asmenims, integralią pagalbą teikiantiems darbuotojams (iki 5 val. konsultacijų projekto įgyvendinimo laikotarpiu vienam asmeniui ar šeimai);

4.5. integralią pagalbą teikiančių mobiliųjų komandų narių kompetencijų, profesinės kvalifikacijos tobulinimas;

4.6. integralią pagalbą teikiančių mobiliųjų komandų aprūpinimas slaugos priemonėmis, įranga, įrenginiais (darbo priemonėmis, reikalingomis integraliai pagalbai teikti) ir transporto priemonėmis (transporto priemonės nuoma, transporto išlaidų kompensavimas);

4.7. neformalios pagalbos skatinimo renginių darbuotojoms, teikiantiems Integralią pagalbą, šeimos ir bendruomenės nariams organizavimas;

4.8. metodinės pagalbos teikimas integralios pagalbos teikėjui, jam įgyjant licencijas, higienos pasus bendruomeninei ir (ar) bendrosios praktikos slaugai teikti (jei integralią pagalbą teikiančioje įstaigoje jų nėra).

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Integrali pagalba – tai dienos socialinė globa ir slauga, teikiama vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims:

5.1.1. dienos socialinė globa asmens namuose – tai visuma socialinių paslaugų (žr. 1 priede), kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė pagalba namuose dienos metu;

5.1.2. slauga asmens namuose – tai asmens sveikatos priežiūros paslaugos, teikiamos asmeniui namuose, siekiant užtikrinti paslaugų prieinamumą ir tęstinumą, tenkinant asmens slaugos poreikius namų sąlygomis.

5.2. Mobilioji komanda – tai socialinių paslaugų srities ir slaugos specialistai (socialinis darbuotojas, individualios priežiūros darbuotojas, slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, prireikus – psichologas, reabilitacijos specialistas ir kt.), kurie, dirbdami kartu, teikia Integralią pagalbą.

6. Integralios pagalbos paslaugų teikimo tikslas – sukurti ir plėtoti kokybišką integralią pagalbą asmenims su negalia, sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau pilnavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, užtikrinti tinkamą socialinės globos ir slaugos paslaugų organizavimą bei teikimą, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, teikti pagalbą šeimos nariams, siekiant padėti jiems derinti šeimos ir darbo įsipareigojimus.

7. Šis Tvarkos aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą arba faktiškai gyvenantiems Savivaldybėje arba įtrauktiems į deklaruotos gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą joje ir pageidaujantiems gauti socialines paslaugas.

8. Už integralios pagalbos organizavimą ir teikimą Savivaldybėje projekto „Integralios pagalbos teikimas ir plėtra Lietuvos savivaldybėse“ metu atsakinga biudžetinė įstaiga Kretingos socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).

9. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) integralią pagalbą administruoja, planuoja Valstybės biudžeto lėšų poreikį dienos socialinės globos paslaugų asmenims su sunkia negalia teikimui užtikrinti, apskaičiuojamą pagal Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS

 

10. Integralios pagalbos asmens namuose paslaugų trukmė ir intensyvumas asmenims gali būti skirtingi, individualiai atsižvelgiant į socialinės globos namuose poreikį, asmenų gyvenimo ir buities sąlygas.

11. Integralios pagalbos namuose paslaugų intensyvumas priklauso nuo teikiamų socialinės globos paslaugų skaičiaus ir trukmės.

12. Integralios pagalbos namuose trukmė:

12.1. iki 25 val. per savaitę asmens namuose;

12.2. iki 40 val. per savaitę asmens namuose asmeniui su negalia, kuriam nustatytas pirmojo arba antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis;

12.3. išimtiniais atvejais, kai asmeniui, atsižvelgiant į individualius jo poreikius ir savarankiškumą (asmeniui, iš šeimos narių negaunančiam pagalbos ir (ar) priežiūros, vienam gyvenančiam asmeniui ir kt.), reikia ilgesnės trukmės paslaugos, gali būti skiriama iki 70 val. per savaitę trukmės dienos socialinės globos asmens namuose paslauga.

13. Socialinis darbuotojas apsilankymo pas asmenį namuose metu suderina paslaugų teikimo trukmę su pageidaujančiu gauti paslaugas asmeniu (vienu iš suaugusių šeimos narių, jo globėju (rūpintoju) ar neįgaliojo aprūpintoju (toliau visi kartu – teisėtas asmens atstovas).

14. Jeigu susidarė krizinė situacija (pablogėjo asmens sveikatos būklė, susidarė ekstremalios aplinkybės šeimoje ir pan.) ar asmeniui integralios pagalbos paslaugų nepakanka, asmuo (teisėtas asmens atstovas) dėl slaugos paslaugų gali kreiptis į slaugos ligoninę arba slaugos skyrių bet kurioje stacionaraus gydymo įstaigoje, dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos institucijoje skyrimo – į Socialinės paramos skyrių.

15. Integralios pagalbos asmens namuose paslaugų teikimas yra derinamas su slaugos asmens namuose paslaugomis.

16. Integrali pagalba asmens namuose teikiama komandos principu, kurios tikslas – išsiaiškinti asmens socialinės globos ir slaugos namuose paslaugų poreikį, organizuoti ir teikti šias paslaugas, taikant efektyvias slaugos priemones bei socialines paslaugas.

17. Centro Pagalbos namuose padalinyje dirbantis slaugytojas ir ambulatorinių slaugos paslaugų namuose (toliau – APSN) teikimo komanda tarpusavyje derina apsilankymo pas integralios pagalbos gavėją laiką ir periodiškumą bendradarbiavimo tarp integralią pagalbą teikiančios įstaigos ir ASPN įstaigos sutartyje nustatytu būdu.

18. Integralią pagalbą teikia mobiliosios komandos, sudarytos iš socialinių paslaugų srities ir slaugos specialistų, besilaikančių Socialinių paslaugų įstatymo 4 straipsnyje nustatytų principų.

19. Bendrosios praktikos slaugos paslaugos, teikiant integralią pagalbą, teikiamos vadovaujantis Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-691 „Dėl bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“.

20. Slaugos paslaugos neapima paliatyvios slaugos, kuri teikiama vadovaujantis Stacionarių paliatyvios pagalbos paslaugų suaugusiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-14 „Dėl Stacionarinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo ir Ambulatorinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo patvirtinimo“, taip pat slaugos, kurią teikia pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų slaugytojai, slaugos paslaugas teikiantys vadovaujantis Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo tvarkos aprašu.

21. Kai nėra galimybės teikti integralios pagalbos paslaugų, Centras asmenį pagal prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas priėmimo datą įrašo į eilę paslaugoms gauti.

22. Už teisingą paslaugų teikimo eiliškumą atsako Centro Pagalbos namuose padalinio vedėjas socialiniams reikalams.

23. Atsiradus galimybei teikti integralios pagalbos paslaugą, Centras susisiekia su pirmu eilėje laukiančiu asmeniu ir jį apie tai informuoja telefonu, raštu ar elektroninio ryšio priemonėmis. Asmuo per 1 darbo dieną turi pranešti savo sprendimą priimti (nepriimti) paslaugą. Gavus asmens sutikimą, per 5 darbo dienas su juo pasirašoma sutartis (toliau – Sutartis), kurioje nurodyta paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos, šalių teisės ir pareigos, mokėjimo už socialines paslaugas sumos. Gavus asmens atsisakymą, jis yra išbraukiamas iš eilės, o integralios pagalbos paslaugos pasiūlomos kitam eilėje laukiančiam asmeniui.

24. Asmuo, gaudamas integralios pagalbos paslaugas, atsako už pasirašytos Sutarties sąlygų vykdymą, pagalbos ir teikiamų socialinių paslaugų priėmimą, bendradarbiavimą, adekvatų ir pagarbų elgesį su darbuotojais, naujausios informacijos pateikimą Centro darbuotojams apie savo sveikatos būklę, gyvenimiškas aplinkybes ir pan.

 

 

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ GAVIMO, JŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR SKYRIMAS

 

25. Asmuo (teisėtas asmens atstovas) dėl integralios pagalbos paslaugų skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniais ryšiais, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga kreipiasi į Socialinės paramos skyrių arba savo gyvenamosios vietos seniūniją, užpildo prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. A1-76 redakcija) ir pateikia šiuos dokumentus:

25.1. užpildytas (gali būti pildoma vietoje) duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formas (formos SP-1 ir SP-2);

25.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu paštu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti prie minėtos platformos naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis;

25.3. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas;

25.4. gyvenamosios vietos deklaracijos pažymą;

25.5. pensininko ar neįgaliojo pažymėjimą;

25.6. sprendimą dėl specialiųjų poreikių (specialiųjų poreikių nustatymo pažymą, neįgalumo ar dalyvumo lygio pažymą), išduotą Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros (toliau – ANTAA);

25.7. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą-išrašą iš medicininių dokumentų (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 patvirtinta forma Nr. 027/a) dėl slaugos, gydomojo masažo, kineziterapijos ar kitų medicininių paslaugų asmeniui teikimo;

25.8. teismo nutartį (sprendimą) dėl globos ar rūpybos nustatymo (jei asmeniui nustatyta globa ar rūpyba);

25.9. kitus dokumentus pagal poreikį (jei duomenys yra gaunami ir matomi valstybės registruose, informacinėse sistemose ar Savivaldybė pagal prašymą gali gauti reikiamą informaciją iš kitų valstybės įmonių ar organizacijų, pareiškėjas šių duomenų pateikti neprivalo).

26. Esant poreikiui, gali būti pareikalauta dokumentų, susijusių su integralios pagalbos skyrimu asmeniui iš kitų institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų.

27. Veikdami neįgaliojo asmens ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo to negali padaryti pats.

28. Centro socialinis darbuotojas, gavęs prašymą ir Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus, atlieka Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto 2021 m. balandžio 30 d. Savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T2-161, nustatyta tvarka ir terminais.

29. Gavus reikalingus dokumentus, Centro socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų atlieka asmens socialinės globos paslaugų poreikio vertinimą, vadovaujantis Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“.

30. Centro slaugytojas atlieka slaugos paslaugų namuose poreikio vertinimą, atsižvelgdamas į asmens sveikatos būklę, pateiktą sveikatos priežiūros įstaigos pažymą-išrašą iš medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a), rekomendacijas ir paskyrimus, ir užpildo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintą slaugos poreikių namuose vertinimo anketą. Centro darbuotojas, kartu su slaugytoju, įvertinęs integralios pagalbos poreikį asmeniui, nustato dienos socialinės globos ir slaugos paslaugų asmens namuose teikimo dažnumą ir trukmę ir pateikia jį Socialinės paramos skyriaus atsakingiems specialistams.

31. Sprendimas priimamas nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį Centro direktoriaus teikimu.

32. Sprendimą priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, pasirašydamas Sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

33. Socialinės paramos skyriaus specialistas Centrui pateikia Sprendimo dėl integralios pagalbos paslaugų skyrimo ir Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytų dokumentų kopijas.

34. Integralios pagalbos paslaugas organizuojantis Centro direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentų kopijas, Sprendimą ir kitus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Centre.

35. Apie pasikeitusias aplinkybes, turinčias tiesioginės įtakos integralios pagalbos teikimui (pasikeitus asmens sveikatos būklei, pajamoms ir kt.), asmuo (teisėtas asmens atstovas) nedelsiant turi pranešti Centrui.

36. Integrali pagalba neskiriama, jeigu:

36.1. asmens pageidavimai nesusiję su įstatymams, saugos darbe reikalavimams ir (ar) kitoms šių paslaugų teikimo sąlygoms;

36.2. pirminio socialinės globos ir (ar) slaugos namuose paslaugų poreikio nustatymo metu paaiškėja, kad šios paslaugos nėra būtinos;

36.3. asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos integralios pagalbos teikimui (asmuo ar jo šeimos nariai yra priskirtini socialinės rizikos asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir (ar) iškyla grėsmė integralios paslaugos teikėjų saugumui; namuose yra antisanitarinės sąlygos ir pan.);

36.4. įtariama, kad asmuo ar kartu su juo gyvenantys asmenys gali sirgti užkrečiama liga. Šiuo atveju paslaugos skiriamos tik tada, kai yra pateikiama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams (individualios priežiūros darbuotojui, slaugytojui, slaugytojo padėjėjui, kineziterapeutui ir kt.) užsikrėsti;

36.5. asmuo ar kartu su juo gyvenantys asmenys serga psichine liga. Šiuo atveju paslaugos skiriamos tik tada, jeigu pateikiama gydytojų išvada, kad asmuo serga nesunkia psichikos liga ir nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams;

36.6. asmuo ar kartu su juo gyvenantys asmenys serga chronišku alkoholizmu ar yra narkomanai;

36.7. kitais šiame Tvarkos apraše nenurodytais, bet aiškiai prieštaraujančiais integralios pagalbos teikimo principams ir tikslams atvejais.

37. Integrali pagalba gali būti teikiama tik tiems asmenims, kuriems yra nustatytas integralios pagalbos paslaugų (dienos socialinės globos ir slaugos) poreikis ir priimtas Sprendimas dėl jų skyrimo.

38. Jeigu asmeniui, gaunančiam integralią pagalbą, reikalinga keisti paslaugų rūšį arba jų teikimas tampa neefektyvus, Centro direktoriaus teikimu dėl socialinių paslaugų rūšies keitimo kreipiasi į Socialinės paramos skyrių dėl kitos rūšies socialinių paslaugų (trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos) skyrimo asmeniui.

 

IV SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS

 

39. Integralios pagalbos paslaugos teikimas gali būti sustabdomas:

39.1. pasikeitus asmens sveikatos būklei – atsiradus požymiams ir nustačius faktines aplinkybes, kad asmuo susirgo užkrečiamąja, psichikos ir (ar) kita liga ir jam reikalingas stacionarus gydymas iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo nebekelia grėsmės kitų paslaugų gavėjų ir darbuotojų sveikatai arba baigėsi gydymas ir galima tęsti paslaugos teikimą;

39.2. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių, globėjo, rūpintojo ir kt.) prašymu, kai paslaugos gavėjui reikalingas stacionarus gydymas gydymo įstaigoje, reabilitacijos centre ar kt. dėl sveikatos būklės pokyčių;

39.3. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių, globėjo, rūpintojo ir kt.) prašymu dėl asmeninių priežasčių.

40. Integralios pagalbos paslaugų (asmeniui) šeimai teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų per kalendorinius metus, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą.

41. Pasibaigus Sprendime dėl sustabdymo nurodytam sustabdymo laikotarpiui, integrali pagalba pradedama teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo. Nesibaigus nurodytam sustabdymo laikotarpiui, integralios pagalbos teikimas atnaujinamas Centro direktoriaus įsakymu tomis pačiomis sąlygomis per 5 darbo dienas nuo asmens laisvos formos rašytinio prašymo gavimo dienos.

42. Jeigu per integralios pagalbos paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiai ir gaunamas asmens (šeimos) prašymas, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas iš naujo.

43. Integralios pagalbos paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas:

43.1. asmeniui (teisėtam asmens atstovui) raštu atsisakius teikiamų paslaugų;

43.2. paaiškėjus, kad asmuo, gavęs paslaugas, kreipdamasis dėl paslaugų, pateikė neteisingą informaciją, reikalingą paslaugoms gauti;

43.3. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę ar užsienio valstybę;

43.4. asmeniui atsisakius mokėti ir (ar) nemokant apskaičiuoto mokesčio 2 mėnesius iš eilės už suteiktas integralios pagalbos paslaugas, prieš tai jam pateikus įspėjimą apie integralios pagalbos paslaugų teikimo nutraukimą;

43.5. socialinių paslaugų gavėjui mirus;

43.6. pasibaigus Projektui;

43.7. pasikeitus aplinkybėms, turinčioms tiesioginės įtakos asmens socialinės globos ir (ar) slaugos namuose paslaugų poreikiui tenkinti;

43.8. asmeniui pradėjus teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas institucijoje;

43.9. asmeniui, nesilaikančiam integralios pagalbos namuose paslaugų teikimo Sutarties įsipareigojimų;

43.10. asmeniui (teisėtam asmens atstovui) pageidaujant paslaugų, kurios prieštarauja įstatymams, saugos darbe reikalavimams, integralios pagalbos paslaugų teikimo Sutarties sąlygoms;

43.11. iškilus integralios pagalbos paslaugų teikėjo sveikatos pavojui ir saugumui;

43.12. asmeniui, pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį, pradėjus teikti kitas socialines paslaugas;

43.13. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikiamai paslaugai;

43.14. nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (neįsileidžiant į namus darbuotojų, nepriimant teikiamos pagalbos ir pan.);

43.15. kitais tvarkos apraše nenumatytais atvejais, kai dėl paslaugų gavėjo veiksmų kyla grėsmė darbuotojo sveikatai ir gyvybei.

V SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ SĄRAŠAI

 

44. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų sąrašas sudaromas ir nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

45. Slaugos asmens namuose paslaugų sąrašas sudaromas ir nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 21:2000 „Slaugytojo padėjėjas. Funkcijos, pareigos, teisės, kompetencija ir atsakomybė“.

46. Kineziterapijos paslaugų skaičių nustato kineziterapeutas, vadovaudamasis sveikatos priežiūros įstaigos užpildytu medicinos dokumento išrašu (forma Nr. 027/a), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl Kineziterapijos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir Medicinos normomis: MN 124:2016 „Kineziterapeutas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“.

47. Gydomojo masažo paslaugų skaičių nustato masažuotojas, vadovaudamasis sveikatos priežiūros įstaigos užpildytu medicinos dokumento išrašu (forma Nr. 027/a), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl Gydomojo masažo paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir Medicinos normomis: MN 165:2021 „Gydomojo masažo specialistas“.

48. Dienos socialinės globos ir slaugos paslaugų asmens namuose sąrašus, vadovaujantis teisės aktais, įsakymu tvirtina Centro direktorius.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMĄ

 

49. Asmens mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas, teikiant integralią pagalbą, dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už paslaugas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

50. Mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas:

50.1. vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 10 procentų asmens pajamų;

50.2. vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 15 procentų asmens pajamų;

50.3. vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra didesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą mokėjimo dydis negali būti didesnis kaip 20 procentų asmens pajamų;

50.4. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 10 procentų asmens pajamų;

50.5. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 20 procentų asmens pajamų;

50.6. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 30 procentų asmens pajamų;

50.7. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 40 procentų asmens pajamų;

50.8. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą negali būti didesnis kaip 50 procentų asmens pajamų.

51. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei |(teikiamų dienų ir (ar) valandų skaičiui).

52. Teikiant integralią pagalbą asmeniui, jam teikiamos slaugos paslaugos yra nemokamos.

53. Asmuo (šeima) turi teisę už integralios pagalbos paslaugas mokėti pilną paslaugos kainą. Tokiu atveju asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos.

54. Dienos socialinės globos asmens namuose 1 valandos kainą tvirtina Savivaldybės taryba.

55. Asmens finansines galimybes mokėti už dienos socialinės globos paslaugas, teikiant integralią pagalbą, vertina Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

56. Prašymus priimantys Savivaldybės, Centro darbuotojai asmenis privalo supažindinti ir juos konsultuoti dėl mokėjimo už teikiamą integralią pagalbą.

57. Socialinių paslaugų gavėjas arba jo artimieji už suteiktas socialines paslaugas sąskaitoje nurodytą pinigų sumą sumoka Centrui iki kito mėnesio 25 dienos.

58. Už teisingą dokumentų apskaitą atsako Centro atsakingas darbuotojas.

 

VII SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS FINANSAVIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ

 

59. Integrali pagalba finansuojama iš:

59.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti;

59.2. ES projekto lėšų;

59.3. asmens lėšų, gautų už suteiktas dienos socialinės globos paslaugas.

60. Integrali pagalba gali būti finansuojama:

60.1. iš Savivaldybės biudžeto lėšų;

60.2. iš kitų lėšų.

61. Lėšos, gautos už integralios pagalbos teikimą, traukiamos į apskaitą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Centras atsako už lėšų, skirtų integraliai pagalbai finansuoti, tinkamą panaudojimą.

62. Integraliai pagalbai teikti skirtos lėšos asmeniui grynaisiais pinigais neišmokamos.

63. Centro veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

64. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitos valstybinės kontrolės teisę turinčios institucijos kontroliuoja valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti lėšų panaudojimą.

65. Europos socialinio fondo agentūra kontroliuoja ES projekto lėšų, skirtų slaugos asmens namuose paslaugoms organizuoti, panaudojimą.

 

VIII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

66. Informacija, teikiant integralią pagalbą, teikiama, dokumentai ir duomenys saugomi vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto 2021 m. balandžio 30 d. Savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T2-161, VII skyriuje nustatyta tvarka.

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Dienos socialinės globos asmens namuose ir slaugos asmens namuose paslaugų sąrašus, integralios pagalbos organizavimo, skyrimo ir teikimo tvarkų aprašus Centras skelbia savo interneto svetainėje.

68. Socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, Sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (teisėtas asmens atstovas) gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktorius sprendimu per 20 darbo dienų sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

69. Iškilus ginčui, konfliktui, nesutarimams, pretenzijos sprendžiamos derybų keliu, tarpusavio sutarimu ir bendradarbiavimo pagrindu.

70. Skundų dėl teikiamų socialinių paslaugų kokybės nagrinėjimą organizuoja Savivaldybės mero įgalioti asmenys.

71. Ginčai dėl Savivaldybės institucijų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

72. Pasikeitus šiame Tvarkos apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomas naujos tų teisės aktų nuostatos.

73. Šis Tvarkos aprašas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________________________________