TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 7 PROCENTŲ ATITINKAMIEMS METAMS SKIRTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 19 d. Nr. 1-37

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr. 113-429; 2013, Nr. 76-3826) 16 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 18 straipsnio 1 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimo Nr. 790 redakcija) (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2013, Nr. 94-4699) 9 ir 10 punktais, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės 7 procentų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. balandžio 25 d. sprendimo Nr. 1-360 ,,Dėl Tauragės rajono savivaldybės 6 procentų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                       Silverijus Statkus


PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-37

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 7 PROCENTŲ ATITINKAMIEMS METAMS SKIRTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Tauragės rajono savivaldybės 7 procentų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymą ir naudojimą.

2. Aprašas taikomas Tauragės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinio ugdymo mokykloms, Tauragės pagalbos mokytojui ir mokiniui centrui, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms bei kitiems neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, Švietimo įstatymo nustatyta tvarka turintiems teisę vykdyti neformalųjį vaikų švietimą (toliau – Neformaliojo vaikų švietimo teikėjai), ir Tauragės rajono savivaldybės administracijai.

 

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

3. Savivaldybė 7 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų skiria šioms mokymo reikmėms tenkinti:

3.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

3.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

3.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

3.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

3.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

3.6. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

4. Aprašo 3.1 punkte nurodytai mokymo reikmei  tenkinti  skiriama ne mažiau kaip 80 procentų, o 3.4 punkte – ne mažiau kaip 50 procentų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintos Mokinio krepšelio apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos (toliau – Metodikos) 2 priede atitinkamai mokymo reikmei nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos.

Šio aprašo 3.2, 3.3, 3.5 ir 3.6 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį.

2

 

III. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5. Pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti skirtos lėšos naudojamos Pagalbos mokytojui ir mokiniui centro Pedagoginės psichologinės tarnybos pedagogų ir kitų specialistų darbo užmokesčiui, mokymo priemonėms įsigyti, kvalifikacijai kelti, informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti, specialiųjų pedagogų (tiflopedagogų, surdopedagogų, judesio korekcijos mokytojų), teikiančių pagalbą Tauragės rajono ikimokyklinio amžiaus vaikams, darbo užmokesčiui.

6. Lėšos brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti naudojamos sumokėti už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų administravimą, vykdymą, lietuvių kalbos (gimtosios) valstybinių brandos egzaminų teksto rašymo dalies ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą, taip pat apmokėti valstybinių brandos egzaminų vertintojų komandiruočių išlaidas. Apmokėjimo tvarka, darbo laiko apskaičiavimo metodika ir įkainiai nustatomi savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

7. Profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti skirtos lėšos naudojamos neformaliojo švietimo mokykloms, įgyvendinančioms šiuos modulius.

8. Lėšos neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, paskirstomos pagal Neformaliojo vaikų švietimo teikėjų pateiktą informaciją apie ugdomų vaikų skaičių ir naudojamos neformaliojo vaikų švietimo programoms vykdyti.

9. Lėšos mokymo reikmėms, nurodytoms Aprašo 3.5 punkte, gali būti skiriamos švietimo įstaigoms, kurioms jų trūksta dėl svarbių priežasčių:

9.1. švietimo įstaigos vidutinis pedagogų tarifinio atlygio koeficientas didesnis už patvirtintą Metodikoje;

9.2. savivaldybės tarybos sprendimu komplektuojamos klasės (grupės) su mažesniu mokinių skaičiumi;

9.3. dėl namuose mokomų mokinių;

9.4. švietimo įstaigai nepakanka lėšų dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo metodikos trūkumų ir kitų priežasčių.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

10. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą. Už tikslingą ir racionalų lėšų naudojimą atsako švietimo įstaigos vadovas (asignavimų valdytojas).

11. Mokinio krepšelio lėšų naudojimo kontrolę atlieka savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba bei Vidaus audito tarnyba.

12. Už šio Aprašo įgyvendinimą atsakingi savivaldybės administracijos Finansų  bei Švietimo skyriai.

_________________________________

Tauragės rajono savivaldybės

teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio

vertinimo metodikos 1 priedas

 

SPRENDIMAS   DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 7 PROCENTŲ ATITINKAMIEMS METAMS SKIRTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Nr.

Teisės akto ar jo projekto kokybės rodikliai

Vertinimas balais

P a p r a s t u m a s

1.

Ar teisės aktas praplečia jau kitais teisės aktais Savivaldybės reglamentuotos srities apimtį?

 

Ne (0)

N u o s e k l u m a s

2.

Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas prieštarauja įstatymams ar kitiems valstybiniams teisės aktams?

 

Ne (0)

S t r u k t ū r a

3.

Ar teisės aktas yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ?

Taip (0)

 

4.

Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (0)

 

5.

Ar teisės akto struktūra atitinka šiai sričiai būdingų teisės aktų struktūrą?

Taip (0)

 

6.

Ar teisės akto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šiai sričiai būdingų kitų teisės aktų?

 

Ne (0)

7.

Ar tekste išvardyti šio teisės akto tikslai ir būdai, kaip tuos tikslus pasiekti?

 

Ne (1)

8.

Ar kiekvienos teisės akto nuostatos tikslas yra aiškus?

Taip (0)

 

9.

Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės akte yra pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

 

Ne (1)

11.

Ar teisės akte yra vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

 

Ne (0)

Į g y v e n d i n i m a s

12.

Ar kiekvienas įpareigojimas yra susietas su aiškiai išreikšta sankcija?

Taip (0)

 

13.

Ar teisės akte yra numatytas mechanizmas ir struktūra, reikalingi tinkamam įgyvendinimui užtikrinti?

Taip (0)

 

14.

Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

 

Ne (0)

Vidutinis balas (pagal Metodikos 15 punktą) – 0.14

Išvada - korupcijos rizikos pasireiškimas teisės akto projekte yra labai mažas.

Išankstinį teisės akto projekto vertinimą atliko Regina Patašienė – Švietimo skyriaus vyr. specialistė


 

Tauragės rajono savivaldybės

teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio

vertinimo metodikos 2 priedas

 

SPRENDIMAS DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 7 PROCENTŲ ATITINKAMIEMS METAMS SKIRTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Nr

Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai

Vertinimas balais

N a u d i n g u m a s

1.

Ar teisės aktas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti?

 

Ne (0)

2.

Ar teisės aktas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei ir t. t.)?

 

Ne (0)

3.

Ar teisės aktas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams?

 

Ne (0)

4.

Ar teisės akto įgyvendinimo procedūros mažina veiklos skaidrumą (ar visi turto įsigijimai ir perleidimai yra numatyti vykdyti viešojo konkurso tvarka, ar visuomenės informavimas apie įgyvendinimo procesus yra numatytas teisės akte)?

 

Ne (0)

5.

Ar teisės aktas sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą?

 

Ne (0)

6.

Ar teisės aktu yra pailginamas sandorio vykdymo terminas?

 

Ne (0)

7.

Ar teisės aktas gali trukdyti vykdyti korupcijos prevenciją, prieštarauti kituose teisės aktuose numatytiems antikorupciniams procesams?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės aktas sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės aktu yra mažinama tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės aktu yra sukuriamos arba padidinamos tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų galimybės?

 

Ne (0)

11.

Ar teisės aktas numato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minėto asmens kontrolės formas?

Taip (0)

 

12.

Ar teisės aktu yra sudaryta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui?

Taip (0)

 

P r i e i n a m u m a s

13.

Ar teisės aktas sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (0)

14.

Ar teisės akte yra numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (1)

 

Vidutinis balas (pagal Metodikos 15 punktą) – 0.07

Išvada - korupcijos rizikos pasireiškimas teisės akto projekte yra labai mažas.

 

 

 

 

Išankstinį teisės akto projekto vertinimą atliko Regina Patašienė – Švietimo skyriaus vyr. specialistė

 

Tauragės rajono savivaldybės

teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos 2 priedas

 

Tauragės rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vyr. specialistas