ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. SPALIO 4 D. SPRENDIMO NR. T-350 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. spalio 6 d. Nr. T-364

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 4 d. sprendimu Nr. T-350 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 4 d. sprendimu Nr. T-350

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos  

2022 m. spalio 6 d. sprendimo Nr. T-364

redakcija)

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Šiaulių miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų mokymo lėšų dalies, kurią Savivaldybė gali naudoti savo nustatyta tvarka, paskirstymo principus ir naudojimo tvarką. Aprašas taikomas Savivaldybės ir nevalstybinėms bendrojo ugdymo mokykloms, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, ikimokyklinio ugdymo įstaigoms (toliau – mokyklos), Pedagoginei psichologinei tarnybai.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše (toliau – ML aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

3. Vadovaujantis ML aprašu, mokymo lėšos biudžetiniams metams skaičiuojamos kiekvienai mokyklai pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio Mokinių registro duomenis.

4. Savivaldybei skirtos mokymo lėšos paskirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

4.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

4.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti);

4.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

4.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (mokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją);

4.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;

4.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti, taip pat mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijai tobulinti pagal skaitmeninio raštingumo programas, atitinkančias švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus);

4.7. mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti.

5. Mokymo lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti naudojamos:

5.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir socialiniam draudimui;

5.2. neformaliojo vaikų švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui;

5.3. priemokoms, kai nustatytas ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

5.4. dalies ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugoms pirkti.

6. Mokymo lėšos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms skiriamos:

6.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojų padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

6.2. Pedagoginei psichologinei tarnybai (toliau – PPT), kurios specialistai teikia švietimo pagalbą mokyklos bendruomenei, jeigu mokykla neturi atitinkamos švietimo pagalbos specialisto. PPT skirtos lėšos naudojamos:

6.2.1. mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai funkcijoms finansuoti;

6.2.2. darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti, gydytojo neurologo paslaugoms pirkti ir specialistų kvalifikacijai tobulinti;

6.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti;

6.4. prevencinėms programoms įgyvendinti.

7. Mokymo lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, pasibaigus brandos egzaminų pagrindinei ir pakartotinei sesijai, bet ne vėliau kaip iki lapkričio 1 dienos ir naudojamos mokėti už pagrindinės ir pakartotinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą.

8. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) mokymo lėšos paskirstomos ir naudojamos vadovaujantis kita Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

9. Mokymo lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti gali būti skiriamos:

9.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

9.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

9.3. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti;

9.4. mokykloms, įgyvendinančioms tarptautinio bakalaureato diplomo programą, tarptautiniam mokesčiui už tarptautinio bakalaureato klases;

9.5. grįžusių iš užsienio vaikų  integracijai užtikrinti.

10. Aprašo 4.2, 4.4, 4.6 ir 4.7 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti paskirstoma ne mažiau kaip 100 procentų mokymo lėšų, apskaičiuotų pagal atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus, nustatytus ML apraše, ir faktinį mokinių skaičių.

11. Aprašo 4.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklai skiriamos pagal ML aprašą apskaičiuotos lėšos.

12. Aprašo 4.3 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį, neviršijant turimų lėšų.

13. Aprašo 4.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti bendrojo ugdymo mokykloms, kuriose mokinių skaičius neviršija 700 mokinių, lėšos skiriamos pagal mokinių skaičių ir apskaičiuojamos taip:

13.1. specialiosioms mokykloms, tautinių mažumų mokykloms ir mokykloms, turinčioms suaugusiųjų mokymo skyrius, Savivaldybės mokymo lėšų dalies ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti – dydį vienam mokiniui (toliau ML dalies dydis) didinant 35 procentais ir dauginant iš mokinių skaičiaus mokykloje;

13.2. likusioms bendrojo ugdymo mokykloms – ML dalies dydį mažinat 75 procentais ir dauginant iš mokinių skaičiaus mokykloje.

14. Mokymo lėšas Aprašo 4.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti paskirsčius bendrojo ugdymo mokykloms, likusios lėšos gali būti skiriamos pagal poreikį šioms Aprašo 9 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms:

14.1. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti. Mokymo lėšos skiriamos mokykloms, kurioms nepakanka mokymo lėšų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

14.2. mokykloms, įgyvendinančioms tarptautinio bakalaureato diplomo programą;

14.3. grįžusių iš užsienio vaikų integracijai užtikrinti, kai mokinys atvyko po rugsėjo 1 d., taikant 2,6535 pareiginės algos bazinio dydžio ugdymo reikmių koeficientą.

15. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoms Aprašo 4.1 ir 4.2 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti skiriamos pagal ML aprašą apskaičiuotos mokymo lėšos. Aprašo 4.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti įstaigai lėšos skiriamos įvertinus poreikį.

16. Esant poreikiui, mokyklos direktorius teikia Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui (toliau – Švietimo skyrius)  prašymą gauti lėšų Aprašo 14.1–14.3 papunkčiuose numatytoms reikmėms tenkinti.

17. Aprašo 4.1, 4.2, 4.5, 4.6 ir 4.7 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšas mokykloms pagal Švietimo skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyrius.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės taryba mokymo lėšas tarp mokyklų perskirsto pakitus mokinių ir sąlyginiam klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 dieną. Lėšos tarp mokyklų perskirstomos iki einamųjų metų pabaigos.

19. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą.

20. Už mokymo lėšų teisingą, tikslingą ir racionalų naudojimą atsakingi švietimo įstaigų vadovai.

 

 

_______________________

part_956be5b179ca4db886e73bfea8eed0ee_end