MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EUROPOS BRANDUOLINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ ORGANIZACIJOS (CERN) INKUBATORIAUS STARTUOLIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ

APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 7  d. Nr. 2V-252

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 punktu,

tvirtinu Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) inkubatoriaus startuolių projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

L. e. p. direktorė                                                                                                      Birutė Bukauskaitė

 

 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros

direktoriaus

2021 m. liepos 7  d. Nr. 2V-252

 

 

EUROPOS BRANDUOLINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ ORGANIZACIJOS (CERN) INKUBATORIAUS STARTUOLIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (toliau – CERN) inkubatoriaus startuolių projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato CERN inkubatoriaus startuolių projektų paraiškų teikimo, vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) sąlygas ir tvarką.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2017 m. birželio 27 d. Lietuvos Respublikos pasirašytą stojimo į Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizaciją bei 2019 m. liepos 3 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos pasirašytą sutartį Nr. KN4414/KT dėl CERN technologijų Lietuvos verslo vystymo centro (CERN inkubatoriaus) steigimo Lietuvoje;

2.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais ir papildymais, atliktais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972 (toliau – De minimis reglamentas);

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos De minimis reglamente, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir šiame apraše:

3.1. CERN specializacijatechnologinės sritys, kuriose veikia CERN organizacija, tokios kaip dalelių greitintuvai ir detektoriai, kriogenika, vakuumo technologijos, pramonės valdymo ir automatizavimo technologijos, robotika, kompiuterinė simuliacija, informacinės ir ryšių technologijos, magnetai, gamybos procesai, medžiagų ir mechanikos inžinerija, metrologija, elektronika, mikroelektronika, optoelektronika, radiacijos stebėsena ir sauga, radijo dažnių technologijos, superlaidumas.

3.2. CERN paraiška – į CERN inkubatoriaus startuolių projektų atrankos konkursą pareiškėjo teikiamas verslo planas, vertinamas komisijos, kaip apibrėžta susitarime Nr. KN4414/KT pasirašytame tarp CERN ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

3.3. Finansuojamoji dalis – procentais išreikšta projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, kuri skaičiuojama nuo tinkamomis finansuoti pripažintų projekto vykdymo išlaidų bendros sumos.

3.4. Lėšų skyrimo sutartis – sutartis dėl finansavimo skyrimo projektui vykdyti.

3.5. Paraiška – dokumentas, parengtas pagal Aprašo reikalavimus, siekiant vykdyti projektą ir gauti finansavimą.

3.6. Pareiškėjas – startuolis, turintis viešosios įstaigos Lietuvos inovacijų centro (toliau – LIC) išduotą pažymą, įrodančią, kad projektas yra atrinktas pagal susitarimą Nr. KN4414/KT pasirašytą tarp CERN ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

3.7. Pažyma – dokumentas išduotas LIC ir įrodantis, kad projektas yra atrinktas pagal yra atrinktas pagal 2019 m. liepos 3 d. susitarimą Nr. KN4414/KT pasirašytą tarp CERN ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

3.8. Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka technologinės plėtros srityje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus ir rezultatus – parengti techninę galimybių studiją.

3.9. Projekto vykdytojas – startuolis, atsakingas už projekto įgyvendinimą ir jo rezultatų pasiekimą, su kuriuo sudaryta lėšų skyrimo sutartis.

3.10. Startuolis – suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

3.11. Techninė galimybių studija – mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) projekto galimybių vertinimas ir analizė, kuriais siekiama paremti sprendimų priėmimo procesą objektyviai ir racionaliai atskleidžiant į jo stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes, taip pat nustatant išteklius, kurių reikia jam įvykdyti, ir galiausiai jo sėkmės perspektyvas;

3.12. Tinkamos finansuoti išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios Aprašo nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.

4. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo tikslas skatinti CERN inkubatoriaus įmonių vykdomą MTEP veiklą, kuriant naujus produktus ir skatinant privačias investicijas į MTEP veiklas sietinas su CERN specializacija. 

5. Pagal Aprašą remiama veikla – techninės galimybių studijų parengimas.

6. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija. Teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba, kuri atitinka De minimis reglamento nuostatas.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti suma nurodoma kvietime.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

8. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra startuoliai, kurie turi LIC išduotą pažymą.

9. Pagal Aprašą partneriai negalimi.

10. Pareiškėjas yra tinkamas finansavimui gauti, jei paraiškos vertinimo metu:

10.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto ir (ar) pradėta neteisminė bankroto procedūra, jis nėra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai. Asmuo nelaikomas patirinčiu sunkumų, jeigu jis iki 2019 m. gruodžio 31 d. nepatyrė sunkumų, o 2020 m. sausio 1 d. – 2021 m. birželio 30 d. tapo sunkumų patiriančia įmone;

10.2. jis yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei:

10.2.1. projekto vykdytojas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus; ir (arba)

10.2.2. pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 eurų; ir (arba)

10.2.3. pareiškėjas yra įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“;

10.3. jis yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“, jei tokią informaciją privalėjo pateikti;

10.4. jei iki to pagal Agentūros finansuojamus projektus yra gavęs finansavimą iš Agentūros ir nebuvo atvejų, kai nesilaikė pasirašytose finansavimo sutartyse nustatytų sutartinių įsipareigojimų, nepriklausomai nuo pažeidimo sunkumo;

10.5. prašomos finansuoti išlaidos nebuvo finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų;

10.6. paraiškos vertinimo metu nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams, darbuotojams;

10.7. jo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai.

10.8. jis nėra gavęs de minimis pagalbos, kuri, paraiškos pateikimo dieną, siekia 200 000,00 Eur (du šimtus tūkstančių eurų, 0 ct), skaičiuojant per tris praėjusius metus. Arba turima de minimis pagalbos suma yra mažesnė nei prašomas finansavimas.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

11. Projekto aprašyme turi būti pagrįstas projekto reikalingumas rezultatui pasiekti, nurodyti tikslai, uždaviniai, aprašytos veiklos ir planuojamas rezultatas. Projekto tikslai ir uždaviniai turi sietis CERN pateikta paraiška.

12. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis nustatomas kvietime.

13. Projekto veiklos turi prasidėti ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo lėšų skyrimo sutarties sudarymo dienos ir turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje. Jeigu projekto veiklos vykdomos ne Lietuvos Respublikoje, tokių veiklų išlaidos neturi viršyti 15 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos. 

14. Projekte numatomas pasiekti rezultatas – parengta techninė galimybių studija. 

 

IV SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

15. Pagal Aprašą ekonominės veiklos finansavimui taikomos de minimis pagalbos nuostatos, nustatytos De minimis reglamentu. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 200 000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų, 0 ct), o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 100 000,00 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų, 0 ct). Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje http://www.kt.gov.lt/.

16. Pareiškėjas planuoja tik tas veiklas, žmogiškuosius išteklius ir paslaugų pirkimus, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.

17. Lėšos Aprašo 22.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:

17.1. darbuotojas projekte gali dirbti ne daugiau kaip 40 (keturiasdešimt) val. per savaitę. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti projekto vykdytojo atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio – pareiginės algos projekto vykdytojo įmonėje. Projekto vykdytojas negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. projekto vykdytojo darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių skirtingoms projekto veikloms, arba savanoriško darbo sutarties;

17.2. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos su projekto vykdytojo darbuotojais;

18. Didžiausia galima finansuojamoji dalis pareiškėjui, de minimis pagalbos gavėjui, gali siekti iki 90 (devyniasdešimt) proc. jo tinkamų išlaidų.

19. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų. Projekto vykdytojas turi savo lėšomis prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

20. Projekto vykdytojas, pirkdamas paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jis yra perkančioji organizacija. Jeigu projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydamas pirkimus, kurių vertė yra iki 58 000,00 Eur (penkiasdešimt aštuonių tūkstančių eurų, 0 ct) be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais ir siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, išlaidų pagrindimą grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Pareiškėjas gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos. Vykdydamas pirkimus, kurių vertė lygi ar viršija 58 000,00 Eur (penkiasdešimt aštuonis tūkstančius eurų, 0 ct) be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti:

21.1. aiškiai apibrėžtos pagal Aprašo 22 punkte nustatytas išlaidų kategorijas;

21.2. patirtos, realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais (Aprašo 1 priedas);

21.3. būtinos projektui įgyvendinti;

21.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

22. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

22.1. išlaidos personalui: projekto darbo grupės, rengiančios techninę galimybių studiją, darbo užmokestis ir su darbo santykiais susiję darbdavio mokesčiai;

22.2. išlaidos pagal paslaugų sutartis;

23. Netinkamos finansuoti išlaidos yra:

23.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

23.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

23.3. paskolų, išperkamosios nuomos, veiklos nuomos išlaidos;

23.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į ataskaitą įtrauktas nebuvo;

23.5. projekto ir (ar) paraiškos parengimo, administravimo išlaidos;

23.6. Priskaitymai už atostogas ir kompensacijos už nepanaudotas atostogas.

24. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka reikalavimus tinkamoms išlaidoms (1 priedas) bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 22 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

25. Paraiškos teikiamos Agentūrai pagal kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką. Kvietimai teikti finansines paraiškas yra skelbiami Agentūros interneto svetainėje ir pareiškėjai, turintys LIC išduotas pažymas, informuojami atskiru informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu). Kvietime gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui ir pan.).

26. Pareiškėjai kvietime nustatyta tvarka Agentūrai turi pateikti paraiškas (Aprašo 2 priedas) su šiais priedais:

26.1. dokumentu, įrodančiu įmonės priskyrimą labia mažai, mažai ar vidutinei įmonei (Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto deklaracija, kuri parengta pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtą ir interneto svetainėje (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai) paskelbtą formą (toliau – SVV deklaracija);

26.2. projekto darbo grupės narių darbo užmokesčio įkainius pagrindžiančiais dokumetais. Darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai yra darbo užmokesčio priskaitymo pažyma už 3-6 mėn. laikotarpį iki paraiškos pateikimo. Jei priimamas naujas darbuotojas ir nėra darbo užmokesčio pagrindžiančių dokumentų, darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis „Privačių juridinių asmenų projektų vykdančiojo personalo bei dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatytmo tyrimo ataskaita“ (https://www.esinvesticijos.lt/lt//dokumentai//privaciu-juridiniu-asmenu-projektu-vykdanciojo-personalo-bei-dalyviu-darbo-uzmokescio-fiksuotieji-ikainiai-deleguotojo-akto-xi-priedas);

26.3. prašomų finansuoti paslaugų išlaidų kainas pagrindžiančiais dokumentais (pareiškėjai siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, išlaidų pagrindimą grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Pareiškėjai gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos);

26.4. LIC išduotą pažymą.

26.5. kitus dokumentus, galinčius turėti reikšmės pagrindžiant atitikimą Apraše nurodytiems reikalavimams.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

27. Paraiškų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Agentūros administracinio vertinimo darbo grupė (toliau – Agentūros darbo grupė). Agentūros darbo grupės sudarymą ir darbo organizavimo tvarką nustato Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamentas, patvirtintas Agentūros direktoriaus 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 2V-178 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamento patvirtinimo“.

28. Paraiškų vertinimo metu atliekamas administracinis vertinimas, kurio metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiškos atitinka Aprašo III-VI skyrių reikalavimus. Paraiškoms vertinti organizuojami Agentūros darbo grupės posėdžiai. Agentūros darbo grupės posėdžiai gali vykti elektroninėmis ryšių priemonėmis. Agentūros darbo grupė įvertina paraiškas ir užpildo Paraiškos vertinimo lenteles (3 priedas).

29. Tuo atveju, jei paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų, Agentūros darbo grupė turi teisę prašyti pareiškėjo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo tokio pareikalavimo pateikimo momento. Trūkstami dokumentai pateikiami, informacija yra tikslinama ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme patikslinti paraišką, nekeičiant paraiškos turinio. Susirašinėjimas su pareiškėjais vyksta elektroniniu paštu laikant, kad kita susirašinėjimo šalis informaciją gavo tada kaip tai apibrėžta Aprašo 32 punkte. Agentūros darbo grupė pareiškėjo patikslinti paraišką prašo ne daugiau kaip du kartus. Jeigu pareiškėjas dokumentų, informacijos, duomenų nepatikslina arba pateikti patikslinti dokumentai ar duomenys nėra patikslinti pagal Agentūros pastabas, Agentūros darbo grupė paraišką atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Apie šį Agentūros darbo grupės sprendimą Agentūra informuoja pareiškėją paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

30. Paraiškų vertinimas atliekamas ne ilgiau kaip per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo kvietimo pabaigos. Laikotarpis, nustatytas paraiškų tikslinimui, į šį terminą neįskaičiuojamas.

31. Nepavykus paraiškų įvertinti per Aprašo 30 punkte nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas Agentūros vienašališku sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Agentūra ne vėliau nei per 3 (tris) darbo dienas skaičiuojant nuo tokio sprendimo priėmimo momento paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroniniu paštu informuoja pareiškėją nurodydama termino pratęsimo priežastis ir naują terminą per kurį paraiška bus įvertintos. Su pareiškėjais komunikuojama Aprašo 32 punkte nustatyta tvarka.

32. Apie Agentūros darbo grupės sprendimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo išsiunčiant informacinį pranešimą bei apie skirtas lėšas (jei jos skirtos) paskelbiant Agentūros interneto svetainėje. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, pareiškėjui nurodomos atmetimo priežastys. Laikoma, kad pareiškėjas informaciją iš Agentūros gavo elektroninio laiško išsiuntimo dieną, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta Agentūros darbo laiku (darbo dienomis nuo 7.30 val. iki 16.30 val.) arba kitą dieną po išsiuntimo dienos, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta po Agentūros darbo valandų.

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

33. Priėmus sprendimą skirti lėšas, Agentūra sudaro lėšų skyrimo sutartį su projekto vykdytoju ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos. Lėšos skiriamos projektui sudarant sutartį visam projekto vykdymo laikotarpiui, nurodant projekto pradžios ir pabaigos datą. Sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, projekto finansavimo, atsiskaitymo, ataskaitų pateikimo tvarka, nurodoma numatoma skirti finansuojamoji dalis.

34. Pareiškėjas per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos grąžina Agentūrai visus pasirašytos lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų egzempliorius. Jei lėšų skyrimo sutartis sudaroma ją pasirašant elektroniniu parašu, lėšų skyrimo sutarties šalis jai priklausantį sutarties egzempliorių gauna / pasiima iš Agentūros nurodytos elektroninio pasirašymo sistemos. Elektroniniu būdu sudaroma sutartis pareiškėjo turi būti pasirašyta per 3 (tris) kalendorines dienas, skaičiuojant nuo kvietimo pasirašyti sutartį išsiuntimo iš Agentūros dienos.

35. Nesudarius ir (ar) nepasirašius lėšų skyrimo sutarties per Aprašo 33-34 punktuose nurodytus terminus dėl projekto vykdytojo kaltės, Agentūros direktorius priima sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo. Apie sprendimo skirti finansavimą panaikinimą informuojama Aprašo 32 punkte nutatytu būdu, tvarka ir terminais.

36. Agentūros direktoriui priėmus sprendimą skirti finansavimą projektui, Agentūra duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalba ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

 

IX SKYRIUS

MOKĖJIMAI IR ATASKAITŲ TEIKIMAS

 

37. Agentūra perveda projekto vykdytojui lėšas lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka, dydžiais ir terminais. Agentūra iki 30 (trisdešimt) proc. prašomų lėšų perveda avansu, jei tai numatyta su projekto vykdytoju sudarytoje lėšų skyrimo sutartyje. Jeigu projekto vykdytojas nepanaudoja dalies lėšų, nepanaudotos lėšos Agentūrai turi būti grąžinamos lėšų skyrimo sutarties nustatyta tvarka ir sąlygomis. Avansas išmokamas per 20 (dvidešimt) darbo dienų skaičiuojamų nuo sutarties pasirašymo dienos.

38. Projektų vykdytojas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais, pateikdamas šiuos dokumentus Agentūrai:

38.1.    finansinę ataskaitą (Aprašo 4 priedas). Finansinė ataskaita, jei finansavimo skyrimo sutartyje nenumatyta kitaip, teikiama ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 5 (penktos) d. Projekto vykdytojas atsiskaito Agentūrai teikdamas finansinę ataskaitą, kurioje pagal tinkamų išlaidų kategorijas nurodo einamaisiais metais patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus.

38.2 projekto rezultatą – techninę galimybių studiją. Techninėje galimybių studijoje turi būti pateikiama informacija apie MTEP projekto galimybių vertinimą ir analizę, kuria siekiama paremti sprendimų priėmimo procesą objektyviai ir racionaliai atskleidžiant jo stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes, taip pat nustatant išteklius, kurių reikia jam įvykdyti, ir galiausiai jo sėkmės perspektyvas. Teikiant informaciją turi būti laikomasi konfidencialumo reikalavimų.

39.     Projekto rezultato vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta rezultatų vertinimo darbo grupė, į kurios sudėtį įeina du Agentūros atstovai ir vienas LIC atstovas ir vienas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovas. Rezultatų vertinimo darbo grupė įvertina, ar pasiektas rezultatas atitinka numatytą projekte. Kilus neaiškumams rezutatų vertinimo darbo grupė vertinimui gali pasitelkti ekspertus. Ataskaitų vertinimo darbo grupė įvertina, ar pasiektas rezultatas per 10 (dešimt) dienų nuo rezultato pateikimo dienos. Ataskaitų vertinimo darbo grupė įvertinus projekto rezultatą, teikia siūlymą Agentūros direktoriui tvirtinti / netvirtinti projekto rezultatą.

40.     Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinus, kad projekto rezultatas yra pasiektas, projektas laikomas pabaigtu.

41.     Nepatvirtinus rezultato, ir (arba) projekto vykdytojui naudojant Agentūros skirtas lėšas ne pagal paskirtį ir (arba) jų neišnaudojus, projekto vykdytojas jas privalo besąlygiškai grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

42Projektas įgyvendinamas laikantis lėšų skyrimo sutartyje ir Apraše nustatytų reikalavimų.

43Visi projekto vykdytojo atlikti darbai turi būti dokumentuoti, t. y. pagrįsti dokumentais, ir patikrinami. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai projekto vykdytojo turi būti saugomi ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo.

44Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą (toliau – patikra) ir gauti iš projekto vykdytojo ir Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymo eigą ir projekto vykdymo dokumentus. Patikros atliekamos vadovaujantis Agentūros direktoriaus 2015 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 2V-53 „Dėl patikrų, atliekamų projekto įgyvendinimo vietoje, tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

45Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:

45.1.    pagal planą – Agentūros direktoriaus įsakymu tvirtinamą patikrų planą, kuriame nurodomi tikrinti projektų vykdytojai ir tikrinami projektai;

45.2.    neplanuotai – esant įtarimui, kad projekto vykdytojo teikiama informacija yra netiksli, neišsami arba klaidinanti. Neplanuotos patikros vietose gali būti atliekamos ir kitais Agentūros nustatytais tikslais.

46Patikrą vietoje atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta patikros darbo grupė.

47Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja projekto vykdytoją ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas (planinio patikrinimo atveju).

48Patikras atliekantys patikros darbo grupės nariai privalo:

48.1.    nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamo projekto vykdytojo vadovo ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), arba jeigu patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;

48.2.    prisistatyti tikrinamo projekto vykdytojo vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam Agentūros direktoriaus įsakymą dėl pavedimo atlikti patikrinimą;

48.3.    būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

48.4.    išanalizuoti patikros metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias projekto vykdytojas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikros rezultatus surašyti į pažymą.

49Patikrą atliekanti patikros darbo grupė turi teisę:

49.1.    atlikti patikrinimus projekto vykdytojo darbo ir (ar) projekto įgyvendinimo vietoje, projekto vykdytojo darbo laiku;

49.2.    nevaržomai patekti į tikrinamojo patalpas ir (ar) kitą teritoriją. Iš projekto vykdytojo gauti ir susipažinti su visais dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

50Projekto vykdytojui, pas kurį buvo atlikta patikra, per 5 (penkias) darbo dienas nuo pažymos dėl atliktos patikros surašymo dienos, elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, pranešama apie patikros rezultatus.

51Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia lėšų skyrimo sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, informuoja projekto vykdytoją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo protingus terminus.

52Jei nustatomi esminiai lėšų skyrimo sutarties nuostatų pažeidimai, Agentūra nutraukia sudarytą lėšų skyrimo sutartį ir (ar) pareikalauja besąlygiškai per lėšų skyrimo sutartyje nurodytą terminą ir (ar) kitą protingą terminą grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį) Agentūrai.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53Suinteresuotas asmuo, nesutikdamas su Agentūros priimtais sprendimais, Agentūros veiksmus gali apskųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, Vilnius) ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos.

54Projektų vykdytojai viešindami projekto rezultatus privalo nurodyti, kad projektas įgyvendintas iš Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos skirtų valstybės asignavimų, gavus finansavimą iš Agentūros.

55.  Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo Agentūra negali atlikti Apraše nurodytų savo funkcijų ar lėšų skyrimo sutartyje įtvirtintų sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki lėšų skyrimo sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių Agentūrai.

56.  Informacija apie kvietimus teikti paraiškas, finansavimą gavusių pareiškėjų sąrašas, kuriame nurodyti finansuojami projektai ir jiems skirtas finansavimas ir kita pareiškėjams aktuali su Aprašo įgyvendinimu susijusi informacija skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.

57.  Dokumentai tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118  „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.

58Teikdamas paraišką, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, Agentūros gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją be atskiro pareiškėjo sutikimo.

59Agentūra turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenys tvarkomi apskaitos ir audito tikslais bei tikrinant nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą. Su Aprašo įgyvendinimu susiję asmens duomenys Agentūroje tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos. Agentūrai tvarkant asmens duomenis duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 2V-109 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašo patvirtinimo“.

60.  Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams ir ar pakeitus Aprašą, nuo pakeitimų dienos, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų ir (ar) Aprašo nuostatos.

 

______________

 

 

Europos branduolinių mokslinių tyrimų

organizacijos (CERN) inkubatoriaus startuolių

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

 

reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS

 

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos personalui: darbo užmokestis,

socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, komandiruočių išlaidos

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Darbo užmokesčio priskaitymo ir išmokėjimo pažymos, pagal poreikį žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos pagal paslaugų sutartis sutartis

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis, kurios papildo tiesiogines projekto veiklas ir be jų nebūtų pasiektas projekto rezultatas. įsigijimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis Aprašo 20 p.

Sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

_________________

 

 

Europos branduolinių mokslinių tyrimų

organizacijos (CERN) inkubatoriaus startuolių

projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Paraiškos forma)

 

PARAIŠKA

(pildoma lietuvių kalba)

(Elektroninėje paraiškos formoje, kurią pildo pareiškėjas, pildomų laukų išdėstymo tvarka nebūtinai atitinka šioje paraiškos formoje nurodytą laukų išdėstymo tvarką)

 

Pildymo data

 

 

1. Bendra informacija

Projekto pavadinimas (lietuvių / anglų)

 

Projekto trukmė mėnesiais

 

Bendras projekto biudžetas, Eur (biudžetas nurodomas viso projekto su PVM, kai tinkamas kompensuoti ir be PVM kai PVM yra netinkamos išlaidos)

 

Projekto santrauka (viešai skelbiama trumpa informacija apie projektą iki 150 spaudos ženklų, lietuvių / anglų kalbomis)

 

 

2. Pareiškėjo administracinė informacija

 

Pareiškėjas

Juridinio asmens kodas

 

Organizacijos pavadinimas

 

PVM mokėtojo kodas

 

Adresas

Gatvė, namo numeris

 

Miestas

 

Pašto kodas

 

Šalis

 

Savivaldybė

 

 

3. Projekto aprašymas

3.1. Projekto poreikis

(trumpai aprašyti techninės galimybių studijos projekto idėją, jos aktualumą, nurodyti, kaip projektas padės ją įgyvendinti, kaip prisidės prie CERN projekto įgyvendinimo iki 3000 spaudos ženklų)

 

 

3.2. Tikslas, uždaviniai ir veiklų aprašymas

(techninės galimybių studijos projekto tikslą formuluoti vienu sakiniu, identifikuoti uždavinius ir aprašyti veiklas)

 

 

 

 

3.3. Projekto rezultatas

(Aprašyti numatomą pasiekti techninės galimybių studijos projekto rezultatą, detalizuojant turinį)

 

 

3.4. Projekto darbo grupė

Eil. Nr.

Vardas pavardė

Pareigos institucijoje

Pareigos projekte

Vykdomi darbai

Patirtis ir turimos kompetencijos

 

 

 

 

 

 

 

4. Projekto biudžetas

Išlaidų pavadinimas

 

Bendra projekto vertė (Eur)

1. Išlaidos personalui (darbo užmokesčio, įskaitant mokesčius)

 

2. Išlaidos paslaugų pirkimui

 

Iš viso:

 

Prašomas finansavimo intensyvymas (proc.)

 

Prašoma paramos suma iš Agentūros:

 

 

4.1. Išlaidų pagrindimas

Išlaidos personalui (darbo užmokestis su mokesčiais)

Darbuotojo vardas ir

pavardė

Pareigybė

projekte

 

Valandinis įkainis projekte

Darbo valandų

projekte skaičius

per mėn.

Darbo

mėnesių

skaičius

Iš viso (Eur)

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

4.2. Išlaidos pagal paslaugų sutartis

Išlaidų pavadinimas

Poreikio projekte pagrindimas

Kainos pagrindimas

Kaina (Eur)

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

5. Priedai

1 priedas. SVV subjekto deklaracija

Pateikti privaloma.

2 priedas. Darbo grupės narių darbo užmokesčio įkainį pagrindžiantys dokumentai

Pateikti privaloma.

3 priedas. Projekto darbo grupės narių patirtį pagrindžiantys dokumentai (jei darbinamas naujas darbuotojas kvalifikacijos reikalavimus nurodantis dokumentas)

Pateikti privaloma.

4 priedas. Kainas pagrindžiantys dokumentai

Pateikti privaloma.

5 priedas. Dokumentas įrodantis, kad projektas yra atrinktas pagal sutartį, pasirašytą tarp Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės (LIC išduota pažyma)

Pateikti privaloma.

6 priedas. Kiti dokumentai

Pateikti neprivaloma

 

Sutinku, kad informacija apie atstovaujamos institucijos pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos numeris, prašomų skirti finansavimo lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimtas sprendimas finansuoti arba nefinansuoti, informacija apie sudarytą finansavimo sutartį ir skirtų finansavimo lėšų sumą būtų skelbiami svetainėje www.mita.lt

ÿ   

 

_______________

 

 

Europos branduolinių mokslinių tyrimų

organizacijos (CERN) inkubatoriaus startuolių

projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

PARAIŠKOS VERTINIMO LENTELĖ

________________

(pildymo data)

 

Paraiškos registracijos Nr......................................................................................................... ...............

Projekto vykdytojas............................................................................................................. ...................

Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................

 

Eil. Nr.

Administracinio vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Pateikti visi paraiškos priedai

 

 

 

2.

Paraiška atitinka CERN inkubatoriaus startuolių projektų finansavimo sąlygų aprašo II skyriaus reikalavimus

 

 

 

3.

Projektas atitinka CERN inkubatoriaus startuolių projektų finansavimo sąlygų aprašo IV-VI skyrių reikalavimus

 

 

 

4.

Pareiškėjas turi teisę gauti de minimis pagalbą

 

 

 

 

Siūlymas (finansuoti paraišką/ prašyti paraišką patikslinti)

................................................................................................................................................................

 

Darbo grupė:

(pareigos)                                  (parašas)                                   (vardas, pavardė)

 

 

Europos branduolinių mokslinių tyrimų

organizacijos (CERN) inkubatoriaus startuolių

projektų finansavimo sąlygų aprašo

4 priedas

 

 

FINANSINĖ ATASKAITA

UŽ CERN INKUBATORIAUS STARTUOLIŲ PROJEKTŲ PROJEKTĄ

 

Data

 

Sutarties data, Nr.

 

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

 

2. Prašomos finansuoti išlaidos

 

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija

(pagal Aprašo 22 punktą)

Patirtų išlaidų Suma (Eur)

Išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų rekvizitai

1.

 

 

 

2.

 

 

 

IŠLAIDŲ SUMA (Eur) 

 

-

GAUTAS AVANSAS

 

 

PRAŠOMA KOMPENSUOTI

 

 

 

Pridedami dokumentai:

Išlaidas pagrindžiantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai.

 

 

 

Projekto vykdytojo vadovo pareigos, parašas, vardas ir pavardė