TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. LAPKRIČIO 7 D. SPRENDIMO NR. 1-371 „DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO, ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMO IR ATSKAITOMYBĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 1-225

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisykles, patvirtintas Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 7 d. sprendimu Nr. 1-371 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 15.3. papunktį ir jį išdėstyti taip:

15.3. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ir seniūnijoms programoms vykdyti.“

1.2. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

16. Sudarant Savivaldybės biudžetą yra numatomas Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervas, kuris turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis. Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.“

1.3. Papildyti 28.1. papunkčiu:

28.1. Savivaldybei gavus papildomų tikslinės paskirties dotacijų ar kitų lėšų iš valstybės biudžeto, Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir seniūnijos gali būti finansuojamos viršijant patvirtintą programos sąmatą. Budžeto tikslinimo metu, papildomai gautos tikslinės paskirties dotacijos ar kitos lėšos iš valstybės biudžeto, įtraukiamos į savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų planą.”

1.4. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:

32. Biudžeto asignavimų valdytojai privalo:

32.1. naudoti skirtus asignavimus savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti;

32.2. organizuoti iš biudžeto finansuojamų programų vykdymą;

32.3. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.“

1.5. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Biudžeto asignavimų valdytojams ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams už šio įstatymo ir kitų biudžeto asignavimų paskirstymą ir panaudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.

1.6. Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:

34. Metams pasibaigus, nepanaudotus biudžeto asignavimų likučius, išskyrus Europos Sąjungos paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, gautas ne iš Savivaldybės iždo, asignavimų valdytojai grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 dienos.”

1.7. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Asignavimų valdytojai savo vardu negali skolintis lėšų ir prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų. Asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ir patiektas prekes, numatytas sutartyse, atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų, įskaitant avanso mokėjimus, kurie turi būti ne didesni nei 30 procentų sutarties sumos. Apribojimai avanso dydžiui netaikomi asignavimų valdytojų pirkimams esant objektyviai rinkoje susiklosčiusiai situacijai (kai labai ribotas atitinkamas prekes tiekiančių, paslaugas teikiančių ar darbus atliekančių įmonių, įstaigų ir organizacijų skaičius ir kt.). Asignavimų valdytojas sutartyje turi numatyti priemones, kurios užtikrintų sumokėto avanso susigrąžinimą, jei avanso gavėjas nevykdo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.“

1.8. Pakeisti 38.1. papunktį ir jį išdėstyti taip:

38.1. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus;

1.9. Pakeisti VII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

SAVIVALDYBĖS GAUTINŲ IR MOKĖTINŲ SUMŲ PADENGIMO TVARKA“

1.10. Pakeisti 61.5. papunktį ir jį išdėstyti taip:

61.5. išlaidos už elektros energiją, šildymą ir kurą šildymui, vandenį;“

1.11. Pakeisti 63 punktą ir jį išdėstyti taip:

63. Asignavimų valdytojai Finansų skyriaus nustatytais terminais, vadovaujantis finansų ministro nustatytomis tvarkomis ir formomis, teikia Finansų skyriui mokėtinų sumų ataskaitas. Jų pagrindu rengiama ir teikiama Finansų ministerijai Savivaldybės konsoliduota mokėtinų sumų ataskaita.“

2. Nustatyti, kad šio sprendimo 1.2. papunktyje išdėstytas Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių 16 punktas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

Savivaldybės meras Dovydas Kaminskas