VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SpREndimas
Dėl VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 31 D. SPRENDIMO NR. B-TS-1310 „DĖL vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos reglamento patvirtinimo“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 27 d. Nr. B-TS-588
Vilkaviškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu, atsižvelgdama į 2024 m. birželio 6 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 12, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 38, 63, 67 ir 68 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2688, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos reglamentą, patvirtintą Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. B-TS-1310 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos reglamento patvirtinimo“:
1.1. 45–46 punktus ir juos išdėstyti taip:
„45. Tarybos nario atlyginimas mažinamas atsižvelgiant į Tarybos posėdžių sekretoriaus pateiktus duomenis, nustatytus šio Reglamento 44 punkte, proporcingai Tarybos nario praleistų to mėnesio Savivaldybės tarybos, Komitetų, nuolatinių Komisijų ir Savivaldybės kolegijos, kurių narys Tarybos narys yra, posėdžių skaičiui, išskyrus Tarybos, Komitetų, nuolatinių Komisijų ir Savivaldybės kolegijos posėdžius, kuriuos Tarybos narys praleidžia dėl vykimo į komandiruotę atliekant Tarybos nario pareigas.
1.2. 50 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.3. 75 punktą ir jį išdėstyti taip:
„75. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka, kurios metu Tarybos frakcijų, grupių vadovai (atstovai), opozicijos lyderis, kiti į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai kartu su posėdžio pirmininku aptaria nesutarimus dėl sprendimo projekto, derina pozicijas ir siekia kompromiso. Pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei 30 min. Konkrečią pertraukos trukmę nustato Taryba. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant trečiąjį kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“;
1.4. 95 punktą ir jį išdėstyti taip:
„95. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi Opozicijos lyderis, po to – kiti Tarybos mažumos atstovai. Tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu Taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė Tarybos daugumos atstovams užduoti klausimus. Tarybos nariams uždavus klausimų, skiriamas laikas Tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas.“;
1.5. 107.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„107.1. aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto rengimą paskatinusios priežastys, tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai (4 priedas);“;
1.6. 108 punktą ir jį išdėstyti taip:
„108. Sprendimo projektas turi atitikti Vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintus teisėkūros principus ir kitus minėtame įstatyme, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2021 m. lapkričio 18 d. d. įsakymo Nr. 1R-388 redakcija), ir Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2019 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. VE-41 redakcija), nustatytus teisės akto formos, turinio, struktūros, teisės terminijos, teisės technikos reikalavimus, bendrinės lietuvių kalbos normas ir turi atitikti Vyriausiojo archyvaro tarnybos nustatytus reikalavimus, taikomus elektroniniams dokumentams.“;
1.7. 110–111 punktus ir juos išdėstyti taip:
„110. Sprendimų projektai, atitinkantys dokumentų rengimo ir įforminimo bei šio Reglamento 107, 108, 109 punktuose nurodytus reikalavimus, teikiami Tarybos posėdžių sekretoriui. Tarybos posėdžių sekretorius, įvertinęs Sprendimų projektų atitiktį Reglamento 107–109 punktuose nustatytiems reikalavimams, Sprendimų projektus registruoja DVS. Jeigu Sprendimo projektas (priedai, jeigu jų yra, ir aiškinamasis raštas) neatitinka Reglamento 107-109 punktuose nurodytų reikalavimų, Tarybos posėdžių sekretorius Sprendimo projektą (priedus, jeigu jų yra, ir aiškinamąjį raštą) grąžina Sprendimo projekto rengėjui patikslinti.
111. Dėl Tarybos sprendimų projektų, kuriuos rengia ne Administracija, turi būti gautos Administracijos išvados. Tarybos posėdžių sekretorius, užregistravęs Tarybos sprendimo projektą, rašydamas rezoliuciją, nukreipia jį Administracijos direktoriui, informuodamas apie pareigą pateikti Administracijos išvadą per nurodytą terminą. Administracija išvadas turi pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sprendimo projekto registravimo dienos. Jeigu Sprendimo projektas didelės apimties, Administracijos direktoriaus įsakymu išvados pateikimo terminas vieną kartą gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų. Jeigu Sprendimo projektas užregistruotas likus mažiau nei 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio, Administracija išvadą privalo pateikti ne vėliau, kaip likus 24 valandoms iki Tarybos posėdžio.“;
1.8. 140–141 punktus ir juos išdėstyti taip:
„140. Tarybos įgaliojimų laikui iš Mero, Vicemerų, Administracijos direktoriaus, Komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir Opozicijos lyderio Meras sudaro Kolegiją.
141. Kolegija yra Tarybos patariamasis organas, kurio posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Meras. Šio Reglamento 242, 243 punktuose numatytais atvejais, posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Vicemeras arba Mero pareigas laikinai einantis Tarybos narys. Kolegijos posėdžiai rengiami pagal poreikį.“;
1.9. 145 punktą ir jį išdėstyti taip:
„145. Kolegijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima posėdžio pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Kolegijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Kolegijos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas, neprieštaraujant Kolegijos nariams, turi teisę leisti posėdyje kalbėti ne Kolegijos nariams.“;
1.10. 155 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.11. 187 punktą ir jį išdėstyti taip:
„187. Komitetas pagal savo kompetenciją priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus, kurie priimami Komiteto posėdyje dalyvaujančių Komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia Komiteto pirmininko balsas.“;
1.12. 209 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.13. 211–212 punktus ir juos išsdėstyti taip:
„211. Deleguojant Tarybos narius į Komisijas, sudaromas iš Tarybos narių, laikomasi proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Tokiu atveju Tarybos narius deleguoja frakcijos, Tarybos narių grupės, Tarybos narių mišrios grupės. Nepateikus savo deleguojamo nario kandidatūros, laikoma, kad frakcija, Tarybos narių grupė ar mišrios grupės Tarybos nariai atsisakė teisės deleguoti savo atstovą (-us). Komisijų sudėtis viešinama Savivaldybės interneto svetainėje jų galiojimo laikotarpiu. Šis punktas netaikomas sudarant Etikos ir Antikorupcijos komisijas.
212. Tarybos sprendimu sudaromos komisijos, kurios pirmininku skiriamas Tarybos narys, pirmininku skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje, Tarybos narys. Komisijos, kurios pirmininku skiriamas Tarybos narys, išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką, Komisijos narių siūlymu Komisijos sprendimu nesuėjus terminui netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Jeigu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų įgaliojimai nutrūksta nesuėjus terminui, per 2 mėnesius nuo jų įgaliojimų nutrūkimo dienos Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka turi būti paskirti nauji Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkai.“;
1.14. 216 punktą ir jį išdėstyti taip:
„216. Komisijų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami viešai per 2 darbo dienas po Komisijos posėdžio Savivaldybės interneto svetainėje. Antikorupcijos komisijai šio punkto nuostatos taikomos, jeigu ji nenusprendžia kitaip.“;
1.15. 224 punktą ir jį išdėstyti taip:
„224. Tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra Tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą, taip pat už darbą Tarybos sudaromose komisijose, kurių sudarymas nustatytas kitais įstatymais, jiems apmokant Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka.“;
1.16. 230 punktą ir jį išdėstyti taip:
„230. Mero vykimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas Mero potvarkiu. Vicemero (-ų) ar Administracijos direktoriaus siuntimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas Mero potvarkiu, išskyrus 1 darbo dienos komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurios įforminamos Mero rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos suderintas. Informaciją Tarybai apie Mero komandiruotę Savivaldybės administracijos Personalo skyrius pateikia per DVS ne vėliau kaip 2 darbo dienos iki komandiruotės.“;
1.17. 233 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.18. 242–243 punktus ir juos išdėstyti taip:
„242. Meras išeina atostogų išleisdamas potvarkį. Potvarkyje nurodomas vicemeras, pavaduosiantis Merą jo atostogų metu. Informaciją Tarybai apie Merui suteiktas atostogas Savivaldybės administracijos Personalo skyrius pateikia per DVS ne vėliau kaip 2 darbo dienos iki atostogų.
243. Mero atostogų, laikino nedarbingumo, nusišalinimo ar kitų pateisinamų priežasčių Meras negali vykdyti savo pareigų ar Mero įgaliojimai sustabdyti teismo nutartimi, Mero įgaliojimus ir funkcijas, kaip nustatyta Vietos savivaldos ir kituose įstatymuose, vykdo Merą pavaduojantis vicemeras, laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys ar Taryba.“;
2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos
Reglamento
4 priedas
VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS
m. d.
Vilkaviškis
Projekto pavadinimas |
|
Projekto iniciatorius
|
|
Projekto rengimą paskatinusios priežastys |
|
Projekto tikslai ir uždaviniai |
|
Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas |
|
Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai |
|
Kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai (skaičiavimai ar paaiškinimai) |
|
Lėšų poreikis ir šaltiniai sprendimui įgyvendinti |
|
Projekto rengimo metu gauti vertinimai ir išvados |
Antikorupcinis vertinimas
|
Teisinio reguliavimo vertinimas
|
|
Administracinės naštos mažinimo vertinimas
|
|
Kitas vertinimas
|
|
Projektas suderintas su |
|
Projekto rengėjas
|
|
Projekto pristatytojas (pranešėjas) |
|
Priimto sprendimo vykdytojai |
|
Lydimieji (pridedami) dokumentai |
1. 2. |
(Rengėjas)