UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
Dėl UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO NAUJOS REDAKCIJOS PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 25 d. Nr. 7-2
Ukmergė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-1088 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo naują redakciją (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimus:
2.1. 2017 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. 7-23 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo naujos redakcijos patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Ukmergės rajono savivaldybės
tarybos 2018 m. sausio 25 d.
sprendimu Nr. 7-2
UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ukmergės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto lėšų ir/arba Europos sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau – lėšos), skiriamų Savivaldybei mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus ir lėšų panaudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. Informacija apie NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką Savivaldybėje skelbiama interneto svetainėje www.ukmerge.lt.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI IR NAUDOJIMAS
4. NVŠ lėšos skirstomos vadovaujantis visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, atitinkantis nustatytus reikalavimus, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
5. Savivaldybei skirtomis NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.
6. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei Savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.
7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos du kartus per metus (I ir II pusmetį) pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių ugdymo sutartis su švietimo teikėjais, skaičių, mėnesių, kuomet įgyvendinamos programos, skaičių bei įvertinus programos atitikimą prioritetams, nustatytiems šio Aprašo 8 punkte. NVŠ programų įgyvendinimo laikotarpius nustato Savivaldybės administracijos direktorius.
8. Paskirstant lėšas, prioritetai teikiami NVŠ programoms:
9. NVŠ lėšų suma, skiriama vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, negali būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų.
10. Lėšos, skirtos NVŠ programų įgyvendinimui Savivaldybėje, paskirstomos taip:
10.1. vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, neatitinkančioje nei vieno Aprašo 8 punkte nustatyto prioriteto, ugdymui per mėnesį skiriamas ne mažesnis kaip 10 eurų finansavimas;
11. Jeigu pagal Aprašo 10 punkto nuostatas apskaičiuota lėšų suma, skiriama vaiko ugdymui NVŠ programoje per mėnesį:
11.1. yra mažesnė nei 10,00 eurų, tai 10.2. punkte reglamentuotas finansavimo skyrimo prioritetas netaikomas, t. y. visiems švietimo teikėjams lėšos paskirstomos proporcingai;
12. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
13. Lėšų negalima naudoti:
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI
14. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), atitinkantys šias sąlygas:
14.5. turi asmenis, pagal Švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus arba asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
15. NVŠ programas gali įgyvendinti laisvieji mokytojai (pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan.), atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 14.5 papunktyje, teisės aktų nustatyta tvarka įsigiję verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą bei užpildę laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).
17. Švietimo teikėjo atitiktį numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirta teikėjų atitikties ir programų vertinimo komisija, naudodamasi NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties vertinimo forma (3 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams; priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ programos turi atliepti Švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi būti pažymėta unikaliu KTPRR kodu.
21. NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas. Vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Visos paraiškos formos viešinamos KTPRR.
24. NVŠ programos negali būti skirtos formaliojo ugdymo tikslams įgyvendinti ir ugdymo spragoms užpildyti.
25. Maksimalų vaikų skaičių NVŠ programos įgyvendinimo grupėje nustato Savivaldybės administracijos direktorius.
V SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS
27. Naujų NVŠ programų vertinimas Savivaldybėje atliekamas kiekvienais kalendoriniais metais, gruodžio mėnesį.
28. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), teikia Savivaldybei (Ukmergė, Kęstučio a. 3, 1 kabinetas (Priimamasis) užpildytą NVŠ programos paraiškos formą (4 priedas). Jei NVŠ programos teikėjas ar NVŠ programa neatitinka reikalavimų, nurodytų Apraše, NVŠ programa nevertinama.
29. NVŠ programoms vertinti ir stebėsenai vykdyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija (toliau – Komisija). Komisija, vadovaudamasi NVŠ programų vertinimo kriterijais (5 priedas), nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir ar gali būti finansuojama Europos Sąjungos/Valstybės biudžeto lėšoms.
30. Komisija vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Komisijos veiklos nuostatais. Komisijai vadovauja administracijos direktoriaus paskirtas Komisijos pirmininkas, kuris:
31. Komisijos narys turi atitikti šiuos reikalavimus:
33. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikimo reikalavimams.
34. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo, atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR.
35. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.ukmerge.lt kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programas.
VI SKYRIUS
NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA, LĖŠŲ PERVEDIMO TVARKA
IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
37. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), per 3 darbo dienas registruoja vaikus Mokinių registre, pažymi finansavimo požymį ir pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardinį sąrašą.
38. NVŠ teikėjas, NVŠ programoje dalyvaujantiems vaikams baigus programą ar nutraukus ugdymo sutartį, Mokinių registre pašalina įrašą (koreguoja) apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
40. Savivaldybės administracijos direktorius su NVŠ teikėju, kuriam paskirtos NVŠ lėšos, pasirašo NVŠ lėšų naudojimo sutartį (pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių ir lėšų naudojimo sąmatą). Lėšos teikėjui pervedamos už praėjusį mėnesį. Finansavimo pagrindas yra mokinių skaičius, fiksuotas Mokinių registre paskutinę kiekvieno mėnesio darbo dieną. Finansavimas NVŠ teikėjui gali būti mažinamas, jeigu mažės mokinių, dalyvaujančių NVŠ programoje, skaičius.
41. NVŠ teikėjas pasirašo su mokinių, dalyvausiančių NVŠ programoje, tėvais (globėjais, rūpintojais) (nuo 16 metų – su mokiniais) mokymo sutartis, užtikrina programos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą,
42. NVŠ teikėjai užtikrina NVŠ programos vykdymo kokybę ir atsako už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį bei nepanaudotų lėšų grąžinimą į Savivaldybės administracijos sąskaitą.
43. NVŠ teikėjai nepanaudotas lėšas grąžina į Savivaldybės administracijos sąskaitą, metams pasibaigus, t. y. iki kitų metų sausio 2 d.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
45. NVŠ teikėjai, gavę finansavimą, Savivaldybės administracijai pateikia:
45.1. kiekvieną ketvirtį (ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos) biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, parengtą pagal 2 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K- 465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“;
46. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 16 darbo dienų, finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą, parengtą pagal NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo aprašo 6 priedą.
47. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
48. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
49. Savivaldybė jai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas iki kitų metų sausio 5 d. turi grąžinti į Lietuvos Respublikos iždo sąskaitą.
50. Finansavimą gavę NVŠ programų teikėjai MK lėšas naudoja ir atsiskaito už jas pagal šiame apraše bei NVŠ programos vykdytojo su Savivaldybe sudarytoje MK lėšų skyrimo ir naudojimo sutartyje numatytus terminus ir nuostatas. NVŠ teikėjai gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
51. NVŠ programos vykdytojui per 14 kalendorinių dienų nuo MK lėšų paskyrimo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu dienos nesudarius sutarties, finansavimas neskiriamas.
52. NVŠ programų finansavimui gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Pageidaujantys nutraukti pradėtos NVŠ programos vykdymą, privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo NVŠ programos nutraukimo datos pateikti NVŠ programos įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo ataskaitą už NVŠ programos vykdymo laikotarpį.
––––––––––––––––––––––––
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
LAISVASIS MOKYTOJAS
DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė
|
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra)
|
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai
____________ _________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
––––––––––––––––––––––––
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA
I. |
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ |
|||||||||
1. |
Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo) |
|
||||||||
2. |
Juridinis statusas |
□ Biudžetinė įstaiga □ Viešoji įstaiga □ Asociacija □ laisvasis mokytojas □ Kita |
||||||||
3. |
Juridinio asmens kodas |
|
||||||||
4. |
Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris |
|
||||||||
5. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.) |
|
||||||||
6. |
Adresas |
|
||||||||
7. |
Telefono numeris |
|
||||||||
8. |
El. pašto adresas |
|
||||||||
9. |
Interneto svetainės adresas |
|
||||||||
II. |
INFORMACIJA APIE VADOVĄ |
|||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
||||||||
2. |
El. pašto adresas |
|
||||||||
3. |
Telefono numeris |
|
||||||||
III. |
INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS |
|||||||||
|
|
|||||||||
IV. |
NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA |
|
||||||||
1. |
NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas) |
☐TAIP
|
||||||||
Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos |
☐Pateikta |
|||||||||
2. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai |
☐ TAIP |
||||||||
3. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais |
☐ TAIP |
||||||||
4. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
☐ TAIP |
||||||||
5. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
☐ TAIP |
||||||||
V. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS |
|||||||||
1. |
Teikėjas įgyvendina NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|||||||
2. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas |
Taip☐ |
Ne ☐ |
|||||||
3. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas |
Taip☐ |
Ne ☐ |
|||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
|
|
||||||||
VI. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS |
|
||||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|
||||||||
|
|
|||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
||||
2. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
||||
3. |
|
|
|
|
|
|
||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
_________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |
––––––––––––––––––––––––
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS
|
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. Teisinis pagrindas |
1.1. Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
|
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei |
|
2.2. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui |
|
|
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas |
|
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus |
|
|
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
|
|
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
|
|
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
|
|
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
|
__________________________ __________________________
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
––––––––––––––––––––––––
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
|
|
||||||||
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ
|
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas
|
El. paštas |
Rekomenduoja/ bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
□ R |
□ B |
|||
|
2) |
|
|
|
□ R |
□ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
□ Muzika □ Dailė □ Šokis □ Teatras □ Sportas □ Techninė kūryba □ Turizmas ir kraštotyra □ Gamta, ekologija |
□ Saugus eismas □ Informacinės technologijos □ Technologijos □ Medijos □ Etnokultūra □ Kalbos □ Pilietiškumas □ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
|
||||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: □ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; □ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; □ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; □ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; □ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; □ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
□ Pažinti save ir save gerbti □ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius □ Kryptingai siekti tikslų □ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio □ Valdyti emocijas ir jausmus □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus □ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus □ Padėti kitiems ir priimti pagalbą □ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas □ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus □ Aktyviai ir kūrybingai veikti □ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
□ Išsakyti mintis □ Išklausyti □ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą □ Parinkti tinkamą kalbos stilių □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
□ Klausti ir ieškoti atsakymų □ Daryti išvadas □ Plėsti akiratį □ Stebėti, vertinti □ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis □ Išsikelti realius mokymosi tikslus □ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones □ Vertinti mokymosi pažangą □ Numatyti tolesnius žingsnius □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
Programos vykdymo laikotarpis (nurodykite):
|
||||||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
Mažiausiai 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
□6 □7 □8 □9 □10 □11 □12 □13 □14 □15 □16 □17 □18 □19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: □20 □21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
□ Berniukams □ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius
|
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
• savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; • prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; • individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; • aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; • demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; • patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; • ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; • pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad: • vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; • vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: • nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; • jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; • jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; • jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais □ TAIP |
|||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.) |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
________________________
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
|
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
|
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
|
|
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
3.1. Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
||
6.2. mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
|
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
|
|
______________________________ __________________________
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
–––––––––––––––––––––––