Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PASLAUGŲ TEIKIMO PAGAL PASLAUGŲ KVITĄ ĮSTATYMO NR. XI-2411 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-701, LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-1007 17 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-702, LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343 17 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-703, LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS ĮSTATYMO NR. IX-1675 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-704
Nr.
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. gegužės 31 d. sprendimo Nr. SV-S-276 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.7–1.10 papunkčius, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo Nr. XI-2411 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-701 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-701), Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 17 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-702, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-703 ir Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo Nr. IX-1675 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-704 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-704), tačiau siūlyti minėtus įstatymų projektus tobulinti pagal šias pastabas ir pasiūlymus:
1. Sąvokos „namų ūkis“ apibrėžtis, parengta vadovaujantis 2003 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1177/2003 dėl Bendrijos statistikos apie pajamas ir gyvenimo sąlygas (OL 2003 L 165, p. 1) nuostatomis ir pateikta Lietuvos Respublikos terminų banke („namų ūkis – atskirai gyvenantis vienas asmuo arba grupė viename būste gyvenančių asmenų, kurie dalijasi išlaidas ir bendrai apsirūpina gyventi būtinomis priemonėmis“), šiuo metu yra vartojama bendrojoje, socialinėje ir gyvenimo lygio statistikose. Pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, namų ūkių veikla klasifikuojama kaip „namų ūkių, samdančių darbininkus, veikla“ arba kaip „namų ūkių veikla, susijusi su savoms reikmėms tenkinti skirtų nediferencijuojamų gaminių gamyba ir paslaugų teikimu“. Atsižvelgdami į tai, kad sąvoka „namų ūkis“ įvairiuose šaltiniuose suprantama skirtingai, ir į Lietuvos Respublikos terminų banke pateikiamą šios sąvokos apibrėžtį, siūlome Įstatymo projektu Nr. XIIIP-701 kartu papildyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo 1 straipsnio 1 dalį, šioje dalyje papildomai nustatant, kad sąvoka „namų ūkis“ suprantama kaip atskirai gyvenantis vienas asmuo arba grupė viename būste gyvenančių asmenų, kurie dalijasi išlaidas ir bendrai apsirūpina gyventi būtinomis priemonėmis.
Be to, įvertinus tai, kad pagal šiuo metu galiojančias Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo nuostatas žemės ūkio ir miškininkystės paslaugas turi teisę gauti ne tik fiziniai asmenys, bet ir juridiniai asmenys ar kitos organizacijos arba jų padaliniai, o paslaugos namų ūkiams savo esme turėtų būti suprantamos kaip paslaugos, kurios teikiamos tik fiziniams asmenims, Įstatymo projekte Nr. XIIIP-701 turėtų būti nustatyta, kad tokių paslaugų gavėjais gali būti tik fiziniai asmenys.
2. Įstatymo projektu Nr. XIIIP-704 keičiama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsnio 10 dalis reglamentuoja iš esmės analogiškus teisinius santykius (dėl pajamų, gautų teikiant žemės ūkio ir miškininkystės paslaugas pagal žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų kvitą), kaip ir įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 8 punktas, todėl šio punkto pakeitimas taip pat turi būti įtrauktas į Įstatymo projektą Nr. XIIIP-704.
3. Siekiant užtikrinti teisėkūros sistemiškumo principo taikymą (Įstatymo projektui Nr. XIIIP-701 įgyvendinti reikės priimti įgyvendinamuosius teisės aktus) ir tinkamai pasirengti Įstatymo projekto Nr. XIIIP-701 įgyvendinimui, siūloma numatyti vėlesnę šio įstatymo projekto ir lydimųjų įstatymų projektų įsigaliojimo datą – 2018 m. gegužės 1 d.