KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2016 METŲ korupcijos prevencijos PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2014 m. sausio 30 d. Nr. V17 - 1
Kaišiadorys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodikos patvirtinimo“, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kaišiadorių rajono savivaldybės 2014–2016 metų korupcijos prevencijos programą (pridedama).
2. Patvirtinti Kaišiadorių rajono savivaldybės 2014–2016 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).
3. Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. V17-1
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2016 METŲ
KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaišiadorių rajono savivaldybės 2014–2016 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 (kartu su 2009 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. XI-259), ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą, ir yra skirta korupcijos prevencijai Kaišiadorių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijose ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigose.
2. Programoje vartojama sąvoka – Savivaldybės reguliavimo srities įstaigos – Savivaldybės biudžetinės įstaigos, Savivaldybės viešosios įstaigos ir Savivaldybės kontroliuojamos įmonės.
Kitos Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
3. Korupcijos sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje: „Korupcija – valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens tiesioginis ar netiesioginis siekimas, reikalavimas arba priėmimas turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal einamas pareigas, taip pat valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens veiksmai arba neveikimas siekiant, reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos sau arba kitam asmeniui ar šią naudą priimant, taip pat tiesioginis ar netiesioginis siūlymas ar suteikimas valstybės tarnautojui, jam prilygintam asmeniui turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens einamas pareigas, taip pat tarpininkavimas darant šioje dalyje nurodytas veikas.“
4. Korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos – kyšininkavimas, prekyba poveikiu, papirkimas, kitos nusikalstamos veikos, jeigu jos padarytos viešojo administravimo sektoriuje arba teikiant viešąsias paslaugas siekiant sau ar kitiems asmenims naudos: piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi arba įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų ar matavimo priemonių suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą ar kitos nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą.
5. Korupcija yra vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija pirmiausia sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu. Be to, korupcijai sudaromos daug palankesnės sąlygos, jeigu sprendimo teisė yra monopolinė.
6. Veiksmingai sumažinti korupciją galima tik tada, jeigu kovos su korupcija priemonės kreipiamos ne į korupcijos padarinius, o į prielaidas. Tai reiškia, kad veiksminga valstybės antikorupcinė veikla turėtų būti skirta ne tik korupcinio pobūdžio teisės pažeidimams užkardyti, bet ir šalinti bei mažinti sąlygas asmenims, dirbantiems viešajame sektoriuje, turėti naudos, atlikti žalingus veiksmus ar susilaikyti nuo naudingų visuomenei veiksmų.
7. Programa siekiama paskatinti visuomenę reikšti nepakantumą korupcijai, sustiprinti visuomenės paramą korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, užtikrinti glaudesnį Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.
8. Korupcija valstybės tarnyboje, kitose srityse kenkia demokratijai, ekonomikai ir teisės sistemai, todėl ypač daug dėmesio turi būti skirta korupcijos apraiškų prevencijai ir neišvengiamos atsakomybės už neteisėtus veiksmus principo įgyvendinimui, būtina ugdyti visuomenės nepakantumą šiam reiškiniui.
II. Savivaldybės veiklos situacijos analizė antikorupciniu pOžiūriu
10. Korupcijos pasireiškimo Savivaldybėje prielaidos:
10.1. bendrosios (tarptautinė korupcija, susijusi su ES teikiama parama, galimybė politikams dėl asmeninio suinteresuotumo daryti įtaką priimamiems sprendimams, visuomenės pilietiškumo stoka, maži valstybės tarnautojų atlyginimai, politinių partijų ir kitų interesų grupių įtaka, nesipriešinimas korumpuotiems politikams, valstybės tarnautojams, dirbantiems pagal darbo sutartį darbuotojams ir pasyvumas antikorupcinėje veikloje);
10.2. teisinės (teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas bei kolizijos, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas, pagrindinių valstybės tarnybos ir valstybės tarnautojų veiklos etikos principų nesilaikymas);
10.3. institucinės (galimybė vienam darbuotojui priimti sprendimus dėl valstybės lėšų ir kito turto, Savivaldybės administracijos padalinių ir darbuotojų nepakankama kontrolė, pareigybių aprašymų ir struktūrinių padalinių veiklos nuostatų nekonkretumas, tinkamų sąlygų atskirų ūkio subjektų sąžiningai konkurencijai nesudarymas ir kita, netobuli darbuotojų priėmimo į tarnybą atrankos kriterijai, nepakankamos vidaus ir išorės auditų apimtys, darbuotojų, žinančių apie korupcijos atvejus, baimė dalyvauti antikorupcinėje veikloje).
12. Pagal organizacijos „Transparency International“ paskelbtus kasmetinio korupcijos suvokimo indekso tyrimo rezultatus Lietuva 2012 m. užima 48 vietą iš 176 šalių, Lietuvos vertinimo balas – 54 iš 100 balų (0 – suvokiama kaip labai korumpuota valstybė, 100 – kaip labai skaidri valstybė) (prieiga per internetą 2014-01-06: <http://transparency.lt/media/filer_public/2013/04/11/ksi_2012_tils.pdf>).
13. Pasaulinio korupcijos barometro 2010 metų rezultatai rodo, kad 34 proc. Lietuvos gyventojų prisipažįsta, kad per pastaruosius 12 mėnesių jie yra davę kyšį bent vienam iš devynių viešųjų paslaugų teikėjų – švietimo sektoriaus, teismų, sveikatos apsaugos, policijos, registravimo ir leidimų išdavimo tarnyboms, komunalinių paslaugų teikimo įmonėms, mokesčių inspekcijai, žemėtvarkos institucijų arba muitinės atstovams. 78 proc. apklaustųjų mano, kad jų valdžios atstovų veiksmai, nukreipti prieš korupciją, yra neefektyvūs. Palyginti su kitomis ES valstybėmis narėmis, Lietuvos gyventojai ypač pabrėžia politinių partijų, parlamento, teismų, policijos, valstybės tarnautojų, teismų ir teisėkūros institucijų korumpuotumą. Didelis nepasitikėjimas viešojo sektoriaus institucijomis ir įstaigomis, menka informacijos, skatinančios priešintis korupcijai, sklaida, neefektyvus viešasis administravimas lemia visuomenės pakantumą korupcijai (prieiga per internetą 2014-01-06: <http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=462094>).
14. Konstatuojama, kad korupcijos lygis daro tiesioginę įtaką investicijoms valstybiniame ir privačiame sektoriuose bei bendrajam nacionaliniam produktui. Korupcija sudaro prielaidas šešėlinės ekonomikos plėtrai, monopoliniams dariniams atsirasti, neigiamai veikia mokesčių įplaukas į valstybės biudžetą ir blogina šalies įvaizdį. Korupcijai darant neigiamą įtaką rinkai, mažėja šalies ūkio efektyvumas, yra iškreipiama konkurencija, prastėja prekių ir paslaugų kokybė, iš jų ir viešojo sektoriaus paslaugų, mažėja pasitikėjimas valstybės institucijomis.
15. Savivaldybės taryba 2006 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. V17-1263 patvirtino Savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatus.
16. Komisijos uždaviniai:
17. Komisijos funkcijos:
17.1. nagrinėti korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priimti sprendimus nagrinėjamais klausimais, kontroliuoti, kaip Savivaldybės institucijos, įstaigos ir įmonės juos vykdo;
17.2. analizuoti Savivaldybės institucijų, įstaigų ir įmonių sprendimus, sudarančius sąlygas korupcijai, siekti, kad tokie sprendimai būtų panaikinti;
19. Savivaldybės taryba 2007 m. lapkričio 29 d. sprendimu Nr. V17-253 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo“ sudarė Savivaldybės antikorupcijos komisiją Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. Į Antikorupcijos komisijos sudėtį įtraukti trys kaimo bendruomenių išrinkti atstovai.
20. Savivaldybės taryba 2009 m. balandžio 23 d. sprendimu Nr. V17-125 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 31 d. sprendimo Nr. V17-33 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“ pakeitė Savivaldybės antikorupcijos komisijos sudėtį.
21. Savivaldybės taryba 2011 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. V17-146 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo“ sudarė Kaišiadorių rajono savivaldybės antikorupcijos komisiją Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. Į Antikorupcijos komisijos sudėtį įtraukti vienas seniūnaitis ir viena bendruomenės atstovė.
22. Savivaldybės taryba 2013 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. V17-169 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo“ sudarė Kaišiadorių rajono savivaldybės antikorupcijos komisiją Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui.
23. Savivaldybės taryba 2008 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. V17-356 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės 2008–2010 metų kovos su korupcija programos patvirtinimo“ patvirtino Savivaldybės 2008–2010 metų kovos su korupcija programą.
24. Savivaldybės administracijos direktorius 2008 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. V1-401 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės 2008–2010 m. kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ patvirtino Savivaldybės 2008–2010 m. kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių planą.
25. Savivaldybės taryba 2009 m. birželio 4 d. sprendimu Nr. V17-155 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės 2009–2011 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ patvirtino Kaišiadorių rajono savivaldybės 2009–2011 metų
korupcijos prevencijos programą ir Kaišiadorių rajono savivaldybės 2009–2011 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.
26. Savivaldybės taryba 2011 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. V17-156 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės 2011–2013 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo
priemonių plano patvirtinimo“ patvirtino Kaišiadorių rajono savivaldybės 2011–2013 metų korupcijos prevencijos programą ir Kaišiadorių rajono savivaldybės 2011–2013 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.
27. Savivaldybės taryba 2012 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. V17-364 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos patvirtinimo“ patvirtino Kaišiadorių rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodiką.
28. Savivaldybės taryba 2013 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. V17-58 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos patvirtinimo“ patvirtino Kaišiadorių rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo metodiką.
29. Savivaldybės taryba 2008 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. V17-494 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašymo patvirtinimo“ patvirtino Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašymą. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atlieka Savivaldybės administracijos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, įvertinimą teisės aktų nustatyta tvarka, rengia kovos su korupcija programų projektus, teikia Savivaldybės administracijos ir Savivaldybei pavaldžių ir jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovams pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos ir kontrolės.
30. Savivaldybės taryba 2012 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. V17–8 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašymo patvirtinimo“ patvirtino Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašymą. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atlieka Savivaldybės administracijos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, įvertinimą teisės aktų nustatyta tvarka; rengia kovos su korupcija programų projektus; teikia Savivaldybės administracijos ir Savivaldybei pavaldžių ir jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovams pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos ir kontrolės.
31. 2008 m. III ketvirtį Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atliko korupcijos tikimybės nustatymą priimant vaikus į Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas. Motyvuota išvada – korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta. Ši išvada (su priedais) buvo pateikta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybai.
32. Atsižvelgdama į tai, kad Savivaldybės administracijos parengta motyvuota išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės atitiko teisės aktų nustatytus reikalavimus, STT priėmė sprendimą – 2008 metais neatlikti Savivaldybės veiklos sričių korupcijos rizikos analizės.
33. 2009 m. III ketvirtį Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atliko korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros, sporto ir socialinių reikalų departamento Socialinės paramos skyriuje skiriant socialines išmokas ir kompensacijas bei šalpos išmokas. Analizuota 2009-01-01 – 2009-02-24 ir 2009-01-01 – 2009-09-01 laikotarpiai. Motyvuota išvada: korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta. Ši išvada su priedais buvo pateikta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybai.
34. 2009 m. spalio 26 d. iš Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos gautas raštas, kuriame nurodoma, kad Kauno valdyba, išanalizavusi Savivaldybės išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės, pateiktą 2009-09-25, ir vadovaudamasi Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 ,,Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, 13 punktu, priėmė sprendimą neatlikti korupcijos rizikos analizės.
35. 2010 m. III ketvirtį atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir ūkio plėtros departamento Investicijų ir turto valdymo skyriuje – licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais (naujų ir patikslintų) išdavimas. Analizuota 2008 m., 2009 m. ir 2010 m. I pusm. laikotarpiai. Motyvuota išvada - korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta. Ši išvada su priedais buvo pateikta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybai.
36. 2010 m. lapkričio 4 d. iš Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos gautas raštas, kuriame nurodoma, kad Kauno valdyba, išanalizavusi Savivaldybės išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės, pateiktą 2010-09-30, ir vadovaudamasi Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 ,,Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, 13 punktu, priėmė sprendimą neatlikti korupcijos rizikos analizės.
37. 2011 m. III ketvirtį Administracijos direktoriaus pavaduotojas atliko korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyriuje, Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, Savivaldybės viešosiose įstaigose ir Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse viešųjų pirkimų reglamentavimo srityje. Analizuotas 2010-07-01 – 2011-07-01 laikotarpis. Motyvuota išvada - korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta.
38. 2011 m. lapkričio 11 d. iš Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos gautas raštas, kuriame nurodoma, kad Kauno valdyba, išanalizavusi Savivaldybės motyvuotą išvadą dėl įstaigos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo, atsiųstą 2011-10-24 raštu, taip pat papildomą informaciją ir vadovaudamasi
Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 ,,Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, 13 punktu, priėmė sprendimą neatlikti korupcijos rizikos analizės.
39. 2012 m. III ketvirtį Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atliko korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyriuje, Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, Savivaldybės viešosiose įstaigose ir Savivaldybės
kontroliuojamose įmonėse šildymo kuro ir degalų transportui viešųjų pirkimų srityje. Analizuotas 2011 m. II pusmečio ir 2012 m. I pusmečio laikotarpis. Motyvuota išvada - korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta.
40. 2012 m. lapkričio 22 d. iš Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos gautas raštas, kuriame nurodoma, kad Kauno valdyba, išanalizavusi Savivaldybės 2012 m. spalio 29 d. raštu pateiktą Motyvuotą išvadą dėl įstaigos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo ir vadovaudamasi Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 ,,Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, 13 punktu, priėmė sprendimą neatlikti korupcijos rizikos analizės.
41. 2013 m. III ketvirtį Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atliko korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Savivaldybės administracijoje – socialinės paramos teikimo, socialinio būsto administravimo ir statybą leidžiančių dokumentų išdavimo analizę. Analizuotas 2012 m. II pusmečio ir 2013 m. I pusmečio laikotarpis. Motyvuota išvada - korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta.
42. 2013 m. gruodžio 19 d. iš Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos gautas raštas, kuriame nurodoma, kad Kauno valdyba išanalizavo Savivaldybės 2013 m. lapkričio 27 d. raštu pateiktą Motyvuotą išvadą dėl įstaigos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo ir, vadovaudamasi Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 ,,Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, 13 punktu, priėmė sprendimą Savivaldybės vertintose veiklos srityse korupcijos rizikos analizės neatlikti.
43. Savivaldybės administracijos Centralizuota savivaldybės audito tarnyba 2010 m. birželio-rugsėjo mėn. atliko Savivaldybės administracijoje korupcijos rizikos valdymo auditą ir 2010-10-20 pateikė Korupcijos rizikos valdymo vertinimo vidaus audito ataskaitą Nr. 04-10.
44. Savivaldybės taryba 2011 m. sausio 27 d. sprendimu Nr. V17-3 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtino Kaišiadorių rajono savivaldybės ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašą ir įpareigojo Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų
įmonių vadovus savo vadovaujamose įstaigose, įmonėse vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę arba įgalioti tai atlikti kitus įstaigų, įmonių darbuotojus.
45. Savivaldybės administracijos direktorius 2011 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. V1-125 „Dėl asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje, interesų konflikto prevencijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtino Asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje, interesų konflikto prevencijos tvarkos aprašą.
III. STRATEGINĖS NUOSTATOS
47. Strateginės korupcijos prevencijos kryptys Savivaldybėje:
48. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:
48.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų bei užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;
48.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;
48.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl atitinkamų priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.
IV. PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
49. Programos tikslai:
49.1. įgyvendinti veiksmingą ilgalaikių antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos ir visuomenės;
49.2 šalinti prielaidas, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų darbuotojams sudarančias sąlygas pasinaudoti tarnybine padėtimi;
50. Programos 49.1 papunktyje įvardintam tikslui įgyvendinti numatomi tokie uždaviniai:
50.3. stiprinti Savivaldybės administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolę;
51. Programos 49.2 papunktyje įvardintam tikslui įgyvendinti numatomas uždavinys – apibrėžti elgesį, prieštaraujantį teisės normoms, ir palankų korupcijai.
52. Programos 49.3 papunktyje įvardintam tikslui įgyvendinti numatomi tokie uždaviniai:
V. Programos tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai
53. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kriterijais, kurie numatyti Kaišiadorių rajono savivaldybės 2014-2016 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plane.
54. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kaip nepriklausoma išorinė Savivaldybės kontrolės ir audito institucija, Programą gali vertinti ekonomiškumo, efektyvumo ir rezultatyvumo požiūriu.
55. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės rodikliais:
55.1. korupcijos prevencijos:
55.1.1. antikorupciniu požiūriu įvertintų struktūrinių padalinių ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų ar jų vykdomų funkcijų skaičiumi;
55.1.4. teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotų Savivaldybės politikų ir Savivaldybės darbuotojų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičiumi;
VI. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS
57. Už antikorupcinių veiksmų kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras, Antikorupcijos komisija, Savivaldybės
administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, visų Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių vadovai, Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų vadovai.
58. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas, kuriame nustatoma korupcijos prevencijos priemonės, jų įgyvendinimo terminai bei vykdytojai. Planą tvirtina Savivaldybės taryba.
59. Programoje numatytas priemones įgyvendina Savivaldybės administracijos direktorius ir programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti vykdytojai.
60. Programoje numatytų priemonių vykdymą kontroliuoja Savivaldybės tarybos sudaryta Antikorupcijos komisija šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
61. Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba atlieka Programos vertinimo ir/arba korupcijos rizikos valdymo vertinimo vidaus auditą.
62. Programos priemonių vykdytojai kiekvienais metais iki sausio 25 dienos pateikia asmeniui, įgaliotam atlikti korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės administracijoje – Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, kuriam pagal pareigybės aprašymą priskirtos funkcijos, susijusios su korupcijos prevencija, informaciją apie priemonių vykdymo eigą, jų veiksmingumą ir pasiektus rezultatus.
63. Savivaldybės administracijoje direktoriaus pavaduotojas apibendrina informaciją apie priemonių įgyvendinimą ir kiekvienais metais iki vasario 25 d. teikia išvadą Antikorupcijos komisijai apie priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą ir rezultatų pasiekimą.
64. Antikorupcijos komisija pateiktas išvadas įvertina ir teikia Savivaldybės tarybai Programos įgyvendinimo ataskaitą kiekvienais metais iki kovo 30 d.
65. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologinių tyrimų rezultatus ar kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas prireikus Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atnaujinti iki einamųjų metų IV ketvirčio pabaigos.
66. Savivaldybės institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys, bendruomenės ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyventojai gali teikti savo pasiūlymus dėl Programos ir priemonių plano keitimo ar/ir papildymo Savivaldybės administracijoje direktoriaus pavaduotojui ir/ar Antikorupcijos komisijai Savivaldybės interneto puslapio http://www.kaisiadorys.lt skiltyje ,,Zona be korupcijos“.
67. Programos 66 punkte numatytų asmenų pasiūlymai skelbiami Savivaldybės tinklalapio skiltyje ,,Zona be korupcijos“. Nurodomi siūlymo autoriai, turinys ir Savivaldybės antikorupcijos komisijos komentaras.
68. Kaišiadorių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir Kaišiadorių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano projektus ir/ar jų pakeitimo projektus rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas. Programos projektas toliau svarstomas Antikorupcijos komisijos posėdyje, vėliau jis teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
VII. PROGRAMOS FINANSAVIMAS
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Laukiamas programos įgyvendinimo rezultatas – užkirsti kelią atsirasti palankioms korupcijai sąlygoms Savivaldybės institucijose, įstaigose ir įmonėse, užtikrinti skaidrumą ir atvirumą vykdant viešuosius pirkimus, administruojant ir teikiant viešąsias paslaugas, vykdant teritorijų ir statybų planavimą ir pan.
PATVIRTINTA
Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. V17-1
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2016 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS
ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
I. Programos TIKSLAS – įgyvendinti veiksmingą ilgalaikių antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos ir visuomenės
Eil. nr. |
Priemonė |
Tikslas |
Veiksmingumo vertinimo kriterijai |
Laukiamas rezultatas |
Įvykdymo laikas |
Atsakingas vykdytojas |
|||||||||||
1. uždavinys: nustatyti veiklos sritis, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė |
|
||||||||||||||||
1. |
Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės institucijose ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigose |
Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę pagal Savivaldybės veiklos sritis, remiantis Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo metodika, patvirtinta Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 |
Įvertintų Savivaldybės institucijų ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų vykdomų funkcijų ar veiklos sričių skaičius |
Bus nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė Savivaldybės administracijos veiklos srityse ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigose, pateikiant motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės kontroliuojančiai institucijai |
2014 m. III ketvirtis, 2015 m. III ketvirtis, 2016 m. III ketvirtis |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų vadovai
|
|||||||||||
2. UŽDAVINYS: antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės institucijų teisės aktus ar jų projektus |
|||||||||||||||||
2. |
Antikorupciniu požiūriu vertinti savivaldybės institucijų teisės aktus ar jų projektus |
Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas |
Įvertintų teisės aktų ar jų projektų skaičius |
Pagerės Savivaldybės institucijų priimamų teisės aktų kokybė |
2014–2016 m. |
Teisės aktų projektų rengėjai, Antikorupcijos komisija
|
|||||||||||
3. UŽDAVINYS: stiprinti SAVIVALDYBĖS Administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolę |
|||||||||||||||||
3. |
Kontroliuoti Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų taikymą Savivaldybės administracijoje, struktūriniuose padaliniuose ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigose
Teikti rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų vykdymo |
Išvengti interesų konflikto
|
Pateiktų rekomendacijų dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų vykdymo skaičius; nusišalinusių nuo pavesto darbo ar užduoties darbuotojų skaičius |
Asmens, dirbančio valstybinėje tarnyboje, veikla suderinta su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimais |
Nuolat
|
Savivaldybės administracijos direktorius; Bendrojo skyriaus vedėjas - už Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų (išskyrus švietimo ir kultūros) vadovų ir jų pavaduotojų ir asmenų, dirbančių asociacijose, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar Savivaldybės biudžetų ir fondų, ir turinčių administravimo įgaliojimų, deklaracijų kontrolę ir konsultavimą; Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas – už Savivaldybės biudžetinių švietimo įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų deklaracijų kontrolę ir konsultavimą; Kultūros ir paveldosaugos skyriaus vedėjas - už Savivaldybės biudžetinių kultūros įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų deklaracijų kontrolę ir konsultavimą; Turto valdymo skyriaus vedėjas - už Savivaldybės įmonės ir akcinių bendrovių, kuriose Savivaldybė turi įstatinio kapitalo arba akcijų, vadovų ir jų pavaduotojų deklaracijų kontrolę ir konsultavimą; Savivaldybės gydytojas - už asmenų, dirbančių viešosiose įstaigose ir turinčių administravimo įgaliojimų, deklaracijų kontrolę ir konsultavimą |
|||||||||||
4. |
Pateikti informaciją apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas valstybės ar Savivaldybės įstaigoje ar įmonėje |
Tikrinti asmenis, siekiančius tapti valstybės tarnautojais, Savivaldybės įstaigų, įmonių, bendrovių vadovais ir jų pavaduotojais |
Asmenų, dėl kurių patikimumo ir reputacijos buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas, skaičius, gautų atsakymų skaičius ir jų veiksmingumas |
Savivaldybėje valstybės tarnautojais, kitais atsakingais darbuotojais, įmonių ir įstaigų vadovais galės tapti tik asmenys, kurių nepriekaištingą reputaciją patvirtins kompetentinga įstaiga |
2014–2016 m. |
Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius, Bendrojo skyriaus vedėjas, Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų vadovai |
|||||||||||
5. |
Apie viešuosius pirkimus skelbti teisės aktų nustatyta tvarka. Užtikrinti, kad viešai (Savivaldybės interneto tinklalapyje) būtų prieinama informacija apie vykdomus ir įvykdytus pirkimus |
Užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą ir šalinti bet kokias galimybes korupcijai pasireikšti |
Savivaldybės interneto tinklalapyje paskelbtų skelbimų skaičius |
Visuomenė informuojama apie vykdomus ir įvykdytus pirkimus |
Vykdant pirkimus |
Savivaldybės administracijos direktorius, Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas |
|||||||||||
6. |
Skelbti viešai (pirmiausia interneto svetainėje) informaciją apie Savivaldybės rengiamus teritorijų planavimo dokumentus |
Siekti skaidrumo ir viešumo
|
Savivaldybės interneto tinklalapyje paskelbtų skelbimų skaičius |
Visuomenė informuojama apie Savivaldybės rengiamus detaliuosius bei specialiuosius planus |
Nuolat |
Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas, Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas |
|||||||||||
4. uŽDAVINYS: įtraukti į korupcijos prevenciją visuomenę |
|||||||||||||||||
7. |
Nagrinėti skundus dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos, esant korupcijos pasireiškimo rizikai |
Plėtoti antikorupcinę kultūrą, diegti valstybės tarnautojams antikorupcinio elgesio principus, atsiskaityti visuomenei |
Išnagrinėtų skundų dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos, esant korupcijos pasireiškimo rizikai, skaičius |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves |
Nuolat |
Savivaldybės administracijos direktorius |
|||||||||||
II. Programos tikslas: šalinti prielaidas, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės reguliavimo srities įstaigų darbuotojams sudarančias sąlygas pasinaudoti tarnybine padėtimi
|
|||||||||||||||||
1. Uždavinys: apibrėžti elgesį, prieštaraujantį teisės normoms ir palankų korupcijai |
|||||||||||||||||
8. |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę anoniminėse anketose pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį |
Įvertinti paslaugų teikimo kokybę, taip pat išsiaiškinti trūkumus ir priežastis bei skatinti ieškoti būdų, kaip pagerinti paslaugų teikimą |
Gaunamų pranešimų skaičius ir jo dinamika. Neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius
|
Gyventojai galės anonimiškai informuoti Savivaldybę apie jų aptarnavimą |
Nuolat |
Bendrojo skyriaus vedėjas |
|||||||||||
9. |
Peržiūrėti Savivaldybės korupcijos prevencijos programos nuostatas ir atlikti jos priemonių įgyvendinimo analizę |
Išanalizuoti Savivaldybės korupcijos prevencijos programą ir prireikus pateikti pasiūlymų Savivaldybės tarybai dėl šios programos tobulinimo ir įgyvendinimo |
Įvykdytų ir neįvykdytų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių skaičius ir viešas rezultatų paskelbimas |
Veiksminga ir efektyvi Savivaldybės korupcijos prevencijos programa |
Iki 2015 m. I ketv., Iki 2016 m. I ketv., Iki 2017 m. I ketv. |
Antikorupcijos komisija |
|||||||||||
III. Programos tikslas: didinti savivaldybės veiklos viešumą
|
|||||||||||||||||
1 Uždavinys: Viešai skelbti informaciją apie antikorupcinius veiksmus ir jų poveikį |
|||||||||||||||||
10. |
Skelbti įvykdytų korupcijos prevencijos priemonių rezultatus Savivaldybės interneto svetainėje ir per žiniasklaidą
|
Informuoti visuomenę apie įvykdytas ir vykdomas korupcijos prevencijos priemones, stiprinti pasitikėjimą Savivaldybe |
Oficialių pranešimų apie korupcijos prevencijos priemones skaičius |
Piliečių ir kitų asmenų pasitikėjimo Savivaldybės institucijomis didėjimas |
2014-2016 m.
|
Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas |
|||||||||||
2. Uždavinys: vykdyti valstybės tarnautojų ir darbuotojų antikorupcinį švietimą |
|||||||||||||||||
11. |
Rengiant valstybės tarnautojų mokymų metinį planą, įtraukti antikorupcinius mokymus. Organizuoti seminarus antikorupcine tematika Savivaldybės politikams, Savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių personalui, šviesti ir informuoti visuomenę, puoselėti asmens dorovę, ugdyti pilietiškumą, asmens teisių ir pareigų visuomenei ir valstybei sampratą, periodiškai vykdyti įvadinius mokymus asmenims, naujai priimtiems į Savivaldybės administraciją |
Bendradarbiaujant su kompetentingos valstybinės institucijos specialistais, rengti seminarus antikorupcijos klausimais |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius
|
Savivaldybės politikai, tarnautojai ir darbuotojai bus geriau supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis |
2014 m. IV ketv. 2015 m. IV ketv. 2016 m. IV ketv. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Bendrojo skyriaus vedėjas |
|||||||||||
3. Uždavinys: Diegti antikorupcinio švietimo programas švietimo įstaigose |
|||||||||||||||||
12. |
Švietimo įstaigose integruoti į dalykų mokymo programas antikorupcinio švietimo programas |
Skatinti švietimo įstaigas integruoti antikorupcinio švietimo programas, mokytojų ir mokinių domėjimąsi korupcijos prevencija ir pilietiškumo ugdymu |
Švietimo įstaigų, kuriose integruotas antikorupcinis mokymas, skaičius |
Švietimo įstaigų mokiniai ir mokytojai bus supažindinami su antikorupcinėmis iniciatyvomis
|
Nuo 2014m. rugsėjo 1 d. |
Švietimo skyriaus vedėjas |
|||||||||||
4. Uždavinys: Ugdyti visuomenės narių pilietinę sAVImonę ir nepakantumą korupcijai |
|||||||||||||||||
13. |
Didinti visuomenės antikorupcinį sąmoningumą |
Plėsti Savivaldybės interneto tinklalapio skiltį, skirtą antikorupcinei informacijai |
Paskelbtų pranešimų, straipsnių skaičius |
Piliečių ir kitų asmenų pasitikėjimo Savivaldybės institucijomis didėjimas |
2014-2016 m.
|
Antikorupcijos komisija |
|||||||||||