LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2023 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. A1-64 „DĖL PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, FINANSUOJAMO IŠ PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO PRIEMONĖS „PAGALBA EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS ATVEJU“ LĖŠŲ, FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 5 d. Nr. A1-840

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. vasario 1 d. įsakymą Nr. A1-64 „Dėl Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 5 punktais, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ 1 punktą, vykdydama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunktį, siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 25.9 ir 25.12 papunkčius:“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama) (2–4 priedai nauja redakcija nedėstomi).

3. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis socialinės apsaugos ir darbo ministro pareigas                            Vytautas Šilinskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. A1-64

(Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 2024 m.

gruodžio 5 d. įsakymo Nr. A1-840

redakcija)

 

 

PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, FINANSUOJAMO IŠ PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO PRIEMONĖS „PAGALBA EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS ATVEJU“ LĖŠŲ, FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS nuostatos

 

1. Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“, (toliau – Projektas) lėšų, koordinavimo, finansavimo, administravimo tvarką.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2022 m. spalio 28 d. Europos Komisijos sprendimą Ref. Ares (2022) 7496348–28/10/2022, kuriuo leidžiama naudoti finansavimo lėšas, nesusijusias su išlaidomis skubios pagalbos veiksmams, siekiant paremti valstybes nares, labiausiai paveiktas masinio perkeltųjų asmenų antplūdžio iš Ukrainos, jų pirmąjį priėmimą arba ankstyvą integraciją pagal Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonę „Pagalbos ekstremaliosios situacijos atveju“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Užsieniečių teisinės padėties įstatymas), Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-517 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklės) 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1147, kuriuo nustatomas Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondas, su pakeitimais, padarytais 2022 m. balandžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/585.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO KOORDINAVIMAS

 

4. Projekto įgyvendinimą koordinuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Projekto koordinatorius).

5. Projekto koordinatorius, koordinuodamas Projekto įgyvendinimą, vykdo šias funkcijas ir įsipareigojimus:

5.1. su Projekto vykdytojais pasirašo sutartį dėl Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, įgyvendinimo pagal Aprašo 2 priede pateiktą pavyzdinę formą (toliau – Projekto sutartis) arba skiria finansavimą socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu konkrečioms Projekto veikloms įgyvendinti pagal Aprašo 1 priede nurodytas veiklas;

5.2. pasirašo Projekto finansavimo sutartį su Europos Komisija (toliau – Projekto finansavimo sutartis), inicijuoja ir derina Projekto finansavimo sutarties pakeitimus;

5.3. atidaro banke ar kitoje kredito įstaigoje atskirą sąskaitą Projektui finansuoti skiriamų finansavimo lėšų apskaitai tvarkyti arba užtikrina atskirą Projekto lėšų apskaitą vienoje banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitoje, jeigu joje laikomos keleto iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų finansuojamų projektų lėšos;

5.4. rengia ir teikia Projekto ataskaitas Europos Komisijai Projekto finansavimo sutartyje nustatytais terminais ir tvarka;

5.5. koordinuoja Projekto veiklų įgyvendinimą, Projekto rezultatų pasiekimą, komunikuoja su Europos Komisija Projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka;

5.6. gavęs iš Projekto vykdytojo prašymą pervesti avansą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos perveda avansą į Projekto vykdytojo banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitas, skirtas Projekto lėšoms laikyti;

5.7. gavęs iš Projekto vykdytojo ketvirtinę Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, įgyvendinimo ataskaitą, pateiktą pagal Aprašo 3 priede pateiktą formą, (toliau – ketvirtinė ataskaita) atlieka tarpinius mokėjimus per 10 darbo dienų nuo ketvirtinės ataskaitos gavimo Ministerijoje dienos;

5.8. esant poreikiui, organizuoja mokymus Projekto vykdytojams ir (arba) inicijuoja keitimąsi patirtimi su kitais Projekto vykdytojais;

5.9. įgyvendina Projekto komunikacijos veiklas.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYTOJŲ FUNKCIJOS IR ĮSIPAREIGOJIMAI

 

6. Projektą įgyvendina Projekto vykdytojai pagal Aprašo 1 priede pateiktą Projekto biudžetą. Kiekvienas Projekto vykdytojas yra atsakingas už teisėtą ir pagrįstą jam pagal Aprašo 1 priedą skirtų lėšų panaudojimą.

7. Projekto vykdytojai, įgyvendindami Projektą, vykdo šias funkcijas ir įsipareigojimus:

7.1. įgyvendina Projektą ir yra atsakingi už atitinkamų Projekto veiklų įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą;

7.2. banke ar kitoje kredito įstaigoje atidaro atskirą sąskaitą Projektui finansuoti skiriamų lėšų apskaitai tvarkyti arba užtikrina atskirą Projekto lėšų apskaitą vienoje banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitoje, jeigu joje laikomos keleto iš ES fondų lėšų finansuojamų projektų lėšos. Su Projektu susiję buhalterinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų įprastinių operacijų arba su kitais vykdomais Projektais susijusių operacijų;

7.3. pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui, per 15 darbo dienų pateikia Projekto koordinatoriui ketvirtines ataskaitas. Jei Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis paprašo, patikslina pateiktą informaciją arba pateikia papildomą informaciją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis per Projekto koordinatoriaus nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos. Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytoms konkrečioms Projekto veikloms įgyvendinti, ketvirtinės ataskaitos nėra teikiamos ir projekto vykdytojas po veiklų įgyvendinimo pateikia išlaidas pagrindžiančius dokumentus, kaip jie apibrėžiami Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 139.1 papunktyje;

7.4. teikia Projekto koordinatoriui informaciją, reikalingą Projekto finansavimo sutarties 1 priede nurodytų Projekto rodiklių pasiekimui pagrįsti;

7.5. įsipareigoja grąžinti į Projekto koordinatoriaus banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitą Projekto lėšas ar jų dalį, susijusias su neįvykdytomis (arba netinkamai įvykdytomis) Projekto veiklomis (arba jų sudėtinėmis dalimis), ir atlyginti dėl netinkamo Projekto veiklų vykdymo atsiradusius nuostolius Aprašo 35 punkte nustatyta tvarka;

7.6. Projekto koordinatoriaus prašymu per nustatytą terminą pateikia papildomą informaciją apie įgyvendintas Projekto veiklas (išskyrus informaciją, kuri yra laikoma asmens duomenimis) ir išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Teikiama informacija turi būti teisinga, tiksli ir išsami;

7.7. Aprašo 5.9 papunktyje nurodytu atveju užtikrina atsakingų asmenų dalyvavimą Projekto koordinatoriaus organizuojamuose mokymuose ir (arba) keitimosi patirtimi su kitais Projekto vykdytojais renginiuose;

7.8. dalijasi ir keičiasi Projekto įgyvendinimo metu sukaupta gerąja patirtimi ir praktika su kitais Projekto vykdytojais, užtikrina, kad Projekto įgyvendinimo metu sukurta metodologinė ir (arba) informacinė medžiaga būtų prieinama socialiniams, ekonominiams ir kitiems partneriams, institucijoms, įstaigoms ir (ar) organizacijoms.

8. Projekto koordinatorius ir Projekto vykdytojai privalo užtikrinti su Projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą audito institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims Projekto įgyvendinimo metu ir dokumentų saugojimo laikotarpiu, pasibaigus Projekto finansavimui.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI 

 

9. Projekto tikslas – prisidėti prie Aprašo 28 punkte nurodytų asmenų priėmimo ir ankstyvosios integracijos.

10. Projekto uždaviniai:

10.1. stiprinti Lietuvos Respublikos pajėgumus trečiųjų valstybių piliečių registracijos ir leidimų gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo procesuose;

10.2. gerinti priėmimo sąlygas trečiųjų valstybių piliečiams;

10.3. prisidėti prie savivaldos lygiu vykdomų ankstyvosios trečiųjų valstybių piliečių integracijos veiklų;

10.4. pasirengti galimam trečiųjų valstybių piliečių antplūdžiui (įskaitant apgyvendinimo vietų paruošimą ir apgyvendinimo vietoms koordinuoti bei paslaugoms trečiųjų valstybių piliečiams teikti reikalingo personalo darbo užmokestį);

10.5. užtikrinti Valstybės duomenų agentūrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimo Nr. 224 „Dėl laikinosios apsaugos Lietuvos Respublikoje užsieniečiams suteikimo“ 3.4 papunktyje nurodytų pavedimų įgyvendinimą.

 

V skyrius

PROJEKTO veiklų ĮGYVENDINIMO IR FINANSAVIMO tvarka

 

 

Pirmasis skirsnis

Lėšų paskirstymo principai ir tvarka

 

 

11. Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti Projekto koordinatorius nustato galimus lėšų limitus. Galimi lėšų limitai nustatomi pagal 2022 m. gruodžio 20 d. statistinius duomenis (Aprašo 1 priedas), vienam užsieniečiui, kuriam, vadovaujantis Užsieniečių teisinės padėties įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 10 punktu, suteiktas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, (toliau – užsieniečiai) pritaikius 120 eurų įkainį pagal kiekvienoje savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusių šių grupių asmenų skaičių:

11.1. Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) registruoti bedarbiai užsieniečiai (šaltinis – Užimtumo tarnybos pateikti agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje Užimtumo tarnyboje bedarbio statusu registruotų užsieniečių skaičių);

11.2. Mokinių registre registruoti bendrojo ugdymo įstaigų užsieniečiai mokiniai (šaltinis – Valstybės duomenų agentūros agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje Mokinių registre registruotų bendrojo ugdymo programose besimokančių užsieniečių mokinių skaičių);

11.3. nepilnamečiai užsieniečiai iki 6 metų amžiaus (šaltinis – Valstybės duomenų agentūros agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusių užsieniečių iki 6 metų skaičių);

11.4. užsieniečiai, kuriems yra 70 ir daugiau metų (šaltinis – Valstybės duomenų agentūros agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusių užsieniečių, kuriems yra 70 ir daugiau metų, skaičių).

12. Aprašo 11 punkte nurodyti galimi lėšų limitų nustatymo principai nenustato, kuriems asmenims skiriamos finansuojamos Projekto veiklos.

13. Galimus lėšų limitus Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti Projekto koordinatorius nustato Projekto vykdytojams, kurie yra sudarę bendradarbiavimo sutartis su Pabėgėlių priėmimo centru dėl viešosios infrastruktūros objektų panaudojimo pabėgėliams apgyvendinti. Galimi lėšų limitai nustatomi, vadovaujantis Pabėgėlių priėmimo centro pateiktais duomenimis apie viešosios infrastruktūros objektuose galimų paruošti apgyvendinimo vietų skaičių (Aprašo 1 priedas). Galimi lėšų limitai kiekvienam Projekto vykdytojui nustatomi pagal galimų paruošti apgyvendinimo vietų skaičių.

14. Apskaičiuojant galimus lėšų limitus Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, taikomas 25 proc. didesnis Aprašo 11 punkte nurodytas įkainis, t. y. 150 eurų per metus.

 

Antrasis skirsnis

Paraiškų teikimo ir vertinimo tvarka

 

15. Savivaldybės administracija (toliau šiame ir šio skyriaus trečiajame skirsniuose – Pareiškėjas), siekdama gauti lėšas Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti ir avansui, skiriamam Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, per 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos Projekto koordinatoriui raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Paraišką dėl lėšų skyrimo iš Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, pagal Aprašo 4 priede pateiktą formą (toliau – Paraiška). Paraišką teikiant paštu, turi būti teikiamas Paraiškos originalas, pasirašytas Pareiškėjo įgalioto asmens. Elektroninių ryšių priemonėmis paraiška teikiama kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

16. Paraiška Aprašo 15 punkte nustatyta tvarka pateikiama per:

16.1. 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos, jei Paraiškoje Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti planuojamų veiklų vertė neviršija 30 tūkst. eurų;

16.2. 60 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos, jei Paraiškoje Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti planuojamų veiklų vertė viršija 30 tūkst. eurų.

161. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Projekto koordinatorių su prašymu pratęsti Paraiškos teikimo terminą iki 60 kalendorinių dienų. Projekto koordinatorius raštu informuoja Pareiškėją apie Paraiškos teikimo termino pratęsimą arba nepratęsimą per 3 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo dienos.

17. Gautas Paraiškas Projekto koordinatorius vertina iš eilės nuo gautos anksčiausiai pagal registravimo Ministerijoje datą per 90 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos, užpildydamas socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą patikros lapo formą. Jeigu Paraiška pateikiama nesilaikant Aprašo 16 punkte nustatytų terminų, Projekto koordinatorius turi teisę pratęsti Paraiškos vertinimo laikotarpį. Apie tokį sprendimą jis informuoja Pareiškėją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis.

18. Jeigu vertinant Paraišką nustatoma, kad Paraiškoje pateikta neišsami ir (ar) netiksli informacija, Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į Pareiškėją ir nurodo per jo nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, pagrindžiančius Paraiškoje nurodytą informaciją, papildyti ir (ar) patikslinti Paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Projekto koordinatorius turi teisę pratęsti Paraiškos vertinimo laikotarpį, nurodytą Aprašo 17 punkte, terminu, per kurį Pareiškėjas teikė patikslintą informaciją ir (ar) papildomus dokumentus (apie tokį sprendimą Projekto koordinatorius informuoja Pareiškėją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis). Jeigu Pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Projekto koordinatorius turi teisę priimti sprendimą atmesti Paraišką.

19. Paraiškos vertinimas laikomas baigtu, kai Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Pareiškėją apie vertinimo rezultatus ir kartu pateikia Projekto sutartį pasirašyti arba informuoja apie atmestą Paraišką.

20. Lėšos, skirtos Aprašo 10.4 papunktyje nurodytam uždaviniui įgyvendinti, išskyrus avansu išmokamas lėšas bei lėšas, skirtas projekto veiklai „Pažeidžiamų asmenų apgyvendinimas pritaikytose patalpose“ (Aprašo 1 priedo 1 lentelės 10.4 papunktis), skiriamos tik tuo atveju, jei Pabėgėlių priėmimo centras raštu informuoja Projekto koordinatorių, kad savivaldybės teritorijoje esančiame viešosios infrastruktūros objekte, įtrauktame į Aprašo 1 priedo 3 lentelę, apgyvendintas bent vienas iš Ukrainos pasitraukęs asmuo (nurodo asmenų skaičių).

21. Projekto koordinatorius, gavęs Aprašo 20 punkte nurodytą informaciją iš Pabėgėlių priėmimo centro, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos raštu prašo Projekto vykdytojo patikslinti Paraišką ir įtraukti papildomas Projekto veiklas pagal Aprašo 1 priedo 3 lentelėje numatytą finansavimo sumą. Pareiškėjas Aprašo 15 punkte nustatyta tvarka pateikia patikslintą Paraišką per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu projekto sutartis jau pasibaigusi, Pareiškėjas pateikia naują Paraišką per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Paraiškos vertinimas atliekamas šiame skirsnyje numatyta tvarka ir terminais.

22. Aprašo 21 punkte nurodytos patikslintos Paraiškos vertinimas laikomas baigtu, kai Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Pareiškėją apie vertinimo rezultatus ir kartu pateikia Projekto sutarties pakeitimo projektą pasirašyti arba informuoja apie atmestą patikslintą Paraišką.

 

Trečiasis skirsnis

Reikalavimai projekto veikloms

 

23. Projekto veiklų išlaidos tinkamos finansuoti nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. iki 2026 m. kovo 4 d. Įgyvendinant Aprašo 10.3 papunktyje nurodytą uždavinį, Projekto veiklų išlaidos tinkamos finansuoti nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2026 m. kovo 4 d.

24. Pareiškėjų, siekiančių įgyvendinti Projekto veiklas, skirtas Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, teikiamoms Paraiškoms taikomi šie reikalavimai:

24.1. suplanuotos Projekto veiklos (pvz., informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, pilietinio orientavimo mokymai ir (arba) kursai, apimantys, pvz., visuomenės pažinimo, istorijos, supažindinimo su Lietuvos teisine, socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, švietimo, darbo sistema; kitos į švietimą ir mokymą orientuotos priemonės, kuriomis palengvinamos galimybės įsilieti į darbo rinką (pvz., profesinis orientavimas ir konsultavimas, asmeninių kompetencijų kėlimo (motyvacijos, bendravimo įgūdžių, prisistatymo darbdaviui ir pan.) užsiėmimai, mokymai, kursai, teisinės konsultacijos, bendri renginiai su vietos bendruomene) prisideda prie trečiųjų valstybių piliečių integracijos į vietos bendruomenę;

24.2. jeigu teikiamos Paraiškos suma viršija 30 tūkst. eurų, taikomi šie reikalavimai:

24.2.1. mažiausiai 50 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, kurias įgyvendina nevyriausybinės organizacijos, bendruomeninės organizacijos, socialinių paslaugų įstaigos, sudariusios paslaugų teikimo sutartį ir (arba) bendradarbiaudamos su partneriu;

24.2.2. mažiausiai 30 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms asmenų migracijos metu patirto streso, taip pat kitų fizinių ir psichologinių patirčių sukeltoms problemoms spręsti (savitarpio pagalbos grupės, psichosocialinių paslaugų teikimas ir kt.);

24.2.3. mažiausiai 10 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms moterims ir mergaitėms įgalinti (pvz., šviečiamieji seminarai, verslumo skatinimas, darbo grupės dėl moterų teisių į sveikatą, finansinę laisvę, savarankiškumo skatinimas);

24.2.4. mažiausiai 10 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms nelegalaus darbo, prekybos žmonėmis, priklausomybių nuo psichotropinių medžiagų rizikoms mažinti ir prisidėti prie jų prevencijos (informacijos sklaida, konsultacijos, psichologinė, teisinė pagalba, prevencinės priemonės, mokymai darbuotojams, specialistams, skirti prekybos žmonėmis požymiams, priklausomybėms ir kitoms problemoms atpažinti ir padėti jas spręsti);

24.3. statybų ir remonto išlaidoms, ilgalaikiam turtui pirkti gali būti skirta iki 20 proc. Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti nustatyto lėšų limito;

24.4. lėšos negali būti išmokėtos tiesiogiai trečiųjų valstybių piliečiams kaip socialinė parama;

24.5. lėšos negali būti skirtos lietuvių kalbos mokymams, išskyrus atvejus, kai Pareiškėjas kartu su Paraiška pateikia argumentus, kodėl Užimtumo įstatymo 392 str. 1 dalyje nurodytos galimybės mokytis valstybinės kalbos yra ribotos. Paraiškos vertinimo metu Projekto koordinatorius įvertina pateiktų argumentų pagrįstumą ir gali prašyti patikslinti Paraišką ir (ar) pateikti papildomą informaciją. Jeigu įvertinama, kad valstybinės kalbos mokymai turėtų būti organizuojami Užimtumo įstatymo 392 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka, Projekto koordinatorius apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Pareiškėją ir prašo Paraišką patikslinti;

24.6. Projekto veiklų įgyvendinimo metu teikiamos paslaugos turi būti teikiamos tikslinei grupei suprantama kalba ir (arba) užtikrinant vertimo paslaugas. Šios išlaidos gali būti laikomos sudėtine paslaugos dalimi ir yra tinkamos finansuoti.

25. Projekto veikloms, skirtoms Aprašo 10.4 papunktyje nurodytam uždaviniui įgyvendinti, Aprašo 24.2 papunktyje nustatyti reikalavimai netaikomi.

26. Lėšoms, išmokamoms avansu Aprašo 10.4 papunktyje nurodytam uždaviniui įgyvendinti, Aprašo 24.1–24.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai netaikomi. Šios išlaidos turi būti susijusios su Aprašo 10.4 papunktyje nurodyto uždavinio įgyvendinimu ir patiriamos viešosios infrastruktūros objektus, įtrauktus į Aprašo 1 priedo 3 lentelę, paruošiant užsieniečiams apgyvendinti.

27. Projekto tikslinė grupė yra trečiųjų valstybių piliečiai, kurie turi leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje; prieglobsčio prašytojai; asmenys, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą Lietuvos Respublikoje; Užsieniečių teisinės padėties įstatymo 1408 straipsnio 3 dalyje nurodyti užsieniečiai, kuriems išduotas užsieniečio registracijos pažymėjimas; kiti užsieniečiai, kurie gali tapti pažeidžiami dėl nelegalaus darbo, prekybos žmonėmis.

271. Projekto vykdytojas gali raštu kreiptis į Projekto koordinatorių su prašymu pakeisti Projekto sutartį ir teikia patikslintą Paraišką. Projekto koordinatorius įvertina patikslintą Paraišką Aprašo 17–19 punktuose nustatyta tvarka ir teikia Projekto vykdytojui patikslintą Projekto sutartį pasirašyti.

 

Ketvirtasis skirsnis

MOKĖJIMŲ TVARKA

 

28. Projekto vykdytojams pagal Aprašo 1 priedą gali būti skiriami 3 procentai jų įgyvendinamų Projektų vertės Projekto veikloms administruoti. Lėšos Projekto veikloms administruoti gali būti neskiriamos, jeigu tai ne vėliau kaip iki Projekto sutarties pasirašymo arba Projekto sutarties pakeitimo, kuriuo į Projekto sutartį įtraukiamos papildomos Projekto veiklos, dienos suderinama su Projekto vykdytoju ir tai atitinkamai nustatoma Aprašo 1 priede ir Projekto sutartyje. Projekto koordinatoriui skiriama 3 proc. Projekto vertės Projekto veikloms koordinuoti ir administruoti. Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu konkrečiai nustatytoms Projekto veikloms įgyvendinti, finansavimas Projekto veikloms administruoti neskiriamas.

29. Pasirašius Projekto sutartį, Projekto vykdytojai turi teisę raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis kreiptis į Projekto koordinatorių (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir prašyti avansinio mokėjimo, kurio dydis nurodytas Aprašo 1 priede. Gavęs prašymą dėl avansinio mokėjimo, kurio suma viršija nurodytą Aprašo 1 priede, Projekto koordinatorius per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos raštu informuoja Projekto vykdytoją apie jam skiriamą avanso sumą, kuri negali būti didesnė nei Aprašo 1 priede nurodyta avanso suma, ir perveda šią lėšų sumą Aprašo 31 punkte nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu konkrečiai nustatytoms Projekto veikloms įgyvendinti, avansinis mokėjimas nėra atliekamas.

30. Projekto koordinatorius atlieka avansinį mokėjimą per 5 darbo dienas nuo prašymo pervesti avansą gavimo Ministerijoje dienos.

31. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs Projekto veiklas, susijusias su Aprašo 10.1–10.2 ir 10.4 papunkčiuose nurodytų uždavinių įgyvendinimu, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis gali teikti prašymą Projekto koordinatoriui išmokėti avansą iki Projekto sutarties pasirašymo dienos. Tokiu atveju prašyme išmokėti avansą privalo būti nurodyta juridinio asmens pavadinimas ir kodas, tiksli informacija, kokioms išlaidoms padengti būtinas avansas, ir Projekto lėšoms atidarytos banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos informacija. Projekto koordinatorius turi teisę prašyti Projekto vykdytojo per jo nustatytą terminą patikslinti pateiktą informaciją. Gavus patikslintą informaciją, mokėjimas atliekamas per 5 darbo dienas nuo patikslintos informacijos gavimo dienos. Projekto koordinatorius, nustatęs, kad išlaidos patirtos nesilaikant Aprašo 24 punkte nustatytų reikalavimų, arba gavęs su tuo susijusią informaciją iš kitų institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, informuoja Projekto vykdytoją apie reikalavimų neatitinkančias išlaidas ir atitinkama suma sumažina avansinį mokėjimą.

32. Projekto koordinatorius tarpinius mokėjimus atlieka per 10 darbo dienų nuo ketvirtinės ataskaitos gavimo Ministerijoje dienos. Tarpinio mokėjimo suma atitinka ketvirtinėje ataskaitoje nurodytą patirtą išlaidų sumą. Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu konkrečiai nustatytoms Projekto veikloms įgyvendinti, atliekamas tik galutinis mokėjimas projekto vykdytojui pateikus konkrečiomis įsakyme numatytoms veikloms įgyvendinti patirtas išlaidas pagrindžiančius dokumentus, kaip jie apibrėžiami Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 139.1 papunktyje.

33. Projekto koordinatorius turi teisę prašyti Projekto vykdytojų per jo nustatytą terminą patikslinti pateiktas ketvirtines ataskaitas ir (arba) pateikti papildomą informaciją. Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu konkrečiai nustatytoms Projekto veikloms įgyvendinti, Projekto koordinatorius turi teisę prašyti Projekto vykdytojų per jo nustatytą terminą patikslinti pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus, kaip jie apibrėžiami Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 139.1 papunktyje. Gavus patikslintą informaciją, tarpiniai arba galutinis mokėjimai atliekami per 10 darbo dienų nuo patikslintos informacijos gavimo dienos. Projekto koordinatorius, nustatęs, kad lėšos naudojamos nesilaikant Aprašo 24 punkte nustatytų reikalavimų ir (arba) nepasirašytos Projekto sutarties priede nurodytoms Projekto veikloms įgyvendinti, arba gavęs su tuo susijusią informaciją iš kitų institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Projekto vykdytoją apie reikalavimų neatitinkančias išlaidas ir atitinkama suma sumažina tarpinį mokėjimą.

34. Projekto koordinatorius, gavęs galutinę ketvirtinę ataskaitą ir nustatęs, kad avanso arba jo dalies lėšos nebuvo panaudotos arba kad lėšos panaudotos nesilaikant Aprašo 24 punkte nustatytų reikalavimų ir (arba) nepasirašytos Projekto sutarties priede nurodytoms veikloms įgyvendinti, arba gavęs su tuo susijusią informaciją iš kitų institucijų, įstaigų, ir (ar) organizacijų, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Projekto vykdytoją apie sumažintą Projekto sutarties lėšų sumą ir (arba) grąžintiną avanso sumą. Projekto vykdytojas perveda grąžintiną lėšų sumą į Projekto koordinatoriaus sąskaitą, nurodytą Aprašo 5.3 papunktyje, per Projekto koordinatoriaus rašte dėl lėšų grąžinimo nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 10 darbo dienų.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

36. Projekto koordinatoriaus sprendimai ar veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

37. Projekto vykdytojai privalo užtikrinti Projekto sklaidą ir matomumą, apie Projektą ir jo rezultatus tikslingai informuodami visuomenę ir žiniasklaidą.

38. Visos su Projektu susijusios komunikacinės veiklos (pvz., ryšiai su žiniasklaida, konferencijos, seminarai, brošiūros, lankstinukai, plakatai ir įvairūs pristatymai elektronine forma, per tradicinę ar socialinę žiniasklaidą) ir infrastruktūra (pvz., įranga, transporto priemonės), finansuojama Aprašo nustatyta tvarka, privalo būti pažymėtos ES vėliava (emblema), taip pat turi būti informuojama apie ES finansavimą (gali būti išversta į lietuvių kalbą). Detalūs viešinimo ženklų reikalavimai nurodyti Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo nacionalinės programos vadovaujančiosios institucijos internetinėje svetainėje.

39. Duomenų valdytojai privalo užtikrinti, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

40. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

_________________________

 

 

Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas

ir ankstyva integracija“

Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/

0013, finansuojamo iš Prieglobsčio,

migracijos ir integracijos fondo priemonės

„Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“

lėšų, finansavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

PROJEKTUI „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamAM iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „PagalbA ekstremaliosios situacijos atveju“ LĖŠŲ, ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

1 lentelė. Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“, (toliau – Projektas) biudžetas

 

Projekto vykdytojas

Projekto veikla

Lėšos Projekto veikloms vykdyti

Lėšos Projekto veikloms administruoti (3 proc.)

Iš viso skiriama

1

2

3

4

5

10.1. Stiprinti Lietuvos Respublikos pajėgumus trečiųjų valstybių piliečių registracijos ir leidimų gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo procesuose

Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau Asmens dokumentų išrašymo centras)

Leidimų gyventi blankų įsigijimas

460 000,00

13 800,00

473 800,00

Skaitmeninio leidimo įdiegimas, informacinių sistemų modifikavimo darbai

94 985,00

2 849,55

97 834,55

Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas)

Skaitmeninio leidimo įdiegimas, informacinių sistemų modifikavimo darbai

56 870,00

1 706,10

58 576,10

Migracijos departamentas

Mobilių Migracijos departamento darbo vietų įrengimas

50 000,00

1 500,00

51 500,00

Migracijos departamentas

Migracijos departamento darbuotojų darbo užmokestis

348 145,00

10 444,35

358 589,35

10.2. Gerinti priėmimo sąlygas trečiųjų valstybių piliečiams

 

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Privalomuoju sveikatos draudimu neapdraustiems užsieniečiams, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą arba kuriems suteikta laikinoji apsauga, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. V-1288 „Dėl atvejų ir sąlygų, kurioms esant užsieniečiams, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą, ir užsieniečiams, kuriems suteikta laikinoji apsauga, valstybės biudžeto lėšomis apmokami receptiniai vaistiniai preparatai ir Receptinių vaistinių preparatų išrašymo ir išdavimo užsieniečiams, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą, ir užsieniečiams, kuriems suteikta laikinoji apsauga, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (iki 2022 m. gruodžio 14 d.) ar (nuo 2023 m. sausio 30 d.) Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-109 „Dėl atvejų ir sąlygų, kurioms esant privalomuoju sveikatos draudimu neapdraustiems užsieniečiams, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą arba kuriems suteikta laikinoji apsauga, valstybės biudžeto ar kitomis lėšomis apmokami receptiniai vaistiniai preparatai ir Receptinių vaistinių preparatų, skirtų tam tikroms ligoms ir sveikatos sutrikimams, dėl kurių teikiamos būtinos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurių nesuteikus paciento sveikatos būklė galėtų pablogėti tiek, kad jam prireiktų skubiosios medicinos pagalbos paslaugų, gydyti, išrašymo ir išdavimo privalomuoju sveikatos draudimu neapdraustiems užsieniečiams, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą arba kuriems suteikta laikinoji apsauga, tvarkos aprašo patvirtinimo“, nemokamai išduotų receptinių vaistinių preparatų išlaidų kompensavimas vaistinėms

674 597,70

20 237,93 

694 835,63

Pabėgėlių priėmimo centras

Paslaugų ir priėmimo sąlygų užtikrinimas trečiųjų valstybių piliečių grupėms, apgyvendintoms Pabėgėlių priėmimo centro padaliniuose (darbo užmokestis)

975 659,58

29 269,79

1 004 929,37

Paslaugų ir priėmimo sąlygų užtikrinimas trečiųjų valstybių piliečių grupėms (kitos priėmimo ir apgyvendinimo išlaidos)

465 600,00

13 968,00

479 568,00

Tarptautinės migracijos organizacijos Vilniaus biuras

Bendruomenių rėmimo schemos įgyvendinimas, siekiant įgalinti bendruomenes priimti ir integruoti pabėgėlius (prisidėjimas prie projekto „RISE - Reinforcing Integration through Sponsorship Enhancement“ įgyvendinimo)

55 910,00

Neskiriama

55 910,00

10.3. Prisidėti prie savivaldos lygiu vykdomų ankstyvosios trečiųjų valstybių piliečių integracijos veiklų

 

 

Savivaldybių administracijos

Trečiųjų valstybių piliečių integracijos veiklos (detalizuojama 2 lentelėje)

2 560 560,00

76 816,80

2 637 376,80

10.4. Pasirengti galimam trečiųjų valstybių piliečių antplūdžiui

 

 

Pabėgėlių priėmimo centras

Darbo užmokesčiui: nuo karo Ukrainoje pasitraukusių asmenų apgyvendinimo Lietuvoje koordinavimas

199 664,64

5 989,94

205 654,58

Savivaldybių administracijos, sudariusios bendradarbiavimo sutartis su Pabėgėlių priėmimo centru, kad įgyvendintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimo Nr. 224 „Dėl laikinosios apsaugos Lietuvos Respublikoje užsieniečiams suteikimo“ 3.1.1 papunktyje numatytą veiklą

Prognozuojamas lėšų poreikis, siekiant paruošti 18 tūkst. apgyvendinimo vietų (3 lentelėje nurodomos konkrečios savivaldybių administracijos, sudariusios bendradarbiavimo sutartis su Pabėgėlių priėmimo centru dėl konkrečių objektų)

2 700 000,00

81 000,00

2 781 000,00

Socialinės globos įstaigos (kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija arba savivaldybės institucijos), kuriose apgyvendintos pažeidžiamų asmenų grupės

Pažeidžiamų asmenų apgyvendinimas pritaikytose patalpose

499 228,70

14 976,86

514 205,56

10.5. Užtikrinti Valstybės duomenų agentūrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimo Nr. 224 „Dėl laikinosios apsaugos Lietuvos Respublikoje užsieniečiams suteikimo“ 3.4 papunktyje nurodytų pavedimų įgyvendinimą

Valstybės duomenų agentūra

Valstybės duomenų valdymo platformos pritaikymas ir sukurtų sprendimų palaikymas, siekiant užtikrinti sklandžius duomenų mainus tarp institucijų, kad trečiųjų valstybių piliečių priėmimas ir integracija vyktų sklandžiai ir laiku

217 689,38

6 530,68

224 220,06

Viso Projekto veiklų koordinavimas, administravimas, komunikacija

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto veiklų koordinavimas ir administravimas (3 proc. Projekto vertės)

 

303 000,00

303 000,00

 

Viešinimas ir komunikacija

159 000,00

 

159 000,00

 

IŠ VISO:

10 100 000,00

 

2 lentelė. Lėšų limitai Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti

 

Eil. Nr.

Savivaldybė

Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bedarbio statusu registruotų ukrainiečių skaičius

0–3 metų amžiaus vaikai

4–6 metų amžiaus vaikai

70 + metų amžiaus asmenys

Bendro-jo ugdymo įstaigose registruoti mokiniai

Bendras asmenų skaičius

Lėšos Projekto veikloms vykdyti

Lėšos Projekto veikloms administruoti (3 proc.)

Iš viso skiriama

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1.

Akmenės rajono sav.

64

26

37

12

80

219

26 280,00

788,40

27 068,40

2.

Alytaus miesto sav.

89

47

52

26

99

313

37 560,00

1 126,80

38 686,80

3.

Alytaus rajono sav.

31

9

18

7

18

83

9 960,00

298,80

10 258,80

4.

Anykščių rajono sav.

66

15

30

5

49

165

19 800,00

594,00

20 394,00

5.

Birštono sav.

5

3

7

1

13

29

3 480,00

104,40

3 584,40

6.

Biržų rajono sav.

21

14

12

9

24

80

9 600,00

288,00

9 888,00

7.

Druskininkų sav.

39

29

44

24

84

220

26 400,00

792,00

27 192,00

8.

Elektrėnų sav.

8

29

31

12

82

162

19 440,00

583,20

20 023,20

9.

Ignalinos rajono sav.

9

3

9

13

20

54

6 480,00

194,40

6 674,40

10.

Jonavos rajono sav.

92

40

43

26

137

338

40 560,00

1 216,80

41 776,80

11.

Joniškio rajono sav.

16

6

6

5

13

46

5 520,00

165,60

5 685,60

12.

Jurbarko rajono sav.

23

15

23

7

58

126

15 120,00

453,60

15 573,60

13.

Kaišiadorių rajono sav.

21

25

15

17

52

130

15 600,00

468,00

16 068,00

14.

Kalvarijos sav.

9

8

7

2

20

46

5 520,00

165,60

5 685,60

15.

Kauno miesto sav.

763

447

462

169

1443

3 284

394 080,00

11 822,40

405 902,40

16.

Kauno rajono sav.

122

109

126

54

135

546

65 520,00

1 965,60

67 485,60

17.

Kazlų Rūdos sav.

5

9

12

2

7

35

4 200,00

126,00

4 326,00

18.

Kelmės rajono sav.

26

4

7

3

20

60

7 200,00

216,00

7 416,00

19.

Klaipėdos miesto sav.

223

356

416

151

803

1 949

233 880,00

7 016,40

240 896,40

20.

Klaipėdos rajono sav.

15

78

82

37

83

295

35 400,00

1 062,00

36 462,00

21.

Kretingos rajono sav.

15

29

19

5

29

97

11 640,00

349,20

11 989,20

22.

Kupiškio rajono sav.

22

7

12

5

31

77

9 240,00

277,20

9 517,20

23.

Kėdainių rajono sav.

74

35

48

22

97

276

33 120,00

993,60

34 113,60

24.

Lazdijų rajono sav.

23

12

6

3

6

50

6 000,00

180,00

6 180,00

25.

Marijampolės sav.

80

47

57

20

120

324

38 880,00

1 166,40

40 046,40

26.

Mažeikių rajono sav.

114

41

28

16

114

313

37 560,00

1 126,80

38 686,80

27.

Molėtų rajono sav.

18

6

11

5

29

69

8 280,00

248,40

8 528,40

28.

Neringos sav.

3

6

5

5

20

39

4 680,00

140,40

4 820,40

29.

Pagėgių sav.

0

3

1

1

12

17

2 040,00

61,20

2 101,20

30.

Pakruojo rajono sav.

10

4

5

1

13

33

3 960,00

118,80

4 078,80

31.

Palangos miesto sav.

30

64

61

20

91

266

31 920,00

957,60

32 877,60

32.

Panevėžio miesto sav.

138

93

107

35

288

661

79 320,00

2 379,60

81 699,60

33.

Panevėžio rajono sav.

27

15

28

3

47

120

14 400,00

432,00

14 832,00

34.

Pasvalio rajono sav.

32

8

11

13

30

94

11 280,00

338,40

11 618,40

35.

Plungės rajono sav.

35

16

25

12

74

162

19 440,00

583,20

20 023,20

36.

Prienų rajono sav.

23

29

21

11

38

122

14 640,00

439,20

15 079,20

37.

Radviliškio rajono sav.

60

11

28

7

54

160

19 200,00

576,00

19 776,00

38.

Raseinių rajono sav.

38

26

21

8

48

141

16 920,00

507,60

17 427,60

39.

Rietavo sav.

9

5

8

2

13

37

4 440,00

133,20

4 573,20

40.

Rokiškio rajono sav.

30

13

14

5

45

107

12 840,00

385,20

13 225,20

41.

Skuodo rajono sav.

6

5

3

4

16

34

4 080,00

122,40

4 202,40

42.

Tauragės rajono sav.

37

40

49

7

72

205

24 600,00

738,00

25 338,00

43.

Telšių rajono sav.

40

22

38

5

69

174

20 880,00

626,40

21 506,40

44.

Trakų rajono sav.

30

39

49

19

69

206

24 720,00

741,60

25 461,60

45.

Ukmergės rajono sav.

32

21

23

24

66

166

19 920,00

597,60

20 517,60

46.

Utenos rajono sav.

47

28

45

10

105

235

28 200,00

846,00

29 046,00

47.

Varėnos rajono sav.

19

4

18

9

29

79

9 480,00

284,40

9 764,40

48.

Vilkaviškio rajono sav.

40

13

18

3

42

116

13 920,00

417,60

14 337,60

49.

Vilniaus miesto sav.

628

873

972

585

3057

6 115

733 800,00

22 014,00

755 814,00

50.

Vilniaus rajono sav.

18

90

102

50

131

391

46 920,00

1 407,60

48 327,60

51.

Visagino sav.

68

25

42

44

82

261

31 320,00

939,60

32 259,60

52.

Zarasų rajono sav.

9

9

3

0

17

38

4 560,00

136,80

4 696,80

53.

Šakių rajono sav.

30

18

16

7

41

112

13 440,00

403,20

13 843,20

54.

Šalčininkų rajono sav.

12

6

10

8

26

62

7 440,00

223,20

7 663,20

55.

Šiaulių miesto sav.

294

145

168

54

563

1 224

146 880,00

4 406,40

151 286,40

56.

Šiaulių rajono sav.

50

17

29

18

79

193

23 160,00

694,80

23 854,80

57.

Šilalės rajono sav.

8

6

7

6

27

54

6 480,00

194,40

6 674,40

58.

Šilutės rajono sav.

3

38

50

15

81

187

22 440,00

673,20

23 113,20

59.

Širvintų rajono sav.

13

9

10

8

7

47

5 640,00

169,20

5 809,20

60.

Švenčionių rajono sav.

17

17

12

13

35

94

11 280,00

338,40

11 618,40

 

3 lentelė. Lėšų limitai Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti

 

Nr.

Savivaldybė

Galimų paruošti apgyvendinimo vietų skaičius

Bendradarbiavimo sutartis su Pabėgėlių priėmimo centru

Lėšos Projekto veikloms vykdyti

Avansas pasirengti įgyvendinti Projekto veiklas (30 proc.)

Avansas pasirengti įgyvendinti Projekto veiklas, jeigu papildomų išlaidų patirta dėl elektros galios didinimo ir elektros įvado į pastatą rekonstrukcijos (50 proc.)

Lėšos Projekto veikloms administruoti (skaičiuojama nuo visos sumos, tačiau išmokama atsižvelgiant į Projekto veikloms paraiškoje numatytą lėšų sumą) (3 proc.)

Iš viso skiriama

1

2

3

4

5

6

 

7

8

1.

Radviliškio r., Šaukoto k., Gomertos g. 1

146

3.24-D-427 

2022-11-10

21 900,00

10 950,00

657

22 557,00

2.

Anykščių r.,

Viešintos k., Klevų g. 2

176

3.24-D-371

2022-10-05

26 400,00

7 920,00

 

792

27 192,00

3.

Marijampolė, Parko g. 9

246

3.24-D-370

2022-10-04

36 900,00

11 070,00

 

1107

38 007,00

4.

Panevėžys, Vienybės a. 38

86

3.24-D-419

2022-11-04

12 900,00

3 870,00

 

387

13 287,00

5.

Tauragės r., Lauksargiai, Beržų g. 2

116

3.24-D-451

2022-11-18

17 400,00

5 220,00

 

522

17 922,00

6.

Panevėžio r., Linkaučių k., Truskavos g. 27

224

3.24-D-478

2022-11-29

33 600,00

10 080,00

 

1 008

34 608,00

7.

Pagėgių sav., Stoniškių sen., Rukų k., Klaipėdos g. 15

144

3.24-D-439

2022-11-15

21 600,00

6 480,00

 

648

22 248,00

8.

Lazdijų r., Krosna, Ateities g. 40

160

3.24-D-467

2022-11-24

24 000,00

12 000,00

720

24 720,00

9.

Utena, J. Basanavičiaus g. 32

96

3.24-D-411

2022-10-27

14 400,00

7 200,00

432

14 832,00

10.

Zarasų r., Salako mstl., Šilo g. 23

144

3.24-D-446

2022-11-16

21 600,00

6 480,00

 

648

22 248,00

11.

Kėdainių r., Pernaravos mstl., J. Juškytės g. 33

96

3.24-D-480

2022-11-28

14 400,00

7 200,00

432

14 832,00

12.

Švenčionių r., Švenčionėliai, Vilniaus g. 124 (mokykla)

120

3.24-D-432

2022-11-11

18 000,00

5 400,00

 

540

18 540,00

13.

Šalčininkų r. sav., Čiužakampio k., Mokyklos g. 2

72

3.24-D-456

2022-11-22

10 800,00

3 240,00

 

324

11 124,00

14.

Ignalinos r., Linkmenų k., Liepų g. 2

93

D-487

2022-11-30

13 950,00

 

6 975,00

418,5

14 368,50

15.

Rietavas, L. Ivinskio g. 3

96

3.24-D-405

2022-10-25

14 400,00

7 200,00

432

14 832,00

16.

Telšių r., Degaičių sen., Eigirdžių k., Gedimino g. 16

96

3.24-D-437

2022-11-14

14 400,00

7 200,00

432

14 832,00

17.

Kalvarijos sav., Aistiškių k., Liepų g. 15 (daugiafunkcis centras)

30

3.24-D-452

2022-11-17

4 500,00

1 350,00

 

135

4 635,00

18.

Alytaus r., Makniūnai, Mokyklos g. 30

72

3.24-D-445

2022-11-16

10 800,00

5 400,00

324

11 124,00

19.

Pagėgiai, Natkiškių k., Zosės Petraitienės g. 4

144

3.24-D-439

2022-11-15

21 600,00

6 480,00

 

648

22 248,00

20.

Šilalės r., Žadeikių k., Šaukliškės g. 15

72

 

10 800,00

5 400,00

324

11 124,00

21.

Šiaulių r., Pakapės k., Darželio g. 3

94

2022 m. gruodžio 27 d. Nr. K4-47(3.50E)

14 100,00

4 230,00

 

423

14 523,00

22.

Kupiškis, Krantinės g. 24

216

 

32 400,00

9 720,00

 

972

33 372,00

IŠ VISO:

2739

410 850,00

 

12 325,50

423 175,50

 

_________________________