AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2022 M. BALANDŽIO 22 D. ĮSAKYMO Nr. A-205 „DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SENIŪNIJŲ VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. sausio 12 d. Nr. A-23
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 33 straipsnio 1 dalimi, 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, 35–37 straipsniais, Akmenės rajono savivaldybės administracijos nuostatų, patvirtintų Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. T-100 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės administracijos nuostatų patvirtinimo“, 2 punktu, 11.3 papunkčiu, 15 ir 24 punktais, Akmenės rajono savivaldybės administracijos struktūra, patvirtinta Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T-213 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo“, 1 punktu:
1. P a k e i č i u Akmenės rajono savivaldybės administracijos Akmenės, Kruopių, Naujosios Akmenės kaimiškosios, Naujosios Akmenės miesto, Papilės ir Ventos seniūnijų veiklos nuostatus (toliau – nuostatai), patvirtinus Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. balandžio 22 d. įsakymo Nr. A-205 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų veiklos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktu, ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Į p a r e i g o j u šio įsakymo 1 punkte nurodytų seniūnijų seniūnus su nuostatais per Dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) supažindinti su DVS dirbančius seniūnijų darbuotojus, kitus, nedirbančius su DVS, darbuotojus – pasirašytinai.
3. N u r o d a u Informacinių technologijų skyriui šį įsakymą paskelbti Akmenės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A-205
(Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. sausio 12 d. įsakymo
Nr. A-23 redakcija)
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
AKMENĖS SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės administracijos Akmenės seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai reglamentuoja Seniūnijos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas bei darbo organizavimo tvarką.
2. Seniūnijos steigėja, įgyvendinanti savo teises ir pareigas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) nustatyta tvarka, yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
3. Seniūnija yra Akmenės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) filialas (Administracijos struktūrinis teritorinis padalinys), veikiantis tam tikroje Savivaldybės teritorijos dalyje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos nuostatais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Seniūnijos veikla organizuojama pagal Seniūnijos metinį veiklos planą, jos veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.
6. Seniūnijos gyvenamosios vietovės ar jų dalys suskirstomos (sugrupuojamos) į seniūnaitijas Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS IR SENIŪNO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Seniūnijos uždaviniai:
8.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Seniūnija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
9.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis Administracijos direktoriui;
9.3. Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda leidimus laidoti, jeigu Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje atlieka kapinių priežiūrą, organizuoja vienišų asmenų laidojimą;
9.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Vietos savivaldos įstatymo 54 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
9.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
9.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų), neįgalių, vienišų asmenų gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
9.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina ar bendradarbiauja užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
9.10. renka ir merui teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
9.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
9.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
9.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
9.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
9.17. dalyvauja kuriant ir įgyvendinant informacinės visuomenės plėtros programas, telkia bendruomenių pastangas ir padeda rengiant ir įgyvendinant plėtros projektus;
9.18. nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, Savivaldybės tarybos narių, Administracijos struktūrinių padalinių paklausimus ir rengia jiems atsakymus Seniūnijos veiklos klausimais;
9.19. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, kelių, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, želdinių, žaliųjų plotų priežiūrą, kapinių priežiūrą bei gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
9.20. pagal suteiktus įgaliojimus surašo administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
9.21. registruoja, tvarko Seniūnijos veiklos dokumentus, užtikrina dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą teisės aktų nustatyta tvarka;
9.22. dalyvauja sprendžiant gyventojų aprūpinimą socialiniu būstu, kontroliuojant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio būsto priežiūrą bei apmokėjimą už šio būsto mokesčius;
9.23. prižiūri, kad nebūtų sugadintas, naikinamas ar kitaip prarastas, perduotas valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis ir kitas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, esantis Seniūnijos teritorijoje. Yra atsakinga už šio turto administravimą ir eksploataciją, ir sutarčių, reikalingų priežiūrai, administravimui bei eksploatacijai vykdyti, sudarymą;
9.24. konsultuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus ir teikia jiems informaciją apie Savivaldybės institucijų, Administracijos ir valstybės institucijų veiklą Savivaldybės teritorijoje;
10. Seniūno funkcijos:
10.1. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
10.2. Administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
10.3. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su Savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir Administracijos direktoriui;
10.4. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 ir 44 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
10.5. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui ir Administracijos direktoriui;
10.6. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai, arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
10.7. Seniūnijos nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja Seniūnijos veiklą:
10.7.2. Administracijos direktoriui įgaliojus sudaro sutartis su tiekėjais dėl prekių įsigijimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo bei kontroliuoja jų vykdymą,
10.7.4. inicijuoja viešiesiems pirkimams techninių specifikacijų rengimą ir(arba) jas rengia, nustato reikalavimus tiekėjams, rengia viešųjų pirkimų sutarčių projektus,
10.7.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Seniūnijos veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja priimtų teisės aktų vykdymą;
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Seniūną į pareigas priima ir iš jų atleidžia Administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Seniūnas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
13. Seniūnas turi herbinius antspaudus su valstybės herbu ir su gyvenamosios vietovės, kurioje yra seniūnijos buveinė, ir Savivaldybės herbu ir šiuos herbinius antspaudus naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Seniūnijos pareigybių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius. Seniūnijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, seniūno pareiginės algos ir Seniūnijos darbuotojų darbo užmokesčio nustatymo, jų mokėjimo tvarką ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti teisės aktai.
16. Seniūnui ir Seniūnijos darbuotojams atostogos suteikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Seniūną jo atostogų, komandiruočių ar ligos metu pavaduoja Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
17. Gyventojų prašymai ir skundai, priskirti Seniūnijos kompetencijai, nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Seniūnijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai vadovaujasi Administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Tarnybinės nuobaudos skiriamos ar atsakomybė už pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą taikoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS IR PAREIGOS
21. Seniūnija (seniūnas), įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
21.1. gauti iš Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų ir įmonių informaciją, reikalingą nustatytoms funkcijoms vykdyti;
21.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Administracijos pasitarimuose, kuriuose svarstomi Seniūnijai aktualūs klausimai, išsakyti savo nuomonę;
21.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Administracijos direktoriui Seniūnijos kompetencijos klausimais;
21.4. pagal įgaliojimą atstovauti Savivaldybei ir Administracijai kitose organizacijose, institucijose, įstaigose bei teismuose, kai sprendžiami Seniūnijos kompetencijai priskirti klausimai;
21.5. pasitelkti Administracijos specialistus klausimams, kylantiems Seniūnijos darbe, taip pat fizinių ir juridinių asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
21.7. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka įgyvendinti apklausos iniciatyvos teisę, Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje apklausą inicijuojant dėl seniūno kompetencijai priskirtų klausimų;
22. Seniūnas atsako už Seniūnijai priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą, kiekvienas Seniūnijos darbuotojas – už savo pareigų atlikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Atleidžiant seniūną iš pareigų, reikalų ir dokumentų perdavimas įforminamas perdavimo ir priėmimo aktu. Perdavime dalyvauja seniūnas (seniūno nedarbingumo ar kitais pagrįstais nebuvimo darbe atvejais jį pavaduojantis asmuo), jo pareigas perimantis asmuo ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos perdavimo ir priėmimo komisijos nariai, kurie pasirašo reikalų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktą.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A-205
(Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. sausio 12 d. įsakymo
Nr. A-23 redakcija)
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
KRUOPIŲ SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės administracijos Kruopių seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai reglamentuoja Seniūnijos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas bei darbo organizavimo tvarką.
2. Seniūnijos steigėja, įgyvendinanti savo teises ir pareigas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) nustatyta tvarka, yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
3. Seniūnija yra Akmenės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) filialas (Administracijos struktūrinis teritorinis padalinys), veikiantis tam tikroje Savivaldybės teritorijos dalyje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos nuostatais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Seniūnijos veikla organizuojama pagal Seniūnijos metinį veiklos planą, jos veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.
6. Seniūnijos gyvenamosios vietovės ar jų dalys suskirstomos (sugrupuojamos) į seniūnaitijas Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS IR SENIŪNO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Seniūnijos uždaviniai:
8.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Seniūnija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
9.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis Administracijos direktoriui;
9.3. Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda leidimus laidoti, jeigu Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje atlieka kapinių priežiūrą, organizuoja vienišų asmenų laidojimą;
9.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Vietos savivaldos įstatymo 54 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
9.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
9.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų), neįgalių, vienišų asmenų gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
9.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina ar bendradarbiauja užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
9.10. renka ir merui teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
9.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
9.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
9.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
9.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
9.17. dalyvauja kuriant ir įgyvendinant informacinės visuomenės plėtros programas, telkia bendruomenių pastangas ir padeda rengiant ir įgyvendinant plėtros projektus;
9.18. nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių paklausimus ir rengia jiems atsakymus Seniūnijos veiklos klausimais;
9.19. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, kelių, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, želdinių, žaliųjų plotų priežiūrą, kapinių priežiūrą bei gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
9.20. pagal suteiktus įgaliojimus surašo administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
9.21. registruoja, tvarko Seniūnijos veiklos dokumentus, užtikrina dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą teisės aktų nustatyta tvarka;
9.22. dalyvauja sprendžiant gyventojų aprūpinimą socialiniu būstu, kontroliuojant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio būsto priežiūrą bei apmokėjimą už šio būsto mokesčius;
9.23. prižiūri, kad nebūtų sugadintas, naikinamas ar kitaip prarastas, perduotas valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis ir kitas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, esantis Seniūnijos teritorijoje. Yra atsakinga už šio turto administravimą ir eksploataciją, ir sutarčių, reikalingų priežiūrai, administravimui bei eksploatacijai vykdyti, sudarymą;
9.24. konsultuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus ir teikia jiems informaciją apie Savivaldybės institucijų, Administracijos ir valstybės institucijų veiklą Savivaldybės teritorijoje;
10. Seniūno funkcijos:
10.1. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
10.2. Administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
10.3. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su Savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir Administracijos direktoriui;
10.4. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 ir 44 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
10.5. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui ir Administracijos direktoriui;
10.6. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai, arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
10.7. Seniūnijos nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja Seniūnijos veiklą:
10.7.2. Administracijos direktoriui įgaliojus sudaro sutartis su tiekėjais dėl prekių įsigijimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo bei kontroliuoja jų vykdymą,
10.7.4. inicijuoja viešiesiems pirkimams techninių specifikacijų rengimą ir(arba) jas rengia, nustato reikalavimus tiekėjams, rengia viešųjų pirkimų sutarčių projektus,
10.7.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Seniūnijos veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja priimtų teisės aktų vykdymą;
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Seniūną į pareigas priima ir iš jų atleidžia Administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Seniūnas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
13. Seniūnas turi herbinius antspaudus su valstybės herbu ir su gyvenamosios vietovės, kurioje yra seniūnijos buveinė, ir Savivaldybės herbu ir šiuos herbinius antspaudus naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Seniūnijos pareigybių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius. Seniūnijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, seniūno pareiginės algos ir Seniūnijos darbuotojų darbo užmokesčio nustatymo, jų mokėjimo tvarką ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti teisės aktai.
16. Seniūnui ir Seniūnijos darbuotojams atostogos suteikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Seniūną jo atostogų, komandiruočių ar ligos metu pavaduoja Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
17. Gyventojų prašymai ir skundai, priskirti Seniūnijos kompetencijai, nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Seniūnijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai vadovaujasi Administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Tarnybinės nuobaudos skiriamos ar atsakomybė už pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą taikoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS IR PAREIGOS
21. Seniūnija (seniūnas), įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
21.1. gauti iš Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų ir įmonių informaciją, reikalingą nustatytoms funkcijoms vykdyti;
21.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Administracijos pasitarimuose, kuriuose svarstomi Seniūnijai aktualūs klausimai, išsakyti savo nuomonę;
21.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Administracijos direktoriui Seniūnijos kompetencijos klausimais;
21.4. pagal įgaliojimą atstovauti Savivaldybei ir Administracijai kitose organizacijose; institucijose, įstaigose bei teismuose, kai sprendžiami Seniūnijos kompetencijai priskirti klausimai;
21.5. pasitelkti Administracijos specialistus klausimams, kylantiems Seniūnijos darbe, taip pat fizinių ir juridinių asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
21.7. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka įgyvendinti apklausos iniciatyvos teisę, Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje apklausą inicijuojant dėl seniūno kompetencijai priskirtų klausimų;
22. Seniūnas atsako už Seniūnijai priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą, kiekvienas Seniūnijos darbuotojas – už savo pareigų atlikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Atleidžiant seniūną iš pareigų, reikalų ir dokumentų perdavimas įforminamas perdavimo-priėmimo aktu. Perdavime dalyvauja seniūnas (seniūno nedarbingumo ar kitais pagrįstais nebuvimo darbe atvejais jį pavaduojantis asmuo), jo pareigas perimantis asmuo ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos perdavimo ir priėmimo komisijos nariai, kurie pasirašo reikalų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktą.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A-205
(Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. sausio 12 d. įsakymo
Nr. A-23 redakcija)
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
NAUJOSIOS AKMENĖS KAIMIŠKOSIOS SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės administracijos Naujosios Akmenės kaimiškosios seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai reglamentuoja Seniūnijos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas bei darbo organizavimo tvarką.
2. Seniūnijos steigėja, įgyvendinanti savo teises ir pareigas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) nustatyta tvarka, yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
3. Seniūnija yra Akmenės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) filialas (Administracijos struktūrinis teritorinis padalinys), veikiantis tam tikroje Savivaldybės teritorijos dalyje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos nuostatais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Seniūnijos veikla organizuojama pagal Seniūnijos metinį veiklos planą, jos veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.
6. Seniūnijos gyvenamosios vietovės ar jų dalys suskirstomos (sugrupuojamos) į seniūnaitijas Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS IR SENIŪNO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Seniūnijos uždaviniai:
8.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Seniūnija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
9.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis Administracijos direktoriui;
9.3. Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda leidimus laidoti, jeigu Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje atlieka kapinių priežiūrą, organizuoja vienišų asmenų laidojimą;
9.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Vietos savivaldos įstatymo 54 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
9.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
9.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų), neįgalių, vienišų asmenų gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
9.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina ar bendradarbiauja užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
9.10. renka ir merui teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
9.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
9.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
9.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
9.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
9.17. dalyvauja kuriant ir įgyvendinant informacinės visuomenės plėtros programas, telkia bendruomenių pastangas ir padeda rengiant ir įgyvendinant plėtros projektus;
9.18. nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių paklausimus ir rengia jiems atsakymus Seniūnijos veiklos klausimais;
9.19. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, kelių, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, želdinių, žaliųjų plotų priežiūrą, kapinių priežiūrą bei gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
9.20. pagal suteiktus įgaliojimus surašo administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
9.21. registruoja, tvarko Seniūnijos veiklos dokumentus, užtikrina dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą teisės aktų nustatyta tvarka;
9.22. dalyvauja sprendžiant gyventojų aprūpinimą socialiniu būstu, kontroliuojant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio būsto priežiūrą bei apmokėjimą už šio būsto mokesčius;
9.23. prižiūri, kad nebūtų sugadintas, naikinamas ar kitaip prarastas, perduotas valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis ir kitas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, esantis Seniūnijos teritorijoje. Yra atsakinga už šio turto administravimą ir eksploataciją, ir sutarčių, reikalingų priežiūrai, administravimui bei eksploatacijai vykdyti, sudarymą;
9.24. konsultuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus ir teikia jiems informaciją apie Savivaldybės institucijų, Administracijos ir valstybės institucijų veiklą Savivaldybės teritorijoje;
10. Seniūno funkcijos:
10.1. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
10.2. Administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
10.3. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su Savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir Administracijos direktoriui;
10.4. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 ir 44 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
10.5. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui ir Administracijos direktoriui;
10.6. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai, arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
10.7. Seniūnijos nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja Seniūnijos veiklą:
10.7.2. Administracijos direktoriui įgaliojus sudaro sutartis su tiekėjais dėl prekių įsigijimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo bei kontroliuoja jų vykdymą,
10.7.4. inicijuoja viešiesiems pirkimams techninių specifikacijų rengimą ir(arba) jas rengia, nustato reikalavimus tiekėjams, rengia viešųjų pirkimų sutarčių projektus,
10.7.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Seniūnijos veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja priimtų teisės aktų vykdymą;
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Seniūną į pareigas priima ir iš jų atleidžia Administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Seniūnas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
13. Seniūnas turi herbinius antspaudus su valstybės herbu ir su gyvenamosios vietovės, kurioje yra seniūnijos buveinė, ir Savivaldybės herbu ir šiuos herbinius antspaudus naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Seniūnijos pareigybių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius. Seniūnijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, seniūno pareiginės algos ir Seniūnijos darbuotojų darbo užmokesčio nustatymo, jų mokėjimo tvarką ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti teisės aktai.
16. Seniūnui ir Seniūnijos darbuotojams atostogos suteikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Seniūną jo atostogų, komandiruočių ar ligos metu pavaduoja Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
17. Gyventojų prašymai ir skundai, priskirti Seniūnijos kompetencijai, nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Seniūnijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai vadovaujasi Administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Tarnybinės nuobaudos skiriamos ar atsakomybė už pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą taikoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS IR PAREIGOS
21. Seniūnija (seniūnas), įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
21.1. gauti iš Administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų ir įmonių informaciją, reikalingą nustatytoms funkcijoms vykdyti;
21.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Administracijos pasitarimuose, kuriuose svarstomi Seniūnijai aktualūs klausimai, išsakyti savo nuomonę;
21.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Administracijos direktoriui Seniūnijos kompetencijos klausimais;
21.4. pagal įgaliojimą atstovauti Savivaldybei ir Administracijai kitose organizacijose, institucijose, įstaigose bei teismuose, kai sprendžiami Seniūnijos kompetencijai priskirti klausimai;
21.5. pasitelkti Administracijos specialistus klausimams, kylantiems Seniūnijos darbe, taip pat fizinių ir juridinių asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
21.7. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka įgyvendinti apklausos iniciatyvos teisę, Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje apklausą inicijuojant dėl seniūno kompetencijai priskirtų klausimų;
22. Seniūnas atsako už Seniūnijai priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą, kiekvienas Seniūnijos darbuotojas – už savo pareigų atlikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Atleidžiant seniūną iš pareigų, reikalų ir dokumentų perdavimas įforminamas perdavimo-priėmimo aktu. Perdavime dalyvauja seniūnas (seniūno nedarbingumo ar kitais pagrįstais nebuvimo darbe atvejais jį pavaduojantis asmuo), jo pareigas perimantis asmuo ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos perdavimo ir priėmimo komisijos nariai, kurie pasirašo reikalų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktą.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A-205
(Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. sausio 12 d. įsakymo
Nr. A-23 redakcija)
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
NAUJOSIOS AKMENĖS MIESTO SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės administracijos Naujosios Akmenės miesto seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai reglamentuoja Seniūnijos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas bei darbo organizavimo tvarką.
2. Seniūnijos steigėja, įgyvendinanti savo teises ir pareigas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) nustatyta tvarka, yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
3. Seniūnija yra Akmenės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) filialas (Administracijos struktūrinis teritorinis padalinys), veikiantis tam tikroje Savivaldybės teritorijos dalyje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos nuostatais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Seniūnijos veikla organizuojama pagal Seniūnijos metinį veiklos planą, jos veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.
6. Seniūnijos gyvenamosios vietovės ar jų dalys suskirstomos (sugrupuojamos) į seniūnaitijas Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS IR SENIŪNO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Seniūnijos uždaviniai:
8.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Seniūnija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
9.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis Administracijos direktoriui;
9.3. Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda leidimus laidoti, jeigu Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje atlieka kapinių priežiūrą, organizuoja vienišų asmenų laidojimą;
9.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Vietos savivaldos įstatymo 54 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
9.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
9.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų), neįgalių, vienišų asmenų gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
9.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina ar bendradarbiauja užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
9.10. renka ir merui teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
9.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
9.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
9.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
9.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
9.17. dalyvauja kuriant ir įgyvendinant informacinės visuomenės plėtros programas, telkia bendruomenių pastangas ir padeda rengiant ir įgyvendinant plėtros projektus;
9.18. nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių paklausimus ir rengia jiems atsakymus Seniūnijos veiklos klausimais;
9.19. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, kelių, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, želdinių, žaliųjų plotų priežiūrą, kapinių priežiūrą bei gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
9.20. pagal suteiktus įgaliojimus surašo administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
9.21. registruoja, tvarko Seniūnijos veiklos dokumentus, užtikrina dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą teisės aktų nustatyta tvarka;
9.22. dalyvauja sprendžiant gyventojų aprūpinimą socialiniu būstu, kontroliuojant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio būsto priežiūrą bei apmokėjimą už šio būsto mokesčius;
9.23. prižiūri, kad nebūtų sugadintas, naikinamas ar kitaip prarastas, perduotas valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis ir kitas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, esantis Seniūnijos teritorijoje. Yra atsakinga už šio turto administravimą ir eksploataciją, ir sutarčių, reikalingų priežiūrai, administravimui bei eksploatacijai vykdyti, sudarymą;
9.24. konsultuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus ir teikia jiems informaciją apie Savivaldybės institucijų, Administracijos ir valstybės institucijų veiklą Savivaldybės teritorijoje;
10. Seniūno funkcijos:
10.1. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
10.2. Administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
10.3. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su Savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir Administracijos direktoriui;
10.4. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 ir 44 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
10.5. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui ir Administracijos direktoriui;
10.6. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai, arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
10.7. Seniūnijos nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja Seniūnijos veiklą:
10.7.2. Administracijos direktoriui įgaliojus sudaro sutartis su tiekėjais dėl prekių įsigijimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo bei kontroliuoja jų vykdymą;
10.7.4. inicijuoja viešiesiems pirkimams techninių specifikacijų rengimą ir (arba) jas rengia, nustato reikalavimus tiekėjams, rengia viešųjų pirkimų sutarčių projektus;
10.7.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Seniūnijos veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja priimtų teisės aktų vykdymą;
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Seniūną į pareigas priima ir iš jų atleidžia Administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Seniūnas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
13. Seniūnas turi herbinius antspaudus su valstybės herbu ir su gyvenamosios vietovės, kurioje yra seniūnijos buveinė, ir Savivaldybės herbu ir šiuos herbinius antspaudus naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Seniūnijos pareigybių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius. Seniūnijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai) priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, seniūno ir Seniūnijos valstybės tarnautojų pareiginės algos ir darbuotojų darbo užmokesčio nustatymo, jų mokėjimo tvarką ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti teisės aktai.
16. Seniūnui ir Seniūnijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams atostogos suteikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Seniūną jo atostogų, komandiruočių ar ligos metu pavaduoja Seniūno pavaduotojas arba kitas Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
17. Gyventojų prašymai ir skundai, priskirti Seniūnijos kompetencijai, nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Seniūnijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai vadovaujasi Administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Tarnybinės nuobaudos skiriamos ar atsakomybė už pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą taikoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS IR PAREIGOS
21. Seniūnija (seniūnas), įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
21.1. gauti iš Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų ir įmonių informaciją, reikalingą nustatytoms funkcijoms vykdyti;
21.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Administracijos pasitarimuose, kuriuose svarstomi Seniūnijai aktualūs klausimai, išsakyti savo nuomonę;
21.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Administracijos direktoriui Seniūnijos kompetencijos klausimais;
21.4. pagal įgaliojimą atstovauti Savivaldybei ir Administracijai kitose organizacijose, institucijose, įstaigose bei teismuose, kai sprendžiami Seniūnijos kompetencijai priskirti klausimai;
21.5. pasitelkti Administracijos specialistus klausimams, kylantiems Seniūnijos darbe, taip pat fizinių ir juridinių asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
21.7. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka įgyvendinti apklausos iniciatyvos teisę, Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje apklausą inicijuojant dėl seniūno kompetencijai priskirtų klausimų;
22. Seniūnas atsako už Seniūnijai priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą, kiekvienas Seniūnijos darbuotojas – už savo pareigų atlikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Atleidžiant seniūną iš pareigų, reikalų ir dokumentų perdavimas įforminamas perdavimo-priėmimo aktu. Perdavime dalyvauja seniūnas (seniūno nedarbingumo ar kitais pagrįstais nebuvimo darbe atvejais jį pavaduojantis asmuo), jo pareigas perimantis asmuo ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos perdavimo ir priėmimo komisijos nariai, kurie pasirašo reikalų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktą.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A-205
(Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. sausio 12 d. įsakymo
Nr. A-23 redakcija)
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
PAPILĖS SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės administracijos Papilės seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai reglamentuoja Seniūnijos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas bei darbo organizavimo tvarką.
2. Seniūnijos steigėja, įgyvendinanti savo teises ir pareigas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) nustatyta tvarka, yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
3. Seniūnija yra Akmenės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) filialas (Administracijos struktūrinis teritorinis padalinys), veikiantis tam tikroje Savivaldybės teritorijos dalyje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos nuostatais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Seniūnijos veikla organizuojama pagal Seniūnijos metinį veiklos planą, jos veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.
6. Seniūnijos gyvenamosios vietovės ar jų dalys suskirstomos (sugrupuojamos) į seniūnaitijas Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS IR SENIŪNO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Seniūnijos uždaviniai:
8.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Seniūnija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
9.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis Administracijos direktoriui;
9.3. Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda leidimus laidoti, jeigu Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje atlieka kapinių priežiūrą, organizuoja vienišų asmenų laidojimą;
9.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Vietos savivaldos įstatymo 54 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
9.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
9.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų), neįgalių, vienišų asmenų gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
9.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina ar bendradarbiauja užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
9.10. renka ir merui teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
9.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
9.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
9.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
9.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
9.17. dalyvauja kuriant ir įgyvendinant informacinės visuomenės plėtros programas, telkia bendruomenių pastangas ir padeda rengiant ir įgyvendinant plėtros projektus;
9.18. nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių paklausimus ir rengia jiems atsakymus Seniūnijos veiklos klausimais;
9.19. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, kelių, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, želdinių, žaliųjų plotų priežiūrą, kapinių priežiūrą bei gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
9.20. pagal suteiktus įgaliojimus surašo administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
9.21. registruoja, tvarko Seniūnijos veiklos dokumentus, užtikrina dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą teisės aktų nustatyta tvarka;
9.22. dalyvauja sprendžiant gyventojų aprūpinimą socialiniu būstu, kontroliuojant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio būsto priežiūrą bei apmokėjimą už šio būsto mokesčius;
9.23. prižiūri, kad nebūtų sugadintas, naikinamas ar kitaip prarastas, perduotas valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis ir kitas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, esantis Seniūnijos teritorijoje. Yra atsakinga už šio turto administravimą ir eksploataciją, ir sutarčių, reikalingų priežiūrai, administravimui bei eksploatacijai vykdyti, sudarymą;
9.24. konsultuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus ir teikia jiems informaciją apie Savivaldybės institucijų, Administracijos ir valstybės institucijų veiklą Savivaldybės teritorijoje;
10. Seniūno funkcijos:
10.1. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
10.2. Administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
10.3. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su Savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir Administracijos direktoriui;
10.4. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 ir 44 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
10.5. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui ir Administracijos direktoriui;
10.6. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
10.7. Seniūnijos nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja Seniūnijos veiklą:
10.7.2. Administracijos direktoriui įgaliojus sudaro sutartis su tiekėjais dėl prekių įsigijimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo bei kontroliuoja jų vykdymą,
10.7.4. inicijuoja viešiesiems pirkimams techninių specifikacijų rengimą ir(arba) jas rengia, nustato reikalavimus tiekėjams, rengia viešųjų pirkimų sutarčių projektus,
10.7.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Seniūnijos veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja priimtų teisės aktų vykdymą,
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Seniūną į pareigas priima ir iš jų atleidžia Administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Seniūnas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
13. Seniūnas turi herbinius antspaudus su valstybės herbu ir su gyvenamosios vietovės, kurioje yra seniūnijos buveinė, ir Savivaldybės herbu ir šiuos herbinius antspaudus naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Seniūnijos pareigybių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius. Seniūnijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, seniūno ir Seniūnijos valstybės tarnautojų pareiginės algos ir darbuotojų darbo užmokesčio nustatymo, jų mokėjimo tvarką ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti teisės aktai.
16. Seniūnui ir Seniūnijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams atostogos suteikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Seniūną jo atostogų, komandiruočių ar ligos metu pavaduoja Seniūno pavaduotojas arba kitas Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
17. Gyventojų prašymai ir skundai, priskirti Seniūnijos kompetencijai, nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Seniūnijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai vadovaujasi Administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Tarnybinės nuobaudos skiriamos ar atsakomybė už pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą taikoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS IR PAREIGOS
21. Seniūnija (seniūnas), įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
21.1. gauti iš Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų ir įmonių informaciją, reikalingą nustatytoms funkcijoms vykdyti;
21.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Administracijos pasitarimuose, kuriuose svarstomi Seniūnijai aktualūs klausimai, išsakyti savo nuomonę;
21.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Administracijos direktoriui Seniūnijos kompetencijos klausimais;
21.4. pagal įgaliojimą atstovauti Savivaldybei ir Administracijai kitose organizacijose, institucijose, įstaigose bei teismuose, kai sprendžiami Seniūnijos kompetencijai priskirti klausimai;
21.5. pasitelkti Administracijos specialistus klausimams, kylantiems Seniūnijos darbe, taip pat fizinių ir juridinių asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
21.7. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka įgyvendinti apklausos iniciatyvos teisę, Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje apklausą inicijuojant dėl seniūno kompetencijai priskirtų klausimų;
22. Seniūnas atsako už Seniūnijai priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą, kiekvienas Seniūnijos darbuotojas – už savo pareigų atlikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Atleidžiant seniūną iš pareigų, reikalų ir dokumentų perdavimas įforminamas perdavimo-priėmimo aktu. Perdavime dalyvauja seniūnas (seniūno nedarbingumo ar kitais pagrįstais nebuvimo darbe atvejais jį pavaduojantis asmuo), jo pareigas perimantis asmuo ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos perdavimo ir priėmimo komisijos nariai, kurie pasirašo reikalų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktą.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A-205
(Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. sausio 12 d. įsakymo
Nr. A-23 redakcija)
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
VENTOS SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės administracijos Ventos seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai reglamentuoja Seniūnijos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas bei darbo organizavimo tvarką.
2. Seniūnijos steigėja, įgyvendinanti savo teises ir pareigas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) nustatyta tvarka, yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
3. Seniūnija yra Akmenės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) filialas (Administracijos struktūrinis teritorinis padalinys), veikiantis tam tikroje Savivaldybės teritorijos dalyje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos nuostatais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Seniūnijos veikla organizuojama pagal Seniūnijos metinį veiklos planą, jos veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.
6. Seniūnijos gyvenamosios vietovės ar jų dalys suskirstomos (sugrupuojamos) į seniūnaitijas Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS IR SENIŪNO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Seniūnijos uždaviniai:
8.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Seniūnija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
9.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis Administracijos direktoriui;
9.3. Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda leidimus laidoti, jeigu Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje atlieka kapinių priežiūrą, organizuoja vienišų asmenų laidojimą;
9.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Vietos savivaldos įstatymo 54 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
9.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
9.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų), neįgalių, vienišų asmenų gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
9.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina ar bendradarbiauja užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
9.10. renka ir merui teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
9.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
9.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
9.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
9.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
9.17. dalyvauja kuriant ir įgyvendinant informacinės visuomenės plėtros programas, telkia bendruomenių pastangas ir padeda rengiant ir įgyvendinant plėtros projektus;
9.18. nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių paklausimus ir rengia jiems atsakymus Seniūnijos veiklos klausimais;
9.19. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, kelių, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, želdinių, žaliųjų plotų priežiūrą, kapinių priežiūrą bei gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
9.20. pagal suteiktus įgaliojimus surašo administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
9.21. registruoja, tvarko Seniūnijos veiklos dokumentus, užtikrina dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą teisės aktų nustatyta tvarka;
9.22. dalyvauja sprendžiant gyventojų aprūpinimą socialiniu būstu, kontroliuojant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio būsto priežiūrą bei apmokėjimą už šio būsto mokesčius;
9.23. prižiūri, kad nebūtų sugadintas, naikinamas ar kitaip prarastas, perduotas valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis ir kitas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, esantis Seniūnijos teritorijoje. Yra atsakinga už šio turto administravimą ir eksploataciją ir sutarčių, reikalingų priežiūrai, administravimui bei eksploatacijai vykdyti, sudarymą;
9.24. konsultuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus ir teikia jiems informaciją apie Savivaldybės institucijų, Administracijos ir valstybės institucijų veiklą Savivaldybės teritorijoje;
10. Seniūno funkcijos:
10.1. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
10.2. Administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
10.3. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su Savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir Administracijos direktoriui;
10.4. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 ir 44 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
10.5. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui ir Administracijos direktoriui;
10.6. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
10.7. Seniūnijos nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja Seniūnijos veiklą:
10.7.2. Administracijos direktoriui įgaliojus sudaro sutartis su tiekėjais dėl prekių įsigijimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo bei kontroliuoja jų vykdymą,
10.7.4. inicijuoja viešiesiems pirkimams techninių specifikacijų rengimą ir(arba) jas rengia, nustato reikalavimus tiekėjams, rengia viešųjų pirkimų sutarčių projektus,
10.7.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Seniūnijos veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja priimtų teisės aktų vykdymą,
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Seniūną į pareigas priima ir iš jų atleidžia Administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Seniūnas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
13. Seniūnas turi herbinius antspaudus su valstybės herbu ir su gyvenamosios vietovės, kurioje yra seniūnijos buveinė, ir Savivaldybės herbu ir šiuos herbinius antspaudus naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Seniūnijos pareigybių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius. Seniūnijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, seniūno pareiginės algos ir Seniūnijos darbuotojų darbo užmokesčio nustatymo, jų mokėjimo tvarką ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti teisės aktai.
16. Seniūnui ir Seniūnijos darbuotojams atostogos suteikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Seniūną jo atostogų, komandiruočių ar ligos metu pavaduoja Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
17. Gyventojų prašymai ir skundai, priskirti Seniūnijos kompetencijai, nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Seniūnijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai vadovaujasi Administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Tarnybinės nuobaudos skiriamos ar atsakomybė už pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą taikoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS IR PAREIGOS
21. Seniūnija (seniūnas), įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
21.1. gauti iš Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų ir įmonių informaciją, reikalingą nustatytoms funkcijoms vykdyti;
21.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Administracijos pasitarimuose, kuriuose svarstomi Seniūnijai aktualūs klausimai, išsakyti savo nuomonę;
21.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Administracijos direktoriui Seniūnijos kompetencijos klausimais;
21.4. pagal įgaliojimą atstovauti Savivaldybei ir Administracijai kitose organizacijose, institucijose, įstaigose bei teismuose, kai sprendžiami Seniūnijos kompetencijai priskirti klausimai;
21.5. pasitelkti Administracijos specialistus klausimams, kylantiems Seniūnijos darbe, taip pat fizinių ir juridinių asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
21.7. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka įgyvendinti apklausos iniciatyvos teisę, Seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje apklausą inicijuojant dėl seniūno kompetencijai priskirtų klausimų;
22. Seniūnas atsako už Seniūnijai priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą, kiekvienas Seniūnijos darbuotojas – už savo pareigų atlikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Atleidžiant seniūną iš pareigų, reikalų ir dokumentų perdavimas įforminamas perdavimo-priėmimo aktu. Perdavime dalyvauja seniūnas (seniūno nedarbingumo ar kitais pagrįstais nebuvimo darbe atvejais jį pavaduojantis asmuo), jo pareigas perimantis asmuo ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos perdavimo ir priėmimo komisijos nariai, kurie pasirašo reikalų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktą.