BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS 2016–2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2016 m. birželio 6 d. Nr. TS-89
Birštonas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 ir atsižvelgdama į Birštono savivaldybės antikorupcijos komisijos 2016 m. gegužės 23 d. protokolo Nr. 6 išvadas, Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Birštono savivaldybės tarybos
2016 m. birželio 6 d.
sprendimu Nr. TS-89
BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS 2016–2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Birštono savivaldybės 2016–2019 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. IX-1537, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.
3. Programa skirta korupcijos prevencijai Birštono savivaldybės institucijose, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose bei įmonėse, kurių steigėja (savininkė) yra Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
4. Programą įgyvendina Birštono savivaldybės institucijos, biudžetinės ir viešosios įstaigos bei įmonės, kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybė.
II. APLINKOS ANALIZĖ
8. Transparency International Lietuvos skyriaus iniciatyva 2014 metais buvo atlikta Lietuvos gyventojų apklausa apie savivaldybių atvirumą. Tyrimo tikslas: ištirti, pagal kokius kriterijus Lietuvos gyventojai sprendžia, ar savivaldybės yra atviros ir linkusios bendradarbiauti su vietos gyventojais, kokią informaciją, jų nuomone, savivaldybės institucijos turėtų teikti viešai ir pagal ką gyventojai sprendžia, ar jų savivaldybė dirba gerai ir efektyviai.
Į klausimą, ar pakanka informacijos apie tai, kaip gali gyventojai dalyvauti klausimų svarstyme savivaldybėje ir pateikti savo pasiūlymus, 49 proc. apklaustųjų atsakė, kad nepakanka, 26 proc., kad pakanka. Visiškai patenkinti savivaldybių atsiskaitymu už savo veiklą tik 4 proc. respondentų, patenkinti 30 proc., 51 proc. gyventojų nepatenkinti. Apklaustųjų nuomone, savivaldybės, viešindamos savo veiklą turėtų: teikti veiklos ataskaitas, kurios būtų pateiktos parašyta „žmonių“ (ne biurokratine) kalba, suprantamos (44 proc.); viešinti, kokie konkrečiai darbai buvo pradėti arba tęsti kadencijos metu ir informuoti apie progresą (34 proc.); savo tinklalapyje detaliai skelbti visas pajamas ir išlaidas (28 proc.); viešinti iš gyventojų gaunamus pasiūlymus ir savivaldybės atsaką į juos (26 proc.); meras ir tarybos nariai ataskaitose turėtų susieti rinkiminės programos nuostatas (pažadus) bei faktiškai padarytus darbus (23 proc.); planuojami ir vykdomi viešieji pirkimai, pirkimų laimėtojai ir pirkimų sutartys turi būti skelbiami viešai (22 proc.); svetainėje skelbti visas savivaldybės politikų ir savivaldybės darbuotojų viešųjų ir privačių interesų deklaracijas (16 proc.); viešinti visą savivaldybei priklausantį ir nuomojamą turtą, skelbti nuomos kainas, nuomos laikotarpį (16 proc.); viešinti visas savivaldybės darbuotojų arba vietos politikų darbo metu gautas dovanas (14 proc.).
Gyventojai atsakė, pagal kokius kriterijus vertina savivaldybės darbo kokybę: pagal viešųjų paslaugų (pavyzdžiui, darželių, mokyklų, šiukšlių tvarkymo, gatvių priežiūros ir kt.) kokybę (50 proc.); pagal politikų rinkiminių pažadų įgyvendinimą (37 proc.); pagal viešai pateikiamos informacijos kiekį (27 proc.); pagal tai, kiek savivaldybė bendrauja su gyventojais, kiek juos įtraukia į sprendimų priėmimą (25 proc.); pagal tai, kiek atsižvelgiama į gyventojų pasiūlymus svarstant savivaldybei svarbius klausimus (23 proc.); pagal atsidarančių kavinių / parodų / koncertų / kitų renginių skaičių (20 proc.); pagal korupcijos skandalų, susijusių su savivaldybės darbuotojais, skaičių (19 proc.); pagal mero asmenines savybes ir / arba viešus jo / jos pasisakymus (14 proc.).
Lietuvos savivaldybių gyventojams būtų svarbu žinoti: kokia yra savivaldybės skola ir jos priežastys (41 proc.); ką konkrečiai daro savivaldybė, mažindama korupciją (29 proc.); ką savivaldybė daro su iš gyventojų gautais pasiūlymais, į ką konkrečiai atsižvelgia ar neatsižvelgia ir kodėl (29 proc.); planuojami ir vykdomi viešieji pirkimai, pirkimų laimėtojai ir pirkimų sutartys (27 proc.); visų interesų grupių, su kuriomis susitinka vietos politikai ir savivaldybės darbuotojai, sąrašus, jų raštu arba žodžiu pateiktus pasiūlymus savivaldybei (23 proc.); prie kokių klausimų svarstymo gali prisijungti ir išreikšti savo nuomonę (18 proc.); savivaldybės tarybos narių individualių balsavimų rezultatus (14 proc.); visus savivaldybės skiriamus asmenis į savivaldybės įmones ir savivaldybės valdomas įmones bei jų pasirinkimo priežastis (11 proc.).
Po lygiai pasiskirstė tyrimo rezultatai, atsakant į klausimą „Ar norėtumėte žinoti, su kokiomis interesų grupėmis (verslo atstovais, vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų) susitinka vietos politikai ir savivaldybės darbuotojai?“. Tik 5 proc. dalyvavusių tyrime yra dalyvavę savivaldybės organizuotose viešose konsultacijose su gyventojais, kurių metu savivaldybėje buvo svarstomi įvairūs savivaldos klausimai, net 78 proc. nenorėtų dalyvauti ir tik 13 proc. norėtų dalyvauti.
9. Įvertinus visuomenės požiūrį į korupciją kaip rimtą problemą, nustatyta, kad 48 proc. gyventojų, 29 proc. valstybės tarnautojų ir 30 proc. verslo atstovų korupciją laiko labai rimta problema. Įvertinus bendrą nusiteikimą, ar korupcija mažės, matyti pozityvus požiūris į ateities tendencijas. 22 proc. gyventojų, 34 proc. verslininkų ir 41 proc. valstybės tarnautojų – tiki, kad korupcijos mastas per ateinančius 3 metus sumažės.
10. Lietuvos savivaldybių indeksas – vertybinis indeksas, matuojantis žmonių ekonominę laisvę savivaldybėse. Būtent laisvė veikti yra pagrindinė žmonių gerovės prielaida. Indekse geriau vertinamos savivaldybės, kurios užtikrina žmogaus laisvę rinktis, skatina privačią iniciatyvą, kuria palankias verslo sąlygas, taupo išteklius ir veikia skaidriai. Laisvosios rinkos instituto 2015 metų vertinimu, Birštono savivaldybė, surinkusi 57,1 balo iš 100 indekse užėmė 12 vietą tarp mažųjų savivaldybių. Geriausiai įvertintos sritys: „Švietimas“ – skirta 90,5 balo, „Komunalinės paslaugos“ – 75,4 balai, „Turto valdymas“ – 68,3 balai, „Investicijos ir plėtra“ – 57,7 balai.
11. Birštono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. AV-070 patvirtinta Birštono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis tolerancijos korupcijai anoniminės apklausos anketa ir atlikta apklausa. Apklausos rezultatai:
11.1. Į klausimą „Ar praneštumėte savivaldybės administracijos direktoriui ar kitam kompetentingam subjektui, pastebėjęs kito darbuotojo nesąžiningą elgesį, t. y. elgesį, kai nesilaikoma teisės aktų reikalavimų?“ teigiamai atsakė 33 darbuotojai arba 82,5 proc. visų apklaustųjų, neigiamai atsakė 7 darbuotojai, tai sudaro 17,5 proc.;
11.2. Į klausimą „Ar pateisinate nesąžiningą elgesį, t. y. elgesį, kai yra nesilaikoma teisės aktų reikalavimų darbe?“ neigiamai atsakė 39 darbuotojai, tai sudaro 97,5 proc. visų apklaustųjų, teigiamai atsakė 1 darbuotojas, tai sudaro 2,5 proc.;
12. Savivaldybėje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas.
12.1. 2015 m. vykdyta Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme numatyta korupcijos prevencijos priemonė – teisės aktuose įtvirtinto ar teisės aktų projektais numatomo teisinio reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas).
12.2. Visais atvejais kreiptasi į STT dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti Savivaldybėje ar Savivaldybės įstaigose pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 str. 6 d.
12.3. 2015 m. Savivaldybei pavaldžių įstaigų vadovams ar jų įgaliotiems atstovams surengti mokymai, aptarti korupcijos prevencijos principai ir priemonės, korupcijos rizikos analizės atlikimo svarba ir kiti su korupcijos prevencija susiję klausimai, kuriuos vedė Specialiųjų tyrimų tarnybos specialistas.
13. Birštono savivaldybės administracija, vykdydama Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatas, 2015 metų III ketvirtį atliko korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Birštono savivaldybėje komunalinių atliekų tvarkymo sistemų organizavimo, nuolaidų suteikimo srityje. Analizės medžiaga kartu su Išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės buvo pateikta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybai, kuri išnagrinėjusi visą pateiktą medžiagą priėmė sprendimą Savivaldybės vertintose veiklos srityse korupcijos rizikos analizės neatlikti.
III. PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
14. Programos strateginis tikslas yra užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos priemonių vykdymo koordinavimą, korupcijos kontrolės tęstinumą, padidinti skaidrumą, atvirumą, kelti visuomenės korupcinį sąmoningumą.
15. Pirmasis programos tikslas – siekti didesnio viešojo sektoriaus valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnybos atsparumo korupcijai.
16. Antrasis programos tikslas – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.
17. Programos vertinimo kriterijai:
17.1. Pirmojo programos tikslo vertinimo kriterijai:
17.1.1. paviešintų informacijų apie savivaldybės institucijų ir įstaigų pajamas, išlaidas elektroninėje erdvėje per tam sukurtą informacinę sistemą skaičius, kuris bus numatytas LR Vyriausybės nustatytiems atsakingiems vykdytojams iki 2016-12-31 parengtuose teisės aktuose;
17.1.2. LR Vyriausybės nustatytų atsakingų vykdytojų sukurtų neoficialių mokėjimų viešajame sektoriuje (Savivaldybės institucijose ir įstaigose) mažinimo ir šalinimo priemonių įvykdytas priemonių skaičius;
17.1.3. nustatyti viešojo ir privataus sektorių skaidraus bendradarbiavimo būdai ir principai bei pagal poreikį patikslinti galiojantys teisės aktai arba parengti ir priimti teisės aktai;
17.1.4. viešai paskelbta informacija apie valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes ir nurodyti komandiruotės tikslai, išlaidos bei rezultatai – 100 procentų;
17.1.5. viešai skelbta informacija apie tarnybinių automobilių naudojimą savivaldybės įstaigose – 100 procentų;
IV. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSKAITOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PILDYMAS IR ATNAUJINIMAS
18. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas (priedas), kurio priemonių įvykdymo laikotarpis sutampa su programos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga.
19. Programoje numatytas priemones įgyvendina Savivaldybės administracijos direktorius ir programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti vykdytojai.
20. Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, kontrolę, įskaitant šios Programos nuostatų vykdymą, metodinės pagalbos teikimą dėl korupcijos prevencijos pagal kompetenciją yra atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs Administracijos direktoriui.
21. Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, įgyvendindamas savo funkcijas, atlikdamas vidaus auditus Savivaldybės administracijoje, jai pavaldžiuose ir (arba) jos valdymo sričiai priskirtuose viešuosiuose juridiniuose asmenyse, teikdamas atlikto Audito ataskaitą Savivaldybės administracijos direktoriui, pateikia pastebėjimus dėl korupcinio pobūdžio pažeidimų.
22. Programai įgyvendinti sudaromas priemonių planas (priedas), kuris nustato įgyvendinimo priemones, jų vykdymo terminus bei vykdytojus ir yra neatskiriama šios Programos dalis.
23. Programos nuostatas (jos įgyvendinimo priemones) Savivaldybės administracijoje vykdo Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybei pavaldžios įstaigos.
24. Programos priemonių įgyvendinimo kontrolę vykdo, rengia Programos priemonių plano įgyvendinimo ataskaitas Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, atsakingas už korupcijos prevencijos ir kontrolės įgyvendinimą Birštono savivaldybėje.
25. Savivaldybės administracija kasmet išnagrinėja Programos priemonių įgyvendinimo ataskaitas ir prireikus atitinkamai koreguoja Programą bei numato biudžeto lėšas priemonėms. Prireikus ir esant finansinėms galimybėms, atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms gali būti numatytas papildomas finansavimas.
26. Programos nuostatų ir jos priemonių plane numatytų priemonių vykdymas privalomas jame nurodytiems vykdytojams.
27. Atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių korupcijos prevenciją, pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas bei rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa gali būti keičiama. Pasibaigus Programos laikotarpiui Programa atnaujinama iki antrojo ketvirčio pabaigos.
V. PROGRAMOS FINANSAVIMAS
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Ši Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Programa skelbiama Savivaldybės interneto tinklapyje.
32. Už šios Programos įgyvendinimą paskirti asmenys, nesilaikantys šioje Programoje nustatytų reikalavimų, atsako pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus.
33. Savivaldybės institucijos, įstaigos ir įmonės, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, visi suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti pasiūlymus dėl Programos pakeitimo ar papildymo.
34. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa gali būti keičiama Savivaldybės tarybos sprendimu.
Birštono savivaldybės
2016–2019 m. korupcijos
prevencijos programos
priedas
BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS 2016–2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS
PRIEMONIŲ PLANAS
1. TIKSLAS – siekti didesnio viešojo sektoriaus valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnybos atsparumo korupcijai.
|
||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1.1.1. paviešintų informacijų apie savivaldybės institucijų ir įstaigų pajamas, išlaidas elektroninėje erdvėje per tam sukurtą informacinę sistemą skaičius, kuris bus numatytas LR Vyriausybės nustatytiems atsakingiems vykdytojams iki 2016-12-31 parengtuose teisės aktuose; 1.1.2. LR Vyriausybės nustatytų atsakingų vykdytojų sukurtų neoficialių mokėjimų viešajame sektoriuje (Savivaldybės institucijose ir įstaigose) mažinimo ir šalinimo priemonių įvykdytas priemonių skaičius; 1.1.3. Nustatyti viešojo ir privataus sektorių skaidraus bendradarbiavimo būdai ir principai bei pagal poreikį patikslinti galiojantys teisės aktai arba parengti ir priimti teisės aktai; 1.1.4. Viešai paskelbta informacija apie valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes ir nurodyti komandiruotės tikslai, išlaidos bei rezultatai – 100 procentų; 1.1.5. Viešai skelbta informacija apie tarnybinių automobilių naudojimą savivaldybės įstaigose – 100 procentų; 1.1.6. Peržiūrėtas ir pakeistas Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą lengvatų taikymo tvarkos aprašas.
|
||||
1.1. UŽDAVINYS – gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei, stiprinti valstybės tarnybos atsparumą korupcijai. |
||||
Eil.Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1. |
1.1.1. Viešinti informaciją apie savivaldybės institucijų ir įstaigų pajamas, išlaidas elektroninėje erdvėje per tam sukurtą informacinę sistemą |
Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo, Savivaldybės institucijų ir įstaigų atsakingi asmenys |
Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano 1.1.1. priemonės numatytiems atsakingiems vykdytojams per numatytą terminą: parengus reikiamus teisės aktus, nustatančius el. priemonėmis visuomenei skelbtinus duomenis ir informaciją apie valstybės ir savivaldybių įstaigų pajamas, pajamų šaltinius, išlaidas ir lėšų gavėjus (numatytas terminas iki 2016-12-31); sukūrus ir įdiegus informacinę sistemą, skirtą informacijai apie valstybės ir savivaldybių įstaigų pajamas, pajamų šaltinius, išlaidas ir lėšų gavėjus viešinti (numatytas terminas iki 2018-12-31) per teisės aktuose, kuriuos parengs LR Vyriausybės nustatyti atsakingi vykdytojai, numatytą terminą |
Parengta ir paviešinta informacija, numatyta LR Vyriausybės nustatytiems atsakingiems vykdytojams iki 2016-12-31 parengtuose teisės aktuose; |
2. |
1.1.2. Sukurti neoficialių mokėjimų viešajame sektoriuje (Savivaldybės institucijose ir įstaigose) mažinimo ir šalinimo priemones |
Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas vykdytojas |
Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano 1.1.5. priemonės numatytiems atsakingiems vykdytojams per numatytą terminą parengus neoficialių mokėjimų viešajame sektoriuje mažinimo ir šalinimo priemones (numatytas terminas iki 2016-12-31) per 1 metus |
Įvykdytos priemonės, kurios bus numatytos LR Vyriausybės nustatytiems atsakingiems vykdytojams parengtose neoficialių mokėjimų viešajame sektoriuje mažinimo ir šalinimo priemonėse |
3. |
1.1.3.Nustatyti viešojo ir privataus sektorių skaidraus bendradarbiavimo būdus ir principus |
Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo |
Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano 1.1.5. priemonės numatytiems atsakingiems vykdytojams per numatytą terminą nustačius problemas ir prireikus patikslinus galiojančius teisės aktus arba parengus ir priėmus reikalingus teisės aktus ar kitus dokumentus (rekomendacijas, taisykles, vadovus) per 1 metus |
Pagal poreikį patikslinti galiojantys teisės aktai arba parengti ir priimti teisės aktai |
4. |
1.1.4. Viešai skelbti informaciją apie savivaldybės įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes ir nurodyti komandiruotės tikslą, išlaidas bei rezultatą |
Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo, Savivaldybės institucijų ir įstaigų atsakingi asmenys |
Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano 1.1.10. priemonės numatytam atsakingam vykdytojui parengus reikalingus teisės aktus – nuolat |
LR Vyriausybės numatytam atsakingam vykdytojui parengus reikalingus teisės aktus bus nuolat skelbiama skelbtina informacija |
5. |
1.1.5. Viešai skelbti informaciją apie tarnybinių automobilių naudojimą savivaldybės įstaigose |
Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo, Savivaldybės institucijų ir įstaigų atsakingi asmenys |
Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano 1.1.10. priemonės numatytam atsakingiems vykdytojams parengus reikalingus teisės aktus – nuolat |
LR Vyriausybės numatytam atsakingam vykdytojui parengus reikalingus teisės aktus bus nuolat skelbiama skelbtina informacija |
6. |
1.1.6. Parengti Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą lengvatų taikymo tvarkos aprašo, patvirtinto Birštono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 6 d. sprendimu Nr. TS-17, pakeitimus dėl lengvatų suteikimo ir pateikti Tarybai.
|
Ūkio, turto ir kaimo plėtros skyrius |
Iki 2016-08-31 |
Padidės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą lengvatų taikymo procedūrų ir sprendimų priėmimo skaidrumas |
2. TIKSLAS – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą
|
||||
Tikslo rezultato kriterijai: 2.1.1. Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse reklamjuosčių su nuoroda, kur kreiptis susidūrus su korupcijos apraiškomis, įdėjimas – 100 procentų; 2.1.2. Surengtų seminarų, mokymų, susitikimų skaičius – po 1 kartą per kalendorinius metus.
|
||||
2.1. UŽDAVINYS – plėtoti antikorupcinį visuomenės švietimą viešajame ir privačiame sektoriuose |
||||
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
7. |
2.1.1. Skatinti korupcijos prevencijos iniciatyvas ir jų viešinimą: Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse reklamjuosčių su nuoroda, kur kreiptis susidūrus su korupcijos apraiškomis, įdėjimas |
Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius; Savivaldybės institucijų ir įstaigų atsakingi asmenys
|
Iki 2016-06-30 |
Visų Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse įdėtos reklamjuostės |
8. |
2.1.2. Vykdyti antikorupcinį švietimą tikslinėse grupėse, stiprinti valstybės tarnautojų žinias profesinės etikos ir korupcijos prevencijos srityse |
Savivaldybės administracijos direktorius; Asmuo, vykdantis funkcijas, susijusias su korupcijos prevencija ir kontrole, Birštono savivaldybės administracijoje |
1 kartą per kalendorinius metus |
Rengiami seminarai, mokymai, susitikimai tikslinėms grupėms (valstybės tarnautojams, tarybos nariams, Savivaldybės įmonių vadovams ir kt.), tokiu būdu bus didinamas visuomenės patikimumas, sąmoningumas, principingumas, motyvuojant juos neimti, neduoti kyšio, pranešti apie korupciją |