LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2011 M. BALANDŽIO 19 D. ĮSAKYMO NR. 1K-152 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIŲ KONSOLIDAVIMO“ PAKEITIMO
2015 m. kovo 10 d. Nr. 1K-102
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. balandžio 19 d. įsakymą Nr. 1K-152 „Dėl viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo“:
1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 730 „Dėl Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus subjektų grupių finansinėms ataskaitoms konsoliduoti sudėties, lygių, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių rengimo tvarkos ir už jų parengimą atsakingų viešojo sektoriaus subjektų nustatymo“ 2.8 papunkčiu ir Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 718 „Dėl Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepcijos ir koordinavimo ir priežiūros komisijos sudarymo“ priedo 25 punktu:“.
1.2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo tvarkos apraše:
1.2.1. Pakeičiu 2.1.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.2.3. viešojo sektoriaus subjektai, kurių duomenys praėjusio ataskaitinio laikotarpio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniui rengti buvo pašalinti ir nebuvo konsoliduoti, nes neatitiko 2011 m. balandžio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-152 „Dėl viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo“ nustatyto turinio reikalavimo;“.
1.2.2. Pakeičiu III skyriaus I skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.2.3. Pakeičiu 17.1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.4. Pakeičiu 17.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.5. Pakeičiu 17.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.6. Pakeičiu 18.1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.7. Pakeičiu 18.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.8. Pakeičiu 18.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„18.2.4. tvirtina menamo subjekto, už kurį yra atsakingas pagal konsolidavimo schemą, visų atsakingų asmenų (išskyrus savo, kaip atsakingo asmens) ir (arba) visų viešojo sektoriaus subjektų, priskirtų prie žemesniojo konsolidavimo lygio jo viešojo sektoriaus subjekto grupėje, atsakingų asmenų keitimą arba atšaukimą;“.
1.2.9. Pakeičiu 18.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.10. Papildau 181 punktu:
1.2.11. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Viešojo sektoriaus subjektai informuoja apie ataskaitiniu konsolidavimo laikotarpiu savo kontroliuojamus ir (arba) valdomus viešojo sektoriaus subjektus ir šių subjektų kontroliuojamus ir (arba) valdomus viešojo sektoriaus subjektus Finansų ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 730 „Dėl Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus subjektų grupių finansinėms ataskaitoms konsoliduoti sudėties, lygių, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių rengimo tvarkos ir už jų parengimą atsakingų viešojo sektoriaus subjektų nustatymo“ (toliau – LRV nutarimas Nr. 730) nustatyta tvarka. Pavyzdinė kontroliuojamų ir valdomų viešojo sektoriaus subjektų informacijos teikimo forma yra pateikta konsolidavimo tvarkos aprašo 6 priede.“.
1.2.12. Papildau 571 punktu:
„571. Viešojo sektoriaus subjektai tikslinti finansinių ataskaitų rinkinio duomenis ir eliminavimo informaciją po konsolidavimo kalendoriuje nustatyto finansinių ataskaitų rinkinio duomenų ir eliminavimo informacijos tvirtinimo darbo pabaigos termino gali tik gavę leidimą:
571.1. iš Finansų ministerijos, kai finansinių ataskaitų rinkinio duomenys ir eliminavimo informacija tikslinami, kol dar nėra prasidėjęs žemiausiojo lygio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimo darbas, už kurio atlikimą yra atsakingas konsoliduojantis subjektas, kurio viešojo sektoriaus subjektų grupei priskirtas tikslinimą atliekantis viešojo sektoriaus subjektas;
571.2. iš konsoliduojančio subjekto, kuris atsako už konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimo ar tvirtinimo darbo, kuris atliekamas tikslinimo metu, atlikimą, ir visų konsoliduojančių subjektų, priskirtų prie žemesniojo konsolidavimo lygio, kurių viešojo sektoriaus subjektų grupei priskirtas tikslinimą atliekantis viešojo sektoriaus subjektas, kai žemiausiojo lygio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimo darbas, už kurio atlikimą yra atsakingas konsoliduojantis subjektas, kurio viešojo sektoriaus subjektų grupei priskirtas tikslinimą atliekantis viešojo sektoriaus subjektas, jau yra prasidėjęs.“.
1.2.13. Papildau 572 punktu:
„572. Viešojo sektoriaus subjektai prašymus tikslinti finansinių ataskaitų rinkinio duomenis ir eliminavimo informaciją konsolidavimo tvarkos aprašo 571.2 papunktyje nustatytu atveju siunčia prie žemiausiojo konsolidavimo lygio priskirtam konsoliduojančiam subjektui, kurio viešojo sektoriaus subjektų grupei jie priskirti, nurodydami priežastį, kodėl duomenys turi būti tikslinami. Konsoliduojantis subjektas, davęs leidimą tikslinti duomenis, siunčia prašymą tikslinti duomenis prie aukštesniojo konsolidavimo lygio priskirtam konsoliduojančiam subjektui, nurodydamas viešojo sektoriaus subjektus, kurių duomenis reikia tikslinti, ir priežastį, kodėl jie turi būti tikslinami. Viešojo sektoriaus subjektui galimybė tikslinti duomenis VSAKIS sudaroma, kai leidimą duoda konsoliduojantis subjektas, kuris atsako už konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimo ar tvirtinimo darbo, kuris atliekamas tikslinimo metu, atlikimą.“.
1.2.14. Papildau 573 punktu:
„573. Viešojo sektoriaus subjektai tikslinti finansinių ataskaitų rinkinio duomenis ir eliminavimo informaciją gali ne ilgiau nei iki konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimo ar tvirtinimo darbo, kuris atliekamas tikslinimo metu, pabaigos termino. Konsoliduojantis subjektas, atsakingas už šio darbo atlikimą ir davęs leidimą tikslinti duomenis, gali nustatyti ankstesnį terminą. Anksčiau minėtojo konsoliduojančio subjekto atsakingi asmenys kontroliuoja, kad viešojo sektoriaus subjektas duomenų tikslinimą atliktų iki nustatyto termino.“.
1.2.15. Papildau 591 punktu:
1.2.16. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:
1.3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodikoje:
1.3.1. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.1 tiesiogiai kontroliuojamus viešojo sektoriaus subjektus (šių duomenų įvedimo forma pateikta konsolidavimo metodikos 2 priedo 1 dalyje). Kontrolė nustatoma vadovaujantis Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, 15-uoju VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. 1K–433 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 15-ojo standarto patvirtinimo“ (toliau – 15-asis VSAFAS), ir konsolidavimo metodikos 11, 12 ir 13 punktais. Įvedimo formoje nurodomi visi viešojo sektoriaus subjektai, kurie priskirti prie atitinkamos viešojo sektoriaus subjektų grupės.
Pavyzdys. Lietuvos Respublikos valstybinis patentų biuras yra atsakingas už konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio (priskiriamo prie IV konsolidavimo lygio), į kurį traukiami Lietuvos Respublikos valstybinio patentų biuro ir jo kontroliuojamos Lietuvos technikos bibliotekos finansinių ataskaitų rinkiniai, rengimą. Nuosavybės dalių įvedimo formoje Lietuvos Respublikos valstybinis patentų biuras nurodo Lietuvos Respublikos valstybinį patentų biurą ir Lietuvos technikos biblioteką, t. y. subjektus, kurių finansinių ataskaitų rinkiniai priskirti prie
V konsolidavimo lygio. Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau – Teisingumo ministerija) yra atsakinga už konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio (priskiriamo prie III konsolidavimo lygio), į kurį įtraukiami Teisingumo ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybinio patentų biuro ir jo kontroliuojamos Lietuvos technikos bibliotekos finansinių ataskaitų rinkiniai, rengimą. Nuosavybės dalių įvedimo formoje Teisingumo ministerija nurodo tik tuos subjektus, kurių finansinių ataskaitų rinkiniai priskirti prie IV konsolidavimo lygio. Lietuvos Respublikos valstybinio patentų biuro ir Lietuvos technikos bibliotekos, t. y. subjektų, kurių finansinių ataskaitų rinkiniai priskirti prie V konsolidavimo lygio, nuosavybės dalių Teisingumo ministerija nenurodo, kadangi šią informaciją teikia Lietuvos Respublikos valstybinis patentų biuras;“.
1.3.2. Pakeičiu 10.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.3. netiesiogiai kontroliuojamus arba valdomus viešojo sektoriaus subjektus (šių duomenų įvedimo forma pateikta konsolidavimo metodikos 2 priedo 2 dalyje). Jeigu viešojo sektoriaus subjektas neturi tiesiogiai kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų, bet turi netiesiogiai kontroliuojamų arba valdomų viešojo sektoriaus subjektų, už šio viešojo sektoriaus subjekto netiesiogiai kontroliuojamų arba valdomų viešojo sektoriaus subjektų nuosavybės dalių teikimą VSAKIS yra atsakingas jį kontroliuojantis viešojo sektoriaus subjektas.
Pavyzdys. Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija) tiesiogiai kontroliuoja viešąją įstaigą „A“ (kuri yra viešojo sektoriaus subjektas ir neturi tiesiogiai kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų), kuriai priklauso 20 proc. viešosios įstaigos „B“ (kuri yra viešojo sektoriaus subjektas) nuosavybės vertybinių popierių. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija) priklauso viešosios įstaigos „B“ nuosavybės vertybinių popierių dalis, suteikianti 80 proc. balsų visuotiniame dalininkų susirinkime. Finansų ministerija teiks informaciją apie viešosios įstaigos „A“ netiesiogiai kontroliuojamos viešosios įstaigos „B“ nuosavybės dalis (20 proc.) (šių duomenų įvedimo forma pateikta konsolidavimo metodikos 2 priedo 2 dalyje), Švietimo ir mokslo ministerija teiks informaciją apie tiesiogiai kontroliuojamos viešosios įstaigos „B“ nuosavybės dalis (80 proc.) (šių duomenų įvedimo forma pateikta konsolidavimo metodikos 2 priedo 1 dalyje).“.
1.3.3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Kiekvienas viešojo sektoriaus subjektas teikia informaciją apie tarpusavio operacijas, suderintą su visais viešojo sektoriaus subjektais, su kuriais per ataskaitinį laikotarpį turėjo tarpusavio operacijų. Kiekvienas viešojo sektoriaus subjektas tarpusavio operacijoms suderinti teikia informaciją apie operacijas su kiekvienu viešojo sektoriaus subjektu atskirai pagal konsolidavimo metodikos 3 priede nurodytas tarpusavio operacijų derinimo grupes, išskyrus tuos atvejus, kai viešojo sektoriaus subjektas apskaitos klaidas taiso už ankstesnius ataskaitinius laikotarpius.“.
1.3.4. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Tais atvejais, kai viešojo sektoriaus subjektas turtą ir (ar) finansavimo sumas perduoda:
15.1 ne viešojo sektoriaus subjektui, kad šis subjektas perskirstytų turtą ir (ar) finansavimo sumas kitiems subjektams (tarp kurių gali būti ir viešojo sektoriaus subjektų), viešojo sektoriaus subjektas, perduodantis turtą ir (ar) finansavimo sumas, teikia informaciją apie tarpusavio operacijas su viešojo sektoriaus subjektu, gavusiu turtą ir (ar) finansavimo sumas iš ne viešojo sektoriaus subjekto, perskirsčiusio turtą ir (ar) finansavimo sumas;
15.2 Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui (toliau – CTV) valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise ir teikti turto priežiūros paslaugas, teikia informaciją apie tarpusavio operacijas su Finansų ministerija, kaip viešojo sektoriaus subjektu, įgyvendinančiu CTV savininko teises ir pareigas;
1.3.5. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. VSAKIS yra nustatomas informacijos, kuri yra derinama su kitais viešojo sektoriaus subjektais, reikšmingumo lygis. Didžiausia leistina VSAKIS su kitu viešojo sektoriaus subjektu nesuderinta suma kiekvienoje tarpusavio operacijų derinimo grupėje negali viršyti 30 eurų. Finansų ministerijos nuožiūra VSAKIS gali būti nustatomas skirtingas derinamos informacijos reikšmingumo lygis, neviršijantis šiame punkte minimo reikšmingumo lygio, kiekvienai tarpusavio operacijų derinimo grupei atskirai.“.
1.3.6. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Suderinta tarpusavio operacijų informacija yra teikiama VSAKIS atskirose duomenų įvedimo formose (duomenų įvedimo formų sąrašas nurodytas konsolidavimo metodikos 3 ir 4 prieduose) ir detalizuojama.
Pavyzdys. Suderinta gautina socialinių įmokų suma 10 000 eurų yra detalizuojama pagal socialinių įmokų grupes: draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos – 3 000 eurų, apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos – 7 000 eurų.“.
1.3.7. Papildau 321 punktu:
„321. Žemesnio lygio finansinių ataskaitų rinkinio pildytojas privalo peržiūrėti paketo kontrolių sąrašą, nustatyti likusių kontrolių susidarymo priežastis. Prieš pateikdamas tvirtintojui patvirtinti finansinių ataskaitų rinkinį VSAKIS, privalo atspausdinti paketo kontrolių sąrašą ir pateikti pasirašyti viešojo sektoriaus subjekto vadovui. Klaidos, kurių kontrolės būsena yra įspėjimas, turėtų būti paaiškintos, nurodant jų susidarymo priežastis.“.
1.3.8. Pakeičiu 33 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.3.9. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių pildytojas peržiūri viešojo sektoriaus subjekto vadovo pasirašytą kontrolių sąrašą ir pateiktus paaiškinimus, jei yra reikšmingų klaidų, grąžina finansinių ataskaitų rinkinį viešojo sektoriaus subjektui arba registruoja reikiamą konsolidavimo įrašą.“.
1.3.10. Pakeičiu 40.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„40.2. pinigų srautų finansavimo sumos kitoms išlaidoms ir atsargoms iš savivaldybės biudžeto, pervestos lėšos į savivaldybės biudžetą, gautos finansavimo sumos ilgalaikiam ir biologiniam turtui įsigyti iš savivaldybės biudžeto turi būti lygios nuliui. Išimtis yra tuo atveju, kai savivaldybės grupei priklausantys viešojo sektoriaus subjektai perveda pinigus į savivaldybės biudžetą per Valstybinę mokesčių inspekciją (pvz., gautos pajamos už parduotą turtą) arba vienos savivaldybės grupei priklausantys viešojo sektoriaus subjektai perveda pinigus į kitos savivaldybės biudžetą per Valstybinę mokesčių inspekciją ir derinant tarpusavio sandorių informaciją „Pinigų srautų“ grupėje partneris yra Valstybinė mokesčių inspekcija, savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio „Pinigų srautų ataskaitos“ eilutė „Pervestos lėšos į savivaldybių biudžetus“ nebus lygi nuliui.“.
1.3.11. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
„41. Valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje veiklos rezultatų ataskaitoje rodomos finansavimo pajamos iš valstybės biudžeto, o savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje veiklos rezultatų ataskaitoje rodomos finansavimo pajamos iš savivaldybės biudžeto turi būti lygios nuliui. Valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio aiškinamojo rašto lentelėse „Mokesčių pajamos grynąja verte“ ir „Socialinių įmokų pajamos grynąja verte“ pervestinos pajamų sumos į valstybės biudžetą, o savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio aiškinamojo rašto lentelėse „Mokesčių pajamos grynąja verte“ ir „Socialinių įmokų pajamos grynąja verte“ pervestinos pajamų sumos į savivaldybių biudžetus per ataskaitinį laikotarpį turi būti lygios nuliui.“.
1.3.12. Papildau 42.13 papunkčiu:
1.3.13. Papildau 42.14 papunkčiu:
„42.14. aiškinamojo rašto lentelėje „Mokesčių pajamos grynąja verte“ pervestinos pajamų sumos į valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus ir fondus, kurie laikomi viešojo sektoriaus subjektai, per ataskaitinį laikotarpį bei pervestinų pajamų sumažėjimas dėl gautinų sumų nuvertėjimo per ataskaitinį laikotarpį turi būti lygus nuliui;“.
1.3.14. Papildau 42.15 papunkčiu:
„42.15. aiškinamojo rašto lentelėje „Socialinių įmokų pajamos grynąja verte“ pervestinos pajamų sumos į valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus ir fondus, kurie laikomi viešojo sektoriaus subjektais per ataskaitinį laikotarpį bei pervestinų pajamų sumažėjimas dėl gautinų sumų nuvertėjimo per ataskaitinį laikotarpį turi būti lygus nuliui.“.
1.3.15. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:
„50. Kiekvienam konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniui turi būti nustatytas reikšmingumo kriterijus, už tai atsakingas konsoliduojantis subjektas. Nustatytas reikšmingumo kriterijus nurodomas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte. Rekomenduojama, kad reikšmingumo kriterijus, kuris taikomas atsižvelgiant į visą konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio klaidų (įskaitant skirtumus tarpinėse finansinėse eilutėse) sumą, būtų ne didesnis nei 0,1 proc. viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotojo turto. Konsoliduojantis subjektas kiekvieną ataskaitinį laikotarpį parengia pažymą, kurios rekvizitai nustatyti Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (toliau – Buhalterinės apskaitos įstatymas) 13 straipsnyje, ir joje nurodo ataskaitinio laikotarpio reikšmingumo kriterijų pinigine išraiška. Jeigu tam tikrų klaidų ir netikslumų konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose konsoliduojantis subjektas netaiso, nes jie yra mažesni už reikšmingumo kriterijų, ir apie šias klaidas ir netikslumus informacija nėra pateikta VSAKIS kontrolės ataskaitose, nurodytose konsolidavimo metodikos 52 punkte, konsoliduojantis subjektas parengia pažymą, kurios rekvizitai nustatyti Buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje, nurodydamas klaidas ir priežastį (–is), kodėl jos nepataisytos.“.
1.3.16. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:
„51. Jeigu konsoliduotųjų ir atskirų finansinių ataskaitų rinkinyje pateiktose skirtingose lentelėse sumos turi sutapti, reikšmingumo kriterijus netaikomas (pvz., 18–ojo VSAFAS „Atidėjiniai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 1K-252 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 18–ojo standarto patvirtinimo“ (toliau – 18-asis VSAFAS) 3 priede nurodoma bendra atidėjinių vertė ataskaitinio laikotarpio pabaigoje turi sutapti eurų tikslumu (jeigu finansinių ataskaitų rinkinys rengiamas eurų tikslumu) arba tūkst. eurų tikslumu (jeigu finansinių ataskaitų rinkinys rengiamas tūkst. eurų tikslumu) su 18–ojo VSAFAS 4 priede nurodyta atidėjinių diskontuota verte ataskaitinio laikotarpio pabaigoje).“.
1.3.17. Pakeičiu 52.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„52.2. „Bendroji konsoliduotųjų finansinių ataskaitų korektiškumo tikrinimo ataskaita“ (VSAKIS kodas K-KKK-A-KK), kurios forma pateikta konsolidavimo metodikos 17 priede. Jeigu šios ataskaitos stulpelyje „Kontrolė-skirtumas“ yra nurodyta suma, konsoliduojantis subjektas parengtoje ataskaitoje nurodo priežastis, kodėl klaida nebuvo taisoma. Ši kontrolės ataskaita netaikoma nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio korektiškumui tikrinti.“.
1.3.18. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:
„54. Tarpinių finansinių eilučių reikšmingumo kriterijus nustatomas taip:
54.1 kiekvienoje tarpinėje finansinėje eilutėje skirtumo suma turi būti įvertinta neatsižvelgiant į tarpusavio operacijos skirtumo ženklą (pvz., tarpinėje finansinėje eilutėje „Gautinų ir mokėtinų sumų eliminavimas“ bendra skirtumo suma lygi 1 000 eurų. Šis skirtumas susidaro dėl to, kad viešojo sektoriaus subjektas „VSS1“ pateikė „VSS2“ derinti gautiną 10 000 eurų sumą, „VSS3“ – 8 000 eurų. „VSS2“ pateikė subjektui „VSS1“ derinti 7 000 eurų, „VSS3“ pateikė „VSS1“ derinti 10 000 eurų. Šiuo atveju tarpinės finansinės eilutės suma, į kurią atsižvelgus taikomas reikšmingumo kriterijus, yra 5 000 eurų);
54.2. visų tarpinių finansinių eilučių suma neturi viršyti reikšmingumo kriterijaus, kuris nurodytas 50 punkte (pvz., viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotasis turtas 100 000 000 eurų, reikšmingumo kriterijus – 0,1 proc. viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotojo turto, t. y. 100 000 eurų. Tokiu atveju visų tarpinių finansinių eilučių suma, įvertinta neatsižvelgus į tarpusavio operacijų skirtumo ženklą (t. y. vertinamas sumos absoliutus dydis), neturi viršyti 100 000 eurų).“.
1.3.19. Pakeičiu 55.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„55.1.1. praėjusį ataskaitinį laikotarpį pateiktoje informacijoje. Konsoliduojantis subjektas kiekvieną ataskaitinį laikotarpį parengia pažymą, kurios rekvizitai nustatyti Buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje, ir joje nurodo ataskaitinio laikotarpio esminės klaidos dydį pinigine išraiška.
Pavyzdys. Einamuoju ataskaitiniu laikotarpiu pastebėta, kad praėjusį ataskaitinį laikotarpį savivaldybės iždas suderino netikslią (mažesnę) finansavimo sąnaudų sumą ir konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose nebuvo eliminuota 1 mln. eurų suma. Ši praėjusio ataskaitinio laikotarpio klaida yra esminė, todėl einamąjį ataskaitinį laikotarpį konsoliduotųjų finansinių ataskaitų pildytojas konsolidavimo įrašu pateikia eliminuoti 1 mln. eurų ir kitu konsolidavimo įrašu konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose perkelia šią sumą iš eilutės „Finansavimo“ į eilutę „Esminių klaidų įtaką finansinėms ataskaitoms.““
1.3.20. Pakeičiu 55.2.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„55.2.4.2. atlikti konsolidavimo įrašą, kuriuo konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose koreguojama (didinama arba mažinama) gauto turto suma ir mažinamos finansinės ir investicinės veiklos pajamos arba sąnaudos, kurias dėl skirtumo tarp likutinės turto vertės ir tikrąja verte įvertinto turto vertės yra užregistravęs dalininkas savo atskirų finansinių ataskaitų rinkinyje.
Pavyzdys. Viešojo sektoriaus subjektas „VSS1“, didindamas viešojo sektoriaus subjekto „VSS2“ dalininkų kapitalą, įneša turtą, kurio įsigijimo savikaina 10 000 eurų, sukaupta nusidėvėjimo suma 8 000 eurų. „VSS2“ apskaitoje užregistruoja gautą turtą tikrąją verte, kuri lygi 3 500 eurų. „VSS1“ dėl likutinės turto vertės ir tikrąja verte įvertinto turto vertės skirtumo apskaitoje užregistruoja finansinės ir investicinės veiklos pajamas – 1 500 eurų. Teikiant duomenis tarpusavio operacijoms derinti, „VSS1“ teikia informaciją apie perduotą turtą: įsigijimo savikaina – 10 000 eurų, sukaupta nusidėvėjimo suma – 8 000 eurų, o „VSS2“ teikia informaciją apie gautą turtą: įsigijimo savikaina – 3 500 eurų. Konsoliduojantis subjektas atlieka konsolidavimo įrašus (savo atskirų finansinių ataskaitų rinkiniuose viešojo sektoriaus subjektai pateikė teisingą informaciją):
1) koreguoja tarpusavio operacijos informaciją taip, lyg turtą gavęs subjektas būtų gavęs turtą, kurio įsigijimo savikaina – 10 000 eurų, sukaupta nusidėvėjimo suma – 8 000 eurų, t. y. atlieka konsolidavimo įrašą, kuriuo suderina tarpusavio operacijos informaciją – didina „VSS2“ gauto turto įsigijimo savikainą – 6 500 eurų ir sukauptą nusidėvėjimo sumą – 8 000 eurų;
1.3.21. Pakeičiu 61.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„61.1. viešojo sektoriaus subjektai, teikdami tarpusavio operacijų informaciją, padarė panašaus pobūdžio klaidų (pvz., pasirinko neteisingą partnerį: turėjo derinti operaciją su mokesčių fondu, o sumas pateikė derinti biudžetinei įstaigai, kuri administruoja mokesčių fondą); teikdami informaciją derinti, neįvertino tam tikros informacijos (pvz., nebuvo gautos pažymos iš viešojo sektoriaus subjektų); informaciją pateikė ne toje finansinėje eilutėje; turto ar finansavimo sumų davėjas ir gavėjas nurodė skirtingas analizes ir šaltinius.“.
1.3.23. Pakeičiu 62.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3.24. Pakeičiu 62.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3.25. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
„65. Kiekvienas konsolidavimo įrašas pagrindžiamas konsolidavimo įrašo pažyma (VSAKIS – žurnalo įrašo pažyma), kurios rekvizitai nustatyti Buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje. Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio pildytojas parengia ir pasirašo konsolidavimo įrašo pažymą, kuri spausdinama iš VSAKIS ir papildoma viešojo sektoriaus subjekto, surašiusio pažymą, pavadinimu, kodu, asmens, rengiančio ir pasirašančio pažymą, pareigų pavadinimu, vardu, pavarde. Pažymoje arba jos prieduose turi būti aiškiai nurodyta koregavimo priežastis ir turinys, viešojo sektoriaus subjektai (kodai, pavadinimai), susiję su koreguojama operacija, pagal kokias kontrolės ataskaitas nustatyta, kad reikalingas koregavimas, tarpusavio operacijų derinimo grupės kodas ir koreguojamos finansinės eilutės (kodai, pavadinimai). Jei konsolidavimo įrašas registruojamas pagal VSAKIS korektiškumo tikrinimo ataskaitos ataskaitas (arba jų apibendrintą informaciją, jei ataskaita yra didelės apimties ir nėra tikslinga spausdinti visos ataskaitos), nurodant ataskaitos pavadinimą ir formavimo datą. Jei registruojamu konsolidavimo įrašu yra koreguojamas jau užregistruotas ar ankstesnių laikotarpių registruotas konsolidavimo įrašas, tai registruojamo konsolidavimo įrašo apraše turi būti nurodomas koreguojamo konsolidavimo įrašo numeris ir metai.“.
1.3.26. Pakeičiu 66.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„66.1. viešojo sektoriaus subjektų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo gautų užklausimų iš konsoliduojančio subjekto raštu pateiktais paaiškinimais dėl susidariusių skirtumų, išskyrus tuos atvejus, kai viešojo sektoriaus subjektai teikdami tarpusavio operacijų informaciją turto sąskaitose nurodė skirtingas analizes (pvz., turto davėjas nurodė, kad neatlygintinai perduoda medžiagas, žaliavas ir ūkinį inventorių (analizė AT.01.02), o turto gavėjas nurodė, kad gavo atsargas, skirtas parduoto (analizė AT.01.04.02)), o finansavimo sumų sąskaitose nurodė skirtingas analizes ir (arba) šaltinius, t.y. viešojo sektoriaus subjektai skirtingai apskaitė finansavimo sumų šaltinius ir paskirtis. Turto ar finansavimo sumų perdavimo/gavimo atveju gavėjo pateikta tarpusavio sandorių derinimo informacija koreguojama taip, kad sutaptų su davėjo nurodyta analize ir (arba) šaltiniu. Finansinėse ataskaitose atliekamas turto ar finansavimo sumų pergrupavimas iš davėjo nurodytos analizės ir (arba) šaltinio į gavėjo.“.
1.3.27. Pakeičiu 69.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„69.2. viešojo sektoriaus subjektų, reorganizuotų prijungimo būdu (kai vienas ar daugiau viešojo sektoriaus subjektų prijungti prie kito veikiančio viešojo sektoriaus subjekto, kuriam perėjo visos reorganizuojamų viešojo sektoriaus subjektų teisės ir pareigos), konsolidavimo metodikos 5.2.1, 5.2.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodyti duomenys rodomi viešojo sektoriaus subjekto, prie kurio buvo prijungtas reorganizuotas subjektas, duomenų įvedimo formose, nustatytose konsolidavimo metodikos 15 priede, eilutėje (stulpelyje) „Kiti pokyčiai (jungimai)“ (VSAKIS srautas F70 „Kiti pokyčiai (jungimai)“). Informacija, pateikta eilutėje (stulpelyje) „Kiti pokyčiai (jungimai)“, turi sutapti su reorganizuoto viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos likučiais, pateiktais VSAKIS tarpiniu duomenų pateikimo laikotarpiu.
Pavyzdys. Viešojo sektoriaus subjektas „VSS1“ 201X m. rugsėjo 1 d. buvo prijungtas prie viešojo sektoriaus subjekto „VSS2“. „VSS1“ finansinės būklės ataskaitos, parengtos pagal reorganizavimo datą, eilutėje „Medžiagos, žaliavos ir ūkinis inventorius“ buvo pateikta 1 300 eurų. „VSS2“ savo 201X m. gruodžio 31 d. finansinės būklės ataskaitos, kurią teikia VSAKIS, eilutėje „Medžiagos, žaliavos ir ūkinis inventorius“ paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną rodo 5 300 eurų, iš kurių perimtų iš „VSS1“ atsargų sumą 1 300 eurų rodo stulpelyje „Kiti pokyčiai (jungimai).““
1.3.28. Pakeičiu 69.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„69.3. viešojo sektoriaus subjektai, perėmę išdalijimo būdu (kai reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto teisės ir pareigos išdalytos kitiems veikiantiems viešojo sektoriaus subjektams) reorganizuoto viešojo sektoriaus subjekto teises ir pareigas, teikia konsolidavimo metodikos 5.2.1, 5.2.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodytus reorganizuoto subjekto duomenis duomenų įvedimo formose, nurodytose konsolidavimo metodikos 15 priede, eilutėje (stulpelyje) „Kiti pokyčiai (jungimai)“ (VSAKIS srautas F70 „Kiti pokyčiai (jungimai)“). Informacija, pateikta visų viešojo sektoriaus subjektų, perėmusių reorganizuotų subjekto teises ir pareigas, eilutėje (stulpelyje) „Kiti pokyčiai (jungimai)“, turi sutapti su reorganizuoto viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos likučiais, pateiktais VSAKIS tarpiniu duomenų pateikimo laikotarpiu. Viešojo sektoriaus subjektai, perėmę reorganizuoto subjekto teises ir pareigas, teikia tarpusavio eliminavimo informacijos (kurią perėmė iš reorganizuoto išdalinimo būdu subjekto) likučius (neteikia apyvartų).
Pavyzdys. Reorganizuotas išdalijimo būdu viešojo sektoriaus subjektas reorganizavimo dieną turėjo 5 000 eurų kitų gautinų sumų iš viešojo sektoriaus subjekto „VSS1“ ir šią sumą suderino su „VSS1“ VSAKIS tarpiniu duomenų pateikimo laikotarpiu. Reorganizuoto subjekto teises ir pareigas perėmė viešojo sektoriaus subjektai „VSS2“ ir „VSS3“. „VSS2“ iš „VSS1“ perėmė 2 000 eurų kitų gautinų sumų, o „VSS3“ perėmė 3 000 eurų. Todėl „VSS2“ turi užpildyti įvedimo formą D-E15-A-ZF „Per vienus metus gautinų sumų eliminavimo informacija“, eilutėje „Kitos gautinos sumos iš kitų VSS (išskyrus sumokėtas mokesčių permokas) ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (+)“ pasirinkti partnerį „VSS1“ ir stulpelyje „Jungimai“ įvesti 2 000 eurų, „VSS3“ turi užpildyti įvedimo formą D-E15-A-ZF, eilutėje „Kitos gautinos sumos iš kitų VSS (išskyrus sumokėtas mokesčių permokas) ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (+)“ pasirinkti partnerį „VSS1“ ir stulpelyje „Jungimai“ įvesti 3 000 eurų.“.
1.3.29. Pakeičiu 69.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„69.4. VSAKIS rodoma, kad išdalijimo būdu reorganizuotas subjektas prijungtas tik prie vieno iš veikiančių viešojo sektoriaus subjektų, perėmusių išdalijamo viešojo sektoriaus subjekto teises ir pareigas, neatsižvelgiant į tai, kokiomis dalimis veikiantys viešojo sektoriaus subjektai perėmė reorganizuoto viešojo sektoriaus subjekto teises ir pareigas. Visų viešojo sektoriaus subjektų eliminavimo informacijos, susijusios su išdalijamu subjektu, likučiai su VSAKIS automatiškai perkeliami pakeičiant reorganizuotą subjektą į vieną iš veikiančių viešojo sektoriaus subjektų, perėmusių reorganizuoto subjekto teises ir pareigas sraute F70 „Kiti pokyčiai (jungimai)“. Konsoliduojantis subjektas, informuodamas Finansų ministeriją apie konsolidavimui svarbią Nutarime Nr. 730 ir konsolidavimo tvarkos apraše nustatytą informaciją, susijusią su atitinkamo viešojo sektoriaus subjekto reorganizavimu išdalijimo būdu, turi nurodyti, prie kurio viešojo sektoriaus subjekto VSAKIS turi būti parodytas išdalijamo subjekto prijungimas. Konsoliduojantis subjektas VSAKIS automatiškai perkeltą informaciją konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose koreguoja konsolidavimo įrašais, kuriais tarpusavio derinamų ir nederinamų operacijų informaciją, susijusią su išdalinamu subjektu sraute F70 „Kiti pokyčiai (jungimai)“ perkelia nuo vieno iš veikiančių viešojo sektoriaus subjektų, perėmusių reorganizuoto viešojo sektoriaus subjekto teises ir pareigas, kitiems viešojo sektoriaus subjektams, perėmusiems reorganizuoto viešojo sektoriaus subjekto teises ir pareigas (atsižvelgiama į tai, kokiomis dalimis veikiantys viešojo sektoriaus subjektai perėmė reorganizuoto subjekto teises ir pareigas).
Pavyzdys. Reorganizuotas išdalijimo būdu viešojo sektoriaus subjektas reorganizavimo dieną turėjo kitų gautinų sumų 5 000 eurų iš viešojo sektoriaus subjekto „VSS1“ ir šią sumą suderino su „VSS1“ VSAKIS tarpiniu duomenų pateikimo laikotarpiu („VSS1“ pateikė reorganizuotam subjektui derinti mokėtiną sumą – 5 000 eurų – eilutėje „FF1020104 Kitos sukauptos mokėtinos sumos kitiems VSS laikotarpio pabaigoje“). Reorganizuoto subjekto teises ir pareigas perėmė viešojo sektoriaus subjektai „VSS2“ ir „VSS3“: „VSS2“ perėmė 2 000 eurų kitų gautinų sumų, „VSS3“ – 3 000 eurų kitų gautinų sumų. Konsoliduojantis subjektas, informuodamas Finansų ministeriją apie konsolidavimui svarbią informaciją, susijusią su atitinkamo viešojo sektoriaus subjekto reorganizavimu išdalijimo būdu, nurodė, kad VSAKIS turi būti rodomas reorganizuojamo subjekto prijungimas prie „VSS2“. Todėl VSAKIS metiniu duomenų pateikimo laikotarpiu „VSS1“ mokėtina suma reorganizuotam subjektui automatiškai perkelta subjektui „VSS2“ sraute F70 „Kiti pokyčiai (jungimai)“. Konsoliduojantis subjektas VSAKIS užregistruoja rankinį įrašą į F70 srautą, finansinę eilutę „FF1020104 Kitos sukauptos mokėtinos sumos kitiems VSS laikotarpio pabaigoje “, nurodydamas partnerį „VSS2“ debetuoja 3 000 eurų, nurodydamas partnerį „VSS3“ kredituoja 3 000 eurų.“.
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. Šis įsakymas, išskyrus 1.3.5, 1.3.6, 1.3.16, 1.3.18 - 1.3.20, 1.3.23, 1.3.24, 1.3.27, 1.3.30, 1.3.32 - 1.3.35, 1.3.40 - 1.3.43 papunkčius, taikomas rengiant 2014 metų ir vėlesnių metų viešojo sektoriaus subjektų grupių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius.