LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL TARPTAUTINIŲ DONORŲ LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ KOFINANSAVIMO NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FONDO LĖŠOMIS 2024 METŲ KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. balandžio 22 d. Nr. A1-294
Vilnius
Įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2024–2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2024–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.1.4 papunktyje nurodytą priemonę „NVO fondo lėšomis finansuoti konkurso būdu atrinktus NVO stiprinimo projektus“, pagal Nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos 2022 m. liepos 7 d. posėdžio protokolu Nr. D5-88(31.1E) ir Nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos 2024 m. balandžio 4 d. posėdžio protokolu Nr. D5-57 patvirtintas nevyriausybinių organizacijų finansavimo kryptis ir kriterijus:
1. Tvirtinu Tarptautinių donorų lėšomis finansuojamų nevyriausybinių organizacijų projektų kofinansavimo Nevyriausybinių organizacijų fondo lėšomis 2024 metų konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2024 m. balandžio 22 d.
įsakymu Nr. A1-294
TARPTAUTINIŲ DONORŲ LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ KOFINANSAVIMO NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FONDO LĖŠOMIS 2024 METŲ KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tarptautinių donorų lėšomis finansuojamų nevyriausybinių organizacijų projektų kofinansavimo Nevyriausybinių organizacijų fondo lėšomis 2024 metų konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato tarptautinių donorų lėšomis finansuojamų nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) tarptautinių projektų kofinansavimo Nevyriausybinių organizacijų fondo lėšomis konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, kofinansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, pretenduojantiems į kofinansavimą, kofinansuojamoms organizacijoms, pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, kofinansuojamų organizacijų įsipareigojimus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų dėl kofinansavimo turinio reikalavimus ir paraiškų dėl kofinansavimo teikimo tvarką, paraiškų dėl kofinansavimo atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo bei atmetimo tvarką ir pagrindus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, kofinansuojamų projektų vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Informacinė sistema – informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.
2.2. Kofinansuojama organizacija – pareiškėjas (juridinis asmuo), pretenduojantis į kofinansavimą, kuris atitinka visus reikalavimus kofinansavimui gauti, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų tarptautiniam projektui kofinansuoti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Europos socialinio fondo agentūra.
2.3. Kofinansuojamas projektas – Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinta paraiška dėl kofinansavimo su visais pridedamais dokumentais, kurią pateikusiam pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą, skirtas kofinansavimas iš valstybės biudžeto lėšų.
2.4. Paraiška dėl kofinansavimo – pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, vardu, informacinėje sistemoje užpildytas ir pateiktas dokumentas, siekiant gauti kofinansavimą tarptautiniam projektui įgyvendinti.
2.5. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, – juridinis asmuo, tarptautinio projekto vykdytojas, pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO, atitinkantis Nuostatų 20 punkte nustatytus reikalavimus ir pateikęs paraišką dėl kofinansavimo, siekdamas gauti valstybės biudžeto lėšų tarptautiniam projektui kofinansuoti.
2.6. Partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, – juridinis asmuo, tarptautinio projekto partneris, pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO, atitinkantis Nuostatų 22 punkte nustatytus reikalavimus, su kuriuo tarptautinio projekto vykdytojas kartu įgyvendina tarptautinį projektą ir kuris kartu su pareiškėju, pretenduojančiu į kofinansavimą, yra pateikęs paraišką dėl kofinansavimo, siekdamas gauti valstybės biudžeto lėšų tarptautiniam projektui kofinansuoti.
2.7. Tarptautinis donoras – tarptautinė ar užsienio organizacija ar institucija, skirianti lėšų NVO įgyvendinamiems tarptautiniams projektams.
2.8. Tarptautinis projektas – veiklų, kurioms pareiškėjas yra gavęs tarptautinių donorų finansavimą, visuma, dėl kurios yra pasirašyta sutartis tarp tarptautinio projekto vykdytojo ir tarptautinio (-ių) donoro (-ų).
2.9. Tarptautinio projekto partneris – juridinis asmuo, kartu su tarptautinio projekto vykdytoju įgyvendinantis tarptautinį projektą ir kuris yra gavęs tarptautinių donorų finansavimą.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme ir Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-741 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Aprašu. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Aprašo nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos Konkurso atrankos nuostatos, taikomos Aprašo nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, atliekanti Apraše ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas, pagal Nevyriausybinių organizacijų fondo (toliau – NVO fondas) tarybos 2022 m. liepos 7 d. protokoliniu sprendimu patvirtintas nevyriausybinių organizacijų finansavimo 2022–2024 metais kryptis bei 2024 m. balandžio XX d. protokoliniu sprendimu patvirtintas Nevyriausybinių organizacijų fondo 2024 metų kofinansuojamų NVO projektų finansavimo kryptis ir paraiškų dėl kofinansavimo atrankos kriterijus.
6. Tęstinės atrankos būdu atrinkti kofinansuojami projektai finansuojami 2024 m. numatytomis NVO fondo lėšomis, įgyvendinant Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2024–2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2024–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.1.4 papunktyje nurodytą priemonę (toliau – Priemonė).
7. Paraiškų dėl kofinansavimo atranka atliekama tęstinės atrankos būdu. Kvietimas galioja, kol pagal gautas paraiškas dėl kofinansavimo bus paskirstyta visa Priemonei skiriama valstybės biudžeto lėšų suma, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gegužės 24 d.
8. Kofinansuojamų projektų tęstinę atranką ir administravimą užtikrina Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA), atliekanti Apraše ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
9. Sprendimą dėl kofinansuojamų projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris.
11. Konkurso tikslas – stiprinti NVO sektorių ir gerinti NVO galimybes pritraukti tarptautinių donorų finansavimą tarptautiniams projektams įgyvendinti, tęstinės atrankos būdu kofinansuojant tarptautinius projektus.
II SKYRIUS
KOFINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
13. Tarptautinio projekto įgyvendinimo laikotarpis – tarptautinis projektas Nuostatų įsigaliojimo dieną yra įgyvendinamas, t. y. tarptautinis projektas pradėtas vykdyti prieš Nuostatams įsigaliojant ir Nuostatų įsigaliojimo dieną dar nėra pasibaigęs.
14. Kofinansuojamo projekto (paraiškoje dėl kofinansavimo nurodytų veiklų) įgyvendinimo laikotarpis – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje (toliau – Sutartis) nurodytos dienos, bet ne anksčiau nei nuo 2024 m. sausio 1 d. ir ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 15 d.
15. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 95 000 (devyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų:
15.1. didžiausia vienam kofinansuojamam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų;
17. Jei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams, pretenduojantiems į kofinansavimą, buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems kofinansuojamiems projektams įgyvendinti, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai Konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų Nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
VEIKLOS, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
18. Tarptautiniai projektai, kuriuos prašoma kofinansuoti valstybės biudžeto lėšomis, privalo atitikti visas šias sąlygas:
18.1. tarptautiniai projektai iš dalies finansuojami bent vieno iš šių tarptautinių donorų lėšomis:
18.1.1. finansuojami Europos Sąjungos (toliau – ES) biudžeto lėšomis pagal tiesioginio valdymo programas (t. y. programas, kurioms konkursus skelbia ir kuriose ES finansavimą tiesiogiai administruoja Europos Komisija, pvz., „Creative Europe“, „Financial Instrument for the Environment“ (LIFE), Piliečių, lygybės, teisių ir vertybių (angl. Citizens, equality, rights and values, CERV) programa, „Erasmus+“, „Horizon Europe“, ir kt.);
18.1.2. finansuojami ES biudžeto lėšomis pagal netiesioginio valdymo programas (t. y. programas, kurioms tarptautinių donorų konkursus skelbia šalys partnerės, tarptautinės organizacijos ir kuriose finansavimą valdo organizacijos partnerės arba kitos institucijos ES arba už jos ribų) (pvz., Europos teritorinio bendradarbiavimo programos „Interreg D“), kai tarptautiniame projekte veiklą vykdo bent vienas tarptautinio projekto partneris iš užsienio valstybės;
18.1.3. finansuojami ES biudžeto lėšomis pagal pasidalijamojo valdymo programas (t. y. programas, kuriose finansavimą bendrai valdo Europos Komisija ir nacionalinės valdžios institucijos) (pvz., Europos teritorinio bendradarbiavimo programos „Interreg A“), kai tarptautiniame projekte veiklą vykdo bent vienas tarptautinio projekto partneris iš užsienio valstybės;
18.1.4. finansuojami ES biudžeto lėšomis pagal Europos Parlamento programas ir (arba) viešuosius konkursus;
18.1.5. finansuojami Europos laisvosios prekybos asociacijos (ELPA), pvz., Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos regioninio bendradarbiavimo fondo programų, EEE ir Norvegijos jaunimo užimtumo fondo, Pasaulinio oraus darbo ir trišalio dialogo fondo, kai tarptautiniame projekte veiklą vykdo bent vienas tarptautinio projekto partneris iš užsienio valstybės;
18.1.6. finansuojami kitomis lėšomis: Jungtinių Amerikos Valstijų tarptautinio vystymosi agentūros (USAID), Europos klimato fondo (angl. European Climate Foundation), Vokietijos Federalinės ekonomikos ir klimato kaitos ministerijos (BMWK) Europos klimato iniciatyvos (EUKI), Šiaurės ministrų tarybos, Jungtinių Tautų Demokratijos fondo (UNDEF);
18.2. tarptautinių donorų lėšomis turi būti finansuojama tik dalis, o ne visos tarptautinio projekto įgyvendinimo išlaidos (t. y. į tarptautinių donorų finansavimo konkursą reglamentuojančius teisės aktus įtrauktas reikalavimas, kad dalis tarptautinio projekto įgyvendinimo išlaidų turi būti padengiama iš kitų šaltinių gautomis lėšomis);
18.3. tarptautinių donorų finansavimo sąlygos leidžia dalį tarptautinio projekto įgyvendinimo išlaidų finansuoti kitų šaltinių (pvz., atitinkamos valstybės biudžeto) lėšomis (t. y. tarptautinių donorų finansavimo konkursą reglamentuojančiuose teisės aktuose nėra reikalavimo, kad visa tarptautinio projekto įgyvendinimo išlaidų dalis, kuri nėra finansuojama tarptautinių donorų lėšomis, turi būti padengiama paties tarptautinio projekto vykdytojo ar tarptautinio projekto partnerių lėšomis);
18.4. kofinansuojamam projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma:
18.4.3. neviršija 80 proc. visos sumos, kurią kiekvienas pareiškėjas ar partneris (t. y. kiekvienas juridinis asmuo atskirai) tarptautiniams donorams yra įsipareigojęs finansuoti pats iš kitų šaltinių, o ne tarptautinių donorų projektui skiriamų lėšų (t. y. pareiškėjas ar partneris, pretenduojantis į kofinansavimą iš valstybės biudžeto, šiame konkurse gali prašyti ne daugiau kaip 80 proc. visos sumos, kurią tarptautiniams donorams yra įsipareigojęs finansuoti pats iš kitų šaltinių, o ne tarptautinių donorų projektui skiriamų lėšų, o likę 20 proc. arba daugiau nuo visos sumos, kurią tarptautinio projekto vykdytojas arba tarptautinio projekto partneris tarptautiniams donorams yra įsipareigojęs finansuoti pats iš kitų šaltinių, o ne tarptautinių donorų projektui skiriamų lėšų, turi būti finansuojama paties pareiškėjo ir (ar) partnerio, pretenduojančio į kofinansavimą (ne iš valstybės biudžeto lėšų, skirtų Konkursui įgyvendinti);
18.5. paraiška dėl kofinansavimo gali būti teikiama tik tada, kai pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, jau yra pasirašęs sutartį dėl tarptautinių donorų finansavimo ir įgyvendina tarptautinį projektą;
19. Kofinansavimas valstybės biudžeto lėšomis kofinansuojamam projektui neskiriamas:
19.1. tarptautinių projektų vykdytojams, partneriams ir tarptautiniams projektams, kurie savo veiklomis:
19.1.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, nepagrįstai varžo kitų asmenų teises ir laisves;
19.1.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais diskriminuoja ar kursto diskriminaciją lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitu pagrindu, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;
19.1.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, alkoholį, tabaką ir (ar) psichotropines medžiagas;
19.2. tarptautinių projektų veikloms, kurios:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS, PRETENDUOJANTIEMS Į KOFINANSAVIMĄ
20. Konkursui paraišką dėl kofinansavimo teikiantys pareiškėjai, pretenduojantys į kofinansavimą, privalo atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, yra Lietuvos Respublikoje registruota NVO, iki paraiškos dėl kofinansavimo pateikimo dienos Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, patvirtinančią, kad jis yra NVO;
20.2. pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs pareiškėjo praėjusių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą (vertinamas 2022 m. finansinių ataskaitų rinkinys ir veiklos ataskaita, išskyrus tuos atvejus, kai pareiškėjas jau yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą už 2023 m. – tokiu atveju vertinama 2023 m. finansinių ataskaitų rinkinys ir veiklos ataskaita);
20.3. pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie organizacijos įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus (įskaitant tarptautinių donorų lėšomis ir kitų šaltinių lėšomis finansuojamus ar finansuotus projektus) (paraiškoje dėl kofinansavimo pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) ar informacija internete);
20.4. pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
20.5. pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, paraiškos dėl kofinansavimo pateikimo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus pagal Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnį (nustatoma pagal viešai prieinamus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenis).
21. Kofinansavimas valstybės biudžeto lėšomis gali būti skiriamas ir tarptautinio projekto partneriui (-iams), pretenduojančiam (-tiems) į kofinansavimą, kuris (-ie) kartu su tarptautinio projekto vykdytoju įgyvendins arba įgyvendina dalį tarptautiniame projekte numatytų veiklų ir kuriam (-iems) kofinansuojama organizacija perves dalį kofinansuojamam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų. Paraiškoje dėl kofinansavimo turi būti nurodyta, už kurių konkrečių kofinansuojamo projekto veiklų įgyvendinimą partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, bus atsakingas, kaip konkrečiai prisidės prie kofinansuojamo projekto įgyvendinimo, ir partneriui, pretenduojančiam į kofinansavimą, numatytos skirti kofinansavimo lėšos (t. y. kuri dalis kofinansuojamo projekto sumos bus skiriama konkrečiam partneriui, pretenduojančiam į kofinansavimą).
22. Partneris (-iai), pretenduojantis (-ys) į kofinansavimą, (jei yra) privalo atitikti šiuos reikalavimus:
22.1. partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, yra Lietuvos Respublikoje registruota NVO, iki paraiškos dėl kofinansavimo pateikimo dienos Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, patvirtinančią, kad jis yra NVO;
22.2. partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs praėjusių metų finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą;
22.3. partneriu, pretenduojančiu į kofinansavimą, negali būti juridinis asmuo, prie tarptautinio projekto įgyvendinimo prisidedantis tik finansiškai (t. y. neįgyvendinantis tarptautinio projekto veiklų), ir (ar) paslaugų, prekių ir (ar) daiktų tiekėjas (pvz., rėmėjas);
22.4. partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, su pareiškėju, pretenduojančiu į kofinansavimą, iki paraiškos dėl kofinansavimo pateikimo dienos yra pasirašęs jungtinės veiklos sutartį dėl bendradarbiavimo įgyvendinant kofinansuojamą projektą arba jo dalį, kurioje yra nurodyta tarptautiniam projektui prašomo kofinansavimo suma, bei planuojamas kofinansavimui skiriamų lėšų pasidalijimas tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių), pretenduojančių į kofinansavimą (t. y. kuri dalis kofinansavimui prašomos valstybės biudžeto lėšų sumos būtų skiriama kiekvienam juridiniam asmeniui atskirai), išvardytos kofinansuojamo projekto veiklos ir jų įgyvendinimo terminai bei veiklų įgyvendinimo pasidalijimas tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių);
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 15 d., bet ne anksčiau nei tarptautinio projekto pradžios data ir ne vėliau nei tarptautinio projekto pabaigos data. Kofinansuojamiems projektams įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos veiklų įgyvendinimo išlaidas pagrindžiančiais ir šių išlaidų apmokėjimą įrodančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Kofinansuojama organizacija paslaugas ir (ar) prekes kofinansuojamam projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasi racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.
24. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
24.1. kofinansuojamo projekto administravimo išlaidos:
24.1.1. kofinansuojamo projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei kofinansuojamo projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas kofinansuojamoje organizacijoje pagal darbo sutartį), išlaidos;
24.1.2. buhalterinės apskaitos ar kitų su projekto administravimu susijusių paslaugų (jei paslauga perkama iš tokias paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, teikiantis tokias paslaugas, neįdarbinamas kofinansuojamoje organizacijoje pagal darbo sutartį) įsigijimo išlaidos;
24.2. kofinansuojamo projekto veiklų įgyvendinimo išlaidos:
24.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių kofinansuojamo projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei jie įdarbinami kofinansuojamoje ir (ar) partnerio (-ių) organizacijoje pagal darbo sutartį), išlaidos;
25. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
25.2. išlaidos tarptautinio projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) skoloms, nesusijusioms su kofinansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
25.3. transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo, remonto išlaidos, eksploatavimo išlaidos (išskyrus išlaidas degalams);
25.4. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, statinių priežiūros ir (ar) aplinkos priežiūros ir (ar) tvarkymo išlaidos;
25.5. išlaidos, patirtos prieš tarptautinių donorų lėšomis finansuoto tarptautinio projekto įgyvendinimo laikotarpį arba po jo (pvz., išlaidos, susijusios su tarptautinio projekto paraiškos rengimo veikla);
25.7. išlaidos, patirtos prieš kofinansuojamo projekto įgyvendinimo laikotarpį arba po jo (pvz., išlaidos, susijusios su paraiškos dėl kofinansavimo rengimo veikla);
25.8. patalpų, nuosavybės teise priklausančių tarptautinio projekto vykdytojui ir (ar) partneriui (-iams), nuomos išlaidos;
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ DĖL KOFINANSAVIMO TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ DĖL KOFINANSAVIMO TEIKIMAS
26. Tarptautiniai projektai, kuriuos prašoma kofinansuoti, aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką dėl kofinansavimo ir tarptautinio projekto veiklų, kurias prašoma kofinansuoti, įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška dėl kofinansavimo, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui kofinansavimas neskiriamas.
27. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, Konkursui gali pateikti vieną paraišką dėl kofinansavimo. Pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą, pateikus daugiau nei vieną paraišką dėl kofinansavimo, vertinama ta paraiška dėl kofinansavimo, kurios pateikimo data yra anksčiausia, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo anksčiausiai pateiktos paraiškos dėl kofinansavimo pateikimo dienos ESFA nurodo, kurią paraišką dėl kofinansavimo vertinti. Jeigu pateikta paraiška dėl kofinansavimo buvo atmesta ir nevertinama pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą, nepateikus privalomų dokumentų arba neatitikus Nuostatų 37 punkte išvardytų formaliųjų kriterijų, pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, turi teisę vieną kartą iš naujo pateikti paraišką dėl kofinansavimo, pridėjęs anksčiau nepateiktus privalomus dokumentus ir (ar) ištaisęs formaliųjų kriterijų atitikties trūkumus, dėl kurių paraiška dėl kofinansavimo buvo atmesta ir nevertinama.
28. Konkursui gali būti pateikta tik viena paraiška dėl to paties tarptautinio projekto kofinansavimo (t. y. skirtingi tą patį tarptautinį projektą įgyvendinantys tarptautinio projekto partneriai negali teikti atskirų paraiškų dėl to paties tarptautinio projekto kofinansavimo). Jei pateikta daugiau nei vieno pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, paraiška dėl to paties tarptautinio projekto kofinansavimo, vertinama ta paraiška dėl kofinansavimo, kurios pateikimo data yra anksčiausia.
29. Siekiant užtikrinti paraiškų dėl kofinansavimo vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, lygiateisiškumą, Konkursui pateiktą paraišką dėl kofinansavimo, taisyti, tikslinti, pildyti ir (ar) teikti papildomus dokumentus pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, iniciatyva negalima.
30. Paraiškoje dėl kofinansavimo lietuvių kalba turi būti nurodyta (pateikta):
30.2. bendroji informacija apie tarptautinį projektą, kurį prašoma kofinansuoti:
30.2.1. tarptautinio projekto pavadinimas (sutampantis su tarptautinio projekto pavadinimu, kuris nurodytas sutartyje su tarptautiniais donorais dėl lėšų skyrimo);
30.2.2. tarptautinio projekto aprašymas (tarptautinio projekto, kuriam gautas tarptautinių donorų finansavimas, santrauka (išversta į lietuvių kalbą) ir tarptautinio projekto tikslas;
30.2.3. programa ir tarptautinių donorų kvietimas (nurodant kvietimo nuorodą (jei yra) arba pateikiant kvietimo pavadinimą, kodą (jei yra) ir datą), pagal kurį tarptautiniam projektui gautas tarptautinių donorų finansavimas;
30.2.5. tarptautiniam projektui įgyvendinti reikalingų lėšų suma, atskirai nurodant tarptautinių donorų lėšomis finansuojamą tarptautinio projekto įgyvendinimo lėšų dalį bei tarptautinio projekto įgyvendinimo lėšų dalį, kuri turi būti finansuojama kitų šaltinių lėšomis (įskaitant paties tarptautinio projekto vykdytojo ir tarptautinio projekto partnerio (-ių) indėlį);
30.3. informacija apie kofinansuojamą projektą (t. y. konkrečias tarptautinio projekto veiklas, kurias prašoma kofinansuoti valstybės biudžeto lėšomis):
30.3.2. kofinansuojamo projekto (t. y. tarptautinio projekto veiklų, kurias prašoma kofinansuoti), aprašymas;
30.4. informacija apie pareiškėją ir partnerius, pretenduojančius į kofinansavimą:
30.4.1. duomenys apie pareiškėją, pretenduojantį į kofinansavimą (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, buveinės adresas, korespondencijos adresas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės adresas);
30.4.2. duomenys apie pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, vadovą (valdymo organą) (vardas, pavardė, pareigos, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
30.4.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos kofinansuojamam projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
30.4.5. informacija apie partnerį (-ius), pretenduojantį (-čius) į kofinansavimą (partnerio (-ių) pavadinimas (-ai), juridinio asmens kodas (-ai), buveinės adresas (-ai), telefono ryšio numeris (-iai), elektroninio pašto adresas (-ai), interneto svetainės (-ių) adresas (-ai) bendradarbiavimo pagrindas (-ai) (pvz., bendradarbiavimo sutarties data ir numeris) (jeigu kofinansuojamo projekto veiklos bus įgyvendinamos kartu su partneriu (-iais).
31. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, kartu su paraiška dėl kofinansavimo privalo pateikti šių dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:
31.1. sutarties su tarptautiniais donorais dėl tarptautinio projekto įgyvendinimo (sutartis gali būti teikiama anglų kalba (jei teikiamo dokumento formatas leidžia nukopijuoti tekstą) arba lietuvių kalba);
31.2. jungtinės veiklos sutarties, įrodančios pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, bendradarbiavimą su partneriu (-iais), pretenduojančiu (-iais) į kofinansavimą, įgyvendinant tarptautinį projektą ir kofinansuojamą projektą (t. y. tarptautinio projekto veiklas, kurias prašoma kofinansuoti) (jeigu kofinansavimo prašoma kartu su partneriu (-iais), pretenduojančiu (-iais) į kofinansavimą;
31.3. jei paraišką dėl kofinansavimo teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, steigimo dokumento (jei pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
31.4. jei pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą, atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, vardu (pvz., įgaliojimo, atstovavimo sutarties);
31.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, vardu, pasirašytos deklaracijos (Aprašo 1 priedas);
32. Pareiškėjai, pretenduojantys į kofinansavimą, pildydami paraiškas dėl kofinansavimo, turi teisę raštu ir (ar) žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos Konkurso skelbime nurodytais kontaktais (nurodomi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir ESFA telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti). Į pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, pateiktą prašymą ir (ar) klausimą turi būti atsakoma tokia pačia forma ir tokiomis pačiomis priemonėmis, kokiomis pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, pateikė prašymą ir (ar) klausimą, per 3 darbo dienas nuo prašymo ir (ar) klausimo gavimo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje ir (ar) ESFA dienos. Informacija ir konsultacijos pareiškėjams, pretenduojantiems į kofinansavimą, teikiamos iki paskutinės paraiškų dėl kofinansavimo pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.
33. Paraiška dėl kofinansavimo turi būti pateikta ne vėliau nei Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų dėl kofinansavimo pateikimo dienos 24 valandos. Paraiškos dėl kofinansavimo nebegali būti teikiamos po to, kai nebelieka Priemonei įgyvendinti skirtų lėšų. Informacija apie paskirstytas ir likusias Priemonei įgyvendinti skirtas lėšas (lėšų sumos) skelbiama ir ne rečiau kaip kas savaitę atnaujinama Konkurso skelbime.
34. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, reikalingą informaciją pareiškėjas ESFA teikia Konkurso skelbime nurodytu elektroniniu paštu.
35. Informacija apie Konkursui pateiktas paraiškas dėl kofinansavimo (nurodomas tarptautinio projekto, kurį prašoma kofinansuoti, pavadinimas, pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos dėl kofinansavimo užregistravimo data ir paraiškai dėl kofinansavimo suteiktas registracijos numeris) ir jų vertinimo eigą per 3 darbo dienas nuo ESFA ar komisijos sprendimo priėmimo dienos skelbiama ESFA interneto svetainėje.
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ DĖL KOFINANSAVIMO ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
36. Pateiktų paraiškų dėl kofinansavimo atitiktį formaliesiems kriterijams vertina ESFA ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paraiškų dėl kofinansavimo gavimo dienos.
37. ESFA patikrina, ar:
37.2. partneris (-iai), pretenduojantis (-ys) į kofinansavimą, atitinka Nuostatų 22 punkto reikalavimus;
37.3. tarptautinis projektas, kurį prašoma kofinansuoti valstybės biudžeto lėšomis, atitinka Nuostatų 18 punkte nustatytus reikalavimus;
37.5. išlaidos, kurias prašoma finansuoti, atitinka Nuostatų 15, 23 ir 24 punktų reikalavimus ir nėra išlaidų, kurioms negali būti skirtas finansavimas pagal Nuostatų 25 punkto reikalavimus.
38. Paraiškos dėl kofinansavimo atmetamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama, jei paraiška dėl kofinansavimo, pareiškėjas ar partneris (-iai), pretenduojantys į kofinansavimą, neatitinka bent vieno iš Nuostatų 37 punkte išvardytų formaliųjų kriterijų.
39. ESFA turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ar partnerio (-ių), pretenduojančių į kofinansavimą, ir jo (jų) pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.
40. Komisija per 3 darbo dienas pateikia rekomendacinę išvadą dėl ESFA paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, vadovaudamasi komisijos pateikta išvada, priima ESFA.
41. Atlikusi paraiškų dėl kofinansavimo atitikties nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinimą, ESFA per 5 darbo dienas sudaro siūlomų kofinansuoti pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, ir paraiškų dėl kofinansavimo sąrašą, nurodant tarptautinių projektų, kuriuos prašoma kofinansuoti, pavadinimus, paraiškų dėl kofinansavimo kodus, pareiškėjų, kuriems siūloma skirti kofinansavimą, pavadinimus ir juridinių asmenų kodus, prašomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą tarptautiniam projektui kofinansuoti. Sudaryti siūlomų kofinansuoti pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, ir paraiškų dėl kofinansavimo sąrašas teikiamas komisijai.
42. Komisija, susipažinusi su ESFA pateiktu siūlomų kofinansuoti pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, ir paraiškų dėl kofinansavimo sąrašu, ne vėliau nei per 5 darbo dienas pritaria arba nepritaria siūlomoms kofinansuoti paraiškoms:
42.1. jei komisija nepritaria siūlomiems kofinansuoti pareiškėjams, pretenduojantiems į kofinansavimą, ir paraiškai dėl kofinansavimo, komisija teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleriui protokolinį siūlymą, kuriame nurodo Nuostatuose nurodytą formalųjį kriterijų, kuriuo remiantis paraiškai dėl kofinansavimo negalima skirti kofinansavimo, ir prašo tokią paraišką atmesti ir jai neskirti valstybės biudžeto lėšų;
42.2. jei komisija pritaria siūlomoms kofinansuoti paraiškoms, komisija teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleriui protokolinį siūlymą, kuriame nurodo siūlomą (-as) kofinansuoti pareiškėją (-us) (nurodomas juridinio asmens pavadinimas), paraišką (-as) dėl kofinansavimo bei siūlomą skirti lėšų sumą, ir prašo patvirtinti skiriamą kofinansavimą pareiškėjams, pretenduojantiems į kofinansavimą.
43. Tarptautiniai projektai, kuriems neužteko Konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiami į rezervinių tarptautinių projektų sąrašą. Rezervinių tarptautinių projektų sąraše esantiems tarptautiniams projektams valstybės biudžeto lėšos gali būti skiriamos Nuostatų 50 punkte nustatytais atvejais.
44. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams kofinansuoti, kuriame nurodomas:
44.1. kofinansuojamų tarptautinių projektų sąrašas, nurodant tarptautinių projektų, kuriuos prašoma kofinansuoti, pavadinimus, paraiškų dėl kofinansavimo kodus, pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, kuriems siūloma skirti kofinansavimą, pavadinimus ir juridinių asmenų kodus, kofinansuojamam projektui skiriamą valstybės biudžeto lėšų sumą;
44.2. rezervinių tarptautinių projektų sąrašas, nurodant tarptautinių projektų, kuriuos buvo prašoma kofinansuoti, pavadinimus, paraiškų dėl kofinansavimo kodus, pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, pavadinimus bei juridinio asmens kodus, prašomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą projektui kofinansuoti (eilė sudaroma nuo anksčiausiai iki vėliausiai pateiktos paraiškos dėl kofinansavimo);
44.3. pavedimas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vedėjui užtikrinti tinkamą Nuostatuose numatytų nuostatų, susijusių su tarptautinių projektų kofinansavimu, įgyvendinimą;
45. ESFA per 5 darbo dienas nuo paraiškos dėl kofinansavimo formalių kriterijų įvertinimo dienos arba komisijos sprendimo dėl neatitikties formaliesiems kriterijams gavimo dienos apie paraišką (-as) dėl kofinansavimo, kuri (-ios) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), informuoja pareiškėją, pretenduojanti į kofinansavimą, elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos dėl kofinansavimo, neatitinkančios formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.
46. Komisijos sekretorius per vieną darbo dieną nuo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo kofinansuojamiems projektams priėmimo dienos elektroniniu paštu perduoda ESFA Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo potvarkio elektroninę kopiją ir visų komisijos protokolinių sprendimų elektronines kopijas.
47. ESFA informacinės sistemos priemonėmis per vieną darbo dieną nuo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo tarptautiniam projektui priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją, pretenduojantį į kofinansavimą, apie skirtą finansavimą ir sutarties pasirašymo procedūras, pateikdama jiems Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. ESFA informacinės sistemos priemonėmis per 3 darbo dienas nuo kanclerio sprendimo priėmimo dienos informuoja pareiškėjus, pretenduojančius į kofinansavimą, kurių paraiškos dėl kofinansavimo buvo įrašytos į rezervinių tarptautinių projektų sąrašą, pateikdama jiems Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimo išrašą.
48. Informacija apie Konkurso rezultatus (kofinansuojamų ir (jei yra) rezervinių tarptautinių projektų sąrašas, nurodant tarptautinių projektų, kuriuos prašoma kofinansuoti, pavadinimus, paraiškų dėl kofinansavimo kodus, pareiškėjų, pretenduojančių į kofinansavimą, pavadinimus ir juridinių asmenų kodus, skiriamas valstybės biudžeto lėšų sumas (kofinansuojamiems tarptautiniams projektams) ir prašomas valstybės biudžeto lėšų sumas (rezerviniams tarptautiniams projektams) per vieną darbo dieną nuo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos paskelbiama ESFA interneto svetainėje.
VIII SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
49. Sutartis tarp pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, ir ESFA sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui kofinansuoti oficialaus perdavimo ESFA dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.
50. Pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą, nesudarius Sutarties per Nuostatų 49 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ir toliau įgyvendinti kofinansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį ir grąžinus nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas, nepanaudotos Konkursui numatytos valstybės biudžeto lėšos komisijos siūlymu ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos tarptautiniams projektams, esantiems rezervinių tarptautinių projektų sąraše. Finansavimas tarptautiniams projektams, esantiems rezervinių tarptautinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų Konkursui numatytų valstybės biudžeto lėšų sumos.
51. Jei nuo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo kofinansuojamiems projektams įgyvendinti priėmimo dienos iki Sutarties sudarymo dienos paaiškėja, kad pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą, nėra atsiskaitęs už praėjusiais kalendoriniais metais iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų ir (ar) ES lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamose gautų lėšų panaudojimo taisyklėse nustatyta tvarka, ESFA raštu apie tai informuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją (nurodomas pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, juridinio asmens pavadinimas ir kodas, neatsiskaitymo faktas ir lėšų, už kurių panaudojimą neatsiskaityta, suma). Komisijos sekretorius nedelsdamas informuoja komisiją apie susidariusią padėtį ir organizuoja komisijos posėdį dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą, arba Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris, remdamasis ESFA pateikta informacija, pakeičia savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui, pretenduojančiam į kofinansavimą. Tokiu atveju išlaidos, pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, patirtos iki Sutarties pasirašymo, nekompensuojamos.
52. Komisija savo darbe vadovaujasi Nevyriausybinių organizacijų fondo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 141 „Dėl Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo įgyvendinimo“, Aprašu, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, kuriuose reglamentuojamas komisijų darbas.
53. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimus, komisijos pirmininkas, komisijos narys (-iai) turi nusišalinti nuo atitinkamo klausimo svarstymo Aprašo 72 punkte nurodyta tvarka. Komisijos pirmininkas, narys (-iai), ekspertas (-ai) ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Aprašo 73–75 punktuose nustatytais atvejais ir tvarka.
IX SKYRIUS
KOFINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
55. Kofinansuojamiems projektams paskirtos valstybės biudžeto lėšos mokamos iš valstybės biudžeto Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Kofinansuojamiems projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
56. Kofinansuojamos organizacijos gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti joms skirtoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma kofinansuojamų projektų partneriams), įvertinusios valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo, saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik sutartyje bei patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
57. Kofinansuojamo projekto įgyvendinimo laikotarpiu ESFA kofinansuojamai organizacijai turi teikti informaciją, reikalingą kofinansuojamam projektui įgyvendinti, ir tinkamai ją konsultuoti, esant galimybių, organizuoti jai mokymus ir (ar) kitas priemones, reikalingas kofinansuojamam projektui įgyvendinti.
58. Norėdama patikslinti sąmatą, kofinansuojama organizacija ESFA raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia pagrįstą prašymą patikslinti sąmatą (nurodomas kofinansuojamos organizacijos pavadinimas, juridinio asmens kodas, sutarties numeris ir (ar) projekto kodas ir išdėstomas prašymas tikslinti sąmatą), kartu pateikdama ir lyginamąją tikslinamų kofinansuojamo projekto išlaidų sąmatą. Kofinansuojama organizacija gali teikti prašymą patikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus sumažėjusias tinkamas finansuoti išlaidas. Apie leidimą patikslinti sąmatą ESFA informuoja kofinansuojamą organizaciją raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti sąmatą teikiamas ne daugiau kaip 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios.
59. Kofinansuojama organizacija privalo raštu informuoti ESFA apie kofinansuojamo projekto vykdymo nutraukimą ar sustabdymą (nurodomas kofinansuojamos organizacijos pavadinimas, juridinio asmens kodas, sutarties numeris ir (ar) projekto kodas ir kofinansuojamo projekto vykdymo nutraukimo ar sustabdymo data). Gavusi tokį pranešimą, ESFA sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą kofinansuojamai organizacijai. Kofinansuojamai organizacijai pašalinus priežastis, dėl kurių ji nutraukė ar sustabdė kofinansuojamą projektą, ir apie tai pranešus ESFA, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas.
60. Kofinansuojama organizacija pagal Nuostatuose nurodytus terminus ir reikalavimus privalo kofinansuojamą projektą įgyvendinti iki sutartyje numatytos dienos ir pateikti kofinansuojamo projekto finansines ir veiklų ataskaitas, užpildydama informacinėje sistemoje nustatytas formas.
61. Kofinansuojama organizacija, baigusi įgyvendinti kofinansuojamą projektą, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., turi grąžinti ESFA disponuojamose sąskaitose esančias sutarčiai vykdyti ir kofinansuojamam projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas.
62. ESFA, nustačiusi, kad kofinansuojama organizacija skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas kofinansuojamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas turi grąžinti ESFA ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
63. ESFA tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų kofinansuojamam projektui įgyvendinti gavusi kofinansuojama organizacija laikosi Nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų ESFA nustatyta tvarka.
64. ESFA, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad kofinansuojama organizacija netinkamai laikosi Aprašo, Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimų, apie tai raštu informuoja kofinansuojamą organizaciją ir sustabdo sutarties vykdymą. ESFA kofinansuojamai organizacijai nustato protingą, t. y. ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Kofinansuojama organizacija, pašalinusi nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja ESFA apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus (nurodomas kofinansuojamos organizacijos pavadinimas, juridinio asmens kodas, sutarties numeris ir (ar) kofinansuojamo projekto kodas ir pasirengimo vykdyti reikalavimus data), ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. ESFA, įvertinusi iš kofinansuojamos organizacijos gautą informaciją, gali atnaujinti sutarties vykdymą. Jei kofinansuojama organizacija per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja ESFA apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, ESFA privalo vienašališkai nutraukti sutartį, apie tai kofinansuojamą organizaciją įspėjusi, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki sutarties nutraukimo dienos.
65. ESFA nutraukia sutartį su kofinansuojama organizacija ir skirtas valstybės biudžeto lėšas kofinansuojama organizacija privalo grąžinti, jei:
65.2. ESFA nustato esminių Aprašo, Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, pažeidimų;
65.3. vadovaujantis Aprašo 96 punktu, sustabdomas sutarties vykdymas ir per nustatytą terminą kofinansuojama organizacija nepašalina nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja ESFA apie pasirengimą tinkamai laikytis Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytų reikalavimų;
67. ESFA turi tikrinti, kaip kofinansuojama organizacija laikosi Aprašo 8.1 papunktyje numatyto įsipareigojimo viešinti kofinansuojamą projektą, jo veiklas, nurodydama kofinansuojamo projekto finansavimo šaltinį.
68. Už informacijos ir su kofinansuojamu projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą (kofinansuojama organizacija). Dokumentus, susijusius su kofinansuojamu projektu bei jų įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), kofinansuojama organizacija privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat ESFA ir (ar) Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su kofinansuojamo projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas, tiek įgyvendinant kofinansuojamą projektą, tiek 24 mėnesius, baigus įgyvendinti kofinansuojamą projektą (po 2024 m. gruodžio 31 d.).
X SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PRETENDUOJANČIŲ Į KOFINANSAVIMĄ, (KOFINANSUOJAMŲ ORGANIZACIJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI
69. Kofinansuojama organizacija turi viešinti kofinansuojamą projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie kofinansuojamo projekto tikslus, uždavinius, įgyvendinimo eigą ir rezultatus. Viešindama projektą, kofinansuojama organizacija negali pažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugos reikalavimų, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, nurodyti, kad kofinansuojamam projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ir naudoti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtintą logotipą, vadovaudamasi jo naudojimo taisyklėmis ar gairėmis.
70. Kofinansuojama organizacija, viešindama kofinansuojamą projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasi rezultatais, pasiektais įgyvendinant kofinansuojamą projektą, bent 6 mėnesius po to, kai kofinansuojamas projektas baigtas įgyvendinti, privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota įgyvendinant kofinansuojamą projektą.
71. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prašymu Kofinansuojama organizacija turi užtikrinti viešą, įgyvendinant projektą, pasiektų rezultatų pristatymą Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.
72. Kofinansuojama organizacija turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką kofinansuojamo projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems.
73. Kofinansuojama organizacija, kuri yra perkančioji organizacija, įsigydama prekių ir paslaugų, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
74. Kofinansuojama organizacija kofinansuojamo projekto įgyvendinimo metu ir 24 mėnesius nuo galutinės kofinansuojamo projekto įgyvendinimo veiklos ataskaitos pateikimo dienos atsako už informacijos ir su kofinansuojamu projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą. Dokumentus, susijusius su kofinansuojamu projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką dėl kofinansavimo, buhalterinės apskaitos dokumentus, kofinansuojamo projekto veiklų dalyvių sąrašus ir kt.), kofinansuojama organizacija kofinansuojamo projekto įgyvendinimo metu ir 24 mėnesius nuo galutinės kofinansuojamo projekto įgyvendinimo veiklos ataskaitos pateikimo dienos privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat ji privalo ESFA ir (ar) Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reikalavimu kofinansuojamo projekto įgyvendinimo metu ir visą kofinansuojamo projekto stebėsenos laikotarpį pateikti Konkursui pateiktų dokumentų ir kitų su kofinansuojamo projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) tinkamai patvirtintas jų kopijas.
75. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą (kofinansuojama organizacija), teikdamas paraišką dėl kofinansavimo ir įgyvendindamas kofinansuojamą projektą, privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Reglamento (ES) 2016/679 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, reikalavimų. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą (kofinansuojama organizacija), gavęs Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) ESFA prašymą raštu pateikti informaciją apie paraiškoje pateiktus duomenis ir (ar) kofinansuojamo projekto įgyvendinimą, privalo ją pateikti vadovaudamasis šiame Nuostatų punkte nurodytuose teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
76. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą (kofinansuojama organizacija), privalo raštu informuoti ESFA atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą (kofinansuojamos organizacijos), kontaktinius duomenis (telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą) per 10 darbo dienų nuo jų pasikeitimo dienos.
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo kofinansuojamiems projektams gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į ESFA pateiktą metinę kofinansuojamų projektų įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai konkursui, taip pat Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą, skundą ir pakartotinai Nuostatuose ir Apraše nustatyta tvarka įvertinus jo paraišką.
78. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiksmai ir neveikimas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, pretenduojantys į kofinansavimą, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, ESFA ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų dėl kofinansavimo atmetimo gali skųsti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie ESFA ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Socialinės apsaugos ir darbo ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o ESFA ir (ar) komisija po pakartotinio paraiškos vertinimo vėl ją atmeta, pareiškėjas šį ESFA ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
79. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir ESFA neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje dėl kofinansavimo ir (ar) sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą (kofinansuojamos organizacijos), nepasiekia laiškai arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.
80. Pareiškėjas, pretenduojantis į kofinansavimą (kofinansuojama organizacija), turi teisę raštu prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Apraše ar Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo, pretenduojančio į kofinansavimą (kofinansuojamos organizacijos), priklausančių aplinkybių, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje ar ESFA kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas, kodas, motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.
81. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija savo interneto svetainėje skelbia apibendrintą konkurso vykdymo ataskaitą.
82. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
83. Asmens duomenys tvarkomi Reglamento (ES) 2016/679, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Nuostatų ir kitų teisės aktų, kuriuose reglamentuojama asmens duomenų apsauga ir tvarkymas, nustatyta tvarka.
84. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti ESFA, pareiškėjus, pretenduojančius į kofinansavimą, kofinansuojamo projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo.
Tarptautinių donorų lėšomis
finansuojamų nevyriausybinių
organizacijų projektų kofinansavimo
Nevyriausybinių organizacijų fondo
lėšomis 2024 metų konkurso
organizavimo nuostatų
priedas
(Deklaracijos pavyzdinė forma)
DEKLARACIJA
(data)
Aš, _________________________________________________, veikiantis (-i)
(vardas ir pavardė)
pareiškėjo / partnerio, pretenduojančio į kofinansavimą,
_______________________________________________________ vardu, patvirtinu, kad:
(juridinio asmens pavadinimas)
1. pareiškėjas / partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, nėra sudaręs taikos sutarties su kreditoriais,
2. pareiškėjas / partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, nėra likviduojamas, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos;
3. pareiškėjui / partneriui, pretenduojančiam į kofinansavimą, nėra taikomas turto areštas ir išieškojimas, kuris galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas;
4. pareiškėjas / partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, paraiškoje dėl kofinansavimo arba jos prieduose nepateikė klaidinančios arba melagingos informacijos;
5. pareiškėjas / partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, per pastaruosius trejus metus iki paraiškos pateikimo dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, Nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos nariams;
6. pareiškėjas / partneris, pretenduojantis į kofinansavimą, atitinka Tarptautinių donorų lėšomis finansuojamų nevyriausybinių organizacijų projektų kofinansavimo Nevyriausybinių organizacijų fondo lėšomis 2024 metų konkurso organizavimo nuostatų (toliau – Nuostatai) reikalavimus pareiškėjams / partneriams, pretenduojantiems į kofinansavimą, ir turi nustatytus reikalavimus atitinkančių reikalingų žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;
7. tarptautinis projektas, kurį prašoma kofinansuoti valstybės biudžeto lėšomis, atitinka Nuostatų reikalavimus tarptautiniams projektams (įskaitant tai, kad tarptautinių donorų finansavimo sąlygos leidžia dalį tarptautiniam projektui įgyvendinti reikalingų lėšų finansuoti kitų šaltinių (pvz., atitinkamos valstybės biudžeto) lėšomis);
8. tarptautinis projektas, kurį prašoma kofinansuoti valstybės biudžeto lėšomis, nėra gavęs kofinansavimo valstybės biudžeto lėšomis.
Man yra žinoma, kad šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis Nuostatais, sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.
Patvirtinu, kad kartu su paraiška dėl kofinansavimo pateikti dokumentai, taip pat dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.
________________________ |
_______________ |
____________ |
(pareiškėjo / partnerio, pretenduojančio į kofinansavimą, vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
(vardas ir pavardė) |
(parašas) |