ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖs ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 23 d. Nr. I(6.6 E)-520

Zarasai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 41, 53 punktais,  Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2018 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. A1-428/V-894/V-691/1V-579 „Dėl Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų patvirtinimo“, 16 punktu,

t v i r t i n u  Zarasų rajono savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašą (pridedama).

Įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Benjaminas Sakalauskas

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. rugsėjo 23 d.

įsakymu Nr. I(6.6 E)-520

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Zarasų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendro darbo su vaikus auginančiomis ar jų besilaukiančiomis šeimomis (toliau – šeimos) organizavimo ir koordinavimo Savivaldybėje pagrindinius principus, prevencinės ir kitos pagalbos organizavimą Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, subjektus, dalyvaujančius dirbant su šeimomis, įstaigų, institucijų keitimąsi informacija, vaiko teisių apsaugos užtikrinimo priemonių ir pagalbos teikimo bei organizavimo stebėseną.

2. Bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tikslas – stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, užtikrinti efektyvų socialinės rizikos prevencijos priemonių (toliau – prevencijos priemonės), taip pat kompleksinės pagalbos ir koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų bei psichologinės, teisėsaugos pagalbos (toliau – pagalba) teikimą šeimoms Savivaldybėje, siekiant stiprinti šeimų gebėjimus, galimybes rūpintis vaikais ir taip užtikrinti kokybišką šeimų funkcionavimą, būtiną jų gerovę.

3. Bendras darbas su šeimomis yra organizuojamas ir koordinuojamas laikantis šių pagrindinių principų:

3.1. šeimos atsakomybės – šeima yra atsakinga už jos narių gerovę, o pagalbos teikimo tikslas – įgalinti šeimą savarankiškai rūpintis ir tinkamai prižiūrėti savo vaikus;

3.2. gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimo – gyvenamosios vietovės bendruomenė (toliau – bendruomenė) imasi iniciatyvos kurti palankią savo bendruomenės nariams ir šeimoms socialinę aplinką, tenkindama bendrus gyvenimo kaimynystėje poreikius, o Savivaldybė stiprina ir telkia bendruomenes;

3.3. subsidiarumo – pagalba šeimoms pirmiausia teikiama ten, kur ji efektyviausia, t. y. seniūnijose ir bendruomenėje, o aukštesnio (savivaldybės, valstybės) lygmens paslaugos teikiamos ir organizuojamos tik tada, kai bendruomenės pagalbos šeimoms nepakanka;

3.4. bendradarbiavimo ir tarpusavio pasitikėjimo – bendras darbas su šeimomis organizuojamas ir koordinuojamas laikantis nuostatos, kad šeimos gali ir turi būti atsakingos už savo gerovę, bendruomenė, bendruomeninės ir kitos nevyriausybinės organizacijos, kiti pagalbos ir paslaugų teikėjai gali pagalbą šeimoms suteikti, o Savivaldybė visomis priemonėmis telkia bendruomeninių organizacijų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų pagalbos teikėjų pastangas, koordinuoja bendrą jų darbą.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatyme, Lietuvos

Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

SUBJEKTAI, DALYVAUJANTYS DIRBANT SU ŠEIMOMIS

 

5. Subjektai, pagal kompetenciją dalyvaujantys dirbant su šeimomis:

5.1. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, Švietimo ir kultūros skyriaus specialistai, atsakingi už socialinių paslaugų organizavimą ir (ar) vaiko ir šeimos gerovę, švietimą, sveikatos priežiūrą;

5.2. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Utenos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus Zarasų rajono savivaldybėje darbuotojai (toliau – VVTAĮT teritorinis skyrius);

5.3. Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai, seniūnaičiai, seniūnijų specialistai socialiniam darbui;

5.4. Zarasų rajono socialinių paslaugų įstaigų (Zarasų rajono socialinių paslaugų centro, vaikų dienos centrų, pagalbos šeimai tarnybų, globos centrų ir kt.) paskirti atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai, psichologai ir kiti socialinių paslaugų srities darbuotojai;

5.5. Zarasų rajono savivaldybės viešosios įstaigos Pirminės sveikatos priežiūros centro sveikatos priežiūros specialistai ir Ignalinos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistai;

5.6. švietimo įstaigų (bendrojo ugdymo mokyklų, Zarasų profesinės mokyklos, Zarasų švietimo pagalbos tarnybos, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų) paskirti atvejo vadybos specialistai, pedagogai, švietimo pagalbos specialistai;

5.7. policijos pareigūnai;

5.8. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio klientų aptarnavimo departamento Zarasų skyriaus specialistai;

5.9. bendruomeninių ir kitų nevyriausybinių organizacijų nariai, šiose organizacijose dirbantys darbuotojai, savanoriai;

5.10. Savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius (toliau – tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius);

5.11. kiti specialistai, teikiantys pagalbą šeimoms.

 

III SKYRIUS

BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMAS IR KOORDINAVIMAS SAVIVALDYBĖJE

 

6. Savivaldybė, organizuodama ir koordinuodama bendrą darbą su šeimomis, telkia socialinių paslaugų, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigas, teisėsaugos institucijas, seniūnijas, bendruomenines organizacijas, nevyriausybines organizacijas ir kitas su šeimomis dirbančias įstaigas bei organizacijas, skatina vietos bendruomenių, Savivaldybės šeimos tarybos veiklą, neformalius šeimų judėjimus, planuodamos ir teikdamos pagalbą šeimoms.

7. Seniūnai, vykdydami Vietos savivaldos įstatymo jiems priskirtas funkcijas, dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą ir darbą su šeimomis.

8. Seniūnai, seniūnaičiai, bendruomeninės organizacijos, nevyriausybinės organizacijos, šeimos taryba, pasitelkdamos savanorius, kartu su Savivaldybės administracija suburia bendruomenę dirbti su šeimomis ir vaikais, organizuoja šeimų užimtumą, inicijuoja saugios kaimynystės veiklas, padeda šeimoms užsitikrinti tinkamas gyvenamojo būsto sąlygas, prisideda prie šeimų švietimo organizavimo.

9. Policijos pareigūnai, atlikdami savo funkcijas pagal kompetenciją, vykdo individualiąsias prevencines priemones su šeimomis, kuriose buvo nustatyti vaikų teisių pažeidimai, smurto prieš juos atvejai ar buvo gauti pranešimai apie galimus smurto atvejus šeimoje, taip pat šeimose, kuriose gyvena probuojami asmenys ar asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų, teisti už nusikalstamas veikas, susijusias su vaiko teisių pažeidimais, smurtu artimoje aplinkoje, ir šie asmenys piktnaudžiauja alkoholiu ar turi priklausomybę nuo narkotikų ir (ar) psichotropinių medžiagų.

10. Ignalinos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Zarasų skyriaus visuomenės sveikatos specialistai planuoja ir vykdo visuomenės (ypač vaikų) psichikos sveikatos, alkoholizmo ar kitų priklausomybių ligų prevencijos ar pagalbos priemones, bendradarbiauja su Savivaldybės administracija, bendruomeninėmis organizacijomis, seniūnijomis, socialiniais darbuotojais.

11. Zarasų rajono savivaldybės viešoji įstaiga Pirminės sveikatos priežiūros centras vykdo nėščiųjų, gimdyvių ir naujagimių sveikatos priežiūrą sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Vaikų sveikata profilaktiškai tikrinama sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

12. Zarasų rajono Antazavės socialinių paslaugų centras „Kartų namai“ esant būtinybei, suteikia laikino apgyvendinimo ir kitas vaikui ir šeimai reikalingas socialines paslaugas.

13. Zarasų rajono socialinių paslaugų centras teikia specializuotą kompleksinę pagalbą smurto artimoje aplinkoje atveju bendradarbiaujant su Zarasų bendruomeninių šeimos namų „Saugi šeima“ specialistais.

14. Zarasų švietimo pagalbos tarnyba teikia psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą, konsultuoja vaiko tėvus ar atstovus pagal įstatymą, bendradarbiaudami su jais teikia vaikams psichologinę pagalbą, psichologinių problemų prevencijos priemones ir ankstyvąją intervenciją, bendradarbiauja su socialiniais darbuotojais, sveikatos priežiūros įstaigomis, organizuoja tėvams efektyvios tėvystės mokymus. Savivaldybėje šeimoms, įskaitant besilaukiančias vaikų šeimas, sudaromos galimybės dalyvauti Pozityvios tėvystės mokymų programoje, kitose šeimos įgūdžius ugdančiose ir palaikančiose priemonėse.

15. Organizuojant pagalbos šeimoms teikimą Savivaldybėje, sudaromos sąlygos šeimoms gauti konsultacijas ir informaciją dėl joms reikalingos pagalbos gavimo vadovaujantis vieno langelio principu: savivaldybės teritorijoje veikia bent vieni bendruomeniniai šeimos namai, kurie teikia informaciją apie visas Savivaldybės teritorijoje teikiamas paslaugas šeimai.

16. Už bendro darbo su šeimomis Savivaldybėje organizavimą atsako Savivaldybės administracijos direktorius.

17. Už bendro darbo su šeimomis koordinavimą Savivaldybėje atsakingas tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius.

18. Savivaldybėje sudaroma tarpinstitucinė grupė tarpinstituciniams klausimams, susijusiems su pagalbos šeimoms planavimu, stebėsena ir plėtra, prevencinių priemonių planavimu ir įgyvendinimu, pagalbos šeimoms poreikių vertinimu Savivaldybėje, bendruomenės, bendruomeninių ir nevyriausybinių organizacijų telkimu bendram darbui su šeimomis Savivaldybėje, taip pat probleminiams klausimams aptarti. Savivaldybės tarpinstitucinė grupė sudaroma iš Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjų, Savivaldybės gydytojo, Valstybės vaiko teisių tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Utenos vaiko teisių apsaugos skyriaus Zarasų rajone specialisto, Zarasų rajono Socialinių paslaugų centro direktoriaus, policijos pareigūnų, sveikatos priežiūros, švietimo įstaigų atstovų. Jei reikia, atsižvelgiant į numatomo svarstyti klausimo turinį, į tarpinstitucinius pasitarimus gali būti kviečiami ir kiti Aprašo 5 punkte nurodyti paslaugas šeimai organizuojantys, teikiantys ir koordinuojantys subjektai, Savivaldybės meras, jo pavaduotojas, Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos direktorius, jo pavaduotojas, nepriklausomi ekspertai ir kt. Savivaldybės tarpinstitucinei grupei vadovauja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, jos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius organizuoja tarpinstitucinius pasitarimus ne rečiau kaip kartą per ketvirtį.

19. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, organizuodamas bendro darbo su šeimomis koordinavimą Savivaldybėje:

19.1. kartu su Aprašo 5 punkte nurodytais subjektais vertina ir analizuoja Savivaldybėje gyvenančių šeimų bendrą pagalbos poreikį, vykdo pagalbos prieinamumo ir kokybės stebėseną pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro kartu su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministru ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministru nustatytus paslaugų prieinamumo ir kokybės stebėsenos rodiklius bei tvarką;

19.2. inicijuoja ir kartu su Aprašo 5 punkte nurodytais subjektais rengia paslaugų plėtros planų projektus;

19.3. teikia informaciją Savivaldybės administracijos direktoriui apie kylančias problemas dirbant bendrą darbą su šeimomis ir siūlymus dėl pagalbos šeimai teikimo, organizavimo tobulinimo, plėtros;

19.4. gavęs šeimos, švietimo įstaigos, sveikatos priežiūros įstaigos, teisėsaugos institucijos, seniūnijos prašymą, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro kartu su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministru ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministru nustatyta tvarka inicijuoja atvejo vadybininko paskyrimą koordinuotai teikiamų paslaugų teikimui vaikui ir šeimai užtikrinti.

20. Siekdamas nustatyti prevencijos priemonių, pagalbos šeimoms poreikį Savivaldybėje, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, pasitelkdamas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, Švietimo ir kultūros skyriaus specialistus, Savivaldybės gydytoją, seniūnus, seniūnijos išmokų specialistus ir specialistus socialiniam darbui, kasmet organizuoja paslaugų šeimoms ir vaikams paklausos ir pasiūlos įvertinimą. Įvertinama, kokių sunkumų patiria Savivaldybėje gyvenantys vaikai, prioritetą teikiant vaikams, augantiems nepasiturinčiose šeimose, daugiavaikėse šeimose, šeimose, kuriose nustatyti smurto atvejai, šeimose, auginančiose vaikus, turinčius negalią, specialiųjų ugdymosi poreikių. Pagalbos šeimoms ir vaikams paklausos ir pasiūlos įvertinimo išvados bei siūlymai aptariami Savivaldybės tarpinstitucinėje grupėje ir įtraukiami į paslaugų plėtros plano projektą.

21. Savivaldybės tarpinstitucinės grupės siūlymus ir išvadas, pagalbos plėtros plano projektą tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius teikia Savivaldybės administracijos direktoriui.

22. Tarpinstitucinės grupės gali veikti ir seniūnijose. Seniūnijos tarpinstitucinei grupei vadovauja seniūnas, dalyvauja Aprašo 5 punkte nurodyti subjektai, veikiantys seniūnijose. Seniūnijos tarpinstitucinės grupės, bendradarbiaudamos su bendruomene, seniūnaičiais, aptaria ir planuoja prevencijos priemones seniūnijose, prireikus aptaria konkrečių šeimų situacijas ir teikia siūlymus Savivaldybės tarpinstitucinei grupei ar Savivaldybės institucijoms dėl pagalbos šeimai organizavimo ir teikimo tobulinimo Savivaldybėje.

 

IV SKYRIUS

PREVENCINĖS IR KITOS PAGALBOS ŠEIMOMS ORGANIZAVIMAS

 

23. Vaikui ir šeimai savivaldybė užtikrina nuoseklią, individualią ir planingą prevencinę ir kitą pagalbą. Organizuodamos ir teikdamos prevencinę, kompleksinę, koordinuotą ir kitą pagalbą šeimai, Savivaldybės administracija ir įstaigos bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, vietos bendruomenėmis, VVTĮT teritoriniu skyriumi, valstybės ir kitų savivaldybių institucijomis bei įstaigomis.

24. Atvejo vadyba inicijuojama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatytais atvejais ir tvarka.

25. Atvejo vadybininkas organizuoja atvejo nagrinėjimo posėdžius, rengia, įgyvendina ir užbaigia pagalbos planą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

26. Jeigu atvejo vadybininko organizuojamuose posėdžiuose nedalyvauja pakviestų institucijų atstovai, nepateikia ar pateikia neišsamią prašomą informaciją, nedalyvauja ruošiant pagalbos planą, nevykdo ar netinkamai vykdo priskirtas funkcijas, atvejo vadybininkas raštu ir (ar) elektroninėmis ryšio priemonėmis kreipiasi į tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių su prašymu inicijuoti tarpinstitucinį pasitarimą minėtiems klausimams spręsti.

27. Atvejo vadybininkas, nustatęs, kad savivaldybėje teikiamos šeimoms reikalingos pagalbos nepakanka, pagalbos pasiūla neatitinka vaikų ir jų šeimų poreikių, apie tai informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių, kuris inicijuoja veiksmus, numatytus Aprašo 19 punkte.

28. Seniūnas, vykdydamas Vietos savivaldos įstatymo jam priskirtas funkcijas:

28.1. bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, vietos gyventojais, bendruomenių pirmininkais, telkia ir skatina bendruomenes dirbti su šeimomis ir vaikais;

28.2. bendradarbiauja su švietimo įstaigomis, inicijuoja saugios kaimynystės veiklas;

28.3. prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktus pasiūlymus ir teikia juos Savivaldybės administracijos direktoriui.

29. Seniūnijos specialistai socialiniam darbui renka ir analizuoja informaciją apie seniūnijos gyventojų socialinės pagalbos poreikius, informuoja ir konsultuoja socialinių paslaugų klausimais, prireikus tarpininkauja skiriant vaikui ir šeimai socialines paslaugas, specialiosios pagalbos priemones, piniginę socialinę paramą.

30. Siekdami identifikuoti socialinės rizikos prevencijos priemonių bei kitos pagalbos šeimoms poreikį savivaldybėje, Zarasų rajono socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, dirbantys Zarasų savivaldybės teritorijoje, kiekvieną ketvirtį įvertina su kokiais sunkumais susiduria Savivaldybėje gyvenantys nepilnamečiai vaikai, prioritetą skirdami vaikams: nelankantiems ikimokyklinio ugdymo įstaigų, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, augantiems fizinių asmenų globėjų (rūpintojų) šeimose, daugiavaikėse šeimose, augantiems ekonominį nepriteklių patiriančiose šeimose (šeima gauna socialinę pašalpą, paramą maisto produktais), šeimose, kurios patekusios į krizę (tėvų nedarbas, žalingi įpročiai, netektys, skyrybos), šeimose, kurių vienas iš tėvų uždarbiauja užsienyje, nuteistas kalėti, šeimose, kuriose vienas iš tėvų serga psichikos liga, šeimose, kuriose nustatyti smurto atvejai ar kita. Pagalbos vaikams ir šeimoms paklausos ir pasiūlos įvertinimo išvados ir siūlymai pateikiami tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui. Jie aptariami Savivaldybės tarpinstitucinės grupės posėdžiuose ir įtraukiami į paslaugų plėtros plano projektą.

31. Socialinė priežiūra derinama su nevyriausybinių organizacijų, Savivaldybės organizuojamomis pagalbos šeimai formomis.

32. Nustačius, kad taikomų prevencijos priemonių šeimai nepakanka arba jos nėra veiksmingos, socialinis darbuotojas, dirbantis su šeima, informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių, kuris organizuoja tarpinstitucinės grupės pasitarimą ir sprendžia klausimą dėl kompleksinės pagalbos šeimai poreikio.

33. Vaikams su negalia ir juos auginančioms šeimoms užtikrinamas vaiko ar jo tėvų specialiuosius poreikius atitinkanti socialinė, švietimo pagalba ir sveikatos priežiūra.

34. Ignalinos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistai planuoja Savivaldybės vaikų sveikatai gerinti skirtas priemones, organizuoja renginius, mokymus bendruomenėje, įtraukdami vietos gyventojus į sveikatinimo programas, ypač daug dėmesio skirdami psichikos sveikatai stiprinti, alkoholizmui mažinti, prevenciniam darbui su besilaukiančiomis motinomis ir pan., organizuoja ankstyvosios intervencijos mokymus jaunuoliams nuo 14 iki 21 metų.

35. Savivaldybė jos teritorijoje gyvenančioms šeimoms užtikrina ir kitas paslaugas (psichosocialines, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, vaikų priežiūros ir ugdymo, sveikatos, švietimo, sociokultūrines paslaugas), numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamame Baziniame paslaugų šeimai pakete.

36. Savivaldybės teritorijoje veikiančios įstaigos pagal kompetenciją dalijasi informacija dėl galimybių šeimai gauti pagalbą, kartu su šeima ir socialiniu darbuotoju planuoja ir teikia pagalbą šeimai. Prireikus pagal galimybes dalyvauja aptariant pagalbos šeimai priemones ir efektyvumą. Kai įstaigos atsisako bendradarbiauti su socialiniu darbuotoju ar Zarasų rajono socialinių paslaugų centru, vadovybė apie tokį atvejį raštu informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių. Šie klausimai aptariami Savivaldybės tarpinstitucinės grupės posėdžiuose.

37. Zarasų rajono socialinių paslaugų centras iki sausio 31 d. ir per metus pagal poreikį Savivaldybės administracijos tarpinstitucinei grupei teikia statistinę informaciją apie šeimoms teiktą socialinę pagalbą ir pokyčius.

38. Švietimo, asmens sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų, teisėsaugos ir kitos institucijos bei įstaigos, bendruomeninės ir nevyriausybinės organizacijos, seniūnijos keičiasi tarpusavyje informacija apie jų suteiktas / teikiamas ar planuojamas teikti paslaugas šeimoms, poreikį šeimai gauti pagalbą ir pan. Subjektai, dirbantys su šeimomis ir vaikais, informacijos apsikeitimo tvarką aptaria Savivaldybės tarpinstitucinės grupės pasitarimo metu.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Apraše neaptartos nuostatos vykdomos vadovaujantis kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų reglamentuota tvarka.

40. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

 

_________________