KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

Dėl Asmeninės pagalbos TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE tvarkos aprašo PAtvirtinimo

 

2023 m. gruodžio 29 d. Nr. MP1-543

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo, Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. A1-804 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ pakeitimo“:

1.       Tvirtinu Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Kėdainių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama);

2.       N u s t a t a u perkamos ar finansuojamos asmeninės pagalbos maksimalų valandinį įkainį Kėdainių rajono savivaldybėje – 9,20 Eur;

3.       S k i r i u savivaldybės biudžetinę įstaigą Kėdainių bendruomenės socialinį centrą teikti asmeninę pagalbą;

4.       P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. spalio 31 d. įsakymą Nr. AD-1-1252 „Dėl asmeninės pagalbos maksimalaus valandinio įkainio Kėdainių rajono savivaldybėje nustatymo“;

5.       P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės mero 2023 m. rugsėjo 22 d. potvarkį Nr. MP1-355 „Dėl asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Kėdainių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

6.       N u s t a t a u, kad šis potvarkis įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Valentinas Tamulis

 

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės mero

2023 m. gruodžio 29 d. potvarkiu

Nr. MP1-543

 

 

Asmeninės pagalbos TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE tvarkos APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Kėdainių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos teikimo organizavimo tvarką, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį, pagrindus ir sąlygas, asmeninės pagalbos teikimo kontrolės tvarką Kėdainių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Asmeninės pagalbos teikimas ir mokėjimas už asmeninę pagalbą Savivaldybėje organizuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašu (toliau – Pagalbos teikimo tvarkos aprašas) ir Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu (toliau – Mokėjimo tvarkos aprašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. A1-804 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ pakeitimo“, Aprašu.

3. Aprašas taikomas asmenims su negalia (toliau – asmuo), kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra apriboti (negali savarankiškai orientuotis, nuvykti iš taško A į tašką B ir (ar) tvarkyti asmeninio ir (ar) socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba, ir kurie yra deklaravę gyvenamąją vietą Savivaldybėje arba yra įtraukti į Savivaldybės gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą ir Savivaldybės teritorijoje faktiškai gyvena, arba kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, tačiau Savivaldybėje mokosi pagal formaliojo švietimo programą ir nuolat gyvena. Prioritetą gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, nurodyti Pagalbos teikimo tvarkos apraše.

4. Asmeninės pagalbos poreikis nevertinamas ir asmeninė pagalba neteikiama asmenims, kurie gauna slaugos ar paliatyviosios pagalbos paslaugas gydymo įstaigoje, arba socialines paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje.

5. Asmeninę pagalbą Kėdainių rajono savivaldybėje teikia Kėdainių bendruomenės socialinis centras ir (ar) pagal sudarytas sutartis kiti viešai (viešojo konkurso būdu) pasirenkami juridiniai asmenys (toliau – asmeninės pagalbos teikėjas), ir (ar) asmens ar jo tėvų (įtėvių), globėjų (rūpintojų), pilnamečių vaikų (įvaikių), aprūpintojo, asmens sutuoktinio, asmens įgalioto kito asmens (toliau – asmens atstovas) pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje ir 27 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus ir galintis teikti asmeninę pagalbą. Asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas asmeninę pagalbą teikia pagal darbo sutartį, sudarytą su asmeninės pagalbos teikėju, arba pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą.

 

6. Asmeninės pagalbos teikimas finansuojamas iš Savivaldybei skirtų Lietuvos Respublikos

valstybės biudžeto lėšų. Aprašo nustatyta tvarka, asmeninei pagalbai teikti gali būti naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos.

7. Asmeniui, turinčiam teisę gauti asmeninę pagalbą, asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku, kai asmeniui teikiamos socialinės priežiūros arba socialinės globos paslaugos namuose arba kai asmuo atlieka darbo funkcijas ar dalyvauja užimtumo ir ugdymo veiklose, taip pat asmens miego ir (ar) poilsio metu. Už šios nuostatos laikymąsi ir iš to kylančias pasekmes tiesiogiai atsako asmeninės pagalbos teikėjas, asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas.

8. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) administruoja asmeninės pagalbos teikimą.

9. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

Asmeninės pagalbos teikimo organizavimas

 

10. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ir pateikia Pagalbos teikimo tvarkos aprašo III skyriuje nurodytus dokumentus (toliau – dokumentai). Dokumentus ir (ar) kitą informaciją asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas, laikydamasis Pagalbos teikimo tvarkos aprašo III skyriuje nurodytų dokumentų pateikimo reikalavimų, gali pateikti asmeniškai, atvykęs į Socialinės paramos skyrių, siųsdamas pašto siunta, per kurjerį, el. paštu arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę.

11. Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą Savivaldybėje (ne savo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybėje), jis ar asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į Socialinės paramos skyrių. Asmeninės pagalbos teikimo šiam asmeniui išlaidos padengiamos iš Savivaldybei skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

12. Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą ir kurio nuolatinė gyvenamoji vieta yra Savivaldybėje, mokosi pagal formaliojo švietimo programą ar dirba ne savo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybėje, o su Savivaldybe besiribojančioje savivaldybėje, jis ar asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į Socialinės paramos skyrių. Asmeninės pagalbos teikimo šiam asmeniui išlaidos padengiamos iš Savivaldybei skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

13. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia tik tuo atveju, jei šių dokumentų ir (ar) informacijos Savivaldybės administracija neturi ar jos neįmanoma gauti iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ar jų Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų.

14. Socialinės paramos skyrius gautus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, prieš tai įvertinęs, ar pateikti visi reikalingi dokumentai, užregistruoja ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų užregistravimo dienos el. paštu arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis perduoda atsakingam Kėdainių bendruomenės socialinio centro socialiniam darbuotojui (toliau – socialinis darbuotojas) dėl asmeninės pagalbos poreikio įvertinimo. Socialinį darbuotoją, atsakingą už asmeninės pagalbos poreikio asmeniui vertinimą ir nustatymą, paskiria Kėdainių bendruomenės socialinio centro direktorius.

15. Socialinis darbuotojas, gavęs dokumentus ir (ar) kitą informaciją, Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatyta tvarka bei terminais vertina ir nustato asmeninės pagalbos poreikį asmeniui, raštu pateikia, įteikdamas tiesiogiai arba siųsdamas elektroninių ryšių priemonėmis, Socialinės paramos skyriui motyvuotą išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo asmeniui.

16. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo, o Socialinės paramos skyriui iš asmeninės pagalbos teikėjo arba asmens ar asmens atstovo gavus raštišką laisvos formos siūlymą (jame nurodomas asmens, gaunančio asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, gyvenamosios vietos adresas, kita svarbi informacija, turinti įtakos asmeninės pagalbos teikimui) sustabdyti, atnaujinti, nutraukti asmeninę pagalbą, ir dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo, nutraukimo ar asmeninės pagalbos teikėjo keitimo (toliau – Sprendimas), Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais priima Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Sprendimas priimamas užpildant Sprendimo formas (Aprašo 1 priedas), (Aprašo 2 priedas). Sprendimo projektą rengia ir apie priimtą sprendimą asmenį ar asmens atstovą Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais informuoja Socialinės paramos skyriaus darbuotojas, kuriam Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu pavesta administruoti asmeninės pagalbos teikimą. Diena, kurią asmuo ar asmens atstovas gauna Sprendimą (jo nuorašą / kopiją), laikoma ta diena, kurią Sprendimas buvo įteiktas tiesiogiai, išsiųstas el. paštu, atsiimtas, asmeniui ar asmens atstovui gavus registruotą pašto siuntą, kuria buvo siųstas Sprendimas.

17. Pagalbos teikimo tvarkos aprašo VIII skyriuje nurodytais atvejais ir tvarka asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo asmeninės pagalbos teikėjas.

18. Jeigu priėmus Sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, numatoma, kad einamaisiais metais skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti pakanka, Socialinės paramos skyrius atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą Mokėjimo tvarkos apraše ir Apraše nustatyta tvarka, ir Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatytais terminais organizuoja Asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už ją sutarties (toliau – Sutartis) (Aprašo 4 priedas) pasirašymą tarp Savivaldybės administracijos, asmeninės pagalbos teikėjo ir asmens ar asmens atstovo, tuo atveju, jei asmeninę pagalbą asmeniui teiks pagalbos teikėjo paskirtas asmeninis asistentas, arba tarp Savivaldybės administracijos, asmeninės pagalbos teikėjo, asmens ar asmens atstovo ir asmens ar asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento, tuo atveju, jei asmeninę pagalbą asmeniui teiks asmens ar asmens atstovo pasitelktas asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas (Savivaldybės administracijos sprendimu – keli asmeniniai asistentai) (toliau kartu – Šalys). Sutartyje turi būti nustatyta asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarka ir terminai, Šalių teisės bei pareigos, kitos Pagalbos teikimo tvarkos apraše ir Mokėjimo tvarkos apraše nurodytos nuostatos. Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių neįmanoma pasirašyti per Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatytą terminą, esant šias priežastis patvirtinantiems dokumentams ar paaiškinimui, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą Pagalbos teikimo tvarkos apraše nurodytam laikotarpiui, nepriimant atskiro Sprendimo dėl asmeninės pagalbos skyrimo, Sprendimą priėmusio subjekto sprendimu. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik visoms Šalims pasirašius Sutartį ir teikiama nustatyto asmeninės pagalbos asmeniui poreikio terminu, t. y. dvejus metus, kurie pradedami skaičiuoti nuo visų šalių pasirašytos Sutartis dienos. Asmeninės pagalbos teikėjo paskirtas asmeninis asistentas, prieš pradėdamas asmeniui teikti asmeninę pagalbą, su Sutartimi supažindinamas pasirašytinai.

19. Jei Sutartis nepasirašoma per Pagalbos teikimo tvarkos apraše nurodytą terminą, priimtas Sprendimas pripažįstamas netekusiu galios, Sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo priėmusio subjekto sprendimu, priimant atskirą sprendimą.

20. Jeigu priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, numatoma, kad einamaisiais metais skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti neužtenka, Pagalbos teikimo tvarkos aprašo IV skyriuje nurodyta tvarka Socialinės paramos skyrius asmenį įrašo į asmenų, pageidaujančių gauti asmeninę pagalbą, sąrašą.

21. Nustatyto asmeninės pagalbos poreikio terminui nepasibaigus, atsiradus aplinkybėms, turinčioms (galinčioms turėti) įtakos asmeninės pagalbos konkrečiam asmeniui teikimo apimčiai (pvz., pakito asmens sveikatos būklė, asmuo išreiškia poreikį mažesniam ar didesniam asmeninės pagalbos teikimo valandų skaičiui arba keičiasi veiklos, kuriose asmeniui reikia asmeninės pagalbos ir kt.), asmuo ar asmens atstovas Socialinės paramos skyriui Aprašo 10 punkte nustatyta tvarka pateikia Pagalbos teikimo tvarkos aprašo III skyriuje nurodytą prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos ir, jei reikia, kitus pasikeitusius Pagalbos teikimo tvarkos aprašo III skyriuje nurodytus dokumentus. Inicijuoti asmeninės pagalbos poreikio pervertinimą nepasibaigus nustatytam terminui gali ir Socialinės paramos skyrius Pagalbos teikimo tvarkos aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.

22. Asmeninės pagalbos poreikio pervertinimą nepasibaigus nustatytam terminui Socialinės paramos skyrius organizuoja Aprašo 14 punkte nustatyta tvarka, jei reikia, rengia Sutarties pakeitimo projektą.

23. Likus ne daugiau kaip 30 dienų iki nustatyto asmeninės pagalbos poreikio termino pabaigos arba pasibaigus šiam terminui, asmuo, pageidaujantis toliau gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas turi teisę Aprašo 10 punkte nustatyta tvarka kreiptis į Socialinės paramos skyrių, kuris gavęs dokumentus, įvertina, ar asmuo turi pirmumo teisę gauti asmeninę pagalbą, ir organizuoja asmeninės pagalbos asmeniui poreikio vertinimą Aprašo 14 punkte nustatyta tvarka.

24. Asmeninę pagalbą teikiantis asmeninis asistentas vykdo funkcijas nustatytas Pagalbos teikimo tvarkos apraše.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDIS, PAGRINDAI IR SĄLYGOS

 

25. Aprašo 16 punkte nustatyta tvarka priėmus Sprendimą, kad asmeninę pagalbą asmeniui skirti tikslinga, ir įvertinus, kad einamaisiais metais skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti pakanka, Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Mokėjimo tvarkos aprašo nuostatomis, įvertina asmens finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir nustato asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį, išreikštą pinigine išraiška. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis kiekvienam asmeniui nustatomas individualiai, Socialinės paramos skyriaus vedėjo (jam nesant jį pavaduojančio asmens) sprendimu dėl asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį nustatymo, užpildant sprendimo formą (Aprašo 3 priedas).

26. Asmens finansinės galimybės mokėti už asmeninę pagalbą nevertinamos, jei:

26.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra didesnis negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai. Tokiu atveju asmens mokėjimo dydis už asmeninę pagalbą apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 30 punkto nuostatomis;

26.2. asmuo ar asmens atstovas prašyme-paraiškoje dėl asmeninės pagalbos pažymi, kad sutinka sumokėti visą sumą – 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.

27. Asmens finansinės galimybės mokėti už asmeninę pagalbą vertinamos, jei:

27.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra mažesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar visos jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 30 punkto nuostatomis;

27.2. asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 31, 32 punktais.

28. Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 VRP dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.

29. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydį sudaro asmeniui suteiktų asmeninės pagalbos valandų skaičius padaugintas iš Savivaldybėje nustatyto perkamos ar finansuojamos asmeninės pagalbos maksimalaus valandinio įkainio.

30. Asmens, kuriam yra skirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir negali būti didesnis negu asmens gaunamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti jam mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio, nesvarbu, kiek jis moka už specialiąsias socialines paslaugas.

31. Asmens, kuriam nėra skirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 procentų asmens pajamų. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, kai asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, dydį Socialinės paramos skyrius apskaičiuoja vertindamas asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas, vadovaudamasis šiomis nuostatomis:

31.1. jei asmens pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, – 5 procentai asmens pajamų, bet ne daugiau kaip 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio;

31.2. jei asmens pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius – 10 procentų asmens pajamų, bet ne daugiau kaip 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio;

31.3. jei asmens pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius – 15 procentų asmens pajamų, bet ne daugiau kaip 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio;

31.4. jei asmens pajamos yra 5 VRP dydžiai arba didesnės už 5 VRP dydžius – 20 procentų asmens pajamų, bet ne daugiau kaip 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.

32. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 31 punktu, atskaičius asmens mokėjimo už specialiąsias socialines paslaugas dydį, apskaičiuotą teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Asmuo moka tik už valandas, kuriomis asmeninė pagalba jam buvo teikiama, išskyrus atvejį, kai asmuo ar asmens atstovas atsisako asmeninės pagalbos teikimo, Sutartyje nustatyta tvarka informuodamas apie tai asmeninį asistentą ar asmeninės pagalbos teikėją, likus mažiau kaip 12 valandų iki jos teikimo pradžios. Tokiu atveju asmuo moka už vienos dienos valandas, tarsi asmeninė pagalba jam būtų teikta.

34. Asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu pasikeitus asmens pajamoms ir (ar) teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiui, ir (ar) asmeniui pradėjus / nustojus gauti socialines paslaugas (tuo atveju, jei asmuo turi mokėti už socialines paslaugas), asmuo ar asmens atstovas Sutartyje nustatyta tvarka ir duomenų apimtimi ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos ir (ar) didesnio ar mažesnio asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo dienos, pradėjus / nustojus gauti socialines paslaugas, apie tai praneša Socialinės paramos skyriui. Socialinės paramos skyrius, Mokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais, iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą ir nustato asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį, jei reikia, rengia Sutarties pakeitimo projektą.

35. Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą apie tai, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Socialinės paramos skyrius turi teisę pareikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar asmeninės pagalbos teikėjo iniciatyva iš naujo įvertinti asmens finansines galimybes ir nustatyti asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį, jei reikia, parengti Sutarties pakeitimo projektą.

36. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs ir išnagrinėjęs asmens ar asmens atstovo laisvos formos raštišką prašymą atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą (toliau – prašymas) (nurodomas asmens, kurį prašoma atleisti nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, priežastys dėl kurių prašoma atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą, laikotarpis, kuriam prašoma atleisti nuo mokėjimo) ir dokumentus, nurodytus Mokėjimo tvarkos aprašo 12 punkte ir (ar) kitus dokumentus, pagrindžiančius priežastis dėl kurių asmuo negali susimokėti už jam teikiamą asmeninę pagalbą, turi teisę priimti sprendimą atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą dėl:

36.1. asmens turto praradimo dėl stichinės nelaimės, gaisro ar vagystės;

36.2. asmens šeimos nario mirties;

36.3. asmens sunkios ligos, įrašytos į sunkių ligų sąrašą, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, atveju, kai dėl to yra padidėjusios išlaidos nekompensuojamiems vaistams, slaugos priemonėms įsigyti ir kt.;

36.4. to, kad asmuo yra vienišas ir turi psichikos ir (ar) elgesio sutrikimų ir dėl šios priežasties negali sumokėti už jam suteiktą asmeninę pagalbą, asmeninės pagalbos teikėjo siūlymu, nereikalaujant iš asmens prašymo.

37. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą Aprašo 36.1. ir 36.2. papunkčiuose nurodytais pagrindais, priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir Aprašo 36 punkte nurodytų dokumentų gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos ir galioja 6 mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos, o asmeninės pagalbos teikimo asmeniui išlaidos finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Savivaldybei asmeninei pagalbai teikti.

38. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą tam tikram laikotarpiui, Aprašo 36.3. ir 36.4. papunkčiuose nurodytais pagrindais, priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir (ar) Aprašo 36 punkte nurodytų dokumentų gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos. Sprendime nurodytu asmens atleidimo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą laikotarpiu, asmeninės pagalbos teikimo asmeniui išlaidos (100 proc.) finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti.

 

IV SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO KONTROLĖ

 

39. Asmeninis asistentas už praėjusį mėnesį asmeniui teiktą asmeninę pagalbą, tai pat pasibaigus Sutarties terminui, atsiskaito asmeninės pagalbos teikėjui iki kito mėnesio 3 dienos, pateikdamas asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (Aprašo 5 priedas). Asmeninės pagalbos teikimo ataskaita turi atitikti Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatytus reikalavimus.

40. Asmeninės pagalbos teikėjas kontroliuoja kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą. Gavęs asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą, įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius bei Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatytus reikalavimus, ir asmeninės pagalbos teikimo ataskaitoje pateikia išvadą ar asmeniui suteikta asmeninė pagalba kokybiška ir atitinka asmens poreikius.

41. Asmeninės pagalbos teikėjas už teiktą asmeninę pagalbą atsiskaito Socialinės paramos skyriui pateikdamas:

41.1. asmeninės pagalbos teikėjo ketvirčio ataskaitą (Aprašo 6 priedas) ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus kalendorinių metų paskutiniam ketvirčiui, iki kitų metų pirmojo mėnesio 8 dienos;

41.2. asmeninės pagalbos teikėjo metinę ataskaitą (Aprašo 7 priedas) pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų metų sausio 15 dienos.

42. Socialinės paramos skyriaus prašymu, asmeninės pagalbos teikėjas jam teikia asmeninės pagalbos teikimo ataskaitas.

43. Socialinės paramos skyrius, gavęs asmeninės pagalbos teikėjo ketvirčio ataskaitą, vertina, ar asmeninės pagalbos teikėjo asmeniui teikiama asmeninė pagalba atitinka Pagalbos teikimo tvarkos aprašo reikalavimus. Vertinimo rezultatus įformina asmeninės pagalbos teikėjo ketvirčio ataskaitoje, pateikdamas vertinimo išvadą.

44. Socialinės paramos skyrius vertina, ar asmeninės pagalbos poreikio vertinimas atliktas vadovaujantis Pagalbos teikimo tvarkos aprašo nuostatomis, nustatančiomis asmeninės pagalbos poreikio vertinimą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

46. Asmuo nesutinkantis su priimamais sprendimais įgyvendinant Pagalbos teikimo tvarkos aprašo ir Aprašo nuostatas, juos gali skųsti Pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.

47. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Socialinės paramos skyriaus ir (ar) asmeninės pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.

48. Socialinės paramos skyrius formuoja asmeninės pagalbos gavėjų bylas, kuriose kaupia ir saugo dokumentus, Sprendimus bei kitą informaciją susijusią su asmeninės pagalbos teikimu.

49. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.

50. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

51. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________