kėdainių rajono savivaldybėS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m.  birželio 25 d.  Nr. AD-1-736

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103„ Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“, Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. V-23„ Dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinių nuostatų“:

1. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus ( pridedama).

2. P r į p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. kovo 2 d. įsakymą Nr. AD-1-230 „Dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                       Arūnas Kacevičius

 

patvirtinta

Kėdainių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. birželio 25 d.

įsakymu Nr. AD-1-736

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau – šie Nuostatai) reglamentuoja Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – Komisija) paskirtį ir funkcijas, komisijos narių teises ir atsakomybę, darbo organizavimą, sprendimų priėmimą, posėdžio protokolų parengimą.

2. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

3. Savo veikloje Komisija vadovaujasi šiais Nuostatais, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas) bei kitais susijusiais teisės aktais.

4. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II. komisijos PASKIRTIS ir funkcijos

 

5. Komisijos paskirtis – padėti Kėdainių savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) organizuoti būsto pritaikymą asmenims, turintiems negalią. Veikdama pagal savo paskirtį, Komisija atlieka šias funkcijas:

5.1. Tvarkos apraše nustatyta tvarka įvertina būsto ir gyvenamosios aplinkos (toliau – Būsto) pritaikymo neįgaliesiems poreikį. Vertinant poreikį privalo dalyvauti ne mažiau kaip vienas trečdalis Komisijos narių ( neįgaliųjų organizacijos atstovo dalyvavimas privalomas) ir statybos darbų specialistas ( jeigu jis nėra komisijos narys);

5.2. sprendžia dėl būsto pritaikymo poreikio tenkinimo, svarsto ir patvirtina Savivaldybės administracijos sudarytas būsto pritaikymo eiles, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą bei atsižvelgdama į turimų Savivaldybės administracijos biudžeto lėšų būstui pritaikyti dydį ir skirtą valstybės biudžeto lėšų dydį einamaisiais metais, nustato, kiek būsto pritaikymo eilėje įrašytų pareiškėjų prašymų galima tenkinti ir finansuoti būsto pritaikymą;

5.3. ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo (arba jo nepritaikymo), dėl būsto pritaikymo preliminaraus darbų aprašo ir išlaidų sąmatos patvirtinimo arba nepatvirtinimo;

5.4. priima sprendimus dėl pareiškėjo būsto pritaikymo eilės praleidimo Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

5.5. priima sprendimus dėl būsto pritaikymo neįgaliajam darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo neįgaliajam darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

5.6. įvertinusi medicinos dokumentus, ugdymosi poreikių ir kitus duomenis priima sprendimus dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pakartotino pritaikymo neįgaliesiems nepraėjus 10 metų nuo paskutinio sprendimo pritaikyti neįgaliojo būstą priėmimo dienos, kai neįgaliajam dėl pasikeitusios sveikatos būklės ar ugdymosi poreikių reikalingi papildomi būsto pritaikymo darbai, ir neįgaliesiems, kuriems buvo skirtas laiptų kopiklis arba kurių amžius prašymo nagrinėjimo Komisijos posėdyje dieną buvo nuo 7 iki 24 metų, tikslingumo;

5.7. priima sprendimus dėl būsto pritaikymo (arba nepritaikymo) jei būste neįgalusis faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams, nustačius ir Komisijos protokole nurodžius faktines aplinkybes;

5.8. teikia siūlymus Savivaldybės vykdomajai institucijai dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo neįgaliojo specialiesiems poreikiams, jei pareiškėjas pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti neįgaliojo specialiesiems poreikiams, ir jį teikia tvirtinti Savivaldybės vykdomajai institucijai;

5.9. priima sprendimus skirti būsto pritaikymo išlaidų kompensaciją, jei pareiškėjas parduoda jo poreikiams nepritaikytą būstą ir perka pritaikytą būstą;

5.10. priima sprendimus dėl perkamų mobilių techninės pagalbos įrenginių (mobilios vonios ir mobilūs tualetai) nesant techninių galimybių įrengti būste sanitarinius įrenginius arba pritaikyti esančius būste;

5.11. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje įrengimo individualiuose namuose;

5.12. jeigu neįgaliojo specialiesiems poreikiams ketinama pritaikyti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus ir pareiškėjas teikdamas prašymą nepateikė daugumos daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sutikimo, informuoja pareiškėją apie sutikimo būtinumą ir pažymi tai akte;

5.13. nagrinėja skundus dėl būsto pritaikymo, įgyvendinamo vadovaujantis Tvarkos aprašu, organizavimo ir vykdymo;

5.14. kontroliuoja, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus – apžiūri pritaikytą būstą ir prireikus teikia rangovui ar pačiam darbus organizavusiam pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

5.15. įvertina neįgaliesiems pritaikytus būstus ir nustačiusi, kad būstas pritaikytas ir pritaikymo darbai atlikti tinkamai, pasirašo darbų užbaigimo aktą;

6. Vykdydama jai pavestas funkcijas, Komisija atlieka šiuos uždavinius:

6.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus atsakingo specialisto pateiktus dokumentus;

6.2. vyksta apžiūrėti būstų, siekiant įvertinti būsto pritaikymo neįgaliajam poreikį;

6.3. dalyvauja priimant perduodamą pritaikytą būstą.

 

III. komisijos narių teisės

 

7. Komisijos nariai turi teisę:

7.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius bei kitą su Komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

7.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

7.3. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei Komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę raštu;

7.4. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:

8.1. posėdžiai;

8.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo neįgaliajam poreikį bei priimant perduodamą pritaikytą būstą.

8.3. elektroninėmis priemonėmis, esant skubiems klausimams, kai reikia greito Komisijos pritarimo/nepritarimo. Pagal gautus elektroninėmis priemonėmis Komisijos narių pasiūlymus ir pastabas parengiamas protokolas.

9. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko ar jam negalint eiti pareigų, jo pareigas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos pirmininkas:

9.1. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

9.2. kviečia Komisijos narius vykti įvertinti nepritaikyto būsto ir vadovauja Komisijai vertinant būsto pritaikymo poreikį neįgaliesiems;

9.3. kviečia Komisijos narius vykti įvertinti pritaikytą būstą ir vadovauja Komisijai apžiūroje.

10. Komisijos paskirtas Komisijos sekretorius:

10.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia Komisijos pirmininkui tvirtinti;

10.2. Komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę apie informuoja Komisijos narius;

10.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia Komisijos sprendimams priimti;

10.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais;

10.5. atsako už komisijos dokumentų tvarkymą, saugo Komisijai pateiktus dokumentus ir Komisijos posėdžių protokolų originalus per visą Komisijos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda Savivaldybės administracijai;

10.6. teikia kitą reikalingą informaciją, susijusią su svarstomais prašymais pritaikyti būstą;

10.7. prireikus ar Komisijos narių prašymu pateikia atsakingo specialisto susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas posėdžio metu;

10.8. teikia Savivaldybės administracijai Komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

10.9. vykdo kitus komisijos pirmininko pavedimus.

11. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

12. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

13. Komisija kontroliuoja būsto pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja Komisijos pirmininkas po to, kai Savivaldybės administracija gauna rangovo arba savarankiškai būstą pritaikiusio pareiškėjo arba nepritaikyto būsto keitimą organizavusio pareiškėjo pranešimą apie galimybę atvykti apžiūrėti būsto. Būsto pritaikymo apžiūros laiką Savivaldybės administracija suderina su pareiškėju bei su komisijos nariais.

14. Nepritaikyto būsto apžiūrą organizuoja Savivaldybės administracija ar jos paskirtas atsakingas darbuotojas. Komisijos vykdoma nepritaikyto būsto apžiūra dėl būsto pritaikymo poreikio neįgaliajam nustatymo laikoma įvykusia, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip vienas trečdalis Komisijos narių (neįgaliųjų organizacijos atstovo dalyvavimas privalomas) ir statybos darbų specialistas (jeigu jis nėra Komisijos narys);

15. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

16. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus, įvertina būsto pritaikymo pokytį pagal užpildytus Būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktus ir prireikus teikia Savivaldybės administracijai, rangovui ar pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę Komisijos nariai.

17. Savivaldybės administracija pasirašo Būsto pritaikymo darbų priėmimo–perdavimo aktą tik komisijai pasirašius Būsto pritaikymo neįgaliajam darbų užbaigimo aktą bei visiems Komisijos nariams pasirašytinai susipažinus su Būsto pritaikymo darbų priėmimo–perdavimo aktu.

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

18. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant Komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo Komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra Komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

 

VI. KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

19. Komisijos posėdžio bei būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai – apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

19.1. posėdžio data ir vieta;

19.2. posėdyje dalyvavusieji Komisijos nariai;

19.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

19.4. apžiūrimo būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitiktis patvirtintam būsto pritaikymo darbų aprašui ir išlaidų sąmatai;

19.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, balsavimo rezultatai, priimti sprendimai;

19.6. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

20. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per 5 darbo dienas elektroniniu paštu arba raštu pateikia Komisijos nariams derinti. Komisijos nariai per 2 darbo dienas gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, visi dalyvavę Komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Pasirašytas protokolas lieka pas Komisijos sekretorių. Protokolo kopija išsiunčiama visiems Komisijos nariams.

 

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose Komisijos nuostatuose, sprendžia Komisijos pirmininkas.

22. Komisijos nariai už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

24. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

_______________________________________________________