PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
Dėl PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 3 d. Nr. PE-351
Plungė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi, 251 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 4 punktu ir Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Plungės rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. Į g a l i o j u :
2.1. Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorių priimti sprendimus dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, sustabdymo, panaikinimo bei dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo;
2.2. Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių priimti prašymus ir dokumentus, reikalingus akredituotai socialinei priežiūrai teikti, juos įvertinti bei atlikti kitas socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės procedūras, vadovaujantis šią sritį reglamentuojančiais teisės aktais bei šio potvarkio 1 punktu patvirtinta tvarka.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 7 d. įsakymą Nr. DE-1426 „Dėl Plungės rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
4. N u r o d a u Bendrųjų reikalų skyriui šį potvarkį paskelbti Teisės aktų registre, o Informacinių technologijų skyriui – Plungės rajono savivaldybės tinklalapyje www.plunge.lt.
PATVIRTINTA
Plungės rajono savivaldybės mero
2023 m. lapkričio 3 d.
potvarkiu Nr. PE-351
PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau –Aprašas) reglamentuoja įstaigų, pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą Savivaldybės teritorijoje, prašymų ir dokumentų pateikimą, jų vertinimą, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimą, įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą, akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės organizavimą bei vykdymą socialinės priežiūros paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose ir kitose socialinių paslaugų įstaigose.
2. Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų akreditavimo tikslas – įvertinti socialines paslaugas teikiančios įstaigos, norinčios teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – įstaiga), pasirengimą teikti šias paslaugas ir užtikrinti teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę.
3. Įstaigų vertinimo procedūros atliekamos bei įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę vykdoma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – VDC reikalavimai ir rekomendacijos), bei Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – Socialinės priežiūros reikalavimai), Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų gavimą ir kokybės kontrolę, bei šiuo Aprašu.
4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Įstatyme ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMO, VERTINIMO BEI SPRENDIMŲ DĖL TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMO PRIĖMIMO PROCEDŪROS
5. Įstaiga, pageidaujanti teikti akredituotą socialinę priežiūrą Savivaldybės teritorijoje (toliau – pareiškėjas), Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius) pateikia nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (Aprašo 1 priedas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus. Jei įstaiga vykdo veiklą skirtingose savivaldybėse, ji gali joms teikti kelis Aprašo 5 punkte nurodytus prašymus dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo.
6. Pareiškėjas kartu su prašymu privalo pateikti šiuos lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas:
6.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
6.4. jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Katalogas), būtinos patalpos:
6.4.1. dokumentus, patvirtinančius teisę naudotis patalpomis (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išrašą (nuorašą) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartis);
6.4.2. dokumentus, patvirtinančius patalpų, kuriose bus teikiama (yra teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (pvz.: patalpų planus; jei pageidaujama teikti akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje (ji teikiama), gali būti pateikiamos nuotraukos, įrodančios, kad patekimas į įstaigos patalpas prieinamas pagal negalios pobūdį, ar tai patvirtinantis įstaigos vadovo raštas);
6.5. įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pvz.: diplomus, kvalifikacinius ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimus);
6.6. įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, darbuotojų patirtį, nurodytą Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pvz.: darbdavio patvirtintą darbo sutarties kopiją, pareigybės aprašymo kopiją, darbdavio išduotą pažymą).
7. Įstaigos, kurių steigėja yra Savivaldybė, Aprašo 6.1, 6.4–6.6 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia, jei Socialinės paramos skyrius, nagrinėjantis Aprašo 5 punkte nurodytus prašymus, šią informaciją turi ar gali gauti pats.
8. Aprašo 5 ir 6 punktuose nurodyti dokumentai gali būti pateikiami vienu elektroniniu laišku Savivaldybės administracijai savivaldybe@plunge.lt. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete.
9. Socialinės paramos skyrius, gavęs Aprašo 5 punkte nurodytą prašymą, įvertina, ar:
9.1. pareiškėjas atitinka VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose nustatytus reikalavimus personalo išsilavinimui ir patalpoms (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Katalogu, patalpos yra būtinos);
9.2. prašymas užpildytas Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;
10. Socialinės paramos skyrius, nustatęs, kad pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 5 (penkias) darbo dienas nuo jų gavimo dienos raštu informuoja juos pateikusią įstaigą, prašydamas pateikti (patikslinti) atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją, ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti (patikslinti).
11. Jei per nustatytą terminą įstaiga trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), Socialinės paramos skyriaus siūlymu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai įstaiga per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojama raštu, nurodant nutraukimo priežastį.
12. Aprašo 6–9 punktuose nurodyta procedūra atliekama ne ilgiau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.
13. Socialinės paramos skyriui nustačius, kad įstaiga prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus tinkamai įformintus dokumentus, Socialinės paramos skyriaus siūlymu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo. Apie priimtą sprendimą įstaiga per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojama raštu, pateikiant sprendimo kopiją.
14. Socialinės paramos skyrius įveda informaciją apie įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra, pavadinimą, įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kodą, pavadinimą, kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi gavėjus, kuriems prašoma leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nurodo socialinės priežiūros teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), vietų skaičių įstaigoje, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Katalogu, būtinos patalpos), etatų akredituotai socialinei priežiūrai teikti skaičių ir darbuotojų, teikiančių šią paslaugą, skaičių, sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus įstaiga gali priimti, ar patekimas į įstaigos patalpas pritaikytas neįgaliesiems, o jei prašoma leisti teikti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, pažymi, kokią negalią turinčius asmenis (pagal negalios pobūdį, vaikui nustatytą neįgalumo lygį, asmeniui nustatytą darbingumo lygį, specialiųjų poreikių lygį) įstaiga gali priimti) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
15. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 (trims) metams nuo sprendimo teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, įstaiga iš naujo kreipiasi šiame Apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, 3 (trijų) metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.
16. Pasikeitus prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, akredituotą socialinę priežiūrą teikianti įstaiga nedelsdama, bet ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Socialinės paramos skyrių, nurodydama, kuriuos duomenis prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdama iš naujo užpildytą atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Per 3 (tris) darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos Socialinės paramos skyrius patikslina šiuos duomenis SPIS.
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS
17. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti stabdoma ar panaikinama vadovaujantis Įstatyme nustatytais atvejais ir gavus informaciją apie netinkamą ir nekokybišką paslaugų teikimą Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu. Apie teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą Socialinės paramos skyrius informuoja įstaigą raštu per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas šio sprendimo kopiją. Socialinės paramos skyrius įveda sprendimo sustabdyti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą datą į SPIS per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.
IV SKYRIUS
ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖ
18. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo uždavinys – išsiaiškinti paslaugų gavėjų poreikių patenkinimą, nuomonę apie teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų kokybę iš kliento bei darbuotojo pusės bei identifikuoti kylančias su paslaugų teikimu susijusias problemas.
19. Vertinimas atliekamas stebėjimo, anketinės apklausos ir atitikties norminiams reikalavimams vertinimo metodais.
21. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el. paštu, internetu, užpildant Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo apklausos anketą (Aprašo 2 priedas).
22. Įstaigai rekomenduojama ne rečiau kaip kartą per metus atlikti paslaugas teikiančių darbuotojų įsivertinimą, užpildant Akredituotos socialinės priežiūros paslaugas teikiantiems darbuotojams anketą (Aprašo 3 priedas) bei paslaugų gavėjų apklausą (Aprašo 2 priedas). Įstaiga paslaugas teikiančių darbuotojų įsivertinimo, paslaugų gavėjų apklausos rezultatus pateikia susipažinti atsakingiems darbuotojams akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo metu.
23. Įstaigų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina įstaigas, atlikdamas jų planinius ir neplaninius patikrinimus paslaugų teikimo vietoje.
24. Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas įstaigų vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas informuoja įstaigą elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga patikrinimo metu turės pateikti, sąrašą.
25. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį įstaigos vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
25.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
25.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
25.3.siekiant išsiaiškinti dalyvaujančių asmenų skaičių socialinių paslaugų teikimo procese (vykdomose veiklose) ir (ar) įstaigos vadovaujasi nustatytu darbo grafiku;
26. Atliekant įstaigos vertinimą, užpildomas Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo aktas (Aprašo 4 priedas) (toliau – Vertinimo aktas).
27. Atlikus vertinimą, ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų, Socialinės paramos skyrius parengia ir vertintai įstaigai išsiunčia Vertinimo aktą susipažinimui.
28. Vertinimo akte pateikiama vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, išvados bei pateikiamos rekomendacijos neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimui, paslaugų kokybės gerinimui.
29. Jei Vertinimo akte buvo pateikiamos rekomendacijos neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimui, kokybės gerinimui, įstaiga, ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Vertinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus ir priemones, kurių įstaiga ėmėsi vykdydama pateiktas rekomendacijas.
30. Socialinės paramos skyrius patikrina, ar įstaiga įvykdė rekomendacijas, pašalino neatitikimus ir (ar) pažeidimus, informaciją pažymi Vertinimo akte, nurodydamas pakartotinio vertinimo datą.
31. Pakartotinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai ir (ar) pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą yra stabdoma Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.
32. Sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo kopija kartu su lydraščiu įstaigai išsiunčiamas ne vėliau per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Lydraštyje nurodomas terminas, per kurį vertinimo metu nustatyti neatitikimai ir (ar) pažeidimai turi būti pašalinti.
33. Socialinės paramos skyrius, gavęs įstaigos informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimą (po įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo informacijos apie neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku, kaip buvo pašalinti pažeidimai po teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo.
34. Nustačius, kad visi neatitikimai ir (ar) pažeidimai pašalinti, Socialinės paramos skyrius parengia išvadą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo ir pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimui priimti. Socialinės priežiūros įstaigos vertinimas laikomas baigtu, kai pasirašytas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo kopija išsiunčiamas įstaigai.
35. Nustačius, kad neatitikimai ir (ar) pažeidimai arba jų dalis per nustatytą terminą yra nepašalinti, teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinama Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Socialinės paramos skyrius teikia informaciją ir konsultuoja įstaigas akredituotos socialinės priežiūros teikimo klausimais.
38. Įstaigos, kurios teikia akredituotą socialinę priežiūrą, finansuojamos vadovaujantis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
41. Socialinės paramos skyrius apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialines paslaugas), skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt. Įstaigos, turinčios teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, informaciją apie teikiamas paslaugas skelbia savo internetinėse svetainėse.
42. Įstaigos ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatas. Įstaigos fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius –Apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.
43. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės mero potvarkiu.
Plungės rajono savivaldybės socialinės
priežiūros akreditavimo ir įstaigų
teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos
aprašo
1 priedas
ATITIKIMO AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
____________________________________________________________________
(įstaigos, pateikusios prašymą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pavadinimas)
________________ Nr. _______
(registracijos data ir numeris)
___________________
(sudarymo vieta)
Vertinimo pradžia _____________________
(data)
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Kriterijaus įvertinimas (pažymėti x) |
Apibūdinimas (pildoma, jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies; išvardyti trūkumus) |
Terminas trūkumams pašalinti (pildoma, jeigu nustatyti) |
Trūkumas pašalintas / nepašalintas (pildoma, jeigu buvo nustatytas) (pažymėti x) |
1. |
Prašymas užpildytas Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta reikalinga informacija |
□ pateiktas nustatytos formos
|
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
□ užpildytas lietuvių kalba |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ pateikta visa reikalinga informacija |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
□ prašymas pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
2. |
Pateikti visi Aprašo 5 punkte nurodyti dokumentai |
□ įstaigos steigimo dokumentas
|
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma (Savivaldybė dokumentą turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
□ dokumentas, patvirtinantis asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu |
□ pateiktas □ nepateiktas
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ deklaracija, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu |
□ pateikta □ nepateikta
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis patalpomis, kuriose planuojama vykdyti (vykdoma) veiklą (veikla) |
□ pateikti □ nepateikti □ netaikoma (Savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ dokumentai, patvirtinantys patalpų, kuriose bus teikiama (teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (pvz., patalpų planai)*;
|
□ pateikti □ nepateikti □ netaikoma (Savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ įstaigos darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiantys dokumentai (pvz.: diplomas, kvalifikacinis ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimas) (Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje, pagrindžiantys dokumentai) |
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma (Savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
*Kriterijus vertinamas pagal pateiktus Įstaigos dokumentus. Trūkstant informacijos dėl patalpų atitikimo Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimams (jei paslaugoms teikti jos būtinos), gali apžiūrėti patalpas socialinės priežiūros paslaugų teikimo vietoje.
Socialinės paramos skyriaus išvada, įvertinus Įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atitiktį nustatytiems Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams:
□ Įstaiga atitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus.
□ Įstaiga neatitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų.
Socialinės paramos skyriaus siūlymas Savivaldybės administracijos direktoriui:
□ priimti sprendimą dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo.
□ priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo.
Vertinimo pabaiga _____________________
(data)
_______________________ ________________ ______________________________
(pareigos) (parašas) (vertinimą atlikusio darbuotojo vardas, pavardė)
Plungės rajono savivaldybės socialinės
priežiūros akreditavimo ir įstaigų
teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos
aprašo
2 priedas
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA
Gerb. Paslaugų gavėjau, kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Plungės rajono savivaldybėje. Dėkojame už skirtą laiką – visi atsakymai mums labai svarbūs.
1. Pažymėkite lentelėje, kokias socialinės priežiūros paslaugas gavote / gaunate 20..... metais ir įvertinkite jų kokybę?
Pabraukite gautą / gaunamą paslaugą |
Įvertinkite paslaugos kokybę balais nuo 1 iki 10 (10 – aukščiausias įvertinimas) |
Įrašykite paslaugas teikiančią įstaigą |
Vaikų dienos socialinė priežiūra |
|
|
Pagalba į namus |
|
|
Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas |
|
|
Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose |
|
|
Laikinas apnakvindinimas |
|
|
Laikinas apgyvendinimas nakvynės namuose |
|
|
Intensyvi krizių įveikimo pagalba |
|
|
Psichosocialinė pagalba |
|
|
Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ir besirengiantiems jais tapti |
|
|
Apgyvendinimas apsaugotame būste |
|
|
Socialinė reabilitacija neįgaliesiems bendruomenėje |
|
|
Kitos (įrašykite) ............................................................................. |
|
|
3. Jei atsakėte „ne“, nurodykite paslaugos trūkumus? (pvz., teko laukti paslaugos (nurodykite kiek), netenkino darbuotojo kompetencija, paslaugos laikas, neaiškiai atsakė į klausimus, trūko informacijos (nurodykite kokios) ir pan.)
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Plungės rajono savivaldybės socialinės
priežiūros akreditavimo ir įstaigų
teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos
aprašo
3 priedas
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS TEIKIANTIEMS DARBUOTOJAMS ANKETA
Anketa – anoniminė. Prašome atsakyti į pateiktus klausimus – tinkamą atsakymą pažymėti X.
1. Kokios jūsų pareigos? o socialinis darbuotojas o socialinis pedagogas o kitas specialistas (psichologas ir kt.)_____________________________________________________________
2. Koks Jūsų darbo stažas teikiant socialines paslaugas?
o iki 1 metų
o 1–5 metai
o 5 metai ir daugiau
3. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate?
o senyvo amžiaus asmenys
o neįgalūs asmenys
o šeimos, patiriančios socialinės rizikos veiksnius
o vaikai ir jų šeimų nariai
o kita____________________________________________________________________
4. Jūsų nuomone, kaip keitėsi teikiamų socialinių paslaugų kokybė per paskutinius 12 mėnesių?
o paslaugų kokybė pagerėjo
o paslaugų kokybė pablogėjo
o paslaugų kokybė nesikeitė
5. Jūsų nuomone, kas turi įtakos efektyviam paslaugų teikimui?
o atsiradusios papildomos paramos formos
o padidėjęs finansavimas
o patobulinta įstatyminė bazė
o papildomai gautos darbo priemonės
o papildomų pareigybių steigimas
o kita __________________________
Plungės rajono savivaldybės socialinės
priežiūros akreditavimo ir įstaigų
teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos
aprašo
4 priedas
(Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo akto forma)
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS
Įstaigos pavadinimas _____________________________________________________________
Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________
Patikros rūšis (planinė / neplaninė)____________________________________________________
Įstaigos vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugos gavėjai |
Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių |
|
|
|
|
Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga |
|
|
|
|
Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis |
|
|
2. |
Paslaugų teikimas |
Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas |
|
|
|
|
Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės, patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai, su jais supažindinti darbuotojai |
|
|
|
|
Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
|
|
|
|
Pildomas įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas, rengiami individualūs darbo su vaiku (ar neįgaliu asmeniu) ir šeimos nariais planai* |
|
|
|
|
Vykdoma vidinė kontrolė |
|
|
|
|
Informacija įvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS)** |
|
|
|
|
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos |
|
|
3. |
Teikiantis paslaugas personalas |
Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudaromos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų išsilavinimas, profesinė kompetencija ir darbo krūvis atitinka reikalavimus ar rekomendacijas |
|
|
|
|
Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją |
|
|
|
|
Darbuotojai turi pažymas iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, kad nėra teisti už nusikaltimus* |
|
|
|
|
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
4. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia, atitinka priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir higienos reikalavimus |
|
|
|
|
Įstaiga turi ne mažiau nei 2 patalpas* |
|
|
5. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
6. |
Bendradarbiavimas |
Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan., yra bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais |
|
|
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo. |
|
|
* Taikoma teikiant vaikų dienos socialinę priežiūrą
** Taikoma Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms
Tikrinti dokumentai: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Išvados:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas.
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Pakartotinio patikrinimo data _____________