JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. 1TS-143

Jonava

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šio sprendimu patvirtinto aprašo 8.2 papunktis įsigalioja nuo 2023 m. sausio 1 d.

3. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugpjūčio 5 d. sprendimą Nr. 1TS-122 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jonavos rajone tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Mindaugas Sinkevičius

 


 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimu Nr. 1TS-143

 

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos teikimą ir saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo Jonavos rajono gyventojams, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.

3. Šis Aprašas netaikomas:

3.1. laikinai apgyvendinant vaiką, paimtą iš nesaugios aplinkos, iki jam teisės aktų nustatyta tvarka bus nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) (organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu);

3.2. nustatant vaiko globą (rūpybą) globos centre;

3.3. organizuojant globos centrų teikiamas socialines paslaugas (šios paslaugos organizuojamos vadovaujantis Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“);

3.4. organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu);

3.5. organizuojant prevencines socialines paslaugas (prevencinės socialinės paslaugos asmeniui (šeimai, bendruomenei) organizuojamos vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarka).

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (toliau – VTAPĮ), Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakyme Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – SADM aprašas) apibrėžtas sąvokas.

5. Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą ir skyrimą Jonavos rajono savivaldybėje. Socialinių paslaugų teikimas gali būti reglamentuotas atskiruose tvarkos aprašuose, tvirtinamuose Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ar socialinių paslaugų įstaigų vadovų įsakymais.

 

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA

 

6. Asmuo dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo raštišku prašymu kreipiasi tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, į:

6.1. Jonavos rajono socialinių paslaugų centrą – dėl bendrųjų ir specialiųjų socialinių paslaugų: socialinės priežiūros, atokvėpio paslaugų teikimo asmens namuose, dienos socialinės globos, ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos.

6.2. Jonavos nakvynės namus – dėl bendrųjų socialinių paslaugų, laikino apnakvindinimo paslaugų teikimo ir/ar dėl iš įkalinimo įstaigos grįžusio asmens integracijos paslaugų organizavimo.

6.3. Jonavos Neįgaliųjų veiklos centrą – dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir/ar esant krizinei situacijai (skubaus atokvėpio ar trumpalaikės globos poreikis, krizė), kai asmeniui dėl skubios pagalbos poreikio teikiamos paslaugos be išankstinio poreikio nustatymo.

6.4. Jonavos globos namus – dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir/ar esant krizinei situacijai (skubaus atokvėpio ar trumpalaikės globos poreikis), kai asmeniui dėl skubios pagalbos poreikio teikiamos paslaugos be išankstinio poreikio nustatymo.

6.5. Jonavos vaiko ir šeimos gerovės centrą – dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir/ar esant krizinei situacijai (smurtas, krizė, skubaus atokvėpio ar trumpalaikės priežiūros, globos ar apgyvendinimo Intensyvios krizių įveikimo pagalbos padalinyje paslaugų poreikis), kai asmeniui/šeimai dėl skubios pagalbos poreikio teikiamos paslaugos be išankstinio poreikio nustatymo.

6.6. Jonavos rajono savivaldybės akredituotas įstaigas (akredituotus vaikų dienos centrus, kitas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas teikiančias įstaigas) – dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų teikimo.

6.7. Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrių, kai akredituotas socialinės priežiūros paslaugas teikia kitų savivaldybių socialinės įstaigos.

7. Kreiptis dėl socialinių paslaugų gali:

7.1. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas;

7.2. veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys.

8. Aprašo 7.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi į socialinių paslaugų įstaigą, pateikia:

8.1. dėl socialinių paslaugų užpildytą Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas pagal SP-8 formą), o dėl vaikų dienos socialinės priežiūros skyrimo užpildytą Prašymo gauti vaikų dienos socialinę priežiūrą formą (SADM aprašo 3 priedas) (toliau kartu – Prašymas);

8.2. dėl socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje užpildytą Prašymo gauti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje formą (SADM aprašo 5 priedas) (toliau – Prašymas);

8.3. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į socialinių paslaugų įstaigą, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

8.4. seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą arba valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į Jonavos rajono gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamojo turto, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.

9. Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje.

10. Aprašo 7.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas (Prašymo pagal SP-8 formą priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo. Prašymo pagal SP-8 formą priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

11. Jei asmuo (šeima) pagal Įstatymo 15 straipsnio 2 dalį (t.y., patekęs į krizę) kreipiasi į socialinių paslaugų įstaigą Jonavos rajone, būdamas kitos savivaldybės gyventoju, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kartu su Aprašo 8 punkte nurodytais dokumentais taip pat pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę.

12. Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, pagal Įstatymo 15 straipsnio 4 dalį pranešdami apie socialinių paslaugų reikalingumą, socialinių paslaugų įstaigai laisva forma pateikia asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę ir (ar) gyvenamosios vietos adresą. Tokiu atveju socialinių paslaugų įstaiga inicijuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymo.

13. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinės rizikos vaikui ir jo šeimai teikimo nėra būtinas. Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo gali būti pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka. Jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis, socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis VTAPĮ.

14. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį (kreipiantis pirmą kartą). Esant nustatytam atokvėpio paslaugų poreikiui, kreipimosi dėl kiekvieno kito karto forma, terminai ir atokvėpio paslaugų teikimas nustatomi Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta tvarka.

15. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia Jonavos rajono socialinių paslaugų centrui, kurio atsakingas specialistas informaciją perduoda Jonavos rajono savivaldybės asmenų apgyvendinimo globos namuose komisijai (toliau – Komisija). Globos namų socialinis darbuotojas kartu su Prašymu pateikia užpildytų formų, nurodytų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, kopijas.

16. Asmuo, rengiamas paleisti iš pataisos įstaigos ar išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – kitos įstaigos), norėdamas gauti socialinę priežiūrą ar socialinę globą, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens Prašymą ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš kitų įstaigų pateikia Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriui (jei Jonavos savivaldybės teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į šias įstaigas).

17. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Jonavos rajono socialinių paslaugų centrą (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data), ir pateikia išvadas (toliau – išvados) dėl įvertinto asmens socialinių paslaugų poreikio (teikiamos užpildytų socialinių paslaugų poreikio formų kopijos). Jonavos rajono socialinių paslaugų centro atsakingas specialistas perduoda informaciją Komisijai ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui, priėmusiam sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo.

18. Jei prevencinių socialinių paslaugų jas gaunančiam (-iai) asmeniui (šeimai) nepakanka, prevencines socialines paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos socialiniai darbuotojai, įvertinę asmens socialinių paslaugų poreikį pagal Aprašo 31 punkte nurodytas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas, jų kopijas kartu su Prašymo, kitų Aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų kopijomis ne vėliau nei per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo užpildymo dienos pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei.

19. Jei vaikas su negalia, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis arba specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gauna socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą ir socialinių paslaugų įstaiga turi galimybę toliau tenkinti jo poreikius jam sulaukus pilnametystės, šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas neteikiant naujo Prašymo ir iš naujo nenustatant asmens socialinių paslaugų poreikio Apraše nustatyta tvarka laikotarpiui iki 2 metų nuo asmens pilnametystės dienos. Apie galimybę ir poreikį tęsti socialinių paslaugų teikimą socialinių paslaugų įstaiga ne vėliau nei prieš 30 kalendorinių dienų, iki vaikas sulauks pilnametystės, raštu informuoja vaiko globėją (rūpintoją) ir savivaldybę, priėmusią sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo vaikui su negalia (informuojant nurodomas vaiko vardas, pavardė, gimimo data, socialinių paslaugų įstaigos, kurioje toliau gali būti tenkinami šio vaiko poreikiai, pavadinimas).

20. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Jonavos rajono socialinių paslaugų įstaiga pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

21. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos savivaldybės prašymu privalo nemokamai teikti savivaldybei dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, jei reikalingos informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose. Duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame savivaldybės administracija, kreipdamasi dėl informacijos, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų duomenų apimtį ir teisėtą tikslą.

22. Jei socialiniams darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų, nurodytų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

23. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato Jonavos rajono savivaldybės biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai, licencijas socialinių paslaugų teikimui turinčių privačių ir nevyriausybinių organizacijų bei Jonavos rajono savivaldybės teritorijoje veikiančių akredituotų įstaigų socialiniai darbuotojai (toliau – socialiniai darbuotojai).

24. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, Jonavos rajono savivaldybėje gali būti sudaroma specialistų komisija arba kreipiamasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti.

25. Paskiriant socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertinama jų specializacija, tinkama dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetencija ir gebėjimai, reikalingi asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui bei nustatymui atlikti. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

26. Socialinių darbuotojų darbo vietos pagal galimybes įrengiamos kuo arčiau bendruomenės infrastruktūros centrų, ir socialinių paslaugų poreikio nustatymas organizuojamas kiek galima arčiau asmens (šeimos) gyvenamosios vietos ar asmens namuose.

 

IV SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

27. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Įstatymo 16 straipsnio nuostatomis, laikantis Aprašo nustatytos tvarkos.

28. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra. Asmeniui (šeimai) gali būti nustatytas kelių rūšių socialinių paslaugų poreikis.

29. Nustatant asmens, kuris gyvena kartu su šeima (globėjais, rūpintojais), socialinių paslaugų poreikį, gali būti nustatomas ir asmens šeimos (globėjų, rūpintojų) socialinių paslaugų poreikis. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, rekomenduojama bendrauti asmeniui priimtina forma (pavyzdžiui, su klausos negalią turinčiais asmenims – gestų kalba).

30. Likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikis pagal šio Aprašo nuostatas nevertinamas – socialinė globa jam inicijuojama VTAPĮ ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.

31. Socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (SADM aprašo 1 priedas) arba, jei kreipiamasi dėl vaikų dienos socialinės priežiūros skyrimo, – Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimo formą (SADM aprašo 4 priedas) (toliau – socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma) ir socialinės globos vertinimo formas, nurodytas Aprašo 39 p., ir jose pateikdami išvadas bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų asmeniui teikimo. Nustatant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertinamas asmens (vaiko, šeimos) socialinis savarankiškumas.

32. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių rūšys:

32.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

32.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

33. Išskiriamos šios asmenų socialinės grupės:

33.1. likę be tėvų globos vaikai ir jų šeimos;

33.2. socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;

33.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

33.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

33.5. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

33.6. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;

33.7. socialinę riziką patiriančios šeimos;

33.8. kiti asmenys (pvz., vaikai, turintys raidos ar emocijų sutrikimų, mažiau galimybių turintis jaunimas, sulaukę pilnametystės asmenys, kuriems buvo teikta socialinė globa, ir pan.).

34. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio pagal šio Aprašo nuostatas nustatyti nebūtina.

35. Tais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, esant krizinei situacijai, gali būti priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

36. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, krizių centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose.

37. Socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą. Kai reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu, šis terminas socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Socialinis darbuotojas raštu nurodo socialinių paslaugų įstaigos administracijai ar Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriui, priėmusiems Prašymą, priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat nurodo asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą. Terminas pratęsiamas Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens ar socialinių paslaugų įstaigų vadovų sprendimu. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis.

38. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio` nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1‑255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau kartu – socialinės globos poreikio vertinimo metodikos).

39. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal įvertintą asmens nesavarankiškumo lygį užpildant socialinės globos poreikio vertinimo formą. Jei, nustačius asmens socialinės globos poreikį, paaiškėja, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nereikalinga, socialiniai darbuotojai teikia išvadą socialinės globos poreikio vertinimo formoje dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo asmeniui.

40. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.

41. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadas dėl socialinių paslaugų skyrimo:

41.1. Jonavos rajono socialinių paslaugų centro administracijai – kai socialines paslaugas teikia Jonavos rajono socialinių paslaugų centras. Jonavos rajono socialinių paslaugų centro atsakingi darbuotojai išanalizuoja dokumentus ir pateikia Jonavos rajono savivaldybės socialinės priežiūros ir dienos socialinės globos namuose poreikių nustatymo komisijai.

41.2. Jonavos rajono socialinių paslaugų centro administracijai dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos ir dienos socialinės globos teikimo įstaigoje. Jonavos rajono socialinių paslaugų centro atsakingi darbuotojai išanalizuoja dokumentus ir pateikia Komisijai.

41.3. Jonavos nakvynės namų, Jonavos neįgaliųjų veiklos centro, Jonavos vaiko ir šeimos gerovės centro administracijoms – pagal įstaigų teikiamas socialines paslaugas (išskyrus ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos ir dienos socialinės globos įstaigoje paslaugas).

41.4. Socialines paslaugas teikiančių įstaigų administracijoms (išskyrus savivaldybės biudžetines įstaigas) – kai įstaigos teikia akredituotas socialinės priežiūros paslaugas. Dokumentai išanalizuojami ir pateikiami Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriui.

42. Esant krizinei situacijai (smurtas, krizė, skubaus atokvėpio ar trumpalaikės priežiūros, globos poreikis), asmeniui socialinės paslaugos dėl skubios pagalbos poreikio teikiamos be išankstinio poreikio nustatymo.

43. Kai asmuo (šeima) pageidauja gauti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas kitoje savivaldybėje, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį vertina Jonavos rajono socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai ir išvadas dėl socialinių paslaugų skyrimo ir sprendimo priėmimo pateikia Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriui.

44. Socialinių paslaugų įstaigų, teikiančių paslaugas asmeniui, socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo asmeniui laikotarpiu periodiškai peržiūri vadovaudamiesi socialinių paslaugų įstaigos nustatyta tvarka bei Socialinės globos normomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1‑46 „Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“.

45. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos – bendradarbiaudami su savivaldybės administracija ar savivaldybės įstaiga, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo, socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros arba asmuo jau gauna socialinę globą, pildoma socialinės globos poreikio vertinimo forma). Pagal užpildytą socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formą nustačius, kad socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens socialinių paslaugų poreikio, įstaigos vadovui raštu teikiama išvada dėl kitų socialinių paslaugų teikimo (jei reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, siūlomos alternatyvios socialinės paslaugos). Įstaigos vadovas:

45.1. raštu informuoja savivaldybės administraciją ar savivaldybės įstaigą, priėmusią sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo, apie galimybes pasikeitusį asmens socialinių paslaugų poreikį tenkinti tos pačios rūšies tokia pačia socialine paslauga, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje, jei ji gali būti teikiama to paties socialinių paslaugų teikėjo (pvz., ilgalaikė socialinė globa stacionarioje socialinės globos įstaigoje keičiama į ilgalaikę socialinę globą grupinio gyvenimo namuose, teikiamą to paties socialinių paslaugų teikėjo), ne vėliau nei likus 1 mėnesiui, iki bus pradėta teikti tos pačios rūšies tokia pati socialinė paslauga kito tipo įstaigoje, kurią teiks tas pats teikėjas (kartu pateikiama užpildytos (-ų) socialinių paslaugų vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija (-os). Šiame papunktyje nurodytu atveju naujas savivaldybės sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo nereikalingas;

45.2. kreipiasi į savivaldybės administraciją ar savivaldybės įstaigą, priėmusią sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo ir dėl kitų socialinių paslaugų asmeniui teikimo, jei reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar (ir) teikėją, kartu pateikdamas užpildytas socialinių paslaugų vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopijas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios (šių) formos (formų) užpildymo dienos.

46. Gavę asmens, rengiamo išvykti iš kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo asmens Prašymo gavimo dienos arba poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį – bendradarbiaudami su socialinių paslaugų įstaigų socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, – socialinės globos poreikio vertinimo formą) ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia išvadas ir užpildytos (-ų) šios (šių) formos (-ų) kopiją (-as) Jonavos rajono savivaldybės administracijai ar rajono socialinių paslaugų įstaigoms (jei asmuo gyveno Jonavos rajono teritorijoje prieš patekdamas į kitas įstaigas). Jei vertinamas socialinių paslaugų poreikis asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos savivaldybės administracijai ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d. ir pageidauja gauti paslaugas valstybės Globos namuose, bendradarbiaujama su šių įstaigų socialiniais darbuotojais.

47. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, per 20 kalendorinių dienų nuo šio asmens Prašymo gavimo dienos socialinių paslaugų poreikį įvertina globos įstaigos socialiniai darbuotojai – bendradarbiaudami su Jonavos rajono socialinių paslaugų centro socialiniais darbuotojais, jei asmuo gyveno Jonavos rajone prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis, socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą bei socialinės globos poreikio vertinimo formą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia šių formų kopijas Jonavos rajono socialinių paslaugų centrui, kuris supažindina su gautais dokumentais Komisiją.

48. Socialinę riziką patiriančių šeimų, socialinę riziką patiriančių vaikų ir jų šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato Jonavos rajono socialinių paslaugų centro atvejo vadybininkas, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (socialinių paslaugų poreikio pagal Aprašą nustatyti nereikia).

49. Nustatant vaiko socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į vaiko ugdymo ir vystymosi poreikius pagal įvairių sričių specialistų (vaiko teisių apsaugos institucijos ir jos teritorinių skyrių, švietimo įstaigų, pedagoginės psichologinės pagalbos tarnybų, sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų specialistų) išvadas ir rekomendacijas, kurios turi įtakos nustatant vaiko socialinių paslaugų poreikį (jos pridedamos prie socialinių paslaugų poreikio vertinimo formų).

50. Nustatant vaikų su negalia ir suaugusių asmenų su negalia bei senyvo amžiaus asmenų socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į asmens neįgalumo lygį, darbingumo lygį ar specialiųjų poreikių lygį, specialiuosius poreikius, nustatytus vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu.

51. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis asmeniui nustatomas vertinant su asmeniu kartu gyvenančių ir jį prižiūrinčių artimųjų (toliau – artimieji) galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su artimųjų priežiūra, galimybes kompensuoti artimųjų interesus ir poreikius atitinkančiomis prižiūrimam asmeniui teikiamomis socialinėmis paslaugomis. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Kreipiantis dėl laikino atokvėpio paslaugų kitą kartą ir gavus iš asmens artimųjų informaciją, kad asmens sveikatos būklė pasikeitė, asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas iš naujo šiame Apraše nustatyta tvarka.

52. Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų socialinės globos poreikis pagal šio Aprašo nuostatas nenustatomas. Socialinės paslaugos šiems asmenims organizuojamos nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir sveikatos priežiūros įstaigos išduotą pažymą (medicinos dokumentų išrašas (F 027/a forma), kad asmeniui yra diagnozuota priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

53. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai), kurių teikimą finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas) priimamas socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu.

54. Skiriant asmeniui socialines paslaugas, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose. Asmeniui (šeimai) vienu metu gali būti skiriamos kelių rūšių socialinės paslaugos, jeigu nustatomas tokių paslaugų poreikis.

55. Sprendimai dėl socialinės globos skyrimo:

55.1. Sprendimas skirti socialinę globą globos įstaigoje, dėl kurios veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurios veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti priimamas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.

55.2. Sprendimas skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą stacionarioje socialinės globos įstaigoje priimamas tik tais atvejais, kai, nustačius ilgalaikės socialinės globos poreikį, socialinio darbuotojo pateiktose išvadose yra nurodytos ir galimos alternatyvios ilgalaikei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje paslaugos ir įvardytos priežastys, dėl kurių nurodytų alternatyvių paslaugų nesiūloma teikti.

55.3. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos skyrimo psichologinės bei socialinės reabilitacijos įstaigoje asmeniui, priklausomam nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, priimamas pagal nustatytą socialinių paslaugų poreikį, gavus sveikatos priežiūros specialisto (įstaigos) pažymą (medicinos dokumentų išrašas (F 027/a forma), kad asmeniui yra diagnozuota priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų.

55.4. Sprendimas skirti socialinę globą likusiam be tėvų globos vaikui priimamas gavus Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos informaciją, kad vaikui įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ar savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymo socialinės globos įstaigoje ar šeimynoje. Sprendimas dėl socialinę riziką patiriančio vaiko ir jo šeimos apgyvendinimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, pagal VTAPĮ nustačius vaiko apsaugos poreikį ir taikant vaiko laikinosios priežiūros priemonę, priimamas šios socialinių paslaugų įstaigos teikimu VTAPĮ ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priima Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo. Kai socialines paslaugas (išskyrus ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, dienos socialinę globą įstaigoje) teikia Jonavos rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos, sprendimą priima socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai priimamas atvejo vadybininko teikimu nukreipiant šeimą į Jonavos vaiko ir šeimos gerovės centro Intensyvios krizių įveikimo pagalbos padalinį, vadovaujantis Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

57. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens arba socialinių paslaugų įstaigų vadovo, jei Jonavos rajono savivaldybė yra ta savivaldybė, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas ar prieš pradėdamas gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis.

58. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

59. Socialinių paslaugų skyrimo terminai:

59.1. Bendrosios socialinės paslaugos ar socialinė priežiūra asmeniui (šeimai) bei laikino atokvėpio paslaugos turi būti skiriamos ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų vertinimo išvadų pateikimo dienos.

59.2. Ilgalaikė ar dienos socialinė globa asmeniui turi būti skiriama per 20 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo dienos.

59.3. Trumpalaikė socialinė globa asmeniui turi būti skiriama per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo dienos, gavus rašytinę informaciją iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios įstaigos, kad įstaigoje yra vieta skiriamoms paslaugoms gauti. Negavus patvirtinimo, jog per paslaugai paskirti nustatytą laiką atsiras vieta socialinėms paslaugoms gauti, asmeniui pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, geriausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendime nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data.

59.4. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui skiriama per 5 kalendorines dienas nuo Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos informacijos, kurioje nurodyta vaiko vardas, pavardė, gimimo data, globėjo (rūpintojo) vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas (jei globėjas (rūpintojas) – juridinis asmuo, – įstaigos pavadinimas, adresas), kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ir priimto sprendimo dėl juridinio asmens paskyrimo vaiko globėju (rūpintoju) kopijos gavimo dienos, trumpalaikė globa – nuo savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kai vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirtas juridinis asmuo, kopijos gavimo dienos.

60. Socialinių paslaugų teikimo nutraukimas ar sustabdymas:

60.1. Gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija), Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo arba socialinių paslaugų įstaigos vadovas, kurių sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai). Šis sprendimas priimamas vadovaujantis socialinio darbuotojo išvada (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje ir (ar) socialinės globos vertinimo formoje), kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius.

60.2. Gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis), Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo arba socialinių paslaugų įstaigos vadovas, kurių sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai) (patvirtinama, kad socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) gali būti sustabdytas). Sprendime nurodomas socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo laikotarpis, apie sprendimą raštu informuojama stabdomas socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga (jei paslaugos stabdomos Komisijos teikimu) ir asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas. Jei paslaugos stabdomos socialinių paslaugų įstaigos vadovo sprendimu – informuojamas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas. Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiai ir gaunamas asmens (šeimos) prašymas, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas šio Aprašo nustatyta tvarka.

60.3. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas neturi trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų per kalendorinius metus, išskyrus ekstremalios situacijos atvejus (karantinas), bei atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.

60.4. Socialinių paslaugų teikimas nesibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui atnaujinamas pateikus prašymą dėl paslaugos teikimo socialinių paslaugų įstaigai ar Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriui, priėmusiems sprendimą dėl paslaugos teikimo. Socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti per 10 kalendorinių dienų.

61. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo diena.

62. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“.

63. Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, priėmęs sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą valstybės Globos namuose, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) sutikimą, šio sprendimo kopiją ir dokumentų kopijas pateikia:

63.1. dėl likusių be tėvų globos vaikų, vaikų su negalia – Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai;

63.2. dėl senyvo amžiaus asmenų, suaugusių asmenų su negalia – Neįgaliųjų reikalų departamentui.

64. Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, priėmęs sprendimą dėl trumpalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia šio sprendimo kopiją ir būtinų dokumentų kopijas Globos namams, kurie teiks asmeniui trumpalaikę socialinę globą.

65. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai gauti vadovaujantis Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintu Asmens apgyvendinimo globos namuose tvarkos aprašu.

 

VI SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

66. Jonavos rajono savivaldybė savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, neatsižvelgdama į jų pavaldumą, šiose įstaigose teikiamas socialines paslaugas, socialinių paslaugų organizavimą savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus. Taip pat informaciją apie teikiamas socialines paslaugas, jų organizavimo ir teikimo tvarką savo interneto svetainėse skelbia visos Jonavos rajono savivaldybėje veikiančios socialinių paslaugų įstaigos.

67. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Jonavos rajono savivaldybės administracija ir rajono teritorijoje veikiančios socialinių paslaugų įstaigos teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1‑172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatai).

68. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje.

69. Dokumentai ir duomenys saugomi:

69.1. dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;

69.2. duomenys, kuriuos pagal Aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka ir terminais.

70. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

71. Socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

72. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

73. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar jų skyrimo, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas ne vėliau nei per 3 darbo dienas kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių reikalaudamas pašalinti trūkumus. Kreipimesi nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data ir nustatyti pažeidimai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar jų skyrimo.

74. Gavęs Socialinių paslaugų priežiūros departamento kreipimąsi dėl trūkumų, nurodytų Aprašo 73 punkte, pašalinimo, savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo šio kreipimosi gavimo dienos užtikrina, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.

75. Ginčai dėl savivaldybės institucijos, Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos, Neįgaliųjų reikalų departamento ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________

 

part_7a8e83adc3924e8ca3cd773786adfe7d_end