Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 3 IR 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4073 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XII-2202 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4074
2016 m. rugpjūčio 17 d.Nr. 831
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. birželio 8 d. sprendimo Nr. SV-S-1571 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 4 ir 5 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 3 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4073 ir Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 pakeitimo įstatymo Nr. XII-2202 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4074 (toliau – Projektai) dėl šių priežasčių:
1. Pagal šiuo metu galiojančias Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatas labdaros tikslas yra labdaros gavėjų minimalių socialiai priimtinų poreikių tenkinimas, sveikatos priežiūros užtikrinimas, pagalba likviduojant karo ir gaivalines nelaimes, gaisrus, ekologines katastrofas, užkrečiamųjų ligų protrūkius ir epidemijų padarinius. Atsižvelgiant į tai, kad minėti labdaros tikslai yra siejami su asmenų rėmimu, patenkinant jų minimalius socialiai priimtinus poreikius, Projektuose siūlomas meninių, sportinių ar kitų visuomenei svarbių gebėjimų rėmimas neatitinka labdaros esmės.
2. Atsižvelgiant į 2017 m. sausio 1 d. įsigaliosiančio nauja redakcija išdėstyto Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 4 straipsnio 3 dalies bei 7 straipsnio 2 dalies nuostatas, netikslinga keisti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 3 ir 6 straipsnius ir Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 pakeitimo įstatymo Nr. XII-2202 1 straipsnį.
3. Šiuo metu galiojantis ir 2017 m. sausio 1 d. įsigaliosiantis paramos teikimo bei gavimo teisinis reguliavimas sudaro galimybę netiesiogiai remti Projektuose minimus fizinius asmenis, turinčius meninių, sportinių ar kitų visuomenei svarbių gebėjimų, – per įpareigojimą paramos gavėjams gautas pinigines lėšas ar kitus paramos dalykus naudoti tik visuomenei naudingiems tikslams, įskaitant paramą kultūrai, sportui ir kitoms veikloms visuomenei naudingomis ir nesavanaudiškomis pripažįstamose srityse.