ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 30 d. Nr. T-58
Švenčionys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 5 punktu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Švenčionių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. lapkričio 29 d. sprendimą Nr. T-221 „Dėl Švenčionių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos
2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-58
ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS
SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS
RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švenčionių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) visuomenės sveikatos specialiosios programos (toliau – Specialioji programa) rengimą, Specialiosios programos sveikatos projektų finansavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir partneriams, sveikatos projektų paraiškoms, sveikatos projektų atrankos konkurso skelbimą, paraiškų pateikimą, vertinimą, atranką, viešinimą, sveikatos projektų finansavimo sutarčių sudarymą, kontrolę ir atskaitomybę.
2. Specialiosios programos paskirtis – Savivaldybėje vykdomų visuomenės sveikatinimo priemonių rėmimas, siekiant pagerinti gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.
3. Specialioji programa sudaroma iš priemonių, skirtų įgyvendinti savivaldybės kompleksines ir tikslines sveikatinimo priemonių programas bei kituose strateginiuose dokumentuose numatytas visuomenės sveikatinimo priemones, Savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos (toliau - Bendruomenės sveikatos taryba) nustatytas Specialiosios programos prioritetines kryptis.
II SKYRIUS
SPECIALIOSIOS PROGRAMOS RENGIMAS
4. Specialioji programa rengiama atsižvelgiant į Lietuvos sveikatos programos, Nacionalinės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas, sveikatos priežiūros plėtojimą Savivaldybės strateginiame plėtros plane, Savivaldybės visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitos rezultatus.
6. Specialiosios programos priemonių atrankos būdai:
6.1. Specialiosios programos tiksliniai asignavimai Savivaldybės strateginiuose dokumentuose (Savivaldybės strateginiame veiklos plane, kompleksinėse ir tikslinėse sveikatinimo priemonių programose ar kt.), numatytoms sveikatinimo priemonėms įgyvendinti;
7. Specialiojoje programoje turi būti šios dalys: tikslas, uždaviniai, prioritetai, programos lėšos, programos įgyvendinimo finansavimas, programos įgyvendinimas, vertinimo kriterijai, laukiami rezultatai.
8. Specialioji programa kartu su programos įgyvendinimo priemonių planu vieneriems metams rengia Savivaldybės gydytojas arba jo funkcijas atliekantis specialistas, atsižvelgiant į Bendruomenės sveikatos tarybos nustatytas Specialiosios programos prioritetines kryptis ir pasiūlymus. Specialiąją programą tvirtina Savivaldybės taryba iki balandžio 1 d.
III SKYRIUS
SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKA
10. Maksimali Specialiosios programos lėšų suma skiriama vieno projekto veikloms įgyvendinti negali viršyti 1000 (vieno tūkstančio) Eur, išskyrus tuos atvejus, jei Bendruomenės sveikatos taryba nusprendžia kitaip, įvertindama projekto svarbą Savivaldybės gyventojams, bet skiriama suma negali viršyti 2000 (dviejų tūkstančių) Eur.
11. Specialiosios programos lėšomis finansuojami tik tie projektai, kurių tikslai, uždaviniai ir veiklos susijusios su visuomenės sveikata, sveikatos išsaugojimu, stiprinimu, stebėjimu, sauga. Įprastinės/kasdienės įstaigų/organizacijų veiklos gali būti finansuojamos tik iš dalies.
12. Atsižvelgiant į Savivaldybės gyventojų poreikius, vykdomą sveikatos politiką, teisės aktus, atsiradusias nenumatytas problemas sveikatos srityje, Savivaldybės tarybos patvirtintą Specialiosios programos sąmatą, Bendruomenės sveikatos tarybos siūlymu Savivaldybės administracija gali skirti Specialiosios programos lėšas konkrečiai problemai spręsti. Lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu.
13. Specialiosios programos projektų paraiškos turi atitikti bent vieną Bendruomenės sveikatos tarybos nustatytą prioritetinę kryptį.
14. Tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos:
14.1. su Projekto remiama veikla tiesiogiai susijusios, realios, komerciniais pasiūlymais pagrįstos, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu, patiriamos Projekto įgyvendinimo metu bei planuojamos, atsižvelgiant į vidutines rinkos kainas, išlaidos;
14.2. Samdomų darbuotojų (lektorių) paskaitų, jų vedamų praktinių užsiėmimų, seminarų, konsultacijų apmokėjimas;
14.3. Projekto vykdymui reikalingos įrangos ir priemonių, kurių įsigijimo vertė yra mažesnė už Vyriausybės nustatytą minimalią ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo vertę, įsigijimas;
14.4. sveikatinimo stovyklų organizavimas (apgyvendinimo ir nakvynės išlaidos, maitinimas, priemonių įsigijimas, kelionės išlaidos);
14.5. projektui būtinos viešinimo priemonių išlaidos (skrajutės, bukletai, skelbimai, nuotraukos, ryšio paslaugos ir kt.);
14.7. patalpų nuomos išlaidos Projekto veiklos vykdymui. Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 25 proc. visų Projekto išlaidų sumos;
15. Nefinansuojamos išlaidų kategorijos:
15.6. patalpų eksploatavimo (šildymo, elektros ir dujų energijos, vandens, nuotekų šalinimo) išlaidos;
15.10. patalpų, nuosavybės teise priklausančių Projekto paraišką teikiančiai įstaigai/organizacijai ar Savivaldybei, nuomos Projekto veiklai išlaidos;
15.12. užsienio svečių dalyvavimo (kelionės, maitinimo, apgyvendinimo ir kt.) Projekto veiklose išlaidos;
15.13. Projekte dirbančių darbuotojų atvykimo iš namų į Projekto vykdymo vietą ir grįžimo į namus transporto išlaidos;
15.15. Projekto vykdytojo apskaitoje neužregistruotos ir nepagrįstos išlaidos (jas patvirtinančių arba jų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais);
16. Prireikus Projekto lėšos gali būti perkeliamos iš vienos Projekto išlaidų sąmatos eilutės į kitą, nekeičiant veiklos pobūdžio. Dėl lėšų perkėlimo Projekto teikėjas kreipiasi į Specialistą su motyvuotu rašytiniu prašymu prieš 30 dienų. Sutikimus duoda Specialisto siūlymu Bendruomenės sveikatos tarybos nariai.
17. Specialiosios programos lėšos, nepanaudotos einamaisiais biudžetiniais metais, perkeliamos kitiems metams numatytoms sveikatinimo priemonėms finansuoti.
18. Specialiosios programos lėšos kaupiamos atskiroje Savivaldybės administracijos banko sąskaitoje.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
20. Paraiškas gali teikti biudžetinės ir viešosios įstaigos, asociacijos, nevyriausybinės organizacijos, veikiančios pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus Švenčionių rajono savivaldybės teritorijoje (toliau – Pareiškėjas). Pareiškėjų veikla turi būti susijusi su visuomenės sveikatos funkcijų vykdymu: visuomenės sveikatos stiprinimu, stebėsena, sveikatos išsaugojimu. Galimi partneriai yra valstybės ar savivaldybės įstaigos, policijos komisariatai, nevyriausybinės organizacijos, rėmėjai (užsienio šalių fondai, privatūs asmenys).
21. Vienam Projektui finansuoti paraišką gali teikti kelios įstaigos ir (ar) organizacijos, pasirašiusios jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį (toliau – Pareiškėjas). Jungtinės veiklos sutartis privalo atitikti Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytus jungtinės veiklos sutarčiai keliamus reikalavimus.
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ PARAIŠKOMS,
PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
22. Savivaldybės administracija organizuoja Projektų atrankos konkursą kasmet, ne anksčiau negu patvirtinamas savivaldybės biudžetas.
24. Projekto paraiška turi būti pasirašyta įstaigos/organizacijos įgalioto asmens ir patvirtinta įstaigos/organizacijos antspaudu, jei jį privalo turėti.
25. Kartu su Projekto paraiška pareiškėjas privalo pateikti šiuos dokumentus:
25.1. Pareiškėjo (ir partnerio) įstatų (nuostatų) kopiją. Įstatų (nuostatų) neprivalo pateikti religinės bendruomenės ar bendrijos, kurios turi pateikti kanonų, statutų ar kitų normų išrašą;
25.2. Pareiškėjo (ir partnerio) asmens, turinčio teisę veikti įstaigos/organizacijos vardu, pasirašytą pažymą (2 priedas), kurioje turi būti nurodyta, kad įstaiga/organizacija:
25.2.2. neturi neįvykdytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (pridėti SODROS ir Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymas);
25.2.3. tarp Švenčionių rajono savivaldybės administracijos ir įstaigos/organizacijos nevyksta teisminiai ginčai dėl įstaigos/organizacijos padarytų ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimų, nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad įstaiga/organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;
26. Projekto paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba, atspausdinta A4 formato lapuose ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta į aplanką. Kartu su Projekto paraiška teikiami dokumentai turi būti parengti lietuvių kalba. Visi Projekto paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka. Rankiniu būdu užpildytos Projekto paraiškos nebus nagrinėjamos.
27. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas (toliau – Atsakingas darbuotojas) apie Projektų atrankos konkursą skelbia Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip likus 20 dienų iki galutinio paraiškų pateikimo termino. Skelbime nurodomos paraiškų pateikimo sąlygos, prioritetinės kryptys, paraiškų pateikimo terminas, kurį nustato Bendruomenės sveikatos taryba.
28. Projektų paraiškos su lydraščiu pateikiamos Savivaldybės administracijai adresu (Vilniaus g. 19, 18116 Švenčionys, Socialinės paramos skyriui).
30. Projekto paraiška su priedais pateikiama viename užklijuotame voke. Ant voko turi būti nurodytas įstaigos/organizacijos pavadinimas ir adresas, žyma „Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatos projektų atrankos konkursui“.
31. Projekto paraiška gali būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta per kurjerį arba Pareiškėjo ar jo įgalioto asmens asmeniškai. Jeigu paraiška pateikiama paštu arba per kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip paskutinė paraiškų pateikimo termino diena. Kitais būdais, tai yra faksu, elektroniniu paštu arba kitais adresais, išsiųstos paraiškos nevertinamos.
32. Pareiškėjas gali pateikti Savivaldybės administracijai ne daugiau kaip vieną paraišką. Jei pateikiamos kelios paraiškos, vertinama pirmiau pateikta.
33. Įteikusiam ar atsiuntusiam paraišką Pareiškėjui per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas.
34. Gautos Projektų paraiškos registruojamos. Projektų paraiškos, gautos po paraiškų pateikimo termino, nevertinamos. Pareiškėjui apie tai pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.
35. Pareiškėjai rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas Projektų paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia Atsakingas darbuotojas telefonu, elektroniniu paštu, paštu. Konsultuojančio Atsakingo darbuotojo vardas, pavardė ir kontaktai nurodomi skelbime apie Projektų atrankos konkursą. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės Projektų paraiškų pateikimo termino dienos.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
36. Bendruomenės sveikatos taryba vertina paraiškas, atitinkančias nustatytas kasmetines prioritetines veiklos kryptis, teikia pasiūlymus dėl projektų finansavimo. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 20 kalendorinių dienų nuo paskutinės Projektų paraiškų pateikimo termino dienos.
38. Projektų paraiškas vertina Bendruomenės sveikatos taryba posėdyje. Prieš pradedami vertinti paraiškas Bendruomenės sveikatos tarybos nariai turi užpildyti bei pasirašyti Nešališkumo deklaraciją (3 priedas) ir Konfidencialumo pasižadėjimą (4 priedas), kurie pridedami prie posėdžio protokolo.
39. Paraiškos vertinamos balais pagal paraiškų vertinimo kriterijus (5 priedas). Paraiškas vertina bent 5 Bendruomenės sveikatos tarybos nariai. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip 3 Bendruomenės sveikatos nariai. Paraišką vertina kiekvienas bendruomenės sveikatos narys atskirai, po to apskaičiuojamas narių skirtų įvertinimų vidurkis ir užpildoma vertinimo rezultatų lentelė (6 priedas). Visos įvertintos paraiškos yra pristatomos Bendruomenės sveikatos tarybos posėdyje ir yra svarstoma dėl finansavimo skyrimo.
41. Bendruomenės sveikatos tarybos narys negali dalyvauti vertinant Projekto paraišką, jei jis yra pareiškėju, Projekto vadovu, atstovu ar jei yra kitų aplinkybių, keliančių privačių ir viešųjų interesų konfliktą. Bendruomenės sveikatos tarybos narys apie tai informuoja Bendruomenės sveikatos tarybą iki Projekto paraiškos vertinimo pradžios ir nusišalina nuo Projekto paraiškos vertinimo.
42. Bendruomenės sveikatos tarybos narių dalyvavimas posėdyje, kai vykdomas Projektų paraiškų vertinimas ir atranka, yra privalomas. Jei Bendruomenės sveikatos tarybos narys negali atvykti į posėdį, apie tai iš anksto turi pranešti Bendruomenės sveikatos tarybos pirmininkui, o jo nesant – sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Vertinant Projektų paraiškas ir vykdant Projektų atranką Bendruomenės sveikatos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų tarybos narių.
43. Prieš pradedant Projektų atranką Bendruomenės sveikatos taryba patikrina:
44. Jeigu Projekto paraiška pateikta ne pagal reikalavimus (paraiška užpildyta ne visa, nepateikti reikalaujami jos priedai, paraiška pateikta po paraiškų pateikimo termino, paraiška pasirašyta asmens, neturinčio teisės veikti įstaigos/organizacijos vardu, ir (ar) nepatvirtinta įstaigos/organizacijos antspaudu, jei jį privalo turėti ar pan.), paraiška nevertinama. Nusprendus, kad teikiant Projekto paraišką padarytos klaidos yra neesminės, Bendruomenės sveikatos taryba gali paprašyti Pareiškėjo per jos nurodytą terminą ištaisyti pastebėtas klaidas.
45. Bendruomenės sveikatos taryba Projektus vertina pagal šiuos vertinimo kriterijus:
45.1. Projekto aktualumas, naudingumas, efektyvumas (ar Projekte numatytos priemonės atitinka Specialiojoje programoje nustatytus prioritetus; ar aiškiai pagrįstas priemonės būtinumas, aktualumas; ar aiškiai apibūdinta žmonių grupė, kuriai skirta priemonė; ar pakankamas Projekto dalyvių, gausiančių paslaugas skaičius);
45.2. Projekto turinys ir veiklos organizavimas (ar Projekto tikslai ir uždaviniai konkretūs, realūs, suformuluoti aiškiai, susiję su rezultatais; ar siūlomas Projekto veiklos planas detalus, nuoseklus, išsamus; ar įstaigos/organizacijos turimi žmogiškieji resursai yra pakankami Projektui įgyvendinti; ar laukiami Projekto rezultatai yra susiję su Projekte numatyta veikla, yra konkretūs, realiai pasiekiami).
46. Projektų paraiškų vertinimo rezultatai, nurodant Projektų privalumus ir trūkumus, pateikiami Bendruomenės sveikatos tarybos posėdžio protokole.
47. Įvertinus Projektų paraiškas Bendruomenės sveikatos taryba priima sprendimą dėl siūlymų finansuoti Projektus (finansuoti Projektą; nefinansuoti Projekto; Projektą finansuoti iš dalies) ir rekomenduojamų atskirų Projektų finansavimo sumų.
48. Bendruomenės sveikatos taryba priima sprendimus, atsižvelgiant į tais metais pateiktų Projektų paraiškų skaičių, visuomenės sveikatos stebėsenos duomenis, sveikatinimo priemonių aktualumą, Specialiosios programos lėšas. Bendruomenės sveikatos tarybos sprendimai priimami bendru sutarimu. Nesant sutarimo, Bendruomenės sveikatos tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Bendruomenės sveikatos tarybos pirmininko balsas.
49. Projektų paraiškų vertinimo metu gali būti siūloma mažesnė, nei paraiškoje nurodyta suma ar nefinansuoti Projekto, jeigu:
49.2. vykdant ankstesnį Projektą, finansuotą Specialiosios programos lėšomis, Pareiškėjas ir (ar) partneris nepanaudojo visų skirtų lėšų;
49.3. visiems pateiktiems Projektams negali būti skirta visa prašoma suma pagal turimas Specialiosios programos lėšas;
50. Jeigu Projektui įgyvendinti skiriama mažesnė, nei paraiškoje nurodyta suma, Pareiškėjas turi teisę sumažinti Projekto įgyvendinimo darbų mastą, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
52. Atsakingas asmuo per 5 darbo dienas nuo Specialiosios programos projektų patvirtinimo savivaldybės taryboje elektroniniu paštu informuoja paraiškų teikėjus apie priimtą sprendimą dėl paraiškų finansavimo.
53. Savivaldybės administracijos direktorius per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės tarybos priimto sprendimo dėl lėšų skyrimo Specialiosios programos projektų vykdytojams įsigaliojimo dienos sudaro sutartį dėl Specialiosios programos projekto vykdymo (toliau – Sutartis) su pareiškėju.
54. Kartu su Sutartimi turi būti pateikiama sąmata bei skiriamų lėšų poreikio detalizavimas. Visi dokumentai teikiami dviem egzemplioriais.
55. Jei pareiškėjas per 30 kalendorinių dienų nuo minėto sprendimo įsigaliojimo dienos nepasirašo Sutarties, finansavimas neskiriamas.
56. Informacija apie atrinktus finansuoti projektus/priemones skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt.
VIII SKYRIUS
SPECIALIOSIOS PROGRAMOS KONTROLĖ IR ATSKAITOMYBĖ
58. Už Projekto lėšų tinkamą panaudojimą, paslaugų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, Projekto veiklos ataskaitos (7 priedas) ir Finansų ministro patvirtintos formos biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitų pateikimą atsako Pareiškėjas.
59. Pareiškėjai atsiskaito Atsakingam darbuotojui už gautų lėšų panaudojimą, pateikdami Finansų ministro patvirtintų formų ketvirtinę ir metinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas bei išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas. Ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 d. Finansų ministro patvirtintos formos metinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita pateikiama su Projekto įgyvendinimo dalykine ataskaita.
60. Lėšos neskiriamos, jei Pareiškėjo vadovas nepateikė praėjusių metų Projekto įgyvendinimo dalykinės ataskaitos, neatsiskaitė už lėšų panaudojimą šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka arba buvo nustatyta, kad gautos lėšos panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį.
61. Už Specialiosios programos lėšų apskaitą atsako Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.
62. Specialiosios programos lėšų naudojimą tikrina ir vertina Švenčionių rajono savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, Projekto išlaidų sąmatos veiklos auditą atlieka Švenčionių rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
63. Specialiosios programos įgyvendinimą, lėšų panaudojimo efektyvumo kontrolę pagal kompetenciją vykdo Atsakingas darbuotojas ir/ar Bendruomenės sveikatos taryba.