Paveikslėlis, kuriame yra žinutė, dviratis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KONTROLINIŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. sausio 6 d. Nr. AD1-4

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo
141 straipsniu, Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-277 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų reorganizavimo“,
16.1 papunkčiu,

t v i r t i n u pridedamą Kontrolinių pirkimų tvarkos aprašą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Giedrius Kadziauskas


 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos departamento prie

Aplinkos ministerijos direktoriaus

2023 m. sausio 6 d. įsakymu Nr. AD1-4

 

KONTROLINIŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kontrolinių pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) kontrolinių pirkimų organizavimo, atlikimo ir rezultatų įforminimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ir kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose aplinkos apsaugą.

3. Kontrolinis pirkimas – prekių ir (ar) paslaugų pirkimas, vykdomas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnui (-ams) (toliau – Pareigūnas) atliekant ūkio subjekto veiklos neplaninį patikrinimą, kitų fizinių ir juridinių asmenų veiklos teisėtumo patikrinimą, kurio tikslas – nustatyti, ar ūkio subjektas, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys parduoda prekes ir (ar) teikia paslaugas laikydamiesi aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatytų reikalavimų.

4. Kontrolinis pirkimas iš ūkio subjektų vykdomas turint įformintą pavedimą atlikti patikrinimą ar sprendimą dėl patikrinimo pagal Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, taisyklių, patvirtintų AAD direktoriaus 2020 m. gruodžio
14 d. įsakymu Nr. AD1-378, reikalavimus ir Pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą (1 priedas). Atliekant kontrolinį pirkimą iš nežinomų subjektų, fizinių asmenų – Pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą.

 

II SKYRIUS

KONTROLINIŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

5. Pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą pasirašo AAD direktorius ar jo įgalioti asmenys.

6. Pavedimas atlikti kontrolinį pirkimą gali būti:

6.1. vienkartinis – kai žinomas ūkio subjektas, kitas fizinis ar juridinis asmuo (toliau – Asmuo), ir planuojamas vienas kontrolinis pirkimas;

6.2. sisteminis – kai žinoma tik neteisėtos veiklos atlikimo vieta (pvz., turgavietė, turgavietės prieigos, internetinė erdvė, skelbimai ir pan.), nesvarbu, ar yra žinomi tikslūs Asmens duomenys. Surašant sisteminį pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą nurodomas terminas, per kurį bus atliekamas kontrolinis pirkimas. Terminas negali būti ilgesnis nei 20 darbo dienų.

7. Pavedimas atlikti kontrolinį pirkimą surašomas vienu egzemplioriumi ir Asmeniui neįteikiamas, o pateikiamas susipažinti iš karto po atlikto kontrolinio pirkimo, išskyrus atvejus, kai kontrolinis pirkimas buvo atliktas Aprašo 12.3 papunktyje nurodytu būdu ir po atlikto kontrolinio pirkimo nėra galimybės supažindinti Asmens su Pavedimu atlikti kontrolinį pirkimą pasirašytinai.

8. Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodoma iki kontrolinio pirkimo turima informacija.

9. Kontroliniam pirkimui atlikti gali būti pasitelkiami:

9.1. neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai;

9.2. kiti pilnamečiai asmenys, gavus jų rašytinį sutikimą.

10. Neatidėliotinais atvejais kontrolinis pirkimas gali būti atliekamas žodžiu suderinus su asmeniu, įgaliotu pasirašyti pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą. Tokiais atvejais Pareigūnas pats surašo Pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą ir jį pasirašo ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną įkelia į dokumentų valdymo sistemą, derinti pridėdamas įgaliotą pasirašyti asmenį, su kuriuo kontrolinis pirkimas buvo suderintas. Neatidėliotinais atvejais kontroliniams pirkimams atlikti naudojamos lėšos, numatytos Aprašo 26 punkte.

 

III SKYRIUS

KONTROLINIO PIRKIMO ATLIKIMAS, REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

11. Kontroliniai pirkimai gali būti atliekami nedėvint nustatyto pavyzdžio Pareigūno uniformos, neatliekant veiksmų, nurodytų Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 15, 16 straipsniuose, kurie trukdytų Pareigūnui atlikti kontrolinį pirkimą.

12. Kontroliniai pirkimai gali būti atliekami:

12.1. Asmens veiklos vykdymo vietoje;

12.2. prekių pardavimo ir (ar) paslaugų teikimo vietose;

12.3. naudojantis ryšio priemonėmis (nuotolinė prekyba).

13. Atliekant kontrolinius pirkimus gali būti daromas vaizdo ir (ar) garso įrašas.

14. Jeigu atliekant kontrolinį pirkimą buvo daromas vaizdo ir (ar) garso įrašas, tai vaizdo ir (ar) garso įrašai tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Atlikus kontrolinį pirkimą, Asmeniui Pareigūnas turi prisistatyti, pateikti tarnybinį pažymėjimą, nurodyti patikrinimo priežastį, pateikti Pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą, ūkio subjektui pavedimo ar sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją.

16. Atlikus kontrolinį pirkimą:

16.1. surašoma Kontrolinio pirkimo ataskaita (2 priedas) (toliau – Ataskaita). Ataskaita surašoma dviem egzemplioriais ir vienas egzempliorius pasirašytinai įteikiamas Asmeniui ar jo įgaliotam asmeniui, kuris pardavė (realizavo) ir (ar) teikė paslaugas;

16.2. jeigu po kontrolinio pirkimo bus surašomas patikrinimo aktas, Ataskaita nesurašoma, o kontrolinio pirkimo rezultatai pažymimi patikrinimo akte;

16.3. jeigu kontrolinis pirkimas buvo atliktas Aprašo 12.3 papunktyje nurodytu būdu ir po atlikto kontrolinio pirkimo nėra galimybės supažindinti Asmens su Ataskaita, ji per 3 (tris) darbo dienas nuo Ataskaitos surašymo dienos registruotu paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis išsiunčiama Asmeniui, iš kurio buvo atliktas kontrolinis pirkimas, jo registruotos buveinės ar registruotos (deklaruotos) gyvenamosios vietos adresu. Jei Asmuo kontrolinio pirkimo metu nėra identifikuotas ir (ar) nėra žinomas registruotos buveinės ar registruotos (deklaruotos) gyvenamosios vietos adresas, Ataskaita išsiunčiama nedelsiant sužinojus šiuos duomenis.

17. Jeigu kontrolinis pirkimas neįvyko, Ataskaita nesurašoma, o Pavedimo atlikti kontrolinį pirkimą skiltyje „Pastabos“ surašomos priežastys dėl ko neįvyko kontrolinis pirkimas.

18. Ataskaita per tris darbo dienas registruojama dokumentų valdymo sistemoje.

19. Atliekant kontrolinį pirkimą, už pirkimo objektą sumokama:

19.1. grynaisiais pinigais. Šiuo atveju kontrolinį pirkimą organizuojančiam pareigūnui išduodama atitinkama suma grynųjų pinigų, išskyrus atvejus, kai pinigai pervedami į Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodytą sąskaitą. Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodomi kupiūrų numeriai;

19.2. mokėjimo pavedimu (atlieka kontrolinį pirkimą vykdantis asmuo). Šiuo atveju lėšos pervedamos į Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodytą sąskaitą;

19.3. banko kortele (atlieka kontrolinį pirkimą vykdantis asmuo). Šiuo atveju lėšos pervedamos į Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodytą sąskaitą.

20. Atlikus kontrolinį pirkimą, jeigu pirkimas buvo vykdomas grynaisiais pinigais, pinigai susigrąžinami iš Asmens. Tai pažymima Ataskaitoje ir joje nurodomi kupiūrų numeriai. Jei kontrolinis pirkimas buvo vykdomas atsiskaitant bankiniu pavedimu ar banko kortele, pardavėjui geranoriškai negrąžinus sumokėtos sumos, pinigų išieškojimas sprendžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Iš Asmens susigrąžinti pinigai perduodami pareigūnui, atsakingam už Aprašo 27 punkte nurodytas lėšas.

22. Jeigu atlikus kontrolinį pirkimą dėl objektyvių priežasčių negalima pinigų susigražinti iš Asmens, tai pažymima Ataskaitoje. Tokiu atveju Ataskaitos kopija pateikiama pareigūnui, atsakingam už Aprašo 27 punkte nurodytas lėšas, ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną AAD direktoriui surašomas tarnybinis pranešimas nurodant kontrolinio pirkimo aplinkybes ir pridedama Ataskaitos kopija.

23. Jeigu kontrolinis pirkimas atliekamas pagal sisteminį pavedimą, Ataskaitos surašomos po kiekvieno pirkimo arba Aprašo 17 punkto nustatyta tvarka pažymima Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą.

 

IV SKYRIUS

KONTROLINIAM PIRKIMUI SKIRIAMŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

24. Kontroliniam pirkimui reikiamų lėšų sumą kiekvienu konkrečiu atveju nustato asmuo, įgaliotas pasirašyti Pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą. Kontroliniam pirkimui skirtos lėšos išmokamos (išduodamos) tik Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodytam Pareigūnui arba pervedamos į Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodytą sąskaitą.

25. Kontroliniam pirkimui atlikti naudojamos popierinės pinigų kupiūros, išskyrus atvejus, kai:

25.1. pirkimo objekto vertė yra iki penkių eurų;

25.2. pirkimas atliekamas be grynųjų pinigų.

26. Administracijos padaliniui kontroliniams pirkimams atlikti gali būti skiriama iki 200 eurų. Motyvuotu kontrolinį pirkimą atliekančio pareigūno tarnybinio prašymo pagrindu gali būti skiriama didesnė suma.

27. AAD direktoriaus įsakymu įgaliojamas administracinio padalinio Pareigūnas (-ai), atsakingas (-i) už Aprašo 26 punkte skiriamų kontroliniams pirkimams atlikti lėšų išdavimą ir apskaitą. Lėšos, skirtos kontroliniams pirkimams atlikti, grąžinamos į AAD sąskaitą ne vėliau kaip iki kiekvienų metų gruodžio 15 d. Su pareigūnu, kuris atsakingas už kontroliniams pirkimams skirtas lėšas, turi būti sudaroma materialinės atsakomybės sutartis.

28. Pareigūnas, nurodytas Aprašo 27 punkte, išduoda Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodytą lėšų sumą pareigūnui, organizuojančiam kontrolinį pirkimą, kai Pavedime atlikti kontrolinį pirkimą nurodoma, kad bus naudojamos Aprašo 26 punkte nurodytos lėšos. 

29. Už kontroliniam pirkimui skirtų lėšų panaudojimą atsako AAD pareigūnas, organizuojantis kontrolinį pirkimą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. AAD pareigūnai ir kiti asmenys, kurie dalyvavo atliekant kontrolinį pirkimą, atsakomybėn netraukiami, jeigu teisėtai atliko kontrolinį pirkimą.

 

_____________________

 

part_bc8e59d0369d40dcb56073cd746f0bef_end


 

Kontrolinių pirkimų tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pavedimo atlikti kontrolinį pirkimą forma)

_______________________________________________________________________________________

(Kontrolinį pirkimą atliksiančio pareigūno struktūrinio padalinio pavadinimas)

 

PAVEDIMAS ATLIKTI KONTROLINĮ PIRKIMĄ

 

____________ Nr.

(data)

_____________________

(vieta)

 

Kontrolinio pirkimo pagrindas ir planuojama eiga. Pažymima, ar pavedimas vienkartinis ar sisteminis

 

Kontrolinio pirkimo atlikimo data arba laikotarpis, kuriuo bus atliktas kontrolinis pirkimas

 

Asmens, iš kurio bus atliekamas kontrolinis pirkimas, pavadinimas, kodas, adresas (jei žinoma) (jei fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, gimimo metai ir gyvenamosios vietos adresas), turgavietės, kitos vietovės, kur galimai vyksta nelegali prekyba, adresas

 

Pareigūnas (-ai), kuriam (-iems) pavesta organizuoti kontrolinį pirkimą

 

 

 

Lėšų, skiriamų kontroliniam pirkimui, suma (rašoma skaičiais ir žodžiais), nurodoma, kokiu būdu bus sumokama už pirkimo objektą

 

Popierinių piniginių kupiūrų, jeigu jos bus panaudojamos, numeriai

 

Atliekant kontrolinį pirkimą dalyvaus

 

 

 

Pastabos

 

 

___________________________________________ ________________ ___________________

pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą pasirašančio asmens pareigos                   (parašas)                                         (vardas, pavardė)

 

Susipažinau

________________________________________

(asmens atstovo pareigos)

______________________

(parašas)

______________________

(vardas ir pavardė)

______________________

(data)

 

part_952226dd97d54335a4fb1a3814ce797e_end


 

Kontrolinių pirkimų tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Kontrolinio pirkimo ataskaitos forma)

 

_______________________________________________________________________________________

(Kontrolinį pirkimą atlikusio pareigūno struktūrinio padalinio pavadinimas)

 

 

KONTROLINIO PIRKIMO ATASKAITA

 

____________ Nr.

(data)

 

_____________________

(vieta)

 

 

Vykdant _____________ pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą Nr. ____________________

(pavedimo data)

atliktas kontrolinis pirkimas

 

Kontrolinio pirkimo atlikimo data (laikotarpis)

 

Asmens, iš kurio atliktas kontrolinis pirkimas, pavadinimas, kodas, adresas (jei fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, gimimo metai ir gyvenamosios vietos adresas)

 

Kontrolinį pirkimą atliko

(nurodomos pareigūno (-ų) pareigos, vardas
(-ai), pavardė (-ės)

 

 

 

 

Kontrolinio pirkimo eiga, lėšų panaudojimas, rezultatai, teisinis įvertinimas

 

Lėšų, panaudotų kontroliniam pirkimui, suma (rašoma skaičiais ir žodžiais)

 

Piniginės kupiūros ar monetos po kontrolinio pirkimo susigrąžintos iš Asmens (kuris reikiamas, pažymėti X). Jeigu nesusigrąžinta, nurodoma priežastis, kodėl

Taip

Ne

 

Susigrąžintų piniginių kupiūrų numeriai

 

Asmens (asmenų), kuris (kurie) supažindintas (-i) su ataskaita, vardas (-ai), pavardė (-ės), gyvenamoji

(-osios) vieta (-os), parašas (-ai)

 

 

 

Pastabos

 

Kopija įteikta (vardas, pavardė, parašas)

 

 

 

 

 

____________________________________________                  _______________________                           ____________________

(kontrolinio pirkimo ataskaitą surašiusio pareigūno pareigos)        (parašas)                                                            (vardas, pavardė)

 

 

part_45a97eb4945a45f8a5b2a3520703fb35_end