LIETUVOS RESPUBLIKOS
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PRIENŲ RAJONO PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. gruodžio 22 d. Nr. T3-266
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 1 punktu, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Viešosios įstaigos Prienų rajono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatus (pridedama).
2. Įgalioti viešosios įstaigos Prienų rajono pirminės sveikatos priežiūros centro direktorių Artūrą Ivanauską pasirašyti naujos redakcijos įstatus bei visus su registracija susijusius dokumentus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T3-183 „Dėl viešosios įstaigos Prienų rajono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. gruodžio 22 d.
sprendimu Nr. T3-266
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PRIENŲ RAJONO PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Prienų rajono pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau – įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti jos įstatuose numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal įstaigai suteiktą licenciją.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, šiais įstatais bei kitais įstatymais ir teisės aktais.
3. Įstaiga yra viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.
7. Įstaigos steigėja ir savininkė yra Prienų rajono savivaldybė, įmonės kodas 288742590. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina Prienų rajono savivaldybės taryba (toliau – įstaigos savininkas). Įstaigos savininko raštiški sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.
8. Įstaiga yra ribotos civilinės atsakomybės juridinis asmuo. Pagal prievoles ji atsako tik savo turtu. Įstaigos savininkas pagal įstaigos prievoles atsako tik ta suma, kurią įnešė į įstaigos turtą. Įstaiga neatsako už įstaigos savininko įsipareigojimus.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI, SRITYS IR RŪŠYS
11. Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas yra Lietuvos gyventojų sveikatos stiprinimas, teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų gerinimas, jų tinkamumas, prieinamumas, siekiant sumažinti sergamumą ir mirtingumą.
12. Įstaigos veiklos uždaviniai:
12.1. teikti kvalifikuotas pirminės asmens sveikatos priežiūros ambulatorines bei psichikos sveikatos centro ambulatorines paslaugas;
12.3. teikti nustatytas gydomosios ir prevencinės medicinos pagalbos, medicinos reabilitacijos bei sveikatos ugdymo paslaugas;
12.6. teikti nemokamas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas asmenims, apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu, jei šie prisirašę prie įstaigos;
12.7. teikti mokamas ambulatorines asmens sveikatos paslaugas, kai:
12.7.1. šios paslaugos įtrauktos į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Valstybinės ligonių kasos direktoriaus, Privalomojo sveikatos draudimo fondo tarybos įsakymais, nutarimais patvirtintą mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą ir nepriskirtos būtinosios medicinos pagalbos paslaugoms;
12.7.2. pacientas, neapdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, kreipiasi į įstaigą dėl paslaugų suteikimo;
14. Įstaigos pagrindinė veiklos sritis – asmens sveikatos priežiūros paslaugų, nurodytų įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijoje, teikimas.
15. Pagrindinės įstaigos veiklos sritys pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:
86.2 Medicininės ir odontologinės praktikos veikla;
86.21 Bendrosios praktikos gydytojų veikla;
86.22 Gydytojų specialistų veikla;
86.23 Odontologinės praktikos veikla;
86.90 Kita žmonių sveikatos priežiūros veikla;
86.90.10 Viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse;
86.90.30 Medicinos laboratorijų veikla;
86.90.40 Greitosios pagalbos veikla;
88.10 Nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo veikla su pagyvenusiais ir neįgaliais asmenimis veikla;
88.99 Kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo.
16. Įstaiga turi teisę verstis kita įstatymais neuždrausta ūkine komercine veikla, susijusia su įstaigos veiklos tikslų pasiekimu.
17. Įstatymų nustatytais atvejais įstaiga gali imtis tam tikros rūšies veiklos tik gavusi įstatymų nustatyta tvarka išduotą licenciją ir įregistruota Valstybiniame sveikatos priežiūros įstaigų registre. Įstaiga privalo turėti visas licencijas (leidimus), kurios įstatymuose numatytos kaip būtinos jos veiklos sąlygos.
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS
18. Savo veikloje vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, siekdama savo tikslų ir vykdydama įstatuose nurodytus uždavinius, įstaiga turi teisę:
18.3. pirkti ar kitaip įsigyti savo veiklai reikalingą turtą ir juo disponuoti įstatymų, kitų norminių aktų bei šių įstatų nustatyta tvarka;
18.10. suderinus su Stebėtojų taryba nustatyti darbo apmokėjimo tvarką, teikiamų paslaugų kainas, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus jos pacientams turi būti teikiamos nemokamai arba privaloma laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų norminių teisės aktų reguliuojamų kainų;
18.12. įstatymų ir norminių aktų nustatyta tvarka naudotis bankų kreditais, jei neprieštarauja įstatymui, – gauti paskolas iš kitų subjektų;
19. Vykdydama savo uždavinius ir siekdama nurodytų tikslų, naudodamasi išvardytomis teisėmis, įstaiga privalo:
19.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;
19.3. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigai išduotoje licencijoje;
19.5. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija;
19.6. pildyti ir saugoti pacientų, asmens sveikatos istorijas, kitą medicininę dokumentaciją ir teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms įstatymų nustatyta tvarka;
19.7. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atlyginti žalą, padarytą paciento sveikatai teikiant sveikatos priežiūros paslaugas;
19.8. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai asmens sveikatos priežiūros įstaiga teisės aktų nustatyta tvarka privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka skelbti informaciją apie jo sveikatą;
19.9. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka kompetentingas institucijas apie įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, įvykusius ekstremalius įvykius, žalos paciento sveikatai padarymo atvejus;
19.11. nustatyta tvarka vykdyti buhalterinę apskaitą, teikti finansinę buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir įstaigos savininkui;
IV SKYRIUS
NAUJŲ DALININKŲ PRIĖMIMO, DALININKŲ ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI, DALININKO TEISIŲ PERLEIDIMO KITIEMS ASMENIMS TVARKA
21. Įstaigos dalininku tampama įstaigos savininkui įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka priėmus sprendimą dėl dalininko priėmimo ir jo įnašo patvirtinimo.
22. Nauji dalininkai priimami įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko sprendimu.
23. Asmuo, pageidaujantis tapti įstaigos dalininku, pateikia įstaigos direktoriui prašymą juo tapti. Prašyme turi būti nurodyti duomenys apie asmenį, pageidaujantį tapti įstaigos dalininku (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė), taip pat numatomas įnašas pinigais ar įnašo vertė ne mažiau kaip 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų 00 ct), kuri nurodyta turto vertinimo ataskaitoje. Be to, prašyme turi būti pareikštas pritarimas įstaigos veiklos tikslams. Kartu su prašymu turi būti pateikta turto vertinimo ataskaita, jei numatoma perduoti materialųjį ar nematerialųjį turtą.
24. Įstaigos direktorius, gavęs asmens, pageidaujančio tapti įstaigos dalininku, prašymą, turi per 30 kalendorinių dienų kreiptis į įstaigos savininką dėl sprendimo priėmimo. Įstaigos direktorius per 5 darbo dienas turi informuoti dalininkais pageidaujančius tapti asmenis apie įstaigos savininko priimtą sprendimą dėl naujų dalininkų.
25. Įstaigos savininkui priėmus sprendimą priimti naują dalininką, dalininku tapti pageidaujantis asmuo tampa įstaigos dalininku, kai perduoda įstaigai savo prašyme nurodytą įnašą. Įnašą dalininkai privalo perduoti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo. Neperdavus įnašo per 30 dienų, dalininkas laikomas nepriimtu.
26. Įstaigos dalininkas turi šias neturtines teises:
26.3. kreiptis į teismą su ieškiniu prašydamas panaikinti viešosios įstaigos dalininkų susirinkimo ir kitų įstaigos organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais valdymo organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, įstaigos įstatams arba protingumo ar sąžiningumo principams;
26.4. kreiptis į teismą su ieškiniu prašydamas uždrausti įstaigos valdymo organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius viešosios įstaigos valdymo organo kompetenciją;
27. Įstaigos dalininkas turi šias turtines teises:
27.1. gauti likviduojamos įstaigos turto dalį, neviršijančią jo įnašo vertės, jeigu patenkinus visus kreditorių reikalavimus lieka viešosios įstaigos turto;
27.2. įstatų ir įstatymų nustatyta tvarka perleisti kitam asmeniui dalininko teises, išskyrus atvejus, kai dalininkas yra valstybė ar savivaldybė. Valstybės ar savivaldybės viešosios įstaigos dalininko teisės gali būti perduotos kitiems juridiniams asmenims Viešųjų įstaigų įstatymo ir įstatymų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo, nustatytais atvejais ir būdais;
28. Dalininko teisių perleidimo kitiems asmenims tvarka:
28.1. apie savo sprendimą perleisti įstaigos dalininko teises dalininkas turi raštu pranešti įstaigos direktoriui, nurodydamas duomenis apie asmenį (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), kuriam ketina perleisti savo teises, bei perleidimo būdą ir numatomą sandorio datą. Apie gautą dalininko pranešimą įstaigos direktorius per 5 dienas turi informuoti kitus dalininkus. Pirmenybės teisę perimti dalininko teises turi esami dalininkai;
28.2. asmuo, įsigijęs dalininko teises, tampa įstaigos dalininku nuo jo įregistravimo įstaigos dokumentuose. Įstaigos direktorius, gavęs dalininko teisių perleidimo sandorį patvirtinantį dokumentą, per 3 dienas turi atlikti naujo dalininko registravimą. Šio dalininko turimų balsų skaičius, įgyvendinant jo teisę balsuoti visuotiniame dalininkų susirinkime, lygus jam teises perleidusio dalininko turėtam balsų skaičiui;
V SKYRIUS
ĮSTAIGOS SAVININKO AR VISUOTINIO DALININKŲ SUSIRINKIMO KOMPETENCIJA, SUŠAUKIMO TVARKA, SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
VI SKYRIUS
ĮSTAIGOS ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA
31. Įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo organus. Įstaiga negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per įstaigos savininką ar dalininkus.
32. Įstaigos savininkas turi įstatymų ir šių įstatų nustatytas teises ir pareigas, jei įstaigos savininkas yra ne vienintelis įstaigos dalininkas, įstaigos savininko teises ir pareigas vykdo visuotinis dalininkų susirinkimas.
33. Įstaigoje yra šie organai:
34. Įstaigos dalininkų kompetencijai priskiriama:
34.3. organizuoti viešą konkursą įstaigos direktoriui į darbą priimti ir tvirtinti viešo konkurso nuostatus;
34.4. skirti ir atleisti įstaigos direktorių, nustatyti jo darbo sutarties sąlygas, sudaryti su juo darbo sutartį ir ją nutraukti įstatymų nustatyta tvarka, tvirtinti pareigybės aprašymą, rengti įstaigos direktoriaus atestaciją;
34.11. įstatymo nustatyta tvarka nustatyti ar dalyvauti nustatant paslaugų kainas bei jų apskaičiavimo metodikas;
34.16. priimti sprendimą dėl įstaigai perduoto pagal panaudos sutartį ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, įkeitimo;
34.21. analizuoti įstaigos veiklą, veikti valstybės ir įstaigos naudai laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme išdėstytų principų;
35. Įstaigoje yra administracija, kuri veikia pagal įstaigos direktoriaus patvirtintą administracijos darbo reglamentą. Įstaigos administracija vykdo įstaigos savininko sprendimus ir atlieka kitas įstatymuose ir įstaigos vidaus dokumentuose nustatytas funkcijas.
36. Įstaigos direktorius renkamas viešo konkurso tvarka pagal įstaigos savininko patvirtintus konkurso nuostatus.
37. Direktoriumi gali būti paskirtas fizinis asmuo, jei jo kvalifikacija atitinka sveikatos apsaugos ministro patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Direktoriumi negali būti asmuo, kuris pagal teisės aktus negali eiti tokių pareigų.
38. Direktorius pradeda eiti pareigas nuo paskyrimo dienos, jeigu su juo sudarytoje darbo sutartyje nenustatyta kitaip. Direktorius negali dirbti įstaigos padalinių ar filialų vadovu. Direktorius privalo periodiškai tobulinti vadovavimo įstaigai gebėjimus. Privalomo tobulinimosi tvarka nustatoma sveikatos apsaugos ministro įsakymu.
39. Direktorius organizuoja įstaigos veiklą ir veikia įstaigos vardu santykiuose su kitais asmenimis, sudaro ir nutraukia darbo sutartis su įstaigos darbuotojais. Jis atsako už finansinės atskaitomybės sudarymą, duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui, pranešimą steigėjui ir / ar dalininkams apie įvykius, turinčius reikšmės įstaigos veiklai, dalininkų registravimą, informacijos apie įstaigos veiklą pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą.
40. Įstaigos direktorius savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, įstaigos savininko sprendimais ir pareigybės aprašymu.
41. Įstaigos direktoriaus kompetencijai priskiriama:
41.1. organizuoti viešosios įstaigos veiklą ir veikti viešosios įstaigos vardu santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis bei valdžios institucijomis;
41.3. tvirtinti kitų pareigų, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, sąrašą ir kvalifikacinius reikalavimus;
41.5. tvirtinti konkurso kitoms pareigoms, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, nuostatus įstatymų nustatyta tvarka;
41.6. sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su sveikatos priežiūros specialistais ir kitais įstaigos darbuotojais, nustatyta tvarka juos skatinti arba skirti drausmines nuobaudas;
41.9. vadovauti įstaigos pagrindinei ir ūkinei veiklai, tvarkyti jos reikalus, užtikrinti įstaigos darbuotojams saugias ir sveikas darbo sąlygas;
41.15. be atskiro įgaliojimo veikti įstaigos vardu ar įgalioti kitus asmenis vykdyti jo kompetencijai priskirtas funkcijas;
41.19. tvirtinti darbo tvarkos taisykles, parengti ir tvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymus, skyrių nuostatus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
41.22. informuoti įstaigos savininką apie neefektyviai dirbančius įstaigos padalinius ir spręsti jų reorganizavimo ar likvidavimo klausimus;
41.23. atsakyti už perduoto pagal panaudos sutartį bei įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;
41.24. įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti įstaigos direktoriaus kompetencijos funkcijas;
42. Kolegialus patariamasis organas – Stebėtojų taryba, sudaroma penkeriems metams įstaigos veiklos viešumui užtikrinti.
43. Stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų įstaigos savininko paskirtų atstovų, vieno Prienų rajono savivaldybės tarybos nario, vieno Prienų rajono savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo, vieno įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinės (-ių) sąjungos (-ų) atstovo.
44. Įstaigos direktorius raštu kreipiasi į profesines sąjungas su prašymu deleguoti savo atstovą į Stebėtojų tarybą. Jei įstaigoje nėra veikiančios profesinės sąjungos, atstovą skiria darbuotojų visuotinis susirinkimas.
45. Stebėtojų tarybos nariais negali būti asmenys, kurie dirba įstaigos valdymo organuose, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasose, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.
46. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti iš savo pareigų kadencijai nepasibaigus apie tai raštu įspėjęs Stebėtojų tarybą ir jį delegavusią instituciją ne vėliau kaip prieš keturiolika dienų.
47. Stebėtojų tarybos narys gali būti atšauktas iš Stebėtojų tarybos:
47.3. įstaigos darbuotojų visuotinio susirinkimo išrinktas atstovas darbuotojų visuotinio susirinkimo nutarimu;
48. Vietoj atsistatydinusio ar atšaukto Stebėtojų tarybos nario jį skyrusi institucija skiria naują narį.
49. Stebėtojų tarybos kompetencija:
50. Stebėtojų tarybos susirinkimai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia tarybos pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos sprendimai yra teisėti, jei juos priimant dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.
51. Kiti Stebėtojų tarybos veiklos klausimai nustatyti Stebėtojų tarybos darbo reglamente (nuostatuose).
53. Įstaigos gydymo ir slaugos tarybos sudaromos geresnei sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kokybei užtikrinti įstaigoje. Šių patariamųjų valdymo organų nariams už darbą nemokama.
54. Gydymo taryba sudaroma įstaigos direktoriaus įsakymu iš padalinių gydytojų ir kitų specialistų. Gydymo tarybai pirmininkauja įstaigos direktorius arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas. Gydymo taryba veikia pagal įstaigos direktoriaus patvirtintą darbo reglamentą. Iš Gydymo tarybos narys atšaukiamas įstaigos direktoriaus įsakymu.
55. Gydymo tarybos kompetencija:
55.3. svarstyti naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų bei pirmaeilės įrangos įsigijimo klausimus;
55.4. siūlyti įstaigos direktoriui sudaryti įstaigoje gydytų pacientų mirčių, epidemiologijos klausimų nagrinėjimo ir kitas su asmens sveikatos priežiūra susijusias komisijas;
55.6. tikrinti įstaigos direktoriaus įsakymų ir nurodymų vykdymą, kaupti ir analizuoti įstaigos struktūrinių padalinių bei atskirų darbuotojų pasiūlymus ir rekomendacijas;
55.7. analizuoti specialistų dalykinės kvalifikacijos būklę ir teikti įstaigos direktoriui pasiūlymus dėl būtinųjų specializacijų, kvalifikacijos kėlimo ir tobulinimo;
55.8. svarstyti struktūrinių padalinių darbo organizavimo ir veiklos rezultatus, atsižvelgiant į statistinius ir ekonominius duomenis ir rodiklius;
55.10. nagrinėti sanitarinio epidemiologinio režimo problemas, analizuoti tyrimų ir gydymo planų vykdymą, sutartinių įsipareigojimų bei programų vykdymą, svarstyti medicininės dokumentacijos pildymo kokybės klausimus;
56. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos direktoriui.
57. Gydymo tarybos nariai renkasi į posėdžius ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį. Atsiradus skubių problemų ar klausimų, gali būti kviečiami neeiliniai posėdžiai.
58. Gydymo tarybos nariai turi teisę gauti detalią informaciją apie svarstomą klausimą, pareikšti savo nuomonę bei pasiūlymus svarstoma tema.
60. Gydymo taryba ir atskiri nariai teikia tik kompetentingus, atitinkančius teisės aktų reikalavimus pasiūlymus ir rekomendacijas.
61. Slaugos taryba sudaroma įstaigos direktoriaus įsakymu iš įstaigos padalinių slaugos specialistų. Slaugos tarybai pirmininkauja įstaigos slaugos administratorė arba kitas įgaliotas darbuotojas. Slaugos taryba savo darbą organizuoja pagal įstaigos direktoriaus patvirtintą reglamentą. Iš Slaugos tarybos narys atšaukiamas įstaigos direktoriaus įsakymu.
62. Slaugos tarybos kompetencija:
62.1. svarstyti pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus, siūlyti perspektyvias ligonių slaugymo kryptis, numatyti jų realizavimo būdus;
62.2. analizuoti slaugos darbuotojų kvalifikacijos kėlimo poreikius ir siūlyti įvairias kvalifikacijos kėlimo formas;
64. Slaugos tarybos nariai renkasi į posėdžius ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Atsiradus skubių problemų ar klausimų, gali būti kviečiami neeiliniai posėdžiai.
65. Slaugos tarybos nariai turi teisę gauti informaciją apie svarstomą klausimą, pareikšti savo nuomonę bei pasiūlymus svarstoma tema, susipažinti su slaugos personalo darbu įstaigos padaliniuose.
66. Slaugos tarybos nariai privalo dalyvauti Slaugos tarybos posėdžiuose, laiku ir atsakingai vykdyti Slaugos tarybos nutarimus.
67. Slaugos tarybos nariai atsakingi už nutarimų, priimtų Slaugos tarybos posėdžių metu, vykdymą ir informacijos perdavimą atsakingiems asmenims.
68. Detaliau gydymo ir slaugos tarybų sudarymą, teises ir pareigas, darbo tvarką, narių teises, pareigas, jų paskyrimo ir atšaukimo, darbo apmokėjimo sąlygas bei atsakomybę nustato gydymo tarybos ir slaugos tarybos nuostatai, patvirtinti įstaigos direktoriaus įsakymu.
VII SKYRIUS
ĮSTAIGOS ADMINISTRACIJOS, PADALINIŲ, FILIALŲ VADOVŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ ORGANIZAVIMO IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA
71. Įstaigos padalinių vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina įstaigos direktorius.
72. Įstaigos padalinių ir filialų vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
73. Sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka. Sveikatos priežiūros specialistai privalo turėti atitinkamą profesinę kvalifikaciją įrodantį dokumentą (licenciją, sertifikatą ir pan.), suteikiantį teisę dirbti darbą, į kurį specialistas priimamas.
VIII SKYRIUS
ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ PASKIRSTYMAS IR DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA
74. Įstaigos lėšų šaltiniai:
74.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo fondo lėšos pagal sveikatos priežiūros įstaigų sutartis su valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
74.7. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
75. Kiekvienais finansiniais metais įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, Privalomojo sveikatos draudimo fondo gaunamų lėšų išlaidų sąmatą. Finansinių ataskaitų rinkinį tvirtina įstaigos savininkas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.
76. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos iš valstybės ir savivaldybės, laikomos atskiroje įstaigos lėšų sąskaitoje.
77. Įstaigos pajamos paskirstomos šia tvarka:
78. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai ir kitas su įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.
79. Įstaigos savininkas turtą įstaigai gali perduoti panaudos pagrindu įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
80. Įstaiga ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą gali tik gavusi raštišką įstaigos savininko leidimą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
81. Įstaiga, pardavusi susidėvėjusį ar jos veiklai nereikalingą materialųjį turtą bei vertybes, gautas pajamas naudoja teisės aktuose nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
ĮSTAIGOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
83. Įstaigos teikiamų paslaugų kokybės valstybinę kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo, kitų įstatymų ir poįstatyminių teisės aktų įgaliotos institucijos.
85. Buhalterinę apskaitą įstaigoje tvarko vyriausiasis finansininkas. Vyriausiojo finansininko funkcijas pagal sutartį gali atlikti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.
86. Įstaigos finansinei veiklai kontroliuoti ir metų ūkinei-finansinei veiklai patikrinti atliekamas auditas teisės aktų nustatyta tvarka.
X SKYRIUS
ĮSTAIGOS ĮSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA
89. Iniciatyvos teisę keisti ar papildyti įstaigos įstatus turi įstaigos administracija, kolegialus patariamasis valdymo organas ir įstaigos savininkas.
XI SKYRIUS
FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO IR JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA
92. Filialas yra įstaigos padalinys, turintis atskirą buveinę ir filialo vadovą. Filialas nėra juridinis asmuo ir veikia įstaigos vardu pagal filialo nuostatus ir filialo vadovui suteiktus įgaliojimus. Filialo nuostatus tvirtina, keičia ir papildo įstaigos direktorius.
93. Filialui leidžiama turėti sąskaitas. Filialo turtas yra apskaitomas įstaigos finansinėje atskaitomybėje, taip pat atskiroje filialo finansinėje atskaitomybėje.
94. Suderinęs su įstaigos savininku, sprendimus dėl įstaigos filialų steigimo ir veiklos nutraukimo (likvidavimo) priima įstaigos direktorius.
XII SKYRIUS
ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO, PERTVARKYMO IR LIKVIDAVIMO TVARKA
XIII SKYRIUS
PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA
99. Įstaigos pranešimai ir skelbimai, kurie pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus turi būti paskelbti viešai, skelbiami VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“ ir įstaigos interneto tinklalapyje.
XIV SKYRIUS
DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO DALININKAMS IR VISUOMENEI TVARKA
101. Įstaigos direktorius turi parengti ir pateikti įstaigos dalininkams ir kitiems suinteresuotiems asmenims praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša.
102. Ataskaitoje turi būti nurodyta: