Tikrasis Rokiškio herbas.

 

ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 30 d. Nr. TS-159

Rokiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Rokiškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos vertinimo komisijos 2021 m. liepos 1 d. posėdžio protokolą Nr. VP-4, Rokiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Rokiškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Rokiškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 26 d. sprendimą Nr. TS-24 „Dėl Rokiškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos nuostatų patvirtinimo“.

3. Šį sprendimą skelbti Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                 Ramūnas Godeliauskas

 

PATVIRTINTA

Rokiškio rajono savivaldybės tarybos

2021-07-30 sprendimu Nr. TS-159

 

ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMOS NUOSTATAI

 

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.1. Rokiškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programa (toliau tekste – Programa) skirta koordinuoti ir finansiškai remti smulkaus ir vidutinio verslo įtvirtinimą, naujų darbo vietų sukūrimą bei verslo švietimo ir kitas verslumą skatinančias priemones rajone.

1.2. Programos steigėjas – Rokiškio rajono savivaldybės taryba.

1.3. Šios programos asignavimų valdytojas – Rokiškio rajono savivaldybės administracija.

1.4. Programa savo veiklai organizuoti naudoja Rokiškio rajono savivaldybės administracijos sąskaitą.

1.5. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Rokiškio rajono savivaldybės strateginiais dokumentais. Programa savo tikslinius įsipareigojimus garantuoja Programos piniginėmis lėšomis.

 

2. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

2.1. Pagrindinis Programos tikslas – skatinti gyventojų verslumą bei smulkaus ir vidutinio verslo plėtrą taip prisidedant prie nedarbo mažinimo bei užimtumo didinimo Rokiškio rajone, bei didinti rajono investicinį patrauklumą.

2.2. Programos uždaviniai:

2.2.1. remti smulkaus ir vidutinio verslo steigimą bei plėtrą;

2.2.2. skatinti darbo vietų kūrimą rajone;

2.2.3. skatinti Rokiškio rajono smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kvalifikacijos kėlimą;

2.2.4. dalyvauti bei įgyvendinti įvairias priemones siekiant pristatyti Rokiškio rajoną kaip patrauklų verslui plėtoti.

 

3. PROGRAMOS VERTINIMO KOMISIJA

 

3.1. Programos vertinimo komisijos (toliau – Komisijos) sudėtį tvirtina rajono savivaldybės taryba.

3.2. Komisiją sudaro nariai iš šių institucijų:

3.2.1. Rokiškio rajono savivaldybės tarybos (2 atstovai);

3.2.2. Rokiškio rajono savivaldybės administracijos direktorius;

3.2.3. Rokiškio rajono savivaldybės administracijos (2 atstovai);

3.2.4. Rokiškio jaunimo organizacijos (1 atstovas);

3.2.5. Lietuvos kaimo turizmo asociacijos Rokiškio skyriaus (1 atstovas);

3.2.6. Rokiškio rajono asocijuotos verslo struktūros (po 1 atstovą).

3.3. Komisijos narius deleguoti ir atšaukti gali juos paskyrusi institucija. Siūlomiems kandidatams į Komisiją keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai. Komisijos nariai netenka savo įgaliojimų, kai nutraukiama darbo sutartis ir yra atleidžiami iš užimamų pareigų atitinkamose institucijose arba kitaip netenka įgaliojimų atstovauti jį delegavusiai institucijai. Kiekvienas paskirtas komisijos narys ir Programos sekretorius per pirmąjį Komisijos posėdį pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą (5 priedas), nešališkumo deklaraciją (12 priedas) ir išrenka iš deleguotų narių komisijos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją.

3.4. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas, jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

3.5. Komisijos pagrindinė veiklos forma – posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti jei juose dalyvauja 2/3 komisijos narių. Posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu, pasinaudojant telekomunikacijos priemonėmis.  Komisijos nariai, tiesiogiai suinteresuoti svarstomu klausimu, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui ir nusišalinti. Apie tai įrašoma atitinkamame komisijos posėdžio protokole. Jeigu svarstomu klausimu tiesiogiai suinteresuotas Komisijos pirmininkas, jis informuoja apie tai Komisijos narius ir nusišalina.

3.6. Komisijos nariai atlieka šias funkcijas:

3.6.1. kiekvienais metais, nusistato prioritetines paramos kryptis, nustato kvietimo teikti paraiškas pradžią ir pabaigą, ir jas paskelbia internetinėje svetainėje www.rokiskis.lt / Verslininkams / Parama verslui ir spaudoje;

3.6.2. svarsto ir vertina pateiktas paraiškas, ar pretendentas atitinka sąlygas pagal šiuos nuostatus, ar jo vykdoma ekonominė veikla atitinka Rokiškio rajono savivaldybės strateginių dokumentų nuostatas ir uždavinius, tikrina, ar pretendentas pateikė visus būtinus dokumentus. Paraiškos, kuriose prašoma kompensuoti įmonės steigimą, bei laimėjusiems valstybės paramą pagal Vietinių užimtumo iniciatyvų programą rajono darbdavių projektams, yra patikrinamos, bet nėra vertinamos balais. Paraiška, kurioje prašoma finansuoti iki 500 Eur, vertinama Komisijos narių ir sprendimai priimami balsų dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas. Paraiška, kurios prašoma finansuoti suma viršija 500 Eur, yra vertinama balais, kiekvienam posėdyje dalyvaujančiam komisijos nariui užpildžius SVV projektų vertinimo lentelę (3 priedas) ir išvedus bendrą svarstomai paraiškai tenkantį balų vidurkį. Atlikus visų paraiškų vertinimą, paskirstomos lėšos nevertinamoms paraiškoms, tada sudaroma prioritetinė projektų eilė pagal surinktas bendras balų sumas.  Paraiškai, nuo prašomos skirti sumos, atitinkamai skiriamas:

10 balų – 100 proc. finansavimas;

9 balai – 90 proc. finansavimas;

8 balai – 80 proc. finansavimas;

7 balai – 70 proc. finansavimas;

6 balai – 60 proc. finansavimas;

5 balai – 50 proc. finansavimas;

4 balai – 40 proc. finansavimas;

3 ir mažiau balų – paraiška nefinansuojama, arba atidedamas jos vertinimo terminas.

Didžiausia skiriama suma programos lėšų per einamuosius metus vienam smulkaus ir vidutinio verslo subjektui yra 3000 Eur. Didžiausias sumos limitas netaikomas paraiškoms, numatomoms finansuoti pagal nuostatų 4.4.9 punktą.

3.7. Komisijos pirmininkas:

3.7.1. sušaukia Komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja ir pasirašo Komisijos priimtus sprendimus;

3.7.2. pagal įgaliojimus atstovauja Komisijai valstybės valdžios ir valdymo institucijose, santykiuose su kitais fondais, programomis, juridiniais asmenimis,

3.7.3. teikia rajono savivaldybės tarybai Komisijos pasiūlymus dėl Programos nuostatų pakeitimo ir geresnio lėšų panaudojimo;

3.7.4. atsiskaito už Programos veiklą ir lėšų panaudojimą rajono savivaldybės tarybai vieną kartą per metus.

3.8. Komisijos pirmininkui nesant, jį pavaduoja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

3.9. Programos lėšų finansinę apskaitą tvarko Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriaus paskirtas darbuotojas.         

3.10. Komisijos posėdžių darbą protokoluoja ir programos administravimo veiksmus atlieka Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo, investicijų ir viešųjų pirkimų skyriaus priskirtas darbuotojas.

3.11. Lėšos pateiktoms paraiškoms finansuoti tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos protokolinius sprendimus. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę priimti ir kitokius motyvuotus sprendimus, nei pasiūlė komisija. Lėšų naudojimo sutartis, pagal Komisijos posėdžių protokolų nutartis, pasirašo Rokiškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.

 

4. PROGRAMOS LĖŠOS IR JŲ PANAUDOJIMO KRYPTYS

 

4.1. Lėšas programai skiria Rokiškio rajono savivaldybės taryba, tvirtindama rajono biudžetą.

4.2. Lėšos skiriamos vieneriems einamiesiems biudžetiniams metams.

4.3. Einamais metais iš nekilnojamo turto mokesčio gavus viršplaninių pajamų, kitų metų biudžete 50 procentų šios sumos nukreipti smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programai.

4.4. Programos priemonių kryptys:

4.4.1. palūkanų kompensavimas smulkaus ir vidutinio verslo subjektui, gavusiam kreditą. Palūkanų kompensavimas vykdomas ne daugiau kaip 50 proc. ir ne ilgiau kaip už 12 mėnesių nuo paraiškos pateikimo dienos;

4.4.2. naujos darbo vietos*, į kurią įdarbinamas bedarbis, nustatyta tvarka registruotas Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Rokiškio skyriuje, sudarant su juo neterminuotą darbo sutartį ir išlaikant sukurtą darbo vietą ne mažiau kaip vienerius metus, sukūrimo išlaidų smulkaus ir vidutinio verslo subjektui kompensavimas, apmokant iki 6 mėnesių 50 proc. minimalios mėnesinės algos už vieną naują darbo vietą, jei tos naujos darbo vietos kūrimas nebuvo finansuojamas iš Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

4.4.3. įmonės registravimo dokumentų išlaidų (pavadinimo registravimo į JAR ir registrų centro mokesčio už įmonės registravimą, bei notaro išlaidų už įstatų patvirtinimą (pagal šią priemonę išlaidos konsultantams yra netinkamos finansuoti) kompensavimas asmenims, registravusiems įmonę ne vėliau kaip prieš 18 mėn. nuo paraiškos pateikimo dienos;

4.4.4. iki 50 proc. žemės, žemės nuomos arba nekilnojamojo turto mokesčio (mokesčio lengvatą pasirenka pati įmonė) kompensavimas už paskutinį mokestinį laikotarpį;

4.4.5. specialių mokymo kursų, seminarų, konsultacijų išlaidų kompensavimas. Finansavimas skiriamas trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip vieno mėnesio trukmės) darbuotojų, įmonės savininkų ar individualia veikla užsiimančių asmenų mokymams, siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesinius gebėjimus, žinias ir įgūdžius;

4.4.6. rajono smulkių ir vidutinių verslo subjektų dalyvavimo parodose, mugėse ar verslo misijose Lietuvoje ar užsienyje dalinis išlaidų kompensavimas. Finansavimo lėšos gali būti skiriamos tik faktiškai patirtoms dalyvavimo parodoje išlaidoms: registracijos mokesčiui, parodinio ploto nuomai, stendo dizainui ir įrangai; papildomai stendų įrangai ir paslaugoms; reklamos paslaugoms (reklaminiams spaudiniams, įrašui kataloge); muitinės tarpininko paslaugoms ir krovos darbams; parodos eksponatų draudimui;

4.4.7. Ne daugiau nei vienos internetinės svetainės vienai įmonei per jos veiklos laikotarpį sukūrimo išlaidų dalinis kompensavimas;

4.4.8. asocijuotų rajono verslo organizacijų, bendradarbystės centro „Spiečius“ parengtų projektų bei programų, gerinančių rajono verslo aplinką, išlaidų dalinis  finansavimas;

4.4.9. laimėjusiems valstybės paramą pagal Vietinių užimtumo iniciatyvų programą rajono darbdavių projektams darbo vietos kūrimo išlaidų dalinis kompensavimas;

4.4.10. naujos darbo vietos* sukūrimo, į kurią pirmą kartą pagal įgytą specialybę įdarbinamas absolventas iki 29 metų, sudarant su juo neterminuotą darbo sutartį ir išlaikant sukurtą darbo vietą ne mažiau kaip vienerius metus, išlaidų smulkaus ir vidutinio verslo subjektui kompensavimas, apmokant iki 6 mėnesių 50 proc. minimalios mėnesinės algos patirtas išlaidas už vieną naują darbo vietą;

4.4.11. įmonėms, kurios vykdo savo veiklą ne ilgiau nei penkerius metus iki paraiškos pateikimo dienos, kilnojamojo ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, tiesiogiai susijusio su jų vykdoma veikla, kurio vieno vieneto vertė ne mažesnė nei 500 Eur įsigijimas, išskyrus patalpų / pastatų remonto išlaidas ir / ar įrangą, išvardintą Programos 4.8 punkte,  įmonės išlaidoms, patirtoms pradedant arba plečiant veiklą, kompensuoti, kai vienai įmonei kompensuojama iki 50 procentų išlaidų už įrangos ir kitų prekių įsigijimą;  

__________________

*Darbo vieta sudaroma visu etatu ir turi būti išlaikoma ne trumpiau nei vienerius metus

 

4.4.12. patalpų nuomos ir už jas sumokėtų komunalinių mokesčių kompensavimas jaunoms (ne vėliau kaip prieš 18 mėnesių nuo paraiškos pateikimo dienos įsteigtoms) rajono SVV įmonėms arba įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 viruso, įrašytoms į VMI skelbiamą aktualų sąrašą, nepriklausomai nuo jų veiklos trukmės. Kompensacijos taikomos už 12 mėnesių, skaičiuojant nuo paraiškos pateikimo dienos, o kompensuojamo vieno kvadratinio metro patalpų nuomos kaina neturi viršyti 4 Eur. Rajono SVV įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 viruso, įrašytoms į VMI skelbiamą aktualų sąrašą, patalpų nuomos ir sumokėtų komunalinių mokesčių kompensavimas vykdomas ne daugiau kaip už karantino laikotarpį, o jei karantino laikotarpis apima ne visą mėnesį, kompensacija taikoma už visą mėnesį;

4.4.13. naujų darbo vietų* sukūrimui, kompensuojant darbdavio ir darbuotojo įmokų socialinio draudimo mokestį ne daugiau kaip 3 naujai įdarbintiems darbuotojams, ir ne ilgesniam, kaip 6 mėnesių laikotarpiui;      

4.4.14. verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų gauti finansinę Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų paramą rengimo išlaidoms kompensuoti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams; finansavimas skiriamas konsultantų ir ekspertų atliktų paslaugų (verslo plano arba investicinio projekto rengimo, paramos programos, į kurią kreipiamasi dėl projekto finansavimo, nustatytos formos paraiškos parengimo ir kitų privalomųjų dokumentų rengimo) išlaidoms kompensuoti;

4.4.15. informacinių, reklaminių leidinių parengimo ir leidybos bei kitų reklamos priemonių, išskyrus 4.4.7. punkte nurodytų priemonių, išlaidų kompensavimas;

4.4.16. įrangos draudimo išlaidų kompensavimas dalyvaujant Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vykdomose programose, kompensuojant nupirktos įrangos pirmųjų metų draudimo išlaidas;

4.4.17. subsidija verslo idėjai įgyvendinti (Nuostatų 4.6 punkte nustatyta tvarka).

4.5. Projektai finansuojami išlaidų kompensavimo būdu, pateikus dokumentus, pagrindžiančius patirtas išlaidas ne ilgiau kaip už 12 mėn. (skaičiuojant nuo paraiškos pateikimo dienos) laikotarpį, išskyrus 4.4.8 ir 4.4.17 punktus.

4.6. Paramos kryptis pagal 4.4.17 punktą vykdoma, vadovaujantis Subsidijos verslo idėjai įgyvendinti tvarkos aprašu (7 priedas) ir skelbiant apie ją informaciją Rokiškio rajono savivaldybės internetinėje svetainėje http://www.rokiskis.lt/lt/verslinikams/parama-verslui.html.

4.7. Vienas verslo subjektas per vienerius metus negali pateikti daugiau kaip trijų paraiškų, o bendra teikiamų paraiškų prašoma kompensuoti iš Programos lėšų suma negali būti didesnė nei 3000 Eur.

4.8. Pagal šią Programą netinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

4.8.1. mobiliojo ryšio priemonės;

4.8.2. prekių įsigijimas perparduoti;

4.8.3. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, bei PVM, kurį sumokėjo užsienio apmokestinamasis asmuo, kaip jis apibrėžtas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (net jei tokio PVM vietos projektų vykdytojas į atskaitą neįtraukė);

4.8.4. naudotų prekių įsigijimo išlaidos (išskyrus tikslines transporto priemones (N1 ir M1 transporto priemonės nėra finansuojamos); tikslinė transporto priemonė – transporto priemonė, tiesiogiai susijusi su įmonės vykdoma veikla ir nepriklausanti N1 ir M1 kategorijai;

4.8.5. medžiagos, priemonės, žaliavos (atsargos) produkcijai pagaminti/darbams atlikti, smulkūs buities reikmenys;

4.8.6. kryžminis finansavimas / kitų fondų ar programų lėšomis finansuojamos veiklos/įranga;

4.8.7. nesusijusios su verslo subjekto veikla (pagal deklaruojamą verslo subjekto veiklą);

4.8.8. jei prašoma kompensuoti apmokėtas seniau nei prieš vienerius metus išlaidas iki paraiškos pateikimo dienos;

__________________

*Darbo vieta sudaroma visu etatu ir turi būti išlaikoma ne trumpiau nei vienerius metus

 

 

 

4.8.9. išlaidos, kurių apmokėjimas nepagrįstas apmokėjimo faktą įrodančiais dokumentais.

4.9. Programa remia visas legalias ūkines komercines veiklos rūšis, išskyrus:

4.9.1. medžioklės, gaudymo spąstais ir susijusių paslaugų veiklą;

4.9.2. gėrimų gamybą, išskyrus salyklo, nealkoholinių gėrimų, mineralinio ir kito, pilstomo į butelius, vandens gamybą, išskyrus edukacijas, susijusias su paveldo puoselėjimu.

4.9.3. tabako gaminių gamybą;

4.9.4. didmeninę prekybą, išskyrus didmeninę prekybą savo pagaminta produkcija;

4.9.5. finansinę ir draudimo veiklą (finansinių paslaugų veiklą, draudimo, perdraudimo ir pensijų lėšų kaupimo, veiklą, pagalbinę finansinių paslaugų ir draudimo veiklą);

4.9.6. nekilnojamojo turto operacijas;

4.9.7. teisinę veiklą;

4.9.8. azartinių žaidimų, lažybų organizavimo veiklą;

4.9.9. lombardų veiklą.

 

5. PROGRAMOS PRIEMONIŲ TEIKIMO SĄLYGOS

 

5.1. Ūkio subjektai, atitinkantys smulkaus ir vidutinio verslo subjekto sampratą, apibrėžtą Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau –Įstatymas), registruoti Rokiškio rajono teritorijoje ir užsiimantys ekonomine veikla Rokiškio rajono teritorijoje, gali gauti paramą pagal šių nuostatų 4.4 punkte išvardintas kryptis. Verslo subjektai, dirbantys pagal verslo liudijimus iš Rokiškio r. smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos lėšų nėra remiami. Paraiškos priimamos Rokiškio rajono savivaldybės administracijai Rokiškio rajono savivaldybės internetinėje svetainėje www.rokiskis.lt ir spaudoje paskelbus kvietimą teikti paraiškas. Konkretus paraiškų pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 20 kalendorinių dienų, nurodomas kvietime (netaikoma Nuostatų 4.4.9 punktui). Paraiškų priėmimo datą ir terminą nustato Komisija protokoliniu sprendimu. Paraiškos priimamos nuo kvietimo pradžios iki kol pakanka lėšų, skirtų Programai einamiesiems metams. Surinkus paraiškų už Programai einamaisiais metais skirtą lėšų sumą, paraiškų priėmimas stabdomas. Pranešimas apie sustabdymą skelbiamas rajono savivaldybės internetinėje svetainėje. Gautos paraiškos registruojamos, nurodant numerį, registracijos datą ir laiką.  Paraiškos, gautos pasibaigus kvietimo terminui, nevertinamos. Jei pirmo kvietimo teikti paraiškas metu nėra išdalinamos tų metų biudžete SVV programai skirtos lėšos, kvietimas skelbiamas pakartotinai. Kvietimų skaičius per einamuosius metus nėra ribojamas. Pageidaujantys gauti paramą turi pateikti dokumentus, kurie tiesiogiai susiję su prašoma parama. Preliminarus pridedamųjų dokumentų sąrašas:

5.1.1. paraiška paramai gauti pagal tipinę formą (1 priedas) (privaloma pateikti kompiuteriu užpildytą formą);

5.1.2. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto deklaracija (forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008-03-26 įsakymu Nr.4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“) (įmonėms, bendrijoms, bendrovėms privaloma pateikti, išskyrus pagal 4.4.3 ir 4.4.9 punktą teikiantiems paraiškas);

5.1.3. smulkaus ir vidutinio verslo subjekto vadovo amžiaus iki 29 m. arba virš 55 m. kategorijos atitiktį pagrindžiančio dokumento kopija, arba neįgaliojo pažymėjimo kopija, jei taikoma;

5.1.4. sutarties, pasirašytos tarp banko, kredito įstaigos ir kt., kopija, suteikusio kreditą banko išvada/ pažyma iš banko/ kredito įstaigos ir kt. apie per paskutinius 12 mėnesių nuo paraiškos pateikimo dienos priskaičiuotas palūkanas, ir išlaidas patvirtinančių dokumentų apie sumokėtas įmokas kopijos, jei smulkaus ir vidutinio verslo subjektas prašo kompensuoti palūkanas, pagal nuostatų 4.4.1.punktą;

5.1.5. darbo sutarties su neterminuotam laikui įdarbintu bedarbiu kopija, ir pažymų / banko išrašų apie sumokėtą atlyginimą už 6 mėn. kopijos, jei verslo subjektas prašo kompensuoti naujos darbo vietos sukūrimo išlaidas, pagal nuostatų 4.4.2. punktą;

5.1.6. dokumentai, liudijantys apie sumokėtą įmonės registravimo mokestį, jei verslo subjektas prašo kompensuoti įmonės registravimo dokumentų mokesčius, pagal nuostatų 4.4.3. punktą. Įmonė turi būti registruota Rokiškio rajono savivaldybės teritorijoje;

5.1.7. žemės, žemės nuomos ar nekilnojamojo turto mokesčių deklaracijų kopijos ar kiti dokumentai, liudijantys apie minėtų mokesčių priskaičiavimą ir sumokėjimą, jei prašoma kompensuoti žemės, žemės nuomos ar nekilnojamojo turto mokestį, pagal nuostatų 4.4.4. punktą;

5.1.8. išlaidas pateisinantys dokumentai, diplomų, pažymėjimų kopijos, jei prašoma kompensuoti mokymo kursų, seminarų, konsultacijų išlaidas, pagal nuostatų 4.4.5. punktą;

5.1.9. išlaidas pateisinantys dokumentai apie subjekto dalyvavimą parodoje, mugėje, verslo misijoje, sutartys su parodų organizatoriais (jei sudarytos), jei prašoma kompensuoti parodų, mugių, dalyvavimą verslo misijose išlaidas, pagal nuostatų 4.4.6. punktą;

5.1.10. išlaidas pateisinantys dokumentai, sutarties su tiekėjais kopija, internetinės svetainės nuoroda, elektroninės priemonės kopija, jei prašoma kompensuoti išlaidas, susijusias su internetinės svetainės, elektroninės priemonės sukūrimu, pagal nuostatų 4.4.7. punktą;

5.1.11. laisvos formos parengtų projektų aprašymai, kurie gerina rajono verslo aplinką, kopijos su paslaugų rengėjais, bei išlaidas pagrindžiantys dokumentai, jei prašoma finansuoti asocijuotų rajono verslo organizacijų, bendradarbystės centro „Spiečius“ projektų, gerinančių verslo aplinką rajone, rengimo išlaidas, pagal nuostatų 4.4.8. punktą;

5.1.12. vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo sutarties kopija, jei prašoma dalinai remti rajono darbdavius, laimėjusius valstybės paramą pagal Vietinių užimtumo iniciatyvų programą, pagal nuostatų 4.4.9 punktą;

5.1.13. studijų baigimo diplomo kopija, darbo sutarties su įdarbintu asmeniu kopija, ir pažymų / banko išrašų apie sumokėtą atlyginimą už 6 mėn. kopija, jei verslo subjektas prašo padengti pirmą kartą pagal specialybę įdarbinto absolvento iki 29 metų darbo vietos sukūrimo išlaidas, pagal nuostatų 4.4.10. punktą;

5.1.14. išlaidas pateisinančių dokumentų, ilgalaikio turto apskaitos kortelės kopijos už įsigytą kilnojamąjį ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą, tiesiogiai susijusį su jų vykdoma veikla, jei prašoma kompensuoti išlaidas pagal nuostatų 4.4.11 punktą;

5.1.15. patalpų nuomos sutarties, registruotos registrų centre kopija, išlaidas už sumokėtas komunalines paslaugas pateisinantys dokumentai, kurios buvo patirtos, jei prašoma kompensuoti nuomos mokestį įmonėms, vykdančioms veiklą Rokiškio rajone, pagal nuostatų 4.4.12 punktą;

5.1.16. darbo sutarties su įdarbintu asmeniu kopija, ir pažymų / banko išrašų apie priskaičiuotą ir sumokėtą atlyginimą ir sumokėto socialinio draudimo įmoką už 6 mėn. kopija, jei prašoma kompensuoti smulkaus ir vidutinio verslo subjektų naujų darbo vietų sukūrimą, kompensuojant socialinio draudimo mokestį ne daugiau kaip 3 naujai įdarbintiems darbuotojams, ir ne ilgesniam, kaip 6 mėnesių laikotarpiui, pagal nuostatų 4.4.13 punktą. Darbo vieta privalo būti išlaikyta ne mažiau kaip vienerius metus;

5.1.17. išlaidas pateisinančių dokumentų kopijos, sutarčių bei atliktų paslaugų perdavimo-priėmimo aktų su verslo planų, paraiškų ES paramai gauti rengėjais kopijos, jei prašoma kompensuoti verslo planų, paraiškų, investicinių projektų rengimo išlaidas, pagal nuostatų 4.4.14 punktą;

5.1.18. išlaidas pateisinančių dokumentų kopijos, sutarčių bei atliktų paslaugų perdavimo-priėmimo aktų dėl informacinių, reklaminių leidinių parengimo ir leidybos bei informacinio-reklaminio leidinio kopija, jei prašoma kompensuoti informacinių, reklaminių leidinių parengimo ir leidybos išlaidas, pagal nuostatų 4.4.15 punktą;

5.1.19. išlaidas pateisinančių dokumentų kopijos (draudimo polisas) ir pavedimo už draudimą kopija, sutarties su Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerija apie paramos suteikimą, bei įrodymą, kad turtas yra privalomas drausti, jei prašoma kompensuoti draudimo išlaidas pagal nuostatų 4.4.16 punktą;

5.1.20. paraišką gauti subsidiją verslo idėjai įgyvendinti, jei prašoma paremti verslo idėją, pagal nuostatų 4.4.17 punktą.

5.1.21. pažymą apie verslo subjekto darbuotojams mokamą vidutinį darbo užmokestį per paskutinius 3 mėn. nuo paraiškos pateikimo dienos;.

5.1.22. pažymą apie verslo subjekto etatų skaičių, buvusį prieš 12 mėn. iki paraiškos pateikimo dienos laikotarpiu ir etatų skaičių paraiškos pateikimo einamajam mėnesiui, jei pateiktos projekto paraiškos (1 priedas) 12 punkte nurodoma, kad sukurta bent viena nuolatinė nauja darbo vieta per paskutinius 12 mėn. nuo paraiškos pateikimo dienos.

5.1.23. sutikimą dėl asmens duomenų tikrinimo ir tvarkymo;

5.1.24. kitus reikalingus dokumentus.

5.2. Komisija, esant reikalui, pasitelkia kitus specialistus, atlieka verslo planų ekspertizę, pateikia išvadas ir pasiūlymus paraiškai tenkinti.

5.3. Verslo subjektai, gavę paramą, pasirašo dvišalę lėšų naudojimo sutartį (2 priedas). Asmenys, gavę paramą pagal nuostatų 4.4.17 punktą, pasirašo dvišalę lėšų naudojimo sutartį (10 priedas).

5.4. Verslo subjektai, fiziniai asmenys, vykdantys veiklą pagal individualios veiklos pažymą, teikiantys paraišką, pateikia sutikimą dėl asmens duomenų viešinimo (4 priedas).

5.5. Ūkio subjektai, pateikę neteisingus ar melagingus duomenis, praranda teisę vieneriems metams į smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos paramą.

5.6. Verslo subjekto pateikta paraiška turi būti užpildyta tinkamai (pateikta visa paraiškos punktuose nurodyta informacija, paraiška užpildyta kompiuteriu, yra aiški, pateikta išsami informacija). Verslo subjektai prie projekto paraiškos turi pateikti visus privalomus pridėti dokumentus, išvardintus SVV plėtros programos nuostatų 5.1. punkte. Programos sekretorius, atliekant pateiktų paraiškų administracinį vertinimą, gali paprašyti verslo subjektą pateikti trūkstamus dokumentus, patikslinti paraišką. Patikslinta paraiška ir papildomi dokumentai turi būti pateikti Programos sekretoriui iki SVV plėtros programos vertinimo komisijos posėdžio likus ne mažiau kaip 2 darbo dienoms.

5.7. Jei paraiška neatitinka 5.6. punkte nurodytų sąlygų, paraiška atmetama.

5.8. Verslo subjektai, gavę paramą, ne mažiau kaip du metus nuo paramos suteikimo datos įsipareigoja vykdyti paraiškoje nurodytą veiklą, naudotis įsigyta įranga, įrengimais ar darbo priemonėmis.

5.9. Verslo subjektai, gavę paramą pagal Nuostatų 4.4.11 punktą ir / ar įsipareigoję išlaikyti naują sukurtą darbo vietą ne trumpiau nei vienerius metus, pateikia ataskaitą (6 priedas) po 12 mėn. nuo lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos.

5.10. Verslo subjekto veiklą, susijusią su skirta finansine parama, 2 metus turi teisę tikrinti Komisija – ne mažiau kaip du Komisijos nariai ir Programos sekretorius, organizuojant patikrą verslo vykdymo vietoje. Komisija atsitiktiniu būdu pasirenka kokius verslo subjektus tikrinti, kokiu dažnumu. Per vienerius metus turėtų būti patikrinta ne mažiau nei 10 proc. praėjusiais biudžetiniais metais paramą gavusių verslo subjektų. Jei verslo subjektas trukdo tokiems patikrinimams arba gautą finansinę paramą naudoja ne pagal verslo planą (paskirtį), sutartis su juo nutraukiama. Verslo subjektas privalo grąžinti visą gautą sumą ne vėliau kaip per 6 mėn. nuo sprendimo grąžinti paramą priėmimo dienos.

 

6. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

6.1. Parama pagal šiuos nuostatus netaikoma šiems smulkaus ir vidutinio verslo subjektams, jei jie:

6.1.1. nepriskiriami vidutinei, mažai ar labai mažai įmonei: jei daugiau kaip 25 procentus įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba daugiau kaip 25 procentus įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) turi valstybė ir (arba) savivaldybė, išskyrus atvejus, kai nuo 25 iki 50 procentų įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba nuo 25 iki 50 procentų visų įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) turi savivaldybė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 16 dalies 4 punkte nustatytas sąlygas;

6.1.2. yra padarę rimtą profesinį pažeidimą ar konkurencijos, darbo darbuotojų saugos ir sveikatos, aplinkosaugos teisės aktų pažeidimą, pažeidimus finansams, ekonomikai ir verslo tvarkai, už kuriuos subjektas (fizinis asmuo ar jo vadovaujamas juridinis asmuo) yra teistas ir turi neišnykusį teistumą arba baustas administracine tvarka. Asmuo laikomas neteistu išnykus teistumui. Asmuo laikomas nebaustu, kai per vienerius metus nuo administracinio nurodymo įvykdymo dienos arba nuo dienos kai administracinė nuobauda ar administracinio pavedimo priemonė baigta vykdyti.

6.1.3. dirbantys pagal verslo liudijimus;

6.1.4. turi įsiskolinimų valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (daugiau nei 10 Eur);

6.1.5. bankrutuojantys, likviduojami ar restruktūrizuojami smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai;

6.2. Komisijos darbą, Programos lėšų panaudojimą kontroliuoja savivaldybės kontrolierius.

6.3. Rajono savivaldybės taryba savivaldybės kontrolieriaus teikimu turi teisę panaikinti arba pakeisti bet kurį Komisijos sprendimą.

6.4. Komisijos sprendimai, dėl paramos skyrimo ar neskyrimo, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

________________