TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 19 d. Nr. 1-50

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsniu, atsižvelgdama į Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Pranas Petrošius

 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 19 d. sprendimu Nr. 1-50

 

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

1. Rengiant savivaldybės teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą, privalo būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas.

2. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas (toliau – poveikio vertinimas) – tai projekto (įsakymo, potvarkio, sprendimo) rengimo proceso etapas, kurio metu renkama, analizuojama, sisteminama informacija apie galimas projekto įgyvendinimo teigiamas ir neigiamas, trumpalaikes ir ilgalaikes pasekmes (finansines, ekonomines, socialines, aplinkosaugines ir kita), naudą ir sąnaudas. Poveikio vertinimo metu aiškiai apibrėžiamos problemos, galimos neigiamos pasekmės, kokių reikia imtis priemonių, kad jų būtų išvengta, nustatomi tikslai, kurių bus siekiama (norima pasiekti situacija), kokių pozityvių rezultatų laukiama, taip pat nustatomos galimos problemų sprendimo ir tikslų pasiekimo alternatyvos ir įvertinamas jų poveikis.

3. Šio vertinimo išsamumas turi būti proporcingas galimoms numatomo teisinio reguliavimo pasekmėms. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą  atlieka projekto  rengėjas.  Kai  projektas  yra  sudėtingas  ir   reikia specialaus  techninio ar kitokio pasirengimo, žinių bei  įgūdžių, kurių  projekto  rengėjai  neturi, gali būti  pasitelkiami kitų savivaldybės skyrių specialistai, valstybės institucijų ir įstaigų ar ne valstybės institucijose ar įstaigose dirbantys ekspertai.

4. Atsižvelgiant į teisės akte numatomo naujo teisinio reguliavimo pobūdį, mastą, turi būti įvertinamas poveikis ekonomikai, valstybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai, administracinei naštai, regionų plėtrai ir kitoms sritims

5. Savivaldybės teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo procesas apima:

5.1. poveikio vertinimo atlikimą;

5.2. rezultatų apibendrinimą;

5.3. išvadų pateikimą.

6. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų apibendrinimas pateikiamas aiškinamajame rašte, kuris teikiamas kartu su projektu.