LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl PROJEKTO, SKIRTO AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMUI SAVIVALDYBĖSE STEBĖTI IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGOMS KONSULTUOTI AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2020 METAIS nuostatų patvirtinimo

 

2020 m. spalio 20 d. Nr. A1-1002

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu,  Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, 37 punktu ir siekdamas skaidraus ir sklandaus socialinės priežiūros akreditavimo įgyvendinimo:

1Tvirtinu Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatus (pridedama).

2Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                     Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2020 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. A1-1002

 

 

PROJEKTO, SKIRTO AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMUI SAVIVALDYBĖSE STEBĖTI IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGOMS KONSULTUOTI AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2020 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, atrankos konkurso 2020 metais (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, projektų paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, projektų paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, projektų paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, projektų paraiškų vertinimo, finansavimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo, vykdymo ir kontrolės, atsiskaitymo už gautų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą tvarką, konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką.

2.    Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099;

2.2. paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

2.3. pareiškėjas nacionalinė skėtinė nevyriausybinė organizacija (toliau NVO), kuri pati neteikia socialinės priežiūros paslaugų ir nėra tokias paslaugas teikiančių įstaigų steigėja. Pareiškėju gali būti kelios skėtinės NVO, veikiančios pagal jungtinės veiklos sutartį;

2.4. projektas – tikslinė skėtinės NVO veikla, kuri turi nustatytus įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

2.5. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs Sutartį su SPPD;

2.6. vaikų dienos centras – socialinių paslaugų įstaiga, teikianti vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugas;

2.7. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

3.    Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4.    Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, skirtą akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms nešališkai konsultuoti visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais.

5.    Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas geriausiai įvertintas projektas, kurio vykdytojas stebės, kaip Lietuvos Respublikos savivaldybėse teikiama akredituota socialinė priežiūra, taip pat visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje nešališkai ir objektyviai konsultuos socialinių paslaugų įstaigas akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, teikdamas joms metodinę pagalbą.

6.    Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html). Skelbime nurodoma:

6.1. konkurso tikslas;

6.2. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga;

6.3. informacija apie tai, kad paraiškos Ministerijai turi būti teikiamos per informacinę sistemą;

6.4. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;

6.5. nuoroda į Nuostatus;

6.6. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

6.7. didžiausia ir mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

7.    Projekto įgyvendinimo terminas – nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas, iki 2020 m. gruodžio 31 d.

8.    Galimas pareiškėjas apibrėžtas Nuostatų 2.3 papunktyje.

9.    Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 11 punkte numatytos veiklos.

10.  Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000  (dvidešimt tūkstančių) eurų: didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų, o mažiausia – 15 000 ( penkiolika tūkstančių) eurų.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS PROJEKTO VEIKLOS IR VEIKLŲ ORGANIZAVIMO PRINCIPAI

 

11.     Konkurso lėšomis finansuojamos projekto veiklos:

11.1vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir remiantis gerosios praktikos pavyzdžiais, objektyvus ir nešališkas socialinių paslaugų įstaigų konsultavimas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje (visose savivaldybėse) dėl vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo, akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų;

11.2rekomendacijų socialinių paslaugų įstaigoms, pageidaujančioms teikti ar teikiančioms akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą, teikimas veiklos gerinimo, paslaugų teikimo ir jų kokybės užtikrinimo klausimais: metodinės pagalbos teikimas (pvz., nustatytų dokumentų formų, reikalingų vaikų dienos socialinės priežiūros veiklai vykdyti, sukūrimas ir dalijimasis su visais vaikų dienos centrais);

11.3duomenų apie socialinių paslaugų įstaigas, pageidaujančias teikti akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą, teikiamą akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą rinkimas, stebėsena, sistemingai analizuojant, vertinant vaikų dienos centrų veiklą ir poreikius, siekiant laiku spręsti vaikų dienos centrų veikloje kylančias problemas, užtikrinti vienodą paslaugų teikimo praktiką ir kokybę visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, gerinti jų prieinamumą ir tenkinti paslaugų poreikį (informacijos apie socialinių paslaugų įstaigų, teikiančių akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą, darbuotojų, teikiančių vaikų dienos socialinę priežiūrą (socialinių darbuotojų, socialinių pedagogų, socialinio darbuotojo padėjėjų, užimtumo specialistų),  kompetencijas (išsilavinimą (turimas išsilavinimas, jo įgijimo data), patirtį (kiek metų kokiose srityse dirbo), kvalifikacijos tobulinimą (kvalifikacijos tobulinimo kryptis ir data), šių specialistų vidutinį darbo užmokestį, teikiamas paslaugas, jų spektrą rinkimas bei analizė);

11.4.  vaikų dienos centrų, pageidaujančių teikti akredituotą vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugą ir akredituotų vaikų dienos centrų konsultavimas dėl koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių (apsaugos priemonių poreikio vertinimas; darbo organizavimo karantino ir (ar) ekstremaliosios situacijos metu klausimai; stebėsena, kiek vaikų dienos centrų nenutraukė veiklų ar jas teikė nuotoliniu būdu, kokias paslaugas teikė ir pan.);

11.5.  bendradarbiavimas su savivaldybių administracijomis dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo stebėsenos.

12.       Vykdydamas Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi užtikrinti, kad:

12.1.    jis laikysis šių principų:

12.1.1. objektyvumo (pareiškėjo (projekto vykdytojo) vykdomos projekto veiklos – teikiamos konsultacijos, metodinė pagalba, atliekamos analizės – turi būti nešališkos ir teikiamos visoms organizacijoms vienodai, nepriklausomai nuo jų steigėjo ar priklausymo kitai skėtinei organizacijai);

12.1.2. tikslingumo (pareiškėjas (projekto vykdytojas) renka tik tuos duomenis ir tą informaciją, kurie yra reikalingi ir tinkami vaikų dienos centrų veiklos ir paslaugų būklei, kokybei įvertinti, jų veiklos ir teikiamų paslaugų kokybės gerinimo sprendimams priimti);

12.1.3. patikimumo (pareiškėjas (projekto vykdytojas) duomenis renka laikydamasis tam tikrų standartų);

12.1.4. sistemingumo (visų vaikų dienos centrų veikla stebima planingai, suderintai ir laikantis tęstinumo);

12.1.5. nešališkumo (vaikų dienos centrų veiklos ir teikiamų paslaugų stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių, vengiant interesų konflikto);

12.1.6. konfidencialumo (skelbiama tik ta informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus; vykdant ir administruojant projektą, asmens duomenys tvarkomi remiantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais);

12.1.7. bendradarbiavimo (pareiškėjas (projekto vykdytojas), vykdydamas projektą, siekia socialinės partnerystės valstybės, savivaldybių ir NVO lygiu);

12.1.8. efektyvumo (pareiškėjas (projekto vykdytojas), vykdydamas projektą, jam skirtus išteklius naudoja ekonomiškai, rezultatų siekia kuo mažesnėmis sąnaudomis);

12.2.  projekto veikla – stebėsena, konsultavimas ir bendradarbiavimas – vykdoma visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, pareiškėjui (projekto vykdytojui) užtikrinant pakankamai žmogiškųjų ir techninių išteklių visoms Nuostatų 11 punkte nurodytoms veikloms vykdyti visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PROJEKTŲ TEIKIMAS

 

13.     Projektai aprašomi informacinėje sistemoje užpildant paraiškos formą pagal Nuostatų 15 punkto reikalavimus ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal nuostatų 92–94 punktų reikalavimus.

14.     Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, konkursui pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ir (ar) teikti papildomų dokumentų negalima.

15.     Paraiškoje nurodoma:

15.1.    projekto pavadinimas;

15.2.  informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė);

15.3.    banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

15.4.    pareiškėjo deklaracija (Nuostatų priedas);

15.5.    trumpas projekto aprašymas (santrauka);

15.6.  problemos iškėlimas ir pagrindimas;

15.7.  projekto tikslas;

15.8.  projekto uždaviniai;

15.9.  projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

15.10.  projekto įgyvendinimo laikotarpis;

15.11.  laukiami rezultatai;

15.12.  veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (pvz.: informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos veiklos, ir apie jų tinkamumą projektui vykdyti; darbuotojų ir savanorių skaičius; telefono linijų skaičius; projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);

15.13.  projekto veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

15.14.  informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

15.15.  projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, planuojama vykdymo vieta, atsakingas jos vykdytojas (-ai) (juridinio asmens pavadinimas), kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklas, nurodytas Nuostatų 11 punkte, taip pat informacija apie planuojamą projekto viešinimą;

15.16.  detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis ir kiek lėšų prašoma iš SPPD skirtų valstybės biudžeto asignavimų;

15.17.  pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

16.  Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

16.1.  galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

16.2projekto vadovo, projekto veiklų vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį), projekto buhalterio (-ių) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys;

16.3.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

16.4.  ne mažesnę nei 3 metų darbo vaikų gerovės ir politikos srityje patirtį (dalyvavimas rengiant ir vertinant teisės aktų projektus, pastabų ir pasiūlymų teikimas atsakingoms institucijoms, dalyvavimas darbo grupėse, komisijose, tarybose) patvirtinančių dokumentų;

16.5.  susitarimų su savivaldybėmis ir jungtinės veiklos susitarimų su NVO;

16.6.  kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

17.     Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.

18.     Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais tel. 8 706 68 229, el. p. vdc-akreditacijos-partneris@sppd.lt. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

19.     Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 1 darbo dieną nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

20.       Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS IR PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA BEI PAGRINDAI

 

21SPPD ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:

21.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

21.2.  paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

21.3.  paraiška atitinka Nuostatų 15 punkte nustatytus reikalavimus;

21.4.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

21.5.  pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

21.6.  pareiškėjas pateikė Nuostatų 16 punkte nurodytus dokumentus;

21.7.  nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) nėra pasibaigęs Nuostatų 99.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas (informacija gaunama iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, pateikus joms pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą);

21.8.  paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 16 punkte;

21.9.  tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

21.10.  pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 10 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

22.  Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 16 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

23.  Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai.

24.     Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšos projektams neskiriamos, jeigu jos ar pareiškėjai atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

24.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

24.2.  paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

24.3.  pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

24.4.  paraiška neatitinka Nuostatų 15 punkte nustatytų reikalavimų;

24.5.  pareiškėjas yra likviduojamas;

24.6.  yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) nėra pasibaigęs Nuostatų 99.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

24.7.  pareiškėjas yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

24.8pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė ar didesnė už Nuostatų 10 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

25SPPD apie projektą (-us), kuris (-ie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 21 punkte, informuoja pareiškėją elektroniniu laišku, kuriame nurodo projekto (-ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), atmetimo priežastis.

26SPPD turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

27Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo komisijos protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia rekomendacinę išvadą dėl SPPD paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, įvertinęs komisijos pateiktą išvadą, priima SPPD.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

28Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, vertinami ir atrenkami Nuostatų 29–48 punktuose nustatyta tvarka.

29Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz.: iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

30.  Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su šiuo reglamentu patvirtinta kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-iose) yra apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

31.  Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

32.  Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams.

33.  Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 19 punkte nurodytais pagrindais.

34Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas) pateiktą informaciją, nurodydami šio prašymo pagrindus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją ir (ar) dokumentus per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją ir (ar) dokumentus, kurių SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos ir (ar) dokumentų, kurie nebūtų svarbūs vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą nepatikslina ir nepateikia informacijos ir (ar) dokumentų, SPPD apie tai informuoja komisiją (nurodomas juridinio asmens pavadinimas) ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ir nepateikta informacija ir (ar) dokumentai turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo, jei pareiškėjas nepatikslina ir nepateikia trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD siūlymą projektą atmesti. Komisija, įvertinusi SPPD siūlymą bei argumentus, priima sprendimą pritarti arba nepritarti projekto atmetimui.

35.  Ekspertas projektus vertina pildydamas vertinimo anketą informacinėje sistemoje, vadovaudamasis nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno eksperto skirto balo pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

36.  Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

36.1.  projekto tikslo, uždavinių ir aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

36.2.  projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–14 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

36.3.  sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatytoms veikloms, aiškumą, detalumą ir racionalumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 114 iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 15 aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

36.4.  pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti;

36.5.  laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 10 – aiškūs ir konkretūs.

37.  Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 55. Privaloma surinkti minimali balų suma – 40. Projektai, kurie nesurinko minimalios balų sumos, nefinansuojami.

38.  Projektai reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

39.  Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo komisijai dienos.

40.  Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, projektų vertinimo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienas.

41.  SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo – parengia projektų vertinimo suvestinę (joje nurodo dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia komisijai ir komisijos pirmininko prašo organizuoti komisijos posėdį.

42.  Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas (elektronines jų versijas), komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų projektų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

43.  Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.

44.  Jeigu Taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais įvertinti projektą paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (ar) šio eksperto išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos sumos dydžio sprendžia komisija.

45.  Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė.

46.  Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną projektą vertina ne mažiau kaip du komisijos nariai. Projektus komisijos nariams vertinti paskirsto komisijos pirmininkas. Komisijos nariai įvertina projektą ir skiria balus vadovaudamiesi Nuostatų 37 punktu.

47.  Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, komisijos narys pakartotinio vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Nuostatų 11 punkte nurodytoms veikloms.

48.  Jei komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 49 punktu, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, ir nurodo siūlomą skirti lėšų sumą.

49.  Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos, elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas ir projekte numatytus tikslus, taip pat patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus, atsižvelgiant į komisijos priimtą protokolinį sprendimą.

50.  Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai elektroninio ryšio priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtame protokoliniame sprendime pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

51Komisijai iš pareiškėjo elektroninio ryšio priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatų V skyriuje nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

52.  Pareiškėjui per Nuostatų 50 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatų 11 punkte numatytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

53Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 10 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

54Pasiūlymus dėl lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

55Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams.

56.  Ministerijos kanclerio sprendime dėl lėšų skyrimo projektams nurodoma:

56.1.  pagrindas finansuoti projektus arba jų nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, komisijos protokolų duomenys);

56.2.  finansuotini projektai, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti sumas, skiriamas sumas;

56.3.  nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas (jei projektai atmetami pagal Nuostatų 52 punktą);

56.4.  atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas skirti sumas.

57.  Komisijos sekretorius informacinėje sistemoje išsaugo Ministerijos kanclerio potvarkio kopiją ir visus komisijos protokolinius sprendimus.

58.  Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD sudaroma per 10 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

59.  Nesudarius Sutarties per Nuostatų 58 punkte nurodytą terminą ar ją nutraukus, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšų.

60.  Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 58 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies skirtų lėšų ar atsisakius toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 50–53 punktuose numatytais atvejais per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos lėšos komisijos pasiūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos kitam geriausiai įvertintam projektui. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

61.  Pareiškėjas raštu informuojamas apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant jam sprendimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

62Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv. lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), nurodant subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimus, projekto pavadinimą ir skirtų lėšų sumą.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

63.  Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas.

64.  Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius – SPPD direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys.

65.  Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

66.  Komisijos sekretorius:

66.1.  parengia skelbimą apie konkursą ir organizuoja jo paskelbimą;

66.2.  organizuoja komisijos posėdžius, rašo ir kartu su komisijos pirmininku pasirašo posėdžių protokolus;

66.3.  Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html) organizuoja informacijos apie komisijos posėdžius (numatomas posėdžių datas ir darbotvarkes), kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, paskelbimą ir tikslinimą, ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio organizuoja jo darbotvarkės paskelbimą;

66.4.  renka komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą, jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas, konfidencialumo pasižadėjimus;

66.5.  rengia komisijos veiklos dokumentų projektus;

66.6.  elektroninio ryšio priemonėmis siunčia derinti komisijos posėdžio protokolo projektą komisijos nariams;

66.7.  organizuoja konkurso rezultatų paskelbimą Ministerijos interneto svetainėje http://www.socmin.lt/lt/konkursai/konkursu-rezultatai.html;

66.8.  saugo su komisijos veikla susijusius dokumentus Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

67.  Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

68.  Komisijos posėdžiuose dalyvauja projektą (-us) vertinę ekspertai. Jeigu projektą (-us) vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Nuostatų 75 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti projektą (-us) vertinę ekspertai.

69.  Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos, kurios įrašomos į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija ją įvertina ir atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu. Bet kuris posėdyje dalyvaujantis asmuo turi būti pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą.

70.  Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos šaukiamas komisijos posėdis. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

71.  Komisijos nariams, ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį (numatomas posėdžių datas ir darbotvarkes) taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“.

72.  Komisijos narys ir projektus vertinę ekspertai, negalintys atvykti į posėdį, ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi apie tai elektroninio ryšio priemonėmis pranešti komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

73.  Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir (ar) dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais.

74.  Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

75.  Prieš komisijos nariui gaunant bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią informaciją, komisijos narys ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Taisyklių 2 priedas) užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas (Taisyklių 3 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

76.  Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai (Taisyklių 4 priedas), taip pat projektus vertinantys ekspertai. Projektus vertinantys ekspertai taip pat pasirašo nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo, kuriomis patvirtina, kad nedirba Ministerijoje ar SPPD, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz.: iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo prieš dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.

77.  Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimus, komisijos narys, prieš pradėdamas nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (‑ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja.

78.  Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Taisyklių 45 punkte nustatytais pagrindais.

79.  Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys, sekretorius ar ekspertas nuo pareigų nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas asmens pareigos, vardas, pavardė, nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastis (-ys).

80.  Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys ar sekretorius, jų funkcijas atlieka pakaitinis komisijos narys ar pakaitinis sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintas paraiškas SPPD perduoda vertinti kitam ekspertui.

81.  Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių dviejų trečdalių komisijos narių balsų dauguma. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

82.  Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurio projektas elektroniniu būdu turi būti suderintas su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolo projektas komisijos nariams pateikiamas derinti per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo projekto pateikia per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys posėdžio protokolui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

83.  Protokolai įforminami vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami per 5 darbo dienas po posėdžio.

84.  Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

85.  Protokole nurodoma:

85.1.    komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

85.2.    komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (vardas, pavardė, pareigos);

85.3.    komisijos posėdyje svarstyti projektai bei kiti posėdžio metu svarstyti klausimai;

85.4.    projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

85.5.    informacija apie komisijos pritarimą / nepritarimą skirti projektui finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodoma tokio siūlymo priežastis (-ys) ir jos (jų) pagrindimas;

85.6.    komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi argumentai, kodėl nepritariama ekspertų įvertinimui ar išvadai, ir tai, kad projektas perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba kad komisija pati atliks projekto vertinimą;

85.7.    siūlytinas finansuoti projektas ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

85.8.    nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

85.9.    projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

85.10.  sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas, taip pat Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju siūlomo skirti finansavimo pagrindimas;

85.11.  bendri balsavimo dėl kiekvieno posėdyje svarstomo klausimo rezultatai;

85.12.  informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;

85.13.  kiti komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

85.14.  kita, komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

86.  Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną ir sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

87Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

88Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas, – iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

89Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.

90Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

91.  Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

92.  Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

92.1.    projekto administravimo išlaidos (gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

92.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

92.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

92.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

92.2.    projekto įgyvendinimo išlaidos (susijusios su Nuostatų 11 punkte numatytų veiklų vykdymu):

92.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokestis:

92.2.1.1.   darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

92.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

92.2.2.1.   ryšio paslaugų išlaidos (telefono ryšio, fakso ryšio, interneto ryšio, pašto išlaidos);

92.2.2.2.   transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (transporto priemonės nuoma, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai);

92.2.2.3.   komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

92.2.2.4.   patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos;

92.2.2.5.   išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 94.5 papunktyje;

92.2.2.6.   išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

93.       Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui ir nurodytos Nuostatų 92.1.1, 92.1.2 ir 92.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti iki 75 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

94.  valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

94.1.  projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

94.2.  pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, aplinkos ir teritorijos tvarkymui ir priežiūrai;

94.3.  išperkamajai nuomai;

94.4.  patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

94.5.  ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

94.6.  kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

94.7.  transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

94.8išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos imtinai, padengti;

94.9kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

95.  Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas SPPD informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, projekto kodas ir prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

96.  SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti sąmatą jį informuoja informacinės sistemos priemonėmis. Prašymai tikslinti sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

97.  Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir privalo pateikti dokumentus, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

98.     Projekto vykdytojas raštu privalo informuoti SPPD, kad projekte numatytos veiklos nutraukiamos ar stabdomos. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

99.  Projekto vykdytojas privalo:

99.1.      su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos teikimo periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

99.2.      projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d.;

99.3.      pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti projekto veiklos ataskaitą ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

99.3.1.   biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį);

99.3.2.   išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį);

99.3.3.   buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama už visą projekto vykdymo laikotarpį);

99.3.4.   veiklos ataskaita (teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

99.3.4.1.     nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 11 punktą) ir trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas;

99.3.4.2.     informacija apie projekto įgyvendinimo kriterijus, išvardytus Nuostatų 108 punkte ir pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

99.3.4.3.     informacija apie specialistų, dalyvavusių projekte nuo jo įgyvendinimo pradžios, skaičių;

99.3.4.4.     informacija apie projekto viešinimą nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

99.3.4.5.     išvados, pastabos, pasiūlymai, rekomendacijos dėl vaikų dienos centrų veiklos organizavimo ir teikiamų paslaugų kokybės gerinimo;

99.4.    nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;

99.5.    SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

100.                      SPPD konsultuoja pareiškėjus, projektų vykdytojus projektų administravimo klausimais.

101.                      SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų SPPD direktoriaus nustatyta tvarka.

102.                      SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

102.1.  SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

102.2.  SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, pažeidimų;

102.3.  vadovaujantis Nuostatų 103 punktu, Sutarties vykdymas sustabdomas ir neatnaujinamas;

102.4.  paaiškėjus, kad deklaracijoje pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.

103.                      SPPD, nustatęs, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus ar, turėdamas dėl to pagrįstų įtarimų, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir Sutarties vykdymą sustabdo. Tokiu atveju SPPD nustato projekto vykdytojui terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

104.                      Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad tikslinė (-ės) projekto grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas negali pažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

105.                      Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

106.                      Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti.

107.                      Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

108.     Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:

108.1vaikų dienos centrų, kuriems suteiktos konsultacijos ir (ar) metodinė pagalba, skaičius;

108.2suteiktų konsultacijų skaičius;

108.3atliktų stebėsenos analizių skaičius;

108.4surengtų su projekto įgyvendinimu ir jo rezultatų pristatymu susijusių renginių skaičius.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

109.                      Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

110.                      Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraišką.

111.                      Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

112.                      Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono ryšio, fakso ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

113.                      Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintą atitinkamų priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitą.

114.                      Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

__________________

 

 

Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatų

priedas

 

 

 

(Deklaracijos forma)

 

PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

(data)

 

Aš, _________________________________________________ , veikiantis (-i) pareiškėjo

(vardas ir pavardė)

_______________________________________________________ vardu, patvirtinu, kad nėra toliau

(pareiškėjo pavadinimas)

 

nurodytų aplinkybių:

 

1. Pareiškėjas nėra sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos.

2. Asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (Nusikaltimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), 205 straipsnyje (Apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (Kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (Kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (Mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (Apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (Aplaidus apskaitos tvarkymas).

3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios arba melagingos informacijos.

4. Pareiškėjas per pastaruosius trejus metus iki paraiškos pateikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Ministerijos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, komisijų nariams.

5. Pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją).

 

Patvirtinu, kad pareiškėjas turi Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. d. įsakymu Nr. „Dėl Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Nuostatai) nustatytus reikalavimus atitinkančių reikalingų žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti.

 

Man yra žinoma, kad, šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis Nuostatų 102.4 papunkčiu, sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.

Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.

 

 

 

______________________               _________________               _____________________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                              (parašas)                                  (vardas ir pavardė)

įgalioto asmens pareigų pavadinimas)