ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 28 D. SPRENDIMO NR.T-65 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 10 d. Nr. T-292
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 15 straipsniu, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarką, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr.T-65 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos patvirtinimo“, ir išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatyti, kad šis tvarkos aprašas taip pat yra taikomas prašymams dėl savivaldybės paramos nagrinėti, gautiems po 2024 m. liepos 13 d. (po savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo Šiaulių rajono savivaldybės Šiaulių kaimiškojoje seniūnijoje).
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-65
(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2024 m. rugsėjo 10 d. sprendimo Nr. T-292
redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo, lėšų skirstymo ir naudojimo tvarką, lėšų apskaitą ir kontrolę Šiaulių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).
2. Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervas (toliau – Rezervas) yra Savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.
3. Rezervas turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) Savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.
II SKYRIUS
REZERVO LĖŠŲ TIKSLAI
5. Rezervo lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka:
5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies kompensuoti;
5.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies kompensuoti;
III SKYRIUS
REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS IR NAUDOJIMAS
7. Asmenims lėšos skiriamos:
7.1. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams nekilnojamajam turtui iš dalies apmokėti nukentėjus nuosavybės teise priklausantiems Nekilnojamojo turto registro pažymoje įtrauktiems objektams: gyvenamajam būstui (butui, namui ir pan.) ar ūkiniams pastatams (tvartui, daržinei ar kitam ūkiniam pastatui);
7.2. jeigu gyvenamajame būste deklaruota nuostolius patyrusių asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenamoji vieta ir jie turi ne daugiau kaip dar vieną jiems nuosavybės teise priklausantį gyvenamąjį būstą;
8. Jei yra keli turto savininkai, lėšos skiriamos proporcingai turimo turto daliai, kiekvienas iš savininkų turėtų kreiptis asmeniškai.
9. Asmenys, norintys gauti lėšų iš Rezervo, Savivaldybės merui ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo įvykio (ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio, gaisro, stichinės nelaimės, kt.) teikia motyvuotą prašymą (priedas).
10. Prašyme nurodoma:
10.3. priežastys, dėl kurių turtas, už kurį prašoma suteikti Savivaldybės paramą, žalos atsiradimo metu nebuvo apdraustas, o jei buvo apdraustas – informaciją apie draudimo išmoką;
11. Kartu su prašymu pateikiami:
11.1. nuosavybės teisę į turtą, kurio netenka ar kuris sugadintas, patvirtinantys dokumentai (Nekilnojamojo turto registro pažyma);
11.2. taip pat žalos dydį (nepriklausomų turto vertintojų išvada arba žalų ekspertų išvada) ir (arba) turėtas išlaidas (tiesioginius nuostolius) pagrindžiantys dokumentai;
11.5. „Sodros“ duomenų bazės išrašas (teikiama informacija apie pajamas už kalendorinius pusę metų);
12. Prašymą ir pagrindžiančių dokumentų kopijos teikiamos raštu į tai teritorijai priklausančią seniūniją.
14. Už visos reikalingos informacijos surinkimą ir pateikimą Savivaldybės merui atsako prašymus priimantis tos teritorijos seniūnas.
15. Praradus gyvenamąjį būstą nepataisomai / neatstatomai iš dalies kompensuojama kito būsto įsigijimo išlaidos.
16. Savivaldybės paramos suma negali būti didesnė nei skirtumas tarp žalos dydžio ir draudimo išmokos, jei prašoma suteikti Savivaldybės paramą už turtą, kuris žalos atsiradimo metu buvo apdraustas ir už kurį gauta draudimo išmoka.
17. Savivaldybei paskelbus dėl ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio, stichinės nelaimės žalos ekspertų paslaugos pirkimą organizuoja Savivaldybės administracija ir išlaidos gali būti dengiamos iš Rezervo lėšų. Žalos ekspertų paslaugos atliekamos gavus asmens sutikimą dėl jo asmens duomenų patikrinimo valstybiniuose registruose.
18. Gaisro atveju žalos ekspertų paslaugos pirkimą organizuoja žalą patyręs asmuo o išlaidos iš dalies dengiamos iš Rezervo lėšų.
19. Ūkio subjektų, su kuriais sudarytos materialinių išteklių teikimo sutartys, patirtos išlaidos likviduojant ekstremaliųjų situacijų ir (arba) ekstremaliųjų įvykių padarinius, dėl nepaprastosios padėties atsiradusios išlaidos iš dalies apmokamos iš Rezervo lėšų.
Šiuo atveju ūkio subjektai pateikia sąskaitas faktūras Savivaldybės merui, o Apskaitos skyrius jas apmoka esant Savivaldybės mero rezoliucijai.
20. Prašymus nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija), išskyrus atvejus, kai Komisijos sukviesti neįmanoma dėl objektyvių priežasčių. Tokiu atveju sprendimą priima Savivaldybės meras.
21. Komisijos sudėtį, darbo organizavimo tvarką, teises ir pareigas ir kt. reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, patvirtintas Savivaldybės mero potvarkiu.
22. Komisija:
22.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Tvarkos II skyriuje nurodytus tikslus;
22.2. siekdama nustatyti Tvarkos III skyriuje nurodytas aplinkybes, prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas, įstaigas, Savivaldybės administracijos skyrius, seniūnijų seniūnus dėl informacijos, būtinos nagrinėjant prašymą, gavimo;
22.3. atsižvelgia į Asmenų (šeimos) materialinę bei socialinę padėtį (sunki materialinė padėtis, daugiavaikė šeima ir pan.).
22.4. turi teisę pareikalauti iš subjekto, kurio prašymas vertinamas, papildomos informacijos, susijusios su prašymo svarstymu;
23. Atsižvelgdamas į Komisijos parengtą motyvuotą siūlymą, skiriamų lėšų sumą nustato Savivaldybės meras. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl lėšų skyrimo iš Rezervo rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius. Potvarkio projektas rengiamas vadovaujantis Savivaldybės mero rezoliucija.
IV SKYRIUS
REZERVO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ
26. Rezervo lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius).
28. Apskaitos skyrius, gavęs Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo iš Rezervo, perveda skirtas lėšas į lėšų gavėjo sąskaitą.
29. Apskaitos skyrius parengia Rezervo lėšų Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2) Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir pateikia Finansų skyriui.
30. Rezervo lėšų panaudojimo išankstinę ir einamąją finansų kontrolę vykdo, apskaitą tvarko Apskaitos skyrius.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Rezervo lėšų naudojimo tvarkos pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.
34. Tvarkant fizinių bei juridinių asmenų asmens duomenis yra vadovaujamasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos, tvarkant asmens duomenis, ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.
35. Dokumentai, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.
Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų
naudojimo tvarkos aprašo
priedas
(Prašymo forma)
|
Fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas
|
Adresas
|
Deklaruota gyvenamoji vieta
|
Telefonas, el. paštas |
Šiaulių rajono savivaldybės merui
PRAŠYMAS |
||
DĖL LĖŠŲ SKYRIMO IŠ ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO |
||
|
|
|
|
data Šiauliai |
|
Prašau skirti lėšas iš Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo dėl (nurodyti priežastis ir pan.) |
|
|
|
Lėšas pervesti į sąskaitą LT . |
Patvirtinu, kad šiame prašyme pateikta informacija yra teisinga ir sutinku, kad mano pateikti duomenys būtų naudojami vertinant situacijos pagrįstumą.
PRIDEDAMA (pažymėkite pridedamą dokumentą):
£ Išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos (tiesioginius nuostolius pagrindžiantys dokumentai) ir (arba) Nepriklausomų turto vertintojų išvada arba žalų ekspertų išvada;
£ Nuosavybės teisę pagrindžiantys dokumentai (Nekilnojamojo turto registro išrašus);
£ Informaciją apie draudimo išmoką;
£ „Sodros“ duomenų bazės išrašas (teikiama informacija apie pajamas už kalendorinius pusę metų);
£ Gyventojų registro duomenų bazės išrašas;
£ Tos teritorijos seniūno buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas;
£ Įvykio vietos nuotraukos;
£ Pažyma iš atitinkamos tarnybos (pvz.: Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma);
£ Kita (įrašyti).....................................................................................................................
Informuojame, kad:
1. Šiaulių rajono savivaldybė, buveinės adresas: Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai, el. pašto adresas prim@siauliuraj.lt., Jūsų asmens duomenis tvarkys dėl lėšų skyrimo iš Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo.
2. Asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas – 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) 6 straipsnio 1 dalies c ir e punktai.
3. Jūsų asmens duomenys gali būti perduoti:
3.1. teismui, teisėsaugos įstaigoms ar valstybės institucijoms tiek, kiek tokį teikimą nustato teisės aktų reikalavimai (pvz.: antstoliams, teismams ir kt.);
3.2. kitiems fiziniams / juridiniams asmenims jūsų sutikimu, jei toks sutikimas gaunamas dėl konkretaus atvejo.
4. Jūsų asmens duomenys bus saugomi 3 metų laikotarpį. Šis terminas gali būti pratęstas, jei asmens duomenys yra naudojami arba gali būti naudojami kaip įrodymai ar informacijos šaltinis ikiteisminiame ar kitokiame tyrime, įskaitant ir Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vykdomame tyrime, civilinėje, administracinėje ar baudžiamojoje byloje ar kitais įstatymų nustatytais atvejais. Tokiu atveju asmens duomenys gali būti saugomi tiek, kiek reikalinga šiems duomenų tvarkymo tikslams, ir sunaikinami nedelsiant, kai tampa nebereikalingi.
5. Jūs turite teisę susipažinti su Savivaldybėje tvarkomais savo asmens duomenimis. Daugiau informacijos apie Jūsų teises galite rasti www.siauliuraj.lt pasirinkdami asmens duomenų apsaugos skiltį.
6. Visais klausimais, susijusiais su asmens duomenų tvarkymu, asmens duomenų apsaugos užtikrinimu ar asmens duomenų saugumo pažeidimais galite kreiptis į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vyriausiąjį specialistą (duomenų apsaugai) šiais kontaktais: tel. +370 612 93 407, el. pašto adresu dap@siauliuraj.lt, adresu – Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai.
7. Jūs turite teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (L. Sapiegos g. 17, 10312 Vilnius, tel. (8 5) 271 2804, 279 1445, el. p. ada@ada.lt), jeigu manote, kad Šiaulių rajono savivaldybė neteisėtai tvarko Jūsų asmens duomenis arba neįgyvendina Jūsų teisių.
|
|
|
Parašas |
|
Vardas, pavardė |