LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJAI IR SMURTINIO ELGESIO KEITIMUI 2021 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 7 d. Nr. A1-936
Vilnius
Įgyvendindamas Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. A1-869 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.1. ir 1.3.1 papunkčiuose nurodytas priemones:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir smurtinio elgesio keitimui 2021 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro
2020 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. A1-936
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJAI IR SMURTINIO ELGESIO KEITIMUI 2021 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir smurtinio elgesio keitimui 2021 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų, skirtų Paramos nevyriausybinių organizacijų veiklai, skirtai smurto artimoje aplinkoje prevencijai, 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. A1-869 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas), IV skyriaus 1.1.1. ir 1.3.1 papunkčiuose numatytoms priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, projektų paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, projektų paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, projektų paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, projektų paraiškų vertinimo, finansavimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo, vykdymo ir kontrolės, atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą tvarką, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir smurtinio elgesio keitimui 2021 metais atrankos konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;
2.2. paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;
2.3. pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje įregistruotos NVO, vykdančios veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, orientuotą į smurto artimoje aplinkoje prevenciją ir (ar) smurtinio elgesio keitimo priemonių vykdymą, kurios, vadovaudamosi Nuostatais, teikia konkursui paraišką;
2.4. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai. Projekto partneriams keliamas reikalavimas turėti smurto artimoje aplinkoje prevencijos priemonių (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą) ar smurtinio elgesio keitimo priemonių įgyvendinimo (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą) patirties;
2.5. projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1‑155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl, jei Nuostatuose neaptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.
5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
6. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje socmin.lrv.lt. Skelbime nurodoma:
6.2. paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, kuris turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos;
6.4. informacija apie tai, kad projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijos priemonėms (toliau – A priemonės), ir projektų, skirtų smurtinio elgesio keitimo priemonėms (toliau – B priemonės), paraiškos informacinėje sistemoje priimamos ir vertinamos atskirai.
6.5. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo (jų pareigos, vardai ir pavardės), teikiantys konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono numeriai, elektroninio pašto adresai ir laikas pasiteirauti;
7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti NVO projektus, kuriuos įgyvendinant numatoma vykdyti veiklas, skirtas:
8. Siektinas konkurso rezultatas – nenutrūkstamas smurto artimoje aplinkoje prevencinių priemonių ir smurtinio elgesio keitimo priemonių įgyvendinimas visus metus.
9. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 365 000 (trys šimtai šešiasdešimt penki tūkstančiai) eurų:
9.1. A priemonėms įgyvendinti – 170 000 (vienas šimtas septyniasdešimt tūkstančių) eurų valstybės biudžeto lėšų. Didžiausia A priemonių vienam projektui įgyvendinti galima skirti suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų, mažiausia A priemonių vienam projektui įgyvendinti galima skirti suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų;
9.2. B priemonėms įgyvendinti – 195 000 (vienas šimtas devyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų valstybės biudžeto lėšų. Didžiausia B priemonių vienam projektui įgyvendinti galima skirti suma – 35 000 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų, mažiausia B priemonių vienam projektui įgyvendinti galima skirti suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų.
10. Informacinėje sistemoje konkursas skaidomas į dvi dalis: A priemonėms įgyvendinti ir B priemonėms įgyvendinti.
11. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo 2021 m. sausio 1 d. (pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas) iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.
12. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik tos NVO projektų veiklos, kurios atitinka Nuostatų 7 punkte nurodytą konkurso tikslą ir Nuostatų 8 punkte nurodytą siektiną konkurso rezultatą.
II SKYRIUS
FINANSAVIMO PRIORITETAI IR FINANSUOTINOS VEIKLOS
14. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, ketinantiems vykdyti A priemonėms įgyvendinti skirtus projektus, kurie:
14.1. turi ne mažesnę nei trejų metų darbo patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiems asmenims teikimo ir (arba) moterų žmogaus teisių gynimo srityje;
14.2. projektą įgyvendins su dviem ar daugiau partnerių: NVO, valstybinėmis ar privačiomis įstaigomis ar organizacijomis, dirbančiomis smurto artimoje aplinkoje prevencijos arba pagalbos teikimo srityje (teisėsaugos, švietimo, sveikatos priežiūros, socialinėmis ar kitomis įstaigomis);
15. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, ketinantiems vykdyti B priemonėms įgyvendinti skirtus projektus, kurie:
15.1. turi ne mažesnę nei trejų metų darbo su smurtautojais, siekiančiais atsisakyti smurtinio elgesio, ir (ar) priklausomybių turinčiais asmenimis, patirtį;
15.2. projektą įgyvendins su dviem ar daugiau partnerių: NVO, valstybinėmis ar privačiomis įstaigomis ar organizacijomis, dirbančiomis pagalbos nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiesiems teikimo, smurtinio elgesio keitimo arba pagalbos teikimo priklausomybių turintiems asmenims srityje (teisėsaugos, sveikatos priežiūros, socialinėmis ar kitomis įstaigomis);
16. Konkurso būdu finansuojamos A priemonių veiklos, skirtos smurto artimoje aplinkoje prevencijai vykdyti:
16.1. vaikų ir jaunimo švietimas lyčių lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų, gebėjimų atpažinti galios ir kontrolės mechanizmus tarpusavio santykiuose, ypač bendraujant su kitos lyties atstovais, ir kitais su smurto artimoje aplinkoje prevencija susijusiais klausimais (konsultacijos, užsiėmimai, mokymai, renginiai, seminarai, diskusijos);
16.2. suaugusiųjų švietimas lyčių lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų, gebėjimų atpažinti galios ir kontrolės mechanizmus tarpusavio santykiuose, ypač bendraujant su kitos lyties atstovais, ir kitais su smurto artimoje aplinkoje prevencija susijusiais klausimais (konsultacijos, užsiėmimai, mokymai, renginiai, seminarai, diskusijos);
16.3. veiklų, padedančių kurti konstruktyvius tarpasmeninius santykius, paremtus lyčių lygybe ir tarpusavio pagarba, formuoti konfliktų sprendimo įgūdžius, organizavimas suaugusiesiems, poroms, šeimoms (konsultacijos, užsiėmimai, mokymai, renginiai, seminarai, diskusijos);
16.4. bendros veiklos organizavimas kartu su vietos bendruomenės nariais, švietimo, socialinėmis, sveikatos priežiūros, policijos, valstybinio, privataus ar nevyriausybinėmis organizacijomis smurto artimoje aplinkoje prevencijos srityje;
16.5. asmenų, dirbančių smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurtą patyrusiems asmenims srityse, profesinės kompetencijos didinimas, tarpinstitucinio bendradarbiavimo skatinimas, gerųjų patirčių mainai;
17. Konkurso būdu finansuojamos B priemonių veiklos, skirtos smurtiniam elgesiui keisti:
17.3. priemonių, susijusių su alkoholio ir kitų priklausomybių prevencija (tarpininkavimo, informavimo, konsultavimo paslaugų, psichologinės ir kitos reikiamos pagalbos teikimas norintiesiems keisti gyvenimo būdą, atsikratyti priklausomybės nuo alkoholio ir kitų priklausomybių, palaikymo paslaugų teikimas bendradarbiaujant su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, valstybės institucijomis ir įstaigomis, keitimasis gerąja praktika ir patirtimi darbo su smurtautojais srityje), įgyvendinimas;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PROJEKTŲ TEIKIMAS
18. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje užpildant paraiškos formą ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą.
19. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką (A arba B priemonėms įgyvendinti). Jeigu pareiškėjas konkursui pateikia daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta, kurios pateikimo data yra vėlesnė.
20. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai teikti dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
21. Paraiškoje turi būti pateikta:
21.2. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
21.6. pagrindimas, kad:
21.6.1. pareiškėjas galės tinkamai įgyvendinti konkurso tikslą, nurodytą Nuostatų 7.1 papunktyje (ketinantis įgyvendinti A priemones);
21.7. informacija apie:
21.7.1. pareiškėjo atitiktį Nuostatų 14 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jeigu pareiškėjas ketina įgyvendinti A priemones ir atitikti Nuostatų 14 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);
21.10. trumpas projekto veiklų aprašymas ir veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyta:
21.11. laukiami projekto veiklų įgyvendinimo rezultatai, taip pat informacija apie planuojamą projekto viešinimą;
21.12. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų;
21.13. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas valstybės biudžeto lėšas pagal kitas programas (priemones);
21.14. projekto veiklos (-ų) vykdymą užtikrinantys ištekliai: projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai, projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų), asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;
22. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:
22.1. pareiškėjo steigimo dokumento (jeigu pareiškėjas yra religinė bendruomenė ar bendrija, neturinti savo statuto ar įstatų, pareiškėjas turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad ši religinė bendruomenė pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamas veiklas);
22.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
22.3. dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jeigu projektas vykdomas bendradarbiaujant su partneriu (-iais);
22.4. dokumentų, įrodančių projekto partnerio darbo patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiems asmenims teikimo ir (arba) moterų žmogaus teisių gynimo srityje (teikiant paraišką A priemonėms įgyvendinti), darbo su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio, ir (ar) priklausomybių turinčiais asmenimis patirtį (teikiant paraišką B priemonėms įgyvendinti) (pavyzdžiui, pareiškėjo metinių finansinių ataskaitų rinkiniai ir veiklos ataskaitos);
22.5. projekto vadovo, pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);
22.6. pagrindinio (-ių) projekto buhalterio (-ių) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (kuriuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);
22.7. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
22.8. jei prašoma valstybės biudžeto lėšų biurui nuomoti ir (ar) išlaikyti, – dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu. Jeigu pareiškėjas tik planuoja naudotis biuro patalpomis (panaudos, nuomos ar nuosavybės pagrindais), jis turi pateikti rašytinę (preliminarią) sutartį ar kitus dokumentus, patvirtinančius, kad, sudarius Sutartį, pareiškėjas naudosis biuro patalpomis;
22.9. dokumentų, patvirtinančių, jog pareiškėjas turi ne trumpesnę kaip 3 metų patirtį Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytoje srityje (pavyzdžiui, savo metinės veiklos ir finansinės ataskaitų) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);
22.10. dokumentų, patvirtinančių, jog pareiškėjas turi ne trumpesnę kaip 3 metų patirtį Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytoje srityje (pavyzdžiui, savo metinės veiklos ir finansinės ataskaitų) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);
22.11. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams.
23. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23 val. 59 min.
24. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir būti konsultuojami su konkursu susijusiais klausimais, kuriuos teikia Ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyresnioji patarėja Aurelija Mineikaitė (tel. 8 706 68249, el. p. Aurelija.Mineikaite@socmin.lt), jos laikinai nesant – Ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausiasis specialistas Eitvydas Zurba (tel. 8 658 61202, el. p. eitvydas.zurba@socmin.lt). Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.
25. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, skelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
27. SPPD ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:
27.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;
27.4. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 eurų;
27.6. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 85.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;
27.7. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 22 punkte;
27.9. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už;
27.9.1. Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui įgyvendinti galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (A priemonėms);
27.10. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją).
28. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.
29. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias tapataus turinio paraiškas, vertinama vėliausiai pateikta paraiška.
30. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos projektams neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
30.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
30.2. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų ir patikslinimų;
30.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 85.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;
30.5. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau kaip 150 eurų;
V SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS
32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Nuostatuose nustatytos tvarkos.
Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).
Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu yra patvirtinta kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-iose) apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.
Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda Komisijos sekretoriui.
34. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Projektų administravimo taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.
35. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu gali kreiptis į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui arba Ministerijai elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo arba Ministerijos gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja Komisiją ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisijos sekretorius pateikia Komisijai SPPD siūlymą tokį projektą atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria projekto atmetimui.
36. Ekspertas projektus vertina informacinėje sistemoje pildydamas vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamasis Nuostatų 37 punkte nurodytais vertinimo kriterijais. Kiekvienas eksperto skirtas balas vertinimo anketoje privalo būti išsamiai pagrįstas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.
37. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
37.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;
37.4. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą, konkretumą ir tinkamumą projekto tikslų ir uždavinių pasiekimui įvertinti;
38. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 65. Privaloma surinkti minimali balų suma – 25. Projektai, nesurinkę 25 balų, nefinansuojami.
40. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 55 punkto antroje pastraipoje nustatyta tvarka. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
41. Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
42. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas projektų vertinimo suvestinę (joje nurodo dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, atskirdamas A priemonių ir B priemonių vertinimus), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų įvertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia Komisijai ir Komisijos pirmininko prašo organizuoti Komisijos posėdį.
43. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintus projektus (elektronines jų versijas su patikslintais dokumentais), Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas organizuoja Komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina Komisiją su ekspertų projektų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.
44. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.
45. Jeigu Komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, Komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, Komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai.
46. Jeigu Projektų administravimo taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas Komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir jo išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Projektų administravimo taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos sumos dydžio sprendžia Komisija.
47. Komisija taip pat turi teisę mažinti siūlomų skirti projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumą, atsižvelgdama į sutrumpėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį, jeigu projekto įgyvendinimo laikotarpis turi įtakos numatomoms vykdyti veikloms, jų apimčiai ir (ar) pareiškėjo prašomų valstybės biudžeto lėšų dydžiui.
48. Komisijai priėmus sprendimą skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
49. Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą.
50. Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai įvertina patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, parengia SPPD ekspertų vertinimo suvestinę ir ją perduoda Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.
51. Pareiškėjui per Nuostatų 49 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte bei Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
52. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 9.1 papunktyje (A priemonėms) ar 9.2 papunktyje (B priemonėms) nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.
53. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.
Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.
Ministerijos kanclerio potvarkio turinys turi atitikti Projektų administravimo taisyklių 31 punkte nurodytus reikalavimus.
54. Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD informacinės sistemos priemonėmis sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyse turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.
55. Nesudarius Sutarties per Nuostatų 54 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą Sutartį, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti valstybės biudžeto lėšų.
Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 54 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, taip pat Nuostatų 49 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 48–49 punktuose nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.
56. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis.
Esant būtinybei (pvz., pareiškėjui pateikus skundą dėl paraiškų vertinimo ir (ar) projektui įgyvendinti skiriamų valstybės biudžeto lėšų), SPPD, rengdamas atsakymus pareiškėjams, gali pasitelkti ekspertus.
VI SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
58. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Laikinai nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatais ir kitais teisės aktais.
59. Komisijos sekretorius:
59.2. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;
59.3. Ministerijos interneto svetainėje skelbia informaciją apie Komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, ir ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę bei jos pasikeitimus (jei jų yra);
59.4. renka Komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;
59.5. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo raštų arba perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, SPPD, ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;
60. Komisija susideda iš penkių narių, įskaitant pirmininką. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku ir forma. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip trys Komisijos nariai (įskaitant pirmininką).
61. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir (arba) projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, Komisija Nuostatų 64 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui arba projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti SPPD atstovas ir (ar) projektus vertinę ekspertai.
62. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl Komisijos posėdžio eigos Komisijai, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl Komisijos posėdžio eigos, Komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad Komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, bei pasirašytą konfidencialumo pasižadėjimą (Nuostatų 4 priedas).
63. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos šaukiamas Komisijos posėdis. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.
64. Komisijos narys, SPPD atstovas (-ai) ir (arba) projektus vertinę ekspertai, negalintys dalyvauti posėdyje, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti tiesioginio posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
65. Prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Nuostatų 3 priedas) užtikrinti bet kokios su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusios informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas (Nuostatų 5 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai (Nuostatų 4 priedas), taip pat projektus vertinantys ekspertai. Projektus vertinantys ekspertai pasirašo nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo, kuriomis patvirtina, kad nedirba Ministerijoje ar SPPD, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna kokios nors rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo ne vėliau kaip tą pačią dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.
Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus Komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (-ai) nenusišalina ir vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (projektus) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu Komisijos narys nenusišalina ir vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, Komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio Komisijos nario balsas, Komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįskaičiuojamas.
66. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje Projektų administravimo taisyklių 45 punkte nurodytais pagrindais.
67. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys, sekretorius ar ekspertas nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.
68. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas vykdo pakaitiniai Komisijos nariai ar sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintų paraiškų vertinimą SPPD perduoda kitam ekspertui.
69. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių ne mažiau kaip trijų Komisijos narių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.
70. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su Komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas Komisijos nariams suderinti pateikiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 1 darbo dieną nuo posėdžio protokolo gavimo dienos. Su Komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su Komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio.
72. Komisijos posėdžio protokole nurodoma:
72.2. Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;
72.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;
72.5. informacija apie tai, ar Komisija pritaria, kad projektui būtų skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų, ar ne. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau valstybės biudžeto lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;
72.6. Komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi objektyvūs argumentai, kodėl ekspertų įvertinimui ar išvadai nepritariama, ir nurodoma, kad projektas yra perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba kad Komisija pati atliks projekto vertinimą;
72.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;
72.10. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas, taip pat Projektų administravimo taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju siūlomo skirti finansavimo pagrindimas;
72.11. balsavimo rezultatai, kartu nurodant ir informaciją apie tai, kaip balsavo kiekvienas Komisijos posėdyje dalyvavęs Komisijos narys Komisijos posėdyje svarstytais klausimais;
72.12. informacija apie galimą Komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;
73. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys apie tai informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.
VII SKYRIUS
VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ
74. Valstybės biudžeto lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
75. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. (pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas) iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.
76. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
77. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.
78. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:
78.1. projekto administravimo išlaidos (gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):
78.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
78.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (A priemonėms – išlaidos, susijusios su Nuostatų 7.1 papunktyje numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte numatytų veiklų vykdymu; B priemonėms – išlaidos, susijusios su Nuostatų 7.2 papunktyje numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 17 punkte numatytų veiklų vykdymu):
78.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas (A priemonėms), ar asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 17 punkte nurodytas veiklas (B priemonėms), darbo užmokestis:
78.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas ir (ar) teikiančių konsultacijas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;
78.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
78.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (transporto priemonės nuoma, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai);
78.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);
78.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (psichologų, teisininkų, socialinių darbuotojų, gydytojų, lektorių) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
78.2.2.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, kitos patalpų išlaikymo ir priežiūros) išlaidos;
78.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 80.5 papunktyje;
78.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
79. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui ir nurodytos bendrai Nuostatų 78.1.1, 78.1.2 ir 78.2.1 papunkčiuose, įskaitant socialinio draudimo įmokas, turi sudaryti iki 80 procentų projektui skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.
80. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
80.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, aplinkos ir teritorijos tvarkymui ir priežiūrai;
80.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
80.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2020 m. gruodžio 31 d. imtinai, padengti;
81. Norėdamas patikslinti išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis pateikia SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
82. SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti išlaidų sąmatą jį informuoja informacinės sistemos priemonėmis. Prašymai tikslinti išlaidų sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
83. Projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis privalo informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
84. Projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis privalo informuoti SPPD, kad projekte numatytos veiklos nutraukiamos ar stabdomos. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.
85. Projekto vykdytojas privalo:
85.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;
85.2. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.;
85.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto veiklos ataskaitas ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
85.3.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
85.3.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
85.3.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
85.3.4. veiklos ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:
85.3.4.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 16 punktą – A priemonėms, pagal Nuostatų 17 punktą – B priemonėms) ir trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas;
85.3.4.2. informacija apie nuo projekto įgyvendinimo pradžios pasiektus projekto įgyvendinimo kriterijus, išvardytus Nuostatų 94.1 papunktyje, – A priemonėms, Nuostatų 94.2 papunktyje, – B priemonėms;
85.3.4.3. informacija apie specialistus, dalyvavusius projekte nuo jo įgyvendinimo pradžios (teikiama tik teikiant metų projekto veiklos ataskaitą, t. y. pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
85.3.4.4. informacija apie projekto viešinimą nuo projekto įgyvendinimo pradžios (teikiama tik teikiant metų projekto veiklos ataskaitą, t. y. pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
85.4. nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privalomai grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., jas pervedant į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;
85.5. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., jas pervedant į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
87. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų, SPPD nustatyta tvarka.
88. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:
88.2. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;
88.4. paaiškėjus, kad deklaracijoje pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.
89. SPPD, nustatęs, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, ar turėdamas dėl to pagrįstų įtarimų, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir Sutarties vykdymą sustabdo. Tokiu atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
90. Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad tikslinė (-ės) projekto grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas negali pažeisti viešosios tvarkos, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. SPPD privalo tikrinti, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.
91. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.
92. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti.
93. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
94. Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:
94.1. A priemonėms (nurodant įgyvendintų veiklų skaičių, dalyvavusių unikalių asmenų skaičių):
94.1.1. vaikų ir jaunimo švietimas lyčių lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų, gebėjimų atpažinti galios ir kontrolės mechanizmus tarpusavio santykiuose, ypač bendraujant su kitos lyties atstovais, ir kitais su smurto artimoje aplinkoje prevencija susijusiais klausimais (konsultacijos, užsiėmimai, mokymai, renginiai, seminarai, diskusijos);
94.1.2. suaugusiųjų švietimas lyčių lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų, gebėjimų atpažinti galios ir kontrolės mechanizmus tarpusavio santykiuose, ypač bendraujant su kitos lyties atstovais, ir kitais su smurto artimoje aplinkoje prevencija susijusiais klausimais (konsultacijos, užsiėmimai, mokymai, renginiai, seminarai, diskusijos);
94.1.3. veiklų, padedančių kurti konstruktyvius tarpasmeninius santykius, paremtus lyčių lygybe ir tarpusavio pagarba, formuoti konfliktų sprendimo įgūdžius, organizavimas suaugusiesiems, poroms, šeimoms (konsultacijos, užsiėmimai, mokymai, renginiai, seminarai, diskusijos);
94.1.4. bendros veiklos organizavimas kartu su vietos bendruomenės nariais, švietimo, socialinėmis, sveikatos priežiūros, policijos, valstybinio, privataus ar nevyriausybinio sektoriaus organizacijomis smurto artimoje aplinkoje prevencijos srityje;
94.1.5. asmenų, dirbančių smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurtą patyrusiems asmenims srityse, profesinės kompetencijos didinimas, tarpinstitucinio bendradarbiavimo skatinimas, gerosios patirties mainai;
94.2. B priemonėms (nurodant įgyvendintų veiklų skaičių, dalyvavusių unikalių asmenų skaičių):
94.2.3. priemonių, susijusių su alkoholio ir kitų priklausomybių prevencija (tarpininkavimo, informavimo, konsultavimo, psichologinės ir kitos reikiamos pagalbos teikimas norintiesiems keisti gyvenimo būdą, atsikratyti priklausomybės nuo alkoholio ir kitų priklausomybių, palaikymo paslaugų teikimas bendradarbiaujant su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis ir valstybės institucijomis, keitimasis gerąja praktika ir patirtimi darbo su smurtautojais srityje), įgyvendinimas;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
95. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
96. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
97. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
98. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
99. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą.
100. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitas.