LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BALTIJOS KULTŪROS FONDO ADMINISTRAVIMO 20252027 METAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. ĮV-940

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Estijos Respublikos kultūros ministerijos, Latvijos Respublikos kultūros ministerijos ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2018 m. liepos 8 d. sudarytą sutartį dėl Baltijos kultūros fondo įsteigimo ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Lietuvos kultūros tarybos įstatymo 4 straipsnio 1 ir 11 punktais,

tvirtinu Baltijos kultūros fondo administravimo 2025–2027 metais tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis kultūros ministro pareigas                                                 Simonas Kairys

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2024 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-940

 

 

BALTIJOS KULTŪROS FONDO ADMINISTRAVIMO 2025–2027 METAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Baltijos kultūros fondo administravimo 20252027 metais tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Baltijos kultūros fondo lėšomis 20252027 metų laikotarpiu finansuojamiems projektams ir pareiškėjams keliamus reikalavimus, paraiškų teikimo, jų vertinimo bei finansavimo tvarką.

2.  Aprašas yra parengtas vadovaujantis 2018 m. liepos 8 d. sutartimi dėl Baltijos kultūros fondo įsteigimo, sudaryta tarp Estijos Respublikos kultūros ministerijos, Latvijos Respublikos kultūros ministerijos ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Baltijos kultūros fondo sutartis), ir Baltijos kultūros fondo įstatais (toliau – Įstatai).

3.  Baltijos kultūros fondo lėšas administruoja ir projektų atranką organizuoja Lietuvos kultūros taryba (toliau – Taryba).

4.  Baltijos kultūros fondo darbo kalba yra anglų kalba.

5Pagal Aprašą finansuojami tik neekonominio pobūdžio projektai, kurių metu išimtinai siekiama socialinių ar kultūrinių tikslų ir suteikiama nemokama paslauga arba iš mokamos paslaugos surenkamomis lėšomis padengiama tik dalis faktinių projektų išlaidų, kaip apibrėžta Europos Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

6.  Paraiškas, kurios atitinka Įstatų 1.6 papunktyje nurodytą Baltijos kultūros fondo tikslą ir sąlygas, gali teikti juridiniai asmenys registruoti Estijos Respublikoje, Latvijos Respublikoje ar Lietuvos Respublikoje (toliau kartu – Baltijos šalys).

7.  Pagal Aprašą finansuojami jungtiniai projektai, kuriuose privalo dalyvauti partneriai iš visų trijų Baltijos šalių.

8Projekto įgyvendinimui turi būti sudaryta komanda ir paskirstytos partnerių funkcijos ir atsakomybės.

9.  Vienas iš projekto partnerių privalo būti koordinatoriumi, kuris teikia paraišką ir yra atsakingas už tinkamą gauto finansavimo panaudojimą.

10.      Projekto partneriai organizaciniu ir finansiniu požiūriu turi būti pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą:

10.1. partneriai negali būti įgiję bankrutuojančio, restruktūrizuojamo ar likviduojamo dėl bankroto juridinio asmens statuso arba būti reorganizuojami;

10.2. partneriai negali turėti mokestinių įsiskolinimų valstybių biudžetams;

10.3. partneris privalo būti pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (taikoma tik Lietuvos Respublikoje registruotiems pareiškėjams);

10.4. projektu turi būti siekiama aiškių, realių ir pamatuojamų rezultatų. Projektas privalo neturėti neigiamo poveikio Nacionaliniame pažangos plane nustatytiems horizontaliesiems darnaus vystymosi, inovatyvumo (kūrybingumo) ir lygių galimybių visiems principams;

10.5. yra užtikrintas projekto įgyvendinimo išlaidų, kurioms finansavimas neskiriamas Aprašo nustatyta tvarka, padengimas;

10.6. projektas suderintas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS IR JŲ TEIKIMO TVARKA

 

11.   Tarybos pirmininko nustatytos formos paraiškos (toliau – paraiškos) priimamos paskelbus apie jų priėmimą Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt einamųjų metų sausio mėnesį.

12.   Kvietime nurodoma:

12.1 . paraiškų priėmimo terminas;

12.2. paraiškų pateikimo būdas;

12.3. Tarybos darbuotojo, atsakingo už kvietimą, vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

12.4. kita reikiama informacija.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

13. Tarybai pateiktų paraiškų vertinimą sudaro trys etapai:

13.1. administracinės atitikties vertinimas;

13.2. ekspertinis vertinimas;

13.3. Tarybos narių susirinkimo vertinimas ir sprendimų priėmimas.

14. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Tarybos pirmininko įsakymu paskirtas Tarybos darbuotojas (-ai) (toliau – Tarybos darbuotojas).

15. Administracinės atitikties vertinimo metu paraiška registruojama ir nustatoma, ar ji pateikta laikantis Aprašo 6, 7, 9 punktuose, 10.1-10.3 papunkčiuose, 11, 17-19 punktuose ir kvietime nustatytų reikalavimų.

16. Paraiškų administracinės atitikties vertinimas atliekamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų po visų paraiškų registracijos.

17. Jeigu administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, kad paraiška pateikta su trūkumais (pavyzdžiui, nepateikti pareiškėjo ir (ar) partnerių kontaktiniai duomenys, projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo terminai, prašoma suma, veiklos sritis, paraiška netinkamai pasirašyta ir pan., nepateikti dokumentai, patvirtinantys partnerių įsipareigojimus dalyvauti projekte), Tarybos darbuotojas paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu apie tai informuoja pareiškėją vieną kartą, nustatydamas ne trumpesnį nei 3 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jeigu pareiškėjas nepašalina trūkumų per nustatytą terminą, Tarybos pirmininkas priima sprendimą dėl paraiškos atitikties administraciniams reikalavimams. Priėmus sprendimą, kad paraiška neatitinka administracinių reikalavimų, todėl nebus perduodama ekspertiniam vertinimui ir nebus svarstoma, Tarybos darbuotojas paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

18. Paraiška taip pat neperduodama ekspertiniam vertinimui ir nesvarstoma, jeigu:

18.1. paraiška yra pateikta kitu nei kvietime nurodytu būdu ar pateikta po kvietimo termino pabaigos;

18.2. paraiška ir (ar) jos priedai netinkamai užpildyti, nepridėti visi reikiami dokumentai (pavyzdžiui, dokumentas užpildytas kitoje formoje, dokumentas užpildytas nepilnai ir pan.).

19. Nustačius kitus paraiškos trūkumus, kurie nėra aptarti šiame Apraše, sprendimą dėl paraiškos administracinės atitikties priima Tarybos pirmininkas, atsižvelgęs į Įstatų ir šio Aprašo nuostatas.

20. Nustačius, kad paraiška atitinka Aprašo 6, 7, 9 punktuose, 10.1-10.3 papunkčiuose, 11, 17-19 punktuose ir kvietimuose nustatytus reikalavimus, ji teikiama ekspertiniam vertinimui.

21. Ekspertų komisija paraišką įvertina konkurso būdu Įstatų 6.4 papunktyje nurodyta tvarka pagal Įstatų 6.3 papunktyje nurodytus vertinimo kriterijus. Paraiškos taip pat turi atitikti Aprašo 8 punkto, 10.4 – 10.6 papunkčių reikalavimus. 

 

V SKYRIUS

EKSPERTŲ KOMISIJOS SUDARYMAS IR IŠVADŲ TEIKIMAS

 

22. Ekspertų komisija sudaroma 2025–2027 metų laikotarpiui iš 6 ekspertų:

22.1. po 1 ekspertą deleguoja Estijos Respublikos kultūros ministerija, Latvijos Respublikos kultūros ministerija ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija;

22.2. po 1 ekspertą deleguoja Estijos kultūros fondas, Latvijos valstybinis kultūrinio kapitalo fondas ir Lietuvos kultūros taryba.

23.   Ekspertų komisijų nariais negali būti:

23.1. asmenys, su kuriais nors vienas Tarybos narių susirinkimo narys yra susijęs santuokos, partnerystės, artimos giminystės ar svainystės ryšiais. Asmenys, susiję santuokos, partnerystės, giminystės ar svainystės ryšiais šiuo atveju yra: sutuoktiniai ar partneriai (asmenys, gyvenantys kartu, bet neįregistravę santuokos), vaikai ir įvaikiai, jų sutuoktiniai ar partneriai ir jų vaikai, Tarybos narių susirinkimo nario ir jo sutuoktinio ar partnerio seneliai, tėvai ir įtėviai, broliai ir seserys, jų vaikai ir jų sutuoktiniai ar partneriai;

23.2. asmenys, esantys pareiškėjų (partnerių), vadovais, ar projektų, kuriuos prašoma finansuoti, vadovai.

24. Ekspertų komisijos sudarymas įforminamas Tarybos pirmininko įsakymu.

25. Ekspertų komisijos sudėtis yra skelbiama Tarybos interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo ekspertų komisijos sudarymo.

26. Ekspertų komisijos nariai savo veiklą grindžia objektyvumo, nepriklausomumo, nešališkumo, konfidencialumo, įstatymų viršenybės, lygiateisiškumo, skaidrumo ir kitais su ekspertų vykdoma veikla susijusiais principais.

27. Ekspertų komisijos veiklą organizuoja ir ją techniškai aptarnauja Taryba.

28. Pagrindinė ekspertų komisijos veiklos forma vertinant ir teikiant išvadas dėl paraiškų finansavimo yra posėdis. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau nei po 1 ekspertų komisijos narį iš kiekvienos Baltijos šalies ir ne mažiau nei 4 ekspertų komisijos nariai. Posėdis organizuojamas nuotoliniu būdu, naudojantis ryšio priemonėmis.

29. Ekspertų komisijos posėdžio metu jos darbą organizuoja ir jai vadovauja ekspertų komisijos pirmininkas, renkamas atviru balsavimu paprasta balsų dauguma iš ekspertų komisijos narių pirmojo ekspertų komisijos posėdžio metu. Ekspertų komisijos pirmininkas privalo ekspertų komisijos posėdį organizuoti taip, kad jo metu būtų priimtos Įstatų ir šio Aprašo reikalavimus atitinkančios ekspertų komisijos išvados.

30. Ekspertų komisija, Tarybos nurodytu terminu, kuris nustatomas atsižvelgiant į Aprašo 32 punkte nustatytą terminą, teikia išvadas dėl paraiškų finansavimo. Ekspertų komisijos išvados įforminamos posėdžio protokolu. Protokolą pasirašo Tarybos darbuotojas ir ekspertų komisijos pirmininkas.              

31. Ekspertų komisijos posėdžio metu priimtos ekspertų komisijos išvados, t. y. siūlomų finansuoti projektų sąrašas, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą ir siūlomą skirti sumą, bei siūlomų nefinansuoti projektų sąrašas, nurodant pareiškėją ir projekto pavadinimą, teikiamas Tarybos narių susirinkimui. Šias išvadas Tarybos narių susirinkimui jo posėdžio metu pristato ekspertų komisijos pirmininkas, o jam negalint – kitas ekspertų komisijos narys. Pristatyme turi teisę dalyvauti visi ekspertų komisijos nariai.

 

VI SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

32. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Tarybos narių susirinkimas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo paraiškų teikimo termino pabaigos. Tarybos argumentuotu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų apie tai informuojant pareiškėjus.

33. Tarybos narių susirinkimas turi teisę po diskusijos su išvadą rengusiais ekspertų komisijos nariais priimti kitokį negu ekspertų komisijos rekomenduotą sprendimą. Tokiu atveju argumentai dėl ekspertų vertinimo keitimo nurodomi Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

34. Kitą nei ekspertų komisijos rekomenduotą sprendimą Tarybos narių susirinkimas gali priimti šiais atvejais:

34.1. paaiškėja aplinkybės, sąlygojančios būtinybę nušalinti ekspertą (-us) nuo paraiškos (-ų) vertinimo;

34.2. paaiškėja aplinkybės, kad pareiškėjas (partneris) ir (ar) projektas (-ai) neatitinka Apraše ir Įstatuose nurodytų reikalavimų;

34.3. paaiškėja kitos aplinkybės, kurios nebuvo žinomos ekspertinio vertinimo metu: pasikeičia geopolitinė, ekonominė, epidemiologinė situacija ar įvyksta kitas ženklus pokytis visuomenės gyvenime;

34.4. kitais išimtiniais pagrįstais atvejais.

35. Jei projektui skiriamas finansavimas, Tarybos narių susirinkimas nusprendžia skirti visą prašomą sumą arba dalį prašomos sumos. Dalis prašomos sumos pareiškėjui skiriama tokiu atveju, kai projekto sąmata nėra pagrįsta arba kai nepakanka lėšų. Skyrus dalį prašomos sumos daroma prielaida, kad projekto tikslai bus pasiekti.

36. Pareiškėjai informuojami apie Tarybos narių susirinkimo priimtus sprendimus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių sprendimų priėmimo dienos. Projektų atrankos rezultatai taip pat skelbiami Lietuvos kultūros tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS IR ATSISKAITYMAS

 

37. Pareiškėjas, kuriam Tarybos narių susirinkimo sprendimu skirtas finansavimas, per 20 darbo dienų nuo Tarybos narių susirinkimo sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimo dienos pateikia Tarybai tinkamai užpildytą ir pasirašytą Tarybos pirmininko nustatytos formos sutartį.

38. Jeigu pareiškėjas iki Aprašo 37 punkte nustatyto termino pabaigos Tarybai nepateikia tinkamai užpildytos ir pasirašytos sutarties, finansavimas neskiriamas.

39. Projekto vykdytojas, pasibaigus projekto vykdymo laikotarpiui, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo Tarybai pateikti Tarybos pirmininko nustatytos formos veiklos ataskaitą (toliau – ataskaita).

40. Projekto vykdytojo pasirašyta ataskaita Tarybai siunčiama kvietime nurodytu elektroniniu paštu.

41. Projekto vykdytojui nepateikus projekto ataskaitos per Apraše nustatytą terminą, Tarybos pirmininkas priima sprendimą dėl vienašališko finansavimo sutarties, sudarytos su projekto vykdytoju, nutraukimo. Tokiu atveju projekto vykdytojas (projekto koordinatorius) praranda teisę teikti paraiškas ir gauti Tarybos administruojamas lėšas vienerius metus nuo Tarybos pirmininko  sprendimo priėmimo dienos ir privalo grąžinti iš Tarybos gautas lėšas per Tarybos nustatytą terminą.

42. Jei finansavimą gavęs pareiškėjas dėl tam tikrų priežasčių negali įgyvendinti projekto, jis privalo nedelsdamas raštu apie tai pranešti Tarybai, nurodydamas to priežastis, ir per jos nurodytą terminą grąžinti skirtą ir nepanaudotą finansavimą.

43.   Taryba turi teisę:

43.1. reikalauti iš finansavimą gavusio pareiškėjo su projekto įgyvendinimu susijusios informacijos, dokumentų ar kitos medžiagos;

43.2. vienašališkai nutraukti finansavimo sutartį ir reikalauti grąžinti sutartimi skirtą finansavimą ar jo dalį, jeigu:

43.2.1.    finansavimą gavęs pareiškėjas netinkamai vykdo sutarties sąlygas;

43.2.2. finansavimą gavęs pareiškėjas projekto įgyvendinimui skirtas lėšas naudoja ne pagal paskirtį;

43.2.3. finansavimą gavęs pareiškėjas projekto įgyvendinimui skirtas lėšas naudoja nesilaikydamas sąmatos.

44. Siekiant informuoti visuomenę apie Baltijos šalių biudžetų lėšų panaudojimą kultūros ir meno projektams finansuoti, visoje projekto reklaminėje ir informacinėje medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą finansuoja Baltijos kultūros fondas.

 

VIII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR DUOMENŲ APSAUGA

 

45. Pareiškėjams ir projektų vykdytojams Taryba pateikia informaciją apie ekspertų komisijos išvadą dėl projekto finansavimo (nurodomas pareiškėjas, projekto pavadinimas, siūlymas projektą finansuoti arba nefinansuoti, siūloma skirti suma) ir Tarybos narių susirinkimo priimtą sprendimą (nurodomas pareiškėjas, projekto pavadinimas, sprendimas projektą finansuoti arba nefinansuoti, skiriama suma. Tuo atveju, jeigu Tarybos narių susirinkimas dėl projekto finansavimo priėmė kitokį, nei ekspertų komisija teikė savo išvadoje, sprendimą, pareiškėjams teikiami Tarybos narių susirinkimo sprendimą pagrindžiantys argumentai). Jokia kita informacija pareiškėjams nėra teikiama. Paraiškas ir ataskaitas tretiesiems asmenims Taryba teikia tik gavusi pareiškėjų ir projekto vykdytojų sutikimą.

46. Kita nei Aprašo 45 punkte nurodyta informacija teikiama asmenims Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka.

47. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys yra tvarkomi Tarybos, kaip duomenų valdytojo, kultūros ir meno sričių, programų, projektų ir kitokių priemonių administravimo, kultūros ir meno tyrimų organizavimo ir koordinavimo, vykdomų kultūros ir meno projektų stebėsenos tikslu, bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant Tarybai taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 straipsnio 1 d. c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi Tarybos dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo Lietuvos kultūros taryboje tvarkos apraše numatytais terminais.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Jeigu administruojant Baltijos kultūros fondą kyla klausimai, neaptarti šiame Apraše, vadovaujamasi Baltijos kultūros fondo sutarties ir Įstatų nuostatomis.

50. Tarybos narių susirinkimo sprendimai gali būti skundžiami Tarybai Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo įstatymo nustatyta tvarka, arba Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

51. Pareiškėjai, pažeidę Aprašo ir (ar) finansavimo sutarties reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir Apraše nustatyta tvarka.

52. Projektų vykdytojai turi 10 metų saugoti projekto sąnaudų ir pajamų finansinius dokumentus.

________________________