ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL Širvintų rajono savivaldybės MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 25 d. Nr. 1-213
Širvintos
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 12 punktu, Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. ISAK-605 „Dėl Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ 13 punktu, Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-1934 „Dėl Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ 9 punktu,
1. Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2012-02-23 sprendimą Nr. 1-31 „Dėl mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo, naudojimo ir perdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Širvintų rajono savivaldybės tarybos
2018-10-25 sprendimu Nr. 1-213
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Širvintų rajono savivaldybės Mokymo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Širvintų rajono savivaldybei paskirstymo ir naudojimo tvarką. Šis tvarkos aprašas taikomas Širvintų rajono savivaldybės mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą (toliau – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, Širvintų rajono Pedagoginei psichologinei tarnybai (toliau – Pedagoginė psichologinė tarnyba) ir Širvintų rajono savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija).
2. Tvarkos apraše naudojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.
II. LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
3. Mokymo lėšų suma, skirta Savivaldybei ugdymo reikmėms tenkinti, ateinantiems biudžetiniams metams apskaičiuojama pagal einamųjų mokslo metų rugsėjo 1 dienos Mokinių registro duomenis kiekvienai mokyklai vadovaujantis Aprašu. Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyriui (toliau – Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris) mokykloms apskaičiuotas mokymo lėšas iš ŠVIS informacinės sistemos pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrius (toliau – Švietimo ir kultūros skyrius).
4. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos, apskaičiuotos pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių, perskirstomos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
4.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas);
4.6. ugdymo finansavimo poreikiams tarp mokyklų sumažinti. Šios lėšos sudaro 2 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui įgyvendinti sumos ir skiriamos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
4.6.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, mokytojams taikant minimalų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);
4.6.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namie);
4.6.4. finansuoti užsienio kalbų mokymąsi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
5. Tvarkos aprašo 4.2, 4.3 ir 4.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti paskirstoma ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Tvarkos aprašo 4.1 ir 4.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį. Nesant galimybių prieš tvirtinant atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą išsiaiškinti faktinio lėšų poreikio konkrečioms tvarkos aprašo 4.4 ir 4.6 papunkčiuose nurodytoms reikmėms, lėšos paskirstomos patikslinant Savivaldybės biudžetą konkrečioms mokykloms, paaiškėjus faktiniam jų poreikiui, o iki šių lėšų paskirstymo asignavimų valdytoja paskiriama Savivaldybės administracija.
6. Tvarkos aprašo 4 punkte nustatytos mokymo lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos:
6.1. mokykloms ir Savivaldybės administracijai, finansuojančiai ne viešąjį asmenį, – ugdymo procesui organizuoti ir valdyti. Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris lėšas paskirsto proporcingai kiekvienai mokyklai pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Mokyklai finansuojama ne mažiau kaip 1 pareigybė;
6.2. mokykloms ir Savivaldybės administracijai, finansuojančiai ne viešąjį asmenį, – švietimo pagalbai mokyklose vykdyti. Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris lėšas paskirsto proporcingai kiekvienai mokyklai pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių;
6.3. Pedagoginei psichologinei tarnybai – pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti. Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris lėšas paskirsto pagal Aprašo 1 priede nurodytą atitinkamą ugdymo reikmės koeficientą ir Savivaldybės mokyklose faktinį mokinių skaičių;
6.4 mokykloms – mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti. Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris lėšas paskirsto vadovaudamasis Švietimo ir kultūros skyriaus sudaryta valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų pagrindinės ir pakartotinės sesijos vykdymo ir vertinimo suvestine. Informaciją, reikalingą egzaminų vykdymo ir vertinimo suvestinei sudaryti, mokyklos pateikia Švietimo ir kultūros skyriui iki kiekvienų metų liepos 20 d. Švietimo ir kultūros skyrius sudarydamas valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų pagrindinės ir pakartotinės sesijos vykdymo ir vertinimo suvestines, vadovaujasi valandiniais rekomendaciniais įkainiais, kurie patvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu;
6.5. neformaliojo vaikų švietimo mokykloms – formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti. Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris lėšas paskirsto proporcingai pagal mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre;
6.6. mokykloms – pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti, finansuoti užsienio kalbų mokymąsi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose, finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti. Mokymo lėšos skiriamos mokymo lėšų trūkumui padengti. Mokyklos, kurioms nepakanka lėšų ugdymo planui (ugdomai veiklai) įgyvendinti ir (ar) lėšų daliai ugdymo proceso organizavimo ir valdymo 1 pareigybei finansuoti, švietimo pagalbai vykdyti, Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyriui pateikia motyvuotą prašymą, kuriame detalizuoja 6.6 punkte nurodytų ugdymo reikmių trūkstamų lėšų poreikį. Kartu su prašymu pateikia pedagoginių darbuotojų tarifikacijų sąrašą pagal rugsėjo 1 d. arba sausio 1 d. duomenis, kuriame darbo užmokestis pedagogams būtų apskaičiuotas vidutiniais pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientais (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo). Nesant lėšų poreikio, mokymo lėšos paskirstomos proporcingai kiekvienai mokyklai pagal joms skirtas lėšas ugdymo planui įgyvendinti.
7. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
7.1. ugdymo planui (ugdomai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų);
7.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti ir nuomoti (įskaitant ir skaitmenines versijas);
8. Šio tvarkos aprašo 7.2.–7.5 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris finansinių metų pradžioje mokykloms planuoja ne mažesnį procentą negu numatytas Apraše, o per metus mokyklos gali skirti didesnį procentą Aprašo 1 priede atitinkamoms ugdymo reikmėms nurodytų mokymo lėšų sumų.
9. Mokymo lėšos tarp mokyklų perskirstomos pakitus mokinių ir sąlyginių klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 d. ir įvertinus Švietimo ir mokslo ministerijos patikslintą specialią tikslinę dotaciją, skirtą mokymo reikmėms finansuoti nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos.
III. MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ MOKINIŲ PAŽINTINEI VEIKLAI IR PROFESINIAM ORIENTAVIMUI, NAUDOJIMAS
12. Lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintai Valstybinės švietimo strategijos 2013–2022 metų nuostatų įgyvendinimo programai vykdyti.
13. Pažintinė veikla organizuojama išnaudojant teritorijos, kurioje yra mokykla, teikiamas galimybes, palaipsniui pereinant prie savivaldybės, regiono ar šalies pažintinių objektų.
14. Rekomenduotina pažintinė veikla:
15. Lėšos, skirtos mokinių pažintinei veiklai, naudojamos apmokėti už:
15.1. mokinių dalyvavimą kitų švietimo teikėjų organizuojamose pažintinėse edukacinėse programose ir projektuose;
16. Lėšų, skirtų mokinių pažintinei veiklai, negalima naudoti:
17. Pažintinei veiklai finansuoti gali būti naudojamos ne tik mokymo lėšos, bet ir rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Siekdama pažintinės veiklos kokybės, veiksmingumo didinimo, paslaugų savikainos mažinimo, mokykla gali sudaryti bendradarbiavimo sutartis dėl pažintinės veiklos organizavimo su neformaliojo švietimo, kultūros ir kitomis įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis.
19. Bendrąjį ugdymą teikiančios įstaigos mokinių profesiniam orientavimui lėšas planuoja atsižvelgdamos į profesinio orientavimo veiklų planą, mokinių interesus, gebėjimus, galimybes ir turimas mokymo lėšas.
20. Lėšas, skirtas mokinių profesiniam orientavimui, galima naudoti:
20.1. seminarams, paskaitoms, parodoms, mugėms ir kitiems renginiams, susijusiems su profesiniu mokinių orientavimu;
20.4. mokinių kelionei į renginius (seminarus, konferencijas, profesinių ir aukštųjų mokyklų muges, parodas);
21. Mokyklos vadovas paskiria asmenį, atsakingą už profesinio orientavimo veiklų mokykloje organizavimą.
22. Nepanaudotas mokinių pažintinei veiklai bei profesiniam orientavimui skirtas mokymo lėšas mokykla Savivaldybės tarybos sprendimu gali naudoti Aprašo reglamentuotomis nuostatomis.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms ugdymo reikmėms tenkinti rekomendacijas.
25. Informaciją, kurios reikia mokymo lėšų sumai apskaičiuoti, mokyklos teikia Švietimo informacinių technologijų centrui Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.