LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2007 M. LAPKRIČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3-361 „DĖL ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. spalio 24 d. Nr. 3-495
Vilnius
P a k e i č i u Oro eismo paslaugų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. 3-361 „Dėl Oro eismo paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Teikiant OEP šių taisyklių nuostatos taikomos atsižvelgiant į 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010 (OL 2012 L 281, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 20 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1185 (OL 2016 L 196, p. 3) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 923/2012).“
2. Pakeičiu 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos atitinka nustatytas Reglamente (ES) Nr. 923/2012, Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme ir Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 17 d. nutarimu Nr. 285 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių patvirtinimo“.“
4. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 160 punktą ir jį išdėstau taip:
„160. Skrydžių informacijos punktai arba rajono skrydžių valdymo padalinys yra pagrindiniai padaliniai, kurie renka visą informaciją apie patekusį į ekstremaliąją situaciją, kaip ji suprantama pagal Reglamentą (ES) Nr. 923/2012 (toliau – ekstremalioji situacija), orlaivį, kuris yra atitinkamame skrydžių informacijos regione arba skrydžių valdymo rajone, ir perduoda ją atitinkamam aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui.“
6. Pakeičiu 161 punktą ir jį išdėstau taip:
„161. Tuo atveju, kai aerodromo skrydžių valdymo padalinio arba prieigų skrydžių valdymo padalinio valdomas orlaivis patenka į ekstremaliąją situaciją, minėtieji padaliniai privalo nedelsdami pranešti apie tai atsakingiems skrydžių informacijos punktams arba rajono skrydžių valdymo padaliniams, kurie toliau perduoda šią informaciją atitinkamam aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui, išskyrus tuos atvejus, kai ekstremaliosios situacijos tarpsnis yra toks, kad apie jį pranešti nebūtina rajono skrydžių valdymo padaliniams ir skrydžių informacijos punktams arba atitinkamam aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui.“
7. Pakeičiu 163 punktą ir jį išdėstau taip:
„163. Visomis aplinkybėmis, kai toks pranešimas gali būti tikslingas, OEP teikėjo padalinys turi nedelsdamas pranešti (išskyrus atvejį, nurodytą šių taisyklių 169 punkte) aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui apie įtarimą, kad orlaivis pateko į ekstremaliąją situaciją šių taisyklių 7 priede nustatyta tvarka.“
8. Pakeičiu 164.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 166 punktą ir jį išdėstau taip:
„166. OEP teikėjas, pateikęs šių taisyklių 163 punkte nurodytą pranešimą, nedelsdamas praneša Aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui visą reikiamą papildomą informaciją, ypač apie ekstremaliosios situacijos tolesnių stadijų raidą arba informaciją, kad ekstremaliosios situacijos buvo išvengta.“
11. Pakeičiu 167 punktą ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu V skyriaus skirsnio „Patekusio į avariją orlaivio skrydžio maršruto žymėjimas“ pavadinimą ir jį išdėstau taip:
13. Pakeičiu 168 punktą ir jį išdėstau taip:
„168. Kai manoma, kad orlaivis pateko į ekstremaliąją situaciją, jo skrydžio maršrutas turi būti žymimas žemėlapyje, siekiant nustatyti galimą ir būsimą jo buvimo vietą ir maksimalų nuotolį nuo paskutinės žinomos buvimo vietos. Kitų netoliese skrendančių orlaivių skrydžio maršrutai taip pat turi būti žymimi žemėlapyje, siekiant nustatyti galimas jų buvimo vietas ir maksimalias degalų atsargas skrydžiui.“
14. Pakeičiu 169 punktą ir jį išdėstau taip:
Oro eismo paslaugų teikimo taisyklių
7 priedas
PRANEŠIMŲ AERONAUTIKOS GELBĖJIMO KOORDINACINIAM CENTRUI APIE ĮTARIMĄ, KAD ORLAIVIS PATEKO Į EKSTREMALIĄJĄ SITUACIJĄ, TVARKA
Padėtis arba įvykis |
Eil. Nr. |
Turima informacija |
Ekstremaliosios situacijos stadijos |
||
abejonės stadija – INCERFA |
pavojaus stadija – ALERFA |
nelaimės stadija – DETRESFA |
|||
Nėra jokio radijo ryšio su orlaiviu
|
1. |
Abipusio radijo ryšio praradimo faktas nustatytas naudojant oro eismo paslaugų (toliau – ATS) teikimui naudojamą stebėjimo sistemą. Orlaivio žymė su SSR atsakiklio kodu 7600 stebima situacijos vaizduoklio ekrane. |
Neskelbiama |
Neskelbiama |
Neskelbiama |
2. |
Orlaivio žymė be SSR atsakiklio kodo 7600 stebima situacijos vaizduoklio ekrane, tačiau orlaivio įgula, suderintu (leistu) laiku neužmezga radijo ryšio arba kai buvo nesėkmingai bandyta tokį ryšį užmegzti, priklausomai nuo to, kas įvyko anksčiau. |
Skelbiama po 5 min. nuo suderinto (leisto) laiko ar pirmojo bandymo užmegzti radijo ryšį |
Skelbiama po 15 min. nuo INCERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
Skelbiama po 10 min. nuo ALERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
|
3. |
Orlaivio įgula suderintu (leistu) laiku neužmezga radijo ryšio arba kai buvo nesėkmingai bandyta tokį ryšį užmegzti, priklausomai nuo to, kas įvyko anksčiau. Orlaivio buvimo vieta nežinoma ir nepavyksta gauti jokios informacijos apie jį iš kitų šaltinių. |
Skelbiama po 5 min. nuo suderinto (leisto) laiko ar pirmojo bandymo užmegzti radijo ryšį |
Skelbiama po 15 min. nuo INCERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
Skelbiama po 10 min. nuo ALERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
|
Orlaivio radiolokacinės žymės dingimas |
4. |
Radiolokacinė orlaivio žymė dingo, radijo ryšio su orlaiviu nėra ir jo buvimo vieta nežinoma ir nepavyksta gauti jokios informacijos apie jį iš kitų šaltinių. |
Neskelbiama |
Skelbiama po 5 min. nuo radiolokacinės žymės dingimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
Skelbiama po 5 min. nuo ALERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
Orlaivio nukrypimas nuo OEP teikėjo padalinio leidimo |
5. |
Nukrypimo nuo OEP teikėjo padalinio leidimo faktas nustatytas naudojant ATS teikimui naudojamą stebėjimo sistemą. Orlaivio žymė stebima situacijos vaizduoklio ekrane. |
Neskelbiama |
Skelbiama, kai stebimas orlaivio nukrypimas nuo nustatyto (prieš tai leisto) skrydžio maršruto ir radijo ryšio su orlaiviu nėra |
Skelbiama, kai stebimas arba įtariamas orlaivio priverstinis avarinis žemėjimas ir radijo ryšio su orlaiviu nėra |
Orlaivis neatskrido į aerodromą arba lauko aikštelę |
6. |
Turima informacija, kad orlaivis neatskrido į nevaldomą aerodromą / lauko aikštelę, kurio / kurios eismo zona yra nevaldomoje oro erdvėje, radijo ryšio su orlaiviu nėra, orlaivio buvimo vieta nežinoma ir nepavyksta gauti jokios informacijos apie jį iš kitų šaltinių. |
Skelbiama po 30 min. nuo planuoto atskridimo (tūpimo) laiko, tačiau apie galimą stadijos paskelbimą informuojama ne vėliau kaip likus 10 min. iki stadijos paskelbimo |
Skelbiama po 10 min. nuo INCERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
Skelbiama po 10 min. nuo ALERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
7. |
Orlaivio įgula gavo OEP teikėjo padalinio leidimą tūpti valdomame aerodrome ir nenutūpė per 5 minutes nuo apskaičiuotojo tūpimo laiko, orlaivio buvimo vieta nežinoma, radijo ryšio su orlaiviu nėra. |
Neskelbiama |
Skelbiama po 5 min. nuo leidimo tūpti išdavimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu, papildomai informuojama aerodromo priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba |
Skelbiama gavus informaciją apie orlaivio avariją arba po 5 min. nuo ALERFA stadijos paskelbimo, jeigu per šį laiką nepavyko užmegzti radijo ryšio su orlaiviu |
|
Gaisras, gedimai ir kitos ekstremaliosios situacijos orlaivyje skrydžio metu |
8. |
Gautas skubos signalas PAN PAN PAN (arba SSR kodas 7700) ir (arba) informacija, kad situacija orlaivyje blogėja, bet įgula nepraneša apie ketinimą vykdyti priverstinį tūpimą. |
Neskelbiama |
Skelbiama per 5 min. nuo informacijos gavimo |
Skelbiama, kai pagal aplinkybes būtina vykdyti paieškos ir gelbėjimo operaciją |
9. |
Gautas nelaimės signalas MAYDAY (arba SSR kodas 7700) ir (arba) informacija, kad situacija orlaivyje blogėja ir vykdomas priverstinis tūpimas. |
Neskelbiama |
Skelbiama per 5 min nuo informacijos gavimo |
Skelbiama, kai pagal aplinkybes būtina vykdyti paieškos ir gelbėjimo operaciją |
|
Priverstinis tūpimas ne aerodrome |
10. |
Gauta informacija arba pagrįstai manoma, kad orlaivio įgula ketina vykdyti, vykdo arba įvykdė priverstinį tūpimą ir būtina organizuoti paieškos ir gelbėjimo operaciją. |
Neskelbiama |
Neskelbiama |
Skelbiama per 5 min. nuo informacijos gavimo |
Neteisėto įsikišimo atvejai |
11. |
Turima informacija, kad orlaivis tapo neteisėto įsikišimo objektu (gautas įgulos pranešimas, SSR kodas 7500, arba informacija iš kitų šaltinių). |
Neskelbiama |
Skelbiama per 5 min. nuo informacijos gavimo |
Skelbiama, kai pagal aplinkybes būtina vykdyti paieškos ir gelbėjimo operaciją |
Sprogmuo orlaivyje |
12. |
Gauta informacija, kad orlaivyje yra sprogmuo. |
Neskelbiama |
Skelbiama per 5 min. nuo informacijos gavimo |
Skelbiama, kai pagal aplinkybes būtina vykdyti paieškos ir gelbėjimo operaciją |
Nepakankamos degalų atsargos |
13. |
Iš orlaivio įgulos gauta informacija, kad degalų atsargos orlaivyje negarantuoja saugios skrydžio baigties. |
Neskelbiama |
Neskelbiama |
Skelbiama per 5 min. nuo informacijos gavimo |