Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRAcijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. birželio 7 d. Nr. ĮS-1072

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. TS-375 „Dėl Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 27 punktu:

1 Tvirtinu Kauno rajono savivaldybės pagalbos į namus paslaugos tvarkos aprašą (pridedama).

2Nurodau pagalbos į namus paslaugą socialinę riziką patiriančioms šeimoms, pagalbos į namus laikino atokvėpio paslaugą šeimoms nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis pradėti teikti nuo 2020 m. sausio 1 d.

3.    Pripažįstu netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2009 m. lapkričio 30 d. įsakymą Nr. ĮS-2334 „Dėl Kauno rajono savivaldybės pagalbos į namus paslaugos tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti Administracijos direktorių                                                       Rūta Černiauskienė

 

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2019 m. birželio 7 d.

Įsakymu Nr. ĮS-1072

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kauno rajono savivaldybės pagalbos į namus paslaugos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia pagalbos į namus paslaugos teikėjus ir gavėjus, reglamentuoja šios paslaugos poreikio nustatymą, skyrimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už paslaugas tvarką ir kitus pagalbos į namus paslaugų teikimo aspektus Kauno rajono savivaldybėje.

2.  Aprašas taikomas organizuojant ir teikiant pagalbos į namus paslaugas:

2.1. asmenims (šeimoms), deklaravusiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems Kauno rajone;

2.2. įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvenantiems Kauno rajone;

2.3. užsieniečiams bei asmenims be pilietybės, turintiems leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje ir gyvenamąją vietą deklaravusiems bei faktiškai gyvenantiems Kauno rajone.

3.  Pagalba į namus – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime; šeimos nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis, turėti laikiną atokvėpį.

4.  Pagalbos į namus paslaugų tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) kuo ilgiau oriai gyventi savo namuose, tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu bei dalyvauti visuomenės gyvenime, palaikant ryšius su šeima, artimaisiais ir bendruomene, grąžinti asmens (šeimos) gebėjimus pasirūpinti savimi ir integruotis į visuomenę ar tenkinti asmens gyvybinius poreikius teikiant kompleksinę pagalbą.

5.  Pagalbos į namus paslaugos organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis šiais principais:

5.1.  prieinamumo – pagalbos į namus paslaugos organizuojamos ir teikiamos taip, kad būtų užtikrintas šių paslaugų teikimo asmeniui prieinamumas – kuo arčiau jo gyvenamosios vietos (asmens namuose);

5.2.  tinkamumo – turi būti užtikrinta pagalbos į namus paslaugų kokybė ir efektyvumas. Asmeniui skiriamos ir teikiamos tokios paslaugos, kurios atitiktų asmens interesus ir nustatytus poreikius;

5.3.  bendradarbiavimo – pagalbos į namus paslaugų organizavimas ir teikimas turi būti pagrįstas įstaigų, teikiančių socialines paslaugas, asmens sveikatos priežiūros įstaigų, Kauno rajono savivaldybės administracijos skyrių ir padalinių specialistų, šeimos, bendruomenės, visuomeninių organizacijų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba, siekiant tinkamų, kokybiškų ir prieinamų asmenims socialinės priežiūros paslaugų;

5.4.  kompleksiškumo – pagalbos į namus paslaugos asmeniui (šeimai) turi būti nustatomos kompleksiškai, įvertinant asmens, jo šeimos galimybes ir derinant su kitomis socialinės paramos ir sveikatos apsaugos formomis. Pagalbos į namus paslaugas teikia individualios priežiūros personalas, esant socialinio darbuotojo koordinavimui;

5.5.  saugumo – asmeniui, jo šeimai turi būti užtikrintas kvalifikuotas pagalbos į namus paslaugų teikimas bei saugus paslaugas teikiančių specialistų darbas;

5.6.  komandos – tai socialinio darbo ir kitų specialistų susitelkimas – tenkinti asmens pagalbos į namus poreikius, jų prieinamumą, panaudojant savo profesines žinias ir įgūdžius bei dalijantis atsakomybe už suteiktas paslaugas.

6.  Pagalbos į namus paslaugą koordinuoja Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, organizuoja ir teikia Savivaldybės biudžetinė įstaiga Kauno rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Centras), bendradarbiaudamas su Kauno rajono savivaldybės administracijos seniūnijomis (toliau – Seniūnijos).

7.  Pagalbos į namus paslaugos teikimo trukmė ir sudėtis asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus šių paslaugų asmeniui (šeimai) poreikį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Socialinių paslaugų katalogo nuostatomis.

8.  Pagalbos į namus paslaugos kainą ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarką tvirtina Kauno rajono savivaldybės taryba.

9.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS GAVĖJAI

 

10.  Pagalbos į namus paslaugų gavėjai:

10.1.  suaugę asmenys su negalia, kurie pripažinti nedarbingais ar iš dalies darbingais;

10.2.  senyvo amžiaus asmenys, kuriems nustatytas vidutinių ar didelių specialiųjų poreikių lygis (nuo 70 metų specialiųjų poreikių lygio nustatymas nebūtinas);

10.3.  vaikai su negalia;

10.4.  šeimos, kai vienas ar keli šeimos nariai (sutuoktiniai, sugyventiniai, nepilnamečiai vaikai) atitinka 10.1., 10.2. ir /ar 10.3. papunkčiuose numatytas sąlygas;

10.5.  socialinę riziką patiriančios šeimos;

10.6.  laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių netekę savarankiškumo asmenys (šeimos), seniūnijai surašius buities tyrimo aktą.

 

11.  Pirmenybę gauti pagalbos į namus paslaugas turi suaugę asmenys su negalia ir senyvo amžiaus asmenys, gyvenantys vieni ir neturintys artimųjų.

 

12.  Pagalbą į namus sudaro paslaugos, nurodytos Aprašo 1 ir 2 prieduose.

13.  Pagalba buityje ir namų ruošoje (tvarkant gyvenamuosius kambarius, valant virtuvę, tualetą, plaunant grindis, valant lankus, tvarkant drabužių spintas, skalbiant ar pan.) teikiama:

13.1.  suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims, gyvenantiems vieniems ir neturintiems artimųjų;

13.2.  suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims (šeimoms), kurioms šios pagalbos negali suteikti suaugę vaikai, anūkai ar kiti artimi giminaičiai, kai jie gyvena užsienyje, ar toliau nei 40 km. atstumu nuo asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, atlieka bausmę laisvės atėmimo vietose, yra neįgalūs ar veda netinkamą gyvenimo būdą.

 

14. Paslaugų gavėjams, turintiems suaugusius vaikus (artimuosius), gyvenančius iki 40 km. atstumu iki jų gyvenamosios vietos, gali būti teikiamos tik būtinosios paslaugos iš pagalbos į namus paslaugų sąrašo (Aprašo 2 priedas):

 

14.1.  pagalba rūpinantis asmens higiena;

 

14.2.  maitinimo organizavimas;

 

14.3.  sveikatos priežiūros organizavimas;

 

14.4.  smulkūs ūkio darbai;

 

14.5.  kitos paslaugos.

 

15.  Paslaugų gavėjų šeimos nariai ir kiti asmenys, gyvenantys kartu su paslaugų gavėju, kuriems nenustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis, neturi teisės gauti pagalbos į namus paslaugų saviems poreikiams tenkinti.

 

16.  Pagalbos į namus paslaugos neskiriamos ir neteikiamos asmenims:

 

16.1.  sergantiems psichikos liga ir agresyviems asmenims, kai asmuo savo veiksmais gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei;

 

16.2.  sergantiems užkrečiama liga ar įtarus ja sergant, kol nebus gauta gydytojų pažyma;

 

16.3.  kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis ir kurie yra visiškai praradę socialinį ir fizinį savarankiškumą (tokiais atvejais rekomenduojamos kitos socialinės paslaugos, kurios atitiktų asmens poreikius nuolatinei slaugai);

 

16.4.  piktnaudžiaujantiems ir/ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų;

 

16.5kurie nesudaro sąlygų pagalbos į namus paslaugoms teikti (neįsileidžia į namus, nepriima pagalbos, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir kyla grėsmė darbuotojų saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.), ar paslaugos teikėjui daro psichologinį spaudimą (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.).

 

III SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

17.     Asmenys, pageidaujantys gauti pagalbos į namus paslaugą, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją ir užpildo prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti (toliau – prašymas), kurio forma tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

 

18.     Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo išimties tvarka gali pateikti seniūnija, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

 

19.     Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:

 

19.1.  asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė) arba leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams);

19.2.  rūpintojo ar globėjo paskyrimo dokumentai (jei asmeniui išduoti);

19.3asmens socialinį statusą patvirtinantis dokumentas: pensijos gavėjo, neįgaliojo pažymėjimas, darbingumo lygio pažyma;

19.4.  sveikatos priežiūros įstaigos medicinos dokumentų išrašas (forma F 027/a) su rekomendacija skirti pagalbos į namus paslaugas ir informacija, ar asmuo neserga užkrečiamomis ligomis;

19.5pažyma apie asmens (šeimos) 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);

19.6.  gali būti prašoma pateikti ir kitus dokumentus, susijusius su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymu.

 

20.     Kai asmuo negali pateikti reikiamų dokumentų ar nėra artimųjų ir kitų asmenų, galinčių tai padaryti, dokumentus surenka Seniūnijos atsakingas specialistas.

 

21.     Seniūnijos atsakingas specialistas, gavęs prašymą skirti pagalbos į namus paslaugas:

 

21.1.  registruoja asmens (šeimos) prašymą;

 

21.2.  supažindina asmenį (šeimą) su pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarka bei pagalbos į namus paslaugų sąrašu (Aprašo priedai); 

 

21.3.  supažindina su Savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarka;

 

21.4.  surenka duomenis apie asmens (šeimos), kuris prašo pagalbos į namus paslaugų, gaunamas išmokas, neįgalumo, darbingumo, specialiųjų poreikių lygio nustatymą, šeimos sudėtį, deklaruotą gyvenamąją vietą iš valstybės ir žinybų registrų bei valstybės informacinių sistemų;

 

21.5.   per 14 kalendorinių dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos apsilanko asmens (šeimos) namuose ir nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro:

 

21.6.  vertina paslaugų teikimo trukmės (valandos) ir dažnumo (kartai per savaitę) poreikį;

 

21.7.  parašo išvadą dėl asmeniui (šeimai) siūlomų socialinių paslaugų;

 

21.8.  įvertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugą;

 

21.9.  jei atliekant vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymu, prašo asmens ar kitų institucijų pateikti papildomus dokumentus, reikalingus pagalbos į namus paslaugų poreikiui nustatyti;

 

21.10.  registruoja socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas;

 

21.11.  sudaro dokumentų bylą ir su lydraščiu pateikia Centrui;

21.12.  jei asmuo (šeima) atsisako ar negali gauti pagalbos į namus paslaugas, nedelsdamas žodžiu ir raštu praneša Centro socialinio darbo organizatoriui, administruojančiam pagalbos į namus paslaugas (toliau – Centro atsakingas darbuotojas).

22.    Pagalbos į namus poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) nesavarankiškumą bei galimybes, savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant šeimos narių, suaugusių vaikų gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

23.    Vertinant socialinių paslaugų poreikį asmeniui, kuriam nustatytas slaugos poreikis ir esant įtarimui, kad pagalbos į namus paslaugų gali neužtekti patenkinti to asmens poreikių, rekomenduojama pildyti globos poreikio vertinimo formą. Jei asmuo yra praradęs fizinį savarankiškumą, tačiau ne socialinį savarankiškumą (yra kitų asmenų pagalba, užtikrinant asmens slaugą), pagalbos į namus paslauga gali būti teikiama šios paslaugos teikimo ribose.

 

24.  Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui ir seniūnijai pateikus rekomendaciją, Centro direktorius gali priimti sprendimą dėl laikino pagalbos į namus paslaugų skyrimo, nenustačius šių paslaugų poreikio. Tokiu atveju nuolatinės pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas teikiant laikinos pagalbos į namus paslaugas.

 

25.   Paslaugų gavėjų poreikiai peržiūrimi atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su jų sveikatos būkle ar teikiamų pagalbos į namus paslaugų poreikių pasikeitimais.

 

IV SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS SKYRIMAS

 

26.  Pagalbos į namus paslaugos asmeniui skiriama Centro direktoriaus sprendimu per 14 kalendorines dienas nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Centrui dienos.

 

27.  Centro atsakingas specialistas, gavęs pagalbos į namus paslaugos dokumentų bylą, registruoja lydraštį, o dokumentų bylą perduoda Centro atsakingam darbuotojui.

 

28.  Centro atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentų bylą:

 

28.1.  patikrina gautus dokumentus;

 

28.2.  per 3 darbo dienas parengia lydraštį ir grąžina dokumentus seniūnijai, jei dokumentai netinkamai užpildyti, nurodant nustatytus trūkumus;

 

28.3.  užregistruoja dokumentus Asmenų, pageidaujančių gauti pagalbos į namus paslaugą, prašymų registre; 

 

28.4.  atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su asmens (šeimos) sveikatos būklės ar paslaugų poreikio pasikeitimais, turi teisę iš naujo įvertinti pagalbos į namus paslaugų gavėjų poreikius;

 

28.5.  apskaičiuoja mokėjimo už pagalbos į namus paslaugą dydį;

 

28.6.  užpildo Sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, ir teikia Centro direktoriui pasirašyti;

 

28.7.  Centro direktoriui pasirašius sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, jo kopiją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčia ar pasirašytinai asmeniui atvykus sprendimo atsiimti įteikia, o originalą įsega į asmens (šeimos) paslaugos teikimo bylą;

 

28.8.  informaciją apie paslaugos skyrimą asmeniui suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS);

 

28.9.  jeigu laikinai nėra galimybės teikti pagalbos į namus paslaugų, asmuo (šeima) yra įrašomas į eilę šiai paslaugai gauti (pagal bylos dokumentų registravimo datą) bei raštu informuojamas apie asmens (šeimos) įrašymą į pagalbos į namus paslaugų laukiančiųjų eilę (sudaroma atskira eilė kiekvienai seniūnijai pagal sprendimų priėmimo datą, o tais atvejais, kai sprendimai ta pačia data yra priimti kelių asmenų atžvilgiu – pagal prašymo pateikimo datą);

 

28.10.  atsiradus galimybei teikti pagalbos į namus paslaugas, Centro atsakingas darbuotojas pagal eilės sąrašą per 3 darbo dienas:

 

28.10.1.  iš naujo patikrina dokumentus ir esant poreikiui, išsiunčia užklausą seniūnijai dėl duomenų atnaujinimo;

 

28.10.2.  atsiradus naujoms aplinkybėms ir esant poreikiui, organizuoja/atlieka socialinių paslaugų poreikio vertinimą iš naujo;

 

28.10.3.  raštu informuoja asmenį (šeimą) apie pagalbos į namus paslaugos teikimo pradžią.

 

29.  Jei asmuo (šeima), kuriam pagal eilės sąrašą gali būti pradėta teikti pagalbos į namus paslauga, atsisako ją gauti, jis (šeima) turi per 30 kalendorinių dienų pateikti atsisakymą raštu, kuriame nurodoma atsisakymo priežastis. Nesulaukus asmens ar jo teisėto atstovo atsisakymo raštu per 30 kalendorinių dienų, asmuo yra išbraukiamas iš laukiančiųjų pagalbos į namus paslaugos eilės sąrašo.

 

30.  Jei asmuo (šeima), kuriam pagal eilės sąrašą gali būti pradėta teikti pagalbos į namus paslauga, prašo ją atidėti, asmuo (šeima) netenka pirmumo teisės gauti pagalbos į namus paslaugą ir yra keliamas į asmenų, laukiančių pagalbos į namus paslaugos eilės sąrašo pabaigą. Antrą kartą pasikartojus šiai situacijai, asmuo yra išbraukiamas iš laukiančių paslaugos sąrašo.

 

31.  Paslaugos teikimą galima atidėti asmens gydymosi stacionarioje įstaigoje metu ar dėl kitų objektyvių priežasčių:

 

31.1.  asmeniui (jį atstovaujančiam asmeniui) pateikus raštišką motyvuotą prašymą;

 

31.2.  seniūnijai pateikus raštišką pranešimą apie asmens gydymąsi ar kitas objektyvias priežastis;

 

31.3.  Centro atsakingam darbuotojui surašius tarnybinį pranešimą pagal gautą iš asmens informaciją apie paslaugos teikimo atidėjimo priežastis.

 

 

V SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

32.  Pagalbos į namus paslaugos, esant galimybei, pradedamos teikti iš karto arba šalių suderintų laiku (išskyrus 28.8 punkte nustatytu atveju), Centro direktoriui su asmeniu (jo teisėtais atstovais) pasirašius Pagalbos į namus paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas sutartį (toliau –Sutartis). Sutarties formą tvirtina Centro direktorius.

 

33.  Kai pagalbos į namus gavėjas dėl objektyvių priežasčių (ligos, negalios) pats pasirašyti Sutarties negali ir/ar už pagalbos į namus paslaugas moka ne pats paslaugų gavėjas, o jo suaugę vaikai ar kiti suinteresuoti asmenys, sudaroma trišalė Sutartis.

 

34.  Kai pagalbos į namus gavėjas dėl objektyvių priežasčių (ligos, negalios) negali pats pasirašyti Sutarties ir nėra jam teisėtai atstovaujančio ar už paslaugas mokėti sutinkančio asmens, Centro atsakingas specialistas ir seniūnijos atsakingas specialistas savo parašais patvirtina, jog pagalbos į namus paslaugų gavėjui išaiškintas ir jam suprantamas Sutarties turinys.

 

35.  Sutartis gali būti keičiama arba papildoma sutarties šalių susitarimu. Visi sutarties pakeitimai yra įforminami raštu ir laikomi neatsiejama Sutarties dalimi.

 

36.  Pagalbos į namus paslaugoms teikti Centro direktoriaus įsakymu paskiriamas socialinio darbuotojo padėjėjas ir nustatomas paslaugų teikimo grafikas.

 

37.  Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Centro darbo dienomis ir valandomis.

 

38.  Pagalbos į namus paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui (šeimai) gali būti skirtinga, ji nustatoma atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius, bet turi būti sudaryta ne mažiau kaip iš 3 paslaugų, teikiamos pagalbos trukmė negali būti didesnė kaip 10 val. per savaitę. Kai teikiama laikino atokvėpio paslauga – pagal poreikį ir susitarimą tarp paslaugos teikėjo ir asmens, bet ne daugiau nei 208 val. per metus.

 

39.  Paslaugų gavėjo (jo teisėto atstovo) prašymu paslaugų sudėtis gali būti keičiama (pakitus paslaugų gavėjo sveikatos būklei, dėl kitų svarbių priežasčių).

 

40.  Jei paslaugų gavėjui nebeužtenka pagalbos į namus paslaugų ar jos neefektyvios, Centro atsakingas darbuotojas apie tai informuoja seniūnijos atsakingą specialistą socialiniam darbui. Seniūnijos atsakingas specialistas iš naujo vertina asmens socialinių paslaugų poreikį ir sprendžia kitų socialinių paslaugų skyrimo klausimą.

 

41.  Centro socialinio darbuotojo padėjėjai pildo paslaugos gavėjams suteiktų pagalbos į namus paslaugų suteikimo dokumentus. Dokumentuose už suteiktas paslaugas pasirašo paslaugų gavėjai, Centro socialinio darbuotojo padėjėjai, Centro atsakingas darbuotojas.

 

42.  Paslaugos gavėjams suteiktų pagalbos į namus paslaugų suteikimo dokumentų formas ir pristatymo Centro atsakingam darbuotojui terminus tvirtina Centro direktorius.

 

43.  Centro atsakingas darbuotojas kiekvienam paslaugos gavėjui sudaro ir veda dokumentų bylą, kurioje kaupia ir saugo visus su paslaugų skyrimu, teikimu, sustabdymu, nutraukimu susijusius dokumentus bei kitą informaciją, sutikrina suteiktų pagalbos į namus paslaugų dokumentus.

 

44.  Centro atsakingas darbuotojas dėl kompetencijos kėlimo, mokymų, susirinkimų, sveikatos patikrinimo ar kitų objektyvių priežasčių gali pakeisti Centro socialinio darbuotojo padėjėjų darbo grafiką.

 

45.  Duomenis apie asmeniui (šeimai) pagalbos į namus skyrimą, teikimą ir nutraukimą Centro atsakingas specialistas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą SPIS.

 

46.  Pagalbos į namus paslaugos gali būti teikiamos, pasitelkiant savanorius ir praktiką Centre atliekančius studentus.

 

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGĄ

 

47.  Pagalbos į namus paslauga apmokama iš asmens, kitų suinteresuotų asmenų pajamų ir savivaldybės biudžeto lėšų.

 

48Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertina Centro atsakingas darbuotojas.

 

49.  Asmens (šeimos) pajamos apskaičiuojamos vadovaujantis Vyriausybės ir Savivaldybės patvirtintais mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašais.

 

50.  Mokėjimo už pagalbą į namus dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

 

51.  Mokėjimo už pagalbą į namus dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas.

 

52.   Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydį, pagalba į namus teikiama nemokamai. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą pagalbos į namus paslaugos kainą.

 

53.  Nustatant šeimos finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis.

 

54.  Tais atvejais, kai šeima (jos nariai) negyvena kartu ir neveda bendro namų ūkio, seniūnijai pateikus buities tyrimo aktą mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis apskaičiuojamas vertinant asmens, kuriam skiriamos paslaugos, faktiškai gaunamas pajamas.

 

55.  Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugą dydis neturi viršyti 20 proc. asmens (šeimos) pajamų ir negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamos pagalbos į namus kainą.

 

56.  Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už pagalbos į namus paslaugą dalį, asmens  (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

 

57.  Už pagalbos į namus paslaugą iš dalies moka (ne daugiau 5 proc. asmens (šeimos pajamų) asmuo (šeima), kurio mėnesio faktiškai gaunamos pajamos (vidutinės šeimos faktiškai gaunamos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį.

 

58.  Už pagalbos į namus paslaugą visą Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatytą paslaugos kainą moka asmuo (šeima), kurio mėnesio faktiškai gaunamos pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį.

 

59.  Pagalbos į namus suteiktų paslaugų mėnesio kaina asmeniui apskaičiuojama, vienos valandos paslaugos kainą dauginant iš paslaugos teikimo trukmės (valandų skaičius per mėnesį). Socialinio darbuotojo padėjėjo laikas, sugaištas kelyje pas asmenį, į paslaugos teikimo trukmę neįskaičiuojamas.

 

60.  Asmuo (kiti suinteresuoti asmenys), mokantis už suteiktą pagalbos į namus paslaugą, pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 5 d. sumoka mokėjimą banko pavedimu ar grynais pinigais mokėjimo įstaigose (banke, pašte ar kt.) ar į Centro kasą.

 

61.  Asmuo mokestį už suteiktą pagalbos į namus paslaugą pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki paskutinio mėnesio dienos gali perduoti Centro socialinio darbuotojo padėjėjui. Centro socialinio darbuotojo padėjėjas iki kito mėnesio 5 dienos gautus pinigus įneša į Centro kasą.

 

62.  Jeigu asmuo atsisako mokėti ir/ar nemoka 2 mėnesius iš eilės už suteiktą pagalbos į namus paslaugą, paslaugos teikimas stabdomas iki kol bus padengta skola. Asmeniui (šeimai) siunčiami pranešimai dėl skolos padengimo. Ilgiau nei 6 mėnesius nesumokėjus už suteiktą pagalbos į namus paslaugą, mokestis išieškomas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

63.  Asmuo (šeima), gaunantis pagalbos į namus paslaugą, privalo pranešti Centro atsakingam darbuotojui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Asmuo (šeima), kurio (kurios) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, privalo kartą per tris mėnesius pateikti Centrui pažymą apie trijų praėjusių mėnesių asmens (šeimos) pajamas.

 

64.  Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, Centras ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertina asmens (šeimos narių) finansines galimybes ir parengia Pažymą apie mokesčio už pagalbą į namus dydį, kuri laikoma Sutarties neatskiriama dalimi.

 

65.  Perskaičiavus asmens (šeimos narių) finansines galimybes, asmuo (šeima) už suteiktas paslaugas moka nuo to mėnesio, per kurį pasikeitė asmens (šeimos narių) finansinės galimybės.

 

66.  Pagalbos į namus paslaugos gavėjas ar jį teisėtai atstovaujantis asmuo gali kreiptis į Kauno rajono savivaldybės specialiųjų poreikių nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo komisiją dėl atleidimo nuo mokesčio už pagalbos į namus paslaugą, pateikdamas motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. Komisija įvertina aplinkybes, sunkinančias paslaugų gavėjo finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugą, ir teikia siūlymą Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris įsakymu paslaugos gavėją nuo mokėjimo už Paslaugą atleidžia ar mokestį sumažina.

 

67.  Paslaugos gavėjui mirus, tuo atveju, kai jis neturi artimųjų ir nėra kam sumokėti už suteiktą pagalbos į namus paslaugą arba praėjus daugiau kaip vieniems metams nuo tos dienos kai buvo pradėti skolos išieškojimo veiksmai, nerasta skolininko turto arba rastas turtas nelikvidus, Centro direktorius kreipiasi į Kauno rajono savivaldybės specialiųjų poreikių nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo komisiją dėl skolos pripažinimo beviltiška.

 

 

VII SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS SUSTABDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

68.  Paslaugų gavėjo iniciatyva pagalbos į namus paslauga gali būti laikinai sustabdoma, gavus paslaugų gavėjo, jį atstovaujančio asmens, šeimos narių, seniūnijos raštišką informaciją, šiais atvejais:

 

68.1.  paslaugų gavėjui gydantis stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ar slaugos ligoninėje – neilgiau kaip 4 mėnesiams;

 

68.2.  paslaugų gavėjui laikinai išvykus iš savo gyvenamosios vietos – ne ilgiau kaip 30 kalendorių dienų;

 

68.3.  paslaugų gavėjo namuose laikinai svečiuojantis, apsigyvenus kitiems asmenims – ne ilgiau kaip 30 kalendorių dienų.

 

69.  Centro iniciatyva pagalbos į namus paslaugos gali būti laikinai sustabdomos šiais atvejais:

 

69.1.  dėl socialinio darbuotojo padėjėjo ligos, atostogų, ar kitų nebuvimo darbe atvejų (paslaugų gavėjui organizuojamos bendrosios paslaugos);

 

69.2.  paaiškėjus, kad paslaugų gavėjas, jo globėjas, rūpintojas, besikreipiantis dėl pagalbos į namus, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikio vertinimui, norėdamas gauti paslaugas;

 

69.3.  paslaugų gavėjas nesumoka už pagalbos į namus paslaugas ilgiau nei 2 mėnesius;

 

69.4.  įtarus, kad pagalbos į namus paslaugą gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiama liga, iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros įstaigos pažyma raštu, kad asmuo nekelia pavojaus užsikrėsti. Kilus tokiam įtarimui, Centras nedelsdamas organizuoja asmeniui (šeimai) sveikatos priežiūros paslaugas;

 

69.5.  agresyviai besielgiančiam ar psichikos liga sergančiam asmeniui, keliančiam grėsmę darbuotojų sveikatai ir gyvybei;

 

69.6.  piktnaudžiaujančiam ir /ar apsvaigusiam nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmeniui;

 

69.7 kai pagalbos į namus paslaugai teikti nesudaromos sąlygos (neįsileidžia į namus, nepriima pagalbos, paslaugų gavėjo gyvenamojoje vietoje nuolat girtaujama, smurtaujama, konfliktuojama, lankosi pašaliniai asmenys ir kyla grėsmė darbuotojų sveikatai ir saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.), ar darbuotojui daromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.);

 

69.8.  paslaugų gavėjui, nesilaikančiam Sutarties sąlygų, kol bus išsiaiškinta Sutarties sąlygų pažeidimo priežastis ir nuspręsta dėl tolimesnio paslaugų teikimo.

 

70.  Iškilus grėsmei Centro atsakingo darbuotojo sveikatai ir saugumui, darbuotojas pateikia raštišką pranešimą Centro direktoriui.

 

71.  Gavus tris pranešimus apie pagalbos į namus paslaugos teikimo tvarkos pažeidimus, paslaugos gavėjas yra iš naujo supažindinamas su sutarties sąlygomis, teisėmis ir pareigomis.

 

72.  Pagalbos į namus paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) atnaujinamas, išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti pagalbos į namus paslaugos teikimą ir/ar pakartotinai nustačius poreikį pagalbai į namus.

 

73.  Pagalbos į namus paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) sustabdomas Centro direktoriaus įsakymu.

 

 

VIII SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ NUTRAUKIMAS

 

74.  Pagalbos į namus paslauga nutraukiama šiais atvejais:

 

74.1.  gavus asmens ar jį teisėtai atstovaujančio asmens raštišką prašymą;

 

74.2.  asmeniui mirus;

 

74.3.  asmeniui išvykus gyventi į kitą seniūniją, savivaldybę, valstybę ir/ar pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą;

 

74.4atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra pagrindo teikti pagalbos į namus paslaugų;

 

74.5.  asmeniui pradėjus teikti kitos rūšies socialinės priežiūros paslaugas ar socialinę globą;

 

74.6.  asmeniui, piktnaudžiaujančiam alkoholiu ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis;

 

74.7.  nustačius, kad asmens ar jo namuose besilankančių asmenų elgesys, gyvenimo sąlygos kelia arba gali sukelti pavojų darbuotojų sveikatai ir saugumui;

 

74.8.  darbuotojui patyrus smurtą iš paslaugų gavėjo ar jo aplinkos;

 

74.9.  pasibaigus pagalbos į namus paslaugos sustabdymo terminui ir neišnykus paslaugų teikimo stabdymo priežastims;

 

74.10.  asmeniui nevykdant sutartyje nurodytų sąlygų.

 

75.  Pagalbos į namus paslaugos asmeniui (šeimai) nutraukiamos Centro direktoriaus įsakymu.

 

76.  Centro atsakingas specialistas per 3 darbo dienas nuo Centro direktoriaus įsakymo nutraukti paslaugas priėmimo dienos nuo įsakymo priėmimo dienos informuoja paslaugos gavėją ir jam išsiunčia įsakymo kopiją, kuriame nurodytos aiškios paslaugos teikimo nutraukimo ar asmens išbraukimo iš sąrašo asmenų, laukiančių paslaugos teikimo, priežastys.

 

77.  Nutraukus sutartį, paslaugos gavėjas (jo globėjas, rūpintojas, asmuo, turintis įgaliojimą, kiti suinteresuoti asmenys) už gautas paslaugas privalo visiškai atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

 

IX SKYRIUS

DUOMENŲ APSAUGA

 

78.  Centras užtikrina, kad paslaugų gavėjų asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik pagalbos į namus paslaugų teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/676 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Centro asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.

 

79.  Centras užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas paslaugų gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.

 

 

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

80.  Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, pateikęs prašymą dėl pagalbos į namus paslaugų gavimo arba gaunantis šias paslaugas, turi teisę:

 

80.1. į informacijos ir duomenų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

 

80.2. būti supažindintam su pagalbos į namus paslaugos poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

 

80.3. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

 

81.   Asmens (šeimos), gaunančio pagalbos į namus paslaugas (jų rūpintojai, globėjai, kiti suinteresuoti asmenys), pareigos:

 

81.1.  teikti seniūnijos ir Centro atsakingiems darbuotojams teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugos poreikiui nustatyti ir finansinėms galimybėms mokėti už šias paslaugas įvertinti;

 

81.2.  laiku informuoti Centro atsakingą darbuotoją apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugos poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už jas vertinimu, pasikeitusią situaciją (pagalbos į namus paslaugų gavėjo išvykimą, gyvenamosios vietos pakeitimą, sveikatos būklės ar kitus pokyčius), turinčius (galinčius turėti) įtakos teikiant asmeniui (šeimai) minėtas paslaugas;

 

81.3.  laikytis Sutartyje nurodytų pagalbos į namus paslaugos teikimo ir mokėjimo už jas sąlygų;

 

81.4.  vykdyti teisėtus Centro nurodymus.

 

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82.  Lėšos, gautos už pagalbos į namus paslaugą, apskaitomos ir naudojamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

 

83.  Seniūnijos ir Centras atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą.

 

84.  Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo gali apskųsti seniūnijų seniūnams, Centro direktoriui, Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjui.

 

85.  Seniūnijų ir Centro atsakingi darbuotojai dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir paslaugų teikimo gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

___________________________________________

 

 

Kauno rajono savivaldybės

pagalbos į namus paslaugos

tvarkos aprašo 1 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS, teikiamOS suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims, vaikams su negalia ir jų šeimoms bei kitiems asmenims ir šeimoms, laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių netekusiems SAVARANKIŠKUMO

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos sudėtis

1.

 

 

Maitinimo organizavimas

 

1.1. Maisto produktų pirkimas  ne daugiau 5 kg per 1 kartą

1.2. Maisto ruošimas

1.3. Karšto maisto atnešimas iš artimiausios maitinimo įstaigos

1.4. LPF “Maisto bankas” produktų pristatymas

2.

 

Pagalba buityje

ir namų ruošoje

2.1. Indų plovimas

2.2. Skalbimas (rankomis ne daugiau 3 kg.) ar jo organizavimas

2.3. Patalynės keitimas

2.4. 1 kambario sutvarkymas

2.5. Vonios, tualeto, virtuvės sutvarkymas

2.6. Higienos ir ūkinių priemonių pirkimas

3.

Sveikatos priežiūros organizavimas

3.1. Medikamentų pirkimas

3.2. Gydytojo kvietimo organizavimas

3.3. Lydėjimas į sveikatos priežiūros įstaigą (tik grafiko metu)

3.4. Receptinių vaistų išrašymas

4.

Asmens higienos paslaugos

4.1. Pagalba prausiantis (dušo, pirties paslaugų organizavimas)

4.2. Pagalba apsirengiant, nusirengiant, šukuojantis

4.3. Plaukų kirpimo, barzdos skutimo organizavimas

5.

Ūkio darbai

 

 

5.1. Buitinių prietaisų remonto, avalynės ir drabužių taisymo organizavimas

5.2. Malkų atnešimas (iki 20 kg.)

5.3. Krosnies iškūrenimas

5.4. Vandens atnešimas

5.5. Purvino vandens išnešimas

6.

Kitos paslaugos

6.1. Mokesčių mokėjimas

6.2. Bendravimas (laikraščių, knygų skaitymas)

6.3. Informavimas, konsultavimas

6.4. Asmens lydėjimas (tik grafiko metu)

6.5. Pagalba tvarkant dokumentus

____________________

 

 

Kauno rajono savivaldybės

pagalbos į namus paslaugos

tvarkos aprašo 2 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS, teikiamOS Suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims turintiems suaugusius vaikus (artimuosius), gyvenančius iki 40 km. atstumu iki jų gyvenamosios vietos IR ASMENIMS, kuriems nustatytas nuolatinis slaugos poreikis

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos sudėtis

1.

Maitinimo organizavimas

1.1. Maisto ruošimas ir jo padavimas

1.2. Karšto maisto atnešimas iš artimiausios maitinimo įstaigos

2.

Sveikatos priežiūros organizavimas

2.1. Medikamentų pirkimas

2.2. Gydytojo kvietimo organizavimas

2.4. Receptinių vaistų išrašymas

3.

Asmens higienos paslaugos

3.1. Pagalba prausiantis (dušo, pirties paslaugų organizavimas)

3.2. Pagalba apsirengiant, nusirengiant, šukuojantis

4.

Kitos paslaugos

4.1 Informavimas, konsultavimas

4.2 Bendravimas (laikraščių, knygų skaitymas)

5.

Smulkūs ūkio darbai

5.1. Krosnies iškūrenimas

5.2. Vandens atnešimas

5.3. Purvino vandens išnešimas

_____________________________