VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ KONKURSO NUOSTATŲ IR VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 2 d. Nr. 30-742/20

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 ir 29 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 24 d. sprendimu Nr. 1-1778 „Dėl Vilniaus miesto 2010–2020 metų strateginio plano ir Vilniaus miesto 2010–2020 metų strateginio plano valdymo ir stebėsenos sistemos tvirtinimo“ ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. 1-417 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės 2020 metų biudžeto tvirtinimo“:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatus;

1.2. Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatus.

2. Įgalioju Vilniaus miesto savivaldybės administracijos vyriausiąją patarėją švietimo klausimais Aliną Kovalevskają pasirašyti vaikų vasaros poilsio programų finansavimo sutartis.

3. Pripažįstu netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. sausio 21 d. įsakymą Nr. 30-150/19 „Dėl Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatų ir Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatų tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Povilas Poderskis

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 d. balandžio 2 d.

įsakymu Nr. 30-742/20

 

 

VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato vaikų vasaros poilsio programų konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarką, prioritetus, dokumentų pateikimo konkursui tvarką, reikalavimus projektų vykdytojams, projektų svarstymą ir finansavimą, finansavimą gavusių įstaigų įsipareigojimus ir jų vykdymo tikrinimo tvarką.

2.    Konkurso organizatorė ir asignavimų valdytoja yra Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracija.

3.    Konkursas organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio
24 d. sprendimu Nr. 1-1778 „Dėl Vilniaus miesto 2010–2020 metų strateginio plano, Vilniaus miesto 2010–2020 metų strateginio plano valdymo ir stebėsenos sistemos tvirtinimo“ ir Savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. 1-417 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės 2020 metų biudžeto tvirtinimo“.

4.    Konkurso tikslai:

4.1. skatinti turiningą vaikų vasaros poilsį, sudarant sąlygas vaikų saviraiškai, fiziniam aktyvumui, sveikai gyvensenai, įvairiapusiam ugdymui;

4.2. užimti kuo daugiau Vilniaus miesto mokyklose besimokančių vaikų vasaros poilsio stovyklose;

4.3. sudaryti kuo palankesnes sąlygas vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje. Vaikai, esantys jautresnėje socialinėje situacijoje šiuose nuostatuose apibrėžiami taip:

4.3.1.   vaikai (6–18 metų amžiaus) iš socialinės rizikos šeimų, vaikai, kuriems nustatyta minimali priežiūra, vaikai, kuriems nustatyta laikinoji ir (ar) nuolatinė globa;

4.3.2.   vaikai iš šeimų, kurios gauna socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą, daugiavaikių šeimų ir (arba) minimalias pajamas gaunančių šeimų vaikai (pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą);

4.3.3.   vaikai iš šeimų, gaunančių socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;

4.3.4.   vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių;

4.3.5.   vaikai, turintys negalią (iki 21 metų);

4.3.6.   vaikai, esantys sunkioje situacijoje, – pagal ugdymo įstaigos vaiko gerovės komisijos rekomendaciją;

4.4.      skatinti švietimo, kultūros, sporto ir kitas įstaigas bei organizacijas, laisvuosius mokytojus (toliau – Pareiškėjas) aktyviai dalyvauti užimant vaikus vasaros atostogų metu.

5 Konkursui teikiamos programos, kuriomis numatoma užimti tik Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos mokyklose besimokančius vaikus.

6 Savivaldybės biudžeto lėšos skiriamos dieninėms, stacionarioms stovykloms (su laikinu apgyvendinimu) ir mobilioms stovykloms (stovyklaujama keliaujant).

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROGRAMOS ĮGYVENDINIMUI

 

7Programos gali būti vykdomos specialiai vaikų vasaros poilsiui pritaikytose stovyklose, bendrojo ugdymo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo, kitose įstaigose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai; stovyklavietėse, kurios yra įrengtos poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniems ar mobiliems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti) ir panašiai.

8.    Stovyklų ir renginių vadovai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už poilsiaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir poilsio organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą.

9.    Vasaros poilsio stovykloje ne daugiau kaip 15 vaikų grupei skiriamas vienas vadovas, 15 neįgalių vaikų – ne mažiau kaip 2 vadovai. Konkretų vadovų skaičių, atsižvelgdamas į vasaros poilsio stovyklos specifiką, mokinių amžių ir jų specialiuosius poreikius, nustato stovyklos organizatorius.

10.  Pareiškėjo organizuojamos vasaros poilsio stovyklos vienoje pamainoje turi būti užimta ne mažiau kaip 15 vaikų. Vaikai turi būti užimti ne mažiau kaip 8 valandas per dieną be pertraukų.

11.  Rekomenduojama vasaros poilsio stovyklas organizuoti atskirai 3 amžiaus grupių vaikams: 6–10 metų vaikams, 11–14 metų vaikams ir 15–18 metų

12.  Rekomenduojama organizuojant stovyklą mokykloje 6–10 metų amžiaus vaikų grupei pasitelkti vyresnių klasių mokinius įgyvendinant programą ir įskaitant jiems socialinės veiklos valandas.

13.  Stovykla turi būti organizuojama vasaros laikotarpiu, stovyklos gali būti organizuojamos ir už Lietuvos Respublikos ribų.

14.  Vienos stovyklos pamainos trukmė turi būti 5–18 kalendorinių dienų.

15.  Pareiškėjas konkursui gali teikti tik vieną paraišką, išimtis taikoma įstaigoms, kurios turi skyrius.

16Viena organizacija gali organizuoti neribotą skaičių stovyklos pamainų, vienas vaikas už Savivaldybės biudžeto lėšas gali ilsėtis ne ilgiau kaip 18 kalendorinių dienų.

17Vaikams iš šeimų, kurios gauna socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą, poilsiaujantiems mokyklos organizuojamoje vasaros poilsio stovykloje, lėšos maitinimui skiriamos vadovaujantis Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. 1-114 „Dėl Kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams tvarkos, Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos ir Paramos mokinio reikmenims įsigyti tvarkos aprašų tvirtinimo“ (Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 9 d. sprendimo Nr. 1-1876 redakcija) (tokiems vaikams lėšų maitinimui programoje numatyti nereikia).

18Informaciją apie konkursą teikia Savivaldybės administracijos Bendrojo ugdymo skyriaus (toliau – Bendrojo ugdymo skyrius) specialistai.

19Pareiškėjas, rengdamas ir teikdamas programas konkursui, privalo vadovautis šiais Nuostatais.

20.  Reikalavimai Savivaldybei pavaldžioms švietimo įstaigoms:

20.1atsižvelgiant į mokykloje besimokančių vaikų poreikius, rekomenduojama visoms Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas;

20.2programai įgyvendinti iš Savivaldybės biudžeto gali būti skiriama iki 6 (šešių) Eur dienai vienam švietimo įstaigos stovykloje užimtam vaikui ir iki 10 (dešimt) Eur vienam švietimo įstaigos organizuojamoje stovykloje užimtam vaikui, esančiam jautresnėje socialinėje situacijoje:

20.3stovyklos vienos dienos kaina tėvams negali viršyti 10 (dešimt) Eur (pavyzdžiui, jei organizuojama 5 dienų stovykla, stovyklos pamainos kaina tėvams turi būti ne didesnė kaip 50 (penkiasdešimt) Eur);

20.4.    stovyklos vienos dienos kaina vaikų, esančių jautresnėje socialinėje situacijoje, tėvams negali viršyti 5 (penkių) Eur (jei organizuojama 5 dienų stovykla, stovyklos pamainos kaina tėvams turi būti ne didesnė kaip 25 (dvidešimt penki) Eur);

20.5.    iki 10 proc. (gali būti ir daugiau) stovyklos organizavimo išlaidų turi padengti pati švietimo įstaiga ar partneriai (rėmėjai) (edukacinių veiklų išlaidos, edukacinių ir kitų veiklų vykdytojų darbo užmokestis, aprūpinimas patalpomis, darbo priemonėmis, kanceliarinės, higienos ir kt. prekės).

21Reikalavimai kitiems programų pareiškėjams:

21.1programai įgyvendinti iš Savivaldybės biudžeto gali būti skiriama iki 6 (šešių) Eur vienam pareiškėjo organizuojamoje stovykloje užimtam vaikui bei 10 (dešimt) Eur vienam pareiškėjo organizuojamoje stovykloje užimtam vaikui, esančiam jautresnėje socialinėje situacijoje:

21.2stovyklos vienos dienos kaina tėvams negali viršyti 14 (keturiolikos) Eur;

21.3stovyklos vienos dienos kaina vaikų, esančių jautresnėje socialinėje situacijoje, tėvams negali viršyti 7 (septynių) Eur;

21.4ne mažiau kaip 10 procentų (gali būti ir daugiau) stovyklos organizavimo išlaidų turi padengti organizatoriai ar partneriai (rėmėjai) (edukacinių veiklų išlaidos, edukacinių ir kitų veiklų vykdytojų darbo užmokestis, aprūpinimas patalpomis, darbo priemonėmis, kanceliarinės, higienos ir kt. prekės).

22.     Jei stovykloje planuojama užimti visus vaikus nemokamai ar planuojama organizuoti stovyklą išskirtinai tik vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje, iš Savivaldybė biudžeto gali būti skiriama iki 13 (trylika) Eur dienai vienam pareiškėjo organizuojamoje stovykloje užimtam vaikui.

23.     Programai gali būti skiriama iki 5 000 (penkių tūkstančių) Eur. Prioritetas teikiamas toms Pareiškėjo paraiškoms, kurioms įgyvendinti numatomas kuo mažesnis tėvų (globėjų) indėlis, bus užimtas didesnis vaikų skaičius, parengta kokybiška, įdomi su įvairiomis veiklomis programa ir pateikta detali, pagrįsta išlaidų sąmata.

 

III SKYRIUS

PROGRAMŲ PRIORITETAI

 

24.     Programos atrenkamos vadovaujantis šiais prioritetais:

24.1.  užimti vaikai, esantys jautresnėje socialinėje situacijoje, kurie sudarys ne mažiau kaip 15 procentų visų programoje dalyvaujančių vaikų;

24.2.  užimta kuo daugiau vaikų mažesnėmis sąnaudomis;

24.3.  numatyta ilgesnės trukmės veikla;

24.4.  programa skirta konkrečios amžiaus grupės vaikams;

24.5.  programai įgyvendinti numatomas kuo mažesnis tėvų (globėjų) indėlis;

24.6.  įgyvendinant programą dalyvauja savanoriai, vyresnių klasių mokiniai;

24.7.  įgyvendinama tęstinė programa;

24.8.  programos vykdytojas turi papildomų finansavimo šaltinių, partnerių, kurių indėlis į įgyvendinamą programą nurodomas paraiškoje;

24.9.    numatyti aktyvūs, nauji, netradiciniai vaikų ugdymo metodai ir formos, skatinantys vaikų gamtos pažinimą, fizinį aktyvumą, sveiką gyvenseną, kūrybą bei saviraišką, ugdantys socialines ir emocines kompetencijas, sudarantys galimybes atskleisti vaiko gabumus, gebėjimus;

24.10.  užimti, reemigrantų vaikai (Lietuvos Respublikos piliečių vaikai, gyvenę užsienyje ir grįžę į Lietuvos Respubliką).

 

IV SKYRIUS

PROGRAMŲ VYKDYTOJAI

 

25.  Programų vykdytojai gali būti švietimo, kultūros, sporto įstaigos, asociacijos, laisvieji mokytojai, kiti juridiniai asmenys, kurių nuostatuose (įstatuose, individualios veiklos pažymoje) nurodyta vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, užimtumo arba stovyklų organizavimo, veikla.

26.  Stovyklos organizuojamos vadovaujantis:

26.1 Vaikų turizmo renginių organizavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-330 „Dėl Vaikų turizmo renginių organizavimo aprašo“;

26.2 Vaikų vasaros poilsio stovyklų bendraisiais nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. ISAK-612 „Dėl Vaikų vasaros poilsio stovyklų bendrųjų nuostatų patvirtinimo“.

27Stovyklai vadovauja stovyklos vadovas, kurį stovyklos organizavimo laikotarpiui skiria švietimo teikėjas.

28Stovyklos vadovas:

28.1organizuoja stovyklos veiklą, atsako už jos rezultatus ir stovyklos programos įgyvendinimą;

28.2užtikrina vaikų priežiūrą, saugą, sveikatą ir žalingų įpročių prevenciją;

28.3skiria grupės vadovus atitinkančius Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnyje nustatytus reikalavimus (iki 15 vaikų grupei skiriamas vienas vadovas, 15 neįgalių vaikų – ne mažiau kaip 2 vadovus), atsižvelgdamas į stovyklos specifiką, mokinių amžių ir jų specialiuosius poreikius, kviečia savanorius, organizuoja jų instruktavimą vaikų sveikatos ir saugos klausimais;

28.4sudaro su vaiko tėvais (įtėviais, globėjais, rūpintojais) sutartis, kuriose nurodomos šalių pareigos, teisės ir atsakomybė;

28.5 užtikrina, kad stovykloje būtų laikomasi higienos taisyklių;

28.6užtikrina kad stovykloje būtų laikomasi pedagogų etikos kodekso;

28.7užtikrina, kad būtų tinkamai organizuotas vaikų maitinimas;

28.8atsako už stovyklos sąmatos sudarymą, teisėtą ir tinkamą lėšų naudojimą;

28.9 sudaro darbo laiko grafikus ir pildo darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

28.10pasibaigus stovyklai iki spalio 5 d. pateikia Savivaldybei stovyklos veiklos ataskaitą (-as).

29.     Stovyklos grupės vadovu turi teisę dirbti asmenys, atitinkantys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnyje nustatytus reikalavimus.

30.     Stovyklos grupės vadovas:

30.1rengia stovyklos programą ir atsako už jos vykdymą;

30.2organizuoja vaikų grupėms edukacinius renginius, treniruotes, išvykas, ekskursijas, žygius, aktyvų ir turiningą laisvalaikį;

30.3supažindina vaikus su saugos taisyklėmis;

30.4atsako už vaikų priežiūrą, saugą ir sveikatą;

30.5užtikrina žalingų įpročių prevenciją;

30.6 užtikrina higienos taisyklių laikymąsi.

 

V SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

31.     Pranešimas apie paraiškų priėmimo sąlygas ir terminus skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt ir interneto svetainėje www.neformalusugdymas.lt. Paraiškos teikiamos 30 dienų nuo pranešimo paskelbimo dienos.

32.     Paraiškos pateikiamos tik elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą www.vilnius.lt.

33.     Konkursui privaloma pateikti šiuos dokumentus:

33.1.  elektroninių paslaugų sistemoje užpildytą vaikų vasaros poilsio programų konkurso paraišką (1 priedas) (pildoma tiesiogiai prisijungus elektroninių paslaugų sistemoje);

33.2.  užpildytą ir įstaigos vadovo pasirašytą vaikų vasaros poilsio programų konkurso programos sąmatą (2 priedas)

33.3įstaigos ar organizacijos įstatų ar nuostatų išrašą (šis punktas netaikomas Savivaldybei pavaldžioms įstaigoms), pasirašytą vadovo (atitinkantį Nuostatų 25 punktą);

33.4dokumentus, įrodančius papildomą programos finansavimą (jei toks finansavimas numatytas) iš savo ar partnerių, rėmėjų finansavimo šaltinių (pavyzdžiui: sprendimas, protokolas, garantinis raštas ar panašaus pobūdžio dokumentas).

34.     Reikalavimai teikiant paraišką elektroniniu būdu:

34.1paraiška ir nuskaityti paraiškos priedai pdf formatu turi būti pateikti elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą www.vilnius.lt;

34.2.  elektroninės paraiškos rinkmenos (failo) pavadinimas turi būti susietas su organizacijos, teikiančios paraišką, pavadinimu, t. y. turi būti organizacijos visas pavadinimas arba jo trumpinys;

34.3.  paraišką per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą turi teisę pateikti organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.

35.     Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, organizuojamas pirminis paraiškų vertinimas pagal pirminio paraiškų vertinimo lentelę (8 priedas). Atlikdami pirminį paraiškų vertinimą, Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojai tikrina paraiškų atitiktį šiems formaliems konkurso reikalavimams:

35.1.  ar paraiška pateikta iki paraiškų teikimo termino pabaigos;

 

35.2.  ar pateiktos visos reikalingos vaikų vasaros poilsio programų, įgyvendintų Savivaldybės lėšomis, praėjusių metų ataskaitos;

35.3.  ar paraiškos teikėjas turi teisę vykdyti vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, užimtumo veiklą (ar atitinka Nuostatų 25 punktą);

35.4.  ar paraiška pateikta pagal reikiamą formą.

36Per 3 darbo dienas nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojai išsiunčia įstaigoms (organizacijoms), kurių paraiškos neatitinka Nuostatų 35.4 papunkčio reikalavimo, pranešimus, kuriuose nurodo esamus paraiškų trūkumus. Pranešimai siunčiami elektroniniu paštu. Įstaigos ir organizacijos per 3 darbo dienas nuo elektroninio laiško išsiuntimo gali pateikti trūkstamus dokumentus Nuostatuose nurodyta tvarka, papildomai užrašiusios „Trūkstami vaikų vasaros poilsio programos paraiškos dokumentai“.

37Praėjus 6 darbo dienoms nuo paraiškų teikimo termino pabaigos, pirminio paraiškų vertinimo rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

38Paraiškos, neatitikusios Nuostatų 35 punkte nurodytų reikalavimų, toliau nevertinamos.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

39Paraiškos, atrinktos per pirminį paraiškų vertinimą, per 5 darbo dienas perduodamos nagrinėti ir vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Vaikų vasaros poilsio programų koordinavimo darbo grupei (toliau – Darbo grupė).

40.  Darbo grupė vadovaujasi Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatais, patvirtintais Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

41.  Darbo grupė vertina, atrenka ir siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti programas, atlieka programų įgyvendinimo priežiūrą, programai skirtų lėšų panaudojimo kontrolę, pateiktos informacijos atitiktį faktinėms aplinkybėms, kilus abejonių gali pareikalauti papildomų dokumentų, įrodančių pateiktos informacijos tikrumą.

42.  Savivaldybės administracijos direktoriui pasirašius įsakymą dėl lėšų paskirstymo, konkurso rezultatai, informacija apie programas ir jų vykdytojus, kuriems skirtas finansavimas, su kontaktais skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt ir interneto svetainėje www.neformalusugdymas.lt.

43.  Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl lėšų vaikų vasaros poilsio programoms vykdyti paskirstymo galima apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka

44.  Programos vykdytojai, kuriems skirtas finansavimas, socialiniuose tinkluose, interneto svetainėse ar kitoje elektroninėje erdvėje privalo viešinti informaciją, susijusią su programos vykdymu, t. y. skelbti informacija apie skirtą finansavimą, programos aprašymą, nuotraukas ar vaizdo medžiagą iš organizuojamų renginių, programos ataskaitas ir kitą aktualią informaciją.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMŲ FINANSAVIMAS

 

45Savivaldybės administracija sudaro vaikų vasaros poilsio programos finansavimo sutartis (3 priedas) su konkursą laimėjusiomis įstaigomis ir organizacijomis. Prie sutarties būtina elektroniniu būdu pateikti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos finansuojamos vaikų vasaros poilsio programos patikslintą programą (4 priedas) ir vaikų vasaros poilsio programos  detalų programos veiklos planą (5 priedas).

46.  Sutartys su įstaigomis, pavaldžiomis Bendrojo ugdymo skyriui, nesudaromos, tačiau minėtos įstaigos privalo elektroniniu būdu pateikti Savivaldybės administracijos finansuojamos vaikų vasaros poilsio programos patikslintą programą (4 priedas) ir vaikų vasaros poilsio programos detalų programos veiklos planą (5 priedas).

47.  Finansavimą gavusiai organizacijai ar įstaigai nepasirašius sutarties per 15 kalendorinių dienų nuo oficialios konkurso rezultatų paskelbimų dienos, sprendimas dėl lėšų skyrimo jai yra atšaukiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

48.  Lėšos skiriamos pagal užpildytą sąmatą (sąmatos forma BPF-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų ir pažymų apie valstybės biudžeto asignavimų pakeitimus formų patvirtinimo“).

49.     Programos sąmatoje numatomos prekių ir paslaugų, tiesiogiai susijusių su programos įgyvendinimu, ir darbo užmokesčio išlaidos.

50.     Programos sąmatoje iš Savivaldybės prašomos numatomos darbo užmokesčio išlaidos negali viršyti 20 procentų nuo visos programai įgyvendinti reikalingos sumos.

51.     Tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažįstamos tik tos išlaidos, kurios yra:

51.1tiesiogiai susijusios su programos, kuriai skiriamas finansavimas, įgyvendinimu;

51.2būtinos programai įgyvendinti ir atitinkančios skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo principus;

51.3suplanuotos efektyviai ir pagrįstai (atitinkančios realias rinkos kainas, naudojamos tik siekiant programos tikslų);

51.4faktiškai patirtos nuo to 2020 metų ketvirčio, kada yra pasirašoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis, pradžios iki sutartyje numatytos programos įgyvendinimo pabaigos datos, nustatomos ir patikrinamos, taip pat pagrįstos jas įrodančiais Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.

52 Tinkamos finansuoti programos vykdymo išlaidų kategorijai priskiriamos šios išlaidos:

52.1 išlaidos programą vykdančių asmenų darbo užmokesčiui (įskaitant visus privalomus mokesčius). Šios išlaidos gali sudaryti iki 20 proc. visų Savivaldybės prašomų finansuoti tinkamų išlaidų.

52.2programos veiklas vykdančių ar jose dalyvaujančių asmenų kelionių, nakvynės ir dienpinigių išlaidos, neviršijančios teisės aktais nustatytų normų;

52.3reikmenų, medžiagų ir kitų prekių įsigijimo išlaidos (išskyrus ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą), jeigu jos identifikuojamos ir priskiriamos išskirtinai programos reikmėms;

52.4programos įgyvendinti reikalingų paslaugų pirkimo išlaidos, jeigu jos identifikuojamos ir priskiriamos išskirtinai programos reikmėms;

52.5savanoriškos veiklos išlaidos (kelionės, nakvynės, maitinimo, pašto, telefono, reikalingų priemonių įsigijimo, draudimo, kt.), nustatytos Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“;

52.6 kitos programos vykdymo išlaidos – visos kitos tinkamos finansuoti programos išlaidos, susijusios su programos veiklomis ir nepriskiriamos 52.1 ir 52.5 papunkčiuose nurodytoms išlaidų rūšims.

53.     Tinkamos finansuoti programos administravimo išlaidos gali sudaryti iki 15 proc. visų Savivaldybės prašomų finansuoti tinkamų išlaidų. Administravimo išlaidų kategorijai priskiriamos šios išlaidos:

53.1transporto, pašto, telefono, interneto, kopijavimo, patalpų nuomos ir eksploatavimo išlaidos, kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos ir visos kitos tinkamos finansuoti programos išlaidos, susijusios su programos administravimu;

53.2programos administravimo išlaidoms negali būti priskiriamos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su programa (biuro nuomos ir eksploatavimo, telefono, kanceliarinių prekių ir kt. išlaidos, priskirtos programai, išskaičiuojamos iš bendrų organizacijos išlaidų šioms reikmėms, atsižvelgiant į realiai dirbtą laikotarpį įgyvendinant programą). 

54.     Netinkamos finansuoti išlaidos:

54.1programos rengimo išlaidos;

54.2baudos, delspinigiai, išlaidos finansinėms nuobaudoms;

54.3bylinėjimosi išlaidos;

54.4išlaidos paskolų palūkanoms ir skoloms padengti;

54.5 pastatų ir patalpų remonto išlaidos;

54.6patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui ar partneriui, nuomos programos veiklai išlaidos;

54.7programos įgyvendinimo išlaidos, finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;

 

54.8išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti (pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus prie ilgalaikio turto priskiriamas turtas, kuris tarnaus ūkio subjekto veikloje ilgiau negu vienus metus ir kurio įsigijimo vertė viršija 500 (penkis šimtus) Eur);

54.9.    išlaidos, programos biudžete įvardytos kaip nenumatytos išlaidos;

54.10išlaidos, skirtos veikloms, kurios bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

54.11stovyklų organizavimo paslaugos pirkimo ir (arba) kelialapių pirkimo išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROGRAMŲ PRIEŽIŪRA

 

55.  Finansavimą gavusios įstaigos (organizacijos) iki spalio 5 dienos už gautų lėšų panaudojimą atsiskaito Vilniaus miesto savivaldybei, pateikdamos biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“).

56.  Už visos programos įgyvendinimą atsiskaitoma iki spalio 5 dienos pateikiant:

56.1.  biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465);

56.2.  pirminius finansinius dokumentus;

56.3.  pirminių finansinių dokumentų kopijas (ne Bendrojo ugdymo skyriui pavaldžios įstaigos, organizacijos);

56.4.  programos išlaidas pateisinančių dokumentų sąrašą (6 priedas);

56.5.  programos veiklos ataskaitą (7 priedas, pildoma tiesiogiai prisijungus elektroninių paslaugų sistemoje);

56.6įstaigos ar organizacijos vadovo pasirašytą programoje dalyvavusių vaikų sąrašą. Sąraše būtina pažymėti vaikų, esančių jautresnėje socialinėje situacijoje, užimtų vasaros metu, skaičių.

57.  Biudžetinės įstaigos, pavaldžios Bendrojo ugdymo skyriui, šių Nuostatų 56.4, 56.5 ir 56.6 papunkčiuose išvardytus dokumentus pateikia Nuostatų 58 punkte nurodyta tvarka, Nuostatų 56.2 papunktyje nurodytus dokumentus pateikia biudžetinei įstaigai „Biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita“, o Nuostatų 56.1 papunktyje nurodyto dokumento pateikti nereikia. Įstaigos, pavaldžios Bendrojo ugdymo skyriui ir atliekančios savarankišką buhalterinę apskaitą, dokumentus teikia tiesiogiai Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriaus Administracijos apskaitos poskyriui.

58.  Finansinės ir veiklos ataskaitos pateikiamos pdf formatu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą www.vilnius.lt.

59.  Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įstaiga ar organizacija privalo saugoti pirminius finansinius dokumentus.

60.  Nepanaudotos lėšos iki einamųjų metų spalio 5 dienos turi būti grąžinamos į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

61.  Lėšos turi būti naudojamos pagal sutartyje nurodytą sąmatą sutartyje nurodytai veiklai. Lėšos, panaudotos ne pagal sutartyje nurodytą sąmatą ne sutartyje nurodytai veiklai, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos Savivaldybės administracijai.

62.  Jei finansavimą gavusi įstaiga ar organizacija piktybiškai ir sistemingai nepateikia finansinių ataskaitų apie lėšų panaudojimą ir nevykdo kitų reikalavimų, nustatytų finansavimo sutartyje, finansavimas gali būti sustabdytas, o lėšos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos Savivaldybės administracijai.

63.  Už šių Nuostatų nevykdymą ar netinkamą vykdymą jį įgyvendinantiems asmenims gali būti taikoma tarnybinė (drausminė) atsakomybė.

 

__________________________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus

2020 m. balandžio 2 d.

įsakymu Nr. 30-742/20

 

VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatai reglamentuoja Vaikų vasaros poilsio programų koordinavimo darbo grupės veiklos organizavimą, programų vertinimą, darbo grupės narių teises ir pareigas.

2. Vaikų vasaros poilsio programų konkursui pateiktas paraiškas vertina ir siūlo finansuoti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 9 narių sudaryta Vaikų vasaros poilsio programų koordinavimo darbo grupė (toliau – Darbo grupė).

3. Darbo grupė vertina vaikų vasaros poilsio programų konkursui pateiktas programas, atrenka siūlomas finansuoti programas, atlieka vaikų vasaros poilsio stovyklų veiklos priežiūrą ir tikrina, kaip naudojamos programoms skirtos lėšos.

 

II. DARBO GRUPĖS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

4. Darbo grupei vadovauja ir jos veiklą organizuoja Darbo grupės vadovas.

5. Darbo grupės nariai prieš pradėdami pirmąjį posėdį pasirašo pasižadėjimą, kad Darbo grupės narys nėra asmeniškai suinteresuotas dėl kurios nors iš pateiktų programų. Priešingu atveju nusišalina nuo programos, dėl kurios yra asmeniškai suinteresuotas, jos nevertina ir vertinimo metu nedalyvauja posėdyje.

6.  Darbo grupės vadovas, gavęs paraiškas, šaukia Darbo grupės posėdžius, organizuoja programų vertinimo aptarimus ir apibendrinimus.

7.  Darbo grupės posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Darbo grupės narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Darbo grupės vadovo balsas.

8.  Paraiškas Darbo grupės nariams paskirsto Darbo grupės vadovas.

9.  Darbo grupė, vadovaudamasi Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatais, siūlomas finansuoti programas nustato atsižvelgdama į:

9.1.    programos vertės vidurkį;.

9.2.    vaikų vasaros poilsiui Vilniaus miesto savivaldybės biudžete numatytas lėšas.

10.     Darbo grupė nustato paraiškų įvertinimo terminus, atsižvelgdama į gautų paraiškų kiekį, tačiau paraiškų įvertinimo terminas negali būti ilgesnis kaip 15 darbo dienų.

11.     Darbo grupės posėdžius protokoluoja sekretorius. Protokolai saugomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

12.  Ne mažiau kaip trys Darbo grupės nariai turi įvertinti kiekvieną paraišką raštu užpildydami paraiškos vertinimo lentelę (priedas).

13.  Darbo grupės nariai, atsakydami ir raštu pagrįsdami atsakymus į programos vertinimo lentelės klausimus, programas vertina balais:

13.1.  programos įvertinimo didžiausias balas – 25;

13.2.  už programos kūrybiškumą, originalumą bei produktyvią socialinę partnerystę vertintojai pasilieka teisę skirti 1 papildomą balą.

14.     Jei paraiškoje nurodoma, kad programos dalyviai yra ne Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos mokyklose besimokantys vaikai, jeigu paraiškoje aprašoma programa nėra dienos, mobili (stovyklaujama keliaujant), stacionari stovykla (su laikinu apgyvendinimu), programai finansavimas negali būti skiriamas.

15.       Darbo grupės nariai taip pat turi nustatyti:

15.1.    ar programos prioritetai atitinka Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatuose nurodytus prioritetus;

15.2.    ar tinkamas programos turinys:

15.2.1. ar aiškiai suformuluoti programos tikslai;

15.2.2. ar programoje nurodytomis įgyvendinimo priemonėmis galima pasiekti paraiškoje nurodytus tikslus;

15.2.3. ar programoje nurodytos veiklos susijusios su tikslais;

15.2.4. ar tinkami programos metodai.

16.       Programą vertinantys Darbo grupės nariai taip pat turi nustatyti:

16.1.    ar programos sąmatoje nurodytos lėšos atitinka programos veiklas;

16.2.    ar prašomos lėšos bus naudojamos taupiai ir efektyviai;

16.3.    kiek lėšų gali būti skirta programai įgyvendinti;

16.4.    ar programa atitinka vertės vidurkį (finansavimas gali būti skiriamas tik programoms, surinkusioms ne mažiau nei 13 balų).

17.     Jei Darbo grupės narys nusprendžia siūlyti nefinansuoti vertinamo programos, jis turi argumentuotai pagrįsti savo sprendimą.

18.     Darbo grupės paraiškų vertinimo darbo rezultatas yra:

18.1.  kiekvieno Darbo grupės nario užpildyta ir pasirašyta programos paraiškos vertinimo forma;

18.2.  Darbo grupės vadovo paskirto Darbo grupės nario pagal reitingą sudaryta programų lentelė, kurią pasirašo Darbo grupės vadovas;

18.3.  užpildyta ir Darbo grupės vadovo pasirašyta lėšų programoms paskirstymo lentelė, atsižvelgiant į Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšas, skirtas vaikų vasaros poilsio programoms finansuoti.

 

IV. DARBO GRUPĖS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

19.     Darbo grupės nariai įsipareigoja:

19.1.  užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla Darbo grupėje, konfidencialumą;

19.2.  laiku pateikti užpildytas programos paraiškos vertinimo formas.

20.     Darbo grupės nariai turi teisę:

20.1.  susipažinti su visais vertinamos programos paraiškos dokumentais;

20.2kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotoją dėl papildomos informacijos, reikalingos jiems pavestoms užduotims atlikti.

21.     Darbo grupės narys negali dalyvauti svarstant ir vertinant paraiškas, pateiktas organizacijų, su kuriomis Darbo grupės narį sieja ryšiai, neleidžiantys priimti objektyvių sprendimų: Darbo grupės narys yra organizacijos narys, dalyvauja jos valdymo struktūrų veikloje, yra įtrauktas į programos įgyvendinimo procesą arba pats pareiškia norą atsiriboti nuo viešųjų ir privačių interesų konflikto.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22.     Darbo grupės teikimu siūlomas finansuoti programas tvirtina Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius.

23.     Kol nepriimtas galutinis Darbo grupės nutarimas dėl lėšų paskirstymo programoms ir nepasirašytas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, Darbo grupės nariai ir Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojai negali platinti informacijos apie nutarimus.

24.     Už šių nuostatų nevykdymą ar netinkamą vykdymą jį įgyvendinantiems asmenims gali būti taikoma tarnybinė (drausminė) atsakomybė.

25.     Informaciją apie konkurso vykdymą teikia atsakingas Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojas, kurio kontaktiniai duomenys kartu su konkurso informacija ir terminais yra skelbiami Vilniaus miesto savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt.

 

______________________________________________