PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 20 d. Nr. T-22
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr.790 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr.785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarką (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. T-18 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2014-02-20 sprendimu Nr. T-22
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarka (toliau – Tvarka) reglamentuoja Panevėžio rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarką. Ši tvarka taikoma Panevėžio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinio, neformaliojo ugdymo įstaigoms, Pedagoginei-psichologinei tarnybai ir Panevėžio rajono savivaldybės administracijai.
2. Mokinio krepšelis – tai lėšos, skirtos vienam sutartiniam mokiniui vienų metų mokymo reikmėms, apskaičiuojamos pagal mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (toliau – Metodika).
3. Skiriant mokinio krepšelio lėšas ugdymo įstaigoms, siekiama:
3.2. užtikrinti efektyvų valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti panaudojimą;
3.3. didinti ugdymo įstaigų finansinį savarankiškumą ir įstaigų vadovų atsakomybę sudarant klases, grupes;
4. Mokinio krepšelio lėšas, skiriamas Panevėžio rajono savivaldybei, sudaro 2 dalys:
II. 93 PROCENTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
6. Skaičiuojant mokinio krepšelio lėšas ateinantiems biudžetiniams metams, mokinių skaičius fiksuojamas pagal ugdymo įstaigų Mokinių registro einamųjų metų rugsėjo 1 d. duomenis.
7. Vienam sutartiniam mokiniui pagal metodiką skiriama vienoda lėšų suma – bazinis mokinio krepšelis, nustatomas kiekvienais metais vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodyklių patvirtinimo įstatymu.
8. Neformaliojo vaikų švietimo teikėjai iki spalio 1 d. pateikia Finansų skyriui informaciją apie lankančių mokinių skaičių.
9. Tvirtinant biudžetą, 93 procentai atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstoma kiekvienai ugdymo įstaigai pagal jų sutartinių mokinių skaičių ir naudojama šioms mokymo reikmėms tenkinti:
9.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms sumokėti už psichologinę, specialiąją pedagoginę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą; iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbo užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą gali būti mokama mokyklos bibliotekos darbuotojams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas, pedagoginių ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų išeitinės kompensacijos ir išmokos;
9.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT);
10. Tvarkos 9.2 punkte nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos skiria ne mažiau kaip 80 procentų, o 9.3–9.5 punktuose – ne mažiau kaip 40 procentų minėtoms mokymo reikmėms Metodikoje nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos.
III. 7 PROCENTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
13. Savivaldybė 7 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:
13.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti (švietimo pagalbos tarnybos etatams, finansuojamiems iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išeitinėms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti);
13.3. profesinės linkmės moduliams, vykdomiems pagal Profesinės linkmės ugdymo modulio aprašą neformaliojo švietimo mokyklose, finansuoti;
13.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
13.6. bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;
14. Nesant galimybių prieš tvirtinant atitinkamų metų savivaldybės biudžetą išsiaiškinti faktinio lėšų poreikio konkrečioms švietimo įstaigoms Tvarkos 13 punkte nurodytoms reikmėms, šių lėšų asignavimų valdytoja paskiriama Panevėžio rajono savivaldybės administracija. Paaiškėjus faktinių lėšų poreikiui, patikslinamas rajono savivaldybės biudžetas, nurodant konkrečius mokinio krepšelio asignavimų valdytojus.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Mokinio krepšelio lėšos tarp mokyklų perskirstomos vadovaujantis atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo nuostatomis ir galiojančia Metodika.