VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IKIMOKYKLINIO UGDYMO GRUPĖS VILNIAUS R. PABERŽĖS „VERDENĖS“ GIMNAZIJOJE STEIGIMO, VILNIAUS R. PABERŽĖS „VERDENĖS“ GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO BEI PRITARIMO IKIMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAI
2018 m. gegužės 25 d. Nr. T3-162
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendruoju planu, patvirtintu Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T3-84, atsižvelgdama į Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-627 (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymo Nr. V-1009 redakcija) ir į Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos direktoriaus 2018 m. vasario 23 d. prašymą Nr. S-22, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijoje steigti ikimokyklinio ugdymo grupę lietuvių ugdomąja kalba.
4. Įgalioti Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos direktorę Violetą Dapkevičienę pasirašyti ir įregistruoti patvirtintus jos vadovaujamos švietimo įstaigos nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T3-174 „Dėl Vilniaus r. Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio, Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo, Paberžės šv. Stanislavo Kostkos, Paberžės „Verdenės“ bei Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinių mokyklų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 2.4. punktą.
6. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2018 m. gegužės 25 d.
sprendimu Nr. T3-162
VILNIAUS R. PABERŽĖS „VERDENĖS“ GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos nuostatai (toliau Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazijos (toliau - Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, tipą, paskirtį, mokymo kalbą ir formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį ir rūšis, tikslus, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus, įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises ir pareigas, gimnazijos veiklos organizavimą ir valdymą, gimnazijos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, gimnazijos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.
2. Oficialusis švietimo įstaigos pavadinimas – Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ gimnazija, trumpasis pavadinimas – Paberžės „Verdenės“ gimnazija, juridinio asmens kodas – 291316540.
3. Gimnazija įsteigta 1992-09-01 Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotinio Vilniaus rajonui 1992-07-21 potvarkiu Nr. 925 p. „Dėl Paberžės ir Juodšilių mokyklų reorganizavimo“. Mokyklai suteiktas Paberžės 2-sios vidurinės mokyklos pavadinimas. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 1997-07-30 sprendimu Nr. 27 „Dėl mokyklos vardo“ Mokyklos pavadinimas pakeistas į – Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ vidurinė mokykla. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-468 buvo akredituota Vilniaus r. Paberžės „Verdenės“ vidurinės mokyklos vykdoma vidurinio ugdymo programa.
6. Gimnazijos savininkas - Vilniaus rajono savivaldybė (toliau- Savininkas), kodas– 111104987, Rinktinės g. 50, LT- 09318, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija- Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
10. Pagrindinė gimnazijos paskirtis – Gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams; mokymo kalba – lietuvių.
11. Gimnazijos mokymo forma – grupinis ir pavienis mokymas, (dieninė, savarankiškas mokymas, mokymas namuose).
12. Gimnazijoje vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo.
13. Gimnazijos išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai – mokymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatai ir brandos atestato priedai.
14. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Kitos Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos Gimnazijos ne švietimo veiklos rūšys:
18.7. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
19. Gimnazijos tikslai:
19.1. teikti kokybišką išsilavinimą, atitinkantį Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas Bendrąsias programas;
19.2. ugdyti pilietiškumą, patriotizmą, puoselėti tautinės kultūros tradicijas bei pagarbą gimtajai kalbai, formuoti demokratinio gyvenimo, sveikos gyvensenos įgūdžius, skatinti toleranciją įvairių pažiūrų, socialinių sluoksnių, tikėjimų bei kultūrų žmonėms;
20. Gimnazijos uždaviniai:
20.1. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas Bendrąsias programas, Bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, paisyti mokinių poreikių įvairoves ir priklausomai nuo jos derinti ugdymo turinį, siūlyti ir taikyti skirtingus mokymo būdus, formas bei koreguoti mokymo programas ir planus;
20.2. sudaryti mokiniams sveikas ir saugias, atitinkančias higienos normas, ugdymo ir ugdymosi sąlygas bei užtikrinti savitarpio pagarba bei tolerancija grįstą bendravimą;
21. Gimnazijos funkcijos:
21.1. bendradarbiaudama su tėvais Gimnazija ugdo savarankišką, sąmoningą, atsakingai savo gyvenimą kurti gebantį žmogų;
21.2. ugdo tvirtus dorovinius pagrindus, savarankišką pasaulėžiūrą turinčius, visapusiškai išsilavinusius, kultūringus, bendrauti ir bendradarbiauti gebančius, pilietiškai sąmoningus, atsakingus už savo poelgius, tvirto charakterio, gyvenimui pasirengusius kūrybingus, darbščius jaunuolius, jaunuoles ir suaugusius piliečius;
21.3. sudaro mokiniams sąlygas įgyti lietuvių kalbos, šiuolaikinės visuomenės, gamtos bei tiksliųjų mokslų žinių pagrindus, pradinius techninius ir technologinius, praktinės veiklos įgūdžius, Europos religinę ir filosofinę patirtį, perprasti pagrindines ideologijos ir ekonomines teorijas, įgyti estetinę nuovoką ir Europos žmogui reikalingus kalbinės komunikacijos gebėjimus, istoriškai pagrįstą Vakarų kultūros supratimą. Šioms sąlygoms užtikrinti gimnazija:
21.3.2. rengia ir įgyvendina ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius;
21.4. siekia socialinio mokinių solidarumo, moko teikti socialinę paramą artimiesiems, skatina solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes, nei dauguma, ugdo pagarbą žmogui, sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms;
21.13. teikia informacinę, psichologinę, socialinę, pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, vertina mokinių specialiuosius ugdymo(-si) poreikius, skiria specialųjį ugdymą, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja integruotą specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
21.20. vykdo savo veiklos kokybės įsivertinimą, vadovaudamasi mokyklų, įgyvendinančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės įsivertinimo metodika;
21.26. sudaro palankias veiklos sąlygas mokinių savivaldos organizacijų kūrimuisi bei veiklos plėtotei;
21.27. užtikrina savivaldos institucijoms galimybę dalyvauti gimnazijos veiklos planavime, valdyme, priežiūroje;
21.28. užtikrina sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką, numato priemones nusikalstamumo, narkotikų bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevencijai;
21.29. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacinę aplinką, Gimnaziją kaip vietos bendruomenės, regiono kultūros židinį;
21.30. gali nuomoti patalpas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka;
21.31. organizuoja mokinių maitinimą ir pavėžėjimą į Gimnaziją ir iš jos į namus (viešuoju transportu ir mokykliniu autobusu);
23. Gimnazijos mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka:
23.1. išsilavinimo pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą jais, saugojimą ir atsiskaitymą už panaudotus blankus vykdo Gimnazijos direktorius, pažymėjimų išrašymą organizuoja Gimnazijos direktorius arba jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Gimnazija, įgyvendindama savo tikslus, uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
25. Gimnazija turi teisę bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo mokytojais, bendrų renginių organizavimo, dalyvauti tarptautinėse programose bei projektuose.
26. Gimnazijos pareigos:
26.3. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
26.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Gimnazija savo veiklą organizuoja vadovaudamasi šiais dokumentais:
27.1. gimnazijos strateginiu planu, kuris sudaromas penkeriems metams, vadovaujantis veiklos įsivertinimo rezultatais:
27.2. Gimnazijos metiniu veiklos planu, kuriam pritaria Gimnazijos taryba ir ją tvirtina gimnazijos direktorius;
28. Gimnazijai vadovauja nepriekaištingos reputacijos gimnazijos vadovas, kurį viešo konkurso būdu teisės aktų nustatyta tvarka į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
29. Gimnazijos direktorius atskaitingas ir pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.
30. Gimnazijos direktoriui iki kovo 1 dienos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba jos įgaliotas asmuo nustato metines veiklos užduotis, pagal kurias vertinama švietimo įstaigos vadovo veikla.
31. Gimnazijos direktorius atsako:
31.2. už demokratinį Gimnazijos valdymą, bendradarbiavimu pagrįstų santykių užtikrinimą, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
31.3. už Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, Švietimo skyriaus vedėjo nurodymų, pavedimų vykdymą;
31.4. už darbo saugą, priešgaisrinę saugą, turto ir aplinkos apsaugą, vidaus tvarkos reikalavimų vykdymą;
31.6. už sąlygų sudarymą atlikti Gimnazijos veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklų veiklos priežiūros nuostatus;
32. Gimnazijos direktoriaus funkcijos:
32.2. aiškinti Gimnazijos bendruomenės nariams valstybinę ir regioninę švietimo politiką, formuoti visuomenės poreikius, atliepiančius Gimnazijos veiklos tikslus, inicijuoti ilgalaikių ir trumpalaikių Gimnazijos veiklos planų rengimą, organizuoti jų vykdymą;
32.4. paskirstyti vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaryti galimybes jiems savarankiškai dirbti, įpareigoti periodiškai atsiskaityti už nuveiktą darbą;
32.5. nustatyti direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklos sritis, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos;
32.9. palaikyti ryšius su Vaiko teisių apsaugos skyriumi, mokinių tėvais, Gimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene, kurti ugdymui palankią sociokultūrinę aplinką;
32.10. konsultuoti Gimnazijos darbuotojus ir mokytojus Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų, Bendrųjų programų įgyvendinimo, vadybos, švietimo įstaigos įsivertinimo, veiklos tobulinimo, programų rengimo, jų įgyvendinimo ir kitais klausimais;
32.11. stebėti, analizuoti, vertinti ugdymo procesą, mokytojų darbą pamokoje ir neformaliojo švietimo užsiėmimuose;
32.12. vertinti Gimnazijos darbuotojų ir mokytojų praktinę veiklą Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir atestavimo nuostatų nustatyta tvarka;
32.14. tirti piliečių ir Gimnazijos bendruomenės narių prašymus, pareiškimus ir skundus įstaigos veiklos klausimais;
32.16. organizuoti ugdymo planų rengimą, sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui rinktis individualų ugdymosi planą, neformaliojo švietimo kryptį;
32.17. Lietuvos Respublikos Darbo kodekso nustatyta tvarka sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su mokytojais ir kitais ugdymo procese dalyvaujančiais asmenimis bei aptarnaujančiu personalu, tvirtinti jų pareigybių aprašymus;
32.18. užtikrinti darbuotojams palankias darbo sąlygas, remti jų iniciatyvą, kontroliuoti darbo saugos, priešgaisrinės saugos, turto apsaugos, aplinkos apsaugos reikalavimų vykdymą;
32.20. kontroliuoti, kad laiku ir teisingai būtų atsiskaityta su biudžeto, valstybinio socialinio draudimo įstaigomis, kreditoriais;
32.23. analizuoti Gimnazijos veiklos rezultatus ir valdymo bei kitų išteklių būklę, inicijuoti ir prižiūrėti Gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;
32.24. užtikrinti neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymą mokinių atostogų metu, tvirtinti šių programų vykdymo tvarką;
32.26. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, rūpintis specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimu mokiniams, užtikrinti specialiojo ugdymo programų Gimnazijoje įgyvendinimą, laiduoti valstybės švietimo politikos vykdymo kokybę taikant vadybos priemones: stebėseną, planavimą, įgaliojimą ir atsakomybės paskirstymą bei priežiūrą;
32.28. tvirtinti Vaiko gerovės komisijos sudėtį bei komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą ir darbo reglamentą;
32.29. inicijuoti Gimnazijos savivaldos institucijų kūrimąsi, sudaryti sąlygas Gimnazijos bendruomenės nariams dalyvauti švietimo valdyme, burtis į įvairių grupių interesų asociacijas, organizacijas, sąjungas;
32.32. teisės aktų nustatyta tvarka perkelti mokinį į kitą Mokyklą, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, jei jo elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Gimnazijos bendruomenės narių saugumui;
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
33. Savivaldos institucijų sistema grindžiama Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Nuostatais ir kuriama atsižvelgiant į Gimnazijos istorijoje susiklosčiusias tradicijas.
34. Gimnazijos taryba (toliau - Taryba) – aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija, kuri atstovauja mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), lygiomis dalimis telkia mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus) svarbiausiems Gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
36. Taryba renkama dvejiems metams. Dėl objektyvių priežasčių sumažėjus Tarybos narių skaičiui, Taryba papildoma iki visos sudėties.
37. Taryba formuojama iš 9 narių: pagal principą: 3 mokiniai, 3 mokytojai ir 3 tėvai (globėjai, rūpintojai).
39. Nariai į Tarybą renkami remiantis demokratiniais rinkimų principais: visuotinumo, periodiškumo ir viešumo. Mokinius renka visuotinis mokinių susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, tėvus (globėjus, rūpintojus) – visuotinis klasių tėvų susirinkimas.
40. Tarybos pirmininką, jo pavaduotoją, sekretorę renka Tarybos nariai. Gimnazijos direktorius ir mokinys negali būti tarybos pirmininku.
41. Tarybos posėdžiai:
41.1. vyksta ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus. Teisę sušaukti neeilinį susirinkimą turi Gimnazijos direktorius ir Tarybos pirmininkas;
41.2. posėdžiui vadovauja Tarybos pirmininkas. Jei Tarybos pirmininkas nedalyvauja, susirinkimą veda jo pavaduotojas;
41.3. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
41.4. Gimnazijos Savininkas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
42. Tarybos veikloje arba susirinkimuose patariamojo balso teise gali dalyvauti vietos savivaldos atstovai ar rėmėjai, jei tam neprieštarauja 2/3 Tarybos narių.
43. Tarybos funkcijos:
43.2. suderina Gimnazijos veiklos planą, Nuostatus, strateginį planą, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką, priima sprendimus dėl Gimnazijos ugdymo plano, svarsto ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos išlaidų sąmatos sudarymo ir vykdymo;
43.4. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbą bei rezultatus, vertina Gimnazijos vadovų veiklą, išsako nuomonę jiems atestuojantis;
43.6. inicijuoja Gimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, svarsto mokinių, neturinčių mokymosi motyvacijos, problemas;
43.7. skiria atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją ir stebėtoją (-us) į viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;
45. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimas spręsti. Ją sudaro direktorius ir jo pavaduotojas(-ai) ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, psichologas, socialinis, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys:
45.1. Mokytojų tarybos pirmininkas yra Gimnazijos direktorius, Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu;
45.3. Mokytojų tarybos posėdžiai:
45.3.1. šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą ar pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis;
45.3.2. yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
45.4. Mokytojų tarybos funkcijos:
45.4.1. svarsto praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
45.4.2. aptaria ugdymo planų, Bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimą ir teikia pasiūlymus Gimnazijos tarybai dėl Gimnazijos veiklos plano;
45.4.3. svarsto kartu su Gimnazijos socialiniais, specialiaisiais pedagogais, sveikatos priežiūros darbuotojais ir psichologais mokinių sveikatos, darbo saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus bei priima nutarimus;
46. Mokinių taryba:
46.3. Mokinių tarybos funkcijos:
46.3.3. koordinuoja mokinių visuomeninę veiklą, planuoja ir organizuoja mokinių neformaliojo švietimo veiklą bei laisvalaikį;
46.4. Mokinių tarybos pirmininkas:
46.4.1. mokinių tarybos pirmininkas renkamas iš 9-12 kl. mokinių. Gimnazijos mokinių slaptu balsavimu;
47. Klasių tėvų aktyvai:
47.1. klasių tėvų aktyvus kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime, tėvų aktyvą sudaro 3 arba 5 nariai;
48. Gimnazijos tėvų komitetas:
48.1. Gimnazijos tėvų komitetas (5 narių) renkamas trejiems mokslo metams iš klasių tėvų aktyvų atstovų;
49. Metodinė taryba:
49.1. Metodinė taryba – savivaldos institucija, sudaroma trejiems mokslo metams metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti. Ją sudaro Gimnazijoje veikiančių metodinių grupių pirmininkai;
49.2. Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, turintis dalykinę kvalifikacinę kategoriją;
50. Metodinės grupės:
50.1. dalyko mokytojų arba kelių dalykų metodinės grupės – savivaldos institucijos, vienijančios mokytojus ugdomajai veiklai organizuoti, Mokyklos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;
50.3. metodinių grupių funkcijos:
50.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus;
50.3.4. nagrinėja ir aptaria dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų ir neformaliojo švietimo programas;
50.3.5. nagrinėja mokinių ugdymo sėkmingumą, pažangą ir jų pasiekimų kokybę gerinančių metodų diegimą;
50.3.7. teikia pasiūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais Gimnazijos tarybai ir Gimnazijos vadovams;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
51. Darbuotojus į darbą gimnazijoje priima ir iš jo atleidžia direktorius Lietuvos Respublikos Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
54. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, jį naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų nutarimų nustatyta tvarka.
55. Gimnazijos lėšos:
55.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
55.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
57. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
59. Gimnazijos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje.
62. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius atsižvelgdami į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
63. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos tarybai pritarus.
64. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
65. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.