PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 30 d. Nr. A1-1499

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu ir 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, 22 punktu,

t v i r t i n u Akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti Direktorių                                                                                  Violeta Staskonienė


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2022 m. rugsėjo 30 d. įsakymu

Nr. A1-1499

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų (toliau – socialinių paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse ar kitose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – paslaugų teikėjai).

2. Socialinių paslaugų kokybės kontrolė vykdoma vertinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir atliekant šių paslaugų teikimo stebėseną, įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

3. Vertinimas atliekamas naudojant apklausos žodžiu ir/ar raštu, anketinės apklausos, paslaugos vertinimo iš paslaugų gavėjo pusės, savęs įsivertinimo, stebėjimo, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimo ir kitais metodais.

4. Vertinimą atlieka Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau – Socialinės rūpybos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų priežiūrą ir kontrolę.

5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

6. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

7. Paslaugų teikėjų teikiamų socialinių paslaugų kokybė vertinama atliekant planinius ir neplaninius patikrinimus. Vertinimas gali būti atliekamas vietoje ir/ar nuotoliniu būdu.

8. Paslaugų teikėjo paslaugų kokybės vertinimas apima:

8.1. konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

8.2. teikiamų paslaugų stebėseną ir vertinimą;

8.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;

8.4. išvadų ir rekomendacijų dėl teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

9. Paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų planinis vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 2 metus. Jeigu paslaugų teikėjas teikia kelias socialines paslaugas, jos gali būti vertinamos dalimis.

10. Socialinės rūpybos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų. Socialinės rūpybos skyrius paslaugų teikėjo pateiktą informaciją bei dokumentus vertina pagal savo kompetenciją.

11. Socialinės rūpybos skyrius, prieš pradėdamas planinį vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarų dokumentų, kuriuos reikalinga pateikti Socialinės rūpybos skyriui, sąrašą.

12. Socialinės rūpybos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

12.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

12.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

12.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai;

12.4. pagal gautą skundą (prašymą) dėl konkretaus paslaugų teikėjo galimai neteisėtų veiksmų, neveikimo ar netinkamai vykdomų funkcijų.

13. Paslaugų teikėjo vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojai, kurių planinio socialinių paslaugų vertinimo užduotys ir jų atlikimo terminai yra numatyti valstybės tarnautojų einamųjų metų užduotyse arba, esant poreikiui atlikti neplaninį socialinių paslaugų vertinimą, jį atlieka Administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai.

14. Atlikus paslaugų teikėjo vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengiama ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu išsiunčiama susipažinti Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo pažyma (toliau – Vertinimo pažyma) (priedas).

15. Vertinimo pažymoje pateikiama vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės gerinti paslaugų kokybę ir pan.).

16. Paslaugų teikėjas, gavęs užpildytą Vertinimo pažymą, susipažįsta su ja ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo užpildytos vertinimo formos gavimo dienos, Socialinės rūpybos skyriui pateikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.

17. Socialinės paramos skyrius patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas ir apie tai pažymi Vertinimo pažymoje.

18. Socialinės rūpybos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemones (sustabdyti, panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nutraukti ar sustabdyti finansavimo sutartį ir kt.).

19. Vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ teikėjų VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS

 

20. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

21. Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikėjas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus pagal teikiamų paslaugų ypatybes. Kai paslaugų teikėjas teikia kelias paslaugas, vertinimas atliekamas ne mažiau kaip dviem paslaugoms per metus, tačiau kiekviena paslauga turi būti įvertinta ne rečiau kaip kas trejus metus.

22. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas taikant šiuos metodus:

22.1. socialinių paslaugų gavėjų, šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 30 procentų paslaugos gavėjų bei jų šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys);

22.2. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 50 procentų paslaugą teikiančių darbuotojų, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys);

22.3. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

22.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

22.5. kitus paslaugos teikėjo pasirinktus metodus.

23. Jei Palangos miesto  savivaldybės administracija gauna skundą dėl įstaigos netinkamo socialines paslaugas teikiančių darbuotojų darbo organizavimo, 22.2 punkte nurodytą apklausą atlieka Socialinės rūpybos skyrius.

24. Paslaugų teikėjai vidinės veiklos vertinimo apibendrintus rezultatus pateikia susipažinti Socialinės rūpybos skyriui.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Socialinės rūpybos skyrius turi teisę gauti iš paslaugų teikėjų visą vertinimui reikalingą informaciją.

26. Paslaugų teikėjai atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

27. Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

________________________

part_f2244a9bed844cb7b2f8d9835b142c4c_end


 

Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros

kokybės vertinimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO PAŽYMA

 

Paslaugos teikėjo pavadinimas _____________________________________________________________

 

Vertinamos socialinės paslaugos pavadinimas __________________________________________________

 

Vertinimo tikslas ________________________________________________________________________

 

Vertinimo rūšis (planinis /neplaninis)_______________________________________________________

 

Paslaugos teikėjo vertinimo kriterijai:

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugų teikimas

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos, teisės aktų nustatyta tvarka segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų)

 

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų)

 

 

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka teisės aktų nuostatas (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų)

 

 

 

 

Patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašai

 

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas

 

 

 

 

Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą SPIS

 

 

 

 

Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

 

 

2.

Personalas

Darbuotojų etatų struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių paslaugos gavėjų skaičiaus atitiktis reikalavimams / rekomendacijoms

 

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ar su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

3.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus, saugios, pritaikytos asmenims su negalia

 

 

4.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

5.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene ir kt.

 

 

6.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų).

 

 

 

Tikrinti dokumentai: ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Išvados:

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.) bei priemonėms rizikoms valdyti:

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

 

Vertinimą atliko:

___________________          _________________  ____________________________

(pareigos)        (parašas)          (vardas, pavardė)

 

___________________          _________________  ____________________________

(pareigos)        (parašas)          (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaiga įvykdė/neįvykdė rekomendacijas.

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                 (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                 (vardas, pavardė)

 

 

Pakartotinio patikrinimo data

_____________

part_7e3fc3bdb0484affbeb0f40cbebb8870_end