PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 30 d. Nr. A1-1499
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu ir 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, 22 punktu,
t v i r t i n u Akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. rugsėjo 30 d. įsakymu
Nr. A1-1499
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų (toliau – socialinių paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse ar kitose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – paslaugų teikėjai).
2. Socialinių paslaugų kokybės kontrolė vykdoma vertinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir atliekant šių paslaugų teikimo stebėseną, įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.
3. Vertinimas atliekamas naudojant apklausos žodžiu ir/ar raštu, anketinės apklausos, paslaugos vertinimo iš paslaugų gavėjo pusės, savęs įsivertinimo, stebėjimo, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimo ir kitais metodais.
4. Vertinimą atlieka Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau – Socialinės rūpybos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Paslaugų teikėjų teikiamų socialinių paslaugų kokybė vertinama atliekant planinius ir neplaninius patikrinimus. Vertinimas gali būti atliekamas vietoje ir/ar nuotoliniu būdu.
8. Paslaugų teikėjo paslaugų kokybės vertinimas apima:
8.1. konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;
8.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;
9. Paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų planinis vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 2 metus. Jeigu paslaugų teikėjas teikia kelias socialines paslaugas, jos gali būti vertinamos dalimis.
10. Socialinės rūpybos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų. Socialinės rūpybos skyrius paslaugų teikėjo pateiktą informaciją bei dokumentus vertina pagal savo kompetenciją.
11. Socialinės rūpybos skyrius, prieš pradėdamas planinį vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarų dokumentų, kuriuos reikalinga pateikti Socialinės rūpybos skyriui, sąrašą.
12. Socialinės rūpybos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
12.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
12.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
12.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai;
13. Paslaugų teikėjo vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojai, kurių planinio socialinių paslaugų vertinimo užduotys ir jų atlikimo terminai yra numatyti valstybės tarnautojų einamųjų metų užduotyse arba, esant poreikiui atlikti neplaninį socialinių paslaugų vertinimą, jį atlieka Administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai.
14. Atlikus paslaugų teikėjo vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengiama ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu išsiunčiama susipažinti Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo pažyma (toliau – Vertinimo pažyma) (priedas).
15. Vertinimo pažymoje pateikiama vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės gerinti paslaugų kokybę ir pan.).
16. Paslaugų teikėjas, gavęs užpildytą Vertinimo pažymą, susipažįsta su ja ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo užpildytos vertinimo formos gavimo dienos, Socialinės rūpybos skyriui pateikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.
17. Socialinės paramos skyrius patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas ir apie tai pažymi Vertinimo pažymoje.
18. Socialinės rūpybos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemones (sustabdyti, panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nutraukti ar sustabdyti finansavimo sutartį ir kt.).
III SKYRIUS
PASLAUGŲ teikėjų VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS
20. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.
21. Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikėjas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus pagal teikiamų paslaugų ypatybes. Kai paslaugų teikėjas teikia kelias paslaugas, vertinimas atliekamas ne mažiau kaip dviem paslaugoms per metus, tačiau kiekviena paslauga turi būti įvertinta ne rečiau kaip kas trejus metus.
22. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas taikant šiuos metodus:
22.1. socialinių paslaugų gavėjų, šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 30 procentų paslaugos gavėjų bei jų šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys);
22.2. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 50 procentų paslaugą teikiančių darbuotojų, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys);
22.3. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;
22.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;
23. Jei Palangos miesto savivaldybės administracija gauna skundą dėl įstaigos netinkamo socialines paslaugas teikiančių darbuotojų darbo organizavimo, 22.2 punkte nurodytą apklausą atlieka Socialinės rūpybos skyrius.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Socialinės rūpybos skyrius turi teisę gauti iš paslaugų teikėjų visą vertinimui reikalingą informaciją.
Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros
kokybės vertinimo tvarkos aprašo
priedas
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO PAŽYMA
Paslaugos teikėjo pavadinimas _____________________________________________________________
Vertinamos socialinės paslaugos pavadinimas __________________________________________________
Vertinimo tikslas ________________________________________________________________________
Vertinimo rūšis (planinis /neplaninis)_______________________________________________________
Paslaugos teikėjo vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugų teikimas |
Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos, teisės aktų nustatyta tvarka segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų) |
|
|
|
|
Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų) |
|
|
Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka teisės aktų nuostatas (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų) |
|
|
||
|
|
Patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašai |
|
|
|
|
Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas |
|
|
|
|
Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą SPIS |
|
|
|
|
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos |
|
|
2. |
Personalas |
Darbuotojų etatų struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių paslaugos gavėjų skaičiaus atitiktis reikalavimams / rekomendacijoms |
|
|
|
|
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ar su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
3. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos tvarkingos, atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus, saugios, pritaikytos asmenims su negalia |
|
|
4. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
5. |
Bendradarbiavimas |
Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene ir kt. |
|
|
6. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų). |
|
|
Tikrinti dokumentai: ______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Išvados:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.) bei priemonėms rizikoms valdyti:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Įstaiga įvykdė/neįvykdė rekomendacijas.
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Pakartotinio patikrinimo data
_____________