VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE IR JOS PADALINIUOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 30 d. Nr. A27(1)-1830
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 str. 1 d., 29 str. 8 d. 3 p., Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 str., 14 str. ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (2021 m. gruodžio 1 d. nutarimo Nr. 1014 redakcija) „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis:
1. T v i r t i n u Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos padaliniuose taisykles (pridedama).
2. P a v e d u:
2.1. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyr. specialistei Justinai Olechnovič dokumentų valdymo sistemos „DocLogix“ priemonėmis su įsakymu supažindinti skyrių vedėjus, seniūnijų seniūnus, valstybės tarnautojus, neįeinančius į padalinius;
3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
3.1. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 30 d. įsakymą Nr. A27-1693 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos padaliniuose taisyklių patvirtinimo“;
3.2. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. lapkričio 22 d. įsakymą Nr. A27-2327 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. A27-1693 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos padaliniuose taisyklių patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“;
3.3. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymą Nr. A27-1759 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. A27-1693 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos padaliniuose taisyklių patvirtinimo“ dalinio pakeitimo ir papildymo bei 2010 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. A27-2327 pakeitimo“;
3.4. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. sausio 15 d. įsakymą Nr. A27-86 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. A27-1693 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos padaliniuose taisyklių patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. birželio 30 d.
įsakymu Nr. A27(1)-1830
ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE IR JOS PADALINIUOSE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija, Savivaldybė) tvarką.
2. Šių taisyklių nustatyta tvarka taip pat nagrinėjami asmenų kreipimaisi į Savivaldybę kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Savivaldybės veiklos pagerinimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto (toliau – tarnautojai ir darbuotojai), piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, kitokie asmenų kreipimaisi į Savivaldybę.
3. Pagal šių taisyklių IV skyriaus „Asmenų prašymų nagrinėjimas ir jų aptarnavimas taikant „vieno langelio“ principą“ nuostatas taip pat priimami ir registruojami asmenų skundai ir pranešimai dėl galimai pažeistų jų teisių ir teisėtų interesų, registruojami, įteikiami ir išsiunčiami administracinės procedūros sprendimai.
4. Nagrinėjant asmenų prašymus taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
5. Taisyklėse nustatytų terminų eiga skaičiuojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso arba specialiuosiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.
6. Tvarkant asmens duomenis duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 nuostatomis.
7. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Administracinė paslauga – Savivaldybės veiksmai išduodant asmenims leidimus (licencijas) ar dokumentus, patvirtinančius atitinkamus juridinius faktus, teikiant įstatymų nustatytą informaciją, vykdant administracinę procedūrą.
Administracinė procedūra – pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą Savivaldybėje atliekami privalomi veiksmai nagrinėjant asmens skundą ar pranešimą apie Savivaldybės veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padarytą asmens, nurodyto skunde ar pranešime, teisių ir teisėtų interesų pažeidimą ir priimant dėl to administracinės procedūros sprendimą.
Administracinės procedūros sprendimas – administracinis sprendimas, kurio priėmimu baigiama administracinė procedūra.
Administracinis aktas – Savivaldybės išleistas nustatytos formos teisės aktas.
Asmuo – fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių.
Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstyta Savivaldybės nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.
Informacija – žinios, kuriomis disponuoja Savivaldybė.
Informacijos teikimas – informacijos atskleidimas pareiškėjams užtikrinant jiems teisę laisvai susipažinti su dokumentais (išskyrus tą informaciją, prie kurios teisę prieiti riboja įstatymai).
Licencija – dokumentas ar įrašas Licencijų informacinėje sistemoje, kuriuo įstatymų nustatytais atvejais suteikiama teisė vykdyti tam tikros rūšies ūkinę veiklą.
Oficialus dokumentas – pagal teisės norminių aktų nustatytus įgaliojimus Savivaldybės sudarytas, patvirtintas, gautas ar perimtas dokumentas, įtrauktas į Savivaldybės dokumentų apskaitą.
Oficialus elektroninis dokumentas – vykdant teisės norminių aktų nustatytus įgaliojimus informacinių technologijų priemonėmis Savivaldybės sudarytas ar gautas dokumentas, pasirašytas teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu ir įtrauktas į Savivaldybės elektroninę dokumentų valdymo sistemą.
Pareiškėjas – asmuo, kuris kreipėsi į Administraciją raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar žodžiu.
Pareiškėjo atstovas – asmuo, turintis teisę įstatymų nustatyta tvarka atstovauti pareiškėjui.
Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs pareiškėjo kreipimasis į Savivaldybę prašant administracinės paslaugos – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti Savivaldybės turimą informaciją; priimti administracinį sprendimą – įsakymą ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreiškiama Savivaldybės valia; atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.
Pranešimas – asmens rašytinis kreipimasis į Savivaldybę, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos kito asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.
Prašymo nagrinėjimas – veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.
Registravimas – dokumento įrašymas į Savivaldybės apskaitą, kuri užtikrina jo oficialumo įrodymą.
Savivaldybės darbuotojas – valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Savivaldybės padalinys – struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir savivaldybės administracijos filialai – seniūnijos;
Skundas – kreipimasis į Savivaldybę, nurodant, kad pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti.
Vieno langelio principas – prašymo ar skundo nagrinėjimas ir atitinkamos paslaugos suteikimas vienoje darbo vietoje, kai prašymą ar skundą nagrinėja ir informaciją iš savo padalinių, pavaldžių subjektų, prireikus – ir iš kitų institucijų ar organizacijų gauna pati prašymą ar skundą nagrinėjanti ir administracinį sprendimą priimanti institucija, neįpareigodama to atlikti prašymą ar skundą pateikusį asmenį.
Viešoji informacija – informacija, skirta viešai skleisti, išskyrus privačios informacijos skleidimą, taip pat informacija, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti viešai skleidžiama.
Visuomenės informavimas – viešosios informacijos teikimas visuomenei.
8. Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme, Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.
9. Nagrinėdami asmenų prašymus ar skundus, tarnautojai ir darbuotojai privalo vadovautis žmogaus teisėmis, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.
10. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio tarnautojo ar darbuotojo. Tarnautojo ar darbuotojo atostogų, komandiruočių ar kitais nebuvimo atvejais asmenų prašymus nagrinėti turi būti pavedama kitiems tarnautojams ir darbuotojams.
11. Nagrinėjantis prašymą valstybės tarnautojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės.
12. Savivaldybės administracijos Ūkio bei Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriai turi užtikrinti, kad savivaldybėje asmenims prieinamoje vietoje, taip pat savivaldybės interneto tinklapyje būtų paskelbtas šių taisyklių IV skyrius (Asmenų prašymų nagrinėjimas ir jų aptarnavimas taikant „vieno langelio“ principą), taip pat darbuotojų, dirbančių „viename langelyje“ darbo laikas, telefonų numeriai, kita reikalinga informacija.
13. Administracijos direktoriaus įsakymu yra nustatytos dvi papildomos asmenų prašymų priėmimo valandos per savaitę, pasibaigus Savivaldybės ir seniūnijų darbo laikui.
14. Savivaldybės administracijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai bei administracijos padalinių vadovai asmenis priima kiekvieną antradienį nuo 13.00 iki 16.30 val. Asmenys priimami ir kitu laiku, prieš tai suderinus priėmimo laiką su atitinkamo vadovo sekretoriumi.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS
16. Prašymai ir skundai, asmeniui atvykus į savivaldybę, gali būti pateikiami tiek raštu, tiek žodžiu. Prašymai žodžiu priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Savivaldybės interesų. Jei prašymo žodžiu negalima išnagrinėti tuoj pat, asmenį aptarnaujantis darbuotojas pasiūlo jį įforminti raštu.
17. Prašymai raštu pateikiami tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Savivaldybę, atsiuntus prašymą oficialiuoju Savivaldybės elektroniniu pašto adresu vrsa@vrsa.lt, per nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), kitomis elektroninėmis priemonėmis.
18. Asmuo, prašymą ar skundą teikiantis Administracijai elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti oficialiu Savivaldybės elektroninio pašto adresu, nurodytu Savivaldybės interneto svetainės pirmame puslapyje. Atsiųstas prašymas ar skundas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą bei leidžia identifikuoti pasirašiusį asmenį.
19. Atstovaujamo asmens vardu į Administraciją kreipdamasis asmens atstovas savo prašyme turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus kontaktinius duomenis, pagal kuriuos pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.
20. Kai prašymą Administracijai pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
21. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, jam kreipiantis žodžiu į Savivaldybę turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į asmeniui suprantamą kalbą – vertėjas. Vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į instituciją, savo iniciatyva.
22. Jeigu prašymą ar skundą teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikalstamos veikos ar administracinio nusižengimo (toliau – teisės pažeidimai) požymių, institucijos darbuotojas gali tokio asmens neaptarnauti ir privalo tuojau pat pranešti apie šio asmens elgesį savo tiesioginiam vadovui. Šio vadovo teikimu institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo apie prašymą ar skundą teikiančio asmens elgesį, turintį akivaizdžių teisės pažeidimų požymių, praneša teisėsaugos institucijoms, kurios pagal kompetenciją tiria atitinkamus teisės pažeidimus.
23. Asmenų aptarnavimo klausimai, jų pageidavimu, gali būti derinami iš anksto telefonu ar kita ryšio priemone.
24. Savivaldybės skyrių vedėjai ir seniūnai turi paskirti atsakingus už asmenų užrašymą į priėmimą valstybės tarnautojus ar darbuotojus. Asmenys dėl priėmimo gali kreiptis ir būti užrašomi telefonu, el. paštu arba atvykę į savivaldybę ir seniūniją.
25. Asmenų prašymai ir skundai raštu turi būti:
25.1. parašyti valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka. Ši nuostata netaikoma prašymams, skundams, siunčiamiems paštu; paštu gautą nevalstybine kalba parašytą prašymą ar skundą į valstybinę kalbą išverčia savivaldybės administracijos padaliniai arba struktūriniai padaliniai, kuriems pagal kompetenciją priklauso jį nagrinėti. Nevalstybine kalba parašyti prašymai ir skundai išvertus nagrinėjami bendra tvarka. Kai į instituciją su prašymu ar skundu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija, šie prašymai ar skundai priimami ir kitomis užsienio kalbomis;
25.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti;
25.5. pasirašyti prašymą, skundą pateikusio asmens arba jo atstovo. Kai teikiant prašymą naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas ar skundas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą.
26. Kai asmens prašymą savivaldybei paduoda asmens atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą. Asmenį aptarnaujantis „vieno langelio“ darbuotojas turi patikrinti tokius dokumentus ir prie prašymo pridėti dokumentą arba jo kopiją.
27. Savivaldybės administracijos padalinių darbuotojai, jiems Savivaldybės suteiktais elektroniniais pašto adresais, tiesiogiai gavę prašymą ar skundą, turi ne vėliau kaip artimiausią savo darbo dieną persiųsti jį Bendrajam skyriui registruoti, išskyrus atvejus, kai į prašymą ar skundą pagal kompetenciją galima atsakyti taisyklių 16 punkte nustatytais terminais.
28. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroninėmis priemonėmis ir atitinkantys taisyklių 25 punkte nurodytus reikalavimus, nagrinėjami taip pat, kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į juos pateikiami elektroninėmis priemonėmis, o asmenų pageidavimu siunčiami paštu nurodytu adresu arba įteikiami.
29. Neperskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai, pateikti nesilaikant taisyklių 25 punkte nustatytų reikalavimų nepriklausomai nuo jų gavimo būdo, grąžinami asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.
30. Gavus prašymą ar skundą, asmens pageidavimu įteikiama prašymo ar skundo gavimo faktą patvirtinanti pažyma. Asmens pageidavimu, jam gali būti įteikiama jo prašymo ar skundo, kopija su gavimo žyma.
31. Jeigu Savivaldybei pagal kompetenciją nepriklauso spręsti asmeniui rūpimo klausimo, Savivaldybės darbuotojas paaiškina, kuri institucija kompetentinga spręsti šį klausimą, nurodo jos adresą, telefoną, asmens pageidavimu persiunčia prašymą, skundą, pasiūlymą ar kt. nagrinėti kompetentingai institucijai.
32. Jeigu asmens prašymas ar skundas gautas raštu, tačiau Savivaldybei pagal kompetenciją nepriklauso spręsti asmeniui rūpimo klausimo, jis persiunčiamas ne vėliau kaip per 5 dienas nuo gavimo datos, apie tai informuojant asmenį. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, šis dokumentas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS
33. Prašymų ir skundų, gautų tiesiogiai arba per pašto įstaigas ir adresuotų Savivaldybės vadovybei, registravimą ir perdavimą pagal kompetenciją organizuoja Bendrasis skyrius. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, tvarkomi ir apskaitomi atitinkame Savivaldybės dokumentų valdymo sistemos registre jų gavimo dieną, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną.
34. Savivaldybės dokumentus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, teisės aktų nustatyta tvarka registruoja ir tvarko už įslaptintos informacijos administravimą paskirti valstybės tarnautojai.
35. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami kaip gauti iš asmens ar atsiųsti paštu tik tais atvejais, kai jie atitinka taisyklių 25 punkto nuostatas ir jų valdymas organizuojamas remiantis bendrąja dokumentų valdymo tvarka. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu įteikiamas, o jeigu prašymas gautas paštu, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo Savivaldybėje asmens nurodytu adresu išsiunčiama pažyma (informacija) apie priimtus dokumentus, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto.
36. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroninėmis priemonėmis ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat, kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui tik elektroninėmis priemonėmis, jeigu asmuo neprašo jų pateikti kita tvarka arba Lietuvos Respublikos teisės aktai nenustato kitaip. Prašymai ir skundai, pateikti Savivaldybės oficialiais elektroniniais pašto adresais, turi atitikti taisyklių 25 punkte nustatytus reikalavimus. Prašymai, parašyti nesilaikant šių reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu paštu, nurodant grąžinimo priežastį.
37. Ant prašymo ar skundo dedamas registracijos spaudas, jame įrašomi prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris. Prie kolektyvinio prašymo ar skundo registre įrašoma pirmojo prašymą ar skundą pasirašiusio asmens vardas, pavardė ir adresas.
38. Registruojant prašymą ar skundą, registre įrašomi prašymą ar skundą identifikuojantys duomenys: gauto prašymo ar skundo pareiškėjo vardas ir pavardė, tikslus adresas, prašymo ar skundo gavimo data, registracijos numeris, trumpas turinys. Jei tas pats asmuo kreipėsi anksčiau, gali būti nurodomos tų prašymų ar skundų registracijos datos ir numeriai.
39. Atsižvelgiant į Savivaldybės veiklos pobūdį, naudojamas technologijas ar registruojamus dokumentus, registre turi būti papildomų su prašymų ar skundų nagrinėjimo eiga susijusių dokumentų: Savivaldybės vadovybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus rezoliucija (prašymą ar skundą nagrinėjančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas ir pavardė, užduotis ir jos vykdymo terminas), prašymo ar skundo nagrinėjimo termino pakeitimo, kontrolės, prašymo ar skundo įdėjimo į bylą nuorodos, prašymo ar skundo lapų skaičius (kartu su pridedamais dokumentais), kiti duomenys.
40. Anoniminiai prašymai ir skundai (kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė arba adresas) registruojami bendra tvarka. Vietoj asmens pavardės pirmosios raidės rašoma „anoniminis“, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip. Asmens nepasirašyti (anoniminiai) prašymai ir skundai gali būti nenagrinėjami, jei anoniminiame skunde keliama problema reikalauja faktų patikrinimo, sprendimą dėl anoniminio skundo nenagrinėjimo priima Administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytais atvejais, taip pat kituose įstatymuose nustatytais pagrindais.
41. Vokai išsaugomi ir prie prašymų ar skundų pridedami tik tais atvejais, kai tik iš jų galima nustatyti siuntėjo pavardę, adresą, išsiuntimo ar gavimo datą, taip pat kitais būtinais atvejais.
43. Gautus prašymus ir skundus, adresuotus Savivaldybės administracijos padaliniams ir savivaldybės įstaigoms, Bendrasis skyrius perduoda šių padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams toliau tvarkyti.
44. Seniūnijose gauti prašymai, kurie turi būti nagrinėjami savivaldybės administracijos skyriuose, kartu su pridedamais dokumentais yra skenuojami ir perduodami el. paštu Bendrajam skyriui. Jei prašymas priimamas savivaldybėje, o turi būti nukreiptas į seniūniją, jis kartu su pridedamais dokumentais yra skenuojamas, registruojamas DVS ir perduodamas seniūnijai pagal kompetenciją.
46. Prašymai ir skundai su savivaldybės vadovybės rezoliucijomis per dokumentų valdymo sistemą perduodami nagrinėti rezoliucijoje nurodyto padalinio vedėjui, seniūnui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, neįeinančiam į Savivaldybės struktūrinius padalinius. Jei rezoliucijoje nurodyti keli vykdytojai, už prašymo ar skundo nagrinėjimą atsakingas tas vykdytojas, kuris rezoliucijoje nurodytas pirmasis. Reikalui esant, atsakingam vykdytojui pasirašytinai perduodamas prašymo ar skundo originalas, o kitiems – kopijos. Kiti vykdytojai taip pat yra atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku. Atsakingam vykdytojui jie turi pateikti būtiną medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus vidaus teisės aktų nustatyta tvarka.
47. Jeigu Savivaldybė nėra įgaliota spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, prašymas ar skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Savivaldybėje dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo savivaldybėje datos grąžinamas pareiškėjui nurodant grąžinimo priežastis. Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti šioms institucijoms tik atsiklausus pareiškėjo. Šiuo atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą gavimo datos. Jei per 10 dienų iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui nurodant grąžinimo priežastį.
48. Draudžiama pavesti ir persiųsti nagrinėti prašymus ir skundus Savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybės įstaigų tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.
49. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka.
50. Prašymas arba skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo Savivaldybėje, išskyrus atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip.
51. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Savivaldybėje, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki nustatyto termino pabaigos, Savivaldybė išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydama prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.
52. Prašymo ar skundo, adresuoto savivaldybei ir kitoms valstybės ar savivaldybių institucijoms ir įstaigoms ir priklausančio kelių institucijų ar įstaigų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kitos Savivaldybės institucijos ir įstaigos pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus dėl prašymo ar skundo sprendimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo institucijose dienos be atskiro pirmo adresato prašymo (reikalavimo). Pirmasis vykdytojas, suderinęs veiksmus, susijusius su prašyme ar skunde keliamų klausimų nagrinėjimu, ir suderinęs atsakymo projektą su kitais vykdytojais, parengia bendrą atsakymą pareiškėjui.
53. Kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Savivaldybės, Savivaldybės įstaigos sprendimas dėl ankstesnio prašymo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo gavimo Savivaldybėje datos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas nenagrinėjamas. Nurodomos nenagrinėjimo priežastys ir apskundimo tvarka.
54. Jeigu prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, kuriuos privalo pateikti besikreipiantis asmuo, o Savivaldybės administracija tokios informacijos ir dokumentų pati neturi ir gauti negali, per 5 dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos Savivaldybės administracijoje dienos kreipiasi į asmenį raštu, prašydama pateikti šią informaciją ir dokumentus, ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikta prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jeigu asmuo trūkstamų dokumentų nepateiks. Jeigu per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai negaunami, prašymo ar skundo nagrinėjimas Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nutraukiamas ir per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos nustatyto termino suėjimo dienos visi asmens Savivaldybės administracijai pateikti dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Administracija pasilieka šių dokumentų kopijas.
55. Jei Savivaldybės administracijai yra adresuota prašymo ar skundo kopija ir tai prašyme ar skunde aiškiai nurodyta, Savivaldybės darbuotojai, pagal jiems pareigybės aprašymuose priskirtas funkcijas, ją užregistruoja, įvertina prašymo ar skundo turinį, supažindina su juo Savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą asmenį, tačiau paties prašymo ar skundo nenagrinėja ir į jį neatsako, jei Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
56. Asmenų prašymų ir skundų, adresuotų Savivaldybės merui, jo pavaduotojams ar Administracijai, vykdymą nustatytais terminais Savivaldybės vadovybei pavedus kontroliuoja Bendrasis skyrius, kitais atvejais – asmenų prašymus ir skundus nagrinėjantys Savivaldybės administracijos padaliniai, Savivaldybės įstaigos.
IV SKYRIUS
ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR JŲ APTARNAVIMAS
TAIKANT „VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ
58. Asmenų prašymų nagrinėjimas taikant „vieno langelio“ principą reiškia, kad prašymai priimami ir atsakymai į juos pateikiami vienoje darbo vietoje ir sprendimui priimti reikalingą informaciją iš Savivaldybės struktūrinių padalinių, įstaigų, kurių steigėjo funkcijas atlieka Savivaldybė, prireikus – ir iš kitų institucijų ir įstaigų (iš kurių gali ir turi teisę gauti informaciją įstatymų nustatyta tvarka) gauna patį prašymą nagrinėjanti Savivaldybė, neįpareigodama to atlikti asmenį, kuris kreipiasi. Asmenys, norintys pateikti prašymą ar skundą, gali padaryti tai visą Savivaldybės darbo laiką (pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 7.30.00 iki 16.30, penktadieniais nuo 7.30 iki 15.15). Pasibaigus Savivaldybės ir seniūnijų darbo laikui, kiekvieną antradienį ir ketvirtadienį Savivaldybės administracijos skyrių darbuotojai priima interesantus bei jų prašymus iki 17.30 val., seniūnijose – pagal administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą papildomų valandų prašymams ir skundams priimti grafiką.
59. Savivaldybės vadovai, skyrių vedėjai ir seniūnai įsakymu paskiria „vieno langelio“ darbuotojus, kurie bendrautų su asmenimis priimdami jų prašymus ar skundus bei pateikdami atsakymus. „Vieno langelio“ darbuotojai atlieka šias funkcijas:
59.1. priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją Savivaldybė gali gauti iš savo struktūrinių padalinių, įstaigų, kurių steigėjo funkcijas atlieka, ir kitų institucijų ir įstaigų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Savivaldybė pati negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;
59.2. priima asmenų prašymus, adresuotus Savivaldybės skyriams ir seniūnijoms, ir perduoda tarnautojui ar darbuotojui, kuriam tokios funkcijos nustatytos pareigybių aprašyme, nustatyta tvarka prašymą užregistruoti ir perduoti (persiųsti) adresatui;
59.3. išduoda prašymo formą (jei reikia prašymo pildymo atmintinę) ir prireikus padeda asmeniui užpildyti nustatytos formos prašymą;
59.6. konsultuoja, informuoja asmenį pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą kompetenciją, registruoja atsakymus, juos įteikia ar išsiunčia asmenims;
59.7. rengia Savivaldybės administracijos direktoriui ir Bendrojo skyriaus vedėjui pasiūlymus asmenų aptarnavimui tobulinti;
V SKYRIUS
ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS
61. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.
62. Atsakymas į prašymą ar skundą siunčiamas naudojant elektroninių ryšių priemones, turi būti pasirašytas institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas naudojant tokias informacines technologijas, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, išskyrus atvejus, kai į prašymus ar skundus atsakoma iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią institucijos darbo dieną – šiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu atsakoma iš Savivaldybės administracijos darbuotojo jam institucijos suteikto elektroninio pašto.
64. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos (ypatingi asmens duomenys), asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.
65. Atsakymas į prašymą parengiamas atsižvelgiant į jo turinį:
65.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą, išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, - atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba pateikiant motyvuotą atsisakymą tą padaryti, nurodant priežastis;
65.2. į prašymą pateikti turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;
65.3. į prašymą pakonsultuoti asmenį jam aktualiu klausimu atsakoma suteikiant konsultaciją pagal Savivaldybės administracijai nustatytą kompetenciją arba pateikiant motyvuotą atsisakymą tą padaryti;
65.4. į prašymą priimti administracinį sprendimą (įsakymą, potvarkį, sprendimą) ar kitą nustatytos formos dokumentą, kuriame išreikšta Savivaldybės valia, atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą, nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;
65.5. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Savivaldybės administracijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie Savivaldybės administracijos piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma raštu;
66. Savivaldybė, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.
67. Prašymas ar skundas laikomas baigtu nagrinėti, kai dėl jame iškeltų klausimų priimamas sprendimas ir pareiškėjui išsiunčiamas atsakymas raštu.
68. Išnagrinėjus kolektyvinį prašymą ar skundą, atsakymas adresuojamas tam asmeniui, kuris pirmas nurodytas pateiktame dokumente arba kuris nurodytas kaip siuntėjas ar kontaktinis asmuo. Atsakymo pabaigoje, prieš nurodant apskundimo tvarką, pageidautina pažymėti, kad skundo prašymo atsakymas skirtas ne tik pirmam adresatui, bet visiems šį skundą pasirašiusiems asmenims.
69. Asmuo, nesutinkantis su Savivaldybės atsakymu į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl tarnautojų ir darbuotojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.
70. Atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą administracinę paslaugą, informaciją, priimti administracinį sprendimą priežastys, arba Administracijos siunčiamame pranešime apie prašymo nenagrinėjimo priežastis nurodoma tiksli atsakymo apskundimo tvarka ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.
VI SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU
71. Savivaldybės administracijos tarnautojų ir darbuotojų, aptarnaujančių asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmeniui prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu. Tarnautojas ar darbuotojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:
71.1. paaiškinti, ar Savivaldybė kompetentinga nagrinėti prašymą ar skundą asmeniui rūpimu klausimu;
71.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikėtų pateikti, kad prašymas ar skundas būtų išnagrinėtas;
71.3. nurodyti instituciją ar įstaigą (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu savivaldybė nekompetentinga nagrinėti jo prašymo ar skundo;
72. Aptarnaudamas asmenį telefonu, tarnautojas ar darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:
72.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Savivaldybės pavadinimą, savo pareigas, vardą ir pavardę;
72.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;
73. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmens (nagrinėti asmenų prašymus ir skundus) motyvuojant tuo, kad nėra šią funkciją vykdančio darbuotojo, Savivaldybės darbuotojo atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymų nagrinėjimas turi būti pavedamas kitiems darbuotojams.
74. Jeigu Savivaldybės darbuotojo nėra darbe (atostogos, komandiruotės, nedarbingumas), Savivaldybės padalinio vadovas informuoja informacijos ir dokumentų priėmimo langeliuose dirbančius darbuotojus nurodydamas Savivaldybės darbuotoją, atsakingą už nesančio darbuotojo funkcijų vykdymą.
75. Savivaldybės administracijos darbuotojai, aptarnaujantys asmenis telefonu, teikia ir kitą pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Savivaldybės administracija ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymą.
VII SKYRIUS
ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGINĖJIMO IR APTARNAVIMO
KOKYBĖS VERTINIMAS
76. Savivaldybės ir seniūnijų patalpose matomoje vietoje yra padėta asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga, kad būtų užtikrinta asmenims galimybė anonimiškai pareikšti nuomonę apie prašymų nagrinėjimą ir aptarnavimo kokybę siekiant nustatyti:
78. Bendrojo skyriaus anoniminės apklausos duomenys ir kita informacija naudojami asmenų prašymų ar skundų nagrinėjimui ir jų aptarnavimui Savivaldybėje gerinti.
VIII SKYRIUS
VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
80. Savivaldybės meras ir savivaldybės administracijos direktorius ar jų įgalioti asmenys, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu, teikia oficialią informaciją apie Savivaldybės veiklą žiniasklaidai ir visuomenei.
81. Informaciją, kurią rengiant nereikia kaupti papildomų duomenų, viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, žurnalistams pateikiama ne vėliau kaip kitą darbo dieną, o informacija, kurią rengiant reikia kaupti papildomus duomenis, ne vėliau kaip per savaitę.
82. Savivaldybė, atsisakiusi teikti viešąją informaciją viešosios informacijos rengėjui, ne vėliau kaip kitą dieną raštu praneša rengėjui apie atsisakymo suteikti informaciją priežastis.
84. Savivaldybė neteikia viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, kitiems asmenims, kuri pagal įstatymus yra valstybės, tarnybos, profesinė, komercinė ar banko paslaptis arba yra privataus pobūdžio informacija ir ta informacija, kurią teikti draudžia kiti įstatymai.
85. Neteikiama ir ta informacija, kurią teikti draudžia įstatymai, nes jos suteikimas pakenktų valstybės saugumo ir gynybos interesams, baudžiamajam asmenų persekiojimui, pažeistų valstybės teritorijos vientisumą ar viešąją tvarką arba jos nesuteikimas užkirstų kelią sunkiems teisės pažeidimams ar būtų labai svarbus žmonių sveikatai apsaugoti.
IX SKYRIUS
ASMENŲ PRIĖMIMAS PAS SAVIVALDYBĖS VADOVUS
87. Asmenų priėmimą pas Vilniaus rajono savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus organizuoja Bendrasis skyrius. Užrašymas priėmimui telefonu arba el. paštu vykdomas pagal šių taisyklių 15 punkte nurodytą tvarką, panaudojant „Lankytojų apskaitos žurnalą“.
88. Asmenys, atvykę į Savivaldybę į priėmimą pas Savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus, registruojami Asmenų priėmimo registracijos žurnale. Žurnalo skiltyse nurodoma:
89. Asmeniui išduodama priėmimo registracijos kortelė, kurioje nurodoma:
90. Asmuo į priėmimą pas Savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus gali registruotis telefonu, nurodydamas savo vardą, pavardę, adresą, telefoną bei aplinkybes, dėl kurių asmuo pageidauja užsiregistruoti į priėmimą.
91. Asmuo į priėmimą pas Savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus gali registruotis elektroniniu paštu, nurodydamas savo vardą, pavardę, adresą, telefoną (jeigu asmuo jį turi) bei aplinkybes, dėl kurių asmuo pageidauja užsiregistruoti į priėmimą.
92. Asmenys į priėmimą pas Savivaldybės vadovus, Administracijos vadovus neregistruojami, jeigu:
93. Tarnautojų ir darbuotojų, organizuojančių asmenų priėmimą pas savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus, telefono numeriai ir elektroninio pašto adresai skelbiami savivaldybės interneto tinklalapyje www.vrsa.lt.
94. Dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus suderintam priėmimo laikui ar vietai, Bendrojo skyriaus tarnautojas ar darbuotojas, kuriam tokios funkcijos nustatytos pareigybių aprašyme, telefonu ar elektroniniu paštu asmenį įspėja.
95. Kai asmuo nemoka ar nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, priėmime pas Savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia asmuo, atvykęs į priėmimą, savo iniciatyva.
96. Vieno asmens priėmimui skiriama ne daugiau kaip 15 minučių. Asmenys registruojami taip, kad asmenų priėmimas būtų baigtas iki nustatyto priėmimo laiko pabaigos.
97. Pakartotinai tuo pačiu klausimu asmuo gali būti užregistruotas į priėmimą pas Savivaldybės merą, mero pavaduotojus, Savivaldybės administracijos direktorių ir jo pavaduotojus išaiškėjus naujoms, anksčiau nepateiktoms ar nežinomoms aplinkybėms ar faktams.
98. Savivaldybės mero, mero pavaduotojų, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojų atostogų, komandiruotės ar ligos atveju į priėmimą registruotus asmenis priima juos pavaduojantys vadovai, tarnautojai ar darbuotojai.
99. Per priėmimą asmenų palikti prašymai registruojami, nagrinėjami ir sprendimai dėl jų priimami vadovaujantis šiose taisyklėse nustatyta tvarka.
100. Viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, žurnalistai priimami pas Savivaldybės vadovus, Administracijos vadovus nustatytu asmenų priėmimo laiku, susitikimo laiką iš anksto suderinus su priėmimą organizuojančio atsakingo tarnautojo ar darbuotojo, prieš tai rūpimus klausimus pateikiant oficialiu Savivaldybės elektroniniu paštu.
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
102. Asmens duomenys saugomi ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos teisės aktais ir Asmens duomenų tvarkymo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje taisyklėmis.
104. Taisyklės privalomos Administracijos valstybės tarnautojams bei darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį.