ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. sausio 12 d. Nr. A1-34
Šilutė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 1S-174 „Dėl perkančiųjų organizacijų viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės rekomendacijų patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Šilutės rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. lapkričio 5 d. įsakymą Nr. A1-1169 „Dėl Šilutės rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2015 m. sausio 12 d.
įsakymu Nr. A1-34
ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šilutės rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių (toliau – pirkimų organizavimo taisyklės) tikslas – sukurti Šilutės rajono savivaldybės administracijos (toliau - Perkančioji organizacija/Administracija) vykdomų viešųjų pirkimų (toliau – pirkimai) organizavimo ir vidaus kontrolės sistemą, užtikrinančią vykdomų pirkimų teisėtumą, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų laikymąsi, strateginių ir kitų perkančiosios organizacijos veiklos planų įgyvendinimą, sutartinių įsipareigojimų tretiesiems asmenims laikymąsi.
2. Pirkimų organizavimo taisyklės nustato atsakingus asmenis ir perkančiosios organizacijos pirkimų organizavimo tvarką nuo pirkimų poreikio formavimo iki pirkimo sutarties rezultato įvertinimo arba, jeigu pirkimo sutartis nebuvo sudaryta, – iki pirkimo procedūros pabaigos.
3. Planuodama ir atlikdama pirkimus, vykdydama pirkimo sutartis ir nustatydama pirkimų kontrolės priemones, perkančioji organizacija vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais įstatymais ir perkančiosios organizacijos priimtais teisės aktais.
4. Organizuojant ir kontroliuojant pirkimus perkančiojoje organizacijoje, turi būti racionaliai naudojamos perkančiosios organizacijos lėšos ir valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai), darbo laikas, laikomasi konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.
5. Pirkimų organizavimo taisyklėse vartojamos sąvokos:
Pirkimų organizavimas – perkančiosios organizacijos vadovo veiksmai, kuriant sistemą, apimančią atsakingų asmenų paskyrimą, jų funkcijų, teisių, pareigų ir atsakomybės nustatymą, kuria siekiama tinkamo pirkimų ir pirkimų sutarčių vykdymo, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas ir žmogiškuosius išteklius.
Pirkimų iniciatorius – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas perkančiosios organizacijos darbuotojas ar struktūrinis padalinys, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų ir kuris koordinuoja (organizuoja) perkančiosios organizacijos sudarytose pirkimo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą, pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymąsi, prekių, paslaugų ir darbų atitiktį pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams, taip pat inicijuoja ar teikia siūlymus dėl pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo, teisinių pasekmių tiekėjui, nevykdančiam ar netinkamai vykdančiam pirkimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus, taikymo.
Pirkimų organizatorius – perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija.
Mažos vertės pirkimo pažyma – perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, perkančiosios organizacijos vadovo nustatytais mažos vertės pirkimo atvejais pildomas pirkimo organizatoriaus ir pagrindžiantis jo priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams.
Pirkimų planas – perkančiosios organizacijos parengtas ir patvirtintas einamaisiais biudžetiniais metais planuojamų vykdyti prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sąrašas.
Pirkimų suvestinė – perkančiosios organizacijos parengta informacija apie visus biudžetiniais metais planuojamus vykdyti pirkimus (išskyrus mažos vertės pirkimus), įskaitant ir tuos, kurie numatyti Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje (toliau – vidaus sandoriai). Ši informacija kasmet iki kovo 15 dienos, o patikslinus pirkimų planą – nedelsiant, turi būti paskelbta CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje.
Pirkimų žurnalas – perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas (popieriuje ar skaitmeninėje laikmenoje), skirtas registruoti perkančiosios organizacijos atliktus pirkimus.
Prekių, paslaugų ar darbų poreikio sąrašas (toliau – pirkimų sąrašas) – pirkimų iniciatoriaus parengta susisteminta informacija apie ateinančiais biudžetiniais metais reikalingas pirkti prekes, paslaugas ir darbus, įskaitant ir vidaus sandorius.
Rinkos tyrimas – kokybinės ir kiekybinės informacijos apie realių bei potencialių prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą (tiekėjus (įskaitant ir rinkoje veikiančias Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytas įstaigas ir įmones), jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, užimamą rinkos dalį, kainas ir pan.) rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas, skirtas sprendimams, susijusiems su pirkimais, priimti.
Už perkančiosios organizacijos administravimą Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje atsakingas asmuo (toliau – CVP IS administratorius) – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas perkančiosios organizacijos darbuotojas, turintis teisę Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) tvarkyti duomenis apie perkančiąją organizaciją ir jos darbuotojus (pirkimų specialistus, ekspertus ir kt.).
Už pirkimų organizavimą ir organizavimo priežiūrą atsakingas asmuo – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas ar struktūrinis padalinys, atsakingas už pirkimų organizavimo tvarkos nuo pirkimo planavimo iki pirkimo sutarties įvykdymo nustatymą perkančiojoje organizacijoje, perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, įskaitant perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių, parengimą, derinimą ir, perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių atveju, paskelbimą, taip pat kitų perkančiosios organizacijos dokumentų, privalomų skelbti Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, paskelbimo priežiūrą.
Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo – perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas darbuotojas, atsakingas už biudžetiniais metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų plano sudarymą ir jo paskelbimą.
6. Kitos pirkimų organizavimo taisyklėse vartojamos pagrindinės sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.
II. PIRKIMŲ PROCESE IR VIDAUS KONTROLĖJE DALYVAUJANTYS
ASMENYS
8. Perkančiosios organizacijos vadovas yra atsakingas už Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų laikymąsi perkančiojoje organizacijoje.
9. Perkančiosios organizacijos pirkimų procese ir jos pirkimų vidaus kontrolėje dalyvaujantys asmenys (struktūriniai padaliniai):
9.3. už pirkimų organizavimą ir organizavimo priežiūrą atsakingas asmuo (taip pat už perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių parengimą);
10. Pirkimų iniciatoriaus funkcijos ir atsakomybė:
10.1. atlieka rinkos tyrimą (žodžiu ar raštu), išskyrus ypatingos skubos pirkimus ar kitais perkančiosios organizacijos teisės aktuose nustatytais atvejais;
10.3. kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką (išskyrus pirkimus, kurių vertė neviršija 60 Eur su PVM), kurios forma pateikta 2 priede (toliau – paraiška), užduotį (toliau – užduotis) (jei pirkimą bus pavesta atlikti Viešųjų pirkimų komisijai), kurios forma pateikta 2 priedo tęsinyje ir techninės specifikacijos projektą;
10.4. koordinuoja (organizuoja) perkančiosios organizacijos sudarytose pirkimo sutartyse numatytų jos įsipareigojimų vykdymą ir prižiūri pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų bei prekių, paslaugų ir darbų atitiktį pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams laikymąsi;
10.5. inicijuoja siūlymus dėl pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo ar pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo kontrahentui;
11. Už pirkimų planavimą atsakingo asmens funkcijos ir atsakomybė:
11.1. rengia perkančiosios organizacijos einamųjų biudžetinių metų pirkimų planą, kurio forma pateikta 4 priede, ir jo pakeitimus;
11.2. pagal perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą pirkimų planą rengia perkančiosios organizacijos pirkimų suvestinę ir ją ne vėliau negu iki einamųjų biudžetinių metų kovo 15 d., o patikslinus pirkimų planą – nedelsdamas, skelbia Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje;
11.3. CVP IS pildo Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 dalyje nurodytą visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimų sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, ir visų per kalendorinius metus atliktų mažos vertės pirkimų ataskaitą, kurioje taip pat pateikia duomenis apie visus per kalendorinius metus sudarytus vidaus sandorius, teikia ją Viešųjų pirkimų tarnybai (atspausdintas šios ataskaitos egzempliorius turi būti patvirtintas perkančiosios organizacijos vadovo parašu) ir skelbia perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje;
11.4. tvarko visų per kalendorinius metus atliktų tarptautinių ir supaprastintų pirkimų, pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimų sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, nurodytų Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje, ir mažos vertės pirkimų ataskaitų registrą.
12. Už pirkimų organizavimą ir pirkimų organizavimo priežiūrą atsakingo asmens funkcijos ir atsakomybė:
12.1. atlikti nuolatinę teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, ir jų pakeitimų stebėseną, apie pakeitimus informuoti Perkančiosios organizacijos struktūrinius padalinius;
12.3. rengti perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisykles ir kitus su pirkimais susijusius vidaus dokumentus;
12.4. tikrinti perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, tarp jų ir perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų ir pirkimų organizavimo taisyklių atitiktį galiojantiems teisės aktams ir, esant poreikiui, rengti jų pakeitimus, perkančiosios organizacijos vadovo nustatyta tvarka juos derinti ir teikti tvirtinti perkančiosios organizacijos vadovui, o perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintas supaprastintų pirkimų taisykles ir jų pakeitimus skelbti Viešųjų pirkimų įstatymo 85 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka;
12.5. vykdyti kitų perkančiosios organizacijos dokumentų (pirkimų ataskaitos ir kt.), privalomų skelbti Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, paskelbimo priežiūrą;
12.6. analizuoti darbuotojų, dalyvaujančių visuose pirkimų proceso etapuose, poreikį ir teikti siūlymus perkančiosios organizacijos vadovui dėl pirkimų organizatoriaus, Viešojo pirkimo komisijos narių ir kitų perkančiosios organizacijos pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės sistemoje dalyvaujančių asmenų skyrimo.
13. Pirkimo organizatoriaus funkcijos ir atsakomybė:
13.1. vykdo mažos vertės pirkimų procedūras perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse nustatytais atvejais ir tvarka;
13.2. perkančiosios organizacijos vadovo nustatytais mažos vertės pirkimo atvejais pildo mažos vertės pirkimo pažymą, kurios forma pareikta 3 priede;
13.3. rengia pirkimo dokumentus perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse numatytais atvejais;
13.4. registruoja kiekvieną atliktą mažos vertės pirkimą pirkimų žurnale, kurio forma pateikta 5 priede;
14. Perkančioji organizacija pirkimui (pirkimams) organizuoti ir atlikti sudaro Viešojo pirkimo komisiją, nustato jai užduotis ir suteikia visus įgaliojimus toms užduotims atlikti, o jos funkcijas nustato Viešojo pirkimo komisijos darbo reglamente. Už Viešojo pirkimo komisijos veiksmus yra atsakingas perkančiosios organizacijos vadovas.
15. Viešojo pirkimo komisija, be kitų jai nustatytų funkcijų, kiekvieno savo vykdomo pirkimo atveju:
15.2. pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus patvirtintas formas ir reikalavimus rengia ir jai teikia Viešųjų pirkimų įstatymo 19, 22, 86 straipsniuose ir 92 straipsnio 8 dalyje nurodytą informaciją (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytas ataskaitas);
15.3. Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnyje nurodytą informaciją (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytas ataskaitas) skelbia perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje;
16. Informacijos, nurodytos Taisyklių 15.2 ir 15.3 punktuose, išspausdinti egzemplioriai turi būti patvirtinti perkančiosios organizacijos vadovo parašu.
17. CVP IS administratoriaus funkcijos ir atsakomybė:
17.1. atsako už duomenų apie perkančiąją organizaciją aktualumą ir teisingumą, administruoja perkančiosios organizacijos darbuotojams suteiktas teises;
17.2. vykdydamas perkančiosios organizacijos vadovo nurodymus, sukuria ir registruoja organizacijos naudotojus, kuria naudotojų grupes CVP IS priemonėmis vykdomiems pirkimams, suteikia jiems įgaliojimus ir nustato prieigos prie duomenų ribas;
18. Perkančiosios organizacijos CVP IS registruotų naudotojų sąrašus, asmenų, turinčių prieigą prie CVP IS, įgaliojimų ribas peržiūri ne rečiau kaip kartą per metus.
19. Už pirkimų vykdymą naudojantis CPO elektroniniu katalogu atsakingo asmens funkcijos ir atsakomybė:
19.1. perkančiosios organizacijos darbuotojai, turintys prisijungimo ir pirkimų vykdymo teisę per centrinę perkančiąją organizaciją vykdo prekių, paslaugų ar darbų pirkimus naudodamasis CPO elektroniniu katalogu;
19.2. tvarko pirkimų, atliktų naudojantis CPO elektroniniu katalogu, paraiškų ir rinkos tyrimų duomenų registrą;
19.3. teikia informaciją apie praėjusiais kalendoriniais metais naudojantis CPO elektroniniu katalogu perkančiosios organizacijos įvykdytus pirkimus už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui arba kitam asmeniui, perkančiosios organizacijos vadovo įgaliotam pildyti ir teikti Viešųjų pirkimų tarnybai visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimų sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, ir visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, nurodytų Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje, bei mažos vertės pirkimų ataskaitą.
III. PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS PROCEDŪROS PAGAL ETAPUS
Perkančiosios organizacijos prekių, paslaugų ir (ar) darbų poreikio formavimo etapas
20. Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuoja perkančiosios organizacijos vadovo paskirti pirkimų iniciatoriai. Kiekvienas pirkimų iniciatorius kiekvienų biudžetinių metų pabaigoje raštu ir elektroniniu paštu pateikia už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui pirkimų sąrašą, suderintą su skyriaus vedėju, Administracijos direktoriaus pavaduotoju, kuruojančiu atitinkamą sritį, ir perkančiosios organizacijos finansininku, ateinantiems biudžetiniams metams.
21. Pirkimų iniciatorius, rengdamas pirkimų sąrašą, turi:
21.1. atlikti rinkos tyrimą, reikalingą potencialiems tiekėjams, numatomai pirkimo vertei ir galimybei supaprastintą pirkimą atlikti iš Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytų įstaigų ir įmonių nustatyti;
Pirkimų planavimo etapas
22. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs iš pirkimo iniciatorių pirkimų sąrašus, juos patikrina ir pradeda rengti perkančiosios organizacijos pirkimų planą ir informaciją apie numatomus sudaryti vidaus sandorius:
22.1. iniciatorių pateiktoje informacijoje nurodytiems darbams, prekėms ir paslaugoms priskiria Bendrajame viešųjų pirkimų žodyne, patvirtintame Europos Parlamento ir Tarybos 2002 m. lapkričio 5 d. reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (OL 2002 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 5 tomas, p. 3) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais Komisijos 2007 m. lapkričio 28 d. reglamento (EB) Nr. 213/2008, iš dalies keičiančio Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (CVP) ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvas 2004/17/EB ir 2004/18/EB dėl viešųjų pirkimų tvarkos, kad CPV būtų atnaujintas (OL 2008 L 74, p. 1) (toliau – BVPŽ), nurodytus kodus, o paslaugoms papildomai priskiria Viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlyje nurodytas paslaugų kategorijas;
22.2. vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 9 straipsniu ir Numatomo viešojo pirkimo vertės nustatymo metodikos, patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1S-26, nuostatomis apskaičiuoja numatomų pirkimų vertes;
23. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs pirkimų planą, suderina jį su pirkimų iniciatoriais, pirkimus iniciavusių skyrių vedėjais ir Administracijos direktoriaus pavaduotojais pagal kuruojamas sritis.
25. Perkančiosios organizacijos vadovui patvirtinus pirkimų planą, jis grąžinamas už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui.
26. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą planą, rengia pirkimų suvestinę, kurioje taip pat pateikia informaciją apie einamaisiais biudžetiniais metais ketinamus sudaryti vidaus sandorius (jei šiuos sandorius numatoma sudaryti), ir ne vėliau negu iki einamųjų biudžetinių metų kovo 15 d. Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka ją paskelbia CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje. Pirkimų suvestinė rengiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi ir Informacijos apie planuojamus vykdyti viešuosius pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašu, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 1S-49 (toliau – Informacijos apie planuojamus vykdyti pirkimus skelbimo CVP IS tvarkos aprašas).
27. Pirkimo iniciatoriai ne rečiau kaip kas ketvirtį peržiūri patvirtintą pirkimų planą ir įvertina jame pateiktos informacijos aktualumą.
28. Atsiradus poreikiui einamaisiais biudžetiniais metais tikslinti pirkimų planą, pirkimo iniciatorius raštu ir elektroniniu paštu pateikia už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui patikslintą pirkimų sąrašą.
29. Pirkimų iniciatorius, tikslindamas pirkimų sąrašą, turi atlikti visus veiksmus, numatytus Taisyklių 21 punkte.
30. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs iš pirkimo iniciatoriaus patikslintą pirkimų sąrašą pradeda pirkimų plano pakeitimą.
31. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs pirkimų plano pakeitimą, turi atlikti visus veiksmus, numatytus 22-23 punktuose.
32. Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gavęs perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą pakeistą planą, nedelsdamas patikslina paskelbtą perkančiosios organizacijos pirkimų suvestinę ir ją paskelbia Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka CVP IS ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje.
Pirkimo iniciavimo ir pasirengimo jam etapas
34. Pirkimų iniciatorius pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką. Pirkimo iniciatoriui rekomenduojama peržiūrėti pirkimų sąrašo rengimo etape atlikto rinkos tyrimo duomenis, rezultatus ir atlikti išsamesnį rinkos tyrimą, būtiną pirkimo vertei ir realių tiekėjų (įskaitant ir rinkoje veikiančias Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nurodytas įstaigas ir įmones) skaičiui nustatyti. Jeigu paraiška paduodama dėl pirkimo, apie kurį nebus paskelbta, − tyrimu būtų nustatomi siūlomų kviesti tiekėjų sąrašai ir ketinamų pirkti prekių, paslaugų ar darbų techniniai, estetiniai, funkciniai bei kokybės reikalavimai ir tiekėjo kvalifikacijai bei kompetencijai keliami reikalavimai. Rinkos tyrimas gali būti neatliekamas, esant nuo perkančiosios organizacijos nepriklausančioms ypatingos skubos aplinkybėms ar kitais perkančiosios organizacijos teisės aktuose nustatytais atvejais.
35. Užpildyta, su perkančiosios organizacijos finansininku, pirkimą inicijavusio skyriaus vedėju, Viešųjų pirkimų skyriaus vedėju ir Administracijos direktoriaus pavaduotoju, kuruojančiu atitinkamą sritį, suderinta paraiška teikiama tvirtinti perkančiosios organizacijos vadovui, kuris ją pasirašo ir priima vieną iš sprendimų:
35.1. pavesti jau sudarytai Viešojo pirkimo komisijai atlikti pirkimo procedūras arba suformuoti naują Viešojo pirkimo komisiją, patvirtinti jos sudėtį ir darbo reglamentą ir pavesti jai atlikti šio pirkimo procedūras;
35.3. pavesti už pirkimų vykdymą naudojantis CPO elektroniniu katalogu atsakingam asmeniui atlikti pirkimą;
36. Jei pirkimą pavedama atlikti Viešųjų pirkimų komisijai, pirkimų iniciatorius pildo užduotį, kurią suderina su inicijavusio skyriaus vedėju ir Administracijos direktoriaus pavaduotoju, kuruojančiu atitinkamą sritį.
37. Perkančiosios organizacijos vadovui patvirtinus paraišką, pirkimo techninės specifikacijos projektas (išskyrus mažos vertės pirkimą) nedelsiant skelbiamas Informacijos apie planuojamus vykdyti pirkimus skelbimo CVP IS tvarkos apraše nustatyta tvarka.
38. Viešųjų pirkimų komisija nagrinėja gautas pastabas dėl pirkimo techninės specifikacijos projekto, įvertina pateiktų pastabų ir pasiūlymų svarbą, atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimams ir, teikia siūlymus perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui.
39. Sprendimą dėl tiekėjų pastabų ir pasiūlymų paskelbtam techninės specifikacijos projektui priima perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, ne vėliau kaip iki pirkimo pradžios. Apie priimtą sprendimą Viešųjų pirkimų komisija turi nedelsdamas raštu informuoti pastabas ir pasiūlymus pateikusius suinteresuotus asmenis.
Pirkimo vykdymo etapas
40. Perkančiosios organizacijos vadovui priėmus sprendimą pavesti pirkimo procedūras atlikti Viešojo pirkimo komisijai:
40.1. Viešojo pirkimo komisija:
40.1.1. parenka pirkimo būdą:
40.1.1.1. priėmusi sprendimą vykdyti pirkimą neskelbiamų derybų būdu ir, jei nuo 2012 m. sausio 1 d., vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 56 straipsnio 5 dalimi, šiam pirkimui pradėti reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas, parengia Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka rašto dėl sutikimo vykdyti pirkimą šiuo pirkimo būdu projektą;
40.1.1.1.2. gavus Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, pirkimą atlikti neskelbiamų derybų būdu, atliekami veiksmai nuo 40.1.2 punkto;
40.1.2. Viešųjų pirkimų įstatyme numatytais atvejais nedelsdama informuoja savo tinklalapyje ir leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ apie pradedamą pirkimą, nurodydama pirkimo būdą ir jo pasirinkimo priežastis;
40.2. Parengtus ir suderintus pirkimo dokumentus Viešojo pirkimo komisija teikia tvirtinti perkančiosios organizacijos vadovui. Galutinį sprendimą dėl pirkimo dokumentų priima perkančiosios organizacijos vadovas.
40.3. Jei vykdomas skelbiamas pirkimas, perkančiosios organizacijos vadovui patvirtinus pirkimo dokumentus, juos kartu su skelbimu apie pirkimą CVP IS skelbia Viešojo pirkimo komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Viešojo pirkimo komisijos narys Viešųjų pirkimų įstatymo 23, 27 ir 86 straipsniuose nustatyta tvarka.
40.4. Viešųjų pirkimų tarnybai informavus apie tai, kad skelbimas neatitinka Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų informacijai aprašo nustatytų reikalavimų, Viešojo pirkimo komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Viešojo pirkimo komisijos narys taiso Viešųjų pirkimų tarnybos nurodytus netikslumus ir, jei reikia, pirkimo dokumentus.
41. Pirkimo procedūrų vykdymo metu atsiradus aplinkybėms, kurių negalima buvo numatyti, Viešojo pirkimo komisija gali inicijuoti pirkimo procedūrų nutraukimą.
42. Perkančiosios organizacijos vadovui priėmus sprendimą pavesti mažos vertės pirkimo procedūras atlikti pirkimo organizatoriui:
42.1. pirkimo organizatorius:
42.1.1. atlieka mažos vertės pirkimo procedūras perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse numatytais būdais ir tvarka;
43. Kiekvieną atliktą pirkimą, kurį būtina registruoti perkančiosios organizacijos vadovo nustatytais atvejais, Viešojo pirkimo komisija arba pirkimų organizatorius registruoja pirkimų žurnale. Jame turi būti šie rekvizitai: pirkimo pavadinimas, prekių, paslaugų ar darbų kodai pagal BVPŽ, pirkimo sutarties arba sąskaitos faktūros numeris ir sudarymo data bei pirkimo sutarties trukmė (pildoma, kai sudaryta pirkimo sutartis), tiekėjo pavadinimas, sudarytos sutarties kaina, atsižvelgus į sutartyje numatytus pratęsimus, ar numatoma sutarties vertė eurais, Viešųjų pirkimų įstatymo straipsnis, dalis, punktas ir (ar) perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių punktas, kuriuo vadovaujantis pasirinktas pirkimo būdas, informacija, ar pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio reikalavimus ir, jei reikia, kita su pirkimu susijusi informacija.
44. Jei pirkimas atliekamas žodžiu ir pirkimo suma neviršija 60 eurų (su PVM), pirkimo paraiška ir apklausos pažyma gali būti nepildoma, tačiau atliktas pirkimas turi būti registruojamas pirkimų žurnale, perkančioji organizacija turi turėti išlaidas pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui, fiskalinį kvitą ir (ar) sąskaitą faktūrą).
Pirkimo sutarties sudarymo etapas
46. Atlikus pirkimo procedūras ir priėmus sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, Viešojo pirkimo komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Viešojo pirkimo komisijos narys:
46.1. Viešųjų pirkimų įstatyme numatytais atvejais nedelsdamas informuoja savo tinklalapyje ir leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ apie nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti sutartį – numatomą sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą, jo pasirinkimo priežastis ir, jeigu žinoma, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti trečiuosius asmenis kaip subrangovus;
46.2. jei vykdomas supaprastintas neskelbiamas pirkimas, Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 2 punkte ir perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse numatytais atvejais gali skelbti informacinį pranešimą apie ketinimą sudaryti sutartį CVP IS;
47. Galutinį pirkimo sutarties projektą pagal pirkimo dokumentuose pateiktą projektą arba pagrindines pirkimo sutarties sąlygas parengia Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas, paskirtas atitinkamame pirkime Viešųjų pirkimų komisijos sekretoriumi, kartu su pirkimo iniciatoriumi.
48. Parengtas pirkimo sutarties projektas derinamas Perkančiosios organizacijos patvirtinto Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
50. Mažos vertės pirkimų atveju, kai pirkimo procedūras pavesta vykdyti pirkimo organizatoriui ir pirkimo sutartis sudaroma raštu, pirkimų organizatorius:
51. Pirkimo organizatorius du pirkimo sutarties egzempliorius kartu su perkančiosios organizacijos vadovo patvirtinta mažos vertės pirkimo pažyma pateikia perkančiosios organizacijos vadovui.
52. Perkančiosios organizacijos vadovas gali pavesti pirkimų organizatoriui, Viešojo pirkimo komisijai, pirkimo iniciatoriui pateikti jam detalesnę informaciją ir (ar) paaiškinimus.
53. Jei perkančioji organizacija ketina sudaryti vidaus sandorį, pirkimų iniciatorius:
53.1. parengia prašymo Viešųjų pirkimų tarnybai pagal Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytą tvarką dėl sutikimo pradėti pirkimą ir sudaryti vidaus sandorį, projektą;
53.3. gavus Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, pradėti pirkimą ir sudaryti vidaus sandorį, iniciatorius parengia pirkimo sutarties projektą, suderina jį Perkančiosios organizacijos patvirtinto Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir pateikia perkančiosios organizacijos vadovui;
Pirkimo sutarties vykdymo etapas
54. Perkančiosios organizacijos ir tiekėjo įsipareigojimų vykdymo, pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymosi koordinavimą (organizavimą), taip pat prekių, paslaugų ir darbų atitikties pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams stebėseną atlieka pirkimo iniciatoriai ar pirkimą iniciavęs struktūrinis padalinys.
55. Pirkimų iniciatorius, pastebėjęs pirkimo sutarties vykdymo trūkumus ar esant kitoms svarbioms aplinkybėms gali raštu kreiptis į perkančiosios organizacijos vadovą, siūlydamas taikyti kontrahentui pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdą (-us), taip pat inicijuoti pirkimo sutarties nutraukimą joje nustatytais pagrindais.
56. Perkančiajai organizacijai gavus Viešųjų pirkimų tarnybos neigiamą išvadą dėl sudarytos sutarties:
56.1. perkančiosios organizacijos vadovas:
56.1.1. įpareigoja pirkimų iniciatorius ar kitą (-us) atsakingą (-us) asmenį (-is) kartu su Viešojo pirkimo komisija ar pirkimų organizatoriumi peržiūrėti visas galiojančias panašaus pobūdžio (pvz., pagal pirkimo objektą, jei tai yra nustatyto konkretaus pažeidimo pagrindas) sutartis;
58. Jeigu pirkimo sutartyje nenumatyta pasirinkimo galimybė dėl jos pratęsimo, o prekių tiekimas ar paslaugų teikimas yra būtinas perkančiosios organizacijos funkcijoms atlikti, pirkimų iniciatorius privalo numatyti jų pirkimą ateinančiais biudžetiniais metais.
59. Jeigu pirkimo sutartyje numatyta pasirinkimo galimybė dėl jos pratęsimo, pirkimų iniciatorius, atsižvelgęs į pirkimo sutartyje numatytų įsipareigojimų laikymąsi ir atlikęs tyrimą pirkimo sutarties objekto rinkos kainai nustatyti, įvertina pirkimo sutarties pratęsimo tikslingumą.
60. Nustatęs, kad perkančiajai organizacijai nėra naudinga pratęsti galiojančią pirkimo sutartį, pirkimų iniciatorius einamųjų biudžetinių metų pabaigoje naująjį pirkimą įtraukia į pirkimų sąrašą ateinantiems biudžetiniams metams.
61. Nustačius, kad yra tikslinga pratęsti galiojančią pirkimo sutartį, pirkimų iniciatorius parengia susitarimo dėl pirkimo sutarties pratęsimo projektą ir suderina jį Perkančiosios organizacijos patvirtinto Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
62. Suderinti du susitarimo dėl pirkimo sutarties pratęsimo egzemplioriai teikiami pasirašyti perkančiosios organizacijos vadovui.
63. Perkančiosios organizacijos vadovas, priėmęs sprendimą pratęsti pirkimo sutartį, pasirašo susitarimą dėl pirkimo sutarties pratęsimo. Perkančiosios organizacijos vadovas gali priimti sprendimą nepratęsti pirkimo sutarties ir pavesti pirkimo iniciatoriui numatyti naują pirkimą ateinančiais biudžetiniais metais.
64. Visais atvejais, kai vykdant sudarytą pirkimo sutartį atsiranda poreikis keisti tam tikras sutartyje nustatytas sąlygas, pirkimo sutarties pakeitimą inicijuoja pirkimų iniciatorius, kuriam priskirtas šios pirkimo sutarties (sutartinių įsipareigojimų) vykdymo koordinavimas (organizavimas).
65. Inicijuodamas pirkimo sutarties sąlygų keitimą, pirkimų iniciatorius turi nustatyti, ar:
66. Pirkimų iniciatoriui nustačius, kad numatomų keisti nustatytų pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė buvo numatyta pirkimo sutartyje, pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos, nebus pažeisti viešųjų pirkimų pagrindiniai principai bei tikslai ir vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 8 dalimi bei Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 1S-43 patvirtintomis Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijomis (toliau – Sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijos) pirkimo sutarties sąlygų keitimui nėra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas, pirkimų iniciatorius parengia pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir suderina jį Perkančiosios organizacijos patvirtinto Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Suderintus du pirkimo sutarties pakeitimo egzempliorius pateikia perkančiosios organizacijos vadovui.
67. Pirkimų iniciatoriui nustačius, kad numatomų keisti nustatytų pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė nebuvo numatyta pirkimo sutartyje, pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos, nebus pažeisti viešųjų pirkimų pagrindiniai principai bei tikslai ir, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 8 dalimi bei Sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijomis, pirkimo sutarties sąlygų keitimui yra būtinas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas:
67.1. pirkimų iniciatorius parengia pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir suderina jį Perkančiosios organizacijos patvirtinto Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka;
67.2. Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas kartu su pirkimo iniciatoriumi parengia kreipimąsi į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl sutikimo dėl pirkimo sutarties sąlygų pakeitimo Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimų pateikimo ir nagrinėjimo taisyklėse, patvirtintose Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. 1S-90, nustatyta tvarka;
67.2.1. gavus Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą dėl pirkimo sutarties sąlygų keitimo, suderintą pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą pateikia perkančiosios organizacijos vadovui.
67.2.2. Viešųjų pirkimų tarnybai neleidus keisti pirkimo sutarties sąlygų, siūlo perkančiosios organizacijos vadovui taikyti kontrahentui pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdą (-us), jei tam yra teisinis pagrindas, ir (arba) inicijuoti pirkimo sutarties nutraukimą joje nustatytais pagrindais.
68. Pirkimų iniciatoriui nustačius, kad numatomų keisti nustatytų pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė nebuvo numatyta pirkimo sutartyje, pakeitus nustatytas pirkimo sutarties sąlygas nebus keičiamos esminės sutarties sąlygos, nebus pažeisti viešųjų pirkimų pagrindiniai principai bei tikslai ir, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 8 dalimi bei Sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijomis, pirkimo sutarties sąlygų keitimui nėra reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas, pirkimų iniciatorius parengia pirkimo sutarties pakeitimo projektą ir suderina jį Perkančiosios organizacijos patvirtinto Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Suderintus du pirkimo sutarties pakeitimo egzempliorius pateikia perkančiosios organizacijos vadovui.
69. Pirkimo sutartyje (išskyrus sutartis, sudarytas žodžiu) turi būti numatyta, kad paslaugų, turinčių materialią išraiškos formą, suteikimo, prekių pristatymo ar darbų atlikimo faktas ir turinys yra grindžiamas priėmimo−perdavimo aktu ar kitais teisės aktuose numatytais dokumentais.
70. Prekių, paslaugų ar darbų priėmimo−perdavimo aktą pasirašo pirkimo iniciatorius arba kitas perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas asmuo.
71. Jei pirkimo sutartyje numatyta pasirašyti priėmimo−perdavimo aktą, privaloma įsitikinti, kad pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai atitinka pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, nepažeisti prievolių užtikrinimo terminai, kitos pirkimo sutartyje nustatytos sąlygos ir prievolės yra įvykdytos tinkamai.
72. Jei pirkimo iniciatorius arba kitas perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas asmuo neturi pretenzijų dėl pristatytų prekių, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų, pasirašo priėmimo−perdavimo aktą.
73. Jei pirkimo iniciatorius arba kitas perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas asmuo nustato, kad pirkimo objektas ar jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai neatitinka pirkimo sutartyje nustatytų sąlygų, priėmimo−perdavimo akto nepasirašo ir raštu reikalauja iš tiekėjo tinkamo prievolių įvykdymo.
74. Tiekėjui neįvykdžius pirkimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, pirkimo iniciatorius teikia siūlymą perkančiosios organizacijos vadovui dėl pirkimo sutarties nutraukimo ar joje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo tiekėjui.
75. Jei pirkimo iniciatorius arba kitas perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas asmuo nustato, kad pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai atitinka pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, tačiau pažeisti prievolių užtikrinimo terminai ar kitos pirkimo sutartyje nustatytos neesminės sąlygos ir prievolės yra įvykdytos netinkamai, priėmimo−perdavimo akte nurodo nustatytus trūkumus, jį pasirašo ir teikia siūlymą perkančiosios organizacijos vadovui dėl pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo tiekėjui.
IV. RIZIKOS VERTINIMAS
76. Pirkimų procese galimi rizikos veiksniai:
76.7. perkančiosios organizacijos darbuotojų specialių žinių stoka, netinkamai parengti pirkimo dokumentai;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Visi su pirkimų organizavimu, vykdymu susiję dokumentai saugomi kartu su pirkimų procedūrų dokumentais Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnyje nustatyta tvarka.
Priedai:
4. Biudžetiniais metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų plano forma.
Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių
1 priedas
________________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas)
_______________________________________________________
(perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio pavadinimas)
20__ BIUDŽETINIAIS METAIS REIKALINGŲ PIRKTI
PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ SĄRAŠAS
20__ m._____________ d. Nr. ______
__________________________
(vietovės pavadinimas)
Eil. Nr. |
Prekės, paslaugos ar darbo pavadinimas |
Prekės, paslaugos ar darbo BVPŽ kodas |
Preliminari vienerių finansinių metų/bendra prekės, paslaugos ar darbo numatomos sudaryti pirkimo sutarties apimtis (Eur, su PVM) |
Ketvirtis, kurio metu turi būti atliktas pirkimas |
Numatomos sudaryti pirkimo sutarties trukmė |
Finansavimo šaltinis |
Informacija apie tai, ar pirkimas bus atliekamas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 arba 91 straipsnio nuostatas/bus taikomi aplinkos apsaugos kriterijai/ pirkimas bus atliekamas CVP IS priemonėmis ir pan. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:____________________________________________________________________________________________________________________
Sąrašą parengė:
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|||||
SUDERINTA:
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių
2 priedas
________________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas)
_______________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio pavadinimas)
TVIRTINU |
|
(perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
PARAIŠKA
20__ m._____________ d.
1. Pirkimo objekto pavadinimas (jei pirkimo objektas skaidomas į dalis, nurodyti: pirkimo dalių skaičių, objektų pavadinimus; ar pasiūlymai turi būti teikiami vienai, kelioms ar visoms pirkimo dalims; ar kiekvienai pirkimo daliai bus sudaroma atskira pirkimo sutartis)
|
2. Pagrindinis pirkimo objekto kodas pagal BVPŽ, papildomi BVPŽ kodai (jei jų yra)
|
3. Pirkimo objekto aprašymas, ketinamų pirkti prekių paslaugų ar darbų savybės, kiekis ir apimtys
|
4. Maksimali planuojamos sudaryti sutarties vertė Eur (su/be PVM), atsižvelgiant į visą sutarties laikotarpį
|
5. Finansavimo šaltinis
|
6. Siūloma tiekėjų pasiūlymus vertinti mažiausios kainos/ekonominio naudingumo vertinimo kriterijumi (reikiamą pabraukti) |
7. Pirkimo pagrindimas (nurodyti ar pirkimas įtrauktas į metinį pirkimų planą, jeigu ne – nuo perkančiosios organizacijos nepriklausančios aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba)
|
8. Kita reikalinga informacija (pirkimui keliami techniniai, estetiniai, funkciniai, kokybės ir kt. reikalavimai; taikytini aplinkos apsaugos kriterijai; taikytini energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai; teikiamas siūlymas vykdyti elektroninį pirkimą CVP IS priemonėmis)
|
Siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas, jeigu paraiška paduodama dėl pirkimo, apie kurį nebus paskelbta:
|
Pridedama: 1) užduotis; 2) techninė specifikacija; 3) planai, brėžiniai, projektai ir kiti dokumentai (jei reikalingi – išvardinti). |
(pirkimo iniciatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
SUDERINTA:
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||||
(Pirkimą inicijavusio struktūrinio padalinio vadovas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
(Struktūrinis padalinys) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė)
|
|
||||
(Finansininkas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė)
|
|
||||
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė)
|
|
||||
Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių
2 priedo tęsinys
UŽDUOTIS VIEŠAJAM PIRKIMUI
20__ m._____________ d.
1. Detalus pirkimo objekto aprašymas, ketinamų pirkti prekių paslaugų ar darbų savybės, kiekis ir apimtys
|
|
2. Prekių pristatymo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vieta |
|
3. Siūlomi minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai ir kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas
|
|
4. Pirkimui keliami techniniai, estetiniai, funkciniai, kokybės ir kt. reikalavimai; taikytini aplinkos apsaugos kriterijai; taikytini energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai
|
|
5. Numatoma pirkimo sutarties trukmė, atsižvelgiant į visus galimus pratęsimus/ Prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminai (nurodyti: trukmę dienomis/mėnesiais/metais arba numatomą sutarties pradžios ir pabaigos datą; galimų pratęsimų skaičių ir trukmę)
|
|
6. Atsiskaitymo su tiekėju tvarka
|
|
7. Sutarties įvykdymo užtikrinimo būdas
|
|
8. Tiekėjų pasiūlymų vertinimo ekonominio naudingumo kriterijumi pasirinkimo atveju siūlomi:
|
|
ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai:
|
ekonominio naudingumo vertinimo kriterijaus parametrai:
|
9. Kita reikalinga informacija
|
(pirkimo iniciatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
SUDERINTA: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Struktūrinio padalinio vadovas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(Administracijos direktoriaus pavaduotojas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių
3 priedas
________________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas)
TVIRTINU |
|
(perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
MAŽOS VERTĖS VIEŠOJO PIRKIMO PAŽYMA
20__ m._____________ d. Nr. ______
Pirkimo objekto pavadinimas:
|
Pirkimo objekto aprašymas (pagrindiniai kiekybiniai ir kokybiniai reikalavimai):
|
BVPŽ kodas: |
Pirkimo būdas ir jo pasirinkimo bei apklaustų ar kviečiamų tiekėjų skaičiaus pasirinkimo pagrindimas (nustatytas, vadovaujantis Perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėmis): |
Pasiūlymų vertinimo kriterijus (mažiausios kainos/ekonominio naudingumo): |
Pirkimas vykdomas CVP IS priemonėmis: |
taip |
|
ne |
|
|
Tiekėjai apklausti: žodžiu |
|
raštu |
|
|
|
Apklausti tiekėjai:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Tiekėjo kodas |
Adresas, interneto svetainės, el. pašto adresas, telefono, fakso numeris ir kt. |
Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiekėjų siūlymai:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Pasiūlymo kaina ir kitos charakteristikos (nurodyti) |
||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas: tiekėjo pavadinimas
|
Pastabos:
|
(pirkimo organizatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių
4 priedas
__________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas)
|
TVIRTINU |
|
(perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
20__ BIUDŽETINIAIS metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų planas
20__ m._____________ d. Nr. ______
__________________________
(vietovės pavadinimas)
Eil. Nr. |
Pirkimo objekto pavadinimas |
Pagrindinis pirkimo objekto kodas pagal BVPŽ, papildomi BVPŽ kodai (jei jų yra) |
Numatoma pirkimo vertė, Eur su PVM |
Pirkimą inicijavęs struktūrinis padalinys |
Numatomas pirkimo būdas |
Pirkimo vykdytojas |
Numatoma pirkimo pradžia |
Ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmė (su pratęsimais) |
Finansavimo šaltinis |
Informacija apie tai, ar pirkimas bus atliekamas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 arba 91 straipsnio nuostatas/bus taikomi aplinkos apsaugos kriterijai |
Informacija apie tai, ar pirkimas bus atliekamas CVP IS priemonėmis ir pan. |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(už pirkimų planavimą atsakingo asmens pareigos)
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|||||
SUDERINTA:
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių
5 priedas
__________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas)
_______________________________________________________
(perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio pavadinimas)
20____ BIUDŽETINIAIS metais ATLIKTŲ pirkIMŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS
Eil. Nr.
|
Pirkimo objekto pavadinimas/ Sutarties pavadinimas |
Pagrindinis pirkimo objekto kodas pagal BVPŽ, papildomi BVPŽ kodai (jei yra) |
Pirkimo būdas (Pirkimo būdo pasirinkimo priežastys bei apklaustų ar kviečiamų tiekėjų skaičiaus pagrindimas (jei apie pirkimą nebuvo skelbta)) |
Tiekėjo pavadinimas, įmonės kodas*
|
Sutarties sudarymo data* Pirkimo sutarties Nr./ sąskaitos faktūros Nr.* |
Sutarties kaina, Eur (atsižvelgus į numatytus sutarties pratęsimus su visais privalomais mokesčiais)* |
Sutarties trukmė/ Numatoma sutarties įvykdymo data* |
Kita informacija (vykdytas elektroninis pirkimas, pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 arba 91 straipsnio nuostatas, taikyti aplinkos apsaugos, energijos taupymo reikalavimai ir pan.) |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Nepildoma, jei sutartis nesudaryta
(Pirkimų organizatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |