LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2017 M. BIRŽELIO 27 D. ĮSAKYMO NR. V-527 „DĖL VAIKŲ ĮTRAUKTIES MOKYTIS IR ĮVAIRIAPUSIO UGDYMO 2017-2022 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. gegužės 10 d. Nr. V-455

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Vaikų įtraukties mokytis ir įvairiapusio ugdymo 2017-2022 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-527 „Dėl Vaikų įtraukties mokytis ir įvairiapusio ugdymo 2017-2022 metų veiksmų plano patvirtinimo“:

 

1.  Pakeičiu 1 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

 

„1

Tikslas: Įtraukti vaikus mokytis ir išskleisti individualius gebėjimus

Tūkst. eurų

45320,0

161497,0

171904,0

379942,0

160394,047

 

 

4–6 metų vaikų, lankančių švietimo įstaigas, dalis (VŠS)

Eurostatas

 

Procentai

92

93

94

94–95

 

18–24 metų asmenų be vidurinio išsilavinimo ir nelankančių mokyklos dalies 10 metų vidurkis (VŠS)

LSD

Procentai

6,8

6,7

6,6

6,6

Mokykloje nė karto per 2 mėnesius patyčių nepatyrusių mokinių dalis nuo visų mokinių, proc. (VŠS)

PSO HBSC tyrimas

 

Procentai

58

62

66

66–75

Vaikų, kurie mokosi specialiosiose mokyklose, dalis (VŠS)

ŠVIS

 

Procentai

0,8

0,74

0,68

0,6–0,5

Švietimo įstaigų, kuriose mokosi Lietuvoje gyvenantys užsieniečiai vaikai iki 18 metų, skaičiaus pokytis, palyginti su praėjusiais metais

ŠVIS

 

Procentai

28

30

31

35

Jaunimo pilietinės galios indeksas (20–29 m. amžiaus grupėje)

Pilietinės visuomenės institutas

Indeksas

41

42

43

45

 

 

2. Pakeičiu 1.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

 

„1.1

Uždavinys: Išplėtoti įtraukaus švietimo aplinkos įvairovę

Tūkst. eurų

34906,0

123511,0

103303,0

221796,0

87285,282

 

 

7–16 metų amžiaus asmenų, gyvenančių kaimo vietovėse, skaičius vienai kaimo mokyklai

LSD

 

Skaičius

200

200

204

206

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nupirktų autobusų mokiniams vežioti skaičius

(ataskaitos)

Skaičius

80

46

46

46

Vaikų skaičiaus valstybinėse bendrojo ugdymo mokyklose, įsteigtose Sostinės regione, didėjimas, proc.

ŠVIS

Procentai

1,2

2,5

3,7

5

Bendrojo ugdymo mokyklų, turinčių mažiau kaip 120 mokinių, dalies sumažėjimas, proc.

ŠVIS

 

Procentai

20

40

60

80

Išskaidytų specialiųjų mokyklų dalis, proc.

(ataskaitos)

Procentai

0

25

50

75

Jungtinėms mokykloms nupirktų mokyklinių autobusų skaičius

(ataskaitos)

Skaičius

68

135

203

270

Atnaujintų švietimo įstaigų sporto aikštynų skaičius

(ataskaitos)

Skaičius

8

8

11

14

 

 

3. Pakeičiu 1.1.5 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

 

 

„1.1.5.

 

(11-01-03-01-06)

Priemonė:

 

Modernizuoti mokyklų ir neformalųjį švietimą teikiančių įstaigų pastatus, erdves, priemones ir transportą

Įgyvendinti 5 projektai

 

Tūkst. eurų (ES)

0

0

0

0

32547,1

 

 

4. Pakeičiu 1.1.5.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

 

„1.1.5.5

 

 

 

 

 

 

Projektas (veiksmas):

 

Bendrojo ugdymo mokyklų ir neformalųjį švietimą teikiančių įstaigų aprūpinimas priemonėmis, skirtomis gamtos ir technologinių mokslų mokymui, bei neformalųjį švietimą teikiančių įstaigų patalpų pritaikymas laboratorinės įrangos panaudojimui

716 mokyklų 1–4 ir 5–8 klasės aprūpintos gamtos ir technologinių mokslų priemonių ir įrangos komplektais.

 

Parengta 100 vnt. metodinės pagalbos mokytojams priemonių, kurias sudarys pamokų aprašymai ir filmuota medžiaga.

 

Sukurtos ne mažiau kaip 5 laboratorijos.

 

 

ŠŠAC

Tūkst. eurų (ES)

0

0

0

0

9950,88“ 

 

 

5. Pakeičiu 1.3.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

 

„1.3.1.2

 

 

 

 

 

 

 

 

Projektas (veiksmas):

Priemonių, skirtų mažinti ankstyvąjį mokinių pasitraukimą iš švietimo sistemos ir didinti anksti ją palikusiųjų įtrauktį, įgyvendinimas

Įgyvendintas projektas „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra“:

nupirktos ir pritaikytos 7 vaikų pedagoginio psichologinio įvertinimo metodikos ir 500 švietimo pagalbos specialistų organizuoti mokymai, kaip naudotis šiomis metodikomis;

atnaujintas ir pradėtas diegti Pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo modelis.

SPPC

Tūkst. eurų (ES)

0

0

0

0

3765,0“

 

 

6. Papildau 1.3.8 papunkčiu:

 

 

 

„1.3.8

 

 

Priemonė:

 

Sudaryti sąlygas specialiųjų mokyklų mokiniams saugiai pereiti mokytis į bendrojo ugdymo mokyklas

 

 

 

 

Parengtas Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas ir jį įgyvendinantys teisės aktai; formuojamas teigiamas visuomenės požiūris į neįgaliųjų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtraukųjį ugdymą; sustiprintos mokytojų kompetencijos darbui su įvairių poreikių turinčiais mokiniais; įvedama antrojo mokytojo pareigybė; užtikrintos švietimo pagalbos ir kitos reikalingos paslaugos mokyklose.

ŠMM

Tūkst. eurų (VB)

-

-

-

-

-

 

 

7. Pakeičiu 1.4 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

 

 

„1.4

Uždavinys: Integruoti formalųjį ir neformalųjį švietimą

Tūkst. eurų

7473,0

22573,0

50903,0

105049,0

28448,143“

 

 

5 m. vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, proc.

ŠVIS

 

Procentai

3

5

50

90-100

 

 

 

6 m. vaikų, ugdomų pagal pradinio ugdymo programą, proc.

ŠVIS

Procentai

28

52

76

90-100

 

Neformaliojo vaikų švietimo prieinamumas (VŠS)

ŠVIS

Procentai

60

65

70

75

 

Savivaldybių, naudojančių neformaliojo vaikų švietimo kokybės užtikrinimo mechanizmą, skaičius

(ataskaitos)

Skaičius

0

5

20

40

 

 

 

 

 

 

Modernizuotų neformaliojo vaikų švietimo erdvių skaičius

(ataskaitos)

Skaičius

8

15

23

30

 

 

 

 

 

8. Pripažįstu netekusiu galios 1.4.7 papunktį.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                                    Jurgita Petrauskienė