LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2017 M. BIRŽELIO 27 D. ĮSAKYMO NR. V-527 „DĖL VAIKŲ ĮTRAUKTIES MOKYTIS IR ĮVAIRIAPUSIO UGDYMO 2017-2022 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. gegužės 10 d. Nr. V-455
Vilnius
P a k e i č i u Vaikų įtraukties mokytis ir įvairiapusio ugdymo 2017-2022 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-527 „Dėl Vaikų įtraukties mokytis ir įvairiapusio ugdymo 2017-2022 metų veiksmų plano patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 1 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1 |
Tikslas: Įtraukti vaikus mokytis ir išskleisti individualius gebėjimus |
Tūkst. eurų |
45320,0 |
161497,0 |
171904,0 |
379942,0 |
160394,047“ |
||
|
|
4–6 metų vaikų, lankančių švietimo įstaigas, dalis (VŠS) |
Eurostatas
|
Procentai |
92 |
93 |
94 |
94–95 |
|
18–24 metų asmenų be vidurinio išsilavinimo ir nelankančių mokyklos dalies 10 metų vidurkis (VŠS) |
LSD |
Procentai |
6,8 |
6,7 |
6,6 |
6,6 |
|||
Mokykloje nė karto per 2 mėnesius patyčių nepatyrusių mokinių dalis nuo visų mokinių, proc. (VŠS) |
PSO HBSC tyrimas
|
Procentai |
58 |
62 |
66 |
66–75 |
|||
Vaikų, kurie mokosi specialiosiose mokyklose, dalis (VŠS) |
ŠVIS
|
Procentai |
0,8 |
0,74 |
0,68 |
0,6–0,5 |
|||
Švietimo įstaigų, kuriose mokosi Lietuvoje gyvenantys užsieniečiai vaikai iki 18 metų, skaičiaus pokytis, palyginti su praėjusiais metais |
ŠVIS
|
Procentai |
28 |
30 |
31 |
35 |
|||
Jaunimo pilietinės galios indeksas (20–29 m. amžiaus grupėje) |
Pilietinės visuomenės institutas |
Indeksas |
41 |
42 |
43 |
45 |
2. Pakeičiu 1.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1.1 |
Uždavinys: Išplėtoti įtraukaus švietimo aplinkos įvairovę |
Tūkst. eurų |
34906,0 |
123511,0 |
103303,0 |
221796,0 |
87285,282“ |
||
|
|
7–16 metų amžiaus asmenų, gyvenančių kaimo vietovėse, skaičius vienai kaimo mokyklai |
LSD
|
Skaičius |
200 |
200 |
204 |
206 |
|
Nupirktų autobusų mokiniams vežioti skaičius |
(ataskaitos) |
Skaičius |
80 |
46 |
46 |
46 |
|||
Vaikų skaičiaus valstybinėse bendrojo ugdymo mokyklose, įsteigtose Sostinės regione, didėjimas, proc. |
ŠVIS |
Procentai |
1,2 |
2,5 |
3,7 |
5 |
|||
Bendrojo ugdymo mokyklų, turinčių mažiau kaip 120 mokinių, dalies sumažėjimas, proc. |
ŠVIS
|
Procentai |
20 |
40 |
60 |
80 |
|||
Išskaidytų specialiųjų mokyklų dalis, proc. |
(ataskaitos) |
Procentai |
0 |
25 |
50 |
75 |
|||
Jungtinėms mokykloms nupirktų mokyklinių autobusų skaičius |
(ataskaitos) |
Skaičius |
68 |
135 |
203 |
270 |
|||
Atnaujintų švietimo įstaigų sporto aikštynų skaičius |
(ataskaitos) |
Skaičius |
8 |
8 |
11 |
14 |
3. Pakeičiu 1.1.5 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1.1.5.
(11-01-03-01-06) |
Priemonė:
Modernizuoti mokyklų ir neformalųjį švietimą teikiančių įstaigų pastatus, erdves, priemones ir transportą |
Įgyvendinti 5 projektai |
|
Tūkst. eurų (ES) |
0 |
0 |
0 |
0 |
32547,1“ |
4. Pakeičiu 1.1.5.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.1.5.5
|
Projektas (veiksmas):
Bendrojo ugdymo mokyklų ir neformalųjį švietimą teikiančių įstaigų aprūpinimas priemonėmis, skirtomis gamtos ir technologinių mokslų mokymui, bei neformalųjį švietimą teikiančių įstaigų patalpų pritaikymas laboratorinės įrangos panaudojimui |
716 mokyklų 1–4 ir 5–8 klasės aprūpintos gamtos ir technologinių mokslų priemonių ir įrangos komplektais.
Parengta 100 vnt. metodinės pagalbos mokytojams priemonių, kurias sudarys pamokų aprašymai ir filmuota medžiaga.
Sukurtos ne mažiau kaip 5 laboratorijos.
|
ŠŠAC |
Tūkst. eurų (ES) |
0 |
0 |
0 |
0 |
9950,88“ |
5. Pakeičiu 1.3.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.3.1.2
|
Projektas (veiksmas): Priemonių, skirtų mažinti ankstyvąjį mokinių pasitraukimą iš švietimo sistemos ir didinti anksti ją palikusiųjų įtrauktį, įgyvendinimas |
Įgyvendintas projektas „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra“: nupirktos ir pritaikytos 7 vaikų pedagoginio psichologinio įvertinimo metodikos ir 500 švietimo pagalbos specialistų organizuoti mokymai, kaip naudotis šiomis metodikomis; atnaujintas ir pradėtas diegti Pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo modelis. |
SPPC |
Tūkst. eurų (ES) |
0 |
0 |
0 |
0 |
3765,0“ |
6. Papildau 1.3.8 papunkčiu:
„1.3.8
|
Priemonė:
Sudaryti sąlygas specialiųjų mokyklų mokiniams saugiai pereiti mokytis į bendrojo ugdymo mokyklas
|
Parengtas Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas ir jį įgyvendinantys teisės aktai; formuojamas teigiamas visuomenės požiūris į neįgaliųjų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtraukųjį ugdymą; sustiprintos mokytojų kompetencijos darbui su įvairių poreikių turinčiais mokiniais; įvedama antrojo mokytojo pareigybė; užtikrintos švietimo pagalbos ir kitos reikalingos paslaugos mokyklose. |
ŠMM |
Tūkst. eurų (VB) |
- |
- |
- |
- |
-“ |
7. Pakeičiu 1.4 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1.4 |
Uždavinys: Integruoti formalųjį ir neformalųjį švietimą |
Tūkst. eurų |
7473,0 |
22573,0 |
50903,0 |
105049,0 |
28448,143“ |
||
|
|
5 m. vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, proc. |
ŠVIS
|
Procentai |
3 |
5 |
50 |
90-100 |
|
6 m. vaikų, ugdomų pagal pradinio ugdymo programą, proc. |
ŠVIS |
Procentai |
28 |
52 |
76 |
90-100 |
|
||
Neformaliojo vaikų švietimo prieinamumas (VŠS) |
ŠVIS |
Procentai |
60 |
65 |
70 |
75 |
|
||
Savivaldybių, naudojančių neformaliojo vaikų švietimo kokybės užtikrinimo mechanizmą, skaičius |
(ataskaitos) |
Skaičius |
0 |
5 |
20 |
40 |
|
||
Modernizuotų neformaliojo vaikų švietimo erdvių skaičius |
(ataskaitos) |
Skaičius |
8 |
15 |
23 |
30 |
|