PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO 2024 M. KOVO 19 D. POTVARKIO NR. M-189 „DĖL ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 20 d. Nr. M-731

Panevėžys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi:

1. P a k e i č i u  Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Panevėžio rajono savivaldybės mero 2024 m. kovo 19 d. potvarkiu Nr. M-189 „Dėl Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Paslaugų centrui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą (ar kelis asmeninius asistentus),
atitinkantį (-čius)
Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo
2 straipsnio 4
dalyje ir 27 straipsnio 2 dalyje asmeniniam asistentui nustatytus reikalavimus ir galintį (-čius) teikti asmeniui asmeninę pagalbą, nurodydamas jo (kiekvieno, jei kelių) vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju Aprašo 22 punkte nurodytą Sutartį pasirašo Paslaugų centras, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas (visi, jei keli). Ši Sutartis gali būti keičiama tik asmens ar asmens atstovo, Paslaugų centro ir (ar) asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento (visų, jei keli) rašytiniu sutarimu.

Asmens ar asmens atstovo pasiūlytas (-i) pasitelkti asmeninis asistentas (-ai) iki Sutarties pasirašymo dienos Paslaugų centrui privalo pateikti verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą, suteikiančius teisę teikti asmeninę pagalbą (išskyrus atvejį, kai asmens ar asmens atstovo pasiūlytas (-i) pasitelkti asmeninis asistentas (-ai) asmeninę pagalbą teikia pagal darbo sutartį, sudarytą su Paslaugų centru), ir galiojančią Privalomojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą (forma 047/a), kurioje nurodyta, kad asmeninę pagalbą teiksiantis asmuo gali dirbti, o jeigu asmeninė pagalba bus teikiama vaikui su negalia, – Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro valdytojo išduotą pažymą, patvirtinančią, kad asmeninę pagalbą teikiančiam asmeniui netaikomi Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme nurodyti darbo su vaikais apribojimai.“.

1.2. 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.“.

1.3. 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Jeigu asmeniui nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viržyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 procentų asmens pajamų. Tokiems asmenims mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vertinant tik to asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas:

31.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;

31.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

31.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;

31.4. asmens, kurio pajamos yra 5 VRP dydžiai arba didesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.“.

1.4. 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti Aprašo 30 punkte nurodytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydį.

Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialines paslaugas, išskyrus socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis turi atitikti Aprašo
30 punkte nurodytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydį, nesvarbu, kiek jis moka už dienos socialinės globos paslaugas namuose.“

1.5. 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Skyriaus specialistas, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį arba mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos asmeniui valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą (vertinant pajamas, skaičiuojamos to mėnesio, kurį gauta informacija apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, pajamos arba po jo einančio mėnesio pajamos). Naujai nustatytas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis asmeniui taikomas nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba nuo didesnio ar mažesnio teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo asmeniui dienos.“.

2. P a p i l d a u  Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio rajono savivaldybės mero 2024 m. kovo 19 d. potvarkiu Nr. M-189 „Dėl Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

2.1. 331 punktu ir jį išdėstau taip:

331. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už šias paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų, o apskaičiuotas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis yra:

331.1. jei asmens pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, – 3 procentai asmens pajamų;

331.2. jei asmens pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, – 6 procentai asmens pajamų;

331.3. jei asmens pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, – 10 procentų asmens pajamų;

331.4. jei asmens pajamos yra 5 VRP dydžiai arba didesnės už 5 VRP dydžius, – 5 procentų asmens pajamų.“.

2.2. 332 punktu ir jį išdėstau taip:

332. Jei asmeniu, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialines paslaugas, išskyrus socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 31 punktu ir turi atitikti šiame punkte nurodytą mokėjimo dydį, nesvarbu, kiek jos moka už dienos socialinės globos paslaugas namuose.“.

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Antanas Pocius