priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2007 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 1-222 „DĖL priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2014 m. spalio 20 d. Nr. 1-388

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1-222 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, ir išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                                    Remigijus Baniulis

 


 

PATvirtinta

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus
2007 m. liepos 17 d.

įsakymu Nr. 1-222

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus
2014 m. spalio 20 d.

įsakymo Nr. 1-388 redakcija)

 

 

 

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) darbo tvarką. Reglamento nuostatos taikomos departamentui pavaldžioms įstaigoms tiek, kiek Reglamentas reglamentuoja jų veiklą.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, vidaus reikalų ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime (toliau – Seimas), Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje (toliau – Prezidento kanceliarija), Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau –Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja departamento direktorius, pagal kompetenciją jo įgalioti departamento direktoriaus pavaduotojai, kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

 

II. BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Departamento direktorius, departamento direktoriaus pavaduotojai ir departamento patarėjai

 

5. Departamentui vadovauja departamento direktorius, kuris atsako už departamento kompetencijai pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, taip pat valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos organizavimą. Departamento direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento administracijos padalinių veiklą pats arba per pavaduotojus.

6. Departamento direktorius įsakymu nustato departamento administracijos padalinius, tiesiogiai pavaldžius departamento direktoriui, ir paveda departamento direktoriaus pavaduotojams  koordinuoti ir kontroliuoti atitinkamų  departamento administracijos padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų veiklą.

7. Laikinai nesant departamento direktoriaus, jo funkcijas atlieka vidaus reikalų ministro įsakymu paskirtas vienas iš departamento direktoriaus pavaduotojų. 

8. Departamento direktorius priima individualius ir norminius įsakymus.

9. Prireikus departamento direktorius su kitų institucijų vadovais gali priimti bendrus įsakymus. Šie vadovų įsakymai įforminami ne blanke.

10. Departamento Centralizuota vidaus audito tarnyba, Finansų, Personalo, Vidaus tyrimų, Teisės, Planavimo ir turto valdymo, Bendrasis skyriai, departamento patarėjai yra tiesiogiai pavaldūs departamento direktoriui. Kitų departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų veiklą koordinuoja ir kontroliuoja departamento direktoriaus pavaduotojai. Departamento direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai atskaitingi departamento direktoriui.

11Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją:

11.1. koordinuoja ir kontroliuoja departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų veiklą įgyvendinant Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, Ministro Pirmininko potvarkius, vidaus reikalų ministro ir departamento direktoriaus įsakymus, kitus teisės aktus ir departamento direktoriaus pavedimus;

11.2. organizuoja ir kontroliuoja teisės aktų projektų rengimą ir derinimą;

11.3. teikia departamento direktoriui pasiūlymus dėl teisės aktų, susijusių su departamento veikla ir funkcijomis, tobulinimo;

11.4. vykdo kitus departamento direktoriaus pavedimus ir atlieka kitas teisės aktų jiems pavestas funkcijas.

12. Departamento patarėjai pagal kompetenciją departamento direktoriui teikia pasiūlymus dėl departamento ir jam pavaldžių įstaigų veiklos tobulinimo.

 

 

Departamento administracija

 

13. Departamento administracijos struktūrą sudaro departamento administracijos padaliniai, jų struktūrinės dalys ir atskiros pareigybės, nepriklausančios administracijos padaliniui.

14. Departamento administracijos struktūrą tvirtina vidaus reikalų ministras.

15. Departamento administracijos padaliniams vadovauja viršininkai arba vedėjai (toliau –vadovai), kurie gali turėti pavaduotoją (-us).

16. Departamento administracija užtikrina įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose departamentui pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, pagal kompetenciją koordinuoja ir kontroliuoja departamentui pavaldžių įstaigų veiklą ir teikia joms rekomendacijas, formuoja bendrą departamentui pavaldžių įstaigų veiklos ir personalo strategiją, užtikrina programų įgyvendinimą, organizuoja departamento direktoriaus sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.

17. Departamento administracijos padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi departamento direktoriaus įsakymu patvirtintais departamento administracijos padalinių nuostatais, o departamento administracijos padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 „Dėl Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodikos patvirtinimo“, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – darbuotojai), – pareigybių aprašymais.

Departamento administracijos padalinių, nuolatinių darbo grupių, komisijų ar kitų sudaromų organų nuostatuose įrašoma, kad departamento administracijos padalinys, nuolatinė darbo grupė, komisija ar kitas sudarytas organas turi savo blanką ir (ar) antspaudą.

18. Departamento administracijos padalinių vadovai asmeniškai atsako už departamento administracijos padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, administracijos padalinio darbo organizavimą, darbo drausmę, valstybės tarnautojų ar darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą, išskyrus atvejus, kai departamento valstybės tarnautojams ar darbuotojams departamento direktoriaus ir pagal kompetenciją departamento direktoriaus pavaduotojų rezoliucijos ir žodiniai pavedimai duodami tiesiogiai.

19Departamento administracijos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad į darbą priimami valstybės tarnautojai  ar darbuotojai, prieš pradėdami eiti pareigas, būtų supažindinti su departamento ir administracijos padalinio nuostatais, šiuo reglamentu ir valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.

 

Departamento veiklos planavimas ir organizavimas

 

20. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis metiniu veiklos planu, kuris rengiamas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, priemonių planu, investiciniais planais, kitais planavimo dokumentais.

21. Pasiūlymų Vidaus reikalų ministerijai dėl programų, siūlomų įtraukti į vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, teikimą, departamento metinio veiklos plano, priemonių plano rengimą organizuoja, koordinuoja ir vykdymą kontroliuoja departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius.

22. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius  numato programas (tikslus, uždavinius, priemones), siūlomas įtraukti į vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, ir, atsižvelgęs į departamento administracijos padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų gautus pasiūlymus, parengia pasiūlymus dėl vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginio veiklos plano projekto, kuriuos suderina su departamento direktoriumi ir pateikia Vidaus reikalų ministerijai.

23. Strateginio veiklos plano programų (tikslų, uždavinių, priemonių), kurios įtrauktos į vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, vykdymo ataskaitą rengia,  su departamento direktoriumi suderina ir Vidaus reikalų ministerijai teikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Departamento administracijos padaliniai bei departamentui pavaldžios įstaigos, atsakingos už programų (tikslų, uždavinių, priemonių) vykdymą, departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui teikia informaciją apie jų įvykdymą.

24. Pasiūlymus dėl rengiamo metinio veiklos plano projekto departamento administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos, suderinusios su departamento administracijos padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų veiklą  koordinuojančiais ir kontroliuojančiais departamento direktoriaus pavaduotojais ir vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ patvirtinto 4 priedo reikalavimais, teikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius parengia metinio veiklos plano projektą ir, suderinęs jį su departamento administracijos padaliniais, departamentui pavaldžiomis įstaigomis ir  departamento direktoriaus pavaduotojais, teikia vizuoti departamento direktoriui. Metinį veiklos planą tvirtina vidaus reikalų ministras.

25. Metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą parengia ir departamento direktoriui ir Vidaus reikalų ministerijai teikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos, atsakingos už veiklos plano priemonių vykdymą, departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui pagal kompetenciją teikia ataskaitas apie veiklos plano priemonių vykdymą.

26Siekdamas įgyvendinti metiniame veiklos plane nustatytus tikslus, departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius rengia departamento einamųjų metų veiklos priemonių planą, kuriame nustatomos priemonės, jų tikslai, vykdytojai ir priemonių vykdymo terminai. Pasiūlymus dėl einamųjų metų veiklos priemonių plano departamento administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos iki kiekvienų metų gruodžio 1 dienos pateikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui.

27. Einamųjų metų veiklos priemonių plano ir kituose planavimo dokumentuose, įtrauktuose į priemonių planą, nustatytų priemonių vykdymą kontroliuoja departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius.

28. Investicijų projektus pagal kompetenciją rengia departamento administracijos padaliniai, departamentui pavaldžios įstaigos ir teikia juos derinti departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui.  Investicijų projektų rengėjai departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui  teikia jau  su kitomis institucijomis suderintus investicijų projektus. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius  su departamento direktoriumi suderintus investicijų projektus teikia Vidaus reikalų ministerijai.

29. Informaciją apie investicijų projektų vykdymą departamento Planavimo ir turto valdymo skyriaus nustatytais terminais ir tvarka teikia už investicijų  projektų vykdymą atsakingi departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos.

30. Departamento išlaidų, viešųjų pirkimų ir kiti finansiniai planai rengiami teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Kiti planavimo dokumentai rengiami teisės aktų nustatyta tvarka arba departamento  direktoriaus, pagal kompetenciją departamento direktoriaus pavaduotojo pavedimu.

 

Pasitarimų departamente organizavimas

 

32. Departamento ir jam pavaldžių įstaigų veiklos klausimai aptariami departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų pasitarimuose, kuriuose pagal kompetenciją dalyvauja departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, departamento patarėjai, kiti departamento direktoriaus pakviesti asmenys. Departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų pasitarimai gali būti protokoluojami.

33.  Departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų pasitarimai rengiami  departamento direktoriaus iniciatyva jo nurodytu laiku. Medžiagą  departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų pasitarimams  teikia ir departamento direktoriaus priimtų sprendimų įgyvendinimą pagal kompetenciją organizuoja departamento direktoriaus pavaduotojai, departamento patarėjai arba departamento direktoriaus pavedimu departamento administracijos padalinių vadovai.

34. Departamento direktoriaus nustatytu periodiškumu departamente ar departamentui pavaldžioje įstaigoje organizuojami pasitarimai, kuriuose dalyvauja departamento direktoriaus pavaduotojai ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.

35. Esant būtinybei, departamento direktoriaus pavaduotojai ar departamento administracijos padalinių vadovai gali organizuoti departamento administracijos padalinių vadovų, kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

 

Dokumentų pasirašymas ir tvirtinimas

 

36. Departamento direktorius pasirašo:

36.1. dokumentus, siunčiamus Prezidento kanceliarijai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, kitoms Seimo ir Vyriausybės įstaigoms, ministerijoms ir jų administracijos padaliniams, teismams, prokuratūroms, valstybės kontrolieriui, kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, užsienio šalių analogiškų tarnybų vadovams, juridiniams ir fiziniams asmenims;

36.2. teisės aktų nustatyta tvarka kitus teisės aktus, tarptautines sutartis, sutartis ir susitarimus;

36.3. finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas;

36.4. departamentui pavaldžioms įstaigoms siunčiamus dokumentus;

36.5. kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

37. Prieš departamento direktoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus (išskyrus įsakymų ir kitų teisės aktų projektus), jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, valdybos ar kito administracijos padalinio, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, vadovas, departamento direktoriaus pavaduotojas pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

38. Prieš departamento direktoriui pasirašant visus sutarties ar susitarimo egzempliorius, sutarties ar susitarimo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja kiekvieną visų sutarties egzempliorių lapą (ir priedų, jeigu jie yra). Departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas  vizuoja departamente liekančio sutarties ar susitarimo egzemplioriaus paskutinį lapą. Departamento Finansų skyriaus ir Planavimo ir turto valdymo skyriaus vadovai vizuoja departamente liekančio sutarties ar susitarimo, susijusio su piniginiais ištekliais ir turto disponavimu, egzemplioriaus paskutinį lapą.

39. Jei rengiamas elektroninis dokumentas, dokumentas vizuojamas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis.

40. Departamento direktorius tvirtina:

40.1. departamento planus;

40.2. tarnybinių patikrinimų išvadas;

40.3. mokymo programas;

40.4. teisės aktų nustatyta tvarka kitus dokumentus.

41. Departamento direktoriaus pavaduotojai  pasirašo  teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus ir departamento direktoriui pavedus kitus dokumentus.

42. Departamento administracijos padalinių vadovai pagal kompetenciją turi teisę, jei tai nustatyta šių departamento administracijos padalinių nuostatuose, pasirašyti informacinio pobūdžio raštus ir raštus, kuriais valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų prašoma pateikti jų kompetencijai priklausančią informaciją. Šie raštai įforminami departamento administracinio padalinio blanke.

43. Departamento Finansų skyriaus vadovas, jo nesant (komandiruotė, atostogos, nedarbingumas ir kiti atvejai) departamento Finansų skyriaus pavaduotojas, antro parašo teise pasirašo banko ir kasos dokumentus, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, departamento programų sąmatas, departamento direktoriui pavedus – kitus finansinio ir ūkinio pobūdžio dokumentus.

44. Departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai, įgalioti departamento direktoriaus, pasirašo atsiliepimus, skundus, ieškinius ir kitus procesinius dokumentus, pateikiamus administracinėse, civilinėse bei kitose bylose, atstovaudami departamento interesams visų instancijų teismuose ir administracinių ginčų komisijose.

 

Darbo laikas

 

45. Departamente pirmadienį – ketvirtadienį dirbama nuo 7 valandos 30 minučių iki 16 valandos 30 minučių, o penktadienį − nuo 7 valandos 30 minučių iki 15 valandos 15 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti nuo 11 valandos 30 minučių iki 12 valandos 15 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis − poilsio dienos. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Departamento direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, atskiruose departamento administracijos padaliniuose ir atskiriems valstybės tarnautojams ar darbuotojams įsakymu gali nustatyti kitą darbo pradžios ir pabaigos laiką, ne visą darbo dienos ar darbo savaitės darbo laiką. Pamainomis dirbantys  valstybės tarnautojai dirba  pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus. Departamento valstybės tarnautojų darbo laikas ne nustatytu departamento darbo laiku, poilsio ir švenčių dienomis reglamentuojamas kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

46Departamento administracijos padalinių vadovai yra atsakingi už darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą. Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymo funkcija yra įrašoma į atitinkamo departamento administracijos padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigybės aprašymą. Šie valstybės tarnautojai ar darbuotojai kiekvieną darbo dieną pildo ir saugo einamojo mėnesio darbo laiko apskaitos žiniaraščius. Darbo laiko apskaitos žiniaraštis, pasirašytas jį rengusio atitinkamo departamento administracijos padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo ir jo tiesioginio vadovo, pateikiamas departamento Finansų skyriui, kuriame saugomi einamųjų kalendorinių metų darbo laiko apskaitos žiniaraščiai.

47. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.

48. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento administracijos padalinio, kuriame jis dirba, vadovą apie neatvykimą į darbą ir šio neatvykimo priežastį.

49. Atostogų metu susirgęs ir gydymo įstaigai išdavus jam nedarbingumo pažymėjimą valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento administracijos padalinio, kuriame jis dirba, vadovą apie laikino nedarbingumo pradžią ir pabaigą.

 

Komisijų, darbo grupių sudarymas ir jų veikla

 

50. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir departamento direktoriaus įsakymų nuostatas, departamento direktoriaus įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.

51. Nuolatinės komisijos sudaromos departamento direktoriaus pavestai ilgalaikei funkcijai vykdyti. Departamento direktorius įsakymu tvirtina komisijos sudėtį ir nuostatus, kuriais komisija vadovaujasi savo veikloje.

52. Laikinosios komisijos sudaromos departamento direktoriaus įsakymu departamento direktoriaus pavestai trumpalaikei funkcijai, užduočiai, pavedimui vykdyti.

53. Nuolatinės ir laikinosios komisijos sudaromos iš komisijos pirmininko, narių, esant būtinybei, pirmininko pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.

54. Didelės apimties bei sudėtingiems teisės aktams parengti departamento direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, narių, esant būtinybei, vadovo pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus. Darbo grupių parengti teisės aktų projektai vizuojami darbo grupės vadovo ir derinami Reglamento nustatyta tvarka.

55. Departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, taip pat mokslo institucijų atstovų. Jei į departamente sudaromą komisiją, darbo grupę yra kviečiami dalyvauti kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, mokslo institucijų atstovai, komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama departamento direktoriaus įsakymu, suderinus su minėtų institucijų bei įstaigų vadovais.

 

III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

56. Pavedimai gali būti duodami departamento direktoriaus įsakymais ar rezoliucijomis, departamento direktoriaus pavaduotojų pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

57. Rašytinių departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų pavedimų įvykdymo terminus kontroliuoja departamento Bendrasis skyrius. Rašytinio  kontroliuojamo  departamento direktoriaus pavedimo, įforminto pavedimo blanke,  įvykdymo faktą patvirtina departamento direktorius.

58. Departamento direktorius pavedimus duoda departamento direktoriaus pavaduotojams, departamento patarėjams, departamento administracijos padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams, departamentui pavaldžių įstaigų vadovams ar šių įstaigų valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

59. Departamento direktoriaus pavaduotojai pavedimus duoda departamento patarėjams, pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis – departamento administracijos padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams, departamentui pavaldžių įstaigų vadovams ar šių įstaigų valstybės tarnautojams ar darbuotojams. 

60. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja departamento direktoriaus pavaduotojai pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis. Departamento administracijos padalinių vadovai pagal savo kompetenciją asmeniškai atsako už departamento direktoriaus įsakymuose ar rezoliucijose, departamento direktoriaus pavaduotojų pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis rezoliucijose, kitokia rašytine ar žodine forma nurodytų pavedimų įvykdymą ir kokybę. Pavedimų, duotų departamentui pavaldžioms įstaigoms, vykdymą organizuoja ir kontroliuoja departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.

61. Dokumentai su departamento direktoriaus ar departamento direktoriaus pavaduotojų pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis rezoliucijomis DVS priemonėmis persiunčiami departamento administracijos padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

62. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį pagrindinis vykdytojas (jis rezoliucijoje nurodomas pirmas) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku yra atsakingi pagrindinis vykdytojas ir kiti vykdytojai.

63. Seimo, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, vidaus reikalų ministro, viceministrų ir  vidaus reikalų ministerijos kanclerio ir kitų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų  pavedimų vykdymą teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja departamento Bendrasis skyrius.

DVS už pavedimų vykdymo kontrolę atsakingas Bendrojo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas užpildo dokumento kontrolės kortelę, kurioje nurodo kontrolės terminą, trumpą pavedimo turinį, kontroliuojantį asmenį ir pavedimo vykdytoją.

Kontroliuojamo popierinio dokumento kairėje paraštėje ties dokumento teksto antrašte dedamas spaudas su užrašu „Kontrolė“, kuriame įrašoma data, iki kurios pavedimas turi būti įvykdytas.

64. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdytas per 10 darbo dienų nuo gavimo departamento Bendrajame skyriuje dienos, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo departamento Bendrajame skyriuje dienos, jeigu pavedime arba įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

65. Pavedimų dėl kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose nustatytais terminais.

66. Jeigu vykdytojas dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą negali įvykdyti pavedimo, jis nedelsdamas apie tai privalo raštu pranešti pavedimą davusiam departamento direktoriui, departamento direktoriaus pavaduotojui. Gavęs leidimą pratęsti įvykdymo terminą, pavedimo vykdytojas apie tai privalo informuoti departamento Bendrąjį skyrių.

67. Departamento direktoriaus nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas departamento direktoriui raštu pateikia motyvuotą prašymą ar departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakymu.

68. Pavedimo vykdymas departamento Bendrojo skyriaus atsakingų valstybės tarnautojų ar darbuotojų kontroliuojamas tol, kol jis įvykdomas. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

 

IV. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

Teisės aktų projektų rengimas ir teikimas derinti

 

69. Departamente rengiami Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų, departamento direktoriaus įsakymų bei kitų teisės aktų projektai (toliau – teisės aktų projektai).

70. Departamente rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, patvirtinto vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.

71. Teisės aktų projektus pagal kompetenciją rengia departamento administracijos padaliniai ar departamento direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės. Rengti teisės aktų projektus departamento direktorius gali pavesti departamentui pavaldžioms įstaigoms pagal kompetenciją.

72. Pasiūlymus dėl teisės aktų projektų rengimo departamento direktoriui teikia departamento direktoriaus pavaduotojai, departamento patarėjai, departamento administracijos padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovas pagal savo kompetenciją.

73. Departamento direktoriaus pavaduotojai, departamento patarėjai, administracijos padalinio, departamentui pavaldžios įstaigos vadovas, siūlydami rengti teisės akto projektą, kuriame numatoma iš esmės keisti arba nustatyti iki šiol neegzistuojantį teisinių santykių reguliavimą, departamento direktoriui parengia tarnybinį pranešimą, kuriame išdėsto teisės akto projektu sprendžiamos problemos esmę, teisės akto projekto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus bei siūlymus dėl darbo grupės sudarymo. Departamento administracijos padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovo tarnybinis pranešimas, prieš pateikiant jį departamento direktoriui, turi būti suderintas su departamento direktoriaus pavaduotoju pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

74. Parengti teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su departamento administracijos padaliniais:

74.1. departamento Finansų skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su piniginiais ištekliais, darbo užmokesčio mokėjimu, apskaita ir finansavimu;

74.2. departamento Planavimo ir turto valdymo skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su piniginiais ištekliais (išskyrus darbo užmokestį), finansavimu, tarptautine finansine parama, taip pat turto valdymu, naudojimu ir disponavimu;

74.3. departamento Tarptautinių ryšių skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su tarptautiniais santykiais;

74.4. departamento Personalo skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su personalo valdymu;

74.5. kitais departamento administracijos padaliniais, departamentui pavaldžiomis įstaigomis, su kurių kompetencija jie yra susiję.

75. Darbo grupės parengtas ir Reglamento 74 punkte nurodytiems departamento administracijos padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusios darbo grupės vadovo.

76. Departamento administracijos padalinio parengtas ir Reglamento 74 punkte nurodytiems departamento administracijos padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo, administracijos padalinio, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, vadovo ir departamento direktoriaus pavaduotojo pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

77. Departamentui pavaldžios įstaigos parengtas ir Reglamento 74 punkte nurodytiems departamento administracijos padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo, departamentui pavaldžios įstaigos vadovo.

78. Departamento administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos dėl kitų departamento administracijos padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų ar darbo grupių parengtų ir pateiktų derinti teisės aktų projektų savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo departamento administracijos padalinyje ar departamentui pavaldžioje įstaigoje dienos, o kai pateikiami derinti didelės apimties (dešimties ir daugiau puslapių) ir (ar) sudėtingi teisės aktų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys) – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, jeigu departamento direktorius, pagal kompetenciją departamento direktoriaus pavaduotojas  nenurodo kitaip. Jeigu parengtas teisės akto projektas derinti buvo teikiamas elektroniniu paštu, išvados ar pastabos ir pasiūlymai per šiame punkte nustatytą terminą taip pat pateikiami elektroniniu paštu. Teisės aktų projektai derinti siunčiami iš departamento administracijos padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovo arba jo nurodymu iš kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo elektroninio pašto dėžutės.

79. Teisės akto projekto suderinimo faktas patvirtinamas valstybės tarnautojo ar darbuotojo, su kuriuo šis projektas turi būti suderintas, viza, kurią sudaro valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigų pavadinimas, parašas, vardas ir pavardė, data. Per DVS teikiamo derinti teisės akto projektas vizuojamas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba DVS priemonėmis. Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas ar darbuotojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.

80. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto pateikiama pastabų, į kurias rengėjai neatsižvelgia, iškilusiems prieštaravimams pašalinti departamento direktorius arba departamento direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis teisės akto projektą rengusį departamento administracijos padalinį, gali organizuoti pasitarimą.

81. Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas nepritaria pateiktam teisės akto projektui, jis gali jį vizuoti su pastaba.

82. Norminiai teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra), vizuoti Reglamento 74–77 punktuose nurodytų valstybės tarnautojų ar darbuotojų ir Bendrojo skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už departamente rengiamų dokumentų redagavimą, pateikiami derinti departamento Teisės skyriui. Departamento Teisės skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos įvertina, ar teisės akto projektas atitinka galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, taip pat teisės technikos reikalavimus. Išvadas dėl didelės apimties (dešimties ir daugiau puslapių) ir (ar) sudėtingų teisės aktų projektų (nustatančių naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiančių) atitikties Lietuvos Respublikos įstatymams, Vyriausybės nutarimams ir kitiems teisės aktams, taip pat teisės technikos reikalavimams Teisės skyrius pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo teisės akto projekto gavimo dienos. Išvadas dėl teisės akto projekto departamento Teisės skyrius pateikia teisės akto projekto rengėjui.

83. Jei departamento Teisės skyrius dėl teisės akto projekto pastabų ir pasiūlymų neturi, departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo vizuotas teisės akto projektas teisės akto projekto rengėjo teikiamas vizuoti atitinkamam departamento direktoriaus pavaduotojui pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

84. Teisės skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai ir Bendrojo skyriaus valstybės tarnautojas, atsakingas už departamente rengiamų dokumentų redagavimą, vizuoja norminių teisės aktų projektus. Teisės skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai  vizuoja ir teisės taikymo požiūriu sudėtingus departamento direktoriaus įsakymų dėl valstybės tarnautojų ar darbuotojų atleidimo iš pareigų bei perkėlimo į kitas pareigas projektus.

85. Teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms išvadoms gauti teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

86. Departamento direktoriaus pasirašytus įsakymus (jų skaitmenines kopijas) departamento Bendrasis skyrius per DVS išsiunčia paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje ir DVS įsakymo registracijos kortelės adresatų skiltyje teisės akto projekto rengėjo nurodytiems departamento administracijos padaliniams, departamentui pavaldžioms įstaigoms ir kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims. Įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklė turi būti pasirašyta teisės akto projekto rengėjo ir tiesioginio jo vadovo arba įsakymo registracijos kortelės adresatų skiltis DVS turi būti užpildyta  prieš pateikiant departamento direktoriui pasirašyti įsakymo projektą.

87. Departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų susipažinimą su įsakymais pasirašytinai organizuoja departamento Bendrasis skyrius.

 

Teisės aktų projektų ir departamento direktoriaus įsakymų skelbimas departamento interneto svetainėje bei  departamento direktoriaus įsakymų skelbimas Teisės aktų registre

 

88. Departamente parengti teisės aktai ir teisės aktų projektai skelbiami vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“. Departamente parengtų teisės aktų projektai skelbiami departamento interneto svetainės skyriuje „Teisės aktų projektai“. Šiuos teisės aktų projektus ir jų lydimuosius dokumentus į departamento interneto svetainę įdeda departamento Bendrojo skyriaus atsakingas valstybės tarnautojas ar  darbuotojas.

89. Departamento direktoriaus įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami departamento interneto svetainėje ir  Teisės aktų registre.

90. Departamento direktoriaus įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, Teisės aktų registre ir departamento interneto svetainėje neskelbiami.

91. Jei departamento direktoriaus įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre, rengėjas privalo tai nurodyti departamento direktoriaus įsakymo registracijos kortelės adresatų skiltyje. Elektroninius departamento direktoriaus įsakymus Teisės aktų registrui pateikia Bendrojo skyriaus atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

92. Jei departamento direktoriaus įsakymą tikslinga skelbti departamento interneto svetainėje,  įsakymo rengėjas persiunčia departamento direktoriaus įsakymo elektroninę versiją doc. ar docx. formatu departamento Teisės skyriui, atsakingam už departamento teisės aktų paskelbimą interneto svetainėje.

93. Aktualūs departamento direktoriaus įsakymai departamento veiklos klausimais skelbiami valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos intranete, vadovaujantis Naudojimosi valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos intranetu tvarkos aprašu, patvirtintu departamento direktoriaus 2009 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. 1-297 „Dėl Naudojimosi valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos intranetu tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

V. DEPARTAMENTO dokumentų valdymas

 

94. Departamento dokumentų valdymą organizuoja departamento Bendrasis skyrius kartu su departamento administracijos padaliniais, vadovaudamasis Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro, departamento direktoriaus priimtais teisės aktais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą bei archyvų darbą, ir departamento administracijos padalinio nuostatais. Elektroniniai dokumentai valdomi vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

95. Už dokumentų rengimą, įforminimą, tvarkymą, apskaitą, saugojimą bei užduočių vykdymo kontrolę departamento administracijos padaliniuose atsakingi jų vadovai bei paskirti atsakingi už dokumentų tvarkymą valstybės tarnautojai ar darbuotojai. Departamento administracijos padaliniai rengia, įformina, tvarko dokumentus, sudaro ir saugo bylas iki atidavimo archyviniam saugojimui.

96. Departamente rengiami elektroniniai ir popieriniai dokumentai. Departamento dokumentams (išskyrus įslaptintus dokumentus) rengti ir valdyti naudojama DVS. Elektroniniai dokumentai turi atitikti Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikaciją ADOC-V1.0, patvirtintą Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-60 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos ADOC-V1.0 patvirtinimo“.

97. Departamente sukurti elektroniniai dokumentai, kai juos turi pasirašyti departamento direktorius, departamento direktoriaus pavaduotojai ar Reglamento 42–44 punktuose nurodyti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, pasirašomi saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

98. Gauti popieriniai dokumentai skenuojami ir registruojami DVS jų gavimo dieną. .Departamente gauti elektroniniai dokumentai DVS registruojami vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis ir  dokumento registracijos kortelėje nurodoma, kad dokumentas yra elektroninis. Neregistruojami gauti informaciniai pranešimai apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į DVS.

99. Dokumentus, gautus iš Prezidento kanceliarijos, Seimo, Vyriausybės, ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, užsienio šalių ir asmenų (fizinių ir juridinių), departamento Bendrasis skyrius per DVS pateikia departamento direktoriui ar departamento direktoriaus pavaduotojams (pagal kompetenciją) arba atitinkamų departamento administracijos padalinių ar departamentui pavaldžių įstaigų vadovams.

100. Departamento direktorius, departamento direktoriaus pavaduotojai ir departamento administracijos padalinių vadovai, skirdami dokumentą vykdyti, rašo rezoliuciją DVS. Rezoliucijoje rašoma su dokumentu susijusio pavedimo vykdytojo arba kelių vykdytojų vardas (-ai) ir pavardė (-ės), pavedimo turinys, jeigu reikia, įvykdymo terminas.

101. Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas dokumentą su departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojo ar departamento administracijos padalinio vadovo rezoliucija gauna per DVS. Visi veiksmai, kuriuos departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas iš savo darbo vietos per DVS atlieka su dokumentais (užduotimis), yra prilyginami parašui.

102. Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas  iš DVS darbui paimtus dokumentus darbo dienos pabaigoje privalo grąžinti į sistemą.

103. Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, išvykdamas iš departamento (išeidamas atostogų, išvykdamas į komandiruotę ir kitais atvejais), privalo pažymėti DVS laikiną nebuvimą įstaigoje ir nurodyti pavaduojantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją. Nenumatytais atvejais, pranešus departamento administracijos padalinio vadovui, laikiną nebuvimą pažymi DVS administratorius.

104. Jeigu dokumentą pavesta vykdyti keliems vykdytojams, pirmajam vykdytojui (kuris DVS rezoliucijoje įrašomas pirmasis) pasirašytinai atiduodamas popierinio dokumento originalas (jei buvo gautas popierinis dokumentas), kiti vykdytojai dokumento skaitmeninę kopiją gauna per DVS.

105. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, tiesiogiai gavę dokumentus, adresuotus departamento direktoriui, departamento direktoriaus pavaduotojams  ar departamentui, privalo juos nedelsdami perduoti departamento Bendrajam skyriui užregistruoti. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojo, dokumento užduoties vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas užregistruoti departamento Bendrajame skyriuje. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai apie tiesiogiai jiems adresuotų gautų dokumentų užduočių vykdymą privalo informuoti tiesioginį vadovą ir kitų departamento administracijos padalinių, komisijų ar darbo grupių, su kurių kompetencija dokumento užduoties vykdymas yra susiję, vadovus.

106. Departamento Bendrasis skyrius kontroliuoja, kad siunčiami dokumentai būtų tinkamai įforminti. Ne pagal Dokumentų rengimo taisykles parengti ir įforminti dokumentai grąžinami rengėjams.

107. Kartu su departamento direktoriui ar departamento direktoriaus pavaduotojui pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu turi būti pateikiamas ir nustatyta tvarka vizuotas dokumento antrasis egzempliorius.  Bendrojo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už departamente rengiamų dokumentų redagavimą, vizuoja dokumentus, siunčiamus Prezidento kanceliarijai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, valstybės kontrolieriui, ministrams, viceministrams, ministerijų kancleriams.

108. Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos jo kopijos išsiunčiami adresatams, o patvirtintas vizuotas dokumento egzempliorius (nustatyta tvarka ir dokumento originalas) paliekamas jį rengusiame padalinyje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu bylai sudaryti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami projekto iniciatoriui). Jei siunčiamo dokumento rengėjai buvo keli, antrąjį dokumento egzempliorių kartu su gauto dokumento originalu (kai atsakoma į gautą dokumentą) saugo pirmasis vykdytojas, kiti pasilieka kopiją.

109. Jei dokumentas siunčiamas tik elektroninio ryšio priemonėmis (nuskaitant tekstą), pasirašyti pateikiamas tik vienas dokumento egzempliorius (originalas), o vizos rašomos dokumento paskutinio lapo antroje pusėje.

Departamentui pavaldžioms įstaigoms elektroniniu paštu siunčiamos skaitmeninės dokumentų kopijos, jei nėra būtina pateikti dokumentų originalo.

110. Siunčiamame dokumente turi būti dokumento rengėjo nuoroda (dokumentą parengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas (vardo raidė) ir pavardė, telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas. Siunčiamame atsakyme į gautą dokumentą turi būti dokumento, į kurį atsakoma, nuoroda (dokumento data ir numeris).

111. Rengiant elektroninį dokumentą jo turinyje parašo rekvizitas įforminamas be parašo, tvirtinimo ar suderinimo žymos – be parašo ir datos. Duomenys apie elektroninio dokumento registravimą (elektroninio dokumento data ir registracijos numeris) nurodomi Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse nustatyta tvarka, nekeičiant elektroninio dokumento turinio ir užpildant elektroninio dokumento metaduomenis (kontekstinę informaciją).

112. Departamento sudarytus  elektroninius dokumentus DVS registruoja  departamento Bendrojo skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai, atsakingi už dokumentų registravimą

113. Siunčiamas elektroninis dokumentas turi būti parengtas ir perduodamas taip, kaip reikalaujama Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse.

114. Departamento direktoriaus pasirašyti  įsakymai registruojami DVS jų pasirašymo dienos data.

115. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, gabenami, gaunami, naudojami, dauginami, saugomi, traukiami į apskaitą ir naikinami laikantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos administravimą ir apsaugą, reikalavimų. Užsienio valstybių, Europos Sąjungos ar tarptautinių organizacijų įslaptinta informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymo, Europos Sąjungos teisės aktų ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.

116. Jeigu dokumentas, išskyrus elektroninius dokumentus, siunčiamas tik faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais, pasirašyti teikiamame dokumente šalia rengėjo vizos nurodoma, kad originalas nebus siunčiamas. Faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gautas dokumentas.

117. Siekiant sumažinti dokumentų srautą, rekomenduojama nesusirašinėti su departamento administracijos padaliniais ir departamentui pavaldžiomis įstaigomis tais klausimais, kurie gali būti sprendžiami vietoje arba telefonu, elektroniniu paštu. Susirašinėjant elektroniniu paštu rekomenduojama vartoti lietuvišką raidyną. Siunčiant elektroninį laišką būtina nurodyti siuntėjo rekvizitus: vardą, pavardę, pareigas, telefoną ir elektroninio pašto adresą. Rekomenduojama elektroninio laiško pabaigoje pateikti nustatyto pavyzdžio kontaktinę informaciją apie siuntėją.

118. Departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų elektroninio pašto dėžutė turi būti naudojama tik pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti.

119. Departamento ir jam pavaldžių įstaigų aktuali informacija skelbiama valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos intranete.

 

VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ

Institucijų ir ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

120. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su departamento direktoriumi, departamento direktoriaus pavaduotojais organizuoja departamento Tarptautinių ryšių skyrius.

121. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė ir susijusi su susitikimu kita medžiaga pateikiama departamento direktoriui, departamento direktoriaus pavaduotojams pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis bei suinteresuotiems departamento administracijos padalinių vadovams, jeigu departamento direktorius nenustato kitaip. Darbotvarkę ir kitą susijusią su susitikimu medžiagą rengia ir departamento direktoriui ar departamento direktoriaus pavaduotojams teikia departamento Tarptautinių ryšių skyrius.

Apie įvykusį susitikimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas departamento Tarptautinių ryšių skyrius informuoja departamento administracijos padalinius, su kurių kompetencija yra susiję susitikime nagrinėti klausimai.

122. Apie numatomus ir įvykusius departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojų susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Vidaus reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS

PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

123. Visuomenės informavimu apie departamento veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie departamentą formavimu rūpinasi departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Visuomenės informavimo ir analizės skyrius. Išplatinti pranešimai ir kita informacija viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams ir visuomenei privalo atspindėti oficialią departamento poziciją.

124. Su viešosios informacijos rengėjais ir skleidėjais bendrauja, teikia jiems viešąją informaciją, komentuoja su departamento kompetencija susijusius klausimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su departamento veikla susijusius klausimus departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, vadovaudamiesi Informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams tvarkos aprašu, patvirtintu departamento direktoriaus 2007 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 1-83 „Dėl Informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“.

125. Departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Visuomenės informavimo ir analizės skyrius rengia pranešimus spaudai aktualiais valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos klausimais. Departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Visuomenės informavimo ir analizės skyrius taip pat analizuoja ir apibendrina su valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir referuoja ją departamento direktoriui, departamento direktoriaus pavaduotojams.

126. Departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Visuomenės informavimo ir analizės skyrius nuolat seka visuomenės informavimo priemonėse pasirodančias naujienas, susijusias su valstybine priešgaisrine gelbėjimo tarnyba, ir operatyviai reaguoja į tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su departamento direktoriumi ar departamento direktoriaus pavaduotojais pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis, pateikia viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams oficialią departamento poziciją dėl jų.

127. Departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Visuomenės informavimo ir analizės skyrius organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja viešosios informacijos rengėjus, skleidėjus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su departamento veikla, organizuoja departamento direktoriaus,  departamento direktoriaus pavaduotojų ir valstybės tarnautojų ar darbuotojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

128. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo  ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ ir pranešimų NAGRINĖJIMAS

 

129. Asmenų prašymai nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijoje, įstaigoje ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos taisyklėmis, patvirtintomis departamento direktoriaus 2010 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 1-296 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos taisyklių patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais. Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

130.  Departamento direktorius asmenis priima departamente, savo darbo vietoje, du kartus per mėnesį. Asmenų priėmimas pas departamento direktorių organizuojamas pagal Vidaus reikalų ministerijos Bendrojo departamento Raštvedybos ir gyventojų priėmimo skyriaus parengtą ir vidaus reikalų ministro patvirtintą asmenų priėmimo pas ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos vadovus grafiką.

131. Departamento direktoriaus pavedimu pagal kompetenciją asmenis gali priimti departamento direktoriaus pavaduotojai ir departamento administracijos padalinių vadovai.

 

 

IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

132. Departamento direktoriaus pavaduotojų, administracijos padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

133. Departamento administracijos padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų tarnybinių komandiruočių į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia departamento direktorius, departamento direktoriaus pavaduotojai pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

134. Departamento administracijos padalinių valstybės tarnautojai ar darbuotojai, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai į užsienio valstybes komandiruojami oficialių kvietimų, tarptautinių susitarimų, bendradarbiavimo programų, kasmet departamento direktoriaus įsakymu tvirtinamo tarptautinio bendradarbiavimo plano pagrindu. Departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojų, administracijos padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų vykimą į užsienį koordinuoja departamento Tarptautinių ryšių skyrius.

135. Departamento direktoriaus pavaduotojų, administracijos padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes įforminamas departamento direktoriaus įsakymu.

136.  Įsakymo projektą dėl departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojų vykimo į tarnybinę komandiruotę Lietuvos Respublikoje rengia departamento Personalo skyrius, į užsienį – departamento Tarptautinių ryšių skyrius. Įsakymo projektą dėl departamentui pavaldžios įstaigos vadovo komandiravimo rengia departamento Personalo skyrius. Įsakymo projektą dėl departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų vykimo į tarnybinę komandiruotę rengia departamento administracijos padalinys, kurio valstybės tarnautojas ar darbuotojas vyksta į tarnybinę komandiruotę. Jei į komandiruotę vyksta departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų grupė, įsakymo projektą dėl komandiravimo rengia grupės vadovo paskirtas departamento administracijos padalinys.

137. Jei departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojų žodiniu pavedimu departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai siunčiami į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietą atlikti užduoties, įsakymo dėl jų komandiruotės projektą rengia departamento Personalo skyrius. Jei departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojų žodiniu pavedimu departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai siunčiami į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietą atlikti užduoties ne darbo valandomis, poilsio ir švenčių dienomis, departamento Personalo skyrius, remdamasis departamento Civilinės saugos valdybos Situacijų koordinavimo skyriaus pateiktais darbo žurnalo įrašais, artimiausią darbo dieną įformina komandiravimą pagal įvykusį faktą. Už valstybės tarnautojų ar darbuotojų darbą tarnybinėje komandiruotėje ne darbo valandomis, poilsio ir švenčių dienomis mokama teisės aktų nustatyta tvarka.

138. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės projekte turi būti nurodyta planuojamo siųsti į tarnybinę komandiruotę valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, tarnybinės komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), tarnybinės komandiruotės trukmė ir apmokamos tarnybinės komandiruotės išlaidos, finansavimo šaltinis. Jei siunčiant į tarnybinę komandiruotę išmokamas avansas, turi būti nurodytas jo dydis, neviršijantis numatomų tarnybinės komandiruotės išlaidų. Departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų tarnybinių komandiruočių išlaidas pagal pateiktus dokumentus apskaičiuoja departamento Finansų skyrius.

139. Departamento Personalo skyrius, rengdamas įsakymo dėl departamentui pavaldžios įstaigos vadovo tarnybinės komandiruotės projektą, remiasi departamentui pavaldžios įstaigos vadovo prašymu dėl tarnybinės komandiruotės, kuris departamento direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki išvykimo į tarnybinę komandiruotę dienos. Prašyme dėl tarnybinės komandiruotės turi būti nurodytas tarnybinės komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), tarnybinės komandiruotės trukmė ir apmokamos tarnybinės komandiruotės išlaidos. Jei siunčiant į tarnybinę komandiruotę išmokamas avansas, departamentui pavaldžios įstaigos vadovo prašymas dėl tarnybinės komandiruotės departamento direktoriui turi būti pateiktas  ne vėliau kaip prieš 25 darbo  dienas iki išvykimo į tarnybinę komandiruotę dienos, išskyrus atvejus, kai departamento direktoriaus ar departamento direktoriaus pavaduotojų pavedimu atlikti užduoties pavaldžios įstaigos vadovas siunčiamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietą ar kitais nenumatytais atvejais. Departamentui pavaldžios įstaigos vadovo prašyme dėl tarnybinės komandiruotės, jei numatomas išmokėti avansas, turi būti nurodytas avanso dydis, neviršijantis numatomų tarnybinės komandiruotės išlaidų. Departamentui pavaldžios įstaigos vadovo prašymas dėl tarnybinės komandiruotės turi būti vizuotas departamentui pavaldžios įstaigos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už buhalterinės apskaitos tvarkymą, ir suderintas su pavaldžios įstaigos veiklą koordinuojančiu ir kontroliuojančiu departamento direktoriaus pavaduotoju.

140. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės projektas turi būti vizuotas rengėjo ir komandiruojamo valstybės tarnautojo ar darbuotojo tiesioginio vadovo, administracijos padalinio, kuriam pavaldus įsakymo projektą rengęs skyrius, vadovo ir departamento direktoriaus pavaduotojo pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės į užsienį projektą rengėjas derina su departamento Tarptautinių ryšių, Finansų ir Planavimo ir turto valdymo skyriais, įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės Lietuvos Respublikoje projektą – su departamento Finansų skyriumi. Jei į tarnybinę komandiruotę vykstama komandiruojamo departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo transporto priemone, įsakymo dėl komandiravimo projektas turi būti suderintas ir su departamento Operatyvaus valdymo valdybos Parengties organizavimo skyriumi.

141. Jei vykstant į komandiruotę išmokamas avansas, įsakymo dėl komandiravimo projektas pateikiamas departamento administracijos padalinių, nurodytų Reglamento 140 punkte, vadovams vizuoti ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki išvykimo į tarnybinę komandiruotę dienos, išskyrus atvejus, kai departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojo pavedimu atlikti užduoties departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai siunčiami į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietą ar kitais nenumatytais atvejais.

142. Kelionės į tarnybinę komandiruotę užsienyje bilietų ir kitų reikalingų dokumentų (draudimą, viešbučius, vizas ir pan.) pirkimą organizuoja departamento Teisės skyrius. Komandiruojamas asmuo departamento Teisės skyriui suteikia visą reikalingą informaciją, susijusią su komandiravimu.

143. Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai grįžę iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų departamento direktoriui raštu pateikia komandiruotės ataskaitą ir jos elektroninę versiją persiunčia Tarptautinių ryšių skyriui.  Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai departamento Finansų skyriui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia dokumentus apie tarnybinės komandiruotės užsienyje metu patirtas faktines išlaidas. Jei į tarnybinę komandiruotę vyko valstybės tarnautojų ar darbuotojų grupė, apibendrintą ataskaitą departamento direktoriui teikia grupės vadovas.

144.  Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje, apie pavedimo arba užduoties atlikimą raštu arba žodžiu informuoja departamento administracijos padalinio vadovą, departamento direktoriaus pavaduotojai ir departamento administracijos padalinių vadovai – departamento direktorių arba departamento direktoriaus pavaduotoją pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis, jeigu kitaip nenustatyta departamento direktoriaus įsakyme dėl tarnybinės komandiruotės ir departamento Finansų skyriui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia dokumentus apie tarnybinės komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas.

145. Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, vykstantys į Europos Sąjungos institucijų, jų darbo grupių, komitetų posėdžius ir susitikimus, rengia ir su departamento direktoriumi ir departamento direktoriaus pavaduotojais pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis derina Lietuvos Respublikos pozicijas departamento kompetencijos klausimais. Minėtų susitikimų ataskaitos teikiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ nustatyta tvarka.

 

X. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAs

 

146. Kasmetinės, nemokamos, papildomos mokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl dalyvavimo Europos Sąjungos, tarptautinės organizacijos finansuojamuose paramos teikimo arba Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektuose bei atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas departamento administracijos padalinių valstybės tarnautojams, taip pat departamentui pavaldžių įstaigų vadovams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo bei Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos (nėštumo ir gimdymo, tėvystės atostogos, atostogos vaikui prižiūrėti ir mokymosi atostogos) departamento valstybės tarnautojams, taip pat departamentui pavaldžių įstaigų vadovams suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.

147. Kasmetinės, tikslinės atostogos departamento darbuotojams suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.

148. Valstybės tarnautojų ar darbuotojų pageidavimu kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis. Viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip keturiolika kalendorinių dienų.

149. Departamento administracijos padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų bei departamentui pavaldžių įstaigų vadovų kasmetinių atostogų grafiką sudaro departamento Personalo skyrius ir iki einamųjų metų vasario 1 d. pateikia jį tvirtinti departamento direktoriui.

150. Kasmetinės atostogos suteikiamos departamento direktoriaus įsakymu pagal patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką. Departamento Personalo skyrius kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio 20 d. parengia įsakymo projektą dėl atostogų suteikimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atostogausiantiems kitą mėnesį.

151. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dėl svarbių priežasčių negalintys kasmetinių atostogų grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantys pasinaudoti dalimi atostogų, iki einamojo mėnesio 15 d. turi pateikti departamento direktoriui raštišką prašymą, vizuotą jo tiesioginio vadovo  ir  administracijos padalinio, kuriam pavaldus skyrius, vadovo  ir departamento direktoriaus pavaduotojo pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis (jei departamento administracijos padalinys tiesiogiai nepavaldus departamento direktoriui), dėl atostogų, numatytų kasmetinių atostogų grafike ateinančiam mėnesiui, nukėlimo į konkretų laikotarpį.

152. Departamento administracijos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XI. valstybės TARNAUTOJŲ ir darbuotojų SKATINIMAS

 

153. Departamento ir departamentui pavaldžių įstaigų karjeros valstybės tarnautojai skatinami ir apdovanojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Statutiniai valstybės tarnautojai skatinami ir apdovanojami vadovaujantis Vidaus tarnybos statutu, vidaus reikalų ministro 2003 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-299 „Dėl Vidaus reikalų sistemos pareigūnų skatinimo ir apdovanojimo taisyklių bei Vidaus reikalų ministerijos žinybinių ženklų nuostatų patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.

154. Departamento darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. valstybės tarnautojų ir darbuotojų atsakomybė

 

155. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo bei Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka.

156. Departamento darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

157. Įstatymų nustatytais atvejais departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO DIREKTORIUI, DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAMS IR KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

158. Keičiantis departamento direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

159. Keičiantis departamento direktoriaus pavaduotojui, jei nėra paskirto naujo departamento direktoriaus pavaduotojo, reikalai perduodami departamento direktoriaus įgaliotam valstybės tarnautojui. Keičiantis departamento direktoriaus pavaduotojams, departamento valstybės tarnautojams ar darbuotojams, reikalai ir dokumentai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą.

160. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus), taip pat turimus dokumentus ir bylas, informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas, departamento administracijos padalinio vadovui. Atleidžiami iš pareigų arba pereinantys dirbti į kitą departamentui pavaldžią įstaigą departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai atsiskaito su atitinkamais departamento administracijos padaliniais departamento direktoriaus 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. 1-316 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbuotojų, atleidžiamų iš darbo arba pereinančių dirbti į kitą departamentui pavaldžią įstaigą, atsiskaitymo tvarkos aprašo ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos atsiskaitymo kortelės formos patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

Departamento administracijos padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

 

XIV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

161. Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei papildomą herbinį antspaudą su skaitmeniu „02“.

162. Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako departamento Bendrojo skyriaus ir Finansų skyriaus vadovai. Jų nesant, departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako departamento direktoriaus įgalioti departamento valstybės tarnautojai.

163. Departamento antspaudai su Lietuvos valstybės herbu naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XV. ARCHYVO TVARKYMAS

 

164. Departamente archyvą tvarko departamento Bendrasis skyrius.

165.  Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Dokumentų ir bylų apskaitos dokumentų duomenis su valstybės archyvu departamento Bendrasis skyrius derina per Elektroninio archyvo informacinę sistemą.

 

XVI. tarnybinio transporto ir TARNYBINIŲ mobiliųjų telefonų naudojimas

 

166Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ nustatyta tvarka.

167. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami departamento direktoriaus 2006 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 1-507 „Dėl aprūpinimo tarnybiniais viešojo judriojo ryšio telefonais tvarkos nustatymo“ nustatyta tvarka.