LIETUVOS DARBO BIRŽOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VEIKLOS IR PRIEMONIŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. rugsėjo 26 d. Nr. V-529
Vilnius
Siekdama pagerinti įgyvendinamų priemonių ir veiklos planavimą Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) ir teritorinėse darbo biržose:
2. Į p a r e i g o j u Lietuvos darbo biržos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, bei teritorinių darbo biržų direktorius vadovautis šiuo įsakymu patvirtintu Aprašu atliekant priemonių ir veiklos planavimą.
4. P a v e d u:
4.1. Finansų, teisės ir pirkimų departamento Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje;
PATVIRTINTA
Lietuvos darbo biržos
prie Socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktoriaus
2017 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. V-529
VEIKLOS IR PRIEMONIŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Veiklos ir priemonių planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) bei teritorinės darbo biržos veiklos ir įgyvendinamų aktyvios darbo rinkos politikos priemonių, profesinės reabilitacijos programos, subsidijų mokėjimo socialinėms įmonėms, priemonių į pensiją išleistiems pareigūnams ir kariams, priemonių atleistiems Ignalinos atominės elektrinės (toliau – Ignalinos AE) darbuotojams ir jų šeimos nariams planavimo tvarką.
2. Šiame Apraše vartojami trumpiniai:
2.6. Kitos užimtumo rėmimo priemonės – profesinės reabilitacijos programa, subsidijų mokėjimas socialinėms įmonėms, priemonės į pensiją išleistiems pareigūnams ir kariams, priemonės atleistiems Ignalinos AE darbuotojams ir jų šeimos nariams;
2.7. NDNT – Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Užimtumo fondo lėšų sąmatos sudarymo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2009 m. rugpjūčio 3 d. įsakymu Nr. A1-471 „Dėl Užimtumo fondo lėšų sąmatos sudarymo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės), Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendinamų Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos apraše, patvirtintame LDB direktoriaus 2017 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. V-92 „Dėl Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendinamų Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – ESF projektų aprašas), ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
DARBO RINKOS PROBLEMŲ NUSTATYMAS IR SPRENDIMAS
5. Pokyčių darbo rinkoje prognozė (toliau – Prognozė) rengiama kasmet, vadovaujantis LDB direktoriaus patvirtinta Pokyčių darbo rinkoje prognozavimo metodika.
6. TDB direktoriaus įgalioti darbuotojai, vykdydami nuolatinę situacijos darbo rinkoje stebėseną aptarnaujamoje teritorijoje, identifikuoja (1 ir 2 priedai):
7. TDB direktoriaus įgalioti darbuotojai nustato priemones ilgalaikėms ir trumpalaikėms darbo rinkos problemoms spręsti (1 ir 2 priedai).
8. Nustatytas problemas bei jų sprendimo priemones TDB direktoriaus įgalioti darbuotojai suderina su TDB skyriumi/-iais, organizuodami diskusijas.
9. Formuluojant ilgalaikių ir trumpalaikių vietinių darbo rinkos problemų sprendimui reikalingas priemones, prioritetas turi būti teikiamas teisės aktuose numatytų ADRPP ir kitų gyventojų užimtumą skatinančių programų įgyvendinimui, tačiau jomis neapsiribojama.
10. TDB direktoriaus įgalioti darbuotojai, pastebėję, kad teisės aktuose numatytų ADRPP nėra galimybių įgyvendinti arba jų įgyvendinimui trukdo galimos teisės aktų nuostatų spragos, poreikis keisti esamas teisės aktų normas arba kitos nuo TDB nepriklausiančios aplinkybės ar priežastys, apie tai informuoja LDB bei pateikia savo pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo, vadovaujantis LDB direktoriaus patvirtinta Siūlymų dėl teisės aktų tobulinimo teikimo metodika.
11. TDB informaciją apie ilgalaikes ir trumpalaikes vietinės darbo rinkos problemas (.pdf ir .xlsx formatais) LDB pateikia iki einamųjų metų sausio 20 d. Esant poreikiui, informacija apie trumpalaikes vietinės darbo rinkos problemas turi būti pateikiama nedelsiant LDB.
12. VPPS, įvertinęs TDB pateiktus duomenis apie trumpalaikes ir ilgalaikes vietinės darbo rinkos problemas bei susidariusią/prognozuojamą padėtį darbo rinkoje ir Užimtumo didinimo programos tikslus ir uždavinius, ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 20 d. organizuoja ateinančių ir paskesnių kalendorinių metų ADRPP bei naujų projektų įgyvendinimo poreikio aptarimą su TDB ir LDB vadovybe.
III SKYRIUS
UŽIMTUMO FONDO IR ESF PROJEKTŲ LĖŠŲ SĄMATOS SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
13. LDB vadovybei pritarus Aprašo 12 punkte pateiktai informacijai, VPPS rengia ateinančių ir dviejų paskesnių kalendorinių metų Užimtumo fondo lėšų poreikio ADRPP finansuoti projektą, kartu su išlaidų poreikio skaičiavimais pagal Taisyklių 1 priede nurodytas atskiras išlaidų grupes, prognozuojamą asmenų/darbo vietų skaičių ir aiškinamąjį raštą, vadovaujantis Taisyklėse ir/ar SADM nustatytais terminais ir teikia parengtą informaciją SADM.
14. SADM informavus LDB apie ateinantiems kalendoriniams metams planuojamą skirti Užimtumo fondo lėšų sumą, VPPS, atsižvelgdamas į tai, papildo Užimtumo fondo lėšų poreikio ADRPP finansuoti projektą, kartu su išlaidų poreikio skaičiavimais pagal Taisyklių 1 priede nurodytas atskiras išlaidų grupes, prognozuojamą asmenų/darbo vietų skaičių ir aiškinamąjį raštą bei teikia juos SADM.
15. LDB, įvertinusi ateinantiems kalendoriniams metams skiriamų Užimtumo fondo lėšų sumą, rengia TDB Užimtumo fondo sąmatos projektą ir teikia derinimui TDB.
16. TDB, suderinusi su LDB, TDB Užimtumo fondo sąmatos projektą, teikia Užimtumo fondo sąmatos paskirstymo ketvirčiais projektą LDB nustatytais terminais.
17. LDB, gavusi SADM patvirtintą Užimtumo fondo lėšų sąmatą, per 5 darbo dienas teikia TDB Užimtumo fondo lėšų sąmatos projektą tvirtinti LDB direktoriui.
18. Patvirtinta TDB Užimtumo fondo lėšų sąmata gali būti tikslinama ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį ir ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos, TDB raštu ne vėliau kaip likus 30 darbo dienų iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos informavus LDB ir pagrindus tikslinimo būtinybę.
19. VPPS, įvertinęs gautą informaciją, patikslintą TDB Užimtumo fondo lėšų sąmatos projektą teikia tvirtinti LDB direktoriui.
20. VPPS, atsižvelgdamas į SADM pateiktą informaciją apie praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 d. esantį Užimtumo fondo lėšų likutį:
20.1. per SADM nurodytą terminą perskirsto lėšas ADRPP finansuoti ir informaciją apie perskirstytas lėšas pateikia SADM;
21. Pasibaigus ketvirčiui ir esant poreikiui pakeisti patvirtintos TDB Užimtumo fondo lėšų sąmatos paskirstymą ketvirčiais pagal ADRPP, TDB, suderinusi su VPPS elektroniniu paštu, pateikia VPPS patikslintą patvirtintos TDB Užimtumo fondo lėšų sąmatos paskirstymą ketvirčiais pagal priemones iki einamojo ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos.
22. VPPS atnaujina TDB sąmatų paskirstymo ketvirčiais suvestinę informaciją ir teikia LDB Darbo rinkos ir užimtumo rėmimo politikos įgyvendinimo departamento Priemonių įgyvendinimo organizavimo skyriui iki einamojo ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos.
IV SKYRIUS
KITŲ UŽIMTUMO RĖMIMO PRIEMONIŲ PLANAVIMAS IR SĄMATŲ SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
24. VPPS atlieka lėšų poreikio ADRPP ir kitų užimtumo rėmimo priemonių ateinantiems ir paskesniems dviem kalendoriniams metams skaičiavimus ir iki einamųjų metų vasario 20 d. pristato skaičiavimų rezultatas LDB vadovybei.
25. LDB, gavusi SADM informaciją, apie einamiesiems metams kitoms užimtumo rėmimo priemonėms skiriamas lėšas, per SADM nustatytą laikotarpį suveda duomenis į VBAMS ir teikia kitų užimtumo rėmimo priemonių sąmatas tvirtinti SADM.
26. LDB, gavusi SADM patvirtintą sąmatą kitoms užimtumo priemonėms, per 5 darbo dienas teikia TDB sąmatos kitoms užimtumo rėmimo priemonėms projektą tvirtinti LDB direktoriui.
V SKYRIUS
LDB IŠLAIKYMUI SKIRTŲ LĖŠŲ PLANAVIMAS IR SĄMATOS SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
28. LDB ir TDB direktoriaus įgalioti asmenys LDB ir TDB bei jų skyrių veiklai sudarytų sutartinių įsipareigojimų suvestinę pildo ir nuolat atnaujina, pasirašius naujus sutartinius įsipareigojimus intranete/bendroje direktorijoje (3 priedas).
29. VPPS įvertina iš LDB departamentų gautą informaciją apie LDB ir TDB veiklai reikalingas lėšas ateinantiems ir paskesniems dviem kalendoriniams metams, atlieka lėšų poreikio skaičiavimus ir iki einamųjų metų vasario 20 d. pristato LDB vadovybei LDB ir TDB veiklai ateinantiems ir paskesniems dvejiems kalendoriniams metams reikalingų lėšų poreikio projektą.
30. LDB vadovybei pritarus šio Aprašo 29 punkte pateiktai informacijai, VPPS rengia ateinančių ir dvejų paskesnių kalendorinių metų valstybės biudžeto lėšų poreikio LDB ir TDB veiklai finansuoti projektą, kartu su išlaidų poreikio skaičiavimais ir teikia SADM pagal SADM nustatytas formas ir terminus.
31. LDB, gavusi SADM informaciją, apie einamiesiems metams LDB ir TDB veiklai finansuoti skiriamas lėšas, per SADM nustatytą laikotarpį suveda duomenis į VBAMS ir teikia LDB sąmatas veiklai tvirtinti SADM.
32. LDB, gavusi SADM patvirtintą sąmatą LDB išlaikymui ir vystymui, per 5 darbo dienas teikia TDB sąmatos išlaikymui ir vystymui projektą tvirtinti LDB direktoriui.
VI SKYRIUS
VEIKLOS PLANŲ SUDARYMAS IR JŲ STEBĖSENA
34. VPPS, atsižvelgdamas į SADM strateginį veiklos planą ir praėjusių kalendorinių metų LDB ir TDB veiklos rezultatus, įvertinęs TDB pateiktus duomenis apie trumpalaikes ir ilgalaikes vietinės darbo rinkos problemas bei susidariusią/prognozuojamą padėtį darbo rinkoje, rengia LDB einamųjų kalendorinių metų veiklos plano projektą.
36. VPPS įvertina iš LDB departamentų gautas pastabas dėl LDB einamųjų kalendorinių metų veiklos plano projekto, esant poreikiui jį papildo ir pristato LDB vadovybei.
37. LDB vadovybei pritarus šio Aprašo 36 punkte nurodytam LDB einamųjų kalendorinių metų veiklos plano projektui, VPPS per SADM nurodytą terminą teikia jį SADM. SADM pateikus pastabas dėl LDB einamųjų kalendorinių metų veiklos plano projekto, projektas papildomas pagal SADM gautas pastabas ir pakartotinai teikiamas SADM.
38. Iš SADM gavus patvirtintą LDB einamųjų kalendorinių metų veiklos planą, VPPS jį talpina LDB interneto svetainėje.
39. Vadovaujantis patvirtintu LDB einamųjų kalendorinių metų veiklos planu VPPS rengia einamųjų kalendorinių metų TDB veiklos plano projektą, kurį teikia derinimui TDB.
40. TDB pateikus pastabas, VPPS papildo einamųjų kalendorinių metų TDB veiklos plano projektą bei teikia jį tvirtinti LDB direktoriui.
41. Patvirtintas einamųjų kalendorinių metų TDB veiklos planas teikiamas TDB, kurį TDB talpina savo interneto svetainėje.
42. Pasibaigus kiekvienam einamųjų kalendorinių metų ketvirčiui iki 20 d.:
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. LDB valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, pastebėję Aprašo pažeidimus, privalo nedelsiant apie juos informuoti savo tiesioginį vadovą.