VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SpREndimas
DĖL PRITARIMO VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021–2023 M. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO 2021 METŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITAI
2022 m. gruodžio 22 d. Nr. B-TS-1241
Vilkaviškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. B-TS-1020 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 51 punktu, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Pritarti Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano 2021 metų įgyvendinimo ataskaitai (pridedama).
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PRITARTA
Vilkaviškio rajono savivaldybės
tarybos 2022 m. gruodžio 22 d.
sprendimu Nr. B-TS-1241
VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
2021–2023 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO 2021 METŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
TURINYS
SpREndimas.............................................................................................................................. 1
ĮVADAS............................................................................................................................................... 4
1. VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021–2023 M. STRATEGINIO VEIKLOS
PLANO PARENGIMAS....................................................................................................................... 5
2. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO 2021–2023 METŲ ATASKAITA UŽ 2021 METUS................ 7
2.1 STRATEGINIO TIKSLO „DIDINTI VIEŠŲJŲ TERITORIJŲ PATRAUKLUMĄ GYVENTOJAMS IR VERSLUI, GERINTI KAIMO VIETOVIŲ GYVENIMO KOKYBĘ BEI REMTI NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS“ ĮGYVENDINIMAS............................................................................................. 13
2.2 STRATEGINIO TIKSLO „VYSTYTI MODERNIĄ IR SAUGIĄ INFRASTRUKTŪRĄ, SKATINANT ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ GAMYBĄ BEI NAUDOJIMĄ IR VEIKSMINGUMĄ“ ĮGYVENDINIMAS.............................................................................................................................. 15
2.3. STRATEGINIO TIKSLO „KURTI SUMANIĄ VISUOMENĘ, UŽTIKRINANT UGDYMO PROGRAMŲ ĮVAIROVĘ IR GERINTI VIEŠOJO VALDYMO KOKYBĘ, MAŽINANT ADMINISTRACINĘ NAŠTĄ“ ĮGYVENDINIMAS.............................................................................................................................. 16
2.4. STRATEGINIO TIKSLO „SIEKTI EFEKTYVIOS SOCIALINĖS APSAUGOS BEI UGDYTI SVEIKĄ GYVENSENĄ“ ĮGYVENDINIMAS.................................................................................................... 18
ĮVADAS
Siekiant įgyvendinti 2019–2027 metų Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginį plėtros planą, patvirtintą Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. B-TS-1234 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2027 m. strateginio plėtros plano patvirtinimo“, vadovaujantis Savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. B-TS-938 (pakeitimas Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. B-TS-73), buvo parengtas ir Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. B-TS-673 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano patvirtinimo“ patvirtintas Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginis veiklos planas.
Vadovaujantis Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. B-TS-1020 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, susijusiais su Savivaldybės strateginiu planavimu, yra rengiama Vilkaviškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) 2021–2023 m. strateginio veiklos plano 2021 m. įgyvendinimo ataskaita (toliau – ataskaita).
Pridedamoje ataskaitoje nurodomos Vilkaviškio rajono strateginio plano 2021–2023 metų veiklos programų 2021 m. įgyvendintos priemonės bei jų įgyvendinimui skirtos lėšos. Ataskaitą sudaro Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano 2021 m. programų įgyvendinimo ataskaitos.
Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano 2021 m. vykdymo ataskaitą parengė Investicijų ir strateginio planavimo skyrius. Informaciją apie Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų veiklos plano tikslų, uždavinių, priemonių įvykdymą pagal priskirtą atsakomybę pateikė Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. B-ĮV-37 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos programų koordinatorių, padalinių ir darbuotojų atsakingų už Savivaldybės strateginių veiklos planų programų rengimą, vykdymą ir priežiūrą, skyrimo“ paskirti programų koordinatoriai ir už programas atsakingi asmenys pagal kuruojamas programas. Įgyvendinimo ataskaita rengiama siekiant stebėti ir kontroliuoti Strateginio plano tikslų, užduočių ir priemonių įgyvendinimą 2021 metais.
Ataskaitinis laikotarpis: 2021 m. sausio 1 d.–gruodžio 31 d.
Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano pagrindinis ataskaitos tikslas – apžvelgti ir išanalizuoti strateginio veiklos plano 2021 metų įgyvendinamumą.
PRIDEDAMA. Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano įvykdymo 2021 m. 10 programų ataskaitos.
PLANO PARENGIMAS
Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – detalus institucijos veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginiame 2019–2027 metų plėtros plane suformuluotą misiją, nustatytus prioritetus, Vilkaviškio rajono situacijos analizę, buvo suformuluoti SVP metų strateginiai tikslai, uždaviniai ir priemonės. Strateginis veiklos planas yra rengiamas siekiant efektyviai panaudoti turimus bei planuojamus gauti finansinius, materialiuosius ir darbo išteklius, pasiekti užsibrėžtus tikslus.
Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2027 metų strateginiame plėtros plane suformuluota rajono strateginė vizija Vilkaviškio rajonas – saugus Lietuvos pasienio kraštas, savo gamtine geografine padėtimi patrauklus investicijoms, turtingas etninio ir kultūrinio paveldo, sudarantis sąlygas visapusiškai tobulėti bei išskirti trys rajono vystymosi prioritetai:
I PRIORITETAS |
Tvarios ekonominės plėtros skatinimas ir konkurencingumo didinimas |
II PRIORITETAS |
Modernios visuomenės ugdymas ir socialinės gerovės plėtojimas |
III PRIORITETAS |
Darnios aplinkos ir modernios infrastruktūros vystymas |
Taikant strateginio planavimo principus, Savivaldybėje buvo aiškiai identifikuoti tikslai, suplanuoti jų pasiekimui būtini darbai (priemonės), paskirtos būtinos lėšos, nustatyti konkretūs, išmatuojami rezultatai. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo sistema daugiapakopė ir subalansuota, išlaikanti aiškias sąsajas su Savivaldybės 2019–2027 metų strateginiu plėtros planu. Siekiant išlaikyti vienodą strateginių planavimo dokumentų struktūrą, ilgalaikio strateginio plėtros plano hierarchija ir struktūra visiškai atitinka veiklos plano struktūrą: sritis, strateginiai tikslai, uždaviniai ir priemonės.
Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba 2021 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. B-TS-673 patvirtino Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginį veiklos planą, kuriame buvo nustatyti šie veiklos prioritetai:
1.1. 2021–2023 M. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO STRATEGINIAI
TIKSLAI, PROGRAMOS, KOORDINATORIAI IR ATASKAITOS RENGIMO
PRINCIPAS
Numatytiems tikslams pasiekti buvo patvirtinta ir vykdoma 10 veiklos programų, kurios yra strateginio veiklos plano dalis ir kuriose nustatyti kiekvienos atskiros programos tikslai, uždaviniai ir priemonės, numatomi vertinimo kriterijai ir lėšos priemonėms įgyvendinti. Šios programos buvo rengiamos įvertinus aplinką ir išteklius, suformulavus Savivaldybės misiją, atsižvelgus į Savivaldybės strateginiame 2019–2027 m. plėtros plane nustatytus prioritetus. 1 lentelėje pateikiami Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programų, vykdytų 2021 metais, pavadinimai.
1 lentelė. Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano programos
Eil. Nr. |
Programos kodas ir pavadinimas |
Už programos rengimą atsakingas padalinys
|
1. |
01. Žinių visuomenės plėtros programa |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
2. |
02. Kultūros plėtros programa
|
|
3. |
03. Sporto plėtros ir jaunimo programa |
|
4. |
04. Nevyriausybinių organizacijų rėmimo, turizmo ir verslo plėtros, projektų valdymo programa |
Investicijų ir strateginio planavimo skyrius |
5. |
05. Kaimo rėmimo, plėtros ir melioracijos programa |
Žemės ūkio skyrius |
6. |
06. Savivaldybės viešosios infrastruktūros plėtros programa |
Vietinio ūkio skyrius
|
7. |
07. Teritorijų planavimo programa |
Architektūros ir urbanistikos skyrius
|
8. |
08. Aplinkos apsaugos rėmimo programa |
Ekologas (vyriausiasis specialistas) |
9. |
09. Socialinės paramos ir sveikatos paslaugų kokybės gerinimo programa |
Socialinės paramos skyrius Savivaldybės vyr. gydytoja |
10. |
10. Savivaldybės valdymo programa |
Apskaitos skyrius
|
Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginį veiklos planą sudarė dešimt įvairius Savivaldybės veiklos sektorius apimančių programų, kurioms įgyvendinti Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. B-ĮV-14 „Dėl strateginio planavimo grupės sudarymo“ buvo sudaryta strateginio planavimo grupė.
Savivaldybės strateginio planavimo sistemoje atsakingą vaidmenį atlieka programų vykdytojai, t. y. Savivaldybės administracijos skyriai ir Savivaldybei pavaldžios įstaigos, kurios yra atsakingos už informacijos apie planuojamą įstaigos veiklą ir lėšų poreikį trejiems metams, pateikimą, reikalingas investicijas, vertinimo kriterijus ir jų reikšmes bei veiklos (pagal atitinkamas programų veiklas) ataskaitų parengimą ir pateikimą programų koordinatoriams.
Prieš suformuojant ir pateikiant galutinai svarstyti Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021 metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, pagrindinės jo sudedamosios dalys pristatomos ir aptariamos su Strateginio planavimo komisija. Strateginio planavimo komisijai pritarus, Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano 2021 metų ataskaita teikiama tvirtinti Savivaldybės tarybai.
Ataskaitoje pateikti apibendrinti strateginių tikslų ir programų vykdymo 2021 metų duomenys. Programų vykdymas nagrinėjamas pagal 2021 m. planuotus programų tikslų, uždavinių, priemonių kriterijus bei planuotų priemonių įvykdymą, atsižvelgiant į rodiklių pasiekimų nukrypimus (lyginant planuotas ir faktines vertinimo kriterijų reikšmes), planuotas ir faktiškai panaudotas lėšas. Aprašant kiekvienos iš programų vykdymą, nurodomos programų priemonių įgyvendinimo reikšmės: pilka – vertinimo kriterijaus reikšmė yra pasiekta tokia, kokia buvo planuota, arba didesnė ir priemonės, kurių planuotas vertinimo kriterijus nepasiektas, bet jis susijęs su teigiamu rezultatu (pvz.: gaisrų skaičius mažesnis nei planuota) bei priemonės, kurių vertinimų kriterijų reikšmės pasiektos ankstesniais metais; žydra – iš dalies įgyvendinta – vertinimo kriterijus nepasiekė planuotos reikšmės (pasiekta mažiau vertinimo kriterijų reikšmių, nei planuota) ir priemonės, susijusios su projektų įgyvendinimu, kai projektai yra tęstiniai ir jų įgyvendinimas vykdomas kelerius metus ir bus tęsiamas 2022–2023 metais; žalia – nevykdyta arba nepradėta (priemonės vykdomos 2022 m. ir bus tęsiamos 2023 metais).
2. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO 2021–2023 METŲ ATASKAITA UŽ 2021 METUS
Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginiame veiklos plane išskirti 6 strateginiai tikslai ir jiems įgyventi patvirtintos programos (žr. 2 lentelę).
2 lentelė. Strateginiai tikslai ir patvirtintos programos
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIAI TIKSLAI IR JUOS ĮGYVENDINANČIOS PROGRAMOS |
|
Strateginio tikslo pavadinimas: Didinti viešųjų teritorijų patrauklumą gyventojams ir verslui, gerinti kaimo vietovių gyvenimo kokybę bei remti nevyriausybines organizacijas |
Kodas |
1 |
|
Strateginio tikslo aprašymas: |
|
Įgyvendinant šį tikslą vykdoma programa (-os): 4. Nevyriausybinių organizacijų rėmimo, turizmo ir verslo plėtros, projektų valdymo programa 5. Kaimo rėmimo, plėtros ir melioracijos programa |
|
Strateginio tikslo pavadinimas: Vystyti modernią ir saugią infrastruktūrą, skatinant atsinaujinančių energijos išteklių gamybą bei naudojimą ir veiksmingumą |
Kodas |
2 |
|
Strateginio tikslo aprašymas: |
|
Įgyvendinant šį tikslą vykdoma programa (-os): 6. Savivaldybės viešosios infrastruktūros plėtros programa 7. Teritorijų planavimo programa |
|
Strateginio tikslo pavadinimas: Kurti sumanią visuomenę, užtikrinant ugdymo programų įvairovę ir gerinti viešojo valdymo kokybę, mažinant administracinę naštą |
Kodas |
3 |
|
Strateginio tikslo aprašymas: |
|
Įgyvendinant šį tikslą vykdoma programa (-os): 1. Žinių visuomenės plėtros programa 10. Savivaldybės valdymo programa |
|
Strateginio tikslo pavadinimas: Siekti efektyvios socialinės apsaugos bei ugdyti sveiką gyvenseną |
Kodas |
4 |
|
Strateginio tikslo aprašymas: |
|
Įgyvendinant šį tikslą vykdoma programa (-os): 3. Sporto plėtros ir jaunimo programa 9. Socialinės paramos ir sveikatos paslaugų kokybės gerinimo programa |
|
Strateginio tikslo pavadinimas: Didinti kultūros paslaugų patrauklumą |
Kodas |
5 |
|
Strateginio tikslo aprašymas: |
|
Įgyvendinant šį tikslą vykdoma programa (-os): 2. Kultūros plėtros programa |
|
Strateginio tikslo pavadinimas: Kurti švarią ir saugią visuomenės aplinką |
Kodas |
6 |
|
Strateginio tikslo aprašymas: |
|
Įgyvendinant šį tikslą vykdoma programa (-os): 8. Aplinkos apsaugos rėmimo programa |
Strateginiams tikslams pasiekti 2021 m. buvo vykdoma 179 priemonės (11 priemonių mažiau nei 2020 m.), iš jų: 130 priemonės arba 72,63 proc. įgyvendintos visiškai, t. y. vertinimo kriterijaus reikšmės yra pasiektos tokios, kokios buvo planuotos, arba didesnės, 43 priemonės arba 24,02 proc. įgyvendintos iš dalies, t. y. vertinimo kriterijai nepasiekė planuotos reikšmės ir 6 priemonės arba 3,35 proc. nebuvo įgyvendintos (detalesnė informacija pateikiama 3 lentelėje).
3 lentelė. 2021–2023 m. SVP programų priemonių įvykdymas 2021 m.
Programos pavadinimas |
Planuota iš viso |
Įvykdy-ta pagal planą |
Iš dalies įvykdy-ta |
Neįvyk- dyta |
1. Žinių visuomenės plėtros programa |
8 |
7 |
1 |
0 |
2. Kultūros plėtros programa |
7 |
6 |
1 |
0 |
3. Sporto plėtros ir jaunimo programa |
12 |
11 |
0 |
1 |
4. Nevyriausybinių organizacijų rėmimo, turizmo ir verslo plėtros, projektų valdymo programa |
56 |
33 |
23 |
0 |
5. Kaimo rėmimo, plėtros ir melioracijos programa |
3 |
3 |
0 |
0 |
6. Savivaldybės viešosios infrastruktūros plėtros programa |
17 |
11 |
5 |
1 |
7. Teritorijų planavimo programa |
9 |
5 |
3 |
1 |
8. Aplinkos apsaugos rėmimo programa |
4 |
4 |
0 |
0 |
9. Socialinės paramos ir sveikatos paslaugų kokybės gerinimo programa |
29 |
20 |
9 |
0 |
10. Savivaldybės valdymo programa |
34 |
30 |
1 |
3 |
Iš viso |
179 |
130 |
43 |
6 |
SVARBIAUSIŲ DARBŲ ĮGYVENDINIMAS IR PASIEKTA PAŽANGA
Siekiant įgyvendinti Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginiame veiklos plane nustatytus veiklos prioritetus, 2021 m. atlikti pagrindiniai darbai:
1. Prioritetas. Viešosios infrastruktūros patrauklumo didinimas.
Siekiant įgyvendinant šį prioritetą, 2021 m. buvo vykdomi įvairūs projektai, susiję su viešųjų pastatų ir erdvių įrengimu ir atnaujinimu Vilkaviškio rajone, tai sudarė sąlygas gyvenimo kokybės gerėjimui. Gyvenimo kokybė yra aukštesnė saugioje ir patrauklioje aplinkoje, kurioje yra išplėtota viešoji infrastruktūra, reikalinga Vilkaviškio rajone gyvenančių asmenų poreikiams tenkinti. Pasinaudojant ES investicijomis, Vilkaviškio rajono teritorijose buvo tvarkomos viešosios erdvės, poilsio zonos, įrengiami dviračių takai. 2021 m. atlikti svarbiausi darbai:
Ø Įgyvendinamas projektas „Vilkaviškio miesto rekreacinės teritorijos prie Šeimenos upės sukūrimas ir kompleksiškas prieigų sutvarkymas“, kurio metu bus įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas su apšvietimu ir dalis viešųjų poilsio ir laisvalaikio erdvių prie Šeimenos upės, teritorijoje nuo Vytauto g. iki Nepriklausomybės g. Vilkaviškio mieste. Numatoma projekto pabaiga – 2022 m.
Ø Įgyvendinamas projektas „Visuomeninės paskirties pastato ir viešųjų erdvių sutvarkymas Kybartuose pritaikant juos bendruomenės poreikiams“. Projekto įgyvendinimo metu 2021 m. įrengta automobilių stovėjimo aikštelė su apšvietimu, esanti Darvino g. 3A, Kybartuose, Vištyčio g. 40Y, Kybartuose, įrengtas jaunimo parkas, kuriame įrengtos krepšinio, augintinių vedžiojimo aikštelės, BMX dviračių, riedučių ir riedlenčių parkas, įrengti treniruokliai, atnaujintos / naujai įrengtos takų dangos, įrengti suoliukai, šiukšliadėžės, pavėsinė, taip pat įrengtas parko apšvietimas, rekonstruotos Tarybų ir Eitkūnų gatvės Kybartuose. 2022 m. numatoma užbaigti viešojo tualeto įrengimo darbus.
Ø Įgyvendinant projektą „Nauja Šiaurės g. atkarpos tarp Vienybės g. ir Pilviškių g. statyba“ įrengta nauja Šiaurės g. atkarpa tarp Vienybės g. ir Pilviškių g. Vilkaviškio mieste. Naujai įrengtos atkarpos ilgis – 540 m.
Ø Įgyvendinamas projektas „Teritorijos tarp Vilkaviškio kultūros centro, Vilkaviškio autobusų stoties, Vaikų ir jaunimo centro sutvarkymas“. 2021 m. sutvarkyta viešoji erdvė, esanti Vytauto g. 26, Vilkaviškyje (Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro teritorija), kurioje atnaujinta automobilių stovėjimo aikštelė, įrengti / atnaujinti pėsčiųjų takai, įrengta pakyla pasirodymams, boulo (petankės) aikštelė, įrengtas teritorijos apšvietimas, mažoji architektūra (suoliukai, šiukšliadėžės, dviračių stovai ir pan.). Teritorijoje, esančioje Vytauto g. 28, Vilkaviškyje, rangos darbai sustabdyti dėl rangos darbų metu rąstų žmonių palaikų.
Ø Įgyvendinamas projektas „Viešųjų erdvių sutvarkymas Virbalio miestelyje pritaikant poilsiui ir bendruomenės poreikiams“. 2021 m. sutvarkyta viešoji erdvė, esanti Gedimino g., Virbalyje, kurioje įrengti pėsčiųjų takai, prekybai skirti paviljonai, viešasis tualetas, mažoji architektūra (suoliukai, šiukšliadėžės ir pan.). Teritorijoje, esančioje Vilniaus g., Virbalyje, rangos darbai sustabdyti dėl rangos darbų metu rąstų žmonių palaikų ir senosios bažnyčios liekanų.
Ø Įgyvendinamas projektas „Vilkaviškio rajono Alvito ir Dailučių kadastrinių vietovių dalies melioracijos statinių rekonstravimas“, kurio metu atliekami Alvito ir Dailučių kadastrinių vietovių dalies melioracijos statinių rekonstravimo darbai. Numatoma projekto pabaiga – 2022 m.
Ø Įgyvendinamas projektas „Vilkaviškio rajono Klausučių ir Šiaudiniškių kadastrinių vietovių dalies melioracijos statinių rekonstravimas“, kurio metu atliekami Klausučių ir Šiaudiniškių kadastrinių vietovių dalies melioracijos statinių rekonstravimo darbai. Numatoma projekto pabaiga – 2022 m.
Ø Gautas finansavimas projektui „Vilkaviškio rajono Serdokų ir Keturvalakių kadastrinių vietovių dalies melioracijos statinių rekonstravimas“, kurio metu 2022–2023 metais bus atliekami Serdokų ir Keturvalakių kadastrinių vietovių dalies melioracijos statinių rekonstravimo darbai.
Ø Įgyvendintas projektas „Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro pastato, esančio Vytauto g. 26, Vilkaviškyje energinio efektyvumo didinimas“, kurio metu modernizuotas Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro pastatas.
Ø Įgyvendintas projektas „Pėsčiųjų tako tarp Vilkaviškio ligoninės ir poliklinikos įrengimas“. Projekto įgyvendinimo metu naujai įrengtas pėsčiųjų takas nuo Vilkaviškio PSPC iki Vilkaviškio ligoninės.
Ø Įgyvendintas projektas „Kelio Šeštiniai–Mažučiai kapitalinis remontas“, kurio metu atliktas kapitalinis remontas kelyje Šeštiniai–Mažučiai.
Ø Įgyvendintas projektas „Sporto – žaidimų erdvės įrengimas Vilkaviškyje“. Projekto įgyvendinimo metu daugiabučių namų kvartele, esančiame Nepriklausomybės g., Vilkaviškyje, įrengtos vaikų žaidimo ir sporto aikštelės.
Ø 2021 m. įrengtos 3 saulės fotovoltinės elektrinės ant Vilkaviškio rajono savivaldybės nuosavybės teise valdomų pastatų, 8 įstaigose vykdomi rangos darbai dėl saulės fotovoltinių elektrinių įrengimo. Numatoma projektų įgyvendinimo pabaiga – 2022 m.
Ø Parengtas ir patvirtintas inžinerinės infrastruktūros vystymo, vėjo jėgainių išdėstymo Vilkaviškio rajono savivaldybės teritorijoje specialusis planas.
Ø Parengtas Vilkaviškio miesto teritorijos bendrojo plano keitimas.
Ø Įrengta 2,522 km naujų šaligatvių ir pėsčiųjų takų (plotis – 2,50 m), suremontuota 1,172 km šaligatvių ir pėsčiųjų takų.
Ø Atliktas kapitalinis remontas Vilkaviškio miesto seniūnijoje: M. Valančiaus g., Miško g., P. Armino-Trupinėlio g., Šiaurės g. ruože tarp Vienybės g. ir Pilviškių g., Kybartų mieste ̶ Brigados g. ir Lazdynėlių g., Keturvalakių miestelyje ̶ Liepų g., Pajevonio kaime ̶ Jazminų g., Klausučių seniūnijoje ̶ Biliūnų k. privažiuojamojo kelio prie Biliūnų kaimo (nuo kelio Virbalis–Žalioji) ir kelio Klausučiai–Drebulinė.
Savivaldybės gyvenamųjų vietovių viešųjų erdvių, visuomeninės paskirties pastatų infrastruktūros, susisiekimo infrastruktūros kokybė sąlygoja gyventojų pasitenkinimą gyvenamąja aplinka. Įrengus naujas arba sutvarkius esamas rekreacines zonas, suformuotos patrauklios erdvės, kurios gali būti pritaikytos bendruomenės narių susitikimams, pasyviam ir (ar) aktyviam poilsiui. Įvairesnės laisvalaikio praleidimo galimybės bei šiam tikslui pritaikytos viešosios erdvės užtikrina didesnį gyventojų (ypač jaunimo) užimtumą, prisideda prie nusikalstamumo lygio mažinimo.
Sutvarkyta ir pritaikyta turima infrastruktūra padidina ne tik Vilkaviškio rajone gyvenančių asmenų kokybę, bet kartu ir pritraukia naujus mūsų krašto lankytojus.
2. Prioritetas. Veiksmingesnės sveikatos sistemos sukūrimas ir socialinių paslaugų plėtra.
2021 m. buvo įtakoti pasaulinės pandemijos. 2021 m. vyko gyventojų skiepijimas nuo COVID-19. Tam buvo sutelktos visos asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ), nežiūrint į jų pavaldumą. Buvo organizuojami kassavaitiniai, o reikalui esant ir dažnesni ASPĮ vadovų ir Savivaldybės atsakingų darbuotojų pasitarimai, sprendžiamos iškilusios problemos, ieškoma atsakymų į iškilusius klausimus. Pagal prioritetus buvo sudaromi gyventojų sąrašai ir pateikiami ASPĮ. Taip pat 2021 m. buvo įsteigiamas vakcinacijos centras ir pradėta naudotis išankstine pacientų registracijos sistema vakcinacijai. Greitaisiais savikontrolės testais buvo testuojami ugdymo įstaigų darbuotojai ir mokiniai, periodiškai atliekamas aplinkos paviršių ėminių tyrimas. Organizuotas gyventojų pavėžėjimas į mobilų punktą COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti, COVID-19 ligonių transportavimas iš gydymo įstaigų ir į Savivaldybės paskirtas patalpas gyventojų apgyvendinimo karantinavimosi tikslais.
2021 m. buvo pradėta naudotis išankstinės pacientų registracijos informacine sistema (toliau – IPR IS), kuri leidžia automatizuoti išankstinės registracijos pas gydytoją procesus tiek pacientams, tiek specialistams, vykdyti juos skaidriai, tinkamai identifikuojant pacientą. Išankstinė registracija vyko nuotoliniu būdu bei atvykę į gydymo įstaigą arba telefonu. Minėto sistema padeda sukurti tolygų pacientų pasiskirstymą tarp gydymo įstaigų ir specialistų, o pacientai mato, koks yra realus gydytojų užimtumas ir gali rinktis tą įstaigą, kurioje pas gydytoją patekti bus galima greičiau. Sistema pati primena pacientui apie artėjantį apsilankymą pas gydytoją, tad jei pacientai laiku atvyksta pas gydytoją jiems paskirtu metu, gydymo įstaigos gali aptarnauti daugiau pacientų, o pacientai išvengia laukimo eilių. IPR IS yra susieta su e. sveikatos sistema, todėl pacientai gali lengviau registruotis paslaugoms, kurioms reikia e. siuntimo, tėvai gali lengvai ir patogiai registruoti savo vaikus konsultacijai pas sveikatos priežiūros specialistus.
Savivaldybės mero potvarkiu 2021 m. buvo sudaryta darbo grupė, kuri vertino Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM) rekomendaciją naikinti VšĮ Vilkaviškio ligoninės vaikų ligų skyrių ir palikti tik vaikų dienos stacionarą, įsigyjant naują įrangą ir reikalingas priemones. Įvertinus visas aplinkybes, vaikų ligų skyrius išsaugotas, prisidedant Savivaldybei prie jo išlaikymo.
Taip pat 2021 m. buvo sudaryta darbo grupė įvertinti SAM parengtą Sveikatos priežiūros įstaigų tinklo, grįsto kompetencijos centrų ir bendradarbiavimo modeliu, vystymą Vilkaviškio rajono savivaldybėje ir pateikti siūlymus dėl pertvarkos būdo pasirinkimo, planuojamų vykdyti pokyčių bei preliminaraus numatomų investicinių lėšų poreikio. Numatyta, kad po pertvarkos ilgalaikės priežiūros paslaugos pasirašius bendradarbiavimo sutartis bus teikiamos vieno langelio principu per Vilkaviškio PSPC. Panaikinus nerentabilius 9 medicinos punktus, bus įkurtos 3 medikų mobilios komandos, kurioms reikalingas transportas ir įranga. Taip pat Vilkaviškio PSPC patalpose bus įsteigtas skubios medicinos pagalbos kabinetas, slaugos kabinetas. Siekiant užtikrinti geresnę gyventojų sveikatos priežiūrą, didesnes galimybes greičiau patekti pas gydytojus, Vilkaviškio PSPC ne tik pailgins gydytojų darbo laiką bet įsigis Mobilų autobusą su įranga šeimos gydytojo komandos darbui, kartu su laboratorine įranga, ginekologine kėde, odontologine kėde. Taip pat numatoma pritaikyti patalpas neįgaliesiems. Bus teikiama pacientų pavėžėjimo paslauga. Lėtinių neinfekcinių ligų valdymui, prevencijai bus sudaroma bendradarbiavimo sutartis su Vilkaviškio Visuomenės sveikatos biuru. Bus siekiama, jog viešoji įstaiga Vilkaviškio ligoninė liktų kaip daugiaprofilinė ligoninė tik be akušerijos paslaugų. Panaikinus Akušerijos ir ginekologijos skyrių planuojama steigti reabilitacijos centrą, stiprinti slaugos ir geriatrijos paslaugas, kurti Hospisą. Planuojama įrengti palatas, kuriose pacientai, gyvenantys atokiose rajono vietovėse ir gaunantys dienos stacionaro paslaugas, turėtų galimybę tiesiog pernakvoti. Įvertinus Vilkaviškio rajono savivaldybės strategiją, patrauklumo gyventi jaunoms šeimoms didinimą, statistinius gimstamumo rodiklius, pandemiją, bendradarbiaujant ieškoti būdų kaip išlaikyti Vaikų ligų skyrių.
Kybartuose, buvusiuose pataisos namuose, įsteigtas Užsieniečių registracijos centras (toliau – URC) – įstaiga, teismo sprendimu sulaikytiems užsieniečiams laikinai laikyti ir teismo arba Migracijos departamento sprendimu užsieniečiams laikinai apgyvendinti, kitoms materialinėms priėmimo sąlygoms užtikrinti, tyrimui dėl užsieniečių asmens tapatybės ir dėl atvykimo į Lietuvą aplinkybių atlikti, užsieniečių apskaitai tvarkyti ir jų grąžinimui bei išsiuntimui iš Lietuvos vykdyti. URC gyventojams teikiama medicininė pagalba.
Siekiant įgyvendinant šį prioritetą, 2021 m. buvo atlikti svarbiausi darbai:
Ø Įgyvendinant projektą „Bendruomeninių vaikų globos namų ir vaikų dienos centrų tinklo plėtra Vilkaviškio rajono savivaldybėje“ 2021 m. įsigyti 2 butai ir 1 namas bendruomeninių vaikų globos namų įkūrimui. Įkurti ir pradėjo veikti 1 bendruomeniniai vaikų globos namai Kybartų mieste.
Ø Įgyvendinant projektą „Kompleksinių paslaugų teikimas Vilkaviškio rajono savivaldybėje“ kompleksiškai teikiamos paslaugos suteiktos 240 asmenų.
Ø Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos: pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas, apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimas apsaugotame būste, palydėjimo paslauga jaunuoliams, pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globėjams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti, psichosocialinė pagalba, intensyvi krizių įveikimo pagalba, laikinas atokvėpis.
Ø Pradėta teikti asmeninė pagalba neįgaliesiems.
Ø Įgyvendinti 9 Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektai. Paslaugas gavo 360 neįgaliųjų ir 42 šeimos nariai.
Ø Įgyvendinant Šeimos stiprinimo programą finansuoti 3 projektai, kurių veiklose dalyvavo 83 asmenys.
Ø Siekiant neįgaliųjų integracijos įsigyti 3 vikšriniai laiptų kopikliai neįgaliesiems.
Savivaldybės administracija įgyvendina pagrindinę socialinę nuostatą – socialinėmis išmokomis ir socialinėmis paslaugomis padėti Savivaldybės gyventojams, neturintiems galimybių ir gebėjimų pasirūpinti savimi. Įgyvendindama Socialinės paramos ir sveikatos paslaugų kokybės gerinimo programą, Savivaldybė numato teikti piniginę socialinę paramą bei socialines paslaugas socialiai pažeidžiamiems asmenims, sudaryti sąlygas neįgaliųjų socialinei integracijai į visuomenę.
3. Prioritetas. Efektyvesnės švietimo sistemos sukūrimas ir jaunimo politikos įgyvendinimas.
Įgyvendinant prioritetą buvo stengiamasi išlaikyti tinkamą ugdymosi aplinką, gerinant švietimo įstaigų materialinius ir intelektualinius resursus, kurie padėtų tenkinti vaikų ir jaunimo pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius.
Užtikrinant ugdymo programų įvairovę, rajono bendrojo ugdymo mokyklose yra įgyvendinamos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos, finansuojamos mokymo lėšomis (mokytojų darbo užmokesčiui, vadovėliams, mokymo priemonėms įsigyti ir kt.) ir savivaldybės biudžeto (ugdymo aplinkai išlaikyti) lėšomis. 2021 m. buvo finansuojama 16 bendrojo ugdymo mokyklų, 5 lopšeliai-darželiai, trys neformaliojo švietimo įstaigos. Įgyvendinant mokyklų tinklo pertvarkos planą, gerinant valdymo kokybę, nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. reorganizuota viena bendrojo ugdymo mokykla.
Jaunimo įsitraukimas į aktyvią laisvalaikio veiklą sudaro sąlygas formuoti jo pilietiškumo, demokratiškumo pagrindus. Tam, kad jaunimas būtų kuo labiau įtraukas į įvairaus pobūdžio visuomenines, laisvalaikio veiklas, bendrautų ir būtų aktyvus bei pilietiškas, būtina įtraukti jį į neformalųjį švietimą. Siekiama, kad neformalus ugdymas, kaip sudėtinė švietimo sistemos dalis, būtų skirta tikslingam ir tęstiniam įvairaus amžiaus vaikų, suaugusiųjų prigimtinių galių, įvairių gebėjimų, polinkių atskleidimui, saviraiškos poreikių, pažintinių interesų tenkinimui, kūrybiškumo plėtojimui, kultūrinių vertybių puoselėjimui, turiningo laisvalaikio praleidimui, socializacijai ir nusikalstamumo prevencijai skirtingose ugdymo institucijose ir jų centruose.
Siekiant įgyvendinti 2021 m. šį veiklos prioritetą, atlikti svarbiausi darbai:
Ø Užtikrintas finansavimas Atviro jaunimo centro veiklai.
Ø Sukurta teisinė bazė, veikia 1 Atviras jaunimo centras, 3 Atviros jaunimo erdvės, 5 seniūnijose vykdomos mobiliojo darbo su jaunimu veiklos.
Ø Sukurta teisinė bazė, paskelbtas Jaunimo iniciatyvų skatinimo projektų finansavimo konkursas, paskirstytos lėšos ir įgyvendintos 8 jaunimo iniciatyvos.
Ø Savivaldybėje įgyvendinamas Jaunimo savanoriškos tarnybos modelis, akredituotos 6 savanorius priimančios organizacijos.
Ø Sukurta ir įgyvendinta Jaunimo vasaros užimtumo ir integracijos į darbo rinką programa, įdarbinti 28 jauni žmonės savivaldybėje.
Ø 2021 m. trijų savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančių ugdymo įstaigų veikloje dalyvavo apie 1164 vaikai. Savivaldybė finansavo 35 socializacijos ir vaikų vasaros poilsio programas, kuriuose dalyvavo 1703 vaikai.
Ø 2021 m. kaip ir 2020 m. devynios rajono mokyklos, dalyvavo projekte „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant kokybės krepšelį“ . Projekto tikslas – tikslinių lėšų skyrimas mokykloms mokinių ugdymosi pasiekimams gerinti, trukmė – dveji mokslo metai. Pagal projektą iš valstybės biudžeto finansuojama 85 proc. projekto veiklų, iš Savivaldybės biudžeto – 15 proc. Projekto įgyvendinimui iš ES buvo skirta beveik 600 tūkst. eurų, tad Savivaldybei tenkanti dalis siekia kiek daugiau nei 76 tūkst. eurų. 2021 m. dar dvi Savivaldybės gimnazijos prisijungė prie šio projekto.
Ø Įgyvendintas projektas „Neformaliojo švietimo infrastruktūros tobulinimas Vilkaviškio rajono savivaldybėje“, kurio metu suremontuotos Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro vidaus patalpos bei įsigyta veiklai reikalinga įranga ir baldai.
Ø Įgyvendintas projektas „Vilkaviškio rajono Pilviškių „Santakos“ gimnazijos ikimokyklinio ugdymo pastato modernizavimas“, kurio metu suremontuotos Pilviškių „Santakos“ gimnazijos ikimokyklinio ugdymo pastato vidaus patalpos, įsigyta veiklai reikalinga įranga ir baldai.
Ø Rekonstruota sporto salė, esanti Vienybės g. 63A, Vilkaviškyje.
Laikantis gana nepalankaus socialinio ir ekonominio konteksto tendencijoms, ir toliau išlieka aktualios šios švietimo kokybės gerinimo kryptys: ikimokyklinio ugdymo aprėpties didinimas, spartesnis mokyklų tinklo optimizavimas (mažų mokyklų, jungtinių klasių skaičiaus mažinimas), neformaliojo švietimo sektoriaus siūlomų mokinių saviraiškos galimybių prieinamumo didinimas. Optimizavus individualų mokytojų krūvį, būtų sudarytos sąlygos aukštesniam jų darbo užmokesčio vidurkiui pasiekti.
4. Prioritetas. Ekonominės plėtros ir konkurencingumo didinimas.
Investicijų pritraukimas yra svarbus besivystančio regiono ekonominio augimo rodiklis, priklausantis nuo gamybos augimo, finansinio stabilumo, politinių sprendimų tobulumo ir strateginio vientisumo sprendžiant apmokestinimo, privatizavimo, biurokratijos kliūčių mažinimo ir kitų aktualių klausimų. Teigiamai vertinama makroekonominė aplinka padeda pritraukti į rajoną aukštos kvalifikacijos darbo jėgą, turistus bei investicijas, darytų įtaką tolimesniam Vilkaviškio rajono socialiniam ir ekonominiam vystymuisi. Pritrauktos užsienio investicijos turi įtakos Vilkaviškio rajono makroekonominių rodiklių padidėjimui, nedarbo lygio sumažėjimui, verslo aplinkos konkurencingumo didinimui.
Skatinant smulkiojo ir vidutinio verslo kūrimąsi ir plėtrą, pagrindinis dėmesys yra skiriamas naujų įmonių steigimui, verslo produktų kokybės gerinimui, naujų rinkų paieškoms, mokymo ir konsultavimo priemonių tobulinimui. Siekdamas pagerinti smulkiojo ir vidutinio verslo sąlygas bei teikiamų verslui viešųjų paslaugų kokybę, Vilkaviškio turizmo ir informacijos centras vykdė verslo skatinimo priemones ir projektus, kurių įgyvendinimas prisidės prie verslo, investicinės aplinkos gerinimo.
Siekiant įgyvendinti 2021 m. šį veiklos prioritetą, atlikti svarbiausi darbai:
Ø 2021 m. buvo rengiama Vilkaviškio miesto investicijų pritraukimo galimybių studija, kurioje buvo nagrinėjamos alternatyvos dėl laisvosios ekonominės zonos steigimo, pramonės parko steigimo, atskirų sklypų teritorijos valdymo, nesuteikiant nei pramonės parko, nei laisvosios ekonominės zonos statuso, ir kitos rengėjų pasiūlytos alternatyvos.
Ø Vykdoma tęstinė smulkaus ir vidutinio verslo skatinimo programa, kurią vykdant smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams buvo kompensuojamos naujai įsteigtos darbo vietos įrangos dalinis kompensavimas, kai sukuriama nauja darbo vieta; įmonių steigimo išlaidų kompensavimas; išlaidų, patirtų rengiant verslo planus kompensavimas; dalyvavimo parodose ir mugėse ar jų organizavimo išlaidų kompensavimas; SVV subjekto įgyvendinamo projekto dalinis finansavimas; infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia; informacinių rodyklių, paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų dalinis kompensavimas; dalinis negyvenamųjų patalpų nuomos mokesčio kompensavimas SVV subjektams nukentėjusiems nuo pandemijos, karantino; vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Vilkaviškio rajono savivaldybės teritorijoje kompensavimas. Įgyvendinant smulkiojo ir vidutinio verslo finansavimo programą 2021 metais buvos skirta parama 26 SVV subjektams, sukurtos 7 naujos darbo vietos.
Ø Siekiant įrengti infrastruktūrą prie Pilviškių g., Vilkaviškyje, esančių investicinių žemės sklypų, įrengta nauja Šiaurės g. atkarpa tarp Vienybės g. ir Pilviškių g., Vilkaviškyje.
Ø Dalinantis ir keičiantis informacija susijusia su investicijų pritraukimu, vyko bendradarbiavimas su „Investuok Lietuvoje“ ir „Versli Lietuva“.
Ø Įgyvendinant Užimtumo didinimo programą, programos priemonėje Laikinųjų darbų organizavimas dalyvavo ir buvo įdarbinta 60 asmenų, kurie atliko įvairius viešųjų erdvių priežiūros darbus, smulkius remonto pagalbinius darbus. Įgyvendinant Programos priemonėje Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, per 2021 metus į programą buvo atrinkta 160 tikslinės grupės asmenų, įdarbinti 23 programoje dalyvavę asmenys.
2.1. STRATEGINIO TIKSLO „DIDINTI VIEŠŲJŲ TERITORIJŲ PATRAUKLUMĄ GYVENTOJAMS IR VERSLUI, GERINTI KAIMO VIETOVIŲ GYVENIMO KOKYBĘ BEI REMTI NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS“ ĮGYVENDINIMAS
Pirmajam strateginiam tikslui – „Didinti viešųjų teritorijų patrauklumą gyventojams ir verslui, gerinti kaimo vietovių gyvenimo kokybę bei remti nevyriausybines organizacijas“ – įgyvendinti yra patvirtintos dvi programos:
Ø 4 programa „Nevyriausybinių organizacijų rėmimo, turizmo ir verslo plėtros, projektų valdymo“ (toliau – 4 programa).
Ø 5 programa „Kaimo rėmimo, plėtros ir melioracijos programa“ (toliau – 5 programa).
2021 metais šiam tikslui pasiekti buvo įgyvendinamos 59 priemonės (4 programoje buvo vykdomos 56 priemonės, 5 programoje – 3). Lyginant 2021 m. įgyvendinamų priemonių skaičių su 2020 m. tam pačiam strateginiam tikslui numatytomis priemonėmis, galima teigti, kad šis skaičius sumažėjo 11,94 proc. t .y. 2021 m. buvo vykdoma 8 priemonėmis mažiau nei 2020 m.
4 programoje 2021 m. iš 56 priemonių 33 priemonės yra įgyvendintos 100 proc., 23 priemonės yra įgyvendintos iš dalies. Prie iš dalies įgyvendintų priemonių priskiriamos tokios, kurių vertinimų kriterijų reikšmės 100 proc. nepasiekė planuotos reikšmės ir priemonės, susijusios su projektų įgyvendinimu, kai projektai yra tęstiniai ir jų įgyvendinimas tęsiamas 2022–2023 metais.
Pagrindinės 4 programoje nurodytų priemonių vertinimo kriterijų reikšmių nepasiekimo priežastys yra:
ü užsitęsusios viešųjų pirkimų procedūros (pirkimo dokumentų projektų vertinimas, pretenzijų nagrinėjimas, pirkimų procedūrų nutraukimas ir kt.);
ü užsitęsę įgyvendinančiųjų institucijų paraiškų, mokėjimo prašymų, viešųjų pirkimų dokumentų vertinimo terminai;
ü rangos darbų stabdymai dėl netinkamų dirbti oro sąlygų ar atsiradusių nenumatytų aplinkybių objekte vykdant rangos darbus;
ü vykdomi tęstiniai projektai, kurių įgyvendinimas apima kelių metų laikotarpį;
ü poreikio nebuvimas (mažesnis besikreipiančiųjų skaičius).
Analizuojant vertinimo kriterijų reikšmes, susijusias su 4 programoje numatytų tikslų įgyvendinimu, matome, kad didžiosios dalies efekto ir rezultato vertinimo kriterijų reikšmės yra pasiektos ir viršija planuotas reikšmes, 3 vertinimo kriterijų reikšmės, susijusios su darbuotojų skaičiumi veikiančiose įmonėse, užimtais gyventojais ir nevyriausybinėmis organizacijomis, nepasiekė planuotos reikšmės. Buvo planuota, kad sparčiau didės NVO skaičius rajone, tačiau palyginus 2020 m. ir 2021 m. NVO skaičių Vilkaviškio rajone, matome, kad 1,34 proc. nevyriausybinių organizacijų skaičius sumažėjo. Valstybinės mokesčių inspekcijos 2022 m. sausio mėn. duomenimis per 2021 m. įregistruota 11 naujų nevyriausybinių organizacijų, išregistruota – 14.
Analizuojant 5 programos įgyvendinimą galima teigti, kad programoje iškelti programos įgyvendinimo tikslai buvo pasiekti, nes vertinimo kriterijaus reikšmės, susijusios su 5 programoje numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimu, pasiektos 100 proc. Ženklus rodiklio reikšmės padidėjimas pastebimas lyginant planuotas ir faktiškai pasiektas reikšmes ir praėjusių metų (2020 m. – 29 proc.) duomenis, analizuojant R-5-2-1 kriterijaus reikšmę, kuri reiškia kad net 48 proc. žemės savininkų ir kitų naudotojų prašymų, kurie kreipėsi dėl valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių remonto, yra patenkinti. 5 programoje 2021 m. buvo įgyvendinamos 3 priemonės, kurių vertinimo kriterijaus reikšmės pasiektos 100 proc.
Vertinant 1 strateginio tikslo „Didinti viešųjų teritorijų patrauklumą gyventojams ir verslui, gerinti kaimo vietovių gyvenimo kokybę bei remti nevyriausybines organizacijas“ įgyvendinimą dauguma rezultato ir efekto kriterijų reikšmės buvo pasiektos arba viršytos. Detalesnė informacija apie 1 strateginio tikslo „Didinti viešųjų teritorijų patrauklumą gyventojams ir verslui, gerinti kaimo vietovių gyvenimo kokybę bei remti nevyriausybines organizacijas“ tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą pateikiama 4, 5 prieduose ir 4 lentelėje.
4 lentelė. 4, 5 programos efekto, rezultato vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Vertinimo kriterijaus kodas |
Planuota reikšmė |
Faktinė reikšmė |
Darbuotojų skaičius veikiančiose įmonėse metų pradžioje, asmenys |
E-4-1 |
5 966 |
5 956 |
Materialinės investicijos 1 gyventojui, Eur |
E-4-1 |
573 |
1124 |
Apgyvendintų turistų skaičius apgyvendinimo įstaigose Vilkaviškio rajono sav., vnt. |
R-4-1-1 |
10 000 |
14 879 |
Turistų Vilkaviškio rajone skaičiaus pokytis, proc. |
R-4-2-1 |
2 |
3,7 |
Tiesioginės užsienio investicijos tenkančios vienam gyventojui, Eur |
E-4-3 |
191 |
381 |
Materialinės investicijos to meto kainomis, tūkst. Eur |
R-4-3-1 |
21 |
38,71 |
Užimti gyventojai rajone, tūkst. |
E-4-4 |
15,5 |
14,6 |
NVO skaičiaus rajone pokytis, proc. |
R-4-4-1 |
4 |
-1,34 |
Vilkaviškio rajono kaimo gyventojų skaičius |
E-5-1 |
19 000 |
24 652 |
Žemės ūkio valdų skaičius |
R-5-1-1 |
4 100 |
4 231 |
Bendras deklaruotas žemės ūkio naudmenų plotas Vilkaviškio rajone, ha |
E-5-2 |
83 300 |
85 821 |
Patenkintų žemės savininkų ir kitų naudotojų prašymų, dėl valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių remonto, dalis, proc. |
R-5-2-1 |
20 |
48,78 |
2.2. STRATEGINIO TIKSLO „VYSTYTI MODERNIĄ IR SAUGIĄ INFRASTRUKTŪRĄ, SKATINANT ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ GAMYBĄ BEI NAUDOJIMĄ IR VEIKSMINGUMĄ“ ĮGYVENDINIMAS
Įgyvendinant antrąjį strateginį tikslą „Vystyti modernią ir saugią infrastruktūrą, skatinant atsinaujinančių energijos išteklių gamybą bei naudojimą ir veiksmingumą“, buvo įgyvendinamos 2 programos – „Savivaldybės viešosios infrastruktūros plėtros programa“ (toliau – 6 programa) ir „Teritorijų planavimo programa“ (toliau – 7 programa). Šiam tikslui pasiekti buvo įgyvendinamos 26 priemonės. Lyginant su 2020 m., šiam tikslui įgyvendinti buvo vykdoma 7 priemonėmis mažiau.
Didžioji dalis priemonių, t. y. 17 priemonių, yra numatytos 6 programoje, 7 programoje – 9 priemonės.
Įgyvendinant 6 programą 11 priemonių buvo įgyvendintos, 5 priemonės yra įgyvendintos iš dalies ir 1 priemonė Nr. 4.2.3.6, susijusi su Vilkaviškio šilumos ūkio modernizavimu, nebuvo vykdoma, nes nebuvo poreikio. Detalesnė informacija pateikiama 6 priede ir 5 lentelėje.
Analizuojant efekto ir rezultato kriterijų reikšmes, galima teigti, kad dalis jų buvo pasiektos 100 proc. Analizuojant efekto vertinimo kriterijaus E-6-1 „Kelių eismo įvykių skaičius, vnt.“ reikšmę, pastebima, kad pasiekta ženkliai mažesnė reikšmė nei planuota, bet ji susijusiu su teigiamu rezultatu. Priešinga situacija yra su rezultato vertinimo kriterijaus R-6-1-3 „Bendras viešojo transporto maršrutų skaičius Savivaldybėje, vnt.“ reikšme. Nors reikšmė yra ženkliai didesnė, tačiau turi neigiamą poveikį, kadangi organizuojant keleivių pervežimą Vilkaviškio rajone, išlaidos padidėjo. Buvo planuota subsidijuotų maršrutų skaičių sumažinti iki 22, tačiau, jis liko nepakitęs. Liko sudarytos sąlygas rajono gyventojams, kurie gyvena nuošaliose vietovėse, susisiekti su rajono centru.
Įgyvendinant 7 programą „Teritorijų planavimo programa“, 2021 m. buvo įgyvendinamos 9 priemonės, iš kurių 5 priemonės, susiję su Savivaldybės erdvinių duomenų administravimu, bei bendrųjų ir specialiųjų planų parengimu, įgyvendintos 100 proc. ir 3 priemonės įgyvendintos iš dalies ir 1 priemonė, susijusi su stebėsenos programos ir ataskaitos parengimu, nebuvo vykdoma, jos įgyvendinimas yra numatomas 2023 m., tad vertinimo kriterijaus reikšmė bus pasiekta vėlesniu laikotarpiu.
Detalesnė informacija apie priemonių vykdymą pateikiama 7 priede.
Įvertinus 2 strateginio tikslo „Vystyti modernią ir saugią infrastruktūrą, skatinant atsinaujinančių energijos išteklių gamybą bei naudojimą ir veiksmingumą“ įgyvendinimui numatytas vertinimo kriterijų reikšmes, galima daryti išvadą, kad Strateginis tikslas yra įgyvendintas iš dalies. Detalesnė informacija apie vertinimo kriterijus pateikiama 5 lentelėje.
5 lentelė. 6, 7 programos efekto vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Vertinimo kriterijaus kodas |
Planuota reikšmė |
Faktinė reikšmė |
Kelių eismo įvykių skaičius, vnt. |
E-6-1 |
52 |
22 |
Vietinės reikšmės kelių su patobulinta danga ilgis, km |
R-6-1-1 |
205,5 |
202,83 |
Kelių, kuriuose modernizuota apšvietimo sistema, ilgis, km |
R-6-1-2 |
23 |
25,5 |
Bendras viešojo transporto maršrutų skaičius Savivaldybėje, vnt. |
R-6-1-3 |
22 |
33 |
Savivaldybei priklausančių nenaudojamų gyv. paskirties patalpų ir pastatų skaičius, vnt. |
E-6-2 |
30 |
40 |
Rekonstruotų vandentiekio ir nuotekų tinklų ilgis, km. |
R-6-2-1 |
13 |
6,2 |
Teisiškai neįregistruoto Savivaldybei priklausančio nekilnojamojo turto dalis, proc. |
R-6-2-2 |
10 |
9 |
Savivaldybės lėšų dalis, tenkanti visuomeninės paskirties pastatų remontui programoje, proc. |
R-6-2-3 |
4 |
4,54 |
Savivaldybės socialinio būsto skaičius, vnt. |
R-6-2-4 |
200 |
198 |
Tikslo įgyvendinimui skirta lėšų dalis nuo Savivaldybės biudžete, proc. |
R-7-1 |
0,17
|
0,08 |
Parengtų teritorijų planavimo dokumentų skaičius |
R-7-1-1 |
5 |
6 |
Parengtų žemėtvarkos dokumentų, skaičius |
R-7-1-2 |
52 |
7 |
Atnaujinta, sukaupta, skaitmenizuota erdvinių duomenų |
R-7-1-3 |
2 |
2 |
2.3. STRATEGINIO TIKSLO „KURTI SUMANIĄ VISUOMENĘ, UŽTIKRINANT UGDYMO PROGRAMŲ ĮVAIROVĘ IR GERINTI VIEŠOJO VALDYMO KOKYBĘ, MAŽINANT ADMINISTRACINĘ NAŠTĄ“ ĮGYVENDINIMAS
Įgyvendinant trečiąjį strateginį tikslą „Kurti iniciatyvią visuomenę, užtikrinant ugdymo programų įvairovę ir diegti pažangų, kokybišką valdymą, mažinant administracinę naštą“ buvo įgyvendinamos 2 programos:
Ø 1 programa „Žinių visuomenės plėtros programa“(toliau – 1 programa).
Ø 10 programa „Savivaldybės valdymo programa“(toliau – 10 programa).
Šiam tikslui pasiekti 2021 m. buvo įgyvendinamos 42 priemonės. 1 programoje 2021 metais buvo vykdomos 8 priemonės, Savivaldybės valdymo programoje – 34. Lyginant programose numatytą priemonių skaičių su 2020 m. vykdytomis priemones, šis skaičius liko nepakitęs. Iš visų vykdytų 42 priemonių 100 proc. įgyvendinta yra 37, iš dalies – 2, neįgyvendinta – 3.
Analizuojant 1 programoje numatytas priemones, 2021 m. iš visų vykdytų priemonių 7 priemonės yra įgyvendintos 100 proc., t. y. vertinimo kriterijaus reikšmė yra pasiekta tokia, kokia buvo planuota, arba didesnė, ir tik 1 priemonė, susijusi su mokinių, besimokančių pagal formaliojo švietimo programas, skaičiumi yra įgyvendinta iš dalies, t. y. vertinimo kriterijaus reikšmė 100 proc. nepasiekė planuotos reikšmės. Vertinimo kriterijaus reikšmė nepasiekta atsižvelgus į demografinę situaciją.
Vertinant 1 programos tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų įgyvendinimą, galima teigti, kad programos įgyvendinimui 2021 m. iš septynių nustatytų tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų 5 yra pasiekti 100 proc., 2 vertinimo kriterijai nepasiekė planuotos reikšmės.
Analizuojant 10 programos įgyvendinimo ataskaitą (žr. 10 priedas) matome, 2021 m. programoje buvo vykdoma 34 priemonės, iš kurių:
Ø 30 priemonių buvo įgyvendinta 100 proc.;
Ø 1 priemonė įgyvendinta iš dalies;
Ø 3 priemonės (2 iš jų susijusios su Administracinės naštos mažinimo poveikio vertinimu ir apskaičiavimu, ir 1 priemonė su administracijos direktoriaus rezervo panaudojimu), atsižvelgus į tai, kad vykdyti priemones nebuvo poreikio, jos liko neįgyvendintos.
Analizuojant 3 strateginiam tikslui pasiekti numatytus vertinimo kriterijus (žr. 6 lentelę), matome, kad didžioji dalis planuotų efekto ir rezultato vertinimo kriterijų reikšmių yra pasiektos. Atkreipiame dėmesį į tai, kad vertinimo kriterijų E-10-1, E-10-2, R-10-2-1 pasiektos mažesnės reikšmės parodo didesnį teigiamą pokytį ir priskiriamos prie pasiektų vertinimo kriterijaus reikšmių. Didžiausias nuokrypis nuo planuotos ir faktiškai pasiektos vertinimo kriterijaus reikšmės pastebimas vertinant E-10-3 kriterijų (gyventojų, pasinaudojusių teikiamomis elektroninėmis paslaugomis, skaičiaus pokytis, proc.). Atsižvelgiant į tai, kad 2020 m., dėl COVID pandemijos ribojimų, buvo itin išaugęs gyventojų naudojimasis elektroninėmis paslaugomis (39 978), 2021 m. matomas ženklus šio kriterijaus reikšmės sumažėjimas (31 972), nes paslaugos pradėtos teikti kontaktiniu būdu.
Įvertinant 3 strateginio tikslo „Kurti sumanią visuomenę, užtikrinant ugdymo programų įvairovę ir gerinti viešojo valdymo kokybę, mažinant administracinę naštą“ įgyvendinimą dauguma rezultato ir efekto kriterijų reikšmės buvo pasiektos arba viršytos (žr. 6 lentelę)
6 lentelė. 1, 10 programos efekto ir rezultato vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Vertinimo kriterijaus kodas |
Planuota reikšmė |
Faktinė reikšmė |
Mokinių, gavusių išsilavinimo pažymėjimus, dalis, nuo visų 2 ir 4 g. kl. mokinių, proc. |
E-3-1 |
97 |
97 |
Patenkintų prašymų priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo įstaigą dalis, proc. (iš jų mergaitės ir berniukai) |
R-3-1-1 |
99 (50 ir 50) |
100 (50 ir 50) |
Soc. pedagogų ir psichologinę pagalbą gavusių mokinių dalis nuo bendro spec. poreikių mokinių skaičiaus (iš jų mergaitės ir berniukai) |
R-3-1-2 |
85 (55 ir 30) |
80 (50 ir 30) |
Renginiuose dalyvavusių vaikų ir paauglių dalis nuo bendro vaikų skaičiaus |
E-3-2 |
96 |
96 |
Neformaliojo ugdymo programos, skaičius |
R-3-2-1 |
133 |
135 |
Juridiniai vienetai, skaičius |
E-3-3 |
25 |
25 |
Mokyklų, dalyvaujančių ES programose, skaičius |
R-3-3-1 |
10 |
8 |
Pavėluotų atsakymų į gautus raštus dalis, proc. |
E-10-1 |
1,6 |
0,2 |
Užimtų etatų dalis, proc. |
R-10-1-1 |
98,3 |
99,97 |
Valstybinėms funkcijoms įgyvendinti skiriamos lėšos, tenkančioms 1 gyventojui, Eur |
R-10-1-2 |
11,3 |
10,96 |
Patenkintų prašymų dėl ekstremalių situacijų padarinių šalinimo skaičius, proc. |
R-10-1-3 |
100 |
100 |
Finansinių įsipareigojimų vykdymui tenkanti programos finansavimo dalis, proc. |
E-10-2 |
22,53 |
18,52 |
Paskolų ir jų administravimo dalis, tenkanti 1 gyventojui, Eur |
R-10-2-1 |
29,5 |
26,38 |
Gyventojų, pasinaudojusių teikiamomis elektroninėmis paslaugomis, skaičiaus pokytis, proc. |
E-10-3 |
10 |
-20 |
Gyventojų, pasinaudojusių teikiamomis elektroninėmis paslaugomis, skaičius |
R-10-3-1 |
1000 |
3067 |
Bendras paskelbtos informacijos skaičius |
R-10-3-2 |
552 |
951 |
Atliktų tikrinimų, užtikrinant administracinės naštos mažinimo kontrolę, skaičius |
R-10-3-3 |
2 |
2 |
Vilkaviškio rajono savivaldybės lyčių lygybės liniuotės rodiklis, koef. |
E-10-4 |
7 |
0 |
Paskelbtų informacinių pranešimų lygių galimybių tema skaičius |
R-10-4-1 |
1 |
6 |
Atsižvelgiant į minėtų priemonių įgyvendinimą ir efekto bei rezultato vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą galima daryti išvadą, kad 3 strateginis tikslas „Kurti iniciatyvią visuomenę, užtikrinant ugdymo programų įvairovę ir diegti pažangų, kokybišką valdymą, mažinant administracinę naštą“ buvo įgyvendintas.
2.4. STRATEGINIO TIKSLO „SIEKTI EFEKTYVIOS SOCIALINĖS APSAUGOS BEI UGDYTI SVEIKĄ GYVENSENĄ“ ĮGYVENDINIMAS
Įgyvendinant ketvirtąjį strateginį tikslą „Siekti efektyvios socialinės apsaugos bei ugdyti sveiką gyvenseną“ buvo įgyvendinamos 2 programos:
Ø 3 programa „Sporto plėtros ir jaunimo programa“ (toliau – 3 programa).
Ø 9 programa „Socialinės paramos ir sveikatos paslaugų kokybės gerinimo programa“ (toliau – 9 programa).
Iš viso ketvirtajam strateginiam tikslui įgyvendinti buvo vykdoma 41 priemonė, t. y. 6 priemonėmis daugiau, palyginus su 2020 m.
Iš visų 2021 m. ketvirtam strateginiam tikslui vykdytų 41 priemonių, 31 priemonė yra įgyvendinta 100 proc., 9 – įgyvendintos iš dalies, 1 priemonė – neįgyvendinta.
3 programoje 2021 m. buvo vykdoma 12 priemonių, iš kurių 11 priemonių yra įgyvendinta 100 proc., 1 priemonė, susijusi su neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų sporto projektų daliniu finansavimu, nebuvo vykdoma. Šios priemonės nevykdymas susijęs su pasibaigusiu valstybės finansavimu. Vilkaviškio rajono neįgaliųjų sporto klubas vykdo projektą „F.A.N.A.S“, finansuojamą valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšomis iš Sporto rėmimo fondo, kurio įgyvendinime ir įvairiose veiklose dalyvauja visos Vilkaviškio rajone veikiančios neįgaliųjų organizacijos.
Siekiant įgyvendinti ketvirtąjį strateginį tikslą, 9 programoje „Socialinės paramos ir sveikatos paslaugų kokybės gerinimo programa“ 2021 m. buvo patvirtintos 29 priemonės, iš kurių 20 priemonių yra įgyvendintos 100 proc., 9 priemonių vertinimo kriterijų reikšmės yra mažesnės, nei buvo suplanuotos. Pagrindinės iš dalies įgyvendintų priemonių priežastys yra:
Ø užsitęsusios viešųjų pirkimų procedūros (pirkimo dokumentų projektų vertinimas, pretenzijų nagrinėjimas, pirkimų procedūrų nutraukimas ir kt.);
Ø mažesnis besikreipiančiųjų skaičius;
Ø planuojant rodiklius, pastebimai viršytas planuotas paslaugas gavusių asmenų skaičius;
Ø Covid-19 pandemijos ir karantino Lietuvoje ribojimai;
Ø demografinės situacijos pokyčiai.
Analizuojant 4 strateginiam tikslui pasiekti numatytus vertinimo kriterijus (žr. 7 lentelę), matome, kad didžiosios dalies vertinimo kriterijaus faktiškai pasiektos reikšmės viršija arba sutampa su planuotomis reikšmėmis. Vertinimo kriterijaus R-3-2-1 „Traumų, nelaimingų atsitikimų skaičius“ planuota ir faktiškai įgyvendinta reikšmė „0“ parodo, pasiektą teigiamą rezultatą įgyvendinant uždaviniui numatytas priemones. Taip pat, įvertinus, kad nuo 2021 m. nėra skelbiamas Neįgaliųjų socialinės integracijos per kūno kultūrą ir sportą projektų atrankos konkursas, vertinimo kriterijaus R-3-2-2 „Sporto projektų skaičiaus pokytis (lyginant su ankstesniais metais)“ planuota ir faktiškai pasiekta reikšmė lygi 0.
Vertinimo kriterijaus „Socialinės pašalpos gavėjų skaičius, tenkantis 1 tūkst. Savivaldybės gyventojų (proc).“ didesnė nei planuota reikšmė parodo neigiamą pokytį ir reiškia, kad 2021 m. padaugėjo socialines pašalpas gaunančių asmenų (planuota 5,3 proc., faktiškai pasiekta 7,7 proc.).
Siekiant įvertinti 4 strateginio tikslo „Siekti efektyvios socialinės apsaugos bei ugdyti sveiką gyvenseną“ pasiekimą buvo numatyti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai, kurie yra pateikti 7 lentelėje.
7 lentelė. 3, 9 programos efekto ir rezultato vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Vertinimo kriterijaus kodas |
Planuota reikšmė |
Faktinė reikšmė |
Lėšų dalis nuo bendro savivaldybės biudžeto, tenkanti sporto sąlygų gerinimui, proc. |
E-3-1 |
0,5 |
0,46 |
Sporto srities nevyriausybinių organizacijų skaičius rajone |
R-3-1-1 |
30 |
30 |
Sporto renginių skaičiaus pokytis (lyginant su praėjusiais metais), proc. |
R-3-1-2 |
0,7 |
1,6 |
Atnaujintų sporto objektų skaičius |
E-3-2 |
1 |
1 |
Traumų, nelaimingų atsitikimų skaičius |
R-3-2-1 |
0 |
0 |
Sporto projektų skaičiaus pokytis (lyginant su ankstesniais metais) |
R-3-2-2 |
0 |
0 |
Jaunimo (14–29 m.) skaičius nuo visų rajono gyventojų skaičiaus, proc. (iš jų merginos ir vaikinai) |
E-3-3 |
19,55 (9,28 ir 10,27) |
18,35 (9,39 ir 8,96) |
Jaunimui skirtų įstaigų (atvirų jaunimo centrų / erdvių) ir mobilaus darbo veikloje dalyvaujantis jaunimas, skaičius |
R-3-3-1 |
4000 |
6346 |
Veiklose dalyvaujančio jaunimo skaičius |
R-3-3-2 |
300 |
623 |
Socialinių paslaugų poreikio patenkinimo procentas (asmenų), kuriems patenkintas Socialinių paslaugų poreikis, santykis su asmenų skaičiumi, kuriems įvertintas socialinių paslaugų poreikis |
E-9-1 |
92 |
95,8 |
Socialines paslaugas teikiančių įstaigų skaičius Savivaldybėje |
R-9-1-1 |
6 |
6 |
Socialinės pašalpos gavėjų skaičius, tenkantis 1 tūkst. Savivaldybės gyventojų (proc). |
R-9-1-2 |
5,3 |
7,7
|
Neįgaliųjų socialinės integracijos srityje veikiančių organizacijų Savivaldybėje skaičius |
R-9-1-3 (1) |
10 |
10 |
Akredituotų vaikų dienos centrų Savivaldybėje skaičius |
R-9-1-3 (2) |
10 |
10 |
Akredituotų socialinę priežiūrą gavusių vaikų skaičius vaikų dienos centruose |
R-9-1-3 (3) |
165 |
170 |
Priemonių, skirtų šeimai palankios aplinkos kūrimui, skaičius |
R-9-1-4 |
2 |
2 |
Sveikatos apsaugai tenkanti lėšų dalis nuo bendro programos biudžeto, proc. |
R-9-2 |
35,7 |
30,34 |
Visuomenės informuotumas sveikatos ugdymo klausimais (apklausa), proc. |
R-9-2-1 (1) |
70 |
75 |
Sergamumas tuberkulioze (A15-A19) 100 tūkst. gyv. |
R-9-2-1 (2) |
55 |
39 |
Mirtingumas dėl savižudybių (X60-X84) 100 tūkst. gyventojų |
R-9-2-1 (3) |
45 |
25,6 |
Suaugusiųjų ligotumas, tenkantis 10 tūkst. suaugusiųjų Savivaldybės gyventojų, skaičius |
R-9-2-2 |
0 |
7459,8 2022 m. statistiniai duomenys nusako rodiklį tenkantį 10 000 gyventojų, todėl rodiklių reikšmių palyginti nėra galimybės. |
Viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų, kuriose buvo įsigyti įrenginiai, atnaujintas inventorius, skaičius |
R-9-2-3 |
0 |
1 |
Atsižvelgiant į minėtų priemonių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą galima daryti išvadą, kad 4 strateginis tikslas „Siekti efektyvios socialinės apsaugos bei ugdyti sveiką gyvenseną“ buvo įgyvendintas.
2.5. STRATEGINIO TIKSLO „DIDINTI KULTŪROS PASLAUGŲ PATRAUKLUMĄ“ ĮGYVENDINIMAS
Įgyvendinant penktąjį strateginį tikslą „Siekti efektyvios socialinės apsaugos bei ugdyti sveiką gyvenseną“ buvo įgyvendinama kultūros plėtros programa. Jam pasiekti buvo vykdomos 7 priemonės, t. y. 1 priemone mažiau palyginus su 2020 m.
Kultūros plėtros programoje (toliau – 2 programa) numatyti 3 programos tikslai, kurių įgyvendinimas lemia penktojo strateginio tikslo pasiekimą.
Analizuojant šių priemonių įgyvendinamumą (žr. 2 priedas) matoma, kad 6 priemonės buvo įgyvendintos 100 proc., t. y. vertinimo kriterijaus reikšmė yra pasiekta tokia, kokia buvo planuota, arba didesnė. Likusi priemonė, susijusi su kilnojamo ir nekilnojamo Vilkaviškio krašto kultūros paveldo tyrinėjimais, yra iš dalies įgyvendinta, nes buvo sumažinti priemonės įgyvendinimui skirti asignavimai.
2020 metais kultūros įstaigos susidūrė su iššūkiais, kai COVID-19 pandemija sustabdė kultūros įstaigų darbą. Atsižvelgiant į tai, kad 2021 m. buvo sušvelninti karantino ribojimai, pastebimas vertinimo kriterijų reikšmių, susijusių su kultūros įstaigų veikla, padidėjimas. 2021 m. gyventojai buvo pasiilgę gyvų kultūrinių renginių, tai ir lėmė kultūrinių renginių skaičiaus didėjimą bei kultūrinių renginių lankymą. Detalesnė informaciją apie priemonių įgyvendinimą pateikiama priede Nr. 2.
Siekiant įvertinti 5 strateginio tikslo „Didinti kultūros paslaugų patrauklumą“ pasiekimus, buvo numatyti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai, kurie yra pateikti 8 lentelėje.
8 lentelė. 2 programos efekto ir rezultato vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Vertinimo kriterijaus kodas |
Planuota reikšmė |
Faktinė reikšmė |
Kultūros įstaigų lankytojų dalyvavusių skaičius nuo visų rajono gyventojų, proc. |
E-2-1 |
9,37 |
9,46 |
Renginių lankytojų skaičiaus pokytis, lyginant su praėjusiais metais, proc. |
R-2-1-1 |
0 |
47,2 |
Skaitytojų bibliotekose dalis (nuo visų rajono gyventojų skaičiaus), proc. |
E-2-2 |
21 |
22 |
Bibliotekos lankytojų skaičiaus pokytis, lyginant su praėjusiais metais, proc. |
R-2-2-1 |
1 |
2 |
Savivaldybės lėšų dalis programoje, tenkantis kultūros vertybių išsaugojimui, proc. |
E-2-3 |
0,8 |
1,28 |
Prižiūrimų kultūros paveldo vertybių objektų, įtrauktų į KVR, skaičius |
R-2-3-1 |
440 |
440 |
2.6. STRATEGINIO TIKSLO „KURTI ŠVARIĄ IR SAUGIĄ VISUOMENĖS APLINKĄ“ ĮGYVENDINIMAS
Įgyvendinant šeštąjį Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginį tikslą vykdoma „Aplinkos rėmimo programa“ (toliau – 8 programa). Jam įgyvendinti buvo vykdomos 4 priemonės, susijusios su aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimu, medžiojamų gyvūnų daromos žalos prevencinių priemonių įgyvendinimu, viešųjų erdvių priežiūra, priešgaisrinės saugos ir gelbėjimų darbų vykdymu. Minėtos priemonės yra įgyvendintos 100 proc. Detalesnė informacija pateikiama 8 priede. Įgyvendinant šeštąjį strateginį tikslą, programoje buvo nustatyti 3 programos tikslai ir 4 uždaviniai bei jų vertinimo kriterijai (žr. 9 lentelę).
9 lentelė. 8 programos efekto ir rezultato vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Vertinimo kriterijaus kodas |
Planuota reikšmė |
Faktinė reikšmė |
Rekultivuotos ir panaudojamos žemės plotas, ha |
E-8-1 |
1,5 |
1,6 |
Įgyvendintos aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonės, vnt. |
R-8-1-1 |
8 |
13 |
Prižiūrėtų viešųjų teritorijų plotas, ha |
R-8-1-3 |
443 |
443 |
Savivaldybėje žuvusių gaisruose asmenų skaičius, vnt. |
E-8-2 |
0 |
0 |
Pasirengusių vykdyti gaisrų gesinimo ir žmonių gelbėjimo darbus komandų skaičius, vnt. |
R-8-2-1 |
5 |
5 |
Analizuojant tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmes galima daryti išvadą, kad faktiškai pasiektos efekto ir rezultato kriterijų reikšmės sutampa arba yra didesnės už planuotas vertinimo kriterijų reikšmes. E-8-2 vertinimo kriterijaus reikšmė – pasiektos mažesnės reikšmės – parodo didesnį teigiamą pokytį ir priskiriamos prie pasiektų vertinimo kriterijaus reikšmių.