ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. kovo 5 d. Nr. T-49
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 38 punktais ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 punktu, 7 straipsniu, įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 2020–2022 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 6 d. sprendimu Nr. T1 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Miesto ekonominės plėtros programos (Nr. 05) 01 tikslą „Optimizuoti verslo koordinavimo sistemą“, atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisijos siūlymą (2020 m. sausio 15 d. protokolas Nr. VT-2), Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 7 d. sprendimą Nr. T-60 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2020 m. kovo 5 d. sprendimu Nr. T-49
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.
2. Smulkiojo verslo rėmimo tikslas – sudaryti palankias sąlygas verslo plėtrai, naujoms darbo vietoms kurti ir darbuotojų profesiniam tobulėjimui.
3. Paramos lėšas sudaro valstybės, Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas), privačių rėmėjų lėšos. Paramos lėšos numatomos Savivaldybės strateginio veiklos plano Miesto ekonominės plėtros programoje ir savivaldybės biudžete.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).
5. Lėšos skiriamos smulkiojo verslo subjektams, kurių vykdoma veikla ir buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti. Paramos lėšas skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisija (toliau – Komisija), vadovaudamasi Savivaldybės tarybos patvirtintu Smulkiojo verslo rėmimo komisijos darbo reglamentu. Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba savo sprendimu.
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
6.1. bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 200 000,00 Eur vienam ūkio subjektui per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p.1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1047/2013). Visa parama, kuri yra teikiama pagal Nuostatus, yra prilyginama nereikšmingai (de minimis) valstybės pagalbai;
6.2. įranga ir įrankiai – ilgalaikis materialus turtas, kuriam pagal verslo apskaitos standartus priskiriamos mašinos ir įranga, prietaisai ir įrankiai bei kiti įrenginiai, kaip tai nustatyta 2-ajame verslo apskaitos standarte „Balansas“;[1]
6.3. labai maža įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną šių sąlygų: 1) įmonės pajamos neviršija 2 mln. eurų; 2) įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 2 mln. eurų;
6.4. mokymai – trumpalaikiai (ne ilgesnės kaip 1 mėnesio trukmės) darbuotojų mokymai, seminarai, kvalifikacijos kėlimo kursai, kuriuos išklausius gaunamas sertifikatas, kuriuo yra pažymima, kad mokymai buvo išklausyti, darbuotojas kėlė kvalifikaciją;
6.5. pagalbos teikėjas – valstybės valdymo ar savivaldybės institucija arba kitas juridinis asmuo, teikiantys valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą;
6.6. paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Ekonomikos ir investicijų skyrius;
6.7. paramos gavėjas – smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija konkurso sąlygose nustato teisę į finansinę paramą;
6.8. paramos teikimo sutartis – su pareiškėju sudaroma Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis, kurios formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;
6.10. paroda – ne ilgiau kaip 7 kalendorines dienas trunkantis renginys, kuriame viešai eksponuojami meno dirbiniai, pramonės gaminiai, mokslo, kultūros ar kitų sričių pasiekimai ir kurio pagrindinė paskirtis yra visuomenės švietimas mokslo, kultūros, meno, pramonės ar kitose srityse;
6.11. smulkiojo verslo subjektas – labai maža įmonė arba verslininkas, atitinkantys Įstatyme nustatytas sąlygas;
6.12. su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju susiję asmenys – fiziniai ar juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai, kartu su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjais sudarantys vieną ūkio subjektą, kaip apibrėžta Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 104/2013 ir Reglamente (ES) Nr. 717/2014. Visi ūkio subjektai, kurie teisiškai ar de facto yra kontroliuojami to paties subjekto, laikomi vienu subjektu;
6.13. verslininkas – fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi ekonomine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą ir individualia veikla pagal pažymą);
6.14. verslo projektas – verslo idėjos įgyvendinimo planas, siekiant sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno;
II SKYRIUS
PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS
7. Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:
7.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;
7.4. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka informuoja paramos gavėją apie Komisijos sprendimą skirti paramą ar jos neskirti.
7.5. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja verslo projektų ir įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinio dengimo konkursus;
7.7. teikia Komisijai tvirtinti metinį paramos lėšų panaudojimo planą, nurodant siūlomus smulkiojo verslo rėmimo prioritetus, keliamus tikslus, tikslų pasiekimo vertinimo rodiklius;
III SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS IR FINANSAVIMO SĄLYGOS
8. Finansinės paramos priemonės, maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui ir finansavimo sąlygos:
Finansuojamos priemonės |
Finansavimo sąlygos |
8.1. Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų dalinis padengimas |
Skiriama: · iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip: - 120 Eur uždarosioms akcinėms bendrovėms (toliau – UAB); - 90 Eur mažosioms bendrijoms (toliau – MB); - 60 Eur individualioms įmonėms (toliau – IĮ); · valstybės nustatytiems mokesčiams padengti: atlyginimo valstybės įmonei Registrų centrui už juridinio asmens įregistravimą, už laikinojo pavadinimo įtraukimą į registrą; notarui už steigiamo juridinio asmens steigimo dokumentų atitikties patvirtinimą (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos. |
8.2. Dalyvavimo verslo pristatymo parodoje, vykstančioje tiek užsienyje, tiek Lietuvoje, išlaidų dalinis padengimas |
Skiriama: · iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 550 Eur parama; · verslo subjektams, veikiantiems ne ilgiau kaip 3 metus; · dalyvio mokesčio išlaidoms, tuščio arba įrengto stendo ploto nuomos, stendo dizaino ir įrangos išlaidoms padengti (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos. |
8.3. Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas |
Skiriama: · iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 300 Eur; · trumpalaikiams darbuotojų mokymams siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesinius gebėjimus, žinias ir įgūdžius; naujai įsteigtoms įmonėms, kompensuojant privalomus vadovų mokymus (priešgaisrinės ir darbų saugos) (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos. |
8.4. Verslo projektų konkursas „Jaunimo nuo 18 iki 29 m. verslo skatinimas“ |
Skiriama: · iki 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 3 000 Eur; · paramos gavėjams, atrinktiems verslo projektų konkurso būdu, pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui finansuoti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki gruodžio 5 dienos (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Kompensuojamos tik tos išlaidos, kurios buvo patirtos konkurso vykdymo metais. Verslo projektų konkurso nugalėtojai turi galimybę kartu su Šiaulių miesto savivaldybe dalyvauti Verslo ir pasiekimų parodoje, vykstančioje Šiaulių mieste. |
8.5. Verslo projektų konkursas „Vyresnių nei 50 m. asmenų verslo skatinimas“ |
Skiriama: · iki 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 3 000 Eur; · paramos gavėjams, atrinktiems verslo projektų konkurso būdu, pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui finansuoti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki gruodžio 5 dienos (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Kompensuojamos tik tos išlaidos, kurios buvo patirtos konkurso vykdymo metais. Verslo projektų konkurso nugalėtojai turi galimybę kartu su Šiaulių miesto savivaldybe dalyvauti Verslo ir pasiekimų parodoje, vykstančioje Šiaulių mieste. |
8.6. Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinis padengimas |
Skiriama: · iki 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 2 000 Eur; · labai mažoms įmonėms, vykdančioms veiklą ne ilgiau kaip 3 metus, atrinktoms konkurso būdu pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, patirtos perkant įrangą, įrankius ir jų priedus, kurie yra tiesiogiai susiję su jų naudojimu, ir jų montavimo išlaidos, patirtos konkurso vykdymo metais iki gruodžio 5 dienos (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Kompensuojamos tik tos išlaidos, kurios buvo patirtos konkurso vykdymo metais. |
8.7. Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia SVV subjekto teritorijoje dalinis išlaidų kompensavimas
|
Skiriama: · iki 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur; · smulkiojo verslo subjektams, vykdantiems veiklą ne ilgiau kaip 3 metus. Tinkamos finansuoti išlaidos – pandusų įrengimas, mobilių pandusų įsigijimas (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). |
9. Tas pats paramos gavėjas kiekviena iš paramos priemonių gali pasinaudoti tik po vieną kartą per trejus metus.
IV SKYRIUS
TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
12. Parama teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:
12.1. yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą ir vykdo veiklą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;
12.2. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);
13. Parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla (išskyrus buhalterines paslaugas); teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.
14. Į Nuostatų 8.4‒8.6 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones pretenduojančių smulkiojo verslo subjektų paraiškos vertinamos atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo idėjos originalumą (kuriamas naujas, inovatyvus produktas ar paslauga), paties paraiškos teikėjo prisidėjimas savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto, perkamos įrangos ar įrankių.
15. Teikti paraiškas verslo projektų konkursams Nuostatų 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nurodytoms finansavimo priemonėms gali verslininkai ar labai mažos įmonės, kurių vienas iš ne mažiau kaip 50 proc. įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių turinčių asmenų paraiškos pateikimo dieną yra:
16. Verslininkai, teikę paraiškas Nuostatų 8.4‒8.5 papunkčiuose nurodytoms finansavimo priemonėms ir laimėję verslo projektų konkursą, privalo iki paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos, įregistruoti UAB, MB arba IĮ. Neįregistravus įmonės, parama neteikiama.
17. Konkurso pradžią ir sąlygas finansavimo priemonėms, nurodytoms Nuostatų 8.4‒8.6 papunkčiuose, nustato Komisija protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodomos datos, iki kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.
V SKYRIUS
DOKUMENTAI, REIKALINGI FINANSINEI PARAMAI GAUTI
18. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia nustatytos formos prašymą gauti atitinkamą finansavimo priemonę arba paraišką dalyvauti verslo projektų, įrangos ir įrankių įsigijimo konkursuose bei finansinės paramos anketą su visais prašyme ir anketoje ar paraiškoje reikalaujamais dokumentais. Prašymo, paraiškos ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.
19. Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos teikimo sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.
20. Dėl Nuostatų 8.2 ir 8.3 papunkčiuose nurodytų finansavimo priemonių gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.
21. Savivaldybei, pasirašančiai paramos teikimo sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.
VI SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS
24. Paramos lėšų finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Apskaitos skyrius.
25. Paramos lėšos skiriamos išlaidų kompensavimo būdu, tai yra kompensuojama dalis patirtų išlaidų, paramos gavėjui pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus.
26. Pagal Nuostatus netinkamos kompensuoti išlaidos yra:
26.3 išlaidos transporto priemonėms įsigyti, išskyrus atvejus, kai transporto priemonė tiesiogiai naudojama verslo projekte numatytoms paslaugoms teikti;
26.5. išlaidos valstybės mokesčiams (socialinio draudimo, pridėtinės vertės (išskyrus tiems pareiškėjams, kurie yra ne PVM mokėtojai), akcizo, pelno, gyventojų pajamų, muito ir pan.), nekilnojamojo turto, žemės mokesčiams;
26.11. kitos tiesiogiai su verslo projekto įgyvendinimu, įrangos ar įrankių įsigijimu nesusijusios išlaidos, kurias nustato Komisija savo protokoliniu sprendimu;
VII SKYRIUS
PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ
28. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, paramos administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.
29. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos teikimo sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju, parama neskiriama.
30. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos teikimo sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys. Su paramos teikimo sutarčių projektais, kuriuos tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Paramos gavėjas gali susipažinti prieš pradėdamas pildyti paraišką arba anketą.
31. Verslo projekto konkurso nugalėtojas, pasirašęs paramos teikimo sutartį, įsipareigoja:
31.1. vykdyti verslo projekte numatytą veiklą ne trumpiau kaip 24 mėn. nuo paramos teikimo sutarties įsigaliojimo dienos;
32. Paramos gavėjas privalo grąžinti suteiktą paramą, jei jis, gavęs paramą pagal Nuostatų 8.6 papunktyje nurodytą finansavimo priemonę, 2 metų nuo paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos laikotarpiu įsigytą įrangą ar įrankius išnuomos, parduos, įkeis ar išveš į užsienį.
33. Paramos gavėjas, nevykdantis paramos teikimo sutarties sąlygų arba jas netinkamai vykdantis, praranda teisę į paramą ir per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu, privalo:
33.1. neįvykdęs paramos teikimo sutartyje numatytų įsipareigojimų ir nutraukęs veiklą pirmaisiais metais po sutarties pasirašymo, grąžinti 80 proc. gautos paramos;
VIII SKYRIUS
DE MINIMIS PAGALBA
35. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 maksimali de minimis pagalbos suma vienam ūkio subjektui per 3 mokestinių metų laikotarpį (per einamuosius ir 2 ankstesnius mokestinius metus) gali siekti ne daugiau kaip 200 000,00 Eur, o įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą, – ne daugiau nei 100 000,00 Eur. Maksimali teiktinos pagalbos suma gali būti skiriama vienam ūkio subjektui, kurį gali sudaryti ir keli ūkio subjektai. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įgyja kitą, atsižvelgiama į ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių.
36. Kriterijai, kuriais remiantis yra nustatoma, ar ūkio subjektui teikiama parama gali būti laikoma valstybės pagalba:
36.2. teikiama parama palaiko tam tikrus ūkio subjektus arba tam tikrų prekių gamybą ir suteikia išskirtinę ekonominę naudą;
37. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas:
37.3. pagalbai įmonėms, veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;
37.4. pagalbai įmonėms, veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams;
37.5. pagalbai su eksportu susijusiai veiklai (išskyrus dalyvavimą prekybos mugėse) trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse;
IX SKYRIUS
KITOS NUOSTATOS
38. Komisijos nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.
39. Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.
40. Komisijos sprendimai dėl paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.
[1] http://www.avnt.lt/assets/Veiklos-sritys/Apskaita/VAS/Metodines-rekomendacijos/2-VAS-MR-pagal-11-redakcija-nuo-20160101.pdf:
„Į balanso 2.3 eilutę Mašinos ir įranga įrašoma mašinų ir įrangos (atskirais atvejais mechanizmų, įtaisų, prietaisų, naudojamų kaip vienas konkrečios paskirties objektas, pvz., vandens valymo įranga) likutinė vertė“. „Į balanso 2.5 eilutę Kiti įrenginiai, prietaisai ir įrankiai įrašoma kitų įrenginių (pvz., vaizdo perdavimo įrenginys), prietaisų, įrankių likutinė vertė, kuri gaunama iš įsigijimo savikainos arba perkainotos vertės atėmus sukauptą nusidėvėjimą ir vertės sumažėjimą. Šiai ilgalaikio turto grupei priskiriami prietaisai, įrankiai ir įrenginiai, neįtraukti į kitus straipsnius“.